Ennen kuin siirryn joulun viettoon, muistan rakkaita palstalaisia ajatuksella joka saattaa olla yksi selitys ätmien vaikeuksiin saada naista.
Oletteko huomanneet:
Kun mies puhuu naisensa tapaamisesta baarissa tms, hän puhuu siitä millainen nainen OLI. Kun taas nainen puhuu enemmänkin tapahtumaketjusta; mitä TAPAHTUI, missä järjestyksessä, miltä se tuntui. Usein siten että naiselle "kaikki vain tapahtui", kun mies toimi käsikirjoittajana/ohjaajana/näyttelijänä.
Kun juhlissa puhutaan vaimoista, kuvataan millaisia naiset OVAT. Taina on niin mukava, Maija on niin ystävällinen. Kun puhutaan miehistä, kuvataan mitä he TEKEVÄT ja mitä he ovat SAAVUTTANEET. Pekalla on iso yritys, Mikko on lentokapteeni. Pertti rakensi juuri navetan omin käsin, Martti toimi jämerästi autokauppoja tehdessä.
Mitä kauniimpi ja naisellisempi nainen, sitä todennäköisemmin mies on tekijä ja menestyjä. Nainen haluaa "vain olla nainen", ja katsella ylpeänä sivusta kun hänen alfamiehensä tekee, voittaa, menestyy ja saavuttaa.
Ätmi haluaisi naisen rakastuvan häneen itseensä, kuten hän rakastuu naiseen itseensä. Mutta naiset eivät toimi näin. Mies ilman saavutuksia on arvoton, ei mitään. Näin on aina ollut, siittäjiä riittää aina vaan synnyttäjiä on rajattu määrä. Naisella on itseisarvo, miehellä ei. Ätmi jää toivomaan ihmettä, uskoen naisten mantraa "kyllä sinullekin vielä joku löytyy".
Teoistaan mies tunnetaan, kuten sanontakin kuuluu. Eli saavutuksista joilla niitetään statusta ja resursseja.
Nyt on aika nauttia joulubonareista jotka tiimimme ansaitsi rahastomme ylittäessä vertailuindeksin tuoton riittävällä marginaalilla. Hyvää joulua palstalaisille!
Nainen ei rakastu mieheen itseensä?
50
188
Vastaukset
- samaa.miettinyt
Itse olen aina ihmetellyt tuota että miksi naiset painottavat miehen koulutusta tai työtä kun kertovat miehestä. Naiset haluavat yli kaiken kehuskella kavereilleen ja tutuilleen että mies on jossain isopalkkaisessa ammatissa, miksi ei voi tuon sijasta kehua miehen luonnetta että mies on aina ystävällinen ja kohtelee naista hyvin.
- 2626
Mielestäni yleissivistys (mikä ikävän usein puuttuu suomalaismieheltä) on koulutusta tärkeämpää.
- Uskisisis
Eipä haittaa yhtään, vaikka en ole kenenkään naisen silmissä mitään. Helpommalla pääsee.
- shiet
Asian huomaa tosiaan aika hyvin treffeillä kun kertoo koulutuksensa tai/ja ammattinsa, naisen ilme kun mies kertoo olevansa lähihoitaja vrt naisen ilme kun mies kertoo olevansa lentokapteeni..
Noin se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Eikä minulla mitään sitä vastaan olekaan. Miehen asema on aika kiitollinen: Mies pystyy vaikuttamaan tekemisillään moniin asioihin. Mutta mitäs tekee vaatimattoman näköinen nainen? Ei auta tohtorin hattu eikä perintömaat.
- rumamaija
"Miehen asema on aika kiitollinen: Mies pystyy vaikuttamaan tekemisillään moniin asioihin. Mutta mitäs tekee vaatimattoman näköinen nainen? Ei auta tohtorin hattu eikä perintömaat."
Näin juuri. rumamaija kirjoitti:
"Miehen asema on aika kiitollinen: Mies pystyy vaikuttamaan tekemisillään moniin asioihin. Mutta mitäs tekee vaatimattoman näköinen nainen? Ei auta tohtorin hattu eikä perintömaat."
Näin juuri.Kommentti oli tarkoitettu enemmän hypergamiasta piipittäville ätmeille kuin naisille. Sanottakoon kuitenkin, että ulkonäköäkin tärkeämpää on mukava luonne. Ei kukaan kaunista ja vittumaista jaksa pitkään kuunnella.
- Riiiiiiiiiiiii
rumamaija kirjoitti:
Näin juuri.Jep. Ja ketjun aloittajalle voisi aloittajalle yhtä kärjistäen sanoa, että se ätmi tai kuka tahansa mies ihastuu naisen ulkonäköön, ei naiseen itseensä. Naisella ei ole mitään itseisarvoa, kunhan on kaunis.
Koittakaa nyt tajuta, että ei kaikki tämän maailman pahuus ole naisten syytä. - suurin.osa
Riiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Jep. Ja ketjun aloittajalle voisi aloittajalle yhtä kärjistäen sanoa, että se ätmi tai kuka tahansa mies ihastuu naisen ulkonäköön, ei naiseen itseensä. Naisella ei ole mitään itseisarvoa, kunhan on kaunis.
