Oukei... Joulu on ovella ja kenties sisälläkin...

helmiä.sioille

Eli pieni avautumisen aika siis näin niinku jouluna.

Lukiessaan tätä palstaa ja seuratessaan joskus ihmisten elämiä ja "ongelmia" IRL, saa mut väistämättä miettimään asioita. Vähän sitä sun tätä elämässäni kokeneena voisin sanoa, että kyllä suurimmalla osalla ihmisistä, myös tämän palstan asukeista, on asiat aika hyvin. Kärpäsestä tulee hyvin helposti härkänen. Mut ei se mitään, sellainen kuuluu ihmisluontoon. Ei ihmiseläin ahneudelleen mitään voi...


Joulu on oikeastaan vuoden surullisin juhla. Muutenkin yksinäiset ihmiset kärsii siitä eniten ja kai jouluna tehdään edelleen eniten itsareita. Joidenkin mielestä itsari on kenties itsekkäin teko, mutta asian voi nähdä myös toisin. Joulöu voi olla monelle juuri se hetki, että saavat rohkeutta tehdä sen mitä moni heiltä odottaa. Ei ole helppoa elää maailmassa mihin ei tunne kuuluvansa... Joten yritettäisi edes ymmärtää myös niitä syrjäytyneitä...

Itsestäni taas puhuen... Noh, reilu kymmenen vuotta sitten saavutin jotain itseni kanssa mistä suurin osa ihmisistä haaveilee tai pitää sitä mahdottomana. Tulin joksikin, omaksi itseni. Mutta luovuin siitä. Luovuin mahdollisuudesta olla se ja valitsin bodhisatvan tien. En vieläkään pidä siitä tiestä minkä valitsin, mutta en näe vaihtoehtoa sille edelleenkään. Ja silti ei mene hetkeäkään kun en miettisi sitä, että mitä jos olisin valinnut toisin...

Nojoo... Tämä on todennäköisesti kaikille täyttä hepreaa, mutta halusin vaan kertoa teille tämän... Moni ätmiläinen vaihtaisi varmaan mielellään paikkaa kanssani saadakseen sen mitä minulla on ja mitä olen, mutta ihan yhtä lailla minäkin vaihtaisin paikkaa monen ätmiläisen kanssa saadakseen sen mistä luovuin. Miksi? No siksi, että ätmiläisenä minun ei koskaan olisi tarvinnut luopua siitä, minulla ei olisi ollut syytä siihen... :)

Ok, tää oli aika sekavaa, mutta Hyvää Joulua silti kaikille palstalaisille... :)

18

169

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nnnnaaiinenn

      Alkakaa rakastaa itseänne niin alatte viihtyä omassa seurassanne.

      • helmiä.sioille

        Mikä saa sut luulemaan etten rakastaisi itseäni?

        Minä en tarvitse muita itseni rakastamiseen. Sinusta en olisi niinkään varma... :)


      • Nnnnaaiinenn
        helmiä.sioille kirjoitti:

        Mikä saa sut luulemaan etten rakastaisi itseäni?

        Minä en tarvitse muita itseni rakastamiseen. Sinusta en olisi niinkään varma... :)

        Kommentoin aloittajaa.
        Itse viihdyn paremmin yksin kuin seurassa.


    • meesitten

      ittes kaa naimisiin kun olet liian hyvä ollakseen totta???!!! ;)

      Nainen meni naimisiin itsensä kanssa - tällaiset olivat häät

      Perjantai 30.1.2015 klo 10.32

      Yasmin halusi mennä naimisiin ennen 40-vuotispäiväänsä, mutta ei löytänyt sopivaa aviomiestä.

      Houstonista kotoisin oleva Yasmin Eleby oli päättänyt mennä naimisiin ennen nelikymppisiään. Kun oikeaa miestä ei alkanut kuulua, rohkea nainen ilmoitti kävelevänsä alttarille vaikka yksin.

      Ja niin kävi: tammikuun alussa Yasmin toteutti suunnitelmansa ja juhli häitään - ilman aviomiestä.

      Upeaan violettiin mekkoon pukeutunut morsian järjesti häänsä Houston Museum of African American Culture -museossa. Yasmin ei suinkaan seisonut alttarilla yksin, vaan hänellä oli tukenaan huikea kymmenen morsiusneidon joukko.

