Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2026, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Kukkakuva antanee odotuksen ilmettä, kevättä kohti mennään, päivät valoistuvat ja emme huomaakaan, kun kukkasia katsellaan luonnossakin.
Onnea alkaneelle vuodelle, rauhaa ja rakkautta kaikille !

Aloituksia

53

Kommenttia

830

  1. Huomenta ja mukavan näköistä päivän alkua.
    Nurkan taakse oli ketju pudonnut, mutta onneksi sen verran osaan minäkin, että esiin nostin.
    Kyllä sen kevään jo ilmassa huomaa, eilen parvekkeella touhuilin, aurinko jo lämmitti, kuin konsaan kevät säällä.

    Kristiina23 kiva nähdä nikkisi, harvoin esillä onkaan ollut, mitä sitä pelkäämään, täällä toisten seurassa vaan kirjoitellaan, välillä saaden toruja ja ihmettelyä, mutta mitäpä siitä, jokainen saa mielipiteensä ilmaista, tykätä tai vihata.
    Viha on vahva sanonta, sitä en soisi kenenkään käyttävän täällä kirjoitellessa, olen minäkin siihen varmaan sortunut, miksi, sitä itseltänikin kysyn.

    Syntymäpäiviä juhlitaan monen kirjoittajan voimin ja anojakin voi joukkoon mahtua, kaikille onnittelut.
    Minunkin perheessä sattuu monen syntymäpäivä kevääseen, poikani molemmat tyttäret, , vävyni, myös poika on maaliskuun lapsi, siitä eteenpäin aina jonkun syntymäpäivä koittaa, marraskuussa ei kukaan ole läheisistäni syntynyt.

    Kuuntelen onnensäveltä radiosta ja sieltä joskus joku nostalginen kappale soi, muistoja aikaan saa, mieheni oli hyvä tanssimaan ja joku kappale aina mieleen tulee ja tanssiminen kanssaan.
    Kihloihin mentyämme nimesimme silloin juuri uutuutena ilmestynyt "Keinu kanssani" kanssani kappaleen meidän kappaleeksi, sen rytmi vei onnen tunteen taivaisiin.
    Ihanaa, että muistoja mielestä löytyy, valokuvia selaten aina vaan enemmän, toivottavasti muisti loppuun asti elää.
    Mieheni soitti bassoa teatteri ja musiikista nauttivan ystäväporukan koostuvan yhtyeen kanssa., soittivat paikallisen ravintolan tanssi illoissa.
    Oi niitä aikoja, kaikki oli niin toisenlaista verrattua tähän päivään, ystäviä paljon ja kanssakäyminen oli niin hillittyä, vaikka kai sitä vanhat silloin päivittelevät, aivan kuin nytkin, aina nuorilla eri meno on päällä.

    Ramoonan viestin innoittamana, minäkin vilkuilen kirjahyllyyn, en lukemista etsi, mutta kirjojen pölyttäminen ehkä olisi aiheellista, vaikka lasit edessä onkin, pöly kyllä tiensä löytää joka paikkaan.
    Pitäisikö ottaa joku kirja uusintalukuun ja yrittää sisältöön keskittyä, nukkumaan mennessä ei kirjan luku onnistu, kun käteni ei jaksa pitkään ylhäällä olla ja nukahdan yleensä ilman tuutulauluja.

    Muistelen kissojeni myös oksennellen silloin tällöin, mutta selitys minulle oli, että nuolevat itseään ja niitä karvapalloja sitten oksentavat.
    Aina on varmempaa eläin ystäväkin lääkäriin viedä, kun oireet viittaavat epänormaaliin, olisikin kauhea jos Väinö sairaaksi kääntyisi.

