Oukei... Joulu on ovella ja kenties sisälläkin...

helmiä.sioille

Eli pieni avautumisen aika siis näin niinku jouluna.

Lukiessaan tätä palstaa ja seuratessaan joskus ihmisten elämiä ja "ongelmia" IRL, saa mut väistämättä miettimään asioita. Vähän sitä sun tätä elämässäni kokeneena voisin sanoa, että kyllä suurimmalla osalla ihmisistä, myös tämän palstan asukeista, on asiat aika hyvin. Kärpäsestä tulee hyvin helposti härkänen. Mut ei se mitään, sellainen kuuluu ihmisluontoon. Ei ihmiseläin ahneudelleen mitään voi...

Joulu on oikeastaan vuoden surullisin juhla. Muutenkin yksinäiset ihmiset kärsii siitä eniten ja kai jouluna tehdään edelleen eniten itsareita. Joidenkin mielestä itsari on kenties itsekkäin teko, mutta asian voi nähdä myös toisin. Joulöu voi olla monelle juuri se hetki, että saavat rohkeutta tehdä sen mitä moni heiltä odottaa. Ei ole helppoa elää maailmassa mihin ei tunne kuuluvansa... Joten yritettäisi edes ymmärtää myös niitä syrjäytyneitä...

Itsestäni taas puhuen... Noh, reilu kymmenen vuotta sitten saavutin jotain itseni kanssa mistä suurin osa ihmisistä haaveilee tai pitää sitä mahdottomana. Tulin joksikin, omaksi itseni. Mutta luovuin siitä. Luovuin mahdollisuudesta olla se ja valitsin bodhisatvan tien. En vieläkään pidä siitä tiestä minkä valitsin, mutta en näe vaihtoehtoa sille edelleenkään. Ja silti ei mene hetkeäkään kun en miettisi sitä, että mitä jos olisin valinnut toisin...

Nojoo... Tämä on todennäköisesti kaikille täyttä hepreaa, mutta halusin vaan kertoa teille tämän... Moni ätmiläinen vaihtaisi varmaan mielellään paikkaa kanssani saadakseen sen mitä minulla on ja mitä olen, mutta ihan yhtä lailla minäkin vaihtaisin paikkaa monen ätmiläisen kanssa saadakseen sen mistä luovuin. Miksi? No siksi, että ätmiläisenä minun ei koskaan olisi tarvinnut luopua siitä, minulla ei olisi ollut syytä siihen... :)

Ok, tää oli aika sekavaa, mutta Hyvää Joulua silti kaikille palstalaisille... :)

18

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nnnnaaiinenn

Alkakaa rakastaa itseänne niin alatte viihtyä omassa seurassanne.

• helmiä.sioille

Mikä saa sut luulemaan etten rakastaisi itseäni?

Minä en tarvitse muita itseni rakastamiseen. Sinusta en olisi niinkään varma... :)

• Nnnnaaiinenn
        helmiä.sioille kirjoitti:

Mikä saa sut luulemaan etten rakastaisi itseäni?

Minä en tarvitse muita itseni rakastamiseen. Sinusta en olisi niinkään varma... :)

Kommentoin aloittajaa.
        Itse viihdyn paremmin yksin kuin seurassa.

• meesitten

ittes kaa naimisiin kun olet liian hyvä ollakseen totta???!!! ;)

Nainen meni naimisiin itsensä kanssa - tällaiset olivat häät

Perjantai 30.1.2015 klo 10.32

Yasmin halusi mennä naimisiin ennen 40-vuotispäiväänsä, mutta ei löytänyt sopivaa aviomiestä.

Houstonista kotoisin oleva Yasmin Eleby oli päättänyt mennä naimisiin ennen nelikymppisiään. Kun oikeaa miestä ei alkanut kuulua, rohkea nainen ilmoitti kävelevänsä alttarille vaikka yksin.

Ja niin kävi: tammikuun alussa Yasmin toteutti suunnitelmansa ja juhli häitään - ilman aviomiestä.

Upeaan violettiin mekkoon pukeutunut morsian järjesti häänsä Houston Museum of African American Culture -museossa. Yasmin ei suinkaan seisonut alttarilla yksin, vaan hänellä oli tukenaan huikea kymmenen morsiusneidon joukko.

