Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
SAI
profiilit
SAI
SAI
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
676
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+eihän+se+silloin+ole+mitään+väärää+tietoa.+Sinulla+on+tässä+nyt+mahdollisuus+tehdä+kantasi+selväksi+parilla+lauseella+selkeästi.
11.02.2019 11:50
No+mitä+siis+kameleontti+sanoo+tänään?+Tässä+on+kuule+aika+vaikea+ottaa+sinusta+kenenkään+mitään+selvää.+Mielipide+vaihtuu+vähän+väliä.+Ai+tällä+viikollako+taas+pyhität+sapatin?
11.02.2019 10:56
Koska+olet+useissa+kirjoituksissasi+puhunut+sapattia+vastaan,+oletan,+että+et+sitä+pyhitä.
11.02.2019 10:51
Enkö+minä+juuri+todistanut+sinulle,+että+opetuslapset+pitivät+Yahushuaa+Jumalana?
Tuomas+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Minun+Herrani+ja+minun+Jumalani!"+Joh.+20:28+
Mutta+tietysti+tämä+ei+sinulle+kelpaa+todistuksesksi,+koska+et+perusta+uskoasi+Raamattuun.+Mutta+mihin+sen+perustat???
10.02.2019 19:14
Olipa+loistavasti+määritelty.+Exapinkin+jumalana+on+ilmeisesti+oma+järki.+En+ole+varma,+koska+kaveri+ei+vastannut,+kun+kysyin,+että+mihin+hän+perustaa+uskonsa.+Raamatun+Sana+ei+ainakaan+näytä+kelpaavan.
10.02.2019 19:11
Kyllä+toit+mielestäni+tässäkin+sapatti+-kantasi+esiin.+Tällä+kertaa+kameleontti+Advis+toi+sen+lievän+kieltävänä+seuraavasti:
Advis+sanoo:
"Yhdessä+vaiheessa+kun+kielsin+sapatin,+minä+ilmoitin+aivan+selkeästi+kirjoituksissani,+että+en+ole+muodostanut+lopullista+kantaani+koskien+sapattia+ja+sanoin+samalla+myös,+että+tällä+hetkellä+en+siihen+usko+mutta+että+kantani+ei+ole+lopullinen."
Heh+he+hee+.+.+.katsotaanpa+mikä+sapatti+-kantasi+on+huomenna+:)+Mistä+tuuli+puhaltaa.
10.02.2019 18:43
Ei+ole+Yahushua+kuollut+tuollaisen+syntisen+puolesta,+jonka+esität.
Joka+rikkomuksensa+salaa,+se+ei+menesty;+mutta+joka+ne+tunnustaa+ja+h+y+l+k+ä+ä,+se+saa+armon.+Sananl.+28:13+
Eli+rikkomuksensa+pitää+hylätä,+niin+sitten+saa+armon,+mutta+sinä+systemaattisesti+rikot+sapatin+joka+viikko,+koska+et+sitä+pyhitä!+Tee+parannus!
10.02.2019 18:30
Jahas.+Elät+siis+tietoisessa+synnissä+tahallasi,+koska+sanot:
"Teet+syntiä,+jos+edes+ajattelet+varastamista,+sapatin+pyhitämättä+jättämistä+eli+vaikkapa+kauppareissua+sapattina+tai+jos+mielessä+käy,+että+tekeisit+omia+askareita+perjantain+auringonlaskun+jälkeen."
Pari+päivää+sitten+sanoit,+että+tällä+hetkellä+et+pyhitä+sapattia,+mutta+mielesi+voi+muuttua.+Sinä+elät+tahallisessa+synnissä!
10.02.2019 09:39
Mitäs+kummaa+taas+tälläkin+tarkoitat:
"Jeesuksen+opetuslasten+teot+opettavat+meille+aivan+muuta+kuin+mitä+neljännen+vuosisadan+katoliset+Raamatunkokoajat+haluavat+opettaa."
