Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

  1. Yli+kymmenen+vuotta+kovia+vatsakipuja+ja+laihduin+psyykkisistä+syistä+noin+40+kg+reilu+vuodessa+100—>60.+Välissä+sairastin+iskeemisen+koliitin,+suolistotulehdus,+2+viikkoa+sairaalassa,+myös+muita+perussairauksia.+Diabeteksen+sain+38+vuotta+sitten,+odotusaikana.+Nyt+kolme+vuotta+käynyt+lääkärissä+ja+sanonut+että+haimassa+jotain+häikkää.+Aina+tehty+ylävatsanultra,+haima+ei+näy+tai+ei+mitään+vikaa.+Kovat+vatsakivut+ja+laihduin+kesällä+uudestaan+10+kg,+en+pystynyt+syömään+ja+käsivarsiin+on+tullut+muutaman+vuoden+veripahkuroita,+kaikki+selitykset+kuullut.+Syksyllä+lopetin+janumet+sokerilääkityksen,+vatsansuojalääkkeet+ym,+ilmoitin+lääkärille+tajun+vievistä+kipukohtauksista.+Sillä+kertaa+sisätaudit+hyväksyi+lähetteen,+(4+kerta)+ja+repullinen+kokeita.+Amylaasi+alhaalla+ja+ulostenäytteet+kolmasti,+elastiini,+alakanttiin.+Crp+poikkeuksellisesti+minulle+noussut+ja+kuume+40+pari+kertaa,+muuten+alle+38.+Diagnoosi+krooninen+haimatulehdus+ja+creon+25000+lääkitys.+Pääaterialla+2+ja+välipalalla+1.+Lisäksi+joskus+lääkäri+todennut+että+minulla+on+varmaan+polymyalgia/lihasreuma.+Minulta+jäänyt+iso+osa+lääkkeistä+pois,+verenpaine+normalisoitunut,+satunnaisia+sydänlaukkoja+enään.+Verenpurkaumat+olleet+pari+kk+pois.+Huimaa+ja+tasapaino+heittää+edelleen,+järkyttäviä+puutumisia+ja+lihaskankeutta.+Vuosia+olen+kärsinyt+kovasta+hikoilusta/palelemisesta,++nyt+hieman+loiventunut.+Kipulääkkeenä+ollut+jo+4+vuotta+suolistotulehduksen+jälkeen++Oxycont+ja+Oxynorm.+Kovan+taistelun+jälkeen+sain+lähetteen+ravintoterapeutille,+mikä+ensi+kuussa.+Vielä+tehdään+puolentoistakuukauden+kuluttua+ainakin+magneetti+ja+harkitaan+jotain+tähystystä+ohutsuoleen+asti,+haima+ja+sappi?+Ei+sano+mitään+minulle.+Joku+mainitsi+että+lääkäri+totesi+3+tbl/vrk,+niin+minullekin,+mutta+sisätautien+sairaanhoitaja+antoi+tarkat+ohjeet.+Ihan+pihalla+ollut.+-+Ja+mikä+outoa,+ortobedini+mainitsi+että+Sokerilääke+Janumet+aiheuttaa+sappeen+oireet+ja+mahdollisesti+siitä+seuraukset.+Minulla+aloitettiin+10+vuotta+sitten+kyseinen+lääke,+samoin+kuin+oireetkin+ekan+kerran+alkoi.+Miten+peruslääkäri++ei+voi+tietää+tuota+ja+kuitenkin+muutama+eri+lääkäri+ollut+vuosien+mittaan.+En+tiedä+vieläkö+täällä+muita,+mutta+jos+on,+otan+vinkkejä+vastaan+ja+tietääkö+kukaan+liittyykö+puutuminen/kankeus,+sekä+kylmä/hiki+tähän.