    Huomattu on tuo elämän hidastelu Neeassa, kaikkeen hommaan menee aikaa runsaammin, mutta onhan aikaa hidastellakin, kiireet ainakin minulta ohi.
    Elämän virta kuitenkin vahvana suonissa virtaa ja halu elämään on vahva, kuuntelin Elämän virran, Kari Tapion ja Reijo Taipaleen laulamana juuri ja yhdyn laulun sanoihin itsekin.
    Taipale on mielilaulajani Tapani Kansan kanssa, ei muuksi ole muuttunut.
    Lauluissa oli ennen sanoma ja selkeästi ääntävät artistit.

    Mirakin muisti ketjumme, pistäydy elon merkkejä laittamassa, jos voimasi riittää ja hyvää kevään odotusta.

    Nyt alkaa olla aihetta tarttua siivouksen pariin, ulkona jo kaikki irtain odottaa raikastumista, imuri on odottamassa ja kostea moppi vuoroaan odottaa, eipä aikaakaan, kun raikas huusholli antaa hyvä mielen, taas jaksoin;)D

    Piipahtakaa touhujanne ilmineeraamassa, siitä sitä tarttuu jotain toisillekin, kivaa lauantaipäivää.
  2. Huomenta viikonlopun alkuun, talvinen sää jatkuu ja maisemat silmää ihastuttaa.
    Soitin eilen miniälleni ja hiihtoladulla oli, tuntui kuin ei henkeä olisi saanut siltä ihanuudelta missä hiihteli.
    Jäällä hiihti ja sanoi kaksi kertaa kiertäneenä kotinsa edessä olevan aika ison saaren, polvi on kipeä, mutta hiihtäminen ei kipua aiheuta.
    Poika oli koirien kanssa kävellyt jäällä ja jää paukahti ja koirat rantaan ampaisi, tulivat kyllä takaisin, mutta arkaillen siellä liikkuivat, näin eläin vaistoaa vaaran, tällä kertaa vaara ei ollut todellinen.
    Poikakin voi olla paremmin kotiympyröissä ja etätöitä tehdä, kun työntekijäksi firmaansa siirtyi.
    Eläkeikä lähestyy, kai opettelee töistä vapautumista, miniä on jo eläkkeellä pitkän työrupeaman tehneenä, terveysala ei helpolla ole päästänyt.

    Eliaana, olen samaa mieltä kanssasi, että kyllä vanhana saa puhua vanhuudesta ja siitä tulevista ongelmista, vaikka joka ketjussa, ei liikaa esiin tule.
    Surullista on kuulunut ja paljon on jäänyt taka-alalle, kaikkea ei ole rohjettu esiin tuoda.
    Noista eläkkeistä on muutenkin paljon peistä heilutettu ja niinhän se on, että eläkerahastot on itse maksettuja, valtion pussia niillä ei kuluteta.
    Eläkettä ehtii saada jotkut pidemmän ja toiset vähemmän aikaa, sisareni olisi päässyt kuukauden päästä eläkkeelle, mutta kuoli, ei ehtinyt nauttia yhtäkään eläketuloa.
    Ikää tulee ja siihen ei yksikään ole itse päättämässä, kuolema tulee, kun aika täyttyy.
    Toivoa sopii, että jokainen vanha kohtuullisesti saa elämänsä loppuun elää.
    Siitäkin olen kanssasi samoilla linjoilla Eliaana, että villapipo on hyvä päähine ja kaikki muutkin, mitkä aivot sulina pitää, joskus tuntuu, kun viestejä lukee, että tuho on jo aivoissa käynyt.

    Sanonpa nyt senkin, että palvomista en harrasta minkään asian suhteen, elän omien aatosteni mukaan ja niihin ei sovi kenenkään ihailu, en livenäkään ole milloinkaan ketään palvonut, jos ihailua joskus annan, se menee ihmisille, joilla katson elämisen merkkien inhimilliseltä näyttävän.
    Kirjoitellenkin sen huomaa ja minusta sen voi kertoa.
    MdkMdk on ollut aina ihminen, joka on reilusti kirjoittanut, muuta en häneltä ole odottanutkaan ja itse varmaan pystyy viestinsä vastaamaan.
    Ihmetyttää, että vanhat ihmisetkin tämän kaltaisia arveluita ilmaan heittää, eikö elämä ole muuta mieleen jättänyt, sanotaan ja kai osin uskotaankin, että vanhuudessa viisaus elää, onko ketju sen näköinen???

