Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Dekkii
profiilit
Dekkii
Dekkii
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kauan+olet+jaksanu!+Oikeesti!+Kunnioitan!+O_O
Minulla+oli+10-vuotiaana+kanssa+jotain+itsetuhoisia+jotain.+En+muista+enää,+mutta+perheneuvolassa+niitä+käytiin+silloin.+Siitä+seuraavat+10+vuotta+oli+ihan+kamalaa+masennuksen+kanssa+rypemistä+ja+todellakaan+ei+muut+ihmiset+auttanu+tai+ollu+ymmärtäväisiä.+Ystävät+tosi+tuulellakäyviä+ja+hoitajat+ja+lääkärit+aivan+siis+uskomattoman+inhottavia+joskus.+
Niin+oikeesti.+Se,+että+oot+jaksanu+kolmikymppiseks...+on+tosi+upeeta!+Minulla+helpotti+jo+kahdenkympin+jälkeen+masennus.+Sitten+on+ollu...+ihan+ookoo.
Hmm...+tiiäksää+että+mikä+tekis+sut+tyytyväiseksi?+Mitä+sää+kaipaat?+Millanen+sää+oot?+Millanen+veikkaat+että+sää+olisit+jos+sulla+olis+energiaa+ja+ei+ahistais?+Millasia+ihmisiä+haluaisit+tuntea?+Missä+sää+oot+hyvä,+ja+missä+haluaisit+olla+hyvä?+Tollasten+asioitten+löytäminen+auttaa+siinä,+että+nykyhetkestä+tulee+siedettävä,+tai+jopa+tosi+kiva!+:3
Siitä+kanttii+alottaa.+Puhu+paljon+ihmisille+ja+koe+uusia+juttuja,+että+saat+perspektiiviä.+Tiiän+että+sitä+on+jo+tullu,+mutta+vielä+lisää.+Ihmistyyppejä+joitten+kanssa+et+yleensä+hengaa,+siis!+:>
Ystävät+ja+heilat+tulee+itestään,+kun+tekee+asioita+mitä+rakastaa!+Niitä+ei+kannata+ettimällä+ettiä.+Mutta+jos+on+yksinäinen,+tiiän+että+siinä+on+tosi+kiire+löytää+ihmisiä.+:v
Traumoista+pääsee+minun+mielestä+parhaiten+yli+sillä+että+niitä+käsittelee+itse+ja+muiden+kanssa,+ja+sitten+koittaa+olla+rohkea+niissä+tilanteissa+missä+kammottaa,+eikä+kokonaan+välttele+niitä.+Eikä+myöskään+liikaa+hyppää+niihin.+Ja+on+sillee+anteeksiantavainen+ja+armollinen+itelleen,+koska+ittesä+korjaaminen+vie+aikaa.
Mutta+sitten+kun+asiat+lähtee+paraneen,+ni+siitä+tulee+sellanen+iha+järetön+kierre+missä+asiat+vaa+paranee+ja+se+energisöi+ja+ne+paranee+lisää+ja+se+energisöi+lisää+ja+ja+ja+ja....+ja+se+on+odottamise+arvone!+Pidä+toivoa+yllä!+:>
16.06.2019 22:11
Moip!+Tuossa+on+tunteita+mitä+muistan...+olin+pitkään+masentunu+aikasemmi,+ja+se+oli+aiva+hirveetä.
No,+ensinnäkin!+Jokaiseen+ihmiseen+voi+luottaa+joissakin+asioissa,+ja+ei+toisissa.+Minä+pystyn+esimerkiksi+luottamaan+yhteen+kaveriini+että+jos+minä+tarvitsen+apua,+niin+hänelle+saa+kyllä+soittaa+vaikka+keskellä+yötä,+mutta+en+taas+voi+luottaa,+että+jos+tarvitsen+muuttoapua,+niin+hän+olisi+ajoissa+paikalla.
