Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäpä+olen+kuullut+Isä+meidän+rukouksen.+Mutta+eihän+Isä+meidän+rukous+eikä+mitkään+uskontunnustukset+pelasta+ketään.+Vaikka+aamusta+iltaan+hokisi+niitä,+niin+ne+eivät+pelasta.+Jeesus+on+ainoa+tie+Isän+Jumalan+luo.+Jeesuksen+kautta+ihminen+ainoastaan+pelastuu.+Jeesus+meni+ristille+meidän+syntien+takia.
Fariseukset+luottivat+omiin+säädöksiinsä+ja+hylkäsivät+Jeesuksen.
Onko+mielestäsi+se+ihminen+kristitty,+joka+lukee+Isä+meidän+rukouksen+ja+muut+uskontunnustukset+?++Missä+raamatussa+kehotetaan+lukemaan+apostolinen+uskotunnustus+?+Onko+se+sanottava+noilla+sanoilla,+että+pääsee+Jumalan+yhteyteen+?+Sanoiko+Pietari+mennessään+ristille+apostolisen+uskontunnustuksen+?+Sanoiko+Johannes+Ilmestyskirjassa+sen+?+Silloinhan+he+eivät+olleet+kristittyjä,+sinun+mielestäsi.
01.08.2021 14:29
"Taas+yksi+hellari+joka+nimittelee+lahkonsa+kristittyä+uskonnonuhria+"valehtelijaksi"."
Minä+tarkoitin,+että+et+pysty+tuntemaan+kaikkia+helluntailaisia+ja+siihen+minä+kirjoitin,+että+valehtelet.+Ethän+sinä+tunne+minuakaan.+Sinä+et+voi+tietää,+mitä+minä+ajattelen.+Tule+tutustumaan+ja+jutellaan,+silloin+sinä+tiedät,+mitä+mieltä+minä+olen+asioista.+Eihän+tuntemattoman+suuhun+saa+laittaa+sellaista,+mitä+toinen+ei+ole+sanonut.
Oletko+sinä+uskonnonuhri?+En+tiedä,+mitkä+ovat+ne+syyt,+joitten+takia+olet+joutunut+uhriksi.+Me+ihmiset+olemme+niin+erilaisia.++Toiset+ovat+luonteeltaan+"hallitsijoita",+jotka+mielellään+määrävät+toisia.
Kun+ihminen+tulee+uskoon,+ei+hän+heti+ole+omaksunut+raamatun+sanaa.+Se+on+opettelua+alussa,+kun+niin+monet+asiat+ovat+monille+vieraita.+Jos+kotona+ei+ole+puhuttu+uskon+asioita,+niin+melkein+kaikki+on+vierasta.+Kasvaminen+uskossa+ei+ole+aina+niin+nopeata,+kuin+haluaisi.++Äitini+luona+kävivät+Jehovan+todistajat+ja+äitini+opetti+minulle+sen+opin.+Kun+tulin+uskoon,+raamatusta+luin+ne+kohdat,+jotka+olivat+Jehovan+todistajien+opissa.+Pääsin+niistä+vääristä+opinkohdista+eroon,+kun+tutkin+raamattua.
Älä+yleistä,+että+kaikki+helluntailaiset+ovat+samanlaisia.+Meissä+kaikissa+suomalaisissa+on+niin+paljon+rikkinäisyyttä,+että+se+tekee+kanssakäymisemme+hankalaksi.+Me+olemme+niin+helposti+toisiamme+vastaan+ja+syytämme+toisiamme+kaikesta.+Syyttäminen+on+monista+ihanaa,+koska+silloin+tuntee+itse+olevansa+parempi+kuin+tuo+toinen.
Minä+olen+arka+ihminen,+olen+joutunut+kiusatuksi+lapsena.+Vetäydyin+ihmisistä+ja+kartan+vieläkin+ihmisryhmiä.+En+viihdy+ihmisten+keskellä.+Loukkaukset+ovat+sattuneet+välillä+kovastikin,+mutta,+kun+tulin+uskoon,+halusin+antaa+kaikille+anteeksi.++Eikö+Jeesuskin+sanonut,+että+me+ihmiset+olemme+pahoja.+Ja+se+on+totta.+Olen+onnellinen,+että+Jeesus+on+näyttänyt,+millainen+minä+olen.+Luulin+itseäni+paremmaksi,+mutta+nyt+olen+vapaa+niistä+luuloista.
