Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haluat siis tehdä perustavia muutoksia Suomen käytäntöihin ja lakeihin. Mitkä uskonnot meillä olisivat jatkossa sallittuja? Olisko muita syitä karkottaa ihmisiä - myös ikänsä Suomessa asuneita - kuin väärä uskonto?
20.01.2016 21:24
En löytänyt äkkiseltään vangeista tilastoa uskonnon mukaan. Sellainen olisi mielenkiintoinen.
Asiaa vain osin liipaten laitan kuitenkin linkin rangaistusseuraamuslaitoksen vuosikirjaan.
http://www.rikosseuraamus.fi/material/attachments/rise/julkaisut-tilastollinenvuosikirja/2L62dq7TN/RISE_Vuosikirja2014_nettiin_korjattu.pdf
Sieltä löytyy mm. ulkomaalaiset vangit kansalaisuuksittain. Virolaiset, venäläiset, romanialaiset ja liettualaiset ovat kärkinelikko, joita on noin puolet ulkomaalaisvangeista.
20.01.2016 13:24
Kyse oli nyt työvoimapulasta, ei siitä, että firma päättäisi teettää enemmän töitä olemassa olevilla säästösyistä. Totta kai sitäkin tapahtuu, mutta se on eri asia.
Lääkäripulasta viime vuoden syyskuulta - joka kuun lopussa jää siis täyttämättä pari sataa lääkäripaikkaa. Valmistuvat kattavat juuri ja juuri eläköityvät.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1431941079874.html
20.01.2016 11:26
Sellaista voi olla vaikea koota, kun asian kanssa pinnistellään eri tavoin, esimerkiksi pätevyysvaatimuksista tinkimällä, jos se on mahdollista. Yleensä kai pula tarkoittaa lähinnä jonojen ja viiveiden kasvamista, jolloin työt sinällään tulevat kyllä tehdyksi joskus, ainakin pääpiirteissään.
Esimerkiksi Lahdessa puolisen toista vuotta sitten uutisoitiin keskimääräisen jonotusajan lääkäriin olevan 29,1 vuorokautta. Viime keväänä Pohjanmaalla vanhukset jonottivat kolmisen kuukautta tehostetun palveluasumisen paikkaa. Omaishoidon tuen käsittely oli sallittua pidempää myös useissa kunnissa. Viiveet toimeentulotuen maksamisessa jättävät useilla paikkakunnilla köyhimmät elämään ilman rahaa pitkiä ajanjaksoja.
Ovatko työt tällaisissa tapauksissa jääneet tekemättä työvoimapulan takia vai lasketaanko ne tehdyiksi, kun jonosta joskus pääsee palvelun ääreen, lienee sitten tulkintakysymys.
20.01.2016 10:58
No herraisä. Sinä oikeasti odotat minun nyt listaavan, mitkä todelliset työt ovat jääneet tekemättä, kun kehtasin kertoa, että joillakin aloilla on työvoimapulaa. Vau.
Valitettavasti minulla ei tällaisesta asiasta voi olla tietoa. Esimerkiksi lääkäripula toki on konkreettinen ongelma monilla paikkakunnilla ja aiheuttaa pitkiä viiveitä ihmisten hoitamisessa tai pakkoa kulkea toisille alueille jne. Aika moni on huomannut, että on vaikea päästä erikoislääkärille tai omalle lääkärille, kun jonot ovat valtavat. Monenmoista on ehdotettu tilanteen helpottamiseksi.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1431941079874.html
20.01.2016 10:31
Kuule kun vastasit nyt viestiin, jossa juuri oli linkki siitä, minkä verran hakijoita avoimeen työpaikkaan per ammatti on ollut. Siitä kätevästi näkee tilannetta aika laajasti. Esimerkiksi sairaanhoitajia haki avointa paikkaa kohden keskimäärin 0,7, eli kaikkiin paikkoihin ei ole riittänyt hakijoita. Ylilääkäreitä ja erikoislääkäreitä 0,5. Puhelin- ja asiakaspalvelukeskusten myyjiä 0,1. Huoltamotyöntekijöitä 0,7. Jne.
