Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä en kyseenalaista translakia sen takia, että nainen on synnyttävä ja mies siittävä osapuoli.
Eikö naisella ja miehellä ole muuta arvoa, kuin se, ovatko he lisääntymiskelpoisia. Kyllä minä olen nainen, vaikka en ole vuosiin synnyttänyt. En ole joku sukupuoleton olio tässä yhteiskunnassa.
En usko, että monikaan katsoo asiaa niin, että nainen on synnyttävä osapuoli ja mies siittävä. Mutta se on totuus. Emme me voi siltä ummistaa silmiämme. Mutta vaikka nainen ei olisi synnyttänyt yhtään lasta, hän on nainen, samoin mies on mies, vaikka ei olisi siittänyt yhtään lasta.
1 Moos. 1:27 "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
25.01.2023 12:36
Jeesus sanoi Joh. 6:44 "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Jeesus syntyi maan päälle, eli ihmisen elämän ja kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on tie Isän luo, Hän on totuus ja Hän on elämä.
25.01.2023 11:41
Minä en ymmärrä, mitkä ovat ne syyt, että mies tai nainen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa. Onko kyse luonteenpiirteistä vai mistä tulee se ajatus, että olen syntynyt väärään sukupuoleen.
Minusta sekä miehillä että naisilla on omat ongelmansa. Kummankaan sukupuolen elämä ei ole yhtä juhlaa. Jos muuttaa sukupuolensa, ei se elämä ihanaksi tule. Samalla maapallolla sitä eletään. Samat vaikeudet ovat sekä miehellä että naisella. Jos muuttaa sukupuoltaan, ei maailma muutu yhtään paremmaksi. Ei työpaikka muutu paremmaksi. Ei kotiolot muutu paremmaksi. Ihan sitä samaa elämää joutuu ihminen elämään. Ei aurinko paista kirkkaammin, eikä lintujen laulu kuulu heleämmin. Vaikka ihminen muuttaa sukupuolensa, hän on kuitenkin sama ihminen, samat ajatukset pään sisällä, samat ongelmat jatkuvat edelleen. Tietysti, jos mies muuttaa itsensä naiseksi, voi käyttää "punahuulta" ja "nakkakynttä", niin ettei herätä huomiota. Voi laittaa koltunkin päälle.
Olisi mukava tietää, mikä on se syy, mikä saa ihmisen muuttamaan sukupuoltaan. Onko itsellä ainainen paha olo, joka kiertää sisuksissa. Mutta lähteekö se paha olo pois, kun on vaihtanut sukupuoltaan. Sama ihminenhän siellä edelleen on.
Pystyykö lääketiede poistamaan naiselta toisen x-kromosomin ja laittamaan tilalle y-kromosomin ja päinvastoimen miehelle y-kromosomin paikalle x-kromosomin ?
25.01.2023 11:17
Olen miettinyt, sitä kaikkea siitä seuraa, jos mies ilmoittaa, että hän onkin nainen ja nainen mies. Jos joudun sairaalaan, onko kanssani samassa huoneessa miehiä, jotka sanovat itseään naiseksi. Olisi se mukava nukkua äijäköriläiden kanssa samassa huoneessa, vain siksi, että he sanovat olevansa naisia. Jos lähden yksin matkalle, voisiko huonekaverini olla parrakas mies, joka sanoo, että hän on nainen. Kauppojen vessassa voi tulla tilanne, että jonotan miehen kanssa pääsyä vessaan. Siinä se mies, joka sanoo olevansa nainen, töjöttää vieressäni. Onneksi vielä naisten puolella on ovelliset vessat, mihin pääsee piiloon näitä miehenköriläitä, jotka sanovat olevansa naisia.
Monenlaisia asioita voi tulla vielä eteen, mitä ei nyt pysty aavistamaan.