Toimituksen suoritti morsiamen pappina työskentelevä sisar. Liitto jäi tosin ilman virallista sinettiä, sillä lain mukaan yhden ihmisen avioliitto ei ole mahdollinen.

Okei, Yasmin ei tietenkään voinut laillisesti naida itseään, joten tilaisuus oli enemmänkin hengellinen seremonia, jossa hänet saatteli alttarille äiti.

Yasmin halusi osoittaa häillään sen, ettei ihminen välttämättä tarvitse kumppania ollakseen onnellinen ja täydellinen. Onnea, Yasmin!

Lähde: Huffington Post

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015012919110088_iq.shtml

Nainen meni naimisiin itsensä kanssa

Tiistai 4.1.2011 klo 16.49

Taiwanilaisnainen ei löytänyt sopivaa sulhasta.

45-vuotias terapeutti Chen Ching paikkasi puutteen menemällä naimisiin itsensä kanssa. Ystävät ja sukulaiset kutsuttiin uudenvuodenpäivänä juhlistamaan rouvan avioliittoa Taiwanin Nantouhun.

Häävieraille pitämässään puheessa Chen kehui itseään onnekkaaksi tavattuaan itsensä ja rakastuttuaan itseensä.

Chen Ching ei ole ainoa nainen, joka on menyt itsensä kanssa naimisiin. 30-vuotias toimistotyöläinen Taiwanin Taipeista piti kuukausi sitten häät itselleen. Hän perusteli puolisovalintaansa sillä, että hänestä oli jo korkea aika mennä naimisiin vaikka sitä oikeaa ei ollutkaan vielä löytynyt.

"Olen onnekas kun olen tavannut itseni", sanoi morsian häävierailleen

Chen Ching tunnusti myös rakastavansa itseään

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011010412953059_ul.shtml

Nainen kyllästyi sinkkuuteen – meni naimisiin itsensä kanssa

Kahjo maailma, Naiset, Uutiset 06.10.2014 09.36, Lisännyt: Miia

Naisen kuuden vuoden sinkkuna oleminen päättyi häihin itse itsensä kanssa.

Brittiläinen Grace Gedler on mennyt naimisiin itsensä kanssa. Metron mukaan naisen häitä vietettiin 50 vieraan kera maaliskuussa, mitä edelsi kosinta viime vuoden marraskuussa.

Gedler kertoi brittilehti Guardianille saaneensa inspiraatiota Björkin kappaleesta Isobel, jossa lauletaan ”My name’s Isobel, married to myself”. Hän päätti mennä itsensä kanssa naimisiin oltuaan sinkkuna kuusi vuotta ja rakennettuaan hyvän suhteen itsensä kanssa.

”Osa kommentoi hilpeästi, että olen hieman narsisti. Aivan ilmeisesti, jos olet juuri kertonut meneväsi itsesi kanssa naimisiin, se on selvästi julistus rakkaudesta itseä kohtaan ja olin täysin tietionen, kuinka omahyväiseltä se voi vaikuttaa”, Gedler kertoi.

”Olin kuitenkin täysin sinut motivaatioideni kanssa. Olen ollut henkilökohtaisen kehityksen matkalla käyttäen meditaatiota, tanssia ja esiintymistä kasvattaakseni itsetuntemustani”, hän jatkoi.

Metron mukaan häät jännittivät Gedleriä siitä huolimatta, että tuleva puoliso on hän itse. Hän kuitenkin piti kiinni suunnitelmastaan ja tuntee olevansa nyt varattu sinkun sijaan.

Lähde: Metro

http://www.viikonloppu.com/?p=67510

Naimisiin itsensä kanssa – naisten soolohäistä tuli ilmiö

Jenni Junkala 9:00 | 30.1.2015

Japanissa naisille tarjotaan jopa palvelua, ”soolohäitä”...

Tällaisten soolohäiden hehkutetaan vahvistavan itsetuntoa.

Miksi mennä naimisiin ollenkaan?

Feministiseksi mielletty Jezebel-sivusto kirjoitti eilen kaikille itsensä naimista suunnitteleville sinkkunaisille omistetun kirjoituksen. Siinä he muistuttavat, että itsensä naimisesta on tullut ilmiö, eikä siinä ole enää mitään uutta, omaperäistä ja hyvällä tavalla avioliittoinstituutiolle haistattelevaa.

