Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

3

1. Voidaanhan+me+verrata+vaikka+mihin,+on+minullakin+mielikuvitusta+ihan+kotitarpeiksi+ja+vähän+ylikin,+mutta+en+nyt+viitsi+käydä+miettimään,+yhteisö+tämä+minulle+on.+Johtui+muuten+ihan+just+mieleeni,+että+verenhimoisiksi+pedoiksikin+on+täällä+kirjoittavia+joskus+luonnehdittu.+Tästä+on+jo+tosi+pitkä+aika.+Samainen+(vaikka+nimerkkinsä+tiuhaan+vaihtuivatkin)+jopa+näki+veriset+raateluhampaamme:)+Sama+kirjoittaja+kirjoittelee+vieläkin+täällä,+mutta+ilmaisu+tietenkin+on+vuosien+mittaan+muuttunut+ja+vähän+enemmän+itseluottamustakin+lienee+karttunut.+Bussin+matkustajilla+yleensä+on+sama+tavoite,+määränpää+voi+vaihdella,+mutta+samaan+suuntaan+kuitenkin+ollaan+menossa+ja+kaikki+varmasti+toivovat+matkan+sujuvan+mutkattomasti+ja+turvallisesti.Mukaan+muuten+eivät+kaikki+aina+mahdu+(oikeassa+bussissa),+ja+joskus+se+johtuu+siitä,+että+bussissa+jo+olevat+ovien+eteen+parkkeeraavat+eivät+suostu+väistämään+tuumaakaan.Etenkin+huonosti+suomea+osaavat+bussikuskit+eivät+mielellään+ohjeista+matkustajia+vähän+tiivistämään,+mutta+viestittävät+sen+muilla+tavoilla+nähtyään+tilaa+olevan.+Viipyvät+ovet+auki+pysäkilla+ja+elehtivät+korostetusti+kurkkimalla+peilin+kautta+ja+olan+yli.+Koulukkaat+ovat+julkisissa++usein+jotenkin+arkoja+ja+vähän+anteeksi+että+olemme+olemassa+oloisia,+mutta+usein+myös+niitä+jotka+ensimmäiseksi+ryhtyvät+tekemään+tilaa+sulloutumalla+keskenään+ihan+limittäin+ja+lomittain.Tämä+nyt+ihan+vain+kertomuksena+tosielämästä+näillä+minun+kotinurkillani,+älä+suotta+etsi+vertauskuvallisia+merkityksiä,+sellaisia+ei+minun+mielessäni+ollut,+kunhan+rupattelumielessä+kirjoitin.Täällähän+se+on+sanomattakin+selvää,+että+kaikki+mahtuvat+kyytiin+ja+minun+mielestäni+mitä+enemmän+meitä+on+sen+parempi.