Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

291

1. Koin++myös+että+++kun+harvoin+oli+mies+pappi,++hän+osasi+puhua.++Naisten+puhetta+en+jaksanut+kuunnella.++++Kun+kävin+kirkossa.++Naistenkin+puheessa+oli+hyviä+kohtia.++++naiset+ovat+kateellisia++toisille+naisilleolin+hyvässä+kunnossa,+tuhansien+vuosien+kehityksen+perustalta,+++olin+valaistunut,++en+saanut+yhtäkään+ihmisuhdetta.+++vastoin+tahtoani.+++++(+tunne++joka+oli+viimeksi,+oli++kun+lauluraadissa++++nuoria+ja++voittaja+lauloi+++2Milla+hei+sun+täytyy+muuttuu,+++lapselliset+leikkis+lopettaa,+++.."++joka+oli+joskus+90+l+lopulla.en+pitänyt+siitä+biisistä+(+todella+en+pitänyt++mutta+sitä+kuului+aina++jostain.ja+kuulin+nyt+siinä+sen+ajan+henkeä,kuulin+koiranikin!!++siinä+biisissä++saks+paim+koira+Ramanäköjään+s+ekuuro+tyttö+yrittää+olla+++isompi+kuin+minäja+turruttaa++pääni..hän+täysin+erilainenja+nukahdin+luottamuksessa++että+Jumala++huolehtiikullakin++kukin+nukkuu+omaa+untaan+++(+nukahdin+syötyäni++1+++nukahtamislääkkeen+plus+++1/++4++++++1/4+++++1/4+++++1/4++++1/4+++1/4+23.30-2.30?++++++++heillä+on+unessa+taistelut++että+ovatko+he+jotain+ja+suurempia+kuin++minä++he+haluaisi+ollaolen+valaistunut+ja+olisi+loukkaus+että+en+olsi++korkeaja+sii+hengessä+missä+elänyt+kevyesti++elämäni+kymmenet+vuodet++asuntoa++ei+++yhtäk++löytynyt++Luotan+Jumalaan+...+++++nt++menen+sinne+telttaanoli+niin+pöhl'ä+uskovainen+se+ahionoam+että+hyväjumala++selaijennlässyttäjä+++++++just+sellanenjoka+alkaa+++sen+jäkeenkun+keetonute+ton+aian+elänyyt+kaikissa++hengellisisssä+tilaisuuksiss+a++uskonut+Jumalaan+ja++elää+Jumana+kANSSAHÄN+KYSYY+++MUTTA+++SINUN+PITÄIS+LÖYTÄÄ+jUMALAsiisellainenuskovainejoka+ei+tajua++että++kaikki++eivät+ole+alaoittelijoita+ja+hän+mestari++H'n++alkoi+kaataa++saippuaa++käsilleni.++siis+pesin+kädet++kun+pyysi+sisään+tullessani,+++mutta++hän+tahtoi+että+saisi+kaata+a+lisääsaippuaa++++eli+vallanhaluinen+hirviösen+vanhuksen+luo+en+men.+++++kun+just+joku+on+pessyt+saippaual+kädet+++++vaikak+en+tatrvits3e+sitä+edesni++hän+tahtoi+vallanhaluisesti+pikein+kaataa++sitä+nestemäistä+saippuaa++ai+hän+on+hullu+kun+joku+saattoi+tuhota+sen+akan++sen+evan.++kyll'ä+Jumala+varMSTI+SEN+TEKEE++JOS+TOSIAAN+ON+ETTÄ++eEVA+ON+VAIN+TAVALLINEIHMINENJOKAINAKARNOITUU+UUDESTAAN+KUTEN++MUUT+IHMISET+EIKÄ+MIKÄÄN++60000V+SITTEN+TAIVAASEEN+SIIRTYNYT+++MESTARI++ilmeisesti+Buddha+on+samanlainen,+++voisin+näyttää+Budhan+erään+inkarnaation+niin+ymmärrätte+että+tavallinen+ihminen.++He+otti+vastaan+sen+opetuksen,+mutta+ei+he+tahtoneet+pitää+Buddhaa+minään.+++hänei+sitten+viel+päässyt+nirvanaan++vaan+syntyi+uudestaan+++ja+++minkälaista+se+sitten+oli.++++Ja+hänen+parisielun+++kuulema+kohtasin.++filmillä.
