Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täytyyhän sen "Raamattu rahvaalle" kirja olla jossain, jos sinä valalla vannoen väität, että sellaista käytetään Suomessakin. Mistä sellaisen voisi ostaa, kun minä poloinen en sitä tiedä. Minulla ei ole sitä vielä, mutta voisin sen lukea, vaikka vain uteliaisuuttani.
Vai keksitkö sen omasta päästäsi. Tiedän, että voi olla omia lehtiä, kirjoituksia ja kirjekursseja. Mutta todella haluaisin lukea sen kirjan "Raamattu rahvaalle. Yritä nyt se kaivaa jostain, tai sitten sinä ihan vain valehtelit. Minä vähän epäilen, että puhuit potaskaa.
Ostin hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin, vaikka en osaa hepreaa. Nyt minä tankaan Matteuksen evankeliumia päivittän, koska opettelen vasta heprealaisia kirjaimia. Jotain sanoja olen oppinut, mutta suurin osa lukemastani on minulle hepreaa. Mutta ahkerasti jatkan, koska haluaisin lukea raamattua alkutekstistä.
01.05.2023 16:13
Mutta kerro nyt hyvä ihminen, mistä sen kirjan voisi ostaa, että voisin lukea sen. Minä en ole koskaan sellaista kirjaa nähnyt. Minä olen kova lukemaan, voisin sen lukea ja katsoa, mikä siellä on vastoin raamattua.
Mutta ei taida sellaista kirjaa olla, kuin " Raamattu rahvaalle".
01.05.2023 16:04
Tuosta sen jo näkee, ettei kannata lipittää viiniä. Usein siinä noin käy.
01.05.2023 15:56
Kyllä viini on viisasten juoma. Kun katselee suomalaisia, ei se viini ole tarkoitettu meille. Me emme osaa sitä käyttää viisaasti. Kaduilla kontturoidaan humalassa ja tehdään älyttömiä tekoja. Kuinkahan monet lapset ovat joutuneet kärsimään vanhempiensa juomisesta.
MInusta viini on pahaa ja olut on vielä pahempaa. Olen nuoruudessani maistanut molempia. Tietysti, jos ihminen pystyy hienosti juomaan viiniä, eikä se mene överiksi, se on okei. Mutta se usein tuhoaa ihmisen. Minä pärjään ihan hyvin ilman viiniä ja olutta. Säästyy rahatkin, kun ei tarvitse niitä ostaa.
01.05.2023 15:53
On aika vaikea ostaa nauta, jos asuu keskellä kaupunkia. Mihin sen naudan laittaa ? Viekö sen kaupungin puistoon, vai rakentaako kerrostalon pihalle navetan. Toisaalta se olisi mukavaa, kun voisi käydä aamulla lypsyllä. Tietysti lammaskin olisi mukava, saisi siitä villoja.
Kun olin pieni ja olin Suolahdessa mummoni luona. Tädilläni oli kanoja ja minä tykästyin yhteen ruskeaan kanaan. Minä innoissani kirjoitin isälleni, että hän rakentaisi sille kanalle tallin kerrostalon pihaan. Isälle tuli kiire kirjoittaa, etten missään tapauksessa ottaisi kanaa mukaan. Niin minä en voinut ottaa sitä kanaa ja sain siitä aika suuren nyrhämän.
01.05.2023 15:45
Enpä ole tutustunut "Raamattu rahvaalle " teokseen. Mistähän sellaisen saisi, että voisin tarkistaa, että puhut totta. Tai sitten puhut lööperiä ja olet von Münchausenille sukua. Voisitko vähän valaista minua tässä asiassa.
Minulla on vuoden 1923, 1938, 1992, 2013 suomenkieliset Raamatut, sitten on saksankielinen Raamattu ja ruotsinkielinen ja englanninkielinen Uusi Testamentti. Viime vuonna ostin hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin. Yritän opiskella hepreankielistä Uutta Testamenttia ja mielestäni vuoden 2013 käännös on monissa kohdin lähempänä hepreankielistä tekstiä.
