Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

2163

1. Kuulostaa varsin kiinnostavalle tuo HC-Ätmelin kirja. Tuskinpa on sen raskaampaa luettavaa kuin tämä palstakaan.. sama törkyinen meininki ja kaksinaismoraali.

Aion seuraavaksi lukea suomalaisen salatieteen historiaa käsittelevän opuksen Valonkantajat.
  2. Jollain tasolla tuo varmaankin pitää paikkansa, mutta kuten jossain muussa ketjussa jo sanoikin, ihminen mielellään valitsee itselleen kumppanin, jolla on jotain mielenkiinnon kohteita, pyrkimyksiä elämässä, verrattuna johonkin passiiviseen sohvaperunaan, jota kiinnostaa vain pleikka ja runkku. Kyse ei siis niinkään ole statuksesta, vaan intohimosta ja päämäärästä, siitä että ihmisellä on sisältöä elämässään ja jotakin annettavaa. Luulen, että miehen status on tärkeää naisille, jotka eivät osaa, viitsi, tai uskalla itse tehdä mitään, ja jotka tarvitsevat menestymisen ja/tai siitä haaveilun välikappaleeksi jonkun muun = miehen. Jos sattuu olemaan hyvällä ulkonäöllä siunattu, on toki helpompaa hankkia menestyvä mies, kuin ponnistella itse jonkun päämäärän eteen.

Todettakoon vielä, että kaikille menestyminen yhtikäs missään ei oikeasti ole tärkeää, vaan ihmisillä on muitakin arvoja elämässään, kuten vaikkapa lapset ja perhe, harrastukset, ihan vain arkinen onnellisuus. Rahalla, statuksella ja onnellisuudella on loppujen lopuksi hyvin vähän tekemistä keskenään. Joskin joku totuus varmasti piilee myös sanonnassa " Mieluummin itken limusiinissa matkalla pankkiin, kuin sossun luukulle."

Mitä johonkin rokkiukkoihin tulee, en usko, että kukaan aikuinen ihminen vakavissaan haaveilee mistään bändiläisistä, elleivät ne satu olemaan jotain tuttuja, eikä tuttujen ihmisten kohdalla mitään rokkitähteyden säihkyvää auraa edes ole.
  3. 102 / 109