  2. taas+näkyi+sitä+eevaa+isona.+++++en+suostu+siihen.++++ei+ole+hänen+alamainen,++se+tyttö++jonka+raiskaamisesta+hän+nautti.+++(++Hänilmaisi+sen++että+hän+nautti+++sen+tytön+raiskaamisesta.+++ja+se+oli+yksi++absoluuttinen+tunne++sen+raiskauksen+tapahtuessa,++että+ei+oleatomin+murto+osa+++sielun+atomin+murto+osakaan+++se+joka+liittyi+edes++siihen+raiskaukseen.++tuokin++luule+e+olevansa+suuri....++Kun+on+estetty+nukkuminen+++vielä+lisäksi,++n+3+vuotta.++++vai+kaksi.+++(+Siihen+asti+nukahti+aina++normaalisti++illalla,+tuli+väsymys+ja+nukahti.++se+evan+poika,++uskovainen++++joka+tosiaan+jotenkin+elää+eevalleeeva+hänenihanne+(+myös+Jeesus+kain+on+s+e++joka+++elää+eevalle+)(+ja+hän+oli+salomona++Batsevan+poikaBathsevan+oikea+animi+oli+Seva,se+lukee+Raamatussa.++++Seva++oli+++Davidin+sotilaan+vaimo,++ja+david+näki+hänet+kylpemässä,+alasti++(+siitä+on+maalauksia+tehty+ainakin+120++(+niin+monta+laskin+)+++Bathseba+kylpee++(+ja+ne+loukkaavat+intimiteettiä++++rinnat+paljaana.++++en+voinut+katsoa++ymmärsin+että+siten+ei+voi+katsoa++viera+s+ihminen+++intiimejä+alueita+++++Eli+Eva+onjonkinlainen+psykopaatti,++joka+ei+tiedä+mit'äs+eintim+elämä+on.(+tuoss+a+muistelin+sitä+Indican+Jonsun+videota+missä+valkea+paitainen+poika+juoksi+perässä++++vai+edeällä?++hevosen,++että+luulin+se+on+minulleolinniin+ylistetty++valaistunut++luulin+että+kaikki+onminulleOli+paljon,+mus+videoiss+a+minulle++tehtyä++oikeasti(olin+ylhäinensielu++krist+uskon+perustajia++He+siin+hengessä+välitti+++,+että+minulle+oliMutta+sehän+oli+kin+hänelle++se++hänen+videon+tummatukkainen+poika,++hän++Anne+Pohtamon+tummatukkaisen+pojan+kanssa++avioitui+ja+sai+lapsen.Niin+muistin,+hänkin+teki++yht+äkkiä+aivan+hirveän+prostituoidun+asussa++esiintyi++levynkannen+++++(+niinsiitä+ymmärsin,+ei+hänelläole+mitään.sellaisella+ei++voi+olla+mitään,+++joka+siten+poseeraa.++(+on+niin+raaka+++)++(+hänellä+vois+olla++Eevamaiset+kasvot+++(+olennyt+nukkunut,++kuuron+luona.+++7+h+viime+yönä,++6+h+toissayönä.++Eiole++se+vanhempi+nais+ihminen+soittanut..+kun+kysyin+saanko+20+e+lainaksi.+Loppu+puhelimesta++++raha.+++Pitäisi+laitta+amusiikkia++videoon+jota+teen,+ei+toimi+editointi+++.+++että+kuurojen+hyväksi?+++ei++nyt+anna+Ahinoam++(+Davidin+yksi+vaimo++sitä++20+e++?+++että+en+nyt+tee++sitä+mjusiikkia++ku7n+kuurojen+energioissa..+++onhan+se+hyvinjärjestetty..++joka+hetki+on+luotu+ja+määrätty?