01.08.2021 14:08
Missä+minä+olen+panetellut+juutalaisia+ja+kristittyjä+valheenisän+lapsiksi+?+Missä+minä+olen+laitellut+öisin+seksi-ilmoituksia+?+Milloin+olen+hyökännyt+herjaten+jotain+?'
Sinä+et+tunne+jokaista+helluntailaista,+niin+silloin+sinä+et+voi+yleistää+meitä+ja+kirjoittaa+kaikista+hellustailaisista+niitä+asioita,+mitä+kirjoittelet.+Siinä+minä+voin+sanoa,+että+sinä+et+kirjoita+totta.
Minä+en+ole+antisemitisti.+Minä+olen+lapsuudesta+asti+tuntenut+rakkautta+juutalaista+kansaa+kohtaan.+Israel+on+minulle+yhtä+rakas+maa+kuin+Suomikin.++Minä+en+ole+koskaan+herjannut+juutalaisia.+Minä+olen+heidän+puolellaan+aina.+Se+on+minulle+rakas+kansa.+Minulla+on+hyviä+ystäviä,+jotka+ovat+samaa+mieltä+kanssani.+Me+siunaamme+Israelia+usein,+kun+olemme+yhdessä.
Minä+aloin+tutkia+sukuanikin,+kun+toivoin,+että+minussa+olisi+juutalaista+verta.+Yksi+sukuhaara+näyttäisi+siltä,+että+olisi,+mutta+sukututkijat+vielä+ovat+eri+mieltä+tämän+esi-isäni+vanhemmista.+Olin+jo+niin+onnellinen,+että+minussa+on+juutalaista+verta,+mutta+täytyy+odottaa,+että+he+löytäisivät+todisteen,+kuka+on+tämä+esi-isä.
En+tiedä,+millaisia+helluntailaisia+sinä+olet+tavannut,+mutta+tuollaisia+en+ole+tavannut+yhtään.+Mutta+älä+joidenkin+hellarien+takia+tuomitse+meitä++kaikkia+samanlaisiksi.+En+minäkään+tuomitse+kaikkia+suomalaisia+murhaajiksi,+vaikka+täällä+on+jotkut+ihmiset+murhanneet.+Meissä+ihmisissä+on+kaikenlaisia
01.08.2021 13:31
Nyt+kyllä+kirjoittelet+omiasi.+Mistä+olet+moiset+saanut+päähäsi+?
Kyllä+minulla+on+ihan+sama+raamattu+kuin+luterilaisilla.+Kyllä+minulla+on+ihan+sama+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan+kuin+luterilaisilla.+Eikä+tämä+hellari+naura+kaikelle.+
Nyt+minun+pitää+kysyä+sinulta,+kirjoititko+ihan+omasta+päästäsi+tuon+kirjoituksen.+
Kuka+on+sinun+mielestäsi+kristitty+?+Minun+mielestäni+kristitty+on+se,+joka+on+ottanut+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä+ha+on+saanut+anteeksi+syntinsä.+Sinulla+taitaa+olla+eri+käsitys+kristitystä.+Mikähän+se+olisi+?
01.08.2021 13:12
Minä+olen+tullut+uskoon+1981.+En+ole+huomannut,+että+meidän+oppimme+olisi+vaihdettu+tänä+aikana.+Edelleen+uskon,+että+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Edelleen+uskon,+että+Jeesus+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden+ja+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme+me+pelastumme.+Edelleen+raamattu+on+se+ohjenuora,+minkä+varaan+ohjaan+elämääni.
Luen+paljon+hengellisiä+kirjoja.+Jos+kirjaan+on+kirjoitettu+jotain,+joka+sotii+raamattua+vastaan,+jätän+sen+lukematta.
En+ymmärrä,+miksi+kirjoitat+noin+rumasti.+Haluatko+loukata+?++En+ole+helluntaipastori.+Kaulassani+on+kultaketju,+missä+on+risti.+Ketjun+olen+huutanut+huutiksesta,+joka+oli+Romanian+koirien+hyväksi.+Ristin+sain+pojiltani+lahjaksi.+En+syö+hummeria.+Hajuvettä+en+käytä.+Mitä+muuta+haluat+tietää+?