Koittakaa nyt tajuta, että ei kaikki tämän maailman pahuus ole naisten syytä.No ei kaikki, mutta suurin osa kuitenkin. 8 /
- 234567
Riiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Jep. Ja ketjun aloittajalle voisi aloittajalle yhtä kärjistäen sanoa, että se ätmi tai kuka tahansa mies ihastuu naisen ulkonäköön, ei naiseen itseensä. Naisella ei ole mitään itseisarvoa, kunhan on kaunis.
Koittakaa nyt tajuta, että ei kaikki tämän maailman pahuus ole naisten syytä.No kait tuo nyt pitäisi olla itsestään selvä asia naisillekkin. Toki feminismi ja valtakulttuurissa pyörivä p/s- asioihin liittyvä propakanta yrittää vääntää tätä asiaa muuksi, mutta ei se millään vääntämisellä miksikään muutu.
- 1413
234567 kirjoitti:
No kait tuo nyt pitäisi olla itsestään selvä asia naisillekkin. Toki feminismi ja valtakulttuurissa pyörivä p/s- asioihin liittyvä propakanta yrittää vääntää tätä asiaa muuksi, mutta ei se millään vääntämisellä miksikään muutu.
Kyllä se naisille onkin selvä asia. Aloittajalle ei kuitenkaan näytä olevan, kun hän väittää mihen rakastuvan "naiseen itseensä", mikä ei pidä paikkaansa. Mieshän "rakastuu" (tuo sana taitaa olla vähän ylimitoitettu) naisen ulkonäköön.
1413 kirjoitti:
Kyllä se naisille onkin selvä asia. Aloittajalle ei kuitenkaan näytä olevan, kun hän väittää mihen rakastuvan "naiseen itseensä", mikä ei pidä paikkaansa. Mieshän "rakastuu" (tuo sana taitaa olla vähän ylimitoitettu) naisen ulkonäköön.
Ulkonäköön ihastutaan, luonteeseen rakastutaan. Tosin en minä muista miehistä tiedä.
- kisunkaa
Onkohan näin... En ole pannut merkille. Sanottakoon nyt oma välinpitämättömyyteni miehen ammattiin; edellisessä suhteessani mies kertoi ohimennen mitä tekee työkseen mutta se on edelleenkin minulle epäselvää. Kun joku hänestä kysyi, kerroin sen millainen hän oli ulkoisesti ja käytökseltään, mutta työtä tai tulotasoa en maininnut sanallakaan - ei siksi että hän olisi ollut matalapalkkaisessa työssä, vaan siksi, että halusin kertoa asioita, joita hänessä oikeasti arvostan.
"Mitä kauniimpi ja naisellisempi nainen, sitä todennäköisemmin mies on tekijä ja menestyjä. Nainen haluaa "vain olla nainen", ja katsella ylpeänä sivusta kun hänen alfamiehensä tekee, voittaa, menestyy ja saavuttaa"
Tästä olen aivan eri mieltä. Minä en millään lailla ole ruma, mutta en myöskään etsi menestyvää miestä vain siksi, että minulla olisi menestyvä mies. Haluan katsella ylpeänä omia saavutuksiani ja myös saada arvostusta niistä. En ikinä voisi olla tyytyväinen tilanteeseen, jossa "olisin vain nainen" ja mies menestyisi ja saavuttaisi minunkin puolestani. Enkä myöskään usko olevani poikkeustapaus.- ATM-automaatti
"Tästä olen aivan eri mieltä. Minä en millään lailla ole ruma, mutta en myöskään etsi menestyvää miestä vain siksi, että minulla olisi menestyvä mies."
Paljastuit. Luetaanpa viestisi uudestaan:
"Minä en millään lailla ole ruma, mutta en myöskään etsi menestyvää miestä vain siksi, että minulla olisi menestyvä mies."
Eli etsit menestyvää miestä, mutta haluat pärjätä itsekin.
Jos olet oikeasti nätti, miehesi ei tule olemaan matalapalkkainen, ja tietysti väität muille että se oli sattumaa. Niin kuin muillakin näteillä naisilla jotka nyt vain sattuivat rakastumaan mieheen joka on menestynyt ja jonka moni muukin nainen haluaisi. Ja reiluuden vuoksi, ne miehet toki selittelevät että he nyt vain sattuivat rakastumaan nättiin naiseen eikä harmaavarpuseen.
Kuten 12121212 on meille opettanut p/s-markkinat ovat markkinataloutta, vaihtokauppaa. Kauneus vaihdetaan statukseen ja menestykseen. Se on ihan sama miten asiat rationalisoidaan vai meneekö kaikki tunteella, vain lopputulos ratkaisee. - kisunkaa
ATM-automaatti kirjoitti:
"Tästä olen aivan eri mieltä. Minä en millään lailla ole ruma, mutta en myöskään etsi menestyvää miestä vain siksi, että minulla olisi menestyvä mies."
Paljastuit. Luetaanpa viestisi uudestaan:
"Minä en millään lailla ole ruma, mutta en myöskään etsi menestyvää miestä vain siksi, että minulla olisi menestyvä mies."
Eli etsit menestyvää miestä, mutta haluat pärjätä itsekin.
Jos olet oikeasti nätti, miehesi ei tule olemaan matalapalkkainen, ja tietysti väität muille että se oli sattumaa. Niin kuin muillakin näteillä naisilla jotka nyt vain sattuivat rakastumaan mieheen joka on menestynyt ja jonka moni muukin nainen haluaisi. Ja reiluuden vuoksi, ne miehet toki selittelevät että he nyt vain sattuivat rakastumaan nättiin naiseen eikä harmaavarpuseen.
