Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

1. Oletko tehnyt kovinkin pitkälle sukututkimusta ? Vahinko, että Suomessa ei kovin pitkälle pääse sukututkimuksessa. Tiedätkö kaikki esi-isäsi ja äitisi, jotka elivät 1200-luvulla. Minä tiedän omasta suvustani 1500-luvulle, kun esi-isäni Per Jönsson, joka tuli Ruotsista Olavinlinnaan voudiksi ja siitä alkoi Voutilaisten suku. Minun mummoni oli omaa sukua Voutilainen.

Abraham oli vanhoilla päivillään saanut pojan ja Iisak oli hänelle rakas. Jumala koetteli, onko Iisak Abrahamille rakkaampi kuin Jumala. Jumalalla ei ollut tarkoitusta, että Abraham uhraisi poikansa. Enkeli keskeytti sen. Sitä paitsi Iisak ei ollut enää lapsi, kun tämä tapahtui.

1. Moos. 22:5 "Silloin Aabraham sanoi palvelijoilleen: "Jääkää tähän aasin kanssa. Minä ja poika menemme tuonne rukoilemaan; sitten me palaamme luoksenne." Minulle tuo jae kertoo sen, että Abraham tiesi, että hän tulee poikansa kanssa takaisin. Hän luotti Jumalaan.

Samanlainen tapahtuma oli, kun Jeesus oli ristillä ja Jumala katsoi Poikansa kärsimystä ristillä. Jeesus oli siellä ristillä meidän ihmisten syntien tähden. Hän otti päälleen meidän syntimme ja Jumala tuomitsi ne. Se hetki oli maailman pimein hetki, kun syytön tuomittiin kuolemaan.
  2. En osaa vastata siihen, miksi Israel pommitti ennen maahyökkäystä. Suren niitä juutalaisia, jotka kuolivat verilöylyssä ja niitä 40 vauvaa, jotka tapettiin yhdessä kibbutzissa. Suren myös niitä palestiinalaisia lapsia, jotka ovat kuolleet näiden päivien aikana.

Olen miettinyt keinoja, millä hamasin miekkoset saisi vietyä pois Gazan alueelta ilman verenvuodatusta. Minun mielestäni yksi keino olisi se, että palestiinalaiset kääntyisivät yhtenä joukkona hamasin terroristeja vastaan. Mutta ei sekään varmaan ilman verenvuodatusta sujuisi. Eivät hamasin terroristit ilman taistelua luopuisi omasta asemastaan.

Olisiko se ollut hyvä, jos Israel ei olisi hyökännyt Gazaan ja olisi vain napsinut hamasin terroristejä, kun he olisivat lähteneet Gazan alueelta pois ja vienyt heidät vankilaan.

Olisiko muu maailma kääntynyt hamasia vastaan, jos Israel ei olisi hyökännyt Gazaan. Olisiko muu maailma jättänyt avustamasta palestiinalaisia hamasin takia ? Jos olisi rahahanat laitettu jäihin, niin olisiko hamasin valta romahtanut. Palestiinalaiset olisivat ehkä huomanneet, että hamasin takia he eivät saa apua, vai olisivatko.

Ovatko palestiinalaiset niin aivopestyjä, etteivät he huomaa, että hamasin terroristijoukko on syypää heidän ahdinkoonsa. Miksi palestiinalaiset eivät ryhdy ajamaan hamasin terroristejä pois Gazan alueelta ? Miksi he sietävät tällaista terroristijoukkoa, joka aiheuttaa tuhoa joka puolella ?