01.05.2023 15:29
Tuli kirjoituksesta mieleen Jobin kirja. Siinä Jobin ystävät tulivat haukkumaan Jobia oikein kovasti sanan miekalla. Todettiin, että Jobilla oli syntiä, mikä oli tehnyt hänet sairaaksi. Tuli mieleen, että meillä ihmisillä on taipumus haukkua niitä, jotka ovat heikolla paikalla. Olisiko Job tarvinnut niitä kylmiä sanoja, joita hänen ystävänsä kaikessa kiltteydessään sanoivat. Alku meni hyvin, kun he vain olivat hiljaa. Mutta, kun he avasivat suuren suunsa, alkoi sammakoita tipahdella tiiviiseen tahtiin.
Raamatusta voimme lukea myös Jumalan mielipiteen.
Me olemme kaikki ihmiset syntisiä ja jos sairaus olisi aina syy synneistä, kuinka monta tervettä ihmisistä täällä olisikaan. Ajatuksin, sanoin ja teoin me teemme syntiä. Aina itsekin huomaan, että taas tuli paneteltua jotain tai ajateltua jostain pahaa. Ei me taideta täällä maailmassa täydellisiksi tulla.
Onneksi on ollut yksi täydellinen ihminen, Jeesus Kristus, joka meni ristille ja kantoi meidän syntimme siellä. Kun me otamme Hänet vastaan elämäämme, saamme syntimme anteeksi ja voimme alkaa elää Hänen kanssaan. Se on valtavaa armoa, kun epätäydellisenä ihmisenä saa taivaltaa Jeesuksen kanssa eteenpäin.
01.05.2023 12:04
On se hyvä, että maailmassa on noin erinomainen ihminen, kuin sinä olet. Pitäisikö meidän muiden ottaa oppia sinulta täydellisyydessä ? On se hyvä sieltä erinomaisuuden kaavun sisältä panetella muita ihmisiä, jotka eivät mielestäsi ole kunnon uskovaisia. Voi, mikä täydellisyys paistaakaan sinusta.
Mikä oikeus sinulla on panetella toisia ihmisiä. Kuka on antanut sinulle sen oikeuden ?
01.05.2023 10:22
Lahdessa sataa ja on 7 astetta lämmintä. Ei oikein viitsi palella ulkona. Onneksi ei sada lunta. Poika kävi aamulla vielä hiihtämässä Salpauselällä. Mutta kyllä se kesä sieltä vielä tulee, toivotaan ainakin.
Kimalainen pörrää ainakin kovasti pihalla, minun piti hankkia sille kukkia, että saisi mettä, jos on vaikka nälkä. Oravatkin käyvät hakemassa siemeniä ja linnutkin niitä siemeniä syövät. Muutama sepelkyyhkykin käy päivällä syömässä pihalla. Niiden touhuja on mukava katsella.
29.04.2023 17:59
Mitä ajattelit, kun kirjoitit kirjoituksesi ? Kirjoituksesi näyttää sinun sydämesi tilan. Sinun sydämesi on musta. Oletko täynnä katkeruuden sappea ? Vai, mikä sinua harmittaa.
Kyllä oli paatosta kirjoituksessasi, mietin, millainen ihminen tuon kirjoituksen takana on. Ovatko katkeruus, kateus ja viha saaneet aikaan sinussa tuon kaltaisen asenteen ? Jeesus antoi meille käskyn, että me rakastaisimme toisiamme. Me voimme vain vaikuttaa omiin asenteisiimme. Meidän ei tarvitse vihata, kadehtia, olla katkeria ja panetella toisiamme. Jos joku panettelee tai vihaa meitä, se on sen ihmisen päänsärky ja hän on vastuussa siitä Jumalalle.