25.01.2023 10:46
"Luther opettaa että kasteessa käydään ihmisessä olevan perkeleen ja sen myötä perisynnin kimppuun. Siinä pyritään karkoittamaan perkele ihmisestä ja irrottamaan hänen otteestaan ja tuomaan Jumalan valtakuntaan. Se on totistakin totisempi taistelu, joka tosiaan vaikuttaa ihmiseen siinä miten onnistuu. Jos se menee penkin alle, niin aika huonot mahdollisuudet ovat sitten enää myöhemmin suuntaa muuntaa."
Tarkoitatko tosissasi sitä, että pappi kastetilaisuudessa karkotta perkeleen lapsesta ja käskee tämän irrottamaan otteensa lapsesta. Olen ollut monissa kastetilaisuuksissa, mutta en ole tällaista nähnyt. Tekivätkö sitten mielestäsi papit väärin, kun eivät totelleet Lutheria ?
23.01.2023 09:55
Minulla on kaksi poikaa ja molemmat on kastettu pienenä. Ei pappi kastetilaisuudessa alkanut karkottaa paholaista pojista pois eikä sanonut, että hän kantaa pojat Jumalan valtakuntaan. Jos tuollaista pappi olisi tehnyt ja alkanut ajaa perkelettä kotonamme, olisimme kyllä ajaneet papin nopeasti pois kodistamme.
22.01.2023 21:40
Minua ei ole koskaan pakotettu todistamaan tai käännyttämään ihmisiä pelastukseen.
22.01.2023 16:27
Se on minustakin väärin, että toinen käyttää toisen nimimerkkiä. Minuakin ärsyttäisi.
20.01.2023 13:05
Miksi se ärsyttää sinua, jos joku rehentelee taivaaseen pääsystään. Ethän sinä kuitenkaan ole se, joka päättää, kuka pääsee ja kuka ei. Olen ajatellut, että siellä perillä voi olla joku, jota en edes osannut odottaa perillä olevan. Minä en pysty sanomaan, ketkä siellä ovat ja ketkä ei. Sitä valtaa ei ole minulle annettu.
Jumalan sana on totuus. Olen Jeesuksen oma ja odotan Hänen tulemustaan innolla.
Totuus itsestä on välillä vaikea kohdata. Kun Jumalan peili valaisee sen, millainen olen. Omien hyvien tekojen motiivitkin paljastuvat ja huomaan, että niissä etsinkin vaikka hyväksymistä toisten silmissä.
20.01.2023 12:07
Jos joku olisi vaihtanut sukupuoltaan vaikka kymmenen kertaa, niin ihmettelen, onko hän enää järjissään. Missä kunnossa hänen leikatut paikkansa on ? Rintakudos olisi arpia täynnä ja alapuoli olisi aika arpinen, jos sitäkin olisi leikelty.
Miksi ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa ? Onko vanhemmat ihannoineet toista sukupuolta ja lapsi saanut siitä nyrhämän. Kuitenkin molemmissa sukupuolissa on omat heikkoutensa ja vahvuutensa.
Miehelleni tehtiin kolme munuaisensiirtoa ja joka kerta seuraava siirto oli vaikeampi.
20.01.2023 11:56
Ystäväni käy usein uimahallissa. Kerran, kun hän oli siellä, sinne tuli ihminen, jolla oli naisen rinnat, mutta miehen kikkeli. Oli se näky. Hän varmaankin koki olevansa nainen, mutta ei halunnut luopua kikkelistään.
Kuinka monta kertaa ihminen voi vaihtaa sukupuoltaan. Jos mies tuntee olevansa nainen ja hän haluaa muuttaa sukupuolensa naiseksi. Sitten hän leikkauttaa itsensä naiseksi. Ajan mittaan hän haluaakin takaisin mieheksi, kun huomaa, ettei naisena niin auvoista ollutkaan. Sitten taas leikkaus, rinnat pois ja pimpan tilalle takaisin kikkeli.
