Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

  1. Olen+kärsinyt+eturauhasvaivoista+yli+30v.++Nuorempana+vaivat+olivat+harvinaisia,+mutta+viimeisten+10-15v+aikana+lähes+poikkeuksetta+jossain+vaiheessa+(useimmiten+talvella)+vuotta+kivut+alkoivat.+Kylmän+tunnetta+nivusissa+ja+alavatsassa+sekä+lantion+seudun+jomotusta.+Pitkään+lääkäri+määräsi+vaivaan+Xatral-nimistä+lääkettä,+joka+auttoikin+vielä+2-3+v+sitten.+Parisen+vuotta+sitten+sain+sen+lisäksi+vielä+Finasterid-lääkettä.+Puolitoista+vuotta+söin+molempia+päivittäin+ja+vaivat+pysyivät+poissa.+Viime+kesästä+saakka+olen+syönyt+sinkkitabletin+päivässä.+Marraskuussa+ajattelin+kokeilla+miten+vaivat+reagoivat+,+jos+lopetan+em.+lääkkeiden+syömisen.++Eturauhanen+on+ollut+täysin+oireeton+sen+jälkeen.+En+osaa+muuta+syytä+keksiä+tälle+"parantumiselle"+kuin+sinkki.++En+ole+käynyt+uimassa+edes+uimahallissa+viime+vuosina.+koska+olin+huomannut+että+hallin++vesikään+ei+ollut+tarpeeksi+lämmintä+vaan+aiheutti+jomotusta+muutamiksi+päiviksi.++Nyt+olen+jo+pari+kertaa+käynyt+uimahallissakin+eikä+mitään+vaivoja+ole+ilmaantunut.