    Tuohon en usko ano00238, sillä ei tarvitse kuin oma mieli muuttaa ja antaa ilon sieluun tulla, siitä se muutos alkaa.
    Minuun ei käskyt tehoa, olen tavallistakin tavallisempi mummo ja jatkan omilla taidoillani ja vähän elämän kokemuksellakin.

    Kaunista helmikuista päivää kaikille;)
  3. Huomenta, vielä löytyi ketju, kun toiselle sivulle kurkkasin.
    Aloituksia on nyt reilusti, luulisi kaikille mieleisiä löytyä.
    Nostan tämänkin ketjun näkyviin, jospa jollekin sopisi tähänkin viesti kirjoittaa.
    Hyvin tutun tuntuisia anoja on liikkeellä, voisi melkein sanoa, että ystävä siellä taustalla on, mutta hän on sanonut oikeutta puoltaen aina rehellisesti rekattuna kirjoittavan.
    .Väärässä varmaan olen.


    Tällä vauhdilla ei todella ole kuin hujaus kesään, niin nopsaan tämä aika rientää.
    On aivan uuvuttavaa kuulla noita rikoksia, mitkä on jokapäiväisiä, täälläkin joku kopla on kiinni otettu autojen kimpusta.
    Joka päivälle joku rikos esillä tai uhkaus vähintään.
    Radiossa kertoivat, että kauppojen sovituskoppiin on lukot laitettu, pitää kassalta pyytää aukaisu, syynä on se, että kasseihin menee vahingossa muutakin tavaraa.
    Miten sitten valvotaan, kai kassit ulko ovella tarkastetaan, jos sovituskopissa on käynyt.
    Ainahan tätä varastamista on ilmennyt, mutta nyt tuntuu tavaksi muuttuvan.
    Vaikeaksi menee, luottamus katoaa.

    Tuo flunssa on kai hyvin pitkäkestoinen ja jyllää voimalla, näin olin lukeneeni jostakin,
    Vanhemmalla iällä piankin heikoksi vetää, vaikka uskoisi sinun hyvin taudin voittavan, kun kuntosi niin kova on, paljon raskaita töitäkin teet Eliaana.
    Varmaan kevään edetessä mieli halajaa mökin maisemiin Väinöllä, kuin emännälläkin.

    Horoskooppeja luen tai testaan minäkin, Fasesta löytyy jos jonkinlaista, uskonko vai en siinä kysymys.
    Jotain suuntaa antavaa luonteesta olen kylläkin ollut huomaavinani, Kauris olen ja sinnikkääksi sanovat, näin varmaan on, kun jaksan tätä ketjuakin aina vaan perässä vetää, vaikka kehotuksia lopettamisesta sataa.
    Muuten en kyllä usko moiseen, itseni tunnen ja elän oman itsepäisyyteni kanssa.

    Minä en osaa noihin ihmeellisyyksiin näistä koneella tapahtuvista mitään sanoa, tumpelo olen.
    Onhan se mukava jos sanon murre palstalle ilmestyy, on kuin englantia puhuttaisiin.
    Yhtä huonosti hallitsen Savon kuin englanninkin.
    Ikävältä kuulostaa, jos pitää kirjoittaminen lopettaa noiden kielteisten viestien vuoksi, minä vaan yritän tätä omaa taitoani tuoda esille, joku kysyikin, että olemmeko savolaiset jotenkin parempia olevanamme, kuin toiset, ei varmaan, itsepäisempiä ehkä.
    Moni olisi jo henkselejä paukuttaen häipynyt, mutta minä vaan haluan jatkaa, itsekkäistä syistä, koska kirjoittaminen on aivoille hyväksi.
    Tietenkin toivoisin mukavia viestejä, kerrontaa arkisista kokemuksista ja tavan elämästä.
    Jospa Demeter ja monet toisetkin jaksaisivat sanasen mukaan heittää.