Kuten 12121212 on meille opettanut p/s-markkinat ovat markkinataloutta, vaihtokauppaa. Kauneus vaihdetaan statukseen ja menestykseen. Se on ihan sama miten asiat rationalisoidaan vai meneekö kaikki tunteella, vain lopputulos ratkaisee.Arvasin, että joku takertuu tähän yhteen lauseeseen ajatellen olevansa ovela. Niin kävi. No, itsepä en osannut muotoilla asiaani paremmin. Mutta ei, menestyksellä ei minulle ole suurempaa merkitystä. En voi sanoa, että en etsi menestyvää miestä, sillä sehän tarkoittaisi sitä, että poissulkisin menestyvät miehet kokonaan pois yhtälöstä. Tietenkään en tee niin, se olisi absurdia, mutta jos muut asiat ovat kohdillaan niin menestyksellä ei ole merkitystä eikä se päätökseeni vaikuta. Kunhan tulee toimeen omillaan niin kaikki on ok.
"Jos olet oikeasti nätti, miehesi ei tule olemaan matalapalkkainen, ja tietysti väität muille että se oli sattumaa. Niin kuin muillakin näteillä naisilla jotka nyt vain sattuivat rakastumaan mieheen joka on menestynyt ja jonka moni muukin nainen haluaisi. Ja reiluuden vuoksi, ne miehet toki selittelevät että he nyt vain sattuivat rakastumaan nättiin naiseen eikä harmaavarpuseen."
Tulkitsin tämän nyt melkoisena aliarviointina. En usko sattumaan, vaan tapahtumaketjuihin. Jos rakastuisin mieheen, oli menestyvä tai ei, tunne tulisi positiivisista ajatuksista, jotka heräisivät miehen käytöksestä ja olemuksesta - ei ammatista. Mitä enemmän omia ajatuksia ja tunteitaan tiedostaa ja ymmärtää, sitä vähemmän asiat "vain tapahtuu" ja sitä helpompi on miettiä, mitä menestys oikeasti merkitsee. Toistaiseksi yhtään tilannetta ei ole ollut, jossa mies olisi kertonut hienon ammattinsa, ja siitä olisi herännyt ihailun tunnetta tai ihailevia ajatuksia. Näin voisin kuvitella tapahtuvan naisilla, jotka ovat omalla sekä miehen kohdalla urakeskeisiä.
Tottakai myönnän, että sen verran ammatillakin on vaikutusta, että ottaisin mieluummin matalapalkkaisen taiteellisella alalla työskentelevän, kuin jossain korkeapalkkaisessa esimieshommassa olevan henkilön. Viime kädessä muut ominaisuudet tietty ratkaisevat, jos on kusipää hyvässä asemassa, on vain kusipää hyvässä asemassa. - 12121212
kisunkaa kirjoitti:
Arvasin, että joku takertuu tähän yhteen lauseeseen ajatellen olevansa ovela. Niin kävi. No, itsepä en osannut muotoilla asiaani paremmin. Mutta ei, menestyksellä ei minulle ole suurempaa merkitystä. En voi sanoa, että en etsi menestyvää miestä, sillä sehän tarkoittaisi sitä, että poissulkisin menestyvät miehet kokonaan pois yhtälöstä. Tietenkään en tee niin, se olisi absurdia, mutta jos muut asiat ovat kohdillaan niin menestyksellä ei ole merkitystä eikä se päätökseeni vaikuta. Kunhan tulee toimeen omillaan niin kaikki on ok.
"Jos olet oikeasti nätti, miehesi ei tule olemaan matalapalkkainen, ja tietysti väität muille että se oli sattumaa. Niin kuin muillakin näteillä naisilla jotka nyt vain sattuivat rakastumaan mieheen joka on menestynyt ja jonka moni muukin nainen haluaisi. Ja reiluuden vuoksi, ne miehet toki selittelevät että he nyt vain sattuivat rakastumaan nättiin naiseen eikä harmaavarpuseen."
Tulkitsin tämän nyt melkoisena aliarviointina. En usko sattumaan, vaan tapahtumaketjuihin. Jos rakastuisin mieheen, oli menestyvä tai ei, tunne tulisi positiivisista ajatuksista, jotka heräisivät miehen käytöksestä ja olemuksesta - ei ammatista. Mitä enemmän omia ajatuksia ja tunteitaan tiedostaa ja ymmärtää, sitä vähemmän asiat "vain tapahtuu" ja sitä helpompi on miettiä, mitä menestys oikeasti merkitsee. Toistaiseksi yhtään tilannetta ei ole ollut, jossa mies olisi kertonut hienon ammattinsa, ja siitä olisi herännyt ihailun tunnetta tai ihailevia ajatuksia. Näin voisin kuvitella tapahtuvan naisilla, jotka ovat omalla sekä miehen kohdalla urakeskeisiä.
Tottakai myönnän, että sen verran ammatillakin on vaikutusta, että ottaisin mieluummin matalapalkkaisen taiteellisella alalla työskentelevän, kuin jossain korkeapalkkaisessa esimieshommassa olevan henkilön. Viime kädessä muut ominaisuudet tietty ratkaisevat, jos on kusipää hyvässä asemassa, on vain kusipää hyvässä asemassa.Kummallista ettei yksikään nainen myönnä että menestyksellä olisi merkitystä. Mutta kun listaan entiset luokkakaverinaiseni kauneimmasta vähemmän kauniiseen (parikymppisenä kaikki he olivat nättejä), korrelaatio on päivänselvä.
