Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
87
Kommenttia
2148
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>olen vain tunkenut itseäni paikkoihin, jotka on aluksi tosi epämukavia, mutta kaikkeen tottuu.>>>
Millaisia paikkoja ne on olleet?
Kallistun nyt kyllä sille kannalle että olet poikkeuksellinen ihminen... ei ujo ihminen muuten noin vaan lähde laulamaan ja teatteria esittämään..
Itselleni tuollainen esiintyminen olisi erittäin vaikea ajatus, vaikka tosin kuitenkin miltei joka päivä on jonkinlaisen roolin esittämistä jos on ihmisten kanssa tekemisissä. En kyllä oikeasti välittäisi olla yhtään.. en jaksa ihmisiä kovin pitkään.
07.04.2024 02:24
Olet joko poikkeuksellinen ihminen, jolla on ollut erikoisia kykyjä jo nuorena. Tai voi myös olla että olet poikkeuksellisen rehellinen nainen, mutta muuten melko samanlainen kuin muutkin naiset. Epäilen nimittäin että useimmat naiset "filmaavat" ja esittävät kovin tunteellista, ovat oppineet sen roolin, ns. naisen roolin. Ja kaikki se empatian tunteminen ja empatian vaatiminen ym. on opittua, ties mistä, seuraamalla muita ihmisiä, elokuvista, kirjoista tms. Ehkä sinulla vaan kesti pitkään ennenkuin opit sen roolin esittämisen. Olen tuota juuri epäillyt että miehet ovat oikeasti enemmän tuntevia kuin naiset (useimmat naiset) ja naiset ehkä vain lähtevät mukaan siihen peliin, kun niin vaaditaan... Olen myös nähnyt miten miehet puhuvat tunteistaan erittäin syvällisesti, vaikka jossain tv-haastattelussa, mutta en muista nähneeni vastaavaa naisten taholta, no, ehkä en vaan ole katsonut oikeita ohjelmia.. mutta naisten tunteista puhumisesta on jäänyt pinnallinen kuva, ei syvällinen kuten miesten ollessa kyseessä.
Joka tapauksessa olen kateellinen sinulle, jos minäkin olisin jo niin nuorena pystynyt kontrolloimaan tunteitani, niin mitä olisinkaan tähän mennessä saavuttanut. Ehkä tunteiden suhteen on äärimmäisen paljon vaihtelua eri ihmisten välillä ja toiset joutuvat esittämään tuntevaa, ja joidenkin toisten taas täytyy yrittää saada tunteitaan kontrolliin parhaansa mukaan.
07.04.2024 02:12
Millä tavalla pakotit itsesi pois mukavuusalueeltasi ja miksi(ihmeessä..) ?
07.04.2024 02:06
Erikoista, olit nuorena täysin päinvastainen kuin mitä minä olin. Kuinka ihmeessä onnistuit 15 vuotiaana kontrolloimaan tunteitasi niin hyvin? Luulisi että juuri sen ikäisenä se olisi mahdottoman vaikeaa, mahdotonta varmasti monelle. Millainen se tilanne oli missä aloit ilmaisemaan tunteitasi 20 vuotiaana? Taas aivan päinvastoin kuin mitä minulla oli parikymppisenä... minulla taas teetti paljon töitä että saavutin sellaisen tilan jotta sain tunteeni hallintaan.
07.04.2024 01:26
Aika mahtavasti pystyt analysoimaan tunneprosessejasi, hämmästyttävää. Tuossa on sellaisia asioita mitä itse en edes ole miettinytkään. Siis tunnetilasi on tasainen, ja jokin ärsyke aiheuttaa tunnereaktion. Täytyy sanoa että tuo kaikki kuullostaa todella loogiselta.
Ja olet siis nainen, nuori ilmeisesti?
Minulla taas nuorena elämä oli erittäin ongelmallista koska tunteeni olivat täysin hallitsemattomia, minulla ei ollut minkäänlaista kontrollia niihin, vaan reagoin kaikkiin ärsykkeisiin tunnereaktiolla. Elämä oli erittäin raskasta ja rasittavaa. Kun viimein hieman yli 20 vuotiaana sain vihdoin tunteet hallintaani, niin olin ällistynyt, en voinut edes uskoa sitä todeksi. Juuri tuo kuvailemasi tila, tyytyväinen, rauhallinen, ja vapaa. Se oli minulle jotain aivan uskomatonta.
07.04.2024 01:12
>>>ymmärrykseen, mitä toinen ihminen saattaa tuntea ja kokea sekä taitoa asettua toisen henkilön asemaan>>
Ahaa, siis kyse ei edes ole tunteesta ollenkaan. Vaan ymmärryksestä. Että ymmärtää toisen aseman. Ehkä minulla sitten onkin mahdollisuuksia tämän suhteen, pystyn kyllä ymmärtämään millaisessa tilanteessa joku toinen on, eri asia taas on se että välitänkö tehdä niin. Oikeastaan en välitä.
07.04.2024 00:47
Haha!... En kait ole sanonut ettei sitä saisi tuntea!... Tämä keskustelu sai alkunsa siitä kun minulle sanottiin että on väärin jos ei tunne empatiaa. Käsitin sen niin että naiset VAATII empatiaa osakseen.
Mutta minua ei vain huvita tuntea sitä, en pidä siitä tunteesta, minusta se on sama asia kuin sääli.
07.04.2024 00:41
Kun olet yksin etkä näe muita ihmisiä, et tunne empatiaa, koska et tarvitse sitä tunnetta. Tunnetko mitään muuta sitten yksin ollessasi? Tai tunnetko vain tarvittaessa jotain.
>>>et varmaan myöskään kaipaa ja odota niitä toiselta. Sinä taas et sovi sellaisen seuraksi joka tuntee empatiaa ja kaipaa sitä myös toiselta.>>>
Taidat olla ihan oikeassa.
07.04.2024 00:35
>>>muotoilu "päivittäisessä elämässä" on vähän erikoinen. Itselläni ei taida olla mitään tuollaista asiaa, jota tarvitsisin päivittäin, mutta kaikelle on silti paikkansa ja aikansa.>>
Ahaa, siis et tarvitse empatiaa joka päivä, mutta sitten kun tulee tilanne missä sitä tarvitaan niin taiot sen tunteen esille tarvittaessa. Tulee vaan mieleen että onkohan se tunne kovinkaan aito siinä tapauksessa jos käytät sitä vain kun tarvitaan.
07.04.2024 00:15
Ok... sepä hienoa. No, joka tapauksessa ei sillä ole minulle merkitystä koska en niitä tunteita missään tarvitse, ei minulla ole käyttöä sellaiselle. Kiinnosti vaan tietää että miksi se olisi niin oleellista omata niitä tunteita, tosin en vieläkään tiedä että miksi olisi, ja mihin niitä tarvitaan päivittäisessä elämässä.
07.04.2024 00:01
>>>>kun itse tunnen vain sellaisia miehiä, jotka ymmärtävät tämän asian erinomaisen hyvin>>>
Mistä tiedät niin varmaksi että ne miehet todella ymmärtävät selityksiäsi, jospa ne vaan myötäilevät ja mielistelevät sinua.
06.04.2024 23:38
Vastaan vielä uudestaan hieman paremmin ja yksityiskohtaisemmin.
Siitä on nyt ainakin kymmenen vuotta aikaa kun näistä asioista olin kiinnostunut, muistan nyt vaan sellaisen testin missä lapsia testattiin jonkinlaisella rehellisyystestillä tms. ja siinä näkyi selkeät erot tyttöjen ja poikien välillä. Toinen mikä tulee mieleen oli sellainen minkä eräs nainen teki testatakseen teoriaa, missä pikkulapselle avattiin ovi, tai saattoi olla että kantoi lapsen sisään ovesta, ja samalla nainen tahallaan iski kädellään oveen ja kysyi että osuiko ovi sinun päähäsi, poikalapsi vakuutti useaan kertaan ettei osunut eikä häneen satu yhtään, kun taas tyttölapsi tajuttuaan tilanteen alkoi huutamaan ja parkumaan ja kerjäämään myötätuntoa. Kyseessä siis aivan pieniä lapsia, ehkä 5v, en osaa arvioida. Testien tekijät olivat lievästi sanottuna yllättyneitä tuloksista, mutta nähtävästi kaikki ne on nyt sensuroitu koska ovat "väärää tietoa".
Niin ei minulla nyt ole näihin niitä linkkejä laittaa, ja tuskin yli kymmenen vuotta vanhat linkit edes toimisivat enää. En itse ole aiheesta enää millään tavalla kiinnostunut, selvitin asian silloin vuosia sitten kun olin aiheesta kiinnostunut ja selvittämisen jälkeen siirryin eteenpäin, en jää märehtimään jotain tälläistä vuosikausiksi (kuten eräät tutkijat tms. tekevät), kun minulla on muitakin kiinnostuksen kohteita.
Moraalikäsitys on usein myös hyvin erillainen naisilla ja miehillä. Lähes kaikki uskonnot ovat patriarkaalisia, ja moraalikäsitys näissä on peräisin miehiltä. Millaiset sitten olisivat naisten perustaman uskonnon moraalisäännöt... en uskalla edes arvailla.
Entä mitä siitä sitten seuraa kun nainen voi olla vapaasti vallan huipulla ilman minkäänlaisia ulkopuolisten asettamia moraalisia estoja, siitä voi lukea historiasta:
googlaa Elizabeth Bathory
En nyt aio lähteä mihinkään väittelyyn näistä kommenteistani, sovitaan että ne on vain minun mielipiteitäni jotka olen muodostanut nähtyäni aiheesta dokumentteja. Minulla ei ole enää yhtään enempää kiinnostusta tähän aiheeseen. Jotenkin tämä aihepiiri nostaa esille ne kaikkein alhaisimmat henkilöt kommentoimaan, puolin ja toisin, enkä välitä siinä keskustelussa olla mukana enää siinä vaiheessa.
Kummallista miten jonkun asian toteaminen loukkaa niin kovasti joitain ihmisiä, itse en kokisi sitä mitenkään loukkaavaksi jos joku nainen arvostelisi yleisellä tasolla miehisiä ominaisuuksia, joissa toki on monenlaisia puutteita ja ongelmia olemassa, ja mielestäni siitä voi ihan vapaasti keskustella eikä siinä ole mitään ongelmaa tai tarvetta sensuurille. Alunperin tässä keskustelussa oli kyse sananvapaudesta ja ilmaisunoikeudesta kaikille sukupuolille tasaveroisesti.
06.04.2024 22:48
Hahah!.... ehkäpä niinkin... Jotenkin vaan kun mies sanoo asiat selkeästi niin sen ymmärtää, minun on vaikea saada langanpäästä kiinni naisten selityksistä tunteista, en edes näe niissä mitään langanpäätä mitä yrittää ottaa kiinni. Minulta menee ne vastaukset ihan ohi kun en ymmärrä mistä on kyse.
06.04.2024 22:37
Mikäli oikeasti olisit aiheesta yhtään kiinnostunut niin tutkisit asiaa itse. Ja jos niin olisi niin siinä tapauksessa tietäisit jo niistä tutkimuksista tässä vaiheessa. Voi olla ettei niitä nyt niin kovin paljoa ole saatavilla, koska aihe on nykyään erittäin tulenarka.
Ja tietenkin... kaikkihan ne on epätieteelliseksi todistettu, ja epäkorrektiksi aiheeksi.
06.04.2024 17:58
No sori kun en osaa lukea rivien välistä ja korjata lauseitasi näyttämään paremmilta. Tarvitsen sanoja ymmärtääkseni mistä on kyse, en ole mikään nainen, en harrasta sanatonta viestintää enkä rivien välistä lukemista.
06.04.2024 14:25
>>>> kenenkään kanssa jos nyt parisuhdetta ei lasketa.>>>
Ahaa, säästät riitelyt siis ainoastaan parisuhteeseen. Koska se on yksityinen asia, se ei näy ulkopuolisille. Ulkopuolisille näytät vain sen puhtaan kiiltävän pintasi joka on kohtelias ja hyvässä järjestyksessä.
Ja tuo että valitset tietoisesti asiat mistä alat käymään vääntöä kertoo myös siitä juonittelusta, valitset asian mistä hermostut ja sitten valitset tunteen mitä esität. Vielä silloinkaan et ole se aito ihminen joka todellisuudessa olet.
06.04.2024 14:21
>>>> sen sanominen ei hyödytä yhtään mitään. Olen tämmöinen. Ei se minusta sen parempaa tee kuin muut. Minut on kasvettu kunnioittamaa muita. Ikään, rotuun, kokoon sekä sukupuoleen katsomatta.>>>>
Jos tosiaan todella olet tuollainen kuin kuvailit, niin sitten olet todella hieno ihminen.
Kuitenkin sanot että sinut on kasvatettu toimimaan kuvailemallasi tavalla, siis noudatat opittuja tapoja/kaavoja. Et välttämättä ole aidosti ollenkaan tuollainen ihminen kuin nyt kuvittelet olevasi, ehkä et tunne omaa itseäsi, salaista minääsi, ollenkaan.
06.04.2024 14:08
Osa ihmisistä ei vaan jaksa mielistellä muita eikä noudattaa ns. "yleistä mielipidettä", heitä kutsutaan sanalla MIES... isoilla kirjaimilla
06.04.2024 14:01
>>>>>Jos mies osoittaisi tunteikkuutta , kutsuisitko häntä naismaiseksi, vai mitä? Mahdollisesti? >>>>
Sinänsä monimutkainen asia, toki sellaisesta miehestä tulee naismainen vaikutelma jos hän suhtautuu tunteellisesti asioihin. Mutta tulkinta on itseasiassa täysin väärä, luultavasti mies saattaa tuntea oikeasti enemmän kuin nainen, mutta kontrolloi tunteitaan (koska joutuisi haukutuksi ja hakatuksi). Nainen taas kyllä esittää tuntevansa mutta ei oikeasti sisimmässään tunne paljoa mitään, paitsi että jotkut (ikävät) tunteet naisilla ovat kyllä aitoja mutta jätän ne nyt mainitsematta varmuuden vuoksi..
06.04.2024 13:58
Kyllä kyse on samasta ilmiöstä, mies lirkuttelee naiselle päästäkseen sen sänkyyn, hyötyäkseen hänestä. Samoin tekee nainen valehdellessaan kaikille piilottaen todellisen minänsä maskin alle. Mutta erona miehiin, nainen tekee tätä miltei koko ajan. Ja nainen voi hyötyä miehistä monella eri tavalla. Miehillä on ylpeys ja itsetunto, kyllä nainen sen tietää että jos sitä hivelee sanoilla niin voi saada miehen tekemään mitä haluaa, typeriäkin asioita (mikäli kyseessä on kaunis nainen).
06.04.2024 13:52
100 / 108