Miksi ihmisen on niin paljon mukavampi panetella ja vihata lähimmäisiään, kuin rakastaa heitä ?
23.04.2023 13:56
Minun mieheni otti Jeesuksen vastaan kuolinvuoteellaan. Samana yönä hän kuoli. Hänellä ei ollut yhtään tekoa kuollessaan. Miten hänen mielestäsi käy ? Ryövärilläkään ei ollut tekoja, kun hän kuoli ristillä.
Mitkä ovat ne teot, joita tivataan viimeisellä tuomiolla ? Mikä on arvokkaimmat teot, mistä saa eniten plussa pisteitä viimeisellä tuomiolla ? Onko se rukoileminen, raamatun lukeminen vai todistaminen ? Vai olisiko se, että pystyisi osoittamaan rakkautta niillekin, jotka eivät ole samaa mieltä itsesi kanssa.
19.04.2023 11:36
Minäkin uskon.
12.04.2023 09:54
Olen pahoillani, että sinulle kävi niin.
Minulle raamattu merkitsee paljon. Kaikkea en ymmärrä siitä. Mutta tässä maailmassa on paljon sellaista, jota en ymmärrä. En ymmärrä esim. munuaisten toimintaa, niin että voisin sen järkevästi selittää. Siinä on niin paljon sellaista, mikä on vain uskon varassa. Minä uskon, koska lääkäri on niin kertonut, mutta järjellä en voi sitä ymmärtää. Miten osaisin kertoa, mistä ajatus tulee päähäni, se vain tulee. En osaa kertoa, mitä aivoissani tapahtuu, kun ajattelen. Ja paljon muuta ihmeellisyyksiä on ihmisruumiissa, mitä en ymmärrä.
Samoin on raamatussa. Aluksi luinkin uutta testamenttia, koska se on helpompi lukea. Sielläkin on sellaista, mitä ei järjellä voi selittää. Siinä kohtaa nostan näkymätöntä hattuani ja hyppään yli seuraavaan lukuun.
10.04.2023 18:27
Mikä sana on onx ja mis ? Taas sinä huudat kuin kojootti. Onko sinulla vaikeuksia, kun pitää noin huutaa. Mene ulos vähän hyppimään, niin rauhotut.
10.04.2023 16:47
Miksi huudat ? Yritä kuitenkin kirjoittaa järjellisiä lauseita. Jos olisit tuon kirjoittanut koulussa, aineesi olisi hylätty. Suomessa käytetään pisteitä ja pilkkuja, oletko siitä tietoinen.
Vaikuttaako huutosi niin mielentilaasi, ettet pysty kirjoittamaan oikeita virkkeitä.
10.04.2023 16:43
Sinä taisit olla huumeissa siellä palvelutalossa. Älä ota huumeita, alat jo nähdä näkyjä. Ei kannata käyttää huumeita, joten kehotan sinua kaikella rakkaudella jättämään huumeet. Tuo sinun kirjoituksesikin taitaa olla huumeiden vaikutuksen alaisena kirjoitettu.
10.04.2023 16:38
Onko sinun koirallasi omat huonekalut. Ei ne taida maistua ihmiselle koiran ruoat. Onneksi eivät vie seiniä eikä kattoa. Olet sinä aikamoinen pelle, kun tuollaisia huutelet. Sinä olet se suomalainen, joka huutaa rannalla ja toinen suomalainen, samanlainen kuin sinä huutaa vastarannalla ja molemmilla on niin kivaa että naurattaa.
10.04.2023 16:34
Oliko enoni, joka oli kastettu, Jumalan lapsi, vaikka hän oli pedofiili, juoppo ja luki mustaa raamattua. Hän välillä pomppi kaupan pihalla ja kirosi serkkuani. Oliko hänelle varattuna taivaspaikka, kun hän kuoli, juotuaan alkoholia ja syötyään alkoholin kanssa pillereitä ? Onko eräs mies, joka uskoo, että Jumalaa ei ole olemassa, onko hänellekin taivaspaikka odottamassa, kun hän kuolee.