Kaunein (jaettu ykkössija, timmi hottis) - asuu ulkomailla rikkaan miehen kanssa
Kaunein (jaettu ykkössija, lähes mallitasoinen eloveenatyttö) - asuu isossa talossa firmansa myyneen miljonäärin kanssa
Kolmanneksi kaunein (perusnätti, mutta loistopeppu ja tisut) - asuu hyvällä alueella, mies rahoituspäällikkö
Neljänneksi kaunein (naapurin tyttö, kaunis mutta jotenkin tavallinen) - asuu isossa talossa kylläkin landella, mies oletettavasti suht hyvin tienaava pienyrittäjä
Tuosta kun mennään alaspäin niin alkaakin löytyä duunaria ja työtöntä. Keksin vain yhden poikkeuksen: harmaa mutta vallan sievä tyttö jonka mies on lääkäri. Mutta tämä tyttö nai miehensä nuorena kun tämä oli opiskelijanörtti lääkiksessä ja korkeintaan KTM. - kisunkaa
12121212 kirjoitti:
Kummallista ettei yksikään nainen myönnä että menestyksellä olisi merkitystä. Mutta kun listaan entiset luokkakaverinaiseni kauneimmasta vähemmän kauniiseen (parikymppisenä kaikki he olivat nättejä), korrelaatio on päivänselvä.
Kaunein (jaettu ykkössija, timmi hottis) - asuu ulkomailla rikkaan miehen kanssa
Kaunein (jaettu ykkössija, lähes mallitasoinen eloveenatyttö) - asuu isossa talossa firmansa myyneen miljonäärin kanssa
Kolmanneksi kaunein (perusnätti, mutta loistopeppu ja tisut) - asuu hyvällä alueella, mies rahoituspäällikkö
Neljänneksi kaunein (naapurin tyttö, kaunis mutta jotenkin tavallinen) - asuu isossa talossa kylläkin landella, mies oletettavasti suht hyvin tienaava pienyrittäjä
Tuosta kun mennään alaspäin niin alkaakin löytyä duunaria ja työtöntä. Keksin vain yhden poikkeuksen: harmaa mutta vallan sievä tyttö jonka mies on lääkäri. Mutta tämä tyttö nai miehensä nuorena kun tämä oli opiskelijanörtti lääkiksessä ja korkeintaan KTM.En tietenkään voi kieltää, etteikö osaan pätisi, kuten sanottu en ole pannut merkille kumpaankaan suuntaan. Täytyy tarkkailla jatkossa, että onko noin mustavalkoista.
Kun itse annan arvoa henkiselle kypsyydelle, älykkyydelle ja loogisuudelle sekä lahjakkuudelle (sosiaaliset, visuaaliset, taiteelliset ym lahjakkuudet), joku toinen voi arvottaa ulkonäön ja statuksen korkeammalle.
Mutta tosiaan kaikille raha ei ole prioriteettina ensimmäisten joukossa, eikä se ole ulkonäkösidonnaista välttämättä. Menestyksestä itsestään ei ole haittaa, mutta asenne, jonka se usein tuo mukanaan, on haitaksi. Se voi hyvin selittää oman, sekä joidenkin muiden varautuneen asenteen menestyneestä tulevaan mielikuvaan. - 12121212
kisunkaa kirjoitti:
En tietenkään voi kieltää, etteikö osaan pätisi, kuten sanottu en ole pannut merkille kumpaankaan suuntaan. Täytyy tarkkailla jatkossa, että onko noin mustavalkoista.
Kun itse annan arvoa henkiselle kypsyydelle, älykkyydelle ja loogisuudelle sekä lahjakkuudelle (sosiaaliset, visuaaliset, taiteelliset ym lahjakkuudet), joku toinen voi arvottaa ulkonäön ja statuksen korkeammalle.
Mutta tosiaan kaikille raha ei ole prioriteettina ensimmäisten joukossa, eikä se ole ulkonäkösidonnaista välttämättä. Menestyksestä itsestään ei ole haittaa, mutta asenne, jonka se usein tuo mukanaan, on haitaksi. Se voi hyvin selittää oman, sekä joidenkin muiden varautuneen asenteen menestyneestä tulevaan mielikuvaan.Jos jatkaisimme keskustelua (mikä ei ole mahdollista, koska minulla on menoa) päätyisimme seuraavaan:
1. huomaamme että arvostat miehessä ominaisuuksia jotka potentiaalisesti johtavat menestykseen (kaikki naiset ovat tässä samanlaisia)
2. huomaamme että miehet joilla on kuvaamiasi ominaisuuksia ovat A) menestyjiä B) miehiä joilta mielestäsi puuttuu kunnianhimoa/määrätietoisuutta/"sitä jotain"
3. jäljelle jää...tadaa...statusta omaavat miehet
Ei ole väliä kumpaa reittiä kuljetaan. Kaiki tiet vievät Roomaan. Nainen hamuaa miehessä menestystä ja statusta.
