Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun Turkin maat jaettiin ensimmäisen maailmansodan jälkeen, muslimit saivat valtavat alueet ja juutalaiset saivat pienen pienen pläntin. Mutta sitäkään muslimit eivät olisi antaneet heille. Silloin, kun Israel itsenäistyi, he hyökkäsivät juutalaisten kimppuun.
Miksi me emme anna juutalaisten asua omassa maassaan ???? Onhan meilläkin suomalaisilla oma maa ja me puolustamme sitä vihollista vastaan.
En ymmärrä sitä, miksi ihmiset eivät haluaisi, että juutalaisilla on oma maa, missä asua. Onko se meiltä pois, että juutalaisilla on oma maa. He joutuivat 1900 vuotta asumaan monissa maissa ja nyt heillä on oma maa ja me emme haluaisi sitä heille. Meilläkin on oma maa, missä saamme asua, miksi emme halua, että toisillakin olisi oma maa, missä asua. Olemme me joskus paskamaisia, jos nyt rumasti sanon.
14.10.2023 08:41
Älä unta näe, äläkä valheita puhu.
Kyllä me otamme vastaan jokaisen, joka on ottanut vastaan Jeesuksen, kuului hän mihin kansalaisuuteen tahansa. Tietysti hänen tulee olla uskossa Jeesukseen, eihän muuten voi liittyä seurakuntaan.
Opiskelen nyt heprean kielen alkeita. Meitä on kymmenen opiskelemassa ja yksi on juutalainen poika. Mehän olemme siitä onnellisia, että joukossamme on juutalainen.
Minä vuosia sitten aloitin tutkia sukuani ja yksi syy oli se, että minä halusin tietää, onko minun esi-isissäni tai -äidissäni juutalaista. Siten löytyi yksi esi-isä, joka oli juutalainen ja olin onnesta ymmyrkäisenä, kun sen löysin. Mutta sitten sukututkijat alkoivat kiistellä, oliko tämä juutalainen sen esi-isäni isä vai ei. Joten en tiedä, onko tämä juutalainen esi-isäni vai ei.
14.10.2023 08:22
Mitä tarkoitat ???
Juutalaisilla on oikeus puolustaa maataan, niin kuin suomalaisilla, ukrainalaisilla ja muilla mailla. Hamas hyökkäsi juutalaisten kimppuun ja tappoi heitä. Eikö jokaisella kansakunnalla ole oikeus puolustaa omia kansalaisiaan terroristeja vastaan.
Jos Suomeen hyökättäisiin, olisimmeko me vain tumput käsissä ja odottaisimme, mitä tapahtuu seuraavaksi. Odottaisimme tyytyväisenä, koska kuolemme ja antaisimme hyväksyntämme sille, joka hyökkäsi.
Luin 1. Mooseksen kirjaa heprean kielellä ja siellä tuli esiin hepreankielinen sana hamas, joka tarkoittaa suomeksi väkivalta. Todella hamas tarkoittaa mielivaltaista väkivaltaa. Nyt me sen näimme.
Juutalaiset haluaisivat asua rauhassa omassa maassaan, mutta muslimit eivät hyväksy sitä. Täytyy suomalaisen olla sokea, jos sitä ei näe.
14.10.2023 08:05
Minä en usko, että niitä lapsia olisi kastettu, joiden vanhemmat eivät ottaneet Jeesusta vastaan elämäänsä. Silloin ei kaikkia lapsia Israelissa kastettu. Minä en hyväksy sanaa kaikki, koska se ei ole totta. Jos minä käyn kaupassa ja ostan vaikka kilon omenia. Sitten näen tutun ja sanon, että ostin kaupasta kaikki omenat, enkö valehtele, koska ostin vain kilon omenia.
Apt. t. 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Apt. t. 18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Apt. t. 16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
Ylläolevassa jakeessa on kirjoitettu, että kaikki hänen omaisensa tai perhekuntansa, sen minä uskon. Mutta en usko, että kaikki lapset Israelissa kastettiin, sitä en usko.
Tyttöjä ei ympärileikattu. Eikö heille kuulunut "minun liittoani".
14.10.2023 07:51
En minä suuttunut. Kyselin vain.
