- Niin varmaan tuleekin hintavampia, mutta varmaan laatu onkin sitten erinomainen. Toisaalta se työllistää joissakin firmoissa jotakin porukkaa ja silläkin merkitystä verotuloina yms. On tässä sekin, että onnistuessaan sellaisten suojaustuotteiden valmistus voi olla hyvinkin monistuskelpoinen. Yhtämieltä kai ollaan siitä, että kuitenkin taudin leviämisen estäminen on paras keino tällä hetkellä, Ja se hoitohenkilöstön kunnossa pysyminen. Yksi mielenkiinnon kohde on se puhdistus prosessi! Jokamies on joskus pessyt jotain suodattimia vedellä ja astianpesuaineella. Silläkin on taas päästy eteenpäin. Ei tietysti tässä semmoisella voi vertausta tehdä, mutta kuitenkin periaate
- Vielä tuosta, että ihmettelen lentokonelasteittain ostamisvimmaa. Mikä ihme siinä on, että näitä ei osata tai aleta valmistamaan kotimaassa? Luulisi täällä nyt osattavan ainakin semmoisia jokakäyttöön soveltuvia tehdä hyvinkin nopeasti. Ja siitä sitä sitten voi kehittää laadukkaampiakin suojavarusteita. Jotenkin vähän niinkuin aliarvioidaan tämän kansan osaamista ja kykyä tehdä vaikka mitä
- Eihän tuota farssia voi taas kuin ihmetellä! Mistä senkin laitoksen väelle maksetaan palkkaa. Tulee mieleen postisekoilu viime syksynä. Mitä siinäkin hankinta asiassa tarvitsee välikäsiä. Sen kuin ostaa itse niitä tarvikkeita ja toteaa paikan päällä niiden laadun. Tuskin tuo nyt niin älyttömän vaikeata on. Sitten aletaan asioida jos jonkinlaisten yritysten kanssa eikä niiden taustoja tarkisteta. Itsekin olen yrittäjä ja osallistun kilpailutukseen. Niissä ainakin tähän saakka on ollut pakko toimittaa esimerkiksi verovelkatodistus, eläkevakuutusmaksu todistus. niiden maksutilanne jo kertoo aika paljon on yritys terveellä pohjalla. Miten se tämä HVK oikein toimii ja vielä valtion varoilla? Ihan niinkuin tuo postikin lappaa rahoja johonkin epämääräiseen ja suorittava porras on mitä on. Määrä-aikaisuuksia ja lyhennetyä työviikkoa ym. Se on jotenkin, että näissä "valtion firmoissa" ylin johto elää jossain ihme maailmassa eikä tiedä ollenkaan mitä tapahtuu alemmalaa tasolla paikkakunnta kohtaisesti
- Olen samaa mieltä, että 61 syntyneet kelpaa heikosti työhön, vaikka periaatteessa työuraa on melkein kymmenen vuotta vielä. Olen valmistunut insinööriksi kuusi vuotta sitten erinomaisella todistuksella ja hakenut kymmeniin työpaikkoihin. Yhteen ainoaan työhaastatteluun on kutsuttu! Olen määrä-aikaisessa muussa työssä kuin omalla alalla, mutta olisin halunnut työllistyä insinöörin työhön. Kävin sitä varten yli viisi vuotta korkeakoulua.
Olisin takuulla ollut työssäni hyvä, niin ainakin uskon itse. En ymmärrä minkävuoksi seniorin tilalle otetaan poikkeuksetta nuori kokematon aloittelija.