Tuomas+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Minun+Herrani+ja+minun+Jumalani!"++Joh.+20:28
Tuomas+ainakin+tunnusti+Yahushuan+Raamatun+mukaan+Jumalaksi.+Jo+opetuslapset+tunnustivat+Yahushuan+Jumalaksi.+Katsos,+Yksi_usko+ja+minä+uskomme+Raamattuun+erehtymättömänä+Jumalan+Sanana.
Alahan+jo+Exap+sinäkin+vaan+uskoa+Raamattuun.+Koska+et+näytä+perustavan+uskoasi+Raamattuun,+mihin+sen+sitten+perustat???+Koraani?+Tiedemiehet?+Oma+järkeily?+.+.+.
09.02.2019 15:18
No+kiitos,+kyllä+tuo+selvitti.+Olet+siis+yhä+kirkon+jäsen,+mutta+uskot+omalla+tavallasi.+Juridisesti+olet+adventisti,+mutta+hengellisesti+et,+ok.
Tuomitsemis+-asian+ymmärrän+oikeen+hyvin.+Olen+pitänyt+siinä+koko+ajan+kantani+samana,+oli+keskustelu+sitten+mikä+hyvänsä.+Toisin+kuin+sinä,+joka+vaihdat+kantaasi.+No+se+siitä.+Halusin+vaan+tuoda+tämän+julki+ja+nyt+se+on+tehty.
Kiitos+myös+sapatti+kantasi+selventämisestä.+Tällä+hetkellä+et+sapattiin+usko.+Näinhän+sanoit.+Tämä+selvä.+Minun+täytyy+saada+selviä+vastauksia.+Toivon+kuitenkin+alat+pyhittää+Israelin+Pyhän+säätämää+viikoittaista+lepopäivää.+Sunnuntain+pakanallisen+historian+sinä+tiedät.
Yksi_uskon+edustama+oppi+on+tämän+palstan+puhtaimpia.+Hänellä+on+asiat+ihan+hyvin.+Koen,+että+minun+ei+ole+tarvis+puuttua+hänen+teksteihinsä.
09.02.2019 11:50
Kun+ymmärrät+ja+täytät+nämä+Ilm.+14:1-5+kriteerit+Advis,+niin+pelastus+on+taattu:+-->+Ilm.+14:1-5+<--+Tee+siis+parannus.+Vielä+on+armon+aikaa+jäljellä.
08.02.2019 17:13
Hylkää+sinäkin+adventistinen+korvausteologinen+tulkinta+koskien+144000.+Juu,+katsos+ei+nämä+ole+mitä+tahansa+uskovia,+vaan+hengellisesti+sisimmässään+juutalaisia+neitsyitä.+Ilm.+7:1-8,+Ilm.14:1-5
08.02.2019 17:08
Kuulehan+nyt.+Vaikka+sinulle+annettaisiin+tarkka+päiväkin,+niin+sittenhän+sinä+vasta+oikeen+innostuisit+haukkumaan+tätä+päivämäärän+antajaa+paskan+puhujaksi.
Entäpä+jos+sen+antaisin.+Olisitko+tyytyväinen?+Mikä+muuttuisi+elämässäsi?+Enkö+silloin+olisikaan+paskan+puhuja?+Tekisitkö+parannuksen?
08.02.2019 16:59
Mistä+teosta?+Ketkä+muut?+Täysin+holtiton+kirjoittelu+sinulla+senkun+jatkuu.
Siis+minä+ymmärrän+vielä+sen,+että+olet+jotain+tiettyä+mieltä+asiasta,+jokaisella+on+tietysti+siihen+oikeus,+mutta+sitä+en+ymmärrä,+että+mielipiteesi+vaihtuu+muutaman+päivän+välein.+Esim.+"En+ole+enää+adventisti.+Eiku+olenpas"+Ja+puhut++meidän+(adventti)pastoreista.+Ja+sitten+sanot,+että+ei+saa+tuomita,+älä+tuomitse+ja+heti+perään+kuinka+voisitkaan+tuomita,+vain+Jumala+voi+tuomita.+Sitten+lyttäät+sapatin+ja+kerrot,+että+et+sitä+pyhitä+ja+vähän+aikaa+sitten+tekstissäsi+puhuit+sapatin+puolesta.+Tämmöstä+sulla+on.+Kannattasko+nyt+hieman+miettiä+ensin+mitä+mieltä+asioista+olet+ja+sitten+pitää+kantansa+nyt+jonkin+aikaa+edes?+Tällä+hetkellä+olet+kameleontti!