Minä olen sitä vastaan, että jotkut sanovat, että kaste pelastaa. Siinä on monet ihmiset menneet harhaan. Ei tarvitse uskoa Jeesukseen, mutta pelastuu, kun on kastettu. Saa elää, miten itse haluaa ja jos kuolee, niin pääsee Jumalan luo. Vaikka ei tämän maan päällä välitä Jumalasta yhtään, mutta, kun on kastettu, pääsee taivaaseen. Monet uskovat näin. Tätä vastaan minä olen, että sanotaan, että kaste pelastaa.
Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ole mitään muuta tietä.
13.10.2023 19:53
Enhän minä riidellyt, kyselin vain. Minua ihmetytti, kun kirjoitit, että kaikki lapset kastettiin. Mietin sitä, mistä sinä tiedät, että kaikki lapset kastettiin. Rakastavatko kaikki vanhemmat lapsiaan ? Tiedän monia vanhempia, jotka eivät pysty rakastamaan lastaan. He voivat vaikka tappaa lapsensa, onko se rakkautta.
Minä olen sitä vastaan, kun jotkut sanoo, että kaste pelastaa. Jeesus on ainoa, joka pelastaa.
Minun enoni oli lapsena kastettu. Hän juopotteli, hän hyväksikäytti tytärtään, hän eli jumalatonta elämää ja viimein hänen vaimonsa tappoi hänet, pelastiko kaste hänet. Ei pelastanut, koska hän ei tahtonut ottaa Jeesusta vastaan elämäänsä. Hänelle merkitsi juopottelu ja huorinteko enemmän kuin Jeesus.
Minun esi-isäni ja -äitini tappoivat yksissä tuumin miehen. Heidät mestattiin. Heidät oli kastettu molemmat lapsena. Pelastiko kaste heidät ? Jos he eivät ottaneet Jeesusta elämäänsä ennen mestausta, he eivät pelastuneet.
Minunkin pojat on kastettu. Olin yhdessä kastetilaisuudessa, missä isä ja äiti eivät edes uskoneet, että Jumala on olemassa. Äitikin uskoi, että me synnymme monta kertaa tänne. Hänkin oli monta sataa vuotta sitten ollut jokilaivan kapteenina. Että sellaista uskoa on täällä armaassa Suomessakin. Kun sanoin, että pojanpoikani on pappansa, eli mieheni näköinen, sanoi siihen toinen sisar, jos pappa onkin syntynyt omaksi pojanpojakseen.
13.10.2023 19:21
Luin oheisen artikkelin aamulla. Olen sitä mieltä, jos tarpeeksi moni ihminen lähtee vastustamaan sortoa, voi siitä seurata se, että ihmiset pääsevät vallan alta pois. Ei siinä ole muuta kuin vallankumous, että ihmiset pääsisivät vapauteen. Mutta täytyisi olla paljon ihmisiä, muutama ihminen ei voi kyllä tehdä mitään. Kaksi miljoonaa ihmistä jo voisi saada aikaan jotain, jos he yhdessä lähtisivät terrorismia vastaan taistelemaan.
Jos kaikki vaikenevat, vääryys jatkuu. Mutta täytyy ajatella, että he ovat siinä tilanteessa, kuin länsimaalaiset olivat keskiajalla. Naisilla ei ole mitään valtaa, he ovat vain synnytyskoneita. Naisia tarvitaan mielenosoituksissa, koska naisilta tuo huulen heitto sujuu paremmin. Mikään ei ole kauheampaa kuin katsella, kun naiset huutavat kurkku suorana kuolemaa jollekin. Tuntuu siltä, että heiltä on kadonnut viimeinenkin järjenhiven. Suu auki mennään kadulla ja huudetaan, mitä sylki suuhun tuo. Lapset jo aivopestään koulussa ja muutetaan historian kulkua oman mielen mukaan. Se on kauheaa, kun siellä ihminen ei saa ajatella omilla aivoillaan, vai ovatko heidän aivonsa surkastuneet, kun niitä ei ole tarvinnut käyttää.
