Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Täytyyhän sen "Raamattu rahvaalle" kirja olla jossain, jos sinä valalla vannoen väität, että sellaista käytetään Suomessakin. Mistä sellaisen voisi ostaa, kun minä poloinen en sitä tiedä. Minulla ei ole sitä vielä, mutta voisin sen lukea, vaikka vain uteliaisuuttani.

Vai keksitkö sen omasta päästäsi. Tiedän, että voi olla omia lehtiä, kirjoituksia ja kirjekursseja. Mutta todella haluaisin lukea sen kirjan "Raamattu rahvaalle. Yritä nyt se kaivaa jostain, tai sitten sinä ihan vain valehtelit. Minä vähän epäilen, että puhuit potaskaa.

Ostin hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin, vaikka en osaa hepreaa. Nyt minä tankaan Matteuksen evankeliumia päivittän, koska opettelen vasta heprealaisia kirjaimia. Jotain sanoja olen oppinut, mutta suurin osa lukemastani on minulle hepreaa. Mutta ahkerasti jatkan, koska haluaisin lukea raamattua alkutekstistä.
  2. Minäkin uskon.
  3. Oliko enoni, joka oli kastettu, Jumalan lapsi, vaikka hän oli pedofiili, juoppo ja luki mustaa raamattua. Hän välillä pomppi kaupan pihalla ja kirosi serkkuani. Oliko hänelle varattuna taivaspaikka, kun hän kuoli, juotuaan alkoholia ja syötyään alkoholin kanssa pillereitä ? Onko eräs mies, joka uskoo, että Jumalaa ei ole olemassa, onko hänellekin taivaspaikka odottamassa, kun hän kuolee.

Pelastuuko kaikki ihmiset, jos ne on kastettu, vaikka eivät uskoisi Jumalan olemassaoloon. Pakottaako Jumala ihmiset pelastukseen, jos ei hyvällä sitten pahalla. Olemmeko me sitten robotteja, jotka pakotetaan pelastukseen ?

Minä uskon, että uskoontulo on Jumalan työ. Minulle kävi niin, että Jumala kutsui minua nuorena Jeesuksen luo, mutta minä en välittänyt kutsusta ja jatkoin elämääni ilman Jeesusta. Vasta myöhemmin vastasin Jumalan kutsuun myöntävästi. Jos Jumala ei olisi kutsunut silloin minua, kulkisin edelleen maailman teitä, mutta myös silloin, jos olisin kieltäytynyt ottamasta kutsua vastaan.
  4. Mikä meihin on mennyt, kun meidän täytyy panetella toisiamme ? Missä on meidän keskinäinen rakkautemme ? Eikö meidän pitäisi rakastaa toisiamme, eikä vihata ja panetella. Jeesus käski rakastamaan vihamiehiämme, miksi me emme pysty rakastamaan toisiamme.

Me, jotka olemme Jeesuksen omia, eikö meillä pitäisi olla keskinäinen rakkaus. Eikö Jeesus kuollut meidän syntiemme tähden ? Jos hän rakasti meitä niin paljon, että antoi henkensä meidän tähtemme, miksi me emme voi rakastaa toisiamme. Jos me rakastamme Jumalaa, mutta emme voi rakastaa toisiamme, miten arvokasta on meidän rakkautemme. Meidän rakkautemme Jumalaa kohtaa ei ole minkään arvoista, koska emme pysty rakastamaan lähimmäistämme.

Missä on pyhitys uskovien keskellä, kun panettelemme toisiamme. Mitä Jeesus ajattelee, kun näkee, kuinka me kohtelemme toisiamme. En usko, että hän on siitä onnellinen. Hän haluaisi, että meillä on keskinäinen rakkaus.

Onko meissä niin paljon farisealaisuutta, että saamme aikaa riidan asiasta kuin asiasta ? Onko meissä niin paljon oikeaoppisuutta, että mielestämme kaikki, jotka eivät ajattele niin kuin me, ovat väärässä ? Tunnemmeko olevamme synnittömiä, jotka voivat heitellä toisia kohtaan kiviä ? Nostammeko itsemme toisten yläpuolelle ja sieltä voimme panetella ja soimata lähimmäisiämme ?

Emmekö me Jeesuksen omat ole kaikki armahdettuja syntisiä ? Me kaikki olemme vajavaisia, kukaan ei ole täydellinen, joten opetelkaamme rakastamaan toisia epätäydellisiä ihmisiä.