Vapaa kuvaus

"Älä saata minua eikä ketään meikäläistä viinan kiroihin äläkä naisen pauloihin, sillä viina vie jätkältä järjen, rahat ja vapauden. Nainen taasen ottaa kerralla kaikki ja lisäksi jatkaa jätkän sukua, mikä ei ole tarpeen." - jätkän rukous Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

725

1. vastaavasta tapauksesta. En perhana vaan muista, että missä päin. Mutta eipä sillä ole väliä, parempi ettei mainitsekkaan. Eli tämä poliisi / nämä poliisit ainakin tietää, mikä hommassa viehättää ;)
  2. ... :)
  3. oikea automies :))
  4. ...
  5. siinä, että Mäkkärissä voi päästä paremmille liksoille kuin autonkuljettajana.
    Kertoo jotain alasta :)

Siinäkin olet oikeassa, että ala kyllä on mielenkiintoinen. Ainakin minun mielestäni, varsinkin nyt kun teen juuri sitä mitä olen aina halunnut tehdä. Eli ajan puutavara-autoa. Enkä edes tiedä toista lähellekkään yhtä paljon kiinnostavaa hommaa. Kutsumusammatti tämä automiehen tai -naisen homma on siinä kuin poliisin, lääkärin tai palomiehenkin homma.

Mutta ennemmin teen sitä hommaa, mistä tykkään kuin jotakin muuta työtä, jota en voisi sietää.

Mielestäni alalla on aina ollut suunnilleen tuon tason (alhaisen tason) palkat. Sitä palkkaansa kun on voinut parantaa lisäämällä työmääräänsä.
    Harmi vaan että palkkataso ei ole pysynyt yleisessä kehityksessä niin hyvin mukana. Jos vaikka vertaa paperimiesten palkkoihin, niin rehellisesti sanottuna autokuskeille kuuluisi vähintään vastaavat palkat. Kyllä me kuitenkin tehdään vaativampaa hommaa kuin nämä, jotka kävelevät tehdasta ympäri kädet taskussa ja katselevat ikkunoista, että kylläpä on varmasti paska keli ajella, onneksi en ole ammatikseni liikenteessä :)

Enkä siis syytä tehtaassa työskenteleviä mistään, itsehän olen alani valinnut. Mutta siis ihan yleisesti ottaen :)

Ei siinä mitään sinällään, kyllä paperiliitto on osannut palkkauksen hoitaa mallikkaasti. Nykyään vaan pitäisi osata mukautua tilanteeseen. Nykyinen metsäfirmojen politiikka kun on mitä on. Eli Suomeen ei investoida.

Niin ja isännistä sen verran, että kyllä moni isäntää saa taas kerran katsoa peiliin. Kun ajatellaan lapsellisesti niin kun ei olisi kukaan aikoinaan alkanut tätä taksanpolentaa niin varmaan ne heidänkin taksansa olisivat paljon paremmat. Tiedä häntä...
    Ei hekään pysty tyhjästä maksamaa, katteet on varmasti niin perhanan huonot nykyaikana. Varsinkin kun edelleen monet isännät hommaavat niitä ajoja ajamalla halvemmalla.