Miksi transun pitää saada lapsia. Eihän naiseksi leikattu mies voi synnyttää. Hänellä ei ole kohtua. Vai pystytäänkö jo miehelle siirtämään kohtu ? Voiko mieheksi leikattu nainen siittää lapsia ? Minun mielestäni se on mahdotonta. Tietysti jos mies, joka on leikattu naiseksi, pitää kikkelinsä, voi siittää lapsia japäinvastoin.
Millaisia ihmisiä tulevaisuudessa on ? Miehiä, joilla yläpuoli on naisen ja alapuoli miehen ja naisia, joilla yläpuoli on miehen ja alapuoli naisen.
Pystyykö lääketiede leikkaamaan sukupuolikromosomin ja vaihtamaan leikatulle naiselle miehen ja leikatulle miehelle naisen sukupuoliskromosomin ?
Olen miettinyt sitä, miksi ihminen ei ole tyytyväinen siihen sukupuoleen, mikä hän on. Onko hormoneilla tässä jotain sanomista ? Voitaisiin ensin tutkia se juttu, ennen kuin aletaan leikkelemään.
Minun mielestäni monilla ihmisellä on syvä haava sisimmässään, kun hän ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa. Eikö hän pysty hyväksymään itseään miehenä tai naisena. Hänellä on paha olla ihmisenä ja hän yrittää etsiä syytä siitä, että hän on väärässä sukupuolessa. Se paha olo jatkuu, vaikka hän vuoden väliajoin vaihtaisi sukupuoltaan.
20.01.2023 11:27
Oletko tutkinut tarkkaan, mitä syntejä sinä olet elämäsi aikana tehnyt ? Vai oletko sinä mielestäsi se ainoa synnitön ihminen ?
20.01.2023 10:36
Luetko tarkkaan siitä kirjasta, mitä sinä olet elämäsi aikana tehnyt väärin, pilkannut niitä, jotka eivät usko niin, kuin sinä uskot. Luetko siitä kirjasta kaikki omat tekosi maan päällä ? Ovatko kaikki sinun tekosi hyviä ?
Mikä meillä ihmisillä on, että meidän pitää panetella aina toisiamme. Miksi me emme osaa välittää toisistamme ? Miksi me mieluummin vihaamme toisiamme ? Miksi me olemme mielestämme ainoita, jotka tiedämme totuuden ?
Mikä on totuus ? Totuus on se, että me olemme vajavaisia ihmisiä loppuun asti.
20.01.2023 10:33
Minun kimppuuni hyökkäsi monta poikaa, kun olin nuori. Sen jälkeen minusta tuli säikky.
Se poikien hyökkäys on vielä minun muistossani. Se pelko on edelleen sisälläni. Pelästyn muutenkin hyvin helposti. Jos joku ohittaa kadulla minut läheltä, pelästyn todella paljon. Mielestäni siinä on vain se syynä, että ne pojat hyökkäsivät pussin kanssa kimppuuni ja laittoivat sen pussin päähäni ja pitelivät minua kiinni. He alkoivat repiä vaatteitani, vaikka oli talvi. Onneksi olin niin lähellä kotiani, että he pelkäsivät, että isäni kuulisi huutoni. He päästivät minut käsistään ja lähtivät pois. Eivät tahtoneet jäädä isäni käsiin.
Jos minä olisin ollut siinä tilanteessa, missä tuo nainen oli, ja vartija olisi ottanut minusta kiinni, olisin pelästynyt kovasti. Siinä olisin kyllä alkanut rimpuilla ja huutaa johtuen traumastani. Se pelko olisi tullut mieleen ja olisin puolustautunut. Minulla on vielä epilepsia ja olisin voinut saada vaikka kohtauksen.
17.01.2023 12:43
Kun olin 16 vuotta vanha, poikajoukko hyökkäsi kimppuuni. He laittoivat pussin päähäni ja tarttuivat minuun. Minulla on onneksi kova ääni ja aloin huutaa. He pitelivät minua kiinni jonkin aikaa, mutta sitten he päästivät minut menemään.