Moni itsensä naineista naisista kun on perustellut valintaan sillä, että haluaa kunnioittaa ja rakastaa itseään, eikä hitsi vieköön tarvitse ketään muuta elämäänsä.

Jutun kirjoittanut toimittaja tiedostaa sen, että kaikki voivat tehdä tismalleen sellaisia valintoja kuin haluavat. Hän kuitenkin muistuttaa, että naimisiinmenolla oikeastaan vain vahvistaa perinteisen avioliittoinstituution valtaa.

Jos haluaa rikkoa sääntöjä, miksi mennä naimisiin ollenkaan? Hyvä kysymys!

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/naimisiin_itsensa_kanssa_naisten_soolohaista_tuli_ilmio

• meesitten

Yasmin halusi mennä naimisiin ennen 40-vuotispäiväänsä, mutta ei löytänyt sopivaa aviomiestä.

Houstonista kotoisin oleva Yasmin Eleby oli päättänyt mennä naimisiin ennen nelikymppisiään. Kun oikeaa miestä ei alkanut kuulua, rohkea nainen ilmoitti kävelevänsä alttarille vaikka yksin.

Ja niin kävi: tammikuun alussa Yasmin toteutti suunnitelmansa ja juhli häitään - ilman aviomiestä.

Upeaan violettiin mekkoon pukeutunut morsian järjesti häänsä Houston Museum of African American Culture -museossa. Yasmin ei suinkaan seisonut alttarilla yksin, vaan hänellä oli tukenaan huikea kymmenen morsiusneidon joukko.

Toimituksen suoritti morsiamen pappina työskentelevä sisar. Liitto jäi tosin ilman virallista sinettiä, sillä lain mukaan yhden ihmisen avioliitto ei ole mahdollinen.

Okei, Yasmin ei tietenkään voinut laillisesti naida itseään, joten tilaisuus oli enemmänkin hengellinen seremonia, jossa hänet saatteli alttarille äiti.

Yasmin halusi osoittaa häillään sen, ettei ihminen välttämättä tarvitse kumppania ollakseen onnellinen ja täydellinen. Onnea, Yasmin!

45-vuotias terapeutti Chen Ching paikkasi puutteen menemällä naimisiin itsensä kanssa. Ystävät ja sukulaiset kutsuttiin uudenvuodenpäivänä juhlistamaan rouvan avioliittoa Taiwanin Nantouhun.

Häävieraille pitämässään puheessa Chen kehui itseään onnekkaaksi tavattuaan itsensä ja rakastuttuaan itseensä.

Chen Ching ei ole ainoa nainen, joka on menyt itsensä kanssa naimisiin. 30-vuotias toimistotyöläinen Taiwanin Taipeista piti kuukausi sitten häät itselleen. Hän perusteli puolisovalintaansa sillä, että hänestä oli jo korkea aika mennä naimisiin vaikka sitä oikeaa ei ollutkaan vielä löytynyt.

Brittiläinen Grace Gedler on mennyt naimisiin itsensä kanssa. Metron mukaan naisen häitä vietettiin 50 vieraan kera maaliskuussa, mitä edelsi kosinta viime vuoden marraskuussa.

Gedler kertoi brittilehti Guardianille saaneensa inspiraatiota Björkin kappaleesta Isobel, jossa lauletaan ”My name’s Isobel, married to myself”. Hän päätti mennä itsensä kanssa naimisiin oltuaan sinkkuna kuusi vuotta ja rakennettuaan hyvän suhteen itsensä kanssa.

”Osa kommentoi hilpeästi, että olen hieman narsisti. Aivan ilmeisesti, jos olet juuri kertonut meneväsi itsesi kanssa naimisiin, se on selvästi julistus rakkaudesta itseä kohtaan ja olin täysin tietionen, kuinka omahyväiseltä se voi vaikuttaa”, Gedler kertoi.

”Olin kuitenkin täysin sinut motivaatioideni kanssa. Olen ollut henkilökohtaisen kehityksen matkalla käyttäen meditaatiota, tanssia ja esiintymistä kasvattaakseni itsetuntemustani”, hän jatkoi.