Linkki on tosin vuoden vanha, mutta jos ajantasaisempi tilanne kiinnostaa, niin ammattibarometrista näitä voi ihan itse katsella.
20.01.2016 10:18
Juu, meillä on satoja tuhansia työttömiä. Meillä silti on joillakin aloilla työvoimapulaa. Paitsi ala, myös maantieteellinen sijainti vaikuttaa työvoimapulaan. Turha tästä on kiukutella, kyllähän tämän ihan järjelläkin jokainen tajuaa kun hetken miettii.
Tuossa juttua vuoden takaisesta tilanteesta. Joihinkin ammatteihin ei tahdo millään löytyä hakijoita, kun taas joihinkin on valtavasti ylitarjontaa. Suurimpaan osaan tietysti ylitarjontaa tilanteen ollessa mikä on.
http://www.hs.fi/ura/a1421984441594
20.01.2016 09:57
Samaan aikaan voi olla sekä valtaisa työttömien määrä että työvoimapula; se kun riippuu alasta. Kuten nytkin, joillakin aloilla on ylitarjontaa ja joillakin sitten puolestaan työvoimapulaa. Kärjistettynä, että vaikka miten olisi 1000 kaupan kassaa työttömänä, ei kahta lääkärin paikkaa sillä täytetä.
20.01.2016 06:37
Siinä ei sanota, että maahanmuuttajien on hyväksyttyä raiskata. Tämä oli se alkuperäinen asia, johon olen linkkiä pyytänyt. Turha linkki siis.
Siinä ei myöskään sanota, etteivät matut raiskaisi. Siinä ei todeta, etteivät he raiskaa sen enempää kuin suomalaisetkaan. Eikä siinä sanota, että kaikki on hyvin, saati että toimintaa voi jatkaa ja asiasta ei kannata puhua mitään. Mikä ihmeen tarve on keksiä teksteihin asioita, joita niissä selvästi ei ole?
19.01.2016 18:49
Älä jaksa jankuttaa. Tähän joku jo toi linkin, jossa hänen mielestään oli suvakki ja tämä suvakki tuomitsi myös 'matujen' raiskaukset. Itse olen sanonut, että tuskinpa sinulle löydän linkkiä, jossa joku suvakki tuomitsisi vain ja ainostaan muslimien raiskaukset, kun sellaista ilmeisesti tässä nyt peräänkuulutat.
Jos joskus väitän, että suvakit jatkuvasti tuomitsevat pelkästään muslimien raiskauksia, niin tule toki pyytämään linkkiä.
19.01.2016 18:37
Kun jokin aihe on paljon pinnalla, siitä puhutaan paljon. Jos mökkimurrot ovat pinnalla, moni kertoo kokemuksistaan. Samoin nyt raiskausten ollessa polttopisteessä. Tietysti asiaan näin sivustakatsojana vaikuttaa paljon sekin, että kovasti on kuulunut väitteitä, että ennen oli ihan toisin ja turvallista. Totta kai silloin ne aiempien tapausten uhrit älähtävät.
Olenko minä nyt joku yleinen suvakkien selittäjä tässä? Olen pyytänyt sitä linkkiä, missä edes joku suvakki kertoo maahanmuuttajien seksuaalirikosten olevan ok, kun se kuulemma heidän logiikkansa on ja sitä jatkuvasti jauhavat. Olen itse selväsanaisesti tuominnut kaikki raiskaukset tekijästä riippumatta. Minulla ei ole erityistä halukkuutta alkaa toimia toisten ihmisten mahdollisten sanomisten tai motiivien selittäjänä. Sori nyt vain.
19.01.2016 18:30
Lainauksesi tai muukaan osa linkin tekstistä ei jälleen sanonut, että maahanmuuttajien on ok raiskata. Että sitä linkkiä edelleen odotellessa, missä tämä suvakkien väitetty logiikka ilmenee. Sitähän kuulemma hoetaan jatkuvasti, joten ihmeen kauan kestää löytää sellainen kirjoitus.