01.08.2021 13:01
Miksi+olet+noin+vihaa+täynnä+?+Kirjoituksesi+kuvastaa+vihaista+ihmistä,+joka+nyrkit+ojossa+heiluu+kaikkia+niitä+kohtaan,+jotka+ovat+eri+mieltä+kanssasi.+Kuka+on+satuttanut+sinua+noin+paljon+?+On+surullista,+kun+viha+valtaa+ihmisen,+niin+kuin+sinut.+Minäkin+oli+täynnä+vihaa+muita+kohtaan,+ennen+kuin+Jeesus+pelasti+minut.+Minäkin+olin+nyrkit+pystyssä,+varsinkin+luterilaisia+kohtaan,+vaikka+kuuluinkin+kirkkoon.+Mutta,+kun+Jeesus+pelasti+minut,+hän+täytti+minun+sydämeni+rakkaudellaan.+Nyt+näen+kaikki+uskovaiset,+kuuluivatpa+he+mihin+seurakuntaan+tahansa,+rakkaina+ystävinä.+
Kun+tulin+uskoon+ja+liityin+Lahden+Helluntaiseurakuntaan,+oli+meillä+saarnaajana+Mauri+Vikstén.+Hän+puhui+aina+armosta,+minäkin,+joka+olen+lakihenkinen,+sain+kuulla+armon+evankeliumia.
Me+ihmiset+olemme+niin+erilaisia.+Minä+ja+minun+tätini+olemme+todella+erilaisia.++Minä+olen+rauhallinen+ja+tätini+on+erittäin+vilkas.+Välillä+en+meinaa+ymmärtää+tätiäni+ollenkaan.+Mutta,+koska+olen+Jeesuksen+oma,+haluan+rakastaa+häntä.+
Älä+vihaa+noin+paljon+meitä,+jotka+kuulumme+toisiin+seurakuntaan+kuin+sinä.+Meidän+pitäisi+rakastaa+toisiamme.+Ei+Jeesus+käskenyt+meitä+vihaamaan+toisiamme,+vaan+rakastamaan.+Jos+me+kuulumme+Jeesukselle,+me+kuulumme+kaikki+Jeesuksen+verellä+ostettuun+seurakuntaan+ja+nyt+odotamme+sitä,+että+Jeesus+saapuu+hakemaan+morsiusseurakuntansa+pois+täältä+maan+päältä.
01.08.2021 12:51
Me+emme+saa+korottaa+ketään+ihmistä.+Me+kaikki+ihmiset+olemme+syntisiä,+myös+Luther.+Se+oli+hyvä,+että+Luther+toi+esille+armon.+Me+emme+voi+omilla+teoillamme+tulla+Jumalan+edessä+paremmiksi,+Vaikka+kuinka+hakkaisimme+selkänahkaamme.+Me+ihmiset+olemme+kaikki+erehtyväisiä,+jos+me+luulemme+olevamme+toisia+parempia,+siellä+väijyy+ylpeys.
Minä+en+pidä+siitä,+että+ihmistä+korotetaan.+Ihminen+on+syntinen+kuolemaansa+asti,+mutta+osa+ihmisistä+ovat+armahdettuja+syntisiä.+Kestään+meistä+ei+tule+täällä+maan+päällä+enkeleitä+tai+täydellisiä+ihmisiä.
Jos+ihminen+ottaa+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä,+minun+mielestäni+hänestä+tulee+kristitty.+Onhan+paljon+ihmisiä,+jotka+uskovat,+että+Jeesus+on+elänyt,+mutta+he+eivät+tahdo+ottaa+häntä+elämäänsä.+He+eivät+tahdo+elää+raamatun+sanan+mukaan.
Mikä+se+on+se+"omilla+tavoillanne"+usko.+Kerro+minulle,+että+sen+tietäisin.+Itselläni+on+raamatus+sana+ohjenuora,+jonka+mukaan+yritän+elää.+Monesti+epäonnistun.+Ajatuksin,+sanoi+ja+teoin+monesti+huomaan+tekeväni+syntiä.+Mutta+haluan+olla+Jeesuksen+oma+ja+Jumalan+lapsi.+Uskon+siihen,+että+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Ei+ole+muuta+tietä.