      Toimituksen suoritti morsiamen pappina työskentelevä sisar. Liitto jäi tosin ilman virallista sinettiä, sillä lain mukaan yhden ihmisen avioliitto ei ole mahdollinen.

      Okei, Yasmin ei tietenkään voinut laillisesti naida itseään, joten tilaisuus oli enemmänkin hengellinen seremonia, jossa hänet saatteli alttarille äiti.

      Yasmin halusi osoittaa häillään sen, ettei ihminen välttämättä tarvitse kumppania ollakseen onnellinen ja täydellinen. Onnea, Yasmin!

      Lähde: Huffington Post

      http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015012919110088_iq.shtml

      Nainen meni naimisiin itsensä kanssa

      Tiistai 4.1.2011 klo 16.49

      Taiwanilaisnainen ei löytänyt sopivaa sulhasta.

      45-vuotias terapeutti Chen Ching paikkasi puutteen menemällä naimisiin itsensä kanssa. Ystävät ja sukulaiset kutsuttiin uudenvuodenpäivänä juhlistamaan rouvan avioliittoa Taiwanin Nantouhun.

      Häävieraille pitämässään puheessa Chen kehui itseään onnekkaaksi tavattuaan itsensä ja rakastuttuaan itseensä.

      Chen Ching ei ole ainoa nainen, joka on menyt itsensä kanssa naimisiin. 30-vuotias toimistotyöläinen Taiwanin Taipeista piti kuukausi sitten häät itselleen. Hän perusteli puolisovalintaansa sillä, että hänestä oli jo korkea aika mennä naimisiin vaikka sitä oikeaa ei ollutkaan vielä löytynyt.

      "Olen onnekas kun olen tavannut itseni", sanoi morsian häävierailleen

      Chen Ching tunnusti myös rakastavansa itseään

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011010412953059_ul.shtml

      Nainen kyllästyi sinkkuuteen – meni naimisiin itsensä kanssa

      Kahjo maailma, Naiset, Uutiset 06.10.2014 09.36, Lisännyt: Miia

      Naisen kuuden vuoden sinkkuna oleminen päättyi häihin itse itsensä kanssa.

      Brittiläinen Grace Gedler on mennyt naimisiin itsensä kanssa. Metron mukaan naisen häitä vietettiin 50 vieraan kera maaliskuussa, mitä edelsi kosinta viime vuoden marraskuussa.

      Gedler kertoi brittilehti Guardianille saaneensa inspiraatiota Björkin kappaleesta Isobel, jossa lauletaan ”My name’s Isobel, married to myself”. Hän päätti mennä itsensä kanssa naimisiin oltuaan sinkkuna kuusi vuotta ja rakennettuaan hyvän suhteen itsensä kanssa.

      ”Osa kommentoi hilpeästi, että olen hieman narsisti. Aivan ilmeisesti, jos olet juuri kertonut meneväsi itsesi kanssa naimisiin, se on selvästi julistus rakkaudesta itseä kohtaan ja olin täysin tietionen, kuinka omahyväiseltä se voi vaikuttaa”, Gedler kertoi.

      ”Olin kuitenkin täysin sinut motivaatioideni kanssa. Olen ollut henkilökohtaisen kehityksen matkalla käyttäen meditaatiota, tanssia ja esiintymistä kasvattaakseni itsetuntemustani”, hän jatkoi.

      Metron mukaan häät jännittivät Gedleriä siitä huolimatta, että tuleva puoliso on hän itse. Hän kuitenkin piti kiinni suunnitelmastaan ja tuntee olevansa nyt varattu sinkun sijaan.

      Lähde: Metro

      http://www.viikonloppu.com/?p=67510

      Naimisiin itsensä kanssa – naisten soolohäistä tuli ilmiö

      Jenni Junkala 9:00 | 30.1.2015

      Japanissa naisille tarjotaan jopa palvelua, ”soolohäitä”...

      Tällaisten soolohäiden hehkutetaan vahvistavan itsetuntoa.

      Miksi mennä naimisiin ollenkaan?