    Nyt olisi taas se saunapäivä ja juttutuokio ystävien kanssa, voikaa hyvin ja viestejä lentämään..
  4. Hyvää huomenta, mikä lienee kenenkin hyvä, kun on niin kovin vaikeaa tämä viestittely nykyisin.
    Koetin ajatuksella lukea viestejä, mutta yhtä kysymysmerkkiä koko ketju.
    Minä olen nyt sitten pahin häirikkö, rauha palaa jos minä poistun, itse en tuohon usko.
    Yksi asia kuitenkin selvisi, jos minä kiittäessäni Mdk:ta liityn jotenkin toisia vastaan, minulla ei mitään sen kummempaa tuttavuutta ole, kuin vuosien takainen mukava yhdessä kirjoittelu, tosin se oli silloin, kun kellään ei ollut halua syytellä ei lipoa, anojen mukaisesti.
    Myöskin korjaan, en ole ketään nyky kirjoittajaa livenä tavannut.
    Omista mielipiteistäni pursuaa kirjoitushaluni ja itse valitsen kelle vastaan ja kelle jätän hyppäyksen yli.

    Nyt on menneillään se ajatus, että viestit on joka sanan kohdalla kaksi kertaa tarkistettava, tai joutuu syytetyksi sellaisesta, mitä ei tarkoita.
    Silti asioista löytyy aina jotakin vikaa, olenkin ajatellut, että rivien väliin kirjoittajien luojia on tullut paljon lisää ja ehkä vannoutuneet rehellisesti ja oikeudenmukaisesti kirjoittajia myös anoiksi on muuttunut.
    Harmi sinänsä, mutta sillepä en mitään voi, kuten en kenenkään riitojen ratkojaksikaan en pysty.

    Tarkoitukseni on ollut saada mukavasti kirjoitettu ketju, en onnistu.
    Jos kehotuksia uskoisin lopettaisin tähän ja vaikka ymmärrystänikin arvuutellaan, koetan kestää, sillä itselleni on tärkeää tämä kirjoittelu, ei suinkaan se, että miellyttäisin jokaista.
    Viisautta olisi sanoa pysyvästi hyvästi, mutta jotenkin tiedän itse, että en ole syyllistynyt mihinkään sellaiseen, että häntä koipien välissä olisi karkuun lähdettävä.
    Henkilökohtaisesti en ketään ole loukannut, en puuttunut kenenkään henkilöön kohdistuvaan pilkkaan, olen kaikessa koettanut olla loukattujen puolella, jos aihe siihen mahdollisuuden antaa.
    En "häpeä" mitään lausumaani, koska rehellisyys on pohjana koko kirjoittelu halulleni, tyhmyyttänikään en häpeä, olen sitäkin, kuten olette huomanneet.
    Valehdellakaan en osaa, miksi niin tekisin, ihmisille joita en tunne, tuskin koskaan tapaankaan ja sama ajatus ilkeyksien näköpiiriin lähettämisen suhteen.

    Jos minä olen saanut kuvan jostakin ihmisestä, en anna kenenkään sitä muuttaa, jos itse näen asian hyväksi, kaikkia ei tarvitse ymmärtää, mutta voi jättää se oman päänsä ja ajatuksien sekaan.
    Miten paljon, miten hyvän mielen ihminen saakaan toisia moittimalla, sekin kysymysmerkki minun aivoissani pohtimista aiheuttaa.

