Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Mahtavaa+löytää+näin+pitkä+ketju+ja+erityisesti+ihanaa+löytää+vertaistukea!Mulla+kuuluu+vasemmassa+korvassa+huminaa,+joka+alkoi+lievästä+mutta+pitkittyneestä+flunssasta+marraskuussa+2018.+Ääni+on+siis+ollut+nyt+kaverina+n.+1,5v.+Humina+kuuluu+ehkä+myös+oikeassa+korvassa,+mutta+kuitenkin+selkeämmin+vasemmalla.+Ääni+ei+ole+suhinaa+vaan+hyvin+matalaa+huminaa+humm+humm+humm.+Joskus+humina+on+niin+voimakas+että+"tunnen"+sen+korvassa,+ihan+kuin+tärykalvo+värisisi.+Joskus+se+taas+lähtee+tai+tuntuu+ikään+kuin+niskassa+etenkin+tuolloin+ajattelen+syynä+olevan+niska-hartiaseudun+lihasten+jäykkyyden.+Teen+päätetyötä+ja+erilaiset+lihasjumit+ja+kivut+selässä+ja+niska-hartia-alueella+ovat+tuttuja.+Ääni+on+kutakuinkin+sykkeen+mukainen+mutta+tulee+ehkä+aavistuksen+"jälkijunassa"+jos+huminaa+vertaa+kaulalta+tuntuvaan+pulssiin.+Ääni+ei+katoa+jos+työnnän+leukaa+kädellä.+En+huomaa+äänessä+mitään+muutoksia+pään+kääntelyllä+tai+hieronnallakaan,+en+myöskään+esim.+kielen+liikuttelulla.+Ääni+katoaa+kuitenkin+TÄYSIN+silloin+kun+kuulen+jonkun+muun+tarpeeksi+kovan+äänen+esim.+kilistän+lusikkaa+kupissa,+puhun,+kuulen+kun+joku+puhuu,+pesukone+on+päällä,+tai+kun+ihan+vaan+hengitän+muuten+täydessä+hiljaisuudessa.+Ääni+katoaa+myös+jos+laitan+sellaiset+todella+tiiviit+nappikuulokkeet+korviin!+Riittä+siis+että+kuulokkeet+laittaa+korviin,+niistä+ei+tarvitse+kuulua+mitään+ääntä+tai+musiikkia.+Kuulokkeiden+ansiosta+olen+pystynyt+nukkumaan/nukahtamaan.+Tavalliset+korvatulpat+vaimentaa+ääntä+mutta+ei+vie+kokonaan+pois.+Onko+tällaisia+kokemuksia+muilla?+En+ole+löytänyt+tinnitusta+googletellessani+vastausta+vaikuttaako+sen+tyyppiseen+vaivaan++kuulokkeiden+käyttö+vai+ei.Tuon+em.+flunssan+aikana+mulla+ei+todettu+korvatulehdusta+mutta+korvat,+ja+etenkin+vasen,+oli+todella+kipeät+ja+tärykalvot+"poksuivat"+uskomattoman+kipeästi+kun+liikutin+leukaa+sivusuunnassa.+Kaikki+äänet+kuulosti+siltä+kuin+mulla+olisi+ollut+joku+kuparipannu+päässä,+sellaista+outo+"kaikua"+ja+kaikki+äänet+tuntui+voimakkailta.+Olin+tuolloin+juuri+muuttanut+ja+ihmettelin+uuden+asunnon+ääniä+niin+että+kysyin+isännöitsijältä+onko+kerrostalon+katolla+joku+ilmastointisysteemi+kun+mun+asuntoon+kuuluu+niin+kova+humina+etten+pysty+nukkumaan.+Ei+kuulemma+ollut..+Velikin+kävi+asunnolla+kuuntelemassa+ja+totesi+että+"se+on+sun+päässäs+se+ääni".+Olin+varma+että+oon+tulossa+hulluksi!+:D+Kävin+just+alkaneen+flunssan+alussa+työhöntulotarkastuksessa+ja+"lukkoisista"+korvista+huolimatta+kuulotulos+oli+erinomainen.+Kävin+flunssan+jälkimainingeissa+julkisella+puolella+vaivan+vuoksi.+Korvat+olivat+tarkastuksessa+ihan+normaalit,+tärykalvo+reagoi+paineeseen+ja+värikin+oli+hyvä.+Purskahdin+lääkärissä+itkuun+kun+sanoivat+että+oottele+3kk+ja+jos+ei+mene+siinä+ajassa+ohi+niin+katsotaan+sitten+uudestaan.+Olin+ihan+loppu+jo+tuolloin.3kk+päästä+menin+työterveyden+puolelle+ja+siellä+tehtiin+kuulotesti+uudelleen.+Taas+erinomainen+tulos.+Todettiin+että+purenta-,+niska-+ja+hartialihakset+on+jumissa.+Mulla+oli+samaan+aikaan+käynnissä+oikealla+puolella+hampaan+juurihoito+ja+bruksismi+oli+myös+hammaslääkärissä+todettu.+Kävin+noiden+jälkeen+purentalihas+hieronnassa+ja+se+oli+kyllä+suorastaan+taivaallista!+En+kuitenkaan+kokenut+että+ainakaan+niillä+kahdella+käyntikerralla+olisi+ollut+vaivaan+vaikutusta.+Kävin+työterveyden+puolella+toisen+kerran+puhumassa+vaivasta+kesäkuussa+2019+ja+silloin+lääkäri+ystävällisesti+vihjasi+että+nämä+kuulemisasiat+laitetaan+helposti+mielenterveyspuolen+ongelmiksi+jos+niihin+ei+löydy+syytä..+Sen+jälkeen+en+ole+uskaltanut+käydä+asiasta+lääkärissä+puhumassa.+Humina+on+alkanut+vaivata+toden+teolla+noin+viikko+sitten+ja+mietin+uskaltaisiko+tästä+käydä+nyt+uudestaan+kysymässä+vai+pitääkö+vain+antaa+olla..+:(