      Feministiseksi mielletty Jezebel-sivusto kirjoitti eilen kaikille itsensä naimista suunnitteleville sinkkunaisille omistetun kirjoituksen. Siinä he muistuttavat, että itsensä naimisesta on tullut ilmiö, eikä siinä ole enää mitään uutta, omaperäistä ja hyvällä tavalla avioliittoinstituutiolle haistattelevaa.

      Moni itsensä naineista naisista kun on perustellut valintaan sillä, että haluaa kunnioittaa ja rakastaa itseään, eikä hitsi vieköön tarvitse ketään muuta elämäänsä.

      Jutun kirjoittanut toimittaja tiedostaa sen, että kaikki voivat tehdä tismalleen sellaisia valintoja kuin haluavat. Hän kuitenkin muistuttaa, että naimisiinmenolla oikeastaan vain vahvistaa perinteisen avioliittoinstituution valtaa.

      Jos haluaa rikkoa sääntöjä, miksi mennä naimisiin ollenkaan? Hyvä kysymys!

      http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/naimisiin_itsensa_kanssa_naisten_soolohaista_tuli_ilmio

    • meesitten

      ittes kaa naimisiin kun olet liian hyvä ollakseen totta???!!! ;)

      Nainen meni naimisiin itsensä kanssa - tällaiset olivat häät

      Perjantai 30.1.2015 klo 10.32

      Yasmin halusi mennä naimisiin ennen 40-vuotispäiväänsä, mutta ei löytänyt sopivaa aviomiestä.

      Houstonista kotoisin oleva Yasmin Eleby oli päättänyt mennä naimisiin ennen nelikymppisiään. Kun oikeaa miestä ei alkanut kuulua, rohkea nainen ilmoitti kävelevänsä alttarille vaikka yksin.

      Ja niin kävi: tammikuun alussa Yasmin toteutti suunnitelmansa ja juhli häitään - ilman aviomiestä.

      Upeaan violettiin mekkoon pukeutunut morsian järjesti häänsä Houston Museum of African American Culture -museossa. Yasmin ei suinkaan seisonut alttarilla yksin, vaan hänellä oli tukenaan huikea kymmenen morsiusneidon joukko.

      Toimituksen suoritti morsiamen pappina työskentelevä sisar. Liitto jäi tosin ilman virallista sinettiä, sillä lain mukaan yhden ihmisen avioliitto ei ole mahdollinen.

      Okei, Yasmin ei tietenkään voinut laillisesti naida itseään, joten tilaisuus oli enemmänkin hengellinen seremonia, jossa hänet saatteli alttarille äiti.

      Yasmin halusi osoittaa häillään sen, ettei ihminen välttämättä tarvitse kumppania ollakseen onnellinen ja täydellinen. Onnea, Yasmin!

      Lähde: Huffington Post

      http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015012919110088_iq.shtml

      Nainen meni naimisiin itsensä kanssa

      Tiistai 4.1.2011 klo 16.49

      Taiwanilaisnainen ei löytänyt sopivaa sulhasta.

      45-vuotias terapeutti Chen Ching paikkasi puutteen menemällä naimisiin itsensä kanssa. Ystävät ja sukulaiset kutsuttiin uudenvuodenpäivänä juhlistamaan rouvan avioliittoa Taiwanin Nantouhun.

      Häävieraille pitämässään puheessa Chen kehui itseään onnekkaaksi tavattuaan itsensä ja rakastuttuaan itseensä.

      Chen Ching ei ole ainoa nainen, joka on menyt itsensä kanssa naimisiin. 30-vuotias toimistotyöläinen Taiwanin Taipeista piti kuukausi sitten häät itselleen. Hän perusteli puolisovalintaansa sillä, että hänestä oli jo korkea aika mennä naimisiin vaikka sitä oikeaa ei ollutkaan vielä löytynyt.

      "Olen onnekas kun olen tavannut itseni", sanoi morsian häävierailleen

      Chen Ching tunnusti myös rakastavansa itseään

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011010412953059_ul.shtml

      Nainen kyllästyi sinkkuuteen – meni naimisiin itsensä kanssa

      Kahjo maailma, Naiset, Uutiset 06.10.2014 09.36, Lisännyt: Miia

      Naisen kuuden vuoden sinkkuna oleminen päättyi häihin itse itsensä kanssa.