    Aion ainakin tällä haavaa mukana olla, jos ei ylläpito toisin päätä, joten jaksakaa tekin joilla minua kohtaan hampaan väliin on jotain joutunut

    Kiitos viesteistä joilla on kannustus mukana, ymmärrys siitä, että olemme erilaisia ja sallivuus myös eriäviä mielipiteitä kohtaan.
  5. Hyvissä ajoin voi hyvinkin iloa toivottaa, ei se liian usein kiittäminen ketjussa muita tavoita.

    Tuon tyyppinen "solvaaminen" on kahden kirjoittajan välistä, ei siihen pakkoa ole kantaa ottaa.
    Minun kokemus Mdk:sta on mikä on ja ei se muuksi muutu, vuosia olen hänet tuntenut, leikkimielisyys aina päällimmäisenä, varmaan myös haasteisiin vastaa.

    Olipa ihanasti sanottu, tai siis kortin viesti oli sattuva/ puhuttava demeter, noin asioita korjataan.
    Ihana oli myös Nykäsen Matin Vieno äidin sanoma, noinhan ne äidit useimmiten lapsiaan maailmalle lähettää, hiljaisten siunausten myötä.
    Kunpa aina jaksaisi ajatella/ toimia noiden hyvien mietteiden kanssa, tajuten , että joka ihminen saa olla mitä on.
    Mitta millä ihmisiä arvioidaan/punnitaan soisi armollinen olevan.
    Ylilyöntejä elämässä tulee, mutta anteeksi anto voisi olla hyvä oppia kaikkien.

    Vielä muistin tuon Eliaanan kissan ikävän veljesi poissa olon suhteen, kyllä eläin tässä tapauksessa Väinö ikävöidä osaa ja noin sitten asian ilmentää.

    Tuo silmien sulkeminenkin tuli kysymyksen muodossa, en sulje silmiäni kenenkään viesteistä, mutta vajavainen olen kovinkin, aina ei oikea sanat viesteihini satu.
    Näin jossain tepan viestin, olisipa mukava kun tännekin eksyisi, aina niin hyvän tahtoisesti kirjoitteli.
    Nyt lämmittämään niitä ruokia, joita pakkaseen olen säilönyt ja sitten La Promesan istunto alkaa, vähän pitkästyttäväksi on muodostunut, mutta kai se joskus loppuun saadaan.
  6. Hyvää maanantaiaamua ja päivä eikun jatkuu, aina vaan valoisampaa tulee.
    Hyvä huomio ano00023, ystäviksi tässä aina pyritään;)
    Lueskelin tekoäly ketjua ja tulipa mieleen, että minä sitä varmaan toheloin ja saan koneeseeni kaikki tekoälyyn kuuluvat asiat, sitten salaisuuteni paljastuu, voi sentään;)
    No eipä minulla oman tietoni mukaan mitään salaisuuksia olekaan, jos totta puhutaan, mutta kai se viisas tekoäly jotain keksii.
    Tietoturvapaketti, tulee kyllä aina estämään, kun johonkin epävarmaan olen astumassa.

    No jopa olikin "kamalaa " viestittelyä minun kuin demeterin teksti, minä en mitään ihmeellistä niistä löytänyt.
    Rivien väliin en mitään kirjoita, turha epäillä sen kaltaista, mutta myönnettävä on, että taitajia olette, kun aivan vilpitön sanonta käännetään nurin perin.
    Ajatuksella luin myös demeterin tekstin ja en saanut niistä mitään ilkeään viittaavaa, toteamuksia olivat.
    Uskottava on, että vikojen etsiät kyllä sanomista löytää kaikesta.

    Kyllähän miehille on asetettu monta kertaa liian suuret odotukset, onneksi nykyisin on paremmin, mies voi tehdä kotiaskareita ja hoitaa lapsia, ja jopa itkeä, jos tarve vaatii, ankealta kuulosti elosi 00021.

    Ano 00019 minulla ei noitarekiajeluja ole koskaan toteutettu, no ei ole ollut hevosta ei paljon muitakaan, kissoja ja koiria ainoastaan.
    Varmaan ilo on ollut ylimmillään, kun reki täynnä intoa olevia lapsia.
    En minäkään juurikaan kahvileivillä herkuttele, makea ei suuremmin enää maistu, mutta yritän aina perinteitä jollakin tapaa yllä pitää.
    Taidan Skippo porukan näillä makeilla yllättää, on aina kiva keksiä jotain poikkeavaa.
    Tykkään useinkin ystäviä ja naapureita yllättää, saunaankin vein longeropurkin ja se jaettiin saunakaverin kanssa.

    En osaa ottaa kantaa tuohon viestien poistoon, onnistuuko se joillekin, minä en kyllä osaa sitä tehdä, luulen, että ylläpito ne poistaa.
    Olen ylen ihastunut (ollut jo kauan) Mdk huumorilla kirjoitettuun viesteihin, hänellä on aina jotain uusia kokemuksia ja hommia, paljon vanhojakin mitkä naurun saa ulos viriämään.

    Jospa jatkaisimme samaan tyyliin, ei vikoja etsien, paremminkin viestit (ikävätkin) hymyten ohittaa
    Otetaan mallia Eliaanasta ja Neeasasta, kumpikaan ei koskaan havaintonieni mukaan loukkaa ketään, myös anoista suurin osa sopuisia kirjoittajia on.
    Tellukalla myös asiallisia ja selkeitä viestejä, nälillä kaikki jatkaen, ketju pysyy siistinä.

    Ei ollut kehuja vaan toteamuksia, sanon ennen kuin joku muuksi muuttaa.
    Hyvää viikon alkua.
  7. Hyvää Ystävänpäivää teille kaikille, myös heille jotka ei toivotuksistani välitä.
    Vähäiseksi käy ystävät täällä livenä, mutta myös täällä palstalla, ikävä, että mukavat kirjoittajat ovat kaikonneet.
    Onko luonnollista poistumaa, vai ilkeyksiä pakoon menemistä.
    Demeteriä on monet kaivanneet, minä muiden mukana, hänen pitkät viestinsä antoi aina aiheita jatkaa vastauksiinkin.

    Keskustelua kaivataan, niin minäkin, mutta olen yrittänyt aiheita antaa, mutta mikään ei saa tuulta purjeisiin.
    Vaikea on tietää mikä aukaisi viestittelyn kanavat ja jatkuvuus vastaillen syntyisi.
    Ikävältä tuntuu avata kone ja huomata tuota samaa jatkumoa, joidenkin elämän ja kerronnan riepottelua.
    Eipä siitä keskustelun pohjakasi ole.
    Sekin on kovin masentavaa, kun joka kiitoksesta numero tehdään, ei e ajatella, että joku voi todella olla hyvillään esiin tulleesta viestistä ja siitä kiitoksen antaa.

    Niistä arjen asioista kirjoittaminenkin lytätään, vaikka olemme saaneet esimerkkejä usealta, mitä ei aiemmin olla huomattu, iloiset tapahtumat on myös kertomisen arvoisia ja hymy kasvoille tulee, kun joku huumorilla jopa itselleen osaa nauraa, näin Mdk toimii ja kerrontansa on värikästä ja myönteistä olemista elämän illan keskellä, jospa mallia ottaisimme.
    Toinen aina iloa viesteissään tuoja on Ramoona, hänen en ole koskaan mitään ikävää esille tuoneen, aina ihania matkakuvauksia ja luonnon ihannointia.
    Tähän pitäisi kaikkien pyrkiä, oma osuuteni on todettu vähäiseksi, mutta tiedän sen itsekin, aina vaan heikommaksi tulee.
    Ehkä olen siinä pisteessä, että miettiessäni aihetta viestiin, en sitä enää löydä, kaikki on moneen kertaan läpi käyty ja jos jotain yritystä vielä löytyisi, se ei kirjoittajille kelpaa.
    On kovin vaikea etsiä aiheita, kun kaikki mitä on ennen käsitelty arjen elämästä, ei nyt enää sovi, vaikka arkea elämme ja sen tapahtumat jokapäiväisiä.
    Ruokaa ei saa laittaa, siivouksesta ei voi kertoa, kukkien mullan vaihdot ja niihin liittyvät ei kiinnosta, mistä voisikaan kertoa 80+ palstalla.
    Emme enää tämän palstan kirjoittajat mihinkään kovin mittavaan jakseta, mutta aivoja voi rassata vaikka tokaisuilla ja pohtia kuka napakammin voi toisten mielet pahoittaa.
    Kuitenkin uskon kaikkien mielellään kuulevansa elämisen vaiheita, iloisia asioita, mutta myös lohdutuksen sana silloin , kun siihen aihetta tulee.