Tarkoitan+siis,+että+jokaiseen+ihmiseen+voi+luottaa+jossain,+ja+jossain+ei,+koska+kaikilla+on+asioita+missä+ne+on+varmoja+ja+selkeitä,+ja+sitten+on+asioita+missä+he+ei+ole+valmiita+tai+ettii+itteään+tai+niitä+ei+kiinnosta+se.+Ihmiset+harvoin+on+epäluotettavia+koska+ne+on+pahoja.+Siksi+kannattaa+arvostaa+ihmisissä+niitä+asioita+mitä+voi.+Ja+jos+ei+ole+varma+voiko+luottaa+vai+ei,+niin+sillon+kannattaa+luottaa,+kunnes+näkee+toisin.+Minun+mielestäni.+:3
Kannattaa+jutella+ihmisille.+Suutu+ja+itke+ja+vuodata+ja+keskustele+ja+intä.+Sillä+lailla+saat+selkoa+siitä+millanen+sinä+olet,+mitä+sinä+ajattelet+ja+tunnet+ja+mitä+haluat.+Se+on+tärkeetä,+nii+löytää+omaa+paikkaansa+tästä!+^.^
Minäkin+ajattelin+itsemurhaa+melkeen+kymmenen+vuotta,+mutta+aina+oli+JOKU+JUTTU+miksi+en+voinu+kuolla+sillon.+Joku+ihminen+jolle+olin+liian+tärkeä,+joku+asia+kesken...+jotain.+Ja+lopulta+pääsin+tähän+asti,+että+ei+ole+enää+masennusta.+Mutta+se+oli+kymmenen+vuoden+taival.+En+vieläkään+tajua+miten+oon+hengissä.+Mutta!+Toivoa+on!+Masennuksesta+voi+toipua+minun+mielestä+kuka+tahansa+joka+on+hyväsydäminen,+tai+älykäs.+Ja+varmasti+vielä+muitakin~
Maailmassa+on+paljon+isoja+ja+sairaita+asioita,+mutta+on+vieeeeelä+enemmän+pieniä+ihania+hyviä+juttuja!+Tää+on+mahtavaa,+että+oot+kirjottanu+tänne+ja+pyytäny+apua,+sen+sijaan+että+pidät+kaiken+sisällä!+Ja+minä+kans+laitoin+aikaa+ja+vaivaa+ihan+vaan+siihen+että+jos+minusta+jotain+apua+olis!+Tällasia+asioita+tapahtuu,+ja+tää+on+pelkkää+ihmisten+rakkautta+ja+kunnioitusta+toisilleen,+vaikka+ventovieraille.+Ja+niin+kauan+kuin+tällasta+vuorovaikutusta+on,+maailmassa+on+paljon+hyvääkin!+^.^
Loppuunpalamisesta+toipuu+sillä+lailla+että...+no..+rentoutuu.+Se+ei+tarkota+sitä,+ettei+tee+mitään,+tai+kattoo+vaan+telkkaria.+Vaan+se+tarkottaa+sitä+että+tekee+jotain+mikä+tuntuu+itsestä+mielekkäältä+tai+oikealta.+Suunnitele+ja+mieti,+mitä+sinä+osaat+ja+haluat+tehdä+ajallas,+ja+sitte+tee!+:>
Jos+miehesti+on+sinulle+tärkeä+ja+et+halua+elää+ilman+sitä....+no..+ööh..+senkin+tunteen+vastaan+meneminen+olisi+epätervettä.+Moni+on+eri+mieltä+varmasti,+mutta+itse+en+ole+koskaan+ollut+valmis+heittämään+ihmisiä+menemään+elämästäni,+vaikka+he+kohtelis+mua+ikävästikin.+Oon+vaan+pyrkiny+korjaamaan+asiat+niin,+ettei+he+enää+kohtele+mua+ikävästi.+(usein+se+on+tosin+johtanu+siihen+että+he+sitten+heittää+minut+menemään,+mutta+ei+todellakaan+aina,+ja+sillonkin+jos+niin+kävi,+se+oli+loppujen+lopuksi+parempi+niin).
Kotona+oleminen+todellakin+ahdistaa+helposti+joissain+elämäntilanteissa.+Ei+kantti+olla+jos+se+ahdistaa.+Keksi+mitä+tahansa+muuta+missä+käydä+ja+mitä+tehdä.
Ja+puhu+ihmisille!+:3
Minulle+saa+puhua+jos+vaan+haluat,+niin+paljo+ko+haluat!+^.^
Mutta+parempi+toki+vielä,+jos+löydät+jonkun+oikeasta+elämästä+jonka+olkapäätä+vasten+voi+itkeä.+Ota+se+tavoitteeksi+ainaki!+Se+on+elämässä+tärkeetä!+:D
Pidä+toivoa+yllä!+Se+helpottaa+tuskaa+niiiiiin+sairaan+paljon!!
16.06.2019 21:59
Minulle+masennus+oli+sitä+että+mulla+meni+täysin+perspektiivi+elämästä.+Kieriskelin+vain+menneissä,+ja+en+yhtää+osannu+löytää+tästä+hetkestä+mitää+muuta+ku+ahistavia+ja+merkityksettömiä+asioita,+ja+tulevaisuus+vaan+pelotti+ja+tuntu+toivottomalta+ja+kivuliaalta.+
Ei+minkäänlaista+realismia+ollu+siihen+että+millanen+maailma+ja+mun+elämä+oikeesti+on.+Siitä+aiheutu+se+että+kaikki+tuntu+turhalta,+minä+tunnuin+ite+sairaan+huonolta,+ja+en+kokenu+oikee+mitää+oikeita+tunteita.+Oli+vaa+tyhjää+ja+ahistavaa.+Ja+ahistus+ei+todellakaa+oo+mikää+oikee+tunne...+se+on+vaa+jotai+henkistä+kipua+mun+mielestä.