      Brittiläinen Grace Gedler on mennyt naimisiin itsensä kanssa. Metron mukaan naisen häitä vietettiin 50 vieraan kera maaliskuussa, mitä edelsi kosinta viime vuoden marraskuussa.

      Gedler kertoi brittilehti Guardianille saaneensa inspiraatiota Björkin kappaleesta Isobel, jossa lauletaan ”My name’s Isobel, married to myself”. Hän päätti mennä itsensä kanssa naimisiin oltuaan sinkkuna kuusi vuotta ja rakennettuaan hyvän suhteen itsensä kanssa.

      ”Osa kommentoi hilpeästi, että olen hieman narsisti. Aivan ilmeisesti, jos olet juuri kertonut meneväsi itsesi kanssa naimisiin, se on selvästi julistus rakkaudesta itseä kohtaan ja olin täysin tietionen, kuinka omahyväiseltä se voi vaikuttaa”, Gedler kertoi.

      ”Olin kuitenkin täysin sinut motivaatioideni kanssa. Olen ollut henkilökohtaisen kehityksen matkalla käyttäen meditaatiota, tanssia ja esiintymistä kasvattaakseni itsetuntemustani”, hän jatkoi.

      Metron mukaan häät jännittivät Gedleriä siitä huolimatta, että tuleva puoliso on hän itse. Hän kuitenkin piti kiinni suunnitelmastaan ja tuntee olevansa nyt varattu sinkun sijaan.

      Lähde: Metro

      http://www.viikonloppu.com/?p=67510

      Naimisiin itsensä kanssa – naisten soolohäistä tuli ilmiö

      Jenni Junkala 9:00 | 30.1.2015

      Japanissa naisille tarjotaan jopa palvelua, ”soolohäitä”...

      Tällaisten soolohäiden hehkutetaan vahvistavan itsetuntoa.

      Miksi mennä naimisiin ollenkaan?

      Feministiseksi mielletty Jezebel-sivusto kirjoitti eilen kaikille itsensä naimista suunnitteleville sinkkunaisille omistetun kirjoituksen. Siinä he muistuttavat, että itsensä naimisesta on tullut ilmiö, eikä siinä ole enää mitään uutta, omaperäistä ja hyvällä tavalla avioliittoinstituutiolle haistattelevaa.

      Moni itsensä naineista naisista kun on perustellut valintaan sillä, että haluaa kunnioittaa ja rakastaa itseään, eikä hitsi vieköön tarvitse ketään muuta elämäänsä.

      Jutun kirjoittanut toimittaja tiedostaa sen, että kaikki voivat tehdä tismalleen sellaisia valintoja kuin haluavat. Hän kuitenkin muistuttaa, että naimisiinmenolla oikeastaan vain vahvistaa perinteisen avioliittoinstituution valtaa.

      Jos haluaa rikkoa sääntöjä, miksi mennä naimisiin ollenkaan? Hyvä kysymys!

      http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/naimisiin_itsensa_kanssa_naisten_soolohaista_tuli_ilmio

    • meesitten

      ittes kaa naimisiin kun olet liian hyvä ollakseen totta???!!! ;)

      Nainen meni naimisiin itsensä kanssa - tällaiset olivat häät

      Perjantai 30.1.2015 klo 10.32

      Yasmin halusi mennä naimisiin ennen 40-vuotispäiväänsä, mutta ei löytänyt sopivaa aviomiestä.

      Houstonista kotoisin oleva Yasmin Eleby oli päättänyt mennä naimisiin ennen nelikymppisiään. Kun oikeaa miestä ei alkanut kuulua, rohkea nainen ilmoitti kävelevänsä alttarille vaikka yksin.

      Ja niin kävi: tammikuun alussa Yasmin toteutti suunnitelmansa ja juhli häitään - ilman aviomiestä.

      Upeaan violettiin mekkoon pukeutunut morsian järjesti häänsä Houston Museum of African American Culture -museossa. Yasmin ei suinkaan seisonut alttarilla yksin, vaan hänellä oli tukenaan huikea kymmenen morsiusneidon joukko.

      Toimituksen suoritti morsiamen pappina työskentelevä sisar. Liitto jäi tosin ilman virallista sinettiä, sillä lain mukaan yhden ihmisen avioliitto ei ole mahdollinen.

