Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

  1. Älä valehtele.
  2. Pelastuiko minun enoni sen tähden, etttä hänet oli kastettu vauvana ? Hän luki mustaa raamattua, palvoi paholaista, kirosi ihmisiä joi viinaa ja viimein joi viinaa ja otti lääkeitä, että kuoli. Pelastuiko hän sen tähden, että oli kastettu vauvana ? Enoni palveli mieluummin paholaista kuin Jeesusta, vaikka oli lapsena kastettu.

    Minun esi- isäni ja -äitini tappoivat miehen 1800 - luvun alussa. Heidät mestattiin. Pelastuivatko he sen tähden, että heidät oli kastettu vauvana. Ei, vielä kerran sanon sen, että he eivät pelastuneet sen tähden, että heidät oli kastettu vauvana. Mutta jos he vankilassa ollessaan ottivat Jeesuksen vastaan elämäänsä, he pelastuivat.

    Kaste ei pelasta ketään, Jeesus pelastaa ainoastaan.
  3. Minä kävin rippikoulun, ei siellä opetettu mitään muuta kuin Katekismusta. Ei siitä hullua hurskaammaksi tullut. Ei tullut uskoa sydämeen.

    Nuorena koin hengellisen herätyksen ja menin kirkon nuorten iltoihin. Kävin siellä joitain kertoja, mutta en sielläkään saanut mitään opetusta siitä, miten tulla uskoon. Pelastuksen sanoman pitäisi olla kaikkein tärkein sanoma, miksi siitä ei puhuta ihmisille.

    Kun äitini kuoli, pappi kysyi minulta, olenko uskossa. Sanoin hänelle, että valitettavasti en ole. Se hetki jäi mieleeni.

    Olen käynyt kirkossa, mutta harvoin olen kuullut sanomaa pelastuksesta. Sanoinkin niitä aina kirkkokomennoiksi. Yhtä tyhjänä sieltä lähti, kuin oli mennytkin.