++++(+katselin+Vain+elämää+eilen(+minä+en+ole+tehnyt+niin+rumia+silmiä+Jannikalle,+++olin++vähän+hämmästynyt+et+näytti+ikääntyneeltä.+++Ei+viimeksi+ollut++Voicessa+kun+näin.+++En+minä+häntä++tahtonut+rumentaa.+++OIi+laulaess+a+ihan+ok++mutta+kuulemma++se+Toni+saattaa+olla+sen+++(+davidin+vaimo+Haggitin+++parisielu.+++(+oikeasti,++he+henki+sitä.+++)Mietin,+kuka+sitten+Jannikan+parisielu.+++(+en+tiedä.+++)+(kun++raiskattiin++koin+että+++rukoilinett+mitään+parisielua+ei+ole+olemassa.++Minua+loukkasi+se++että+olisi+joku+parisielu.++(+jalakkautin!+kaikki+avaruuden+tähdet+joka+suuntaan++enkä+pelännytlainkaan+++en+erämaassakaan++tehdä+s+en+en+avaruutta+pelännyt++ne+vaan+lakkasi++,++kaikki+valot+++taivaalta++niin+pitkälle+kuin+niitä+on.++Nyt+lähden+kahville.++(+Niin,,+++se+kaverinioli+Abitali,+++Davidin+vaimo+ja++(+Jannika+oli+Eglat++)minä+olin+kai++Davidin+siskon+Zeruiahin+tai+Abigailin++(++2+siskoa+oli++)tytär.++++en+kyllä+tahdo+mitään+maailmanloppua++yms.+++miksi+he+ei+voineet+pelastaa+++kun+oli+sen+aika,+++että+olisi+ollut+niin+onnellinen+että..+oli+tunteet,+++esim+98++(+++++1998++++++Oli+hetkestä+toiseen+niin+hirvittävä+tuska..+++siitä+he+ei+välittäneet..++++Lähden+nyt+kahville,+Ja+ostan+karamelleja.++Mitkä+karamellit+lohduttaa.++söin+yhden+suklaalevyn.++R+kioskilla+kahvin+kanssa.++++Taidan+ostaa+sen+juustoveken.++2,+50++juustoveke+++ja+kahvi..++++++Kahvin+sai+kahvipassilla.++Oli+6+leimaa.
  3. Kyllä+minustakin+on+kivaa+elää,++mutta++käyn+varmasti+siihen+kaappiin,++kun+se+on+keksitty,+ja+on+varmaa,++että+se++mistä+sielu+muodostuu++lakkaa+siellä+olemasta.++(+Tietysti+nopeasti+ja+kivuttomasti.++++se+on+vain++Hyvän+Jumalan+antama.++++++Siellä+on+patja+tietysti,++ja+kiva+käydä+lepoon,+++ja+++sitten+lakkasi+kaikki+turhuus.++se+vaan+meni+mahdottomaksi.+++Jos+Jumala+antaa+koskea+sukupuol+elimiin++++tuhansia+vuosia+kehittyneen+sielun,+++tytön+joka++kaikesta+sielustaan++voimastaan+tunteestaan+ymmärryksestään+++vastusti+++kaikesta+sielustaan++++neitsyt++tyttö++(+ihan+sama+vaikka+olisi+mitä+kokenut+)sellaisenJumalanluomistyö+on+epä+onnistunutkunantoi+20+vuoden+jälkeen+kin+raiskata++(+tyhjästä+ilmasta+)++niin+kuin++elohiiri+silmässäsuonenveto++jalassa++++ovat+tyhjästä+ilmasta++Tai+kuukautiskivut,++se+oli+fyysistä+++kuten+ne+ovat++++,+tai+hikka,+nikotus.