      Okei, Yasmin ei tietenkään voinut laillisesti naida itseään, joten tilaisuus oli enemmänkin hengellinen seremonia, jossa hänet saatteli alttarille äiti.

      Yasmin halusi osoittaa häillään sen, ettei ihminen välttämättä tarvitse kumppania ollakseen onnellinen ja täydellinen. Onnea, Yasmin!

      Lähde: Huffington Post

      http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015012919110088_iq.shtml

      Nainen meni naimisiin itsensä kanssa

      Tiistai 4.1.2011 klo 16.49

      Taiwanilaisnainen ei löytänyt sopivaa sulhasta.

      45-vuotias terapeutti Chen Ching paikkasi puutteen menemällä naimisiin itsensä kanssa. Ystävät ja sukulaiset kutsuttiin uudenvuodenpäivänä juhlistamaan rouvan avioliittoa Taiwanin Nantouhun.

      Häävieraille pitämässään puheessa Chen kehui itseään onnekkaaksi tavattuaan itsensä ja rakastuttuaan itseensä.

      Chen Ching ei ole ainoa nainen, joka on menyt itsensä kanssa naimisiin. 30-vuotias toimistotyöläinen Taiwanin Taipeista piti kuukausi sitten häät itselleen. Hän perusteli puolisovalintaansa sillä, että hänestä oli jo korkea aika mennä naimisiin vaikka sitä oikeaa ei ollutkaan vielä löytynyt.

      "Olen onnekas kun olen tavannut itseni", sanoi morsian häävierailleen

      Chen Ching tunnusti myös rakastavansa itseään

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011010412953059_ul.shtml

      Nainen kyllästyi sinkkuuteen – meni naimisiin itsensä kanssa

      Kahjo maailma, Naiset, Uutiset 06.10.2014 09.36, Lisännyt: Miia

      Naisen kuuden vuoden sinkkuna oleminen päättyi häihin itse itsensä kanssa.

      Brittiläinen Grace Gedler on mennyt naimisiin itsensä kanssa. Metron mukaan naisen häitä vietettiin 50 vieraan kera maaliskuussa, mitä edelsi kosinta viime vuoden marraskuussa.

      Gedler kertoi brittilehti Guardianille saaneensa inspiraatiota Björkin kappaleesta Isobel, jossa lauletaan ”My name’s Isobel, married to myself”. Hän päätti mennä itsensä kanssa naimisiin oltuaan sinkkuna kuusi vuotta ja rakennettuaan hyvän suhteen itsensä kanssa.

      ”Osa kommentoi hilpeästi, että olen hieman narsisti. Aivan ilmeisesti, jos olet juuri kertonut meneväsi itsesi kanssa naimisiin, se on selvästi julistus rakkaudesta itseä kohtaan ja olin täysin tietionen, kuinka omahyväiseltä se voi vaikuttaa”, Gedler kertoi.

      ”Olin kuitenkin täysin sinut motivaatioideni kanssa. Olen ollut henkilökohtaisen kehityksen matkalla käyttäen meditaatiota, tanssia ja esiintymistä kasvattaakseni itsetuntemustani”, hän jatkoi.

      Metron mukaan häät jännittivät Gedleriä siitä huolimatta, että tuleva puoliso on hän itse. Hän kuitenkin piti kiinni suunnitelmastaan ja tuntee olevansa nyt varattu sinkun sijaan.

      Lähde: Metro

      http://www.viikonloppu.com/?p=67510

      Naimisiin itsensä kanssa – naisten soolohäistä tuli ilmiö

      Jenni Junkala 9:00 | 30.1.2015

      Japanissa naisille tarjotaan jopa palvelua, ”soolohäitä”...

      Tällaisten soolohäiden hehkutetaan vahvistavan itsetuntoa.

      Miksi mennä naimisiin ollenkaan?

      Feministiseksi mielletty Jezebel-sivusto kirjoitti eilen kaikille itsensä naimista suunnitteleville sinkkunaisille omistetun kirjoituksen. Siinä he muistuttavat, että itsensä naimisesta on tullut ilmiö, eikä siinä ole enää mitään uutta, omaperäistä ja hyvällä tavalla avioliittoinstituutiolle haistattelevaa.

      Moni itsensä naineista naisista kun on perustellut valintaan sillä, että haluaa kunnioittaa ja rakastaa itseään, eikä hitsi vieköön tarvitse ketään muuta elämäänsä.