End of story. - kisunkaa
12121212 kirjoitti:
Jos jatkaisimme keskustelua (mikä ei ole mahdollista, koska minulla on menoa) päätyisimme seuraavaan:
1. huomaamme että arvostat miehessä ominaisuuksia jotka potentiaalisesti johtavat menestykseen (kaikki naiset ovat tässä samanlaisia)
2. huomaamme että miehet joilla on kuvaamiasi ominaisuuksia ovat A) menestyjiä B) miehiä joilta mielestäsi puuttuu kunnianhimoa/määrätietoisuutta/"sitä jotain"
3. jäljelle jää...tadaa...statusta omaavat miehet
Ei ole väliä kumpaa reittiä kuljetaan. Kaiki tiet vievät Roomaan. Nainen hamuaa miehessä menestystä ja statusta.
End of story.Voit toki uskoa tietäväsi keskustelun kulun, mutta uskon sinun olevan väärässä. Tottakai jos ihmiset jaetaan karkeasti menestyjiin ja epäonnistujiin, niin kyllä - kuvaamasi lopputulema on ainoa mahdollinen. Onneksi oma näkemykseni asioihin ei ole noin kapeakatseinen, joten voin hyvillä mielin edelleen todeta, ettei menestys ole ensimmäisenä prioriteettina.
- 16plus1
12121212 kirjoitti:
Kummallista ettei yksikään nainen myönnä että menestyksellä olisi merkitystä. Mutta kun listaan entiset luokkakaverinaiseni kauneimmasta vähemmän kauniiseen (parikymppisenä kaikki he olivat nättejä), korrelaatio on päivänselvä.
Tuosta kun mennään alaspäin niin alkaakin löytyä duunaria ja työtöntä. Keksin vain yhden poikkeuksen: harmaa mutta vallan sievä tyttö jonka mies on lääkäri. Mutta tämä tyttö nai miehensä nuorena kun tämä oli opiskelijanörtti lääkiksessä ja korkeintaan KTM.Hyvä lista...
Mietin itse taas joskus oman miesvaltaisen työpaikkani miesten naisia. Kenellä on mielestäni kaunein vaimo/naisystävä ja niistä naisista joita olin joskus tavannut, kuka vaikutti mukavimmalta... Ja ehkä palstanteorioidenkin mukaisesti ei kovinkaan yllättäen...
Parhaan näköinen, urheilullinen, nainen - ja samalla luonteeltaan erittäin mukava - oli kenenkäs muunkaan vaimo kuin itse toimitusjohtajan. Se toimitusjohtaja itsehän oli ulkonäöltään aika keskinkertainen ja luonteeltaan aika vaikea tapaus tulla mitenkään toimeen.
Muiden naisten ulkonäöt tuntuivat menevän aika pitkälti miesten ulkonäön mukaan. Isokokoiset tai yläkropalta lihaksikkaat miehet omasivat niitä kauniita naisia. Samaten riittävän itsevarmat ja perus miehekkäät miehet. Sitten muutamilla taviksilla oli vähän niitä keskivertonaisia. Ja hintelällä nörtillä taas sellainen nainen, joka ei useimmille miehille kelpaisi.
Ihan suoraan ei siis näkynyt pelkkää miehen materiaalin ja menestyksen vaikutusta saatuun naiseen. Mutta yhdistelmänä miehen komeus ja menestys aika hyvin kertoo kaiken millainen nainen miehellä on.
- Ex------------PUA
Juuri näin: nainen ei rakastu mieheen, vaan hänen lompakkoonsa, asemaansa ja ulkonäköönsä. Näin ollen, naisen valintatilaisuudet, kuten vaikkapa treffit muistuttavat erehdyttävästi työhaastattelua.
Kaikki puheet miehen pinnallisuudesta on naisille ominaista projisointia.- Sattuipa_hassusti
Minä iskin mieheni baarista noin 4 promillen humalassa. Ei ollut oikein näkökykyä, eikä ammattikaan kiinnostanut. Kinusin vain miehen kämpille tekemään temput. Onneksi älysin kysyä puhelinnumeron. Ja sitten seuraavana päivänä lähetin tekstiviestin, jossa kyselin että mikä herran nimi on ja mitä ollaan tehty. Siitä se lähti, yhdessä ollaan edelleen. Ja hupsista, tämä mies sattui vahingossa olemaan hyväpalkkainen.
- Menoliikenne
Expualla ei ole mitään noista eli lompakkoa, asemaa tai ulkonäköä.
- Ex------------PUA
Menoliikenne kirjoitti:
Expualla ei ole mitään noista eli lompakkoa, asemaa tai ulkonäköä.
Osu ja uppos! :D Sinulla taas ei ole ulkonäköä, nuorta ikää tai hypergamian avulla saavutettu miestä, vaan iän tuoma kriiisi ja rumuus. Sekä kurpparaivo.
(Samoin, jos käytät noita shaming languagessa, olet silloin myöntänyt sen mitä niistä sanoin - joten kyseessä on tuplavoitto minulle). - Ex------------PUA
Sattuipa_hassusti kirjoitti:
Minä iskin mieheni baarista noin 4 promillen humalassa. Ei ollut oikein näkökykyä, eikä ammattikaan kiinnostanut. Kinusin vain miehen kämpille tekemään temput. Onneksi älysin kysyä puhelinnumeron. Ja sitten seuraavana päivänä lähetin tekstiviestin, jossa kyselin että mikä herran nimi on ja mitä ollaan tehty. Siitä se lähti, yhdessä ollaan edelleen. Ja hupsista, tämä mies sattui vahingossa olemaan hyväpalkkainen.
Naiset eivät iske miehiä.