01.08.2021 10:57
Minä+olen+helluntailainen.+Minä+hyväksyn+kaikki+Jeesukseen+uskovat,+kuuluvat+he+mihin+seurakuntaan+tahansa.+He+ovat+minun+veljiäni+ja+sisariani.+Minä+uskon,+että+raamattu+on+Jumalan+sanaa+ja+se+on+ohjenuorani+elämässäni.+Jos+joku+puhuu+vastoin+raamatun+sanaa,+en+usko+häntä,+oli+hän+helluntailainen+tai+joku+muu+-lainen.
Juutalaisilla+on+minun+sydämessäni+oma+paikkansa.+Jeesus+oli+juutalainen,+apostolit+olivat+juutalaisia,+Paavali+oli+juutalainen,+joka+toi+evankeliumin+meille+pakanoille.+Minä+toivon,+että+juutalaisetkin+ottaisivat+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.
Sinä+kyllä+nyt+valehtelet,+kun+sanot,+että+helluntailaiset+eivät+hyväksy+kristittyjä.+Kerro,+mistä+noin+päättelet.+Tunnetko+kaikki+helluntailaiset,+että+voit+sanoa,+että+me+vihaamme+kristittyjä.+En+osaa+kuvitella,+mistä+olet+tuon+saanut+päähäsi.
Islam+uskoa+en+hyväksy,+koska+se+on+väärä+uskonto,+en+hyväksy+myöskään+Aasian+eri+uskontoja.+Mutta+ihmiset+minä+hyväksyn.+Näen+heidät+sen+kautta,+että+Jeesus+on+kuollut+kaikkien+ihmisten+vuoksi.+Hän+kantoi+meidän+kaikkien+ihmisten+synnit+ja+Jumala+tuomitsi+ne+siellä+ristillä.+Jos+Jeesus+rakasti+ihmisiä+niin+paljon,+että+kuoli+heidän+puolestaan+ristillä,+mikä+minä+olen+vihaamaan+heitä.+Se+olisi+minun+mielestäni+väärin.+Yksi+asia,+mitä+vihaan,+on+synti.
01.08.2021 10:36
1+Joh.+1:9+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.
Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo,+ei+ole+muuta+tietä.+Kun+me+otamme+Jeesuksen+vastaan+elämäämme,+me+pelastumme.+Me+tunnustamme+syntimme+ja+siitä+alkaa+uskovaisen+tie+Jumalan+lapsena.+Matkan+varrella+voi+langeta,+mutta+ihminen+saa+anteeksi,+kun+hän+katuu.+Jumala+tuntee+sydämemme,+hän+tietää+meistä+kaiken.
19.07.2021 18:55
MInä+en+ole+kuunnellut+koskaan+Parhamin+(kuka+hän+on+?)+novumeja.+Minä+luen+raamattua+ja+kirjoja,+jotka+perustuvat+raamattuun.
Kaste+ei+pelasta+ketään.+Jeesus+ristillä+kantoi+syntimme+ja,+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+pelastumme.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
19.07.2021 18:46
Älä+valehtele.+Valehteleminen+ja+parjaaminen+on+syntiä.
18.07.2021 19:24
En+ole+kuulutkaan+moisesta.+Sinähän+ihan+hassuja+kirjoittelet.
+Itse+tulin+uskoon+1981+ja+siitä+asti+olen+kuunnellut+opetusta.+Mutta+tuollaista+ei+ole+koskaan+korviini+tullut.+Kyllä+minä+en+ole+itseäni+sovittanut,+vaan+otin+Jeesuksen+vastaan+elämääni+ja+sain+syntini+anteeksi.+Jeesus+sovitti+minunkin+syntini+ristillä.+Vain+Jeesus+on+tie+Jumalan+luo.+Ei+mikään+muu+pelasta+meitä,+ei+kaste+eikä+muutkaan+kommervenkit.