Metron mukaan häät jännittivät Gedleriä siitä huolimatta, että tuleva puoliso on hän itse. Hän kuitenkin piti kiinni suunnitelmastaan ja tuntee olevansa nyt varattu sinkun sijaan.

Feministiseksi mielletty Jezebel-sivusto kirjoitti eilen kaikille itsensä naimista suunnitteleville sinkkunaisille omistetun kirjoituksen. Siinä he muistuttavat, että itsensä naimisesta on tullut ilmiö, eikä siinä ole enää mitään uutta, omaperäistä ja hyvällä tavalla avioliittoinstituutiolle haistattelevaa.

Moni itsensä naineista naisista kun on perustellut valintaan sillä, että haluaa kunnioittaa ja rakastaa itseään, eikä hitsi vieköön tarvitse ketään muuta elämäänsä.

Jutun kirjoittanut toimittaja tiedostaa sen, että kaikki voivat tehdä tismalleen sellaisia valintoja kuin haluavat. Hän kuitenkin muistuttaa, että naimisiinmenolla oikeastaan vain vahvistaa perinteisen avioliittoinstituution valtaa.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/naimisiin_itsensa_kanssa_naisten_soolohaista_tuli_ilmio

• meesitten

• En oikeastaan tiedä mistä puhut, mutta tulipahan mieleen, olen nähnyt suuren autiomaan, joka jatkuu horisonttiin.. avaruuden sen yllä. Suuri tyhjyys täynnä kauneutta. Siinäpä trippi ja sisäisen transformaation hetki, jotain minkä äärellä asioilla on vain se merkitys, mikä niille todellisuudessa kuuluu. Kiitos muistutuksesta, nämä tärkeät asiat unohtuu liian helposti.. Mitäköhän minä edes teen tällä rupisella palstalla?

• helmiä.sioille

Ehkä ei ole tarkoituskaan ymmärtää. Ehkä tarkoitus on vaan herätä ajattelemaan ja tuntemaan. En minä tiedä... Tiedän vaan sen, etten kuulu tähän maailmaan, mutta olen täällä siitä huolimatta. Mun kai täytyy olla täällä bodhisattvana vasten tahtoani... :)

https://www.youtube.com/watch?v=NiyvAMzklvE

• helmiä.sioille

• helmiä.sioille

• helmiä.sioille kirjoitti:

That bodhisattwas do... :)

https://www.youtube.com/watch?v=sg6xaFZStEI

Ihan varmasti.. :) Olen ennenkin törmännyt ihmisiin, joilla on outo vaikutus ja sisäinen tehtävä.. Ei mikään konkreettinen tehtävä, vaan alitajunnan ja rivienvälisten asioiden parissa tapahtuva. Tosin olen myös jokseenkin vaikutuksen alainen nyt.. Tekisi mieli sanoa paljon kaikenlaista, mutta..

Ei kukaan ihminen varmaankaan kuulu tähän sieluttomien eläinen maailmaan.

• helmiä.sioille
        PikkuLikka kirjoitti:

Ihan varmasti.. :) Olen ennenkin törmännyt ihmisiin, joilla on outo vaikutus ja sisäinen tehtävä.. Ei mikään konkreettinen tehtävä, vaan alitajunnan ja rivienvälisten asioiden parissa tapahtuva. Tosin olen myös jokseenkin vaikutuksen alainen nyt.. Tekisi mieli sanoa paljon kaikenlaista, mutta..

Merry Christmas! <3

You don't have to say anything. You are still special... :)

• helmiä.sioille
        PikkuLikka kirjoitti:

Kukaan ei vastaa, mutta menköön... :)

Levätköön rauhassa peetteri... <3

https://www.youtube.com/watch?v=xD5No_JRrZw

• helmiä.sioille
    • Kilttiatm

Kuinka säälittävää mennä itsensä kanssa naimisiin. Naiset ei löydä tarpeeksi väkivaltaista jännämiestä niin eivät sitten kelpuuta ketään

• "Moni ätmiläinen vaihtaisi varmaan mielellään paikkaa kanssani saadakseen sen mitä minulla on ja mitä olen"

Kukaan ei haluaisi olla kaltaisesi sekava pulisija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4334
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3770
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3459
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3060
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2548
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2469
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2242
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1906
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1682
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1642
    Aihe