Sinä vain todistit olevasi känninen ja helppo hoito, josta voi tehdä itselleen vakipanon. Onneksi olkoon, todistit juuri että YTM voittaa aina, joten piste meille miehille. :) - Menoliikenne
Ex------------PUA kirjoitti:
Osu ja uppos! :D Sinulla taas ei ole ulkonäköä, nuorta ikää tai hypergamian avulla saavutettu miestä, vaan iän tuoma kriiisi ja rumuus. Sekä kurpparaivo.
(Samoin, jos käytät noita shaming languagessa, olet silloin myöntänyt sen mitä niistä sanoin - joten kyseessä on tuplavoitto minulle).Niin osui ettei sinulla ole mitään luettelemistasi asioista.
Miksi "alfana" olet sinkku? Nytkin hakkaat näppistä yksin. - Ex------------PUA
Menoliikenne kirjoitti:
Niin osui ettei sinulla ole mitään luettelemistasi asioista.
Miksi "alfana" olet sinkku? Nytkin hakkaat näppistä yksin.Osu ja uppos! :D
Minkä ikäinen olet ja miten moni mies on käyttänyt sinua? - Menoliikenne
Osu ja uppos! :D
Minkä ikäinen olet ja miten moni mies on käyttänyt sinua?Eli olet siis oikeasti köyhä, asematon ja ruma. Lisäksi löytyy komplekseja, katkeruutta, ikää mutta keskenkasvuisuutta yms
Miksi olet alfana yksin? - tämäselkeää
(Samoin, jos käytät noita shaming languagessa, olet silloin myöntänyt sen mitä niistä sanoin - joten kyseessä on tuplavoitto minulle).No joku kurppa se tietty on.
- Ex------------PUA
Menoliikenne kirjoitti:
Eli olet siis oikeasti köyhä, asematon ja ruma. Lisäksi löytyy komplekseja, katkeruutta, ikää mutta keskenkasvuisuutta yms
Miksi olet alfana yksin?Osu ja uppos taas! - olet siis vanha ja käytetty kun et kehtaa vastata! :D
- Ex------------PUA
tämäselkeää kirjoitti:
No joku kurppa se tietty on.
Kyllä, raivosta ei voi erehtyä.
Ehkä kuitenkin viimeistään aattona se ja sen multinikkkikaverit tulee rikas-YTM hakemaan pois, niin ei tarvitse raivota ikäkriisiään, ja voi sanoa että olin väärässä.
- Pöö1234
Alkuperäiselle kirjoittajalle vastaan oman kokemukseni perusteella; miestä saatetaan (ainakin useamman vuoden yhdessäolon jälkeen) kehua saavutuksistaan siksi, ettei miehessä muutoin (kumppanina) ole juurikaan kehuttavaa. Vai pitäisikö sanoa esim. että "Pekka on niin ystävällinen/avulias kavereilleen(, mutta täysin välinpitämätön lumpppanilleen).
- 12121212
Jos noin on, kenelläkään tuntemallani naisella ei ole hyvää kumppania.
Ja mikäli tämä pitää paikkansa, millähän perusteella ne miehet on valittu? ;)
Aika epäuskottavaa että niin monella miehellä on ystävällinen/avulias vaimo, mutta kaikilla naisilla on mies jolta ei kyseisiä ominaisuuksia löydy. - Pöö1234
Minä sanoinkin, että miestä _saatetaan_ kehua saavutuksistaan etc. Eli halusin tuoda esille oman kokemukseni pohjalta yhden (ja vain yhden) syyn sille, että kehutaan saavutuksia.
Muitakin syitä varmasti on, sitä en kiellä. Ja varmasti on myös niin, että löytyy miehiä, joita voisi kehua myös henkilökohtaisista ominaisuuksista vielä vuosienkin yhdessäolon jälkeen, mutta jostain syystä saavutuksilla kehuskeleminen vie voiton. - Pöö1234
Lisään vielä, että tiedän miehiä (oma ex- mukaanlukien), jotka itsekin kehuvat omia saavutuksiaan ja tulevat maininneeksi kumppanistaan tuskin mitään...
Tuo esille tuomasi kertoo enemmän kultturimme sisäänrakennetuista sukupuolirooleista, kuin naisten mieltymyksistä miesten suhteen. Mies on perinteisesti subjekti, jota arvotetaan toiminnan kautta ja yksilönä, naisen paikka taasen on olla passivinen objekti. Ei miehiä kiinnosta mitä nainen tekee, siksi naisten saavutuksia tai toimintaa ei tuoda puheessa esille. Tälläkin palstalla on kovin usein todettu, että naisen koulutuksella tai ammatilla ei ole mitään väliä. Riittää, että nainen ON.. kaunis.
Esille tuomasi saattaa myös kertoa piireistä joissa liikut. Joillekin ihmisille raha ja status, iso omakotitalo ja purjevene yms. ovat elämän sisältö ja siitä mikä kiinnostaa luonnollisesti puhutaan ja sitä tavoitellaan. Rahalla ja statuksella lesoilevat miehet myös luontaisesti houkuttelevat ympärilleen rahaa ja statusta havittelevia naisia, joille miehen taloudelliset yms. saavutukset ovat tärkeitä.- 12121212
Kyllä se status ratkaisee ihan yhtä paljon niissä rokki/hevi/boheemipiireissäkin joissa sinä taidat liikkua (ja minä liikuin ennen).
