Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

  1. Olen+heikohko+IT-osaaja+enkä+välittäisi+koko+hommasta+ellei+vanhuus+(+n.+80+vuotta)+olisi+tuonut+niin+paljon+ongelmia+joita+maailman+onnellisin+kansa+pyrkii+edustuksellisen+demokratiansa+kautta+ratkaisemaan+lukuisien+tietoverkkojensa+ja+robottipuhelimiensa+kautta.KELA+,verottaja,+terveysvirastot+,+poliklinikat+,+liikenne,+matkaliput+jne.+ovat+liki+mahdottomia+tai+ainakin+ylettömän+hankalia+asioida+kasvokkain+osaavan+virkailijan+kanssa+ja+vastaavasti+netissä+kysymysten+esittäminen+ja+niihin+oikein+vastaaminen+on+todella+onnen+kauppaa.Tähän+minunkin+on+ollut+tyytyminen+,+mutta+taas+kerran+onni+on+ollut+minulle+suopea.Kotipihamme+roskalavalla+näin+oudon+,+mutta+kauniin+kapistuksen+-+Sony+Vaio+kompuutterin+,+jonka+joku+oli+itselleen+tarpeettomana+nakannut+menemään.Sota-ajan+lapsena+ja+nykyisenä+köyhyysrajan+tuntumassa+seikkailevana+vanhuksena+nappasin+aarteen+talteen+ja+kun+virtalähdekin+oli+pistetty+mukaan+,+niin+tuikkasin+töpselin+seinään+ja+kas+kummaa+-+kone+alkoi+härpättää+ja+kohta+kuvakin+ilmestyi+näytölle+ja+pyyteli+salasanaa+,+jota+en+tietenkään+tuntenut.Naapurin+lapset+kuitenkin+lohduttivat+minua+ja+hakivat+kotoaan+levykkeen+,+jonka+taikasauvalla+salasanat+menettivät+merkityksensä+ja+aarrearkku+aukesi+mukavasti.Käyttöjärjestelmäksi+ilmantui+Windows+Vista+ja+homma+toimi+oikein+mukavasti.+Edellisen+käyttäjän+henkilökohtaiset+tiedot+oli+siivottu+pois+mutta+ohjelmat+olivat+tallessa.Osaavat+lapsukaiset+sanoivat+,+että+".....+kuulehan+ukkeli+,+jospa+päivitettäisiin+laite+samalla+Windows+10+PRO:hon+ja+tehtäisiin+sinulle+oma+tili+olevia+ja+tulevia+tarpeita+varten".+sen+he+sitten+tekivätkin+,+mutta+varoittivat+minua+aktivoimasta+konetta+jottei+se+mitenkään+pääsisi+jumittumaan+mahdollisten+puuttuvien+tietojen+johdosta.Aktivoimattakin+kone+kuulemma++pelittää+aivan+mukavasti.Verrattuna+80-luvun+tekniikkaan+-+Mikro+Mikko+ykköseen+ja+kakkoseenkin+-+Sony(ni)+on+kerrassaan+verraton+-+silläpähän+tätäkin+kirjoittelen+ja+pistelen+tiedoksi+nettiin.Uutiset+katselin+YLE-areenalta+ja+elokuvatkin+näyttävän+onnistuvan.Parhaillaan+opettelen+ottamaan+yhteyksiä+terveyskeskukseen+aikoja+varatakseni.Minun+tarpeisiini+SONY+VAIO+on+erittäin+toimiva+ja+ehkäpä+liiankin+hyvä.Asiantuntijanuoret+totesivat+akun+olevan+jo+vähän+heikommanpuoleisen+-+potkua+riittää+vain+vajaaksi+tunniksi+jos+virta+sattuu+katkeamaan+,+mutta+tutkin+suurella+tarkkaavaisuudella+roskalavoja+,+jospa+sieltä+tulisi+vastaan+käyttämätön+SONYn+akku.Kiitos+khtalolle+ja+osaaville+nörtti-nuorille.