Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JolietJack
profiilit
JolietJack
JolietJack
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitään+veneajokorttia+ei+tarvita+koska+ei+meillä+kaikki+polkupyöräilijätkään+osaa+liikennesääntöjä.+Kaikki+eivät+myöskään+kuulu+veneilyseuroihin,+eikä+tarvikkaan.
+Itse+olen+ns.+paperiton+kapteeni+vaikka+olen+veneillyt+maailman+merillä+jo+yli+50+vuotta,+eikä+mitään+ongelmia+ole+koskaan+ollut.+Kilpapurjehtinut+olen+myös+50+vuotta+ja+siitä+erilaisilla+köliveneillä+optimistijollan+jälkeen+Hallitsen+purjeveneen+lisäksi+myös+moottoriveneen+46+vuotta.+Veneilyyn+ei+tarvita+tutkintoja+vaan+meillä+pitää+sisällyttää+tässä+tuhansien+järvien+maassa+kansalaistaitoon+veneilyn+säännöstöä+ja+vesillä+liikkumisen+taitoja.+Näin+saadaan+lisää+harrastajia+lajin+pariin,+eikä+siitä+tule+harvojen+herkkua+kuten+tapahtuisi+jos+pitää+veneilyyn+se+ajokortti+olla.+Mihin+laitetaan+raja+jos+se+ajokortti+tulee?+Pitääkö+soutuveneessä+soutajalla+olla+ajokortti+tai+kanootilla+melojalla?+Entäpä+pitääkö+jollapurjehtijalla+olla+ajokortti?
Ajatus+veneajokortista+on+kuolleena+syntynyt+ja+pidetäänkin+se+sellaisena.+Sisällytetään+sen+sijaan+kouluihin+edes+jonkunlaisia+vesillä+liikkumisen+taitoja+opetussuunnitelmiin+vaikka+yläasteelle+niin+jokaisella+on+jonkinlaiset+valmiudet+olla+vesillä.
23.08.2020 13:08
1 / 1