18.07.2021 19:13
En+ole+yhtään+parempi+kuin+muutkaan+ihmiset.+Todella+en+vihaa+luterilaisia.+Olinhan+minäkin+luterilainen+yli+30+vuotta.+Mutta+silloin+en+ollut+uskossa.+Minä+rukoilen+kaikkien+uskovaisten+puolesta,+että+jaksaisimme+olla+täällä+tänä+pahana+aikana.+Tietysti+rukoilen+muidenkin+puolesta.+Minä+näen+kaikki+uskovaiset,+kuuluvatko+he+mihin+seurakuntaan+tahansa+uskonveljinä+ja+-sisarina.+Minullakin+on+läheinen+ystävä,+joka+kuuluu+luterilaiseen+kirkkoon.+
Mutta+en+pidä+kirjoituksista,+joissa+jotkut+sanovat,+että+me,+jotka+olemme+käyneet+uskoontulon+jälkeen+kasteella,+joudumme+sen+takia+helvettiin.+Se+on+minun+mielestäni+pahasti+sanottu.+Kaste+ei+pelasta+meitä,+vain+yksin+Jeesus+pelastaa+meidät.+Hän+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden.+Hän+yksin+on+tie+Jumalan+luo.
Suren+paljon,+että+me+uskovaiset+tappelemme+niin+paljon+esim.+kasteesta.+Ei+se+ole+minun+mielestäni+oikein.+En+usko,+että+Jeesus,+johon+me+uskomme,+on+iloinen+meidän+riitelyistämme.+Ajattelen,+kuka+edes+haluaa+tulla+uskoon,+jos+hän+katselee,+kun+me+mätkimme+toisiamme+vihan+käsivarrella.
18.07.2021 07:48
En+minä+tuollaista+kirjoittanut.+Minä+en+kirjoittanut,+että+muissa+maissa+varastaminen+ja+tappaminen+on+sallittua.+Älä+lisää+kirjoitukseeni+sellaista,+mitä+siinä+ei+ole.
Jos+paavi+myönsi+vuonna+1992,+että+maa+kiertää+aurinkoa,+minä+olen+sen+tiennyt+jo+1950+luvulla,+kun+olin+pieni.+Se+on+katolisen+kirkon+häpeä,+jos+se+on+ajatellut,+että+aurinko+kiertää+maata.+Minun+pappani,+joka+syntyi+1880,+tiesi+sen,+että+maa+kiertää+aurinkoa.+Eivät+minun+pappani+eivätkä+mummonikaan+uskoneet+auringon+kiertävän+maata,+vaikka+eivät+käyneet+edes+koulua.+Minä+en+ole+paljon+seurannut+katolisen+kirkon+touhuja+aikaisemmin.+Nyt+kiinniitti+huomioni+se,+että+paavi+haluaa+yhdistää+kristinuskon,+islamuskon+ja+muut+uskonnot.+Sepä+on+veikeää.+Yksi+ryhmä+rukoilee+kristittyjen+Jumalaa,+toinen+ryhmä+Allahia,+kolmas+ryhmä+Budhaa+ja+neljäs+ryhmä+jotain+muuta.
Eihän+se+mitään,+kun+Yhdysvalloissa+on+ihmisiä,+jotka+luulevat,+että+maapallo+onkin+litteä.+Jos+he+asuisivat+jossain+viidakossa,+en+ihmettelisi,+mutta+Yhdysvalloissa.
17.07.2021 20:21
Aurinko,+seiso+alallas+=+be+silent++(hebreaksi+qal+=+olla+hiljaa,+vaiti)
Ei+missään+tapauksessa+tarvitse+olla+biologian+tunnilla+jaksoa,+että+aasi+puhuu.+Se+oli+Jumala+ihme.
Kymmenessä+käskyssä+ei+puhuta+naisen+kivittämisestä+mitään.+Suomen+laissa+on+ainakin+kymmenestä+käskystä+älä+tapa,+älä+varasta.
Jumalan+antoi+juutalaisille+paljon+käskyjä,+joiden+mukaan+tulee+elää.+Samalla+tavalla,+kuin+meilläkin+on+laissa,+ettei+saa+tappaa.+Siellä+oli+myös+ohjeita,+kuinka+viljellä+maata.+Oli+myös+kovia+rangaistuksia,+jos+teki+pahaa.
