Huomenta ja hyvää alkavaa keskiviikkoa, kauniina ainakin täällä Savon puolessa alkaa.
Pitää kertoa tästä muistin heilahtelusta, kun eilen aamulla unohdin kahvin kokonaan, onko hälyttävää ?
Tätä tapahtuu usein sanojen muistamisen kohdalla, mutta enpä ole ennen unohtanut aamukahvia, hohoijaa. hieman pelottavaa tämäkin.
Edellinen ketju oli lääkeselvityksiä, niihin en pysty kantaa ottamaan, kun kokemukset ja tiedot puuuttuu.
Hyvä kuitenkin , että asioita esiin tuodaan ja huoli nuorison huumeiden käytöstä varmaan aika monia koskettaa, harmi vaan, että puheemme ei kauaksi kanna.
Tuo "kopsaaminen" on asia mitä voi jokainen halutessaan käyttää jaa tietoja etsiä, voihan joku asia kirkastua niidenkin kautta.
Minulla ei suuria haluja siihenkään, siksi kai aika tietämättömänä pysyn kaiken suhteen, mutta katson sen olevan minulle hyvä asia. liika tieto aiheuttaa tuskaa, näinkin on sanottu
Luen paljon tietokoneelta tapahtumista ja radoioon tiedon saamisen oiva kaveri, mutta aika usein samoja asioita jauhavat ja se kyllästyttää, mitä minulle kuuluu mitä joku julkkis elämässään touhuaa.
Ajattelen, että tämän tyylinen tieto turruttaa ja kaikki tärkeämpi unohtuu.
Uteliaisuutenikin jää aika alhaiselle tasolle, ajatuksena, että ei kaikkea tarvitse tietää, elämä voi olla onnellista vähemmälläkin tiedolla..
Olemme 80+ palstalla ja tarkoitus onkin kirjoittaa juuri meidän elämään liittyvistä asioista, ne voisivat mielenkiintoa herättää moneen meitä koskevaan asiaan.
Mukava on kuulla miten asiat koetaan ja siitä vertaillen tukea voimme saada.
Tässäpä tämän aamun mietteet, katselin kahvia juodessa, että kärpänen on sisään eksynyt, tuli mieleen, että kaveriksiko aikoo, senkin totesin, että ei lehteä millä kuoleman sille antaisin, kun en lehtiäkään enää tilaa.
Umpiossa taidan elää.
Nyt tervetuloa ajatuksienne kanssa viestiä kertomaan.
KIIKKUSTUOLI
304
2488
Vastaukset
- Anonyymi
Meissä 80 vuotiaissa on kovin erilaisia, Osa on raihnaisia muistisairaita vanhuksia, osa täysin kunnossa, vireitä niin henkisesti kuin fyysisesti.Arki on kovin erilaista.
Omaan ketjuunsa aloittaja voi tietysti toivoa käsiteltäviä asioita. aEsimerkiksi nuo nuorten lääkitykset kopsattuina pitäisi olla omissa ketjuissaan tai mieluummin mennä itse halutessaan lukemaan asiantuntija sivuille, Aktiiviset kirjoittajat voisi enemmän aloittaa omia ketjuja aiheista jotka heitä kiinnostaa eikä kaikkea tarvitse Hillan käsiteltäväksi sälyttää. Palomalle pisteet omista ketjuistaan.Aivan totta. Pahoittelut että joku aihe Hillan ketjussa vei mennessään ja tuli kommentointia turhan paljonkin.
Rauhaa Hillan ketjuihin myös häiriöiden taholta.
Mukavan leppoisaa loppukesää:).- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Aivan totta. Pahoittelut että joku aihe Hillan ketjussa vei mennessään ja tuli kommentointia turhan paljonkin.
Rauhaa Hillan ketjuihin myös häiriöiden taholta.
Mukavan leppoisaa loppukesää:).Tee oma ketju, olet aktiivi kirjoittaja. Aamusta varhain aina yöhön jäyttät jaksavan.