+++(+se+loukkasi+minua+siellä+puhtaan+luonnon+keskelläett+ei+antanut+nukkua,+++ei+kolmeen+vuoteen,+++ollut++että++väsymys+illalla+++saisi+nukkumaanvaan++valvoi++tunnista+toiseen+++++se+parrakas+lääkäri+ei++jatkanut+reseptiäniin+ei+ollut+nukahtamislääkettä+++valvoin+ja+loukkasi+että+erämaassa+luonnon+keskellä+sateen+ja+tulen,++++kolme++ulkotulta+paloi++ja++tihkui+sadetta++tulen+veden+ja+maan+keskellä++yksin++++antoi+raiskata+++++aamu+yöstä++tuntikausia+++esitti+rekonstruoi+sen+++yhdynnän+++fyysistätuntemusta+vaimeasti+sisälleni+++++kunnes+se+päättyi++senmiehen+orgasmi+puhallukseen+++sisä'lleni(+tein+mitä+tahansa++++ajattelibn+mitä+tahansateinristinmerkkejä++ylleni+suojaksi..+++kirosin+joak+atominmurto+osan+++kehoa+ja+sielua,(+siinä+näkyi+myös+violetteja++valopi8lviä+++sisällänikirosin++Jumalan+viopletin+valon(+ja+myös+sateenkaaren+värisiä+värejä+++++myös+näkyi++)(+he+koetti+vana++"voittaa"+++tämänjolaloli++kuulemma++korkeimpia+rakkaus+elämä+?++v+1500+++++(+muslimina+T8urkissa++Ismo++Alankokai+oli+se+++rakkaudenkohde+silloin++hän+ei+oiekasti+välittänyt+minustavaan+se+kohdistui+ehkä+Eevaa+k0ohden+++(+hänen+äiti+ja+1+vaimo+ja+2.+vaimohan+ovat+sellaisia+eevatyyppejä++)eeva+kokee++8isoutta+tässäilmennetään+minulle+(+minä+koen+++yhä+ja+aina++totaalisempaa++inhoa+++joka+atom+murto+osaa+kohtaansielun+atomin+murto++osiakin(+on+rakennettus+ellainen+5rttarina,+että+hän+on+tosi+tyhmä+akka(+hän+oli+myöls+s+e++5+penny++lalajatar,+se+lancaster++(+Evahan+oli+Lancastenr+1400+luvulla,++punaisia+ruusuja+siis.++++(minä+olin+Yorkeja.+++(+Yorkit+olivat+puhdasmielisempiä,+he+ei+hyväksyneet++siveetöntä.++jotakin.++huoraa.+mutta+Yorkeista++on+tullut+lancasterimaisia++(jotain+s+ellaista+)++(++se+huoruus++siveettömyys+soluttautui,++näkyy1600++luvun++(+ja+sitä+aiemminkin+)++kireissä+vyötäröissäavariss+a+kaula+aukoissa+++(+1700++++(+sitten+kansa+katsoi+että+nyt+++ylhäiset+on++yhtä++säädyttömiä+kuin+he+ja+he+meni+Marie+Antoineten+puutarhaan,++ja+lähestyi+häntä,++++hän+lähti+pakoon,++mutta+he+halusi+++katkaista+hänen+pään,+++kuukausia++pitäen+häntä+odottamassaolemassaolonsa+lakkaamista(+hän+oli+minunkaveri+++joka+oli+tuo+marie+Antoinette(+nuoruudenkaveri++)(+en+tiennyt+et+hän+on+se.+++olimme+pieniä++Välitimme+vain+puhtaista++viattomista++koirista+ja+hevosista.++Meillä+oli+koira.+Ratsastimme.++Hän+ryhtyi+tallitytöksi.+++(minäkin+o0lin+työ+harjoittelussa++hänen++tallilla,+mökissa+asuimme++2+vkoa+yhdessä.++16+olimme.+++?+++Koirat+ja+hevoset+ympärillä.+++++se+saa+kyyneliin+silmät.++Se+oli+kartanon+mailla..++(+ei+kiinnostanut+kartano..+++)+++Lukeeko+sari+tämän+siellä+budhalaisessa+maailmassa?+++Onko+hän+4+vuotta.
