Eli,+vedin+vuosituhannen+vaihteessa+isoa+muutosprojektia+erään+ministeriön+alaisessa+yrityksessä.+Isokoneympäristön+client/server+alustalta+siirryttin+palvelinverkkoratkaisuun+ja+softat+siirrettiin+makroasseblerilta+kolmitasoarkkitehtuuriin.+Minä+olin+siellä+softapuolen+esimies.+Muutos+tottakai+vaatii+myös+motivaatiokoulutusta,+sitä+vastustettiin,+koska+se+heidän+isokoneympäristöön+tekemä+softa+ja+kaikki+järjestelmäkuvaukset+olivat+hyviä,+loistavia,+mutta+se+muutos+oli+pakko+toteuttaa.+Isokoneympäristön+tekniikka+alkoi+olla+vanhentunutta+ja+IBM+lopetti+laitteistotuen.++Suunnittelin+toimitusjohtajan+kanssa+koulutukset,+jossa++mm+hommasimme+kolmen+päivän+"positiivisuuskoulutuksen".+Siinä+opetettiin+mm.+kohtaamaan+hankalat+ihmiset,+palautesämpylät,+ideamyynnin+portaat++ja+ne+henkilöt,+joilla+oli+klikkejä+keskenään+saatiin+kaksittain+keskustelemaan+asiat+läpi.+Näen,+että+jonkinlainen+motivointikoulutus+tarvitaan+ja+myös+tarvitaan+töiden+järjestelyä.+Koska+ihan+selvästi+jotkut+ihmiset+uupuvat+työkuorman+alla.+Osa+ei+varmaankaan.+Mielestäni+työt+ovat+epätasaisesti+jaettuja.+Johtoa+tai+hallintoa+kohtaan+ei+minulla+ole+valittamista+eikä+myöskään+alakerran+väkeä+eikä+sitä+teknistäkään+puolta.+On+vain+osa+hyvin+ison+työtaakaan+alla,+ja+heitä+en+nimeä.