13.10.2023 14:51
Monet maat ovat lähettäneet rahaa palestiinalaisten hyväksi. Mutta ovatko ne menneet Abbasin taskuun ja aseisiin. Arafatkin oli rikas mies, mistä lienee rahansa saanut. Kuinka rikas onkaan Abbas.
Minun mielestäni palestiinalaiset ovat jo lapsuudesta asti niin aivopestyjä, että he seuraavat niitä, jotka ovat vahvempia kuin he. Nämä lampaat eivät kyseenalaista terroristien tekoja. Kun katseli viime lauantaina muslimien riemua siitä, kun terroristit olivat surmanneet juutalaisia, siellä oli miehiä, naisia ja lapsia. Heidän kasvonsa loistivat ilosta, kun juutalaisia oli kuollut. Yököttävää. Minun mielestä se on halveksittavaa.
Ymmärrän, että siellä voi olla joukko niitä, jotka eivät hyväksy sitä teurastusta ja pelko voi olla kova, varsinkin, jos on nainen. Ei uskalla näyttää sitä, mitä mieltä on.
Jos maailmassa olisi paljon tällaisia ihmisiä, jotka eivät kyseenalaista terroristien tekoja, millaisessa maailmassa me eläisimmekään. Onneksi suurimmassa osassa maailmaa ihmiset vastustaisivat tällaisia terroristeja. Luulisin, että Suomessakin kansa kääntyisi näitä terroristeja vastaan, eikä vaan silittelisi heidän päätään.
13.10.2023 12:02
Kastettiinko todella kaikki ? Tarkoitatko, että kaikki lapset kastettiin ? Kastettiinko Jerusalemissa kaikki lapset, entä Genetsaretin rannalla olevissa kaupungeissa ? Onko sinulla tietoa, ketkä kaikki kastettiin ?
13.10.2023 11:49
Lähde kiltisti sinne palestiinalaisten luo, mitä sinä täällä Suomessa teet. Lähde vikkelästi sinne, ettei meidän tarvitse sinua enää Suomessa nähdä. Mene vaan Hamasin teloitettavaksi tai sylikoiraksi. Siellä sinulla olisi lystiä ainakin, jos pääsisit jonkun sylikoiraksi.
Missä palestiinalaiset olivat Daavidin aikana ja Salomonin aikana. Eipä heitä näkynyt missään. Ei edes Pohjan perukoilla olleet kiusaamassa toisia ihmisiä. Missä heitä oli silloin, kun Jeesus vaikutti Israelissa ? Missä palestiinalaisia oli, kun Rooman valtakunta romahti ? Onkohan Muhammed heidän esi-isänsä vai joku muu karjapaimen. Iran olisi hyvä paikka palestiinalaisille, koska he ovat niin samanmielisiä.
Juutalaiset elivät Daavidin ja Salomonin aikana siinä maassa, jota kutsutaan Israeliksi. Juutalaisia eli silloin siellä, kun Jeesus oli syntynyt tänne maailmaan.
Muslimit saivat ensimmäisen maailmansodan jälkeen valtavat alueet, kun niitä jaettiin Turkin omistamista alueista. Juutalaisille luvattiin pieni alue muslimivaltioiden keskeltä. Mutta muslimit eivät halunneet luovuttaa sitäkään aluetta juutalaisille. Heidän huutonsa on kuulunut jo vuosikymmeniä, että he haluavat ajaa juutalaiset mereen.
13.10.2023 11:33
Missä se näkyy ? Ovatko palestiinalaiset niin lampaita, että eivät yhdessä pysty laittamaan hamasia kuriin ?
Jos Suomessa joku ryhmittymä alkaisi terrorisoida, eiköhän muut laittaisi heiltä hartiat mattoon. Tai ainakin virkavalta pistäisi sen joukon lukkojen taakse.
On tainnut islam pehmittää palestiinalaisten aivot, että he säyseänä tottelevat terroristien puheita, eivätkä uskalla nousta vastustamaan heitä. Jos niitä, jotka vastustavat on paljon, eiköhän he pystyisi laittamaan terroristit ruotuun ja lukkojen taakse miettimään syntyjä syviä.