Vaikka siitä on kulunut monta kymmentä vuotta, vielä minä pelästyn, jos joku tulee takaa minun ohitseni. Yksi tuttavani näki minut kaupassa ja otti hartioista kiinni ja minä pelästyin kauheasti ja huusin. Pelästyi sitten tuttavanikin.
Kotonakin, kun olin yksin keittiössä ja mieheni tuli sinne, enkä kuullut hänen tuloani, minä pelästyin ja usein huusin. Mieheni ihmetteli sitä kovasti. Mutta en voinut sille mitään, kun pelästyin.
Ajattelin, jos minulle olisi tapahtunut se, että joku olisi tarttunut minuun kiinni, olisin alkanut taistella vastaan ja ehkä huutaa. Minä en siedä sitä, että minuun tartutaan. Muisto poikien hyökkäyksestä on vielä sisimmässäni.
Me emme aina tiedä, mitä kukakin on kokenut menneisyydessään. Ja monet tapahtumat jättävät jälkensä meidän muistiimme.
17.01.2023 12:30
Minä luen Raamattua, onko se mielestäsi valheuskoa. Minä uskon, että Raamattu on Jumalan sanaa. Minä luen myös kirjoja, jotka pohjautuvat Raamattuun. Kirjoja, joita luen, ovat kirjoittaneet luterilaiset, helluntailaiset, babtistit ja muihin uskontokuntiin kuuluvia. Jos kirja ei perustu Jumalan sanaan, jätän lukemisen kesken. On sellaistakin tapahtunut.
MIkä erottaa luterilaisen Raamatun ja helluntailaisen Raamatun. Ei mikään.
Mikä on valheusko ? Mistä Jeesus varoitti ?
Minä uskon tähän Jeesuksen sanaan : "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh. 6:44) Minä uskon, että Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo.
Jeesus sanoi, että me ihmiset olemme pahoja. Se on totta. Me näemme sen kaikkialla. Me olemme aina haukkumassa toisia, me lyömme mieluummin kuin siunaamme. Meistä on hauskaa lyödä toinen henkihieveriin ja sitten vielä potkaisemme lähimmäisemme ojaan.
Kuka on minun lähimmäiseni ? Eivätkö kaikki ole minun lähimmäisiäni ? Käskeekö Jeesus meidän vihata toisiamme ?
Kun olemme saaneet kokea Jumalan rakkautta Jeesuksessa Kristuksessa, emmekö me voisi rakastaa myös toisiamme. Jos emme pysty toisiamme rakastamaan, niin emmekö voisi kuitenkin olla vihaamatta.
17.01.2023 12:03
Tuliko sinulle hyvä mieli kommentistasi ? Pelastuiko päiväsi, kun sait julistaa noin suurta sanomaa ? Oletko ikionnellinen, kun sait laukaista mielestäsi oikein mehevän lauseen. Onnittelen kirjoituksestasi, joka näytti sen, mikä on sydämesi tilanne.
Onko sydämessäsi vihaa niitä kohtaan, jotka eivät ajattele niin kuin sinä ? Oletko niin oikeaoppinen, että voit tuomita ne, jotka ajattelevat toisin kuin sinä. Sydämestä lähtee pahan puhuminen toisista ihmisistä. On paljon helpompaa kertoa valheita, kuin katsoa omaa totuuttaan. On helppoa heitellä kiviä ihmisiä kohti, on helppoa kertoa mutu tietoa ihmisistä.
Mikä on totuus, kuka on katsonut omaa totuuttaan Jumalan sanan valossa. Kuinka vaikeaa onkaan nähdä oma raadollisuus, kun Jumala näyttää sen meille. Onko sen jälkeen kanttia mustamaalata lähimmäisiä ?