Ja+ei+mulla+ollu+mitää+toivoa+että+asiat+joskus+muuttu,+ni+sitte+koitti+vaan+pärjätä+päivästä+päivään+ja+samalla+miettiä+pitäiskö+jo+lopettaa+kaikki.+
Se+oli+aivan+sietämättömän+kamalaa.+Mutta,+kun+sain+paremmin+käsitystä+asioista+ja+itestäni,+ni+se+masennus+loppu.+Vuosia+meni.+Vuooooosiaaaaaaa...
16.06.2019 21:38
Kuulostaa+että+on+joku+sellanen+kokemus,+että+jos+teet+jotain+pieleen+niin+se+on+ihan+hirveän+iso+juttu!+Mulla+oli+kans+paljo+sitä+aikasemmin,+mutta+jossain+kohti+jotenki+onnistuin+lakkaamaan+välittämästä+siitä+niin+paljon...
Se+tuntuu+helposti+siltä,+että+jos+tekee+mitään+pieleen,+niin+kaikki+huomaa+ja+haukkuu+ja+tykkää+pahasti+heti.+Mulle+ainaki+kävi+silleen+sen+takia+että+mua+koulukiusattiin+aikasemmin+ja+kans+koheltiin+kavereitten+toimesta+tosi+ilkeesti+usein+ja+kotona+kans+paljo+kritisoitiin+jos+unohti+tehä+kaiken+täydellisesti,+niin+tuli+sellanen+olo+että+kaikkiin+virheisiin+puututaan+ja+painotetaan+kauheesti+ja+mulle+tuli+iha+hysteerinen+tarve+olla+tekemättä+ihmisten+eessä+mitään+"väärin".+Ja+sitte+rupesin+vaan+pakenemaan+tilanteista+missä+saattais+joutua+"suoriutumaan"+koska+siinä+saattaa+epäonnistua.
Mutta+myöhemmin+tajusin+että+se+johtu+vaan+siitä,+että+ihmiset+oli+kohellu+mua+epäreilusti+ja+ettiny+tahallaan+asioita+joista+valittaa+muille+erinäisistä+syistä,+joista+vaan+osa+oli+mun+vika.+Ja+perheasiat+oli+sillon+aika+monimutkasia+mulla+muutenki...++Niinni+sitte+jotenki+ymmärsin+että+parempi+ku+on+vaan+oma+itteni,+ku+se+on+iha+sama+kuinka+täydellistä+esitän,+ni+jos+joku+haluaa+olla+ilkeä+mulle,+niin+se+löytää+kyllä+jonku+syyn+olla,+riippumatta+mitä+minä+teen.
No,+se+oli+mun+tarina.+Vähänn+oli+samanlainen+kyllä.+Vaikea+oli+uskaltaa+puhua+ees+kellekään,+ku+jos+vaikka+"alotan+keskustelun+väärin".+Ja+kans+ahisti+paikat+jossa+oli+liikaa+ihmisiä,+ku+tuntu+että+jos+kaikki+kattoo+tai+jotai.+En+tiiä...
Sitä+kammoa+ei+pysty+järjellä+oikeen+voittamaan,+vaikka+kuinka+sanois+itelleen+mitä.+Mutta+ehkä+ennemminki+se+on+niin,+että+pitää+vaan+hyväksyä+että+pelottaa+no+jutut,+ja+olla+rohkea,+ja+sitte+koittaa+olla+itsevarmasti+oma+ittesä+ja+tehä+pelottavia+juttuja+iha+vaa+pikkusen.+Ja+mielellää+turvallisessa+ympäristössä.+Ja+sitte+pikkuhiljaa+sitä+alkaa+uskaltaa+paremmin...