17.07.2021 14:59
Seta+pilkkaa+Jumalaa,+kun+se+polkee+Jumalan+käskyt+jalkojensa+alle.+
Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi.++Seta+haluaa+romuttaa+tämän.
Jumala+loi+avioliiton+miehen+ja+naisen+välille.+Seta+haluaa+romuttaa+tämän.
17.07.2021 13:56
Saako+mielestäsi+vain+uskovaisia+herjata+?++Päivi+kertoi+raamatun+kannan,+homouden+harjoittaminen+on+syntiä,+samoin+kuin+huoruus,+varastaminen,+aviorikos,+murha,+valehteleminen+jne.+Raamattu+kertoo,+mikä+on+syntiä.+Nykyään+ei+sanoa,+että+joku+on+syntiä.+Mutta+synti+on+syntiä,+eikä+se+siitä+muutu,+vaikka+voissa+paistaisi.
En+minä+kylläkään+sanonut,+että+en+pidä+homoista.+Minun+lapsuudenystäväni+poika+on+homo.+Hän+on+myös+minun+facebook+kaverini.+En+ole+koskaan+hänelle+pahaa+sanaa+sanonut.+Kun+olen+tavannut+hänet,+olemme+jutelleet+ihan+tavallisia+asioita.+Hän+elää+omaa+elämäänsä+niin+kuin+hän+haluaa.+Yritän+tehdä+niin+kuin+haluaisin+itselleni+tehtävän.+
Ennen+vanhaan+minä+vihasin+ihmisiä.+Ihmiset+olivat+ihan+kamalia+mielestäni,+minä+mukaan+lukien.+Silloin+sanoin+sellaisia+asioita,+että+nykyään+ihan+hirvittää.+En+halunnut+olla+kenenkään+kanssa,+kun+näin+ihmisen,+inho+täytti+sydämeni.+Jos+olisi+ollut+mahdollisuus,+olisin+muuttanut+keskelle+metsää,+ettei+olisi+tarvinnut+nähdä+yhtään+ihmisiä.+Jeesus+muutti+vihani+ihmisiä+kohtaan.+Se+tapahtui+kylläkin+pikku+hiljaa.+Nyt+näen+ihmiset+aivan+erilailla.+Näen,+että+meissä+kaikissa+on+omat+vikamme,+mutta+Jeesus+kuoli+kaikkien+puolesta+ristillä.+Jos+Jeesus+rakasti+niin+paljon+ihmisiä,+miksen+minäkin+voisi+rakastaa.
17.07.2021 13:36
Minä+tiedän,+että+maa+kiertää+aurinkoa.+Ei+raamattu+sellaista+ole+kertonut.+Mutta+entisaikojen+ihmiset+luulivat+niin,+kun+he+katsoivat+taivaalle,+niin+heistä+näytti+siltä,+että+aurinko+kiertäisi+maata.+Miten+sinun+mielestäsi+pitäisi+sanoa+oikein+"aurinko+nousee"+tai+"aurinko+laskee"+?+Koska+aurinkohan+ei+nouse+eikä+laske.+Pitäisikö+sanoa,+että+aurinko+tulee+näkyviin+horisontin+takaa+?+En+nyt+keksinyt+parempaa+ilmausta.+Joten+me+suomalaisetkin+sanomme+väärin,+kun+sanomme,+että+aurinko+nousee.
Minä+uskon,+että+Jumala+voi+laittaa+aasinkin+puhumaan.+Mutta+ei+sinun+tarvitse+uskoa+sitä.+Saat+ihan+rauhassa+olla+uskomatta.
Jäniseläinten+ja+muutamien+jyrsijälajien+ravinnonkäytössä+on+erikoisuus:+ne+syövät+säännöllisesti+osan+ulosteestaan.+Ehkä+sen+takia+se+on+laitettu+märehtijöihin.+Siihen+aikaan,+kun+tämä+ohje+annettiin,+ei+ihmisille+merkinnyt+eläintiede+samaa+kuin+meille.+
Jos+uskoton+vaimo+kivitettäisiin,+niin+Suomessa+monia+vaimoja+olisi+kivitetty.+Se+kuului+Vanhan+Testamentin+aikaan,+ei+nykyaikaan,+ainakaan+länsimaissa.+En+tiedä,+miten+on+maissa,+missä+totellaan+koraania.