    Minun monen vuoden palsta kokemuksista vielä voittopuolisina on myönteiset ja mukaansa tempaavat viestittelyt ja uskon, että siihen pystymme vielä tänä päivänäkin, optimistinen olen, kiitos kaikille myönteisesti mukana kulkeville, jaksetaan vaan edelleenkin, sivuuttaen kielteiset viestit.

    Näin tänään Ystävänpäivänä, olkaamme ystäviä tuntemattomillekin, se antaa päiville elämisen halun ja innon ponnistaa vaikeuksien kohdatessa.
  8. Huomenta ja pakkasta on 25 astetta, pitäisi kauppaan tallustaa, odottaisiko puoleen päivään, yleensä pakkanen vähän lauhtuu.
    Eipähän sitä pakasta ole ennenkään pelännyt, kai tuon pienen matkan jaksaa kulkea kylmemmässäkin.
    Kyllä nyt ihan talven elkeillä mennään, hyvä niin, jospa kesästä tulisi lämmin, kohtuudella sekin saisi, ei mitään hellettä.
    Katselin pysäkillä seisovia, ei kivaa sekään, kun aina on varauduttava ajallaan ja bussit sitten hitaammin kulkevat, kun kyytiin tulijoita enemmän.
    Onhan näitä harmeja aina jollakin.

    Kamalalta tuntuu ajatuskin, että toiselle paikkakunnalle joutuisi hoitoon, omaisia ei mailla ei halmeilla, mutta eipä ole vastaansanomista, viedään mihin halutaan.
    Siinä sitten palkinto, mahdollisille terveen ajan tekemisille, vanhojen arvostus on tipotiessään.
    Näkeehän sen täällä palstoillakin, mummottelu ei niin kauniissa arvossa esiinny.
    Ennen puhuttiin mummolan lämmöstä ja ikävöitiin mummolaan, nykyisin aika harvalla lapsellakaan mummoja ikävä on.

    On se aikamoinen etu sekin, jos on omaisia jotka huolta pitävät, kuten nyt poikasi riensi enoaan auttamaan, aina pidempään kotona saa olla.
    Minäkin terveenä olen pysynyt, en myöskään näihin kulkeviin tauteihin herkästi sairastu.

    Tuo kateus on ollut kiikaroitavana, on se vaan yksi selitys ilkeyksille, kun muuten ei aina ymmärrä.
    En minäkään näkisi kateuden olevan syy, miksi viestittely on mitä on, mutta sanokaapa mistä syystä aina vain kielteistä tekstiä joiltakin saa lukea.?
    Asiaa voisi miettiä ja sivuuttaa jo aiemmin tulleet kielteiset viestit.
    Ei tänne ole määrätunteja kirjoittamisiin määrätty, jos joku haluaa ja jaksaa seurata koko päivän, sekin sopii.
    Minä saatan käydä lukemassa päivälläkin, harvoin otan kuitenkaan kantaa, mutta nämä aamujutut on minun taholta jokapäiväisiä.

    Nyt vaatteita päälle laittamaan ja kauppaan yrittämään, rohkea rokan syö sanonta kyllä toimii.
    Ulkoilu se hyvää tekee, eikö teille toisilleki?