Se lavan keskellä mikin varressa heiluva ukko valloittaa naisten sydämiä ihan eri tavalla kuin joku kiva nobody yleisöstä. 12121212 kirjoitti:
Kyllä se status ratkaisee ihan yhtä paljon niissä rokki/hevi/boheemipiireissäkin joissa sinä taidat liikkua (ja minä liikuin ennen).
Se lavan keskellä mikin varressa heiluva ukko valloittaa naisten sydämiä ihan eri tavalla kuin joku kiva nobody yleisöstä.Jollain tasolla tuo varmaankin pitää paikkansa, mutta kuten jossain muussa ketjussa jo sanoikin, ihminen mielellään valitsee itselleen kumppanin, jolla on jotain mielenkiinnon kohteita, pyrkimyksiä elämässä, verrattuna johonkin passiiviseen sohvaperunaan, jota kiinnostaa vain pleikka ja runkku. Kyse ei siis niinkään ole statuksesta, vaan intohimosta ja päämäärästä, siitä että ihmisellä on sisältöä elämässään ja jotakin annettavaa. Luulen, että miehen status on tärkeää naisille, jotka eivät osaa, viitsi, tai uskalla itse tehdä mitään, ja jotka tarvitsevat menestymisen ja/tai siitä haaveilun välikappaleeksi jonkun muun = miehen. Jos sattuu olemaan hyvällä ulkonäöllä siunattu, on toki helpompaa hankkia menestyvä mies, kuin ponnistella itse jonkun päämäärän eteen.
Todettakoon vielä, että kaikille menestyminen yhtikäs missään ei oikeasti ole tärkeää, vaan ihmisillä on muitakin arvoja elämässään, kuten vaikkapa lapset ja perhe, harrastukset, ihan vain arkinen onnellisuus. Rahalla, statuksella ja onnellisuudella on loppujen lopuksi hyvin vähän tekemistä keskenään. Joskin joku totuus varmasti piilee myös sanonnassa " Mieluummin itken limusiinissa matkalla pankkiin, kuin sossun luukulle."
Mitä johonkin rokkiukkoihin tulee, en usko, että kukaan aikuinen ihminen vakavissaan haaveilee mistään bändiläisistä, elleivät ne satu olemaan jotain tuttuja, eikä tuttujen ihmisten kohdalla mitään rokkitähteyden säihkyvää auraa edes ole.- ATM-automaatti
PikkuLikka kirjoitti:
Jollain tasolla tuo varmaankin pitää paikkansa, mutta kuten jossain muussa ketjussa jo sanoikin, ihminen mielellään valitsee itselleen kumppanin, jolla on jotain mielenkiinnon kohteita, pyrkimyksiä elämässä, verrattuna johonkin passiiviseen sohvaperunaan, jota kiinnostaa vain pleikka ja runkku. Kyse ei siis niinkään ole statuksesta, vaan intohimosta ja päämäärästä, siitä että ihmisellä on sisältöä elämässään ja jotakin annettavaa. Luulen, että miehen status on tärkeää naisille, jotka eivät osaa, viitsi, tai uskalla itse tehdä mitään, ja jotka tarvitsevat menestymisen ja/tai siitä haaveilun välikappaleeksi jonkun muun = miehen. Jos sattuu olemaan hyvällä ulkonäöllä siunattu, on toki helpompaa hankkia menestyvä mies, kuin ponnistella itse jonkun päämäärän eteen.
Todettakoon vielä, että kaikille menestyminen yhtikäs missään ei oikeasti ole tärkeää, vaan ihmisillä on muitakin arvoja elämässään, kuten vaikkapa lapset ja perhe, harrastukset, ihan vain arkinen onnellisuus. Rahalla, statuksella ja onnellisuudella on loppujen lopuksi hyvin vähän tekemistä keskenään. Joskin joku totuus varmasti piilee myös sanonnassa " Mieluummin itken limusiinissa matkalla pankkiin, kuin sossun luukulle."
Mitä johonkin rokkiukkoihin tulee, en usko, että kukaan aikuinen ihminen vakavissaan haaveilee mistään bändiläisistä, elleivät ne satu olemaan jotain tuttuja, eikä tuttujen ihmisten kohdalla mitään rokkitähteyden säihkyvää auraa edes ole."Jollain tasolla tuo varmaankin pitää paikkansa, mutta kuten jossain muussa ketjussa jo sanoikin, ihminen mielellään valitsee itselleen kumppanin, jolla on jotain mielenkiinnon kohteita, pyrkimyksiä elämässä, verrattuna johonkin passiiviseen sohvaperunaan, jota kiinnostaa vain pleikka ja runkku. Kyse ei siis niinkään ole statuksesta, vaan intohimosta ja päämäärästä, siitä että ihmisellä on sisältöä elämässään ja jotakin annettavaa."
Naurettavaa selittelyä. Sinuun iskee status, mutta pyörittelet mielessäsi että se statusmies omaa "intohimoa" ja "päämäärän", mistä todisteena on juurikin saavutettu status. Hieno kehäpäätelmä.
Ja vaikka joku nainen pitäisikin "intohimosta" ja "päämäärästä", ainoa syy tähänkin on potentiaalinen menestys ja status mitä noilla ehkä saavutetaan. - ATM-automaatti
"Mitä johonkin rokkiukkoihin tulee, en usko, että kukaan aikuinen ihminen vakavissaan haaveilee mistään bändiläisistä, elleivät ne satu olemaan jotain tuttuja, eikä tuttujen ihmisten kohdalla mitään rokkitähteyden säihkyvää auraa edes ole."
