Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

  1. Leoskit+ovat+yksi+laji+niistä+matelijoista,+jotka+voivat+oppia+tykkäämäänkin+käsittelystä,+jos+se+ihmiseen+pikku+itikasta+asti+totutetaan.+On+myös+tietty+eri+yksilöitä,+toiset+ovat+arempia+kuin+toiset.+Leopardigekot+ovat+yleensä+tottuneita+käsittelyyn,+mutta+muista+että+ne+ovat+yö/hämäräeläimiä,+ne+pitää+jättää+rauhaan+päivän+ajaksi+ja+lykätä+käsittelyä+illalle.+(tämän+taidat+jo+tietää).Itse+käsittelisin+omaa+leoskiani+noin+10-15+minuuttia+pari+kertaa+viikossa,+riippuu+tietysti+siitä+kuinka+käsikesy+gekko+olisi.+Jokapäiväinen+monen+tunnin+räpläyssessio+saattaa+stressata+eläintä+liikaa.+(Jos+haluaa+ottaa+gekon+ulos+terrasta+jaloittelemaan+huoneeseen,+muista+tehdä+siitä+turvallinen!)Viljakäärmeet+ovat+myös+suht+helppoja+leppoisia+eläimiä,+ne+eivät+käsittelystä+sinänsä+"nauti"+mutta+ne+voivat+oppia+sietämään+sitä.+Koska+käärmeen+näköaisti+ei+ole+tarpeeksi+hyvä+erottamaan+ihmisen+kättä+ruokaeläimestä+(paitsi+jos+käyttää+käärmeelle+pahahajuista+käsirasvaa+esim.+sitruuna)+,+on+hyvä+käyttää+käärmekoukkua+ja+ilmoittaa+eläimelle+että+siihen+ollaan+koskemassa,+jotta+voi+välttää+turhaa+säikäytystä+ja+mahdollista+käden+maistamista+:D+Jos+käärme+sähisee+tai+on+jäykkä+kun+yrität+ottaa+sitä,+on+parempi+jättää+se+rauhaan.Käärmeet+syövät+rottia/muita+jyrsijöitä/pikkulintuja,+joten+jos+et+ole+valmis+syöttämään+matosellesi+pakastettuja+ruokaeläimiä,+ehdottaisin+ottamaan+mieluummin+leopardigekon.Itse+tykkään+molemmista+lajeista+yhtä+paljon,+olen+tällä+hetkellä+säästämässä+rahaa+omaa+gekkoani+varten+:D+Onnea+eläimen+hankintaan!+(aika+myöhässä+tämä+vastaus+tuli+mutta+joo)