  4. Minusta+tuo+on++pelottavaa++ja++ikävää.++++minulle+ei+vaan+oole+luotu+mitään[email protected]++voit+kirjoittaa.++on+kauan+kulunut+aikaa+että+ei+ollut+ketään.muistan++Lutukan++Lutakon+++pihalal+talvella+odottelin+pääsisikö+Ismoa+tapaamaan.++En+pitänyt+++huonona+että+vaikka+parituntia+odotti+lumen+alkaessa+saataa.+Ismon+vaimo+kuulemma+menetti+arvonsa++siinä+että++joutui+odottamaan.+++Ismolla+oli+joku++biisi+joka+oli+minun+henkeä++++mut+en+muista+sanoja+enää..(+oli+inhimillisyyttä++ne+vuodet..+muistaa+++,++paljon++++inhimillisyyttä+ja+hyvää+(+muistan+pyörällä+ajoa...+++)"Kun+on+lapsena+syönyt+luntatuntee+taian+talvi+++iltojen++++"+niinhänse+oli+,+sanoitus++(+on+jostains+yystä+kauhean+kalsea+olo+ja+ei+ole++paika+aminen+mennä.Menen+ehkä+sen+kuuron+tytön+luo.vaik++hän+on+paha+++(kunolentaiteilija++lahjakas++(++hän+ei+tee+mitään.+++.++)++Ei+jaksaisi+sellaista.+kulunut+niin+paljon++aikaa...…+++++++Onko+sunnuntai?+++Ei+ole+tv+ssä+mitään.++Ei+saa+nukkua+siellä+++Vainoajat++tyydytettiin+pahat++tyydytettiin++vei+hengen++++(+oli+hyvä+henki!!+v++12-13++++olisinollut++tyytyväinen+hyvinvoipa+Jos+olis+tehnyt+vuokrasopimuksen+sinne+taloon+++(joka+tuolla+on+)++olisins+iellä+yhä++hyvinvoipa+hengellinen++++olisi+oikea+henki+++++++++Oli+liian+raskasta+kun+joutui+sieltä+lähtem++ja++vahingoitettiin.++(+se+oli+ihan+sattumaa+)++Asuin+puoli+vuotta.+++Odotin++isompa+a+huonetta+(+lupasi+että+heti+kun+vapautuu+saan+++isomman+huoneen.++++mutta+kun+omistaja+oli+käymässä+siellä,+ja+olin+poissa,+ulkonane+oli+keksineet++käydä+minua+vastaan++++(+miten+mahtoi+tapahtua+se++)++(+kyllä+he+suunnitteli+sen+jo+aiemmin+)+++Sinne+tuli+edellisenä+iltana++++englanninkielinen+uusi+asukas++parrakas+vanha+mies+++varmaan+just++jotain+Raamatun+nimiä.++++++(+pitkän+parran+ovat+kasvattaneet++parikin+++jotka+oli+niitä+Raamatun+nimiä+.+)++Hän+laittoi+keittiöön+nojatuolin,+++minusta+se+oli++outoa++että+uusi+asukas++ison+nojatuolin+laitta+akeittiön+pöydän+ääreensanoine+ttä+ei+hä'n+ole+täällä+kuningas++että++miksi+se+llainen+valtaistuinhänoli+vaan+vihamielinen.++hänen+oven++vieressä+oli+vessan+ovija+olin+menossa+tyhjentämään+pottaa+sinne+vessaan++hän+avasi+oven+++ja+tuijotti+siinä++edessä(+oliniin+itsekeskeinen+että+varmaankin++olin+hänen+takia++siihen+saapunut++++sanon+että+++saisinko+sen+vessan+oven++avattua++niin++tuosta+sitten+kuului++++talon+omistajaltajoak+kerta+kun++soitin+hänelle+hädässä++++2-3+kerta+a+olisiko+heillä+huonettaettä+kun+oli+se+pissa+juttu.…en+tiedä+mitä+hän+kuvitteli+++tai+mitä+kerrottu++(+en+pisaraakaan+roiskuttanut++lattaille+enkä+mihinkään+++potasta.