Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Hyvä+aloitus.+Kuka+olet+kapi?Olen+seurannut+politiikkaa+omista+eduista+lähtien+,+melko+vähän+toisin+sanoen.+Nuorena+kannatin+SKDL:ää,+kun+olin+lähtöisin+heikoista+oloista+ja+siltä+suunnalta+koin+saavani+turvaa.+Kosketus+kepuun+tuli+vanhoillislestadiolaisesta+liikkeestä.+Perhettäni+pidettiin+huonoina+ihmisinä+ja+jo+lapsena+sain+kuulla+"+Helvettiin+menette!"+huutoja.+Sieltä+sain+rokotuksen+kepua+vastaan.+Kotiseudullani+lestadiolaiset+ja+kepu,silloinen+maalaisliitto+olivat+sama+asia.+Niin+maailma+muuttui.+Selvisin+elämässä+aika+hyvin+ja+minua+alettiin+pitämään+kapitalistina.+Sitä+en+ollut+vaan+työllä+ja+koulutuksella+nousin+ylempään+keskiluokkaan.+Pitkällisen+etsiskelyn+jälkeen+olen+viimeiset+4+vuotta+äänestänyt+perussuomalaisia.+En+ole+nuori+mies,vaan+paremminkin+vanha+nainen.Eihän+tästä+ole+kuin+5+vuotta+kun+kepu+oli+Suomen+suurin+puolue.+Sipilä+oli+oikeastaan+kokoomuslainen+ja+nyt+Kulmuni+ja+Saarikko+vihervasemmistolaisia.+Vasemmalla+on+vahvoja+puolueita,+ei+kepulle+ole+siellä+tilaa.+Perussuomalaiset+ovat+vieneet+kepulta+kannattajia.+Kun+kentälle+on+ehkä+kehittymässä+uusi+suurpuolue,perussuomalaiset,+niin+heidän+prosentuaalinen+kannatus+n.+20+%+on+poissa+muilta+puolueilta.+Näyttää+siltä,+että+kepu+näyttää+kärsivän+eniten.+Kepu+on+kameleontti,+molloin+kokoomuslainen,+milloin+punavihreä.+Sitten+kannatetaan+imaamikoulutusta,+vastaanottokeskusten+lisäystä.+Ja+sitten+tuo+ns"vihapuheen"+kriminalisointi.+Mulla+tullut+semmonen+käsitys,+että+tällä+tarkoitetaan+perussuomalaisten+puheen+kriminalisointia.+Semmosta+asiaa,+että+syrjäkylän+mökin+akka+ei+saa+sanoa,mitä+ajattelee.En+usko,+että+puheenjohtajan+vaihdoksella+tulee+minkäänlaista+muutosta+kepun+tilanteeseen.+Miksi+tämä+Saarikko+ei+ajattele+itseään+ja+omaa+perhettään.+Kahden+pienen+lapsen+äiti+ja+huomattavan+ylipainoinen.+Pitäisi+panna+asiat+tärkeysjärjestykseen.