Pelastuuko kaikki ihmiset, jos ne on kastettu, vaikka eivät uskoisi Jumalan olemassaoloon. Pakottaako Jumala ihmiset pelastukseen, jos ei hyvällä sitten pahalla. Olemmeko me sitten robotteja, jotka pakotetaan pelastukseen ?
Minä uskon, että uskoontulo on Jumalan työ. Minulle kävi niin, että Jumala kutsui minua nuorena Jeesuksen luo, mutta minä en välittänyt kutsusta ja jatkoin elämääni ilman Jeesusta. Vasta myöhemmin vastasin Jumalan kutsuun myöntävästi. Jos Jumala ei olisi kutsunut silloin minua, kulkisin edelleen maailman teitä, mutta myös silloin, jos olisin kieltäytynyt ottamasta kutsua vastaan.
09.04.2023 14:20
Meillä on erilainen musiikkimaku, toinen pitää hartaasta virrestä ja toinen taas ylistysmusiikista. Itse en ole koskaan pitänyt esim. virrestä: Minä vaivainen mato matkamies maan, mutta ymmärrän niitä, jotka siitä pitävät. Juuri kuuntelin Pekka Simojoen laulua: Särkyneiden majatalo. Pidän siitä paljon. Yleensä pidän paljon Simojoen lauluista. Jos olen surullisella tuulella, kuuntelen välillä paljon surullisia lauluja. Välillä kuuntelen ylistys lauluja. Nykyään kuuntelen usein hepreankielisiä lauluja.
Mutta letkajenkkaa en haluaisi kuulla kokouksessa ja en ole koskaan kuullutkaan. Asun Hämeessä, letkajenkka ei olisi oikein hämäläisen mielen mukaista musiikkia.
09.04.2023 13:04
Mikä meihin on mennyt, kun meidän täytyy panetella toisiamme ? Missä on meidän keskinäinen rakkautemme ? Eikö meidän pitäisi rakastaa toisiamme, eikä vihata ja panetella. Jeesus käski rakastamaan vihamiehiämme, miksi me emme pysty rakastamaan toisiamme.
Me, jotka olemme Jeesuksen omia, eikö meillä pitäisi olla keskinäinen rakkaus. Eikö Jeesus kuollut meidän syntiemme tähden ? Jos hän rakasti meitä niin paljon, että antoi henkensä meidän tähtemme, miksi me emme voi rakastaa toisiamme. Jos me rakastamme Jumalaa, mutta emme voi rakastaa toisiamme, miten arvokasta on meidän rakkautemme. Meidän rakkautemme Jumalaa kohtaa ei ole minkään arvoista, koska emme pysty rakastamaan lähimmäistämme.
Missä on pyhitys uskovien keskellä, kun panettelemme toisiamme. Mitä Jeesus ajattelee, kun näkee, kuinka me kohtelemme toisiamme. En usko, että hän on siitä onnellinen. Hän haluaisi, että meillä on keskinäinen rakkaus.
Onko meissä niin paljon farisealaisuutta, että saamme aikaa riidan asiasta kuin asiasta ? Onko meissä niin paljon oikeaoppisuutta, että mielestämme kaikki, jotka eivät ajattele niin kuin me, ovat väärässä ? Tunnemmeko olevamme synnittömiä, jotka voivat heitellä toisia kohtaan kiviä ? Nostammeko itsemme toisten yläpuolelle ja sieltä voimme panetella ja soimata lähimmäisiämme ?
Emmekö me Jeesuksen omat ole kaikki armahdettuja syntisiä ? Me kaikki olemme vajavaisia, kukaan ei ole täydellinen, joten opetelkaamme rakastamaan toisia epätäydellisiä ihmisiä.
09.04.2023 12:53
15 / 59