(+ja+pääsin+tyhjentämään++potan+pönttöön,.mutat++siitä+olivat+keksineet+jonkin+väärinkäsityksen++että+j0oku+pissa+asia++oli+tapahtunutja+asukkaat+tahtoivat+että++lähtisin+pois+talosta.Kiltti+olinolllutsille+mustallekin+++joka++tuli+keittiöön+joak+ilta+++yleensä++usein++++huoneeni+++oven+viereen+++tekem+ruokaaolin++pelkästään+ystävä'llinen++++vaikkaovea+ei+saanut+kiinnikoska++++++taloon+asumana+kutsunene+tytön+poika+ystävä++oli+potkaissut+sen++kahvan+rikki,(+en+tiennyt+miksi+)+se+vain+oli+rikki+yhtäkkiä++taloon+tullessani+jonain+päivänä+)Tyttö+kertoi+myöhemmin+että++hänen+poika+kaveri++oli+potkaissut+sen+.Ymmärsin+silloin+se+johtui+siitä,että+kerran++kävellessä+ohi++pojan+huoneen+avoimen+oven++sieltä+kuului+++hirveäämusiikkia+ja+sanoin++,+ystävällisesti;+miksi+kuuntelet+tuollaista+paholaisen+musiikkia+++?(+ei+hän+sanonut+mitään.++)++myöhemmin+kävi+ilmi+se+oli+sen+tytön+laulamaa+++se++kaamean+kuuloinen++paholaismusiikki.+++)+Siksi+kai+oli+potkaissut+oven+kahvani.++Mutt+hän+sanoi++että+++tyt+ystävänäs+muutti+hänen+huo0neeseen(+hän+tahtoikin++yllättäen+sen+minulel+alkuun+luvatun+ullakkohuoneen.++++)(piti+vaan+odottaa+++kun+raskaana+oleva+tyttö+muutti+sieltä.++)+ni+olin+pikkuhuoneessa+keski+kerroksessa.sanoi+että++muuta+nyt+siihen+hänen+tyt+ystävän+huoneeseenjoka++vähän+isompi+++ja+olinkin+yhden+yön+siellä+ja++pidin+siitä+huoneesta.++Oli+yhden+illan++hyvä++olla+++siellä.(+se+pikkuhuone+oli+kaamea+kun+kuului+kaikki+seinän+läpi+)++Pidin+sen+tytön+huoneesta.+++(+raahasin+kaikki+painavat+laatikot,+tavarani+sinne.++(niin+hän+sanoi+että++muuta+nyt+sinne+että+++talon+omistaja+oli+näyttänyt++taloa+jollekin,+että+ennen+kuin+vuokraaSeur+päivänä+se+musta++mies+nuori+saapui+ja+sanoi+että+on+tehnyt+vuokrasopimuksen+huoneesta.+Raahasin+taas+++tavarani+takaisin+pikkuhuoneeseen.++++Olin+aina++kiltti+sille+mustalleym++ihmisille.+Jaksoin+vielä+olla+se+valaistunut+hengellinen.+++(+eihän+se+hänen+syy+ollut++)++Juttelinkanssaan+kun+oli+keittiössä+iltaisin.+Oli+ravintola+alan+opiskelija.++(+ei+ollut+mink+laista+riitaa++)
  5. Crispus+++sivulla+on+++Wikipediassa;;;+++CrispusFlavius+Julius+Valerius+Crispus+(kuoli+326)+oli+Konstantinus+Suuren+vanhin+poika.+Hänen+äitinsä+oli+Konstantinuksen+ensimmäinen+vaimo+Minervina,+josta+tämä+erosi+mennäkseen+uusiin+naimisiin+vuonna+307.+Oletettavasti+Crispus+syntyi+ennen+vuotta+307.……+…..On+väitetty+että+Crispus+olisi+ollut+kansan+keskuudessa+jopa+isäänsä+suositumpi.+Jostain+tuntemattomasta+syystä+hänen+isänsä+antoi+teloittaa+hänet+vuonna+326.+Myöhemmin+kirjoitettujen+lähteiden+mukaan+Crispuksella+ja+Konstantinuksen+uudella+vaimolla+Faustalla+olisi+ollut+suhde.+Konstantinus+tosiaankin+antoi+myös+teloittaa+Faustan+vain+vähän+myöhemmin.Tuossa+on++kristinuskon+alusta;+++?Vainot+loppuvat+ja+kristinuskoa+aletaan+suosia+-+RaamattuNETlukio.palkane.fi+›+raamattunet+›+konstantKonstantinus+Suuri+rahassa.+Keisari+Konstantinus+loi+perustan+kirkon+ja+valtion+yhteydelle,+ja+alkoi+edistää+kristinuskon+asiaa.+Konstantinuksen+myönteinen+asenne+...300-luvun+alussa+Roomassa+vallitsi+kristityiden+vainoamiskausi.+Silloinen+keisari+Diocletianus+(keisarina+284-305)+pyrki+nostamaan+Rooman+kukoistukseen.+Hän+pyrki+elvyttämään++muinaisroomalaisen+uskonnon.