      Jutun kirjoittanut toimittaja tiedostaa sen, että kaikki voivat tehdä tismalleen sellaisia valintoja kuin haluavat. Hän kuitenkin muistuttaa, että naimisiinmenolla oikeastaan vain vahvistaa perinteisen avioliittoinstituution valtaa.

      Jos haluaa rikkoa sääntöjä, miksi mennä naimisiin ollenkaan? Hyvä kysymys!

      http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/naimisiin_itsensa_kanssa_naisten_soolohaista_tuli_ilmio

    • En oikeastaan tiedä mistä puhut, mutta tulipahan mieleen, olen nähnyt suuren autiomaan, joka jatkuu horisonttiin.. avaruuden sen yllä. Suuri tyhjyys täynnä kauneutta. Siinäpä trippi ja sisäisen transformaation hetki, jotain minkä äärellä asioilla on vain se merkitys, mikä niille todellisuudessa kuuluu. Kiitos muistutuksesta, nämä tärkeät asiat unohtuu liian helposti.. Mitäköhän minä edes teen tällä rupisella palstalla?

      • helmiä.sioille

        Ehkä ei ole tarkoituskaan ymmärtää. Ehkä tarkoitus on vaan herätä ajattelemaan ja tuntemaan. En minä tiedä... Tiedän vaan sen, etten kuulu tähän maailmaan, mutta olen täällä siitä huolimatta. Mun kai täytyy olla täällä bodhisattvana vasten tahtoani... :)

        https://www.youtube.com/watch?v=NiyvAMzklvE



      • helmiä.sioille


      • helmiä.sioille

      • helmiä.sioille kirjoitti:

        That bodhisattwas do... :)

        https://www.youtube.com/watch?v=sg6xaFZStEI

        Ihan varmasti.. :) Olen ennenkin törmännyt ihmisiin, joilla on outo vaikutus ja sisäinen tehtävä.. Ei mikään konkreettinen tehtävä, vaan alitajunnan ja rivienvälisten asioiden parissa tapahtuva. Tosin olen myös jokseenkin vaikutuksen alainen nyt.. Tekisi mieli sanoa paljon kaikenlaista, mutta..

        Ei kukaan ihminen varmaankaan kuulu tähän sieluttomien eläinen maailmaan.


      • helmiä.sioille
        PikkuLikka kirjoitti:

        Ihan varmasti.. :) Olen ennenkin törmännyt ihmisiin, joilla on outo vaikutus ja sisäinen tehtävä.. Ei mikään konkreettinen tehtävä, vaan alitajunnan ja rivienvälisten asioiden parissa tapahtuva. Tosin olen myös jokseenkin vaikutuksen alainen nyt.. Tekisi mieli sanoa paljon kaikenlaista, mutta..

        Ei kukaan ihminen varmaankaan kuulu tähän sieluttomien eläinen maailmaan.

        Merry Christmas! <3

        You don't have to say anything. You are still special... :)


      • helmiä.sioille
        PikkuLikka kirjoitti:

        Ihan varmasti.. :) Olen ennenkin törmännyt ihmisiin, joilla on outo vaikutus ja sisäinen tehtävä.. Ei mikään konkreettinen tehtävä, vaan alitajunnan ja rivienvälisten asioiden parissa tapahtuva. Tosin olen myös jokseenkin vaikutuksen alainen nyt.. Tekisi mieli sanoa paljon kaikenlaista, mutta..

        Ei kukaan ihminen varmaankaan kuulu tähän sieluttomien eläinen maailmaan.

        Kukaan ei vastaa, mutta menköön... :)

        Levätköön rauhassa peetteri... <3


        https://www.youtube.com/watch?v=xD5No_JRrZw


    • helmiä.sioille
    • Kilttiatm

      Kuinka säälittävää mennä itsensä kanssa naimisiin. Naiset ei löydä tarpeeksi väkivaltaista jännämiestä niin eivät sitten kelpuuta ketään

    • "Moni ätmiläinen vaihtaisi varmaan mielellään paikkaa kanssani saadakseen sen mitä minulla on ja mitä olen"

      Kukaan ei haluaisi olla kaltaisesi sekava pulisija.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe