ouro
Nikkini ouro, 'kulta', on portugalia. <br /><br />Olen eläkkeellä oleva luonnontieteelliseen maailmakuvaan perehtynyt seurakuntapappi, kuivilla jo pitkään ollut, mutta edelleen alkoholisti, ja kärsin tähän sairauteen kuuluvasta sietämättömästä ahdistuneisuudesta. <br /><br />Koska luonnontieteellisen katsannon osana matematiikka on minulle erityisen rakas, olen nikkinä käyttänyt myös persialaisen matemaatikon nimeä al-Khwarismi, samoin algebra-sanan alkujaan arabialaista muotoa al-jabr (الجبر , transletteroidaan myös al-ğabr). Lukiessani arabialais-persialaisen matematiikan historiaa saan suorastaan ponnistella, etten vaivu transsiin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Khwarizmi<br /><br />Eri aikoina olen käyttänyt eri nikkejä, joita en useita muistakaan. Mieleen tulevat Avicenna, Ali Abu Ibn Sina, Latviešu stāsts (=Latvialainen kertomus), Firdawsi, Dogmatikos, Kynä.M, kynä.mi, ånyo, ja cobre, mutta on ollut muitakin joita en muista. Nikkejä en ole käyttänyt päällekkäin, vain yhtä kerrallaan. Lisäksi minulla on ollut pari erittäin hyvää ystävää, Kyöpeli ja Tri'is eli Triceratops, joiden kanssa käytämme samaa tietokonetta erittäin hyvässä sovussa. 🌹👀
- Hiukan yli puolet perintöaineksesta on naisen munasolussa. Raamatunaikana luultiin että KAIKKI perintöaines oli miehen spermassa, 'miehen kupeissa'.
Siitä johtuu myös kuvitelma suvuista miesten jälkeläisyyden mukaan. Todellisuudessa ei ole sukuja, vaan perinnöllisyyttä kuvaa verkko. 🌹👀 - Torre, etkö näe, mistä on kyse, kun olet erehtynyt väittelemään?
- Raamattu on KOKOELMA eri kirjoja. Olisiko tämän psalmin kirjoittaja edeltä pystynyt tietämään, mitä kokoelmaan tulee, kun suurta osaa ei ollut vielä edes kirjoitettu? 🌹👀
- <<Ihmisoikeudet, mistä puhuit, on ollut voimassa vasta vuodesta 1948 lähtien.<<
En ole ennen tavannut katsantoa, että ihmisoikeudet olisivat syntyneet vasta silloin, kun ne YK:n julistuksessa tuotiin esille. Olen pitäytynyt ajatukseen, että ihmisoikeudet ovat yhtä vanhat kuin ihmiskunta, mutta niitä on aina poljettu.
Ajatus ihmisoikeuksista on tietysti ideologinen, ei faktuaalinen.
Luulisin, että näkemykseni on tavallisin, mutta vaikkei olisikaan, en näe syytä ajatella toisin. 🌹👀 - Useitten kysymysmerkkien asettelu peräkkäin tarkoittaa, että ns. kysyjä on linjansa jo valinnut, joten ei kannata edes yrittää vastata. 🌹👀
- El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Manchalla onkin laput silmillä. Koska et pysty rajoittamaan itse väittelyhimoasi, minun täytyy. Ei makeata mahantäydeltä. 🌹👀
- Räsäsen takia eivät suinkaan eroa räsäsmieliset vaan kirkollisesti ajattelevat. Hän on siis todella pilannut sekä kirkon että kristinuskon mainetta, mutta emme sille mitään voi. 🌹👀
- Arabeilla on ikimuistoinen asumisoikeus ja omistusoikeus omaan maahansa, samoin muutamilla ennestään Palestiinassa asuvilla kristityillä ja juutalaisilla. Maahan tunkeutuvilla ei näitä oikeuksia ole.
Kuka milloinkin on ollut siirtomaaisäntänä ja minkä nimisiksi ja miten laajoiksi alueet on sittemmin jaettu, ei vaikuta mainittuihin seikkoihin mitään. Asumis- ja omistusoikeus kuuluu vain ja ainoastaan perinteisille asukkaille.
Ennen venäläisiä muinaisina aikoina vain suomalais-ugrilaiset asuivat maassa. Nyt heitä on enää pienillä tilkuilla pääasiassa venäläisiin sekoittumisen takia. Historia näkyy kuitenkin hydronyymeissä eli vesistönimissä, jotka ovat alkujaan suomalaisperäisiä.
Ei meillä ole järkevää oikeutta vaatia Venäjää 'palautettavaksi' meille.
Vaatimus Israelin oikeudesta perustuu vain USKONNOLLISIIN myytteihin, joiden mukaan Jumala olisi luvannut Kaanaan perintöomaisuudeksi Aabrahamille, joka ei todellisuudessa edes ollut olemassa.
Kristitty kirkko, joka tietysti myös harrastaa uskonnollista selittämistä, on uskonut ja opettanut, että KIRKKO edustaa nykyisin Israelia, koska kuivat oksat on hakattu pois ja tilalle vartettu uudet , eli kristityt. Pieni kristillis-sionistinen lahko nimittää vuosituhantista kristillistä tulkintaa korvausteologiaksi. 🌹👀 - Tunnen syvää halveksuntaa vihan ideologiaa kohtaan. En kuitenkaan ihmisiä, jotka ovat tämän ideologian saastuttamia. Pahuuttakin tihkuvat ihmiset ovat ihmisiä, joille koittaa aika, että ovat kaiken kärsimyksen ulkopuolella.
Näin myös ns. kristilliset sionistit. 🌹👀 - Jos henkilö tahattaan tai tahallaan aiheuttaa kirkolle haittaa, ei mitään ole tehtävissä ellei hän ole pappisvirassa, papinvirassa, lehtori tai lehtorinvirassa, jolloin erottamisasian asian ratkaisee tuomiokapituli.
Kirkon jäsenyydestä ei ketään voi erottaa, vaikka virasta olisi erotettukin. 🌹👀 - Uudessa Jerusalemissa en ole käynyt, vain vanhassa. 🌹👀
- Minulla ei ole vähäisintäkään tarvetta puhua omasta puolestani. Miksi olisi? Eihän nyt ole minusta edes millään tavalla kyse, vaan Israelin asemasta maailman silmissä. Se ei ole hääppöinen. 🌹👀
- ...joka on väkivalloin varastettu maan oikeilta omistajilta, palestiinalaisilta. 🌹👀
- Sinun tulkintasi synnistä on omasi. Se ei velvoita muita. 🌹👀
- Israel on siirtynyt ihmisten silmissä - maailmalla ja YK:ssa- lopullisesti hylkiökastiin. 🌹👀
- On jo kauan, kun jäin eläkkeelle. On näköjään tullut sen jälkeen uusi pykälä, että jos kirkkoherra ja seurakuntaneuvosto ovat eri mieltä, asia siirtyy tuomiokapitulille.
Olet näköjään hyvin selvillä tapahtuneista muutoksista. Minä en enää kaikkea jaksa seurata. 🌹👀 - Kun aikoinaan kävin Jerusalemissa eli al-Qudsissa, Israelissa ja muualla Palestiinassa, toiveeni oli saada perheeni kanssa astella Vapahtajan jalanjäljissä.
Kauhukseni kuitenkin sain havaita, kuinka israelilaiset sortavat ja halveksivat palestiinalaisia. Ja suorastaan heitä vihasivat ns. kristilliset sionistit, 'Israelin ystävät'. 🌹👀 - Sekä Hamas että Israelin valtio harrastaa raakaa terroria. Toisen terrori on runsaampaa kuin toisen. 🌹👀
- Jotakin outoa asiassa on.
Eihän tilojen käyttö voi millään tavalla kuulua tuomiokapitulille eikä piispalle, vaan SEURAKUNNAN toimielimille, kirkkoherralle ja kirkkovaltuustolle tai seurakuntayhtymässä kirkkoneuvostolle. 🌹👀 - Henkilöillä, jotka pitävät Raamattua kirjaimellisesti Jumalan sanana, ei tietenkään voi olla kykyä selittää sitä loogisesti ja yhteensopivasti, mutta heillä on aivan uskomaton kyky UNOHTAA kohta, joka on selitetty aivan hiljattainkin täysin toisin.
He siis pystyvät pitämään tosina vastakkaisiakin väitteitä yht´aikaa. Varsinkin helluntailaisissa raamattupiireissä olen tavannut heitä runsaasti. 🌹👀