+Vuonna+303+hän+antoi+määräyksen,+että+kaikki+kirkot+oli+revittävä+maan+tasalle,+kaikki+pyhät+kirjat+tuli+luovuttaa+viranomaisille+ja+jumalanpalveluskokoukset+tuli+lopettaa.Diocletianus+yritti+aluksi+välttää+kristittyjen+tappamista,+koska+tiesi,+että+uljaat,+loppuun+asti+kristittyinä+pysyvät+marttyyrit¹+vain+rohkaisisivat+muita+kristittyjä+ja+aiheuttaisivat+ei-kristittyjen+kiinnostumisen+kristinuskosta.+Tuskin+kukaan+olisi+nimittäin+kuollut+muinaisroomalaisen+uskonnon+jumalien+vuoksi.¹marttyyri+=+veritodistaja,+uskonsa+puolesta+kuollutDiocletianus+joutui+menemään+ja+meni+yhä+pitemmälle.+Kristityiltä+riistettiin+melkein+kaikki+kansalaisoikeudet.+Piispoja,+pappeja+ja+diakoneja+vangittiin+ja+kidutettiin.+Vuonna+304+pantiin+toimeen+yleinen+vaino+koko+valtakunnassa.+Kaikissa+maakunnissa+vainoa+ei+kuitenkaan+pantu+toimeen+yhtä+ankarasti.+Vaikka+osa+kristityistä+luopui+kidutuksen+pehmittämänä,+niin+moni+kärsi+marttyyrikuoleman,+joutui+maanpakoon+tai+vankeuteen+ja+osa+piti+uskonsa+salassa.Vuonna+305+Diocletianus+vetäytyi+syrjään+ja+luovutti+vallan+seuraajilleen+(kaksi+keisaria+ja+kaksi+alakeisaria).+Vuonna+311+antoivat+neljä+hallitsijaa+julistuksen,+jolla+vainot+vihdoin+lopetettiin.+Julistuksessa+korostettiin+vainojen+oikeellisuutta,+mutta+myönnettiin+suoraan,+että+kirkkoa+oli+mahdoton+saada+hengiltä.+Kristittyjen+sallittiin+harjoittaa+ja+tunnustaa+uskontoaan,+ehtona+oli+rukoileminen+Rooman+puolesta.Vainojen+jälkeen,+300-luvun+alkupuolella,+kristinusko+saavutti+suvaitun+uskonnon+aseman,+josta+oli+vain+lyhyt+matka+sen+suosimiseen.++Keisari+Konstantinus+Suuri+Konstantinus+hallitsi+alunperin+Galliaa,+Britanniaa+ja+Espanjaa.+Hän+sai+vallan+sodittuaan+toista+keisariksi+haluavaa+vastaan.+Konstantinus+voitti+vuonna+312+Rooman+kaupungin+ulkopuolella+Milvian+sillan+taistelussa+ylivoimaisen+vastustajan,+Italiaa+hallitsevan+Maxentiuksen.+Sen+jälkeen+lähti+liikkeelle+huhu,+että+juuri+kristittyjen+Jumala+oli+auttanut+Konstantinuksen+voittoon.Kristus-monogrammi+on+mielestämme+"äks"+ja+"pee",+muttatodellisuudessa+siinä+on+kreikan+"khii"+(=X)++ja+"roo"+(=P)eli+kreikankielisen+Kristus-sanan+(XPISTOS)+kaksi+ensimmäistä+kirjainta.Kerrotaan+legendaa+siitä,+että+Konstantinus+oli+nähnyt+ennen+taistelua+taivaalla+ristin+tai+Kristus-monogrammin+ja+sanat:"Tässä+merkissä+olet+voittava".Konstantinus+antoi+määräyksen,+että+jokaisen+sotilaan+kilpeen+tuli+maalata+risti.+Tämän+legendan+todenperäisyyttä+on+mahdoton+todistaa.Taistelun+jälkeen+Kristus-monogrammi+ja+muut+kristilliset+symbolit+ilmestyivät+Konstantinuksen+sotalippuihin+ja+rahoihin.+Samoin+alkoi+hänen+armeijansa+käyttää+ristilippua.Vuonna+313+Konstantinus+antoi+hallitsijakumppaninsa+kanssa+Milanossa+julistuksen,+jossa+kristityille+taattiin+uskonnonvapaus.+Kun+Konstantinus+vuonna+324+oli+noussut+koko+valtakunnan+hallitsijaksi,+kristinusko+pääsi+suosituimmuusasemaan+ja+kirkko+kehittyi+Rooman+valtakunnankirkoksi.