13.10.2023 11:08
Kyllä ymmärrän, mutta he hyväksyvät Hamasin iskut, joten he ovat samaa mieltä Hamasin kanssa.
13.10.2023 10:37
Perustakoot valtionsa sinne, missä heidän muslimiveljensä asuvat. Onhan Irakissa, Iranissa, Syyriassa, Libanonissa, Saudi-Arabiassa ynnä muissa muslimivaltioissa tilaa, menkööt sinne omiensa pariin. Vai eivätkö nämä maat halua ottaa näitä terroristejä omaan maahansa. Voisihan Iran ottaa heidät vastaan, koska siellä asuu samanlaisia terroristeja paljon. Heidän ajatuksensa ja motiivinsa ovat samanlaisia. He haluavat, että koko maailma ottaisi vastaan islamin ja kaikki eläisivät sen jälkeen onnellisina.
Vai otammeko me suomalaiset heidät tänne, kun niin rakastamme kiihkolla palestiinalaisia. Annetaan heille joku osa Suomesta ja sitten olemme onnemme kukkuloilla. Jossain vaiheessa, kun he alkavat pommittaa meitä ja uhkaavat katkaista kaulamme, huomaamme, etteivät he olekaan meidän ystäviämme. Heillä on vain tarkoitus saada meidät islamin uskoon ja sitten koko Suomesta tulee islamilainen valtio. Jos joku ei halua ottaa islam uskoa vastaan, hänet teurastetaan kylmästi.
Missä palestiinalaiset olivat silloin, kun Jeesus oli Israelissa ? Israel kuului silloin Rooman valtakuntaan, mutta oliko siellä palestiinalaisia. Silloin siellä asui juutalaisia.
Miksi palestiinalaiset eivät halua asua uskonveljiensä kanssa samassa maassa ? Miksi he haluavat mellastaa, kuin vähä-älyiset paviaanit ?
13.10.2023 09:04
Jumala lupasi Abrahamille ja Iisakille ja Jaakobille sen maan, missä juutalaiset asuvat nyt. Jumala on luonut tämän maailman, eikö hänellä ole oikeus antaa maata, kenelle Hän tahtoo.
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet, naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Tässä oli kyse sodasta filistealaisten ja juutalaisten välillä.
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
Tämä kohta on ennustus juutalaisille. Tapahtuiko se silloin, kun roomalainen Titus hyökkäsi Jerusalemiin ja silloin tapettiin paljon juutalaisia ? Tai silloin, kun Assyria tai Babylonia hyökkäsi Israeliin.
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."
Vanhassa testamentissa oli Jumala antanut juutalaisille käskyt ja yksi oli käsky sapatin vietosta. Vieläkin monet ihmiset viettävät sapattia.
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa."
Tämä kohta koskee juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Oliko kyse Babylonian tai Assyrian piirityksestä ? Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Siinä jakeessa heprean kielessä ei mainita Jumalan nimeä. Siinä vain todetaan, että näin tapahtuu.
Minun isomummoni kertoi, kun Suomessa oli nälkävuodet, ihmiset söivät lapsiaan, koska heillä oli nälkä. Se tapahtui 1800-luvun lopulla. Pakottiko Jumala syömään lapsiaan silloin Suomessa, ei todellakaan. Se oli nälkä, joka pisti tekemään tällaisia tekoja.
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
Tämä kohta koskee myös juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Oliko kyse, kun Babylonia tai Assyria tai Titus hyökkäsi Jerusalemiin.
Lue luku kokonaan, niin saat selvän, ketä tämä ennustus koskee. Esim. Jesajan, Jeremiaan ja Danielin kirjoissa on paljon ennustuksia, jotka eivät ole vieläkään täyttyneet, mutta ne tulevat täyttymään tulevaisuudessa.
Jumala ei pakottanut Putinia hyökkäämään Ukrainaan, Hän salli sen, mutta ei pakottanut.
Jumala ei ole allah, allah on paholainen, joka matkii Jumalaa.