08.02.2019 16:45
Ei+Exap+arvosta+Raamattua+Jumalan+Sanana,+vaan+etsii+siitä+virheitä+ja+kaikkea+muuta+muka+ihmislähtöistä.+Hän+jopa+pilkkaa+Jumalaa+useissa+teksteissään.+Vedä+omat+johtopäätöksesi+kyseisestä+henkilöstä.
08.02.2019 12:04
No+hyvä.+Sovitaanko+nyt+sitten+jatkossa,+että+et+syyttele+täällä+ketään+sinun+tuomitsemisesta,+koska+omien+sanojesi+mukaan+toinen+ihminen+ei+edes+voi+toista+tuomita?+Missä+sulla+on+taas+logiikka?
Lopeta+tuollainen+ihme+vatkaaminen.+Olemme+samaamieltä,+että+ihmisellä+ei+ole+tuomiovaltaa.+Olet+kuin+kameleontti,+joka+vaihtaa+väriään+tilanteen+mukaan.
08.02.2019 11:44
Esim.+se,+että+olet+sanonut+useasti,+että+minä+tuomitsen+sinut.+No+sillä+ei+nyt+enää+ole+minulle+mitään+väliä+mitä+ajattelet.
Mutta+heti+perään+kommentoit+Yksi_uskolle+että:+"Kuinka+voisitkaan+tuomita."+Muutat+väriäsi+aina+tilanteen+mukaan.+Outoa,+outoa+kirjoittelua.+Että+päätähän+nyt+jo+mielipiteesi+siitä+voiko+joku+sinut+tuomita+vai+ei.
07.02.2019 11:38
Niin,+tekstisi+ovat+kyllä+olleet+viimeaikoina+lievästi+sanottuna+outoja.+Hyökkäät+kaikkea+Raamatun+sanaa+vastaan,+olipa+kyseessä+mikä+asia+melkein+tahansa.+Välillä+kirjoitat+asian+puolesta+ja+välillä+samaa+asiaa+vastaan+yms.
06.02.2019 15:34
"Mutta+Herra+toimitti+suuren+kalan+nielaisemaan+Joonan.+Ja+Joona+oli+kalan+sisässä+kolme+päivää+ja+kolme+yötä."
Joona+1:17
"Sillä+niinkuin+Joonas+oli+meripedon+vatsassa+kolme+päivää+ja+kolme+yötä,+niin+on+myös+Ihmisen+Poika+oleva+maan+povessa+kolme+päivää+ja+kolme+yötä."+Matt.+12:40
06.02.2019 13:47
Herralle+yksi+päivä+on+kuin+tuhat+vuotta+ja+tuhat+vuotta+kuin+yksi+päivä.+Eli+7.+tuhannesvuosi+on+tuhatvuotisen+valtakunnan+aikaa+ja+samalla+tuhat+vuotinen+sapatti+ja+sapatin+vertauskuvan+täyttymys.+Näin+Raamattu+kuvaa+sapattia+Herran+päiväksi.+Ennen+kuin+koittaa+Herran+päivä,+täällä+maan+päällä+tapahtuu+ne+kaikki+Ilm.+ja+Dan.+ilmoittamat+tapahtumat.+Ennen+Herran+päivää+määrätään+myös+ihmisten+ikuisen+kohtalo.
Sapatti+annettiin+myös+merkiksi+Israelille.+Se+on+tänäkin+päivänä+vielä+merkkinä+liitosta+Jumalan+ja+jokaisen+todellisen+hengellisen+juutalaisen+välillä.
06.02.2019 09:36
6 / 34