Kyllä niitä haaveilijoita riittää. Jo Suomen tasolla menestyneen bändin nokkamies saa helposti naista. Kato kun se on niin mielenkiintoinen, sanat on diippejä ja sitä rataa. Vaikka tyyppi olisi oikeasti puolialkkis joka haluaa vetää rokkia, juoda viinaa ja kaataa bändäreitä.
Rationalisointihamsteri aina kääntää statuksen voiman joksikin muuksi. - statukseton
Öööö...joo PikkuLikka on näennäisesti oikeilla jäljillä että totta kai tuollaiset piirteet tekee kiinnostavammaksi. Ja luultavasti Automaatti on siinä oikeassa että biologisesti naiset tykkää miehistä jotka on ainakin matkalla jonkinlaista menestystä/statusta.
Toi vaan kaatuu siihen että kun aletaan kyselemään intohimon kohteista, tai päämääristä. Nimittäin jos katsotaan sellainen intohimo/päämäärä joka ei 100% varmuudella johda menestykseen/statukseen (en siis tarkota pelkkää rahaa vaan myös sosiaalista statusta). En oo tähän päivään mennessä keksinyt sellaista joka sytyttäisi naiset, päin vastoin kommentit on luokkaa "mitä hyötyä tuollaisesta on" ja "miksi hukkaat lahjakkuuttasi".
Eli kyllä se status ja menestys siinä on taustalla, sori vaan.
- ihminen.mies
Tällä hetkellä palstalla ei ole ollenkaan kiinnostavia ketjuja joten nostan tämän.
- nimimerkitönj
Koen rakastuneeni mieheeni itseensä, pääasiassa hänen ajatusmaailmansa kautta. En osannut odottaa mitään, halusin vain tutustua. Tiesin, että mies on työtön ja asuu äitinsä kanssa ja on jonkinlaisen ammatillisen koulutuksen saanut ja jotain kouluja kesken jättänyt.
Olen kuitenkin todella iloinen, että kaikesta odottamattomuudesta huolimatta hän on ihminen joka osaa monenlaista ja kykenee moneen niin halutessaan. - ainatätäsamaamarinaa
Taas joku akkamainen mies, joka marisee...ja taitaa naristakkin näin pakkasella vieläkin enemmän, kun ei aikanaan ole viitsinyt opetella asioita ja niin, miksi ei viitsinyt?
Osaaminen on niin moniulotteinen ja monisyinen asia ja siksi niiiiin mielenkiintoinen ja puoleensa vetävä ominaisuus ;) - jotkuteiopivaikopettais
Osaamattomia miehiä (ja naisia) on suomi täynnä, osaamattomuus, ja hei haloo, kyse myös jontakin muustakin kun seksistä, yhdistettynä turhamaisuuteen ja muutamaan muuhunkin ominaisuuteen on s a n o i n k u v a a m a t t o m a n kehittymätöntä näin niin kuin henkisesti.
- helmiä.sioille
Rohkenen olla eri mieltä. Minussa ei ole mitään muuta rakastettavaa. Minulla ei ole mitään muuta rakastettavaa, mutta silti ainakin kaksi naista rakastaa minua ehdoitta siitä huolimatta...
- 2133
Kyllä mustakin olisi kiva jos arvioitaisiin saavutusten perusteella eikä naaman, tissien ja perseen. Omalta kohdalta en voi väittää ettei status merkkaisi valinnassa, mutta ulkonäkö enemmän ja raha taas on ihan se ja sama. Ulkonäkökään ei tarkota perinteistä karhean komeaa testosteronikimppua vaan vähän metrohtavaa nörttiä jolla on taviskroppa (hoikka, perus, isimasu kaikki käy, bodari tai tosi lihava ei) ja poikamaisen söpö naama. Ja oma mies valikoitui sit lopulta luonteen ja pikkuisen ulkonäkömieltymystenkin mukaan, statusta tai rahaa ei ihmeemmin ole.
Ja kun puhun miehestä muille, niin puhun kyllä siitä millanen mies on enkä siitä mitä tekee. Paitsi sillon harvoin kun maanaan kavereille että nyt se teki jotain ärsyttävää. :D - 1qa2ws
Ap ihan oikeassa. Ja minusta siinä ei ole mitään väärää tai tuomittavaa. Ihan samoin kuin siinä kun miehellekin se naisen ulkonäkö on se juttu. Naisille se on ulkonäön ja saavutusten summa.
Nuorena teininä/opiskelijana asia ei ehkä ole noin mutta sekin perustuu ihan siihen että nainen näkee ja uskoo miehessä olevaan mahdolliseen potentiaaliin. Joka ei sitten ehkä toteudukaan.
Väärin on se että miehille luodaan väärää mielikuvaa siitä että miehen muilla ominaisuuksilla, luonne, jne., olisi oikeasti niin isoa merkitystä ulkonäön ja saavutusten rinnalla. Naiset ja meedia valehtelee näin. Aika moni mies kyllä jossain alitajunnan sopukoissa tietää totuuden mutta ei ehkä halua sitä itselleen myöntää koska totuuden tunnustaminen pudottaisi haaveilta pohjan.
Parisuhdekin voi paremmin kun mies tunnustaa itselleen tosiasiat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724214Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o983655Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363349- 512900
- 402388
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182369Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222092- 231716
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141547Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321536