12.10.2023 14:00
Kuka haluaa olla terroristien puolella ? Ehkä sellaiset ihmiset, jotka mielessään myös haluavat tappaa toisia, mutta eivät uskalla. Sitten he saavat oman tyydytyksensä siitä, kun katselevat, kun jotkut tappavat. Tuottaako se näille ihmisille suurtakin tyydytystä ? Hekumoivatko he, kun näkevät ruumiita, joita palestiinalaiset terroristit ovat saaneet aikaan ? Ovatko he kuin ekstaasissa koko päivän, kun katselevat palestiinalaisten hirmutekoja ?
Missä oli palestiinalaisia silloin, kun Jeesus oli maan päällä ? Juutalaiset olivat omassa maassaan, joka siihen aikaan kuului Rooman valtakuntaan. Ei näkynyt siellä yhtään palestiinalaista. Ei näkynyt siellä yhtään muslimia, koska islam usko syntyi vasta 600 luvulla. Mutta juutalaiset asuivat siellä ja tuhansia vuosia aikaisemmin.
Monet näistä allahin seuraajista vihaavat juutalaisia ja kristittyjä ja haluavat heidät tappaa. Voi se meilläkin olla lähellä, että muslimit alkavat mellakoida niin kuin Ruotsissa. Islam uskoinen haluaa sen, että kaikki ihmiset kääntyisivät islam uskoon. He eivät tajua sitä, että he ajavat paholaisen asiaa, koska paholainen on islamin takana.
Koraanissa on kirjoitettu: Suura 5:33'mutta ne, jotka vastustavat Allahia, ristiinnaulitkaa heidät, katkaiskaa heidän jalkansa ja kätensä, kunnes olette alistaneet heidät'.
Suura 8:12 ' Herranne inspiroi enkeleitä sanomalla: "Saattakaa uskottomat terrorin alaisiksi. Sen tähden viiltäkää heidän kaulansa ja kaikki jäsenet ja mestatkaa heidät. Irroittakaa heidän päänsä ja hakatkaa irti heidän sormensa ja varpaansa."
Suura 2:190-193 'Ne, jotka taistelevat teitä vastaan, älkää ylittäkö rajoja, vaan tappakaa ne jotka saatte kiinni ja taistelkaa heitä vastaan, kunnes he alistuvat Allahille.'
Suura 9:29 Taistelkaa niitä vastaan jotka eivät usko Allahiin tai viimeiseen päivään ja jotka eivät kiellä sitä minkä Allah ja hänen profeettansa ovat kieltäneet ja jotka eivät omaksu totuuden uskontoa [Islamia], niitä joille on annettu Kirja (siis juutalaiset ja kristityt) - kunnes he antavat jizyan (suojelurahan) mielellään ja nöyryytettyinä.
Tämä on palestiinalaisten ajatushautomon takana, tappakaa kaikki, jotka eivät ole islamuskoisia.
12.10.2023 08:24
Oletko ulkomaalainen, kun sinun kirjoituksestasi ei oikein saa selvää. Täytyy paljon arvailla ja usein arvaus menee päin männikköä.
Minä opiskelen hepreaa ja en todellakaan tällä hetkellä ala kirjoittaa heprean kielellä mitään, koska kukaan ei ymmärtäisi kirjoituksestani mitään.
En ymmärtänyt, mitä halusit sanoa kirjoituksellasi.
11.10.2023 18:52
Voisitko kirjoittaa ajatuksesi selvemmin, että voisi ymmärtää, mitä kirjoitat. Nyt tuosta kirjoituksestasi ei saa mitään selvää.
"Lue historia", kyllä on luettu paljon historiaa.
"ei pahaa", mikä on pahaa ?
"ihminen ei tiedä", niin ihminen ei tiedä kaikkea, kukaan ei tiedä esim. toisen ajatuksia.
"kaikki se pahaa", paljon on maailmassa pahaa, mutta mikä kaikki ?
"jos esitä että tiedät kaikkia", no eihän ihminen voi tietää kaikkia. Vaikka lukisi kaikki maailman historian kirjat, niin ei varmaan kukaan muistaisi niistä kaikkia. Et sinäkään varmaan tiedä kaikkia, enkä minäkään. Nykyään on hyvä, kun voi tarkistaa tietokoneelta, jos joku asia on unohtunut.
10.10.2023 21:39
2023 - 1948 = 75. Israel on ollut itsenäisenä 75 vuotta.