Tai+jotai+tällasta.+Mun+mielestä+se+aina+auttaa+jos+puhuu+ihmisille+ja+itkee+ja+suuttuu+ja+sitte+kans+koittaa+tehdä+juttuja+mitä+ei+yleensä+tee+ni+saa+uusia+kokemuksia+ja+vaikka+ne+ois+vaikeita,+ni+jotenki+ne+auttaa+löytämään....+jotenki+vastauksia.+Tai+jotain.+XD
16.06.2019 21:24
Menneille+ei+voi+mitään,+mutta+niistä+pitää+oppia.+On+tärkeetä+ajatella+sekä+asioita+mitä+on+tehny+väärin,+että+niitä+mitä+on+tehny+oikein.+Jos+ei+löydä+elämästä+molempia,+ni+sitte+pitää+harjotella+perspektiiviä.+(siihe+auttaa+muitten+kans+jutettelu+paljo!+^.^+)
Mutta+nii,+on+hyvä+myöntää+asioita+mitä+on+tehny+väärin+ja+pyytää+ihmisiltä+anteeksi,+ja+antaa+itelle+anteeksi,+ja+oppia+ja+tehä+tulevaisuudessa+paremmi.+Ja,+jos+ei+tiedä+mite+tehä+paremmin,+ni+sekin+kanttii+antaa+itelleen+anteeksi,+koska+elämässä+ei+aina+tiedä+riittävästi+että+voi+elää+niinku+haluais!+:>
Mutta+elä+oo+liian+julma+itelles!+Ko,+vain+tekemällä+virheitä+ja+onnistumisia+voi+kehittyä~
Mulla+on+ollu+toi+sama+tunne+aiemmin.+Se+ei+kestä+ikuisesti!!+Muista+se!+:D+Jonain+päivänä+hoksaat+millane+haluat+olla+ja+mihi+suuntaan+lähteä+että+pääset+sinne~
16.06.2019 21:13
Jos+kokemus+on+tarpeeksi+järkyttävä,+niin+siitä+tulee+sellanen+juttu,+että+vähän+niinkuin+katoaa+se+luottamus+siitä,+että+ymmärtää+millasta+maailma+on.+Kun+jos+olettaa+että+asiat+toimii+tietyllä+tavalla+ja+sitten+tapahtuu+jotain+ihan+muuta+mikä+on+kamalaa,+niin+alkaa+elää+vaistomaisesti+enemmän+pelolla+kuin+järjellä.+Varsinki+sitte+jos+sama+tapahtuu+monta+kertaa,+niin+käy+helposti+silleen.
Ja+siihen+se+ei+välttämättä+edes+auta+että+koittaa+kertoa+itelleen+jotain+että+"sitä+ei+tapahu+paljon"+tai+"tää+oli+vaan+yks+tyyppi"+kun+se+kammo+tulee.+Mulla+on+ollu+tollasta+kans+elämässä,+että+ei+tiiä+kuinka+todennäköstä+on+että+jotain+pahaa+tapahtuu,+mutta+ihan+tosi+pienestä+alkaa+jo+varautumaan+siihen.+:<
Mulla+siihen+autto+oikeestaan+aika+moni+asia,+mutta+kaikki+vaan+vähän.+Se+auttaa+vähän+kun+koittaa+ottaa+asiasta+selvää,+että+kuinka+usein+sitä+oikeesti+tapahtuu+ja+miten+sitä+voi+välttää.+Ja+omien+tunteiden+tutkiminen+auttaa+aika+paljoki,+etenki+ku+niistä+jutuista+puhuu+jolleki+johon+luottaa+ja+itkee+ja+kaikkea.+Ja+jos+ei+oo+ketään+kehen+luottaa,+ni+sitte+pitää+avautua+iha+pikkasen+joillekki+jotka+tuntuu+luotettavilta+ja+kattoa+että+tapahtuuko+mitää+pahaa+ja+sitte+avautua+ehkä+vähä+enemmä.
Ja+ehkä+sitte+kans+auttaa+vaan+kun+kuluu+aikaa+ja+saa+uusia+kokemuksia,+ni+jotenki+oppii+vaistomaisesti+ymmärtämään+paremmi.+Mutta+se+ei+auta+yhtää+jos+koittaa+vältellä+niitä+ajatuksia+ja+tunteita.+Siinä+on+vähän+se,+että+vaikka+se+sattuu+ja+tekee+elämästä+vaikeeta,+niin+ne+pitää+hyväksyä+väliaikasesti+ja+olla+vaan+rohkea.+Koska+kammot+ja+pelot+on+luonnollisia+ja+ne+voitetaan+rohkeudella,+mutta+kauheen+tiukalle+ei+kannata+itteään+vetää,+ko+sitte+tulee+toivoton+olo.
Mulla+itellä+ei+koskaa+lääkkeet+auttanu,+ko+mulla+oli+ihan+selkeitä+syitä+niille+kammon+tunteille,+niin+mun+piti+vaan+päästä+niitten+kans+eteenpäin,+eikä+turruttaa+niitä.+Mutta+toivoa+kannattaa+pitää+yllä,+koska+tollasesta+tosiaanki+VOI+päästä+yli!+Se+vaan+vaatii+aikaa+ja+vaivaa+ja+tuntuu+epäreilulta+että+joutuu+ite+korjaamaan+sen+minkä+jokku+on+sussa+rikkonu,+mutta+on+se+sen+arvosta+kyllä+sitte.
16.06.2019 21:05
1 / 1