17.01.2023 11:36
Mitä minä olen saanut luterilaiselta kirkolta, kun olen maksanut kirkollisveroa. Minut kastettiin sairaalassa kuukauden vanhana, kun olin kuolemaisillani. Kävin rippikoulun. Menin naimisiin kirkossa. Lapseni kastettiin. Mieheni siunasi hautaan pappi. Nämä asiat sain luterilaiselta kirkolta, koska maksoin sinne veroja. Jouduin maksamaan mieheni hautauskuluja, jotka eivät sisältyneet veroihin. Mutta maksoin ihan mielelläni.
Olisin halunnut kuulla evankeliumia, silloin kun kävin kirkossa. Mutta en muista ainakaan kuulleeni sellaista sanomaa, joka olisi vetänyt minua Jeesuksen luo.
Muistan yhden ihanan luterilaisen. Hänen kanssaan puhuin uskonasioista, kun yhdessä kävelimme kohti Lahden keskustaa. Hänestä minulle jäi silloin hyvä mieli. Hän osasi keskustella uskon asioihin negatiivisesti suhtautuvan nuoren kanssa. Hän oli ihana ihminen. Monta kertaa olen ajatellut, että Jumala lähetti hänet juttelemaan kanssani.
Nuorena olin hyvin negatiivinen kirkon suhteen. Monesti taistelin joittenkin ihmisten kanssa uskonasioista. Pidin luterilaisia fariseuksina. Nyt olen muuttanut käsitystäni. Minulla on useita luterilaisia ystäviä ja asenteeni luterilaisia kohtaan on muuttunut. Sen asenteen muutoksen teki Jeesus. Nyt näen luterilaiset ystävinäni, vaikka joistain asioista olemme eri mieltä.
En keksi mitään, mistä palveluksista olisin maksanut helluntaiseurakunnalle. Ehkä en ole tarvinnut mitään sellaista, joka olisi maksullista.
11.01.2023 09:56
Mistä tiedät, että tämä nainen kuului roskasakkiin ?
Kun olin 16 vuotias, poikajoukko hyökkäsi kimppuuni. Niitä poikia oli useita, he laittoivat päähäni säkin. Aloin rimpuilla ja huutaa niin paljon kuin pystyin. Onneksi olin niin lähellä kotia, että he jonkin ajan kuluttua päästivät minut menemään.
Sen jälkeen en ole kestänyt sitä, että joku tarttuu minuun. Menen paniikkiin, koska minulle muistuu mieleen se kauhu niiden poikien käsissä. Voin kuvitella, mitä tekisin, jos vartija tarttuisi käteeni ja alkaisi viemään kohti ulko-ovea. Voisin alkaa rimpuilla pois hänen otteestaan tai huutamaan täysin palkein. Se on se pelon muisto, joka saisi minut käyttäytymään pelosta käsin.
11.01.2023 08:19
Jumala on aina lähellä minua, vaikka en näe Häntä. Hänelle voin kertoa suruni ja iloni. Hän on aamulla ensimmäisenä mielessäni ja illalla ennen nukahtamista rukoilen Häntä. Kun olen yksin, juttelen Hänelle. Hän on kaikkeni, Hän on aarteeni, Hänessä minulla on kaikki, mitä tarvitsen.
Miten kertoa rakkaudesta, ei voi sanoa, että rakkaus on neliön muotoinen. Ei se ole myöskään pallon muotoinen. Jokainen, joka on ollut rakastunut, tietää, miltä tuntuu, kun on rakastunut. Rakkauden kohde on aina mielessä.
Kun rakastaa Jumalaa, tahtoo tehdä Hänen tahtonsa mukaan. Miten sitä tunnetta kertoisi. Itselle Jumala on totta. Jeesus Kristus on totta. Vaikka en näe Häntä silmilläni, minun sydämeni tietää Hän on olemassa.
En osaa paremmin kertoa rakkaudestani Jumalaa kohtaan. Mutta sydämeni iloitsee, että saan olla Hänen lapsensa sen tähden, että Jeesus kuolemallaan avasi tien taivaan Isän luo.
10.01.2023 16:46
21 / 59