Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. aiheuttaa mielipahaa teille ja olen siitä pahoillani.

Tietämättä tarkemmin tilanteestanne kirjoituksesta tuli sellainen henkilökohtainen kuvaus elämäni murroksesta.Ja tiedän siinä suhteessa olevani etuoikeutetussa asemassa useita joko yksin tai raskaassa parisuhteessa asuvien sairaiden tai vammaisten suhteen.

Kyllä me kaikki varmaan arvotamme ihmisarvomme paljolti juuri sillä,olemmeko vielä jollekin henkilölle tai henkilöille vielä "tarpeellisia" vai onko meidän elämämme jo tyhjäksi kaluttua ja siten yhdentekevää.

Vaikka liikuntakyky on vajavaista voi tietysti vielä jossain muodoin olla erillaisissa aktiviteeteissä mukana.
    Meillä,vaikka asun pienessä kunnassa on muunmuassa Lähimmäisen tupa,jonka kävijöistä kuitenkin suurin osa ei ole mitään "kirkkokansaa".Vaan siellä kokoontuu yksineläjiä joita elämä ei ole kantanut sekä yksinäisiä vanhuksia ja myös talkoilla kuljetetaan sellaisia henkilöitä jotka eivät muuten sinne pääsisi.

Sen toiminta perustuu tavallisten ihmisten tekemään työhön toisten hyväksi ja samalla toiminnassa mukana olevat saavat uusia ja usein kiitollisia ystäviä ja elämäänsä tarpeelista sisältöä.

Uskoisin jotain vastaavia eri järjestöjen ylläpitämiä kerhotyyppisiä toimintoja löytyvän lähes kaikialta.Ja he ovat erittäin mielissään,jos saavat uutta verta vaikka keskustelu kavereiksi joukkoonsa.Ja ainakin meillä on kyyditsijötä jotka noutavat halukaat mukaan.

Toivon teille hyvää ja antoisaa elämää.
  2. Syksy -98.sairastuin.

Minulla sairastelun kolme ensimmäistä vuotta näin jälkeenpäin katsottuna on aivan tyhjää aikaa,ei ole mitään erityistä asiaa jota voi muistella(ehkä haluaa olla muistamatta).
    Tai ehkä mitä ei voi olla muistamatta oli talouden romahtaminen.Yrttäjä kun olin ja muutama todella hyvä vuosi takana,oli vaikea sopeuttaa menot lähes olemattomiin tuloihin.
    Näinä vuosina tulot olivat vain n.20% aiemmista,ja yrityksen ylläpitokulut,verottaja ja "kallis"harrastustoiminta söivät taloutta n. 140.000Euron.(yli800 000mk.)kolmen ensimmäisen vuoden aikana.

Sen jälkeen pikkuerin olen saanut uutta sisältöä elämään.Aiemmin työ täytti kaiken elämän.Siitä irrottautuminen on ollut kaikein kovin koettemus.
    Vasta viime syksynä ja tänä talvena olen luopunut toiveesta palata työelämään.Ja ihme kyllä elämän laatu on sen jälkeen noussut kohisten ja olo fyysisestikin on kohentunut.Olen alkanut todella panostamaan liikuntaan ja kehitys on ollut mahtavaa.Syksyllä alle viiden kilometrin kävely oli aivan maksimi.Tällä erää läh.sauvakävelen 9km.lenkin päivittäin.Koe mielessä kuluneella viikolla kolme kertaa,muutaman tunnin välein ja viimeinenkin kierros oli helpompi,kuin syksyllä vajaa viitonen.

Nyt olen seitsemättä vuotta kuluttamassa ja uskon olevani nyt "voiton"puolella sopeutumisessani tähän oloneuvoksen olotilaan.

Minulla vaikeimman ajan yli kantoivat lapset sekä vaimo.Joka nykyisin on perheemme toimeentulon hankkija.
    Perhesuhteemme on varsinkin parin viimevuoden aikana syventynyt ja tuntuu,että tulevaisuus on odottamisen arvoista ja itseäni on alkanut kiinnostaa erillaiset vapaaehtoistyöt,koska olen edelleen "työriippuvainen".

Tässä pääpiirtein oma sopeutumiskertomus joka vielä jatkuu,jos luoja suo.

Toivotan toisille sopeutujille hyvää ja toivorikasta eläkeläiselämää.'Kyllä se jää kantaa',.....
  3. että sukupuolivietti ja kiima on lähinnä lisääntymiseen liittyvää.Rakkaus on paljon kokonaisvaltaisempaa.