17.07.2021 12:55
Kyllä+Saksassa+oli+monia+ihmisiä,+jotka+olivat+vastaan+Hitlerin+hirmutekoja.+Useimmat+joutuivat+keskitysleireihin+vastustaessaan+Hitleriä.+He+olivat+uskossa+Jeesukseen.+He+toimivat+raamatun+mukaan.+Monet+heistä+joutuivat+maksamaan+sen+hengellään.+Tietysti+muotojumaliset,+jotka+kuuluivat+nimellisesti+kirkkoon,+heille+oli+sama,+mitä+tapahtui,+kun+vain+saivat+rahaa.+Samanlaisia+valtioita+on+edelleen+esim.+Pohjois+Korea+ja+Kiina.+Siellä+ei+toteudu+ihmisoikeudet.
Onko+laittomuutta+se,+ettei+ole+samaa+mieltä+muitten+ihmisten+kanssa.+Eikö+meillä+Suomessa+ole+oikeus+ajatella+vapaasti+?+Se,+mitä+me+emme+saa+tehdä,+että+aiheutamme+toisille+vahinkoa.+Pitäisikö+meidän+olla+kaikkien+samaa+mieltä+kuin+sinä+?
17.07.2021 12:46
Jos+uskoton+vaimo+kivitettäisiin,+niin+Suomessa+monia+vaimoja+olisi+kivitetty.+Se+kuului+Vanhan+Testamentin+aikaan,+ei+nykyaikaan,+ainakaan+länsimaissa.+En+tiedä,+miten+on+maissa,+missä+totellaan+koraania.
Suomessakin+on+laissa+kieltoja.+Se+ehkäisee+sen,+ettei+suurin+osa+suomalaisista+tee+sitä,+mikä+on+lailla+kielletty.++Minun+esi-isäni+ja+-ätini+tappoivat+yhdessä+miehen.+Heidät+teloitettiin+vuonna+1817+Mäntsälässä.+Se+oli+rangaistus+siihen+aikaan+väärästä+teosta.
Minä+tiedän,+että+maa+kiertää+aurinkoa.+Ei+raamattu+sellaista+ole+kertonut.+Mutta+entisaikojen+ihmiset+luulivat+niin,+kun+he+katsoivat+taivaalle,+niin+heistä+näytti+siltä,+että+aurinko+kiertäisi+maata.+Miten+sinun+mielestäsi+pitäisi+sanoa+oikein+"aurinko+nousee"+tai+"aurinko+laskee"+?+Koska+aurinkohan+ei+nouse+eikä+laske.+Pitäisikö+sanoa,+että+aurinko+tulee+näkyviin+horisontin+takaa+?+En+nyt+keksinyt+parempaa+ilmausta.+Joten+me+suomalaisetkin+sanomme+väärin,+kun+sanomme,+että+aurinko+nousee.
Jäniseläinten+ja+muutamien+jyrsijälajien+ravinnonkäytössä+on+erikoisuus:+ne+syövät+säännöllisesti+osan+ulosteestaan.+Ehkä+sen+takia+se+on+laitettu+märehtijöihin.+Siihen+aikaan,+kun+tämä+ohje+annettiin,+ei+ihmisille+merkinnyt+eläintiede+samaa+kuin+meille.
Minä+uskon,+että+Joona+oli+kolme+päivää+kalan+vatsassa.+Mutta+ei+sinun+tarvitse+uskoa+sitä.+Saat+ihan+rauhassa+olla+uskomatta.+En+yritä+edes+pakottaa+sinua+uskomaan.+Samoin+on+aasin+kanssa.+Ihan+rauhassa+saat+olla+uskomatta.
Ei+suvaitsevaisuus+ole+sitä,+että+minä+pakotan+sinut+uskomaan+kaikkea+sitä,+mihin+minä+uskon+ja+päinvastoin.+Minunkaan+ei+tarvitse+uskoa+kaikkea,+mihin+sinä+uskot.
17.07.2021 12:31
53 / 59