Juttu on kirjoitettu viime vuoden syyskuussa. Tammi-maaliskuussa raiskauksia oli 26 enemmän kuin edellisenä vuonna samalla ajanjaksolla. Huhti-kesäkuussa 3 vähemmän. Heinä-syyskuussa 16 vähemmän. Ihan vain pohjatiedoksi tuohon Toppalalta lainaamaasi virkkeeseen.
19.01.2016 18:26
Kyllä niitä henkilökohtaisia palkanlisiä maksetaan edelleen laajalti hyviksi osoittautuneille työntekijöille.
19.01.2016 10:57
Toisin kuin Ruotsissa, Suomessa alaikäisten avioliitot eivät ole laittomia. Niitä tapahtuu vuosittain. Lupia myönnetään jopa 14-vuotiaille. Ja toisin kuin Ruotsissa, Suomessa ei edes keskustella alaikäisen kanssa, jolle lupa myönnetään. Millään tavalla ei seurata sitä, onko lapsi painostettu avioliittoon.
19.01.2016 10:31
Niinkö? Minä kun en ole ahdistelija, niin koin vain ahdistelijoista tuossa puhutun. Onko sinusta kantasuomalainen oletusarvoisesti ahdistelija, vai missä kohtaa tuossa meitä kollektiivisesti haukuttiin?
19.01.2016 09:08
No ei? Kerroin noista aiemmista uutisoinneista siksi, että joillakin tuntui olevan kuvitelma, että Yle yrittäisi salailla Schengenin tilannetta. Minusta aika heikosti salailtu, jos uutisoi asiasta kuukaudesta toiseen.
19.01.2016 03:04
Jos tällainen agenda heillä on, niin ovatpa todella typerää porukkaa. Yrittävät, että Suomi pysyisi Schengenissä ja kulkevat ympäriinsä kyselemässä, että pitäisiköhän erota ja uutisoivat kerta toisensa jälkeen, miten Schengen vetelee viimeisiään.
18.01.2016 18:43
Minä en osaa syitä arvailla, mutta jos vähänkään on Ylen uutisointia Schengenistä katsonut, on vaikea päätyä tuohon johtopäätökseen. Yle kun on jopa kysellyt, pitäisikö Suomen erota Schengenistä.
Mutta samapa se sinällään minulle; kuten nimimerkki jokumätkääpi, en minäkään ole riippuvainen Ylen tai minkään yksittäisen tiedotuksista. Kunhan nyt otin kantaa tuohon aloituksen asiaan, kun siitä kerran kyseltiin.
http://yle.fi/uutiset/ylen_toimittaja_brysselissa_uudet_rajavalvontajoukot_viimeinen_yritys_pelastaa_schengen/8520581
http://yle.fi/uutiset/schengen_on_vaarassa__euroopasta_kuuluu_vapaata_liikkuvuutta_vastustavia_ministeriaania/8254859
http://yle.fi/uutiset/kaakon_kansanedustajat_schengen-sopimuksesta_suomen_ei_tule_olla_liian_sinisilmainen/8329377
18.01.2016 18:17
YLE on raportoinut Schengenin ongelmista ainakin elokuulta lähtien. On ollut hyvin tiedossa, että Schengen on vaakalaudalla. Tästä uusimmasta en vielä löytänyt uutista, joskin tiedossahan tuo on ollut, että Schengen-alue on ollut osittain kiinni jo pitkään.
http://yle.fi/uutiset/schengen-alue_vaakalaudalla__eu_harkitsee_sisarajatarkastusten_jatkamista/8501597
18.01.2016 17:15
Kuule minä en usko sinulle löytäväni sellaista suvakkia, joka tuomitsisi vain ja ainoastaan muslimien raiskaukset ja hyväksyisi muut. Sori. Raiskaus on väärin tekijästä riippumatta. Muslimin tekemä raiskaus on väärin siinä missä mikä hyvänsä raiskaus.
18.01.2016 12:28
357 / 375