10.10.2023 21:19
Miksi ukrainalaiset eivät tiedä, heillä ei vaalea silmä ? Mitä tarkoitat sillä ? Mitä merkitsee vaalea silmä, eiköhän useimmilla ihmisillä ole kaksi silmää. Minun serkullani oli kyllä yksi silmä, koska hänen toisessa silmässään oli syöpä ja silmä jouduttiin leikkaamaan pois. Mutta en tiennyt, että ukrainalaisilla on vain yksi ei vaalea silmä. Nyt en kyllä ymmärrä sinun ajatustasi.
Miten palestiina voi elää, haluaako sekin yhden ei vaalean silmän, vai tarkoitatko, että Stiina haluaa yhden ei vaalean silmän.
10.10.2023 21:17
Kyllä minä olen lukenut keskitysleireistä. Tiedän Irlannin luterilaisten ja katolisten välisistä julmuuksista. Niissä tapahtui julmuuksia, joita ei voi ymmärtää.
Jossain vaiheessa tutkin juutalaisten vainoa Saksassa. Halusin ymmärtää sen syyn, mistä johtui se viha, mitä jotkut saksalaiset tunsivat juutalaisia kohtaan. Vaikka luin paljon eri kirjoja, en pystynyt ymmärtämään sitä vihaa, joka sai aikaan ne kaikki hirveydet, jotka tapahtuivat mm. Saksassa, Puolassa, Ranskassa ja Hollannissa. Luin kirjan Ranskassa tapahtuvista kauheuksista ja se oli kauheaa luettavaa.
Olen miettinyt pahuutta, joka saa ihmisen tekemään hirmutekoja. En ymmärrä sitä. Missä on kunnioitus toista ihmistä kohtaan, missä on lähimmäisen rakkaus toista kohtaan, missä on armahtavaisuus toista kohtaan, missä on sääli toista kohtaan, kun häntä satutetaan.
Tiedän sen, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Sydämeni itkee niistä kauheuksista, mitä sotilaat tekevät. Se on väärin. Eikö ihminen tajua sitä, että toiseen sattuu, kun häntä lyödään, kidutetaan tai hän joutuu teloitettavaksi. Ihmisen pitäisi miettiä, miltä hänestä tuntuisi, jos hänelle tehtäisiin sama, mitä hän on tekemässä toiselle ihmiselle.
Sydämeni itkee niiden lasten puolesta, jotka terroristit ovat ottaneet vangiksi Israelissa. Kun suljen silmäni, näen lasten kasvot, he eivät tiedä, miksi heidät on erotettu vanhemmistaan, he eivät ymmärrä sitä. Ei pieni lapsi voi sitä ymmärtää, miksi isä tai äiti on hyljännyt ja jättänyt vieraiden ihmisten pariin. Näen heidän silmänsä, kun he yrittävät miettiä, miksi heidät on erotettu vanhemmistaan. Heidän katseensa seuraa minua joka paikkaan ja sydämeni huutaa tuskasta näiden pienten lasten takia. Heidän pitäisi saada leikkiä, eikä olla julmien ihmisten pelinappulana. Heidän pitäisi saada tuntea olevansa rakastettuja, eikä vihattuja sen tähden, että he ovat juutalaisia. Heidän pitäisi olla äidin sylissä ja tuntea äidin lämmin kosketus, eikä olla kylmässä vaunussa kaltereiden takana. Heidän pitäisi saada tuntea tuulen kosketus ihollaan, eikä pelkoa siitä, mitä tapahtuu. Heidän pitäisi saada nauraa ja iloita, eikä surra yksin ilman äitiä ja isää.
Ihmisten pahuus on suurta, jos he haluavat tappaa tappamisen ilosta. Nauttivatko he siitä, että voivat veitsellä katkaista kurkun. Nauttivatko he siitä, että toinen kuoleman edessä pelkää ja vapisee ja heillä on valta katkaista hänen kurkkunsa. Ovatko he silloin maailman valtiaita, kun heillä on valta tappaa toinen ihminen, joka on samanlainen kuin hänen murhaajansa ?
10.10.2023 21:10
6 / 59