Anonyymi kirjoitti:
Tee oma ketju, olet aktiivi kirjoittaja. Aamusta varhain aina yöhön jäyttät jaksavan.
Ehkä menen ikäisiini jos siellä sattuu mielenkiintoisia aiheita tulemaan mieleen tai itsellö ajatuksua
Siili25 kirjoitti:
Ehkä menen ikäisiini jos siellä sattuu mielenkiintoisia aiheita tulemaan mieleen tai itsellö ajatuksua
@siili25: Minäkin suosittelisin että tekisit pari uutta aloitusta tänne sinulla on esim. terveydenhoidosta (muistaakseni) paljon tietoa ja kokemusta, jota voisit jakaa täälläkin.
Ei kuitenkaan ole minun mielestäni ainakaan väärin keskustella asia-aiheista ja ajankohtaisista teemoista Hil-lan blogimuotoisissa avauksissa myöskään. Nehän vain rikastuttavat ja tekevät lukukokemuksen monipuolisemmeksi. Kirjoitetaan toki pullanpaistosta ja säilönnästä, ulkoilulenkeistä ja marjanpoiminnasta, lastenlasten tapaamisista ja kaupassakäynnistä kuten edelleenkin,, vaihdetaan kuulumisia ihan niin kui ihmiset tapaavat tehdä arkielämässä muutenkin.
Keskiviikkoaamupäivä ja ilmassa ensimmäisiä syksyn merkkejä alajuoksulla. Amaryllis jonka istutin ulos keväällä kukkii upeasti rapun vieressä kukkapenkissä. Tuuli on kuitenkin kääntynyt pohjoiseen ja tuntureille on luvassa räntää.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
@siili25: Minäkin suosittelisin että tekisit pari uutta aloitusta tänne sinulla on esim. terveydenhoidosta (muistaakseni) paljon tietoa ja kokemusta, jota voisit jakaa täälläkin.
Ei kuitenkaan ole minun mielestäni ainakaan väärin keskustella asia-aiheista ja ajankohtaisista teemoista Hil-lan blogimuotoisissa avauksissa myöskään. Nehän vain rikastuttavat ja tekevät lukukokemuksen monipuolisemmeksi. Kirjoitetaan toki pullanpaistosta ja säilönnästä, ulkoilulenkeistä ja marjanpoiminnasta, lastenlasten tapaamisista ja kaupassakäynnistä kuten edelleenkin,, vaihdetaan kuulumisia ihan niin kui ihmiset tapaavat tehdä arkielämässä muutenkin.
Keskiviikkoaamupäivä ja ilmassa ensimmäisiä syksyn merkkejä alajuoksulla. Amaryllis jonka istutin ulos keväällä kukkii upeasti rapun vieressä kukkapenkissä. Tuuli on kuitenkin kääntynyt pohjoiseen ja tuntureille on luvassa räntää.No ehkä odotan että joku ikäluokasta tekee aloituksen sopivasta aiheesta niin voin viestiä siihen.
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä odotan että joku ikäluokasta tekee aloituksen sopivasta aiheesta niin voin viestiä siihen.
Tuo kommentti siis minun.
- Anonyymi
Aamupäivää ! Vaikka eilen jo tuli havainto "pomottamisestani", rohkenen silti istahtaa kiikkustuoliin. Ei voi loputtomiin myötäillä kun toisaalta vakuutetaan, että sana on täällä vapaa. Kenelle on, kenelle ei - sanoisin..))
Älä ole huolissasi, Hil-la, unohteluun kai meidän kaikkien on pakko tottua. Minäkin viimeksi tarinoidessani tuntemattoman kanssa en muistanut sanaa "riippumatto"...)) Räsymattoa yritin tarjota ulkona nukkumiseen..)) Ja kuitenkin se muistitesti meni minullakin "hyvin"...
Ja kuten tiedetään, päivät eivät ole veljeksiä - jonakin päivänä kaikki sujuu - toisena taas ei. Onhan sinun muistisi ilmiömäinen, Nojatuolin/kiikkustuolin tapahtumat ja kirjoittajat muistat ja toimintakykysi ylittää reippaasti sen, minkä meidän ikäisille katsotaan
riittävän - oliko ne nyt Rava-pisteitä vai mitä ?
Tuosta informaation runsaudesta kirjoitit, Hil-la, myös. "Infoähky" - vaivaa kyllä minuakin välillä siinä määrin, että on pakko sulkea kaikki kanavat, jättää uutisetkin väliin. Jopa kännykkä häiritsee. Välillä täytyy sulkea sekin.
Onneksi on se nappi, millä voi tarjontaa rajoittaa...
Mukavaa päivä kaikille. "Oikea elämä" kutsuu nyt..))
demeter1 "Tässäpä tämän aamun mietteet, katselin kahvia juodessa, että kärpänen on sisään eksynyt, tuli mieleen, että kaveriksiko aikoo, senkin totesin, että ei lehteä millä kuoleman sille antaisin, kun en lehtiäkään enää tilaa."
Kärpäset ovat harvinaisia "vieraita" kaupunkiasunnoissa, mutta kun sitä sattuu
joskus omassa asunnossa, esimerkiksi leipomapäivänä, niin hätistän kärpäsen
kylpyhuoneeseen, menen itse seuraksi ja vetäisen oven kiinni. Sitten sanon isolla äänellä: - Katsotaanpa, kumpi meistä lähtee elävänä täältä kylppäristä!
Sitten pieni ajojahti, jotkut ovat helkatin ovelia, varsinkin ns. "paskakärpäset", menevät piiloon suihkuverhon taakse, kurkistavat sieltä aivan kuin sanoakseen "huhuu". Mutta
hetken päästä on ottelu ohi ja voin roikuttaa kärpästä takajalasta ja tiputan vessan pyttyyn ja vedän vettä päälle. Avot! :))- Anonyymi
Minulla on pieni muovinen kärpäslätkä, ei tarvitse kalliita paperilehtiä tilata kärpäsen tai itikan tappamiseen😂 Tosin harvoin olen kärpästä asunnossani nähnyt, itikan joskus.
Muistan kun sisareni hankki aikoinaan heille sähköisen kärpäslätkän, asuvat maalaismaisemassa kaupunginlaidalla ja heillä ötököitä riitti. Lätkä oli tennismailan näköinen ja kun kahvasta painoi ja kärpäseen osui mailan verkko, siihen kärähti ötökkä.
MiraMinäkin ostin jostakin halpis-kaupasta nipun erivärisiä lätkiä.
Niitä olen sirotellut eri huoneisiin.
Jos on "ahdistelutilanne" ja pitää hätyyttää kärpänen kylppäriin,
niin kylpypyyhkeellä kun huitaisee, niin yleensä on kärpäseltä
kanttu-vei. :))
Minun koirani pelkää kärpäsiä. Jos kärpäsen surinankaan kuulee juoksee parvekkeelta kun oitis sisälle sohvan alle.
- Anonyymi
Luultavasti koiraa on joskus pistänyt ampiainen, niin se luulee että kaikki lentävät otukset pistävät!
Veljeni susikoira pelkäsi myös kaikkia lentäviä ötököitä.
/MdK Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti koiraa on joskus pistänyt ampiainen, niin se luulee että kaikki lentävät otukset pistävät!
Veljeni susikoira pelkäsi myös kaikkia lentäviä ötököitä.
/MdKVoi olla niinkin. Aiemmin asuimme ok-talossa jossa oli iso aidattu piha jossa sai juosta vapaana. Siellä riitti ötököitä muurahaisista ja sääskistä ampiaisiin ja mehiläisiin kuin myös kärpäsiin.
Siili25 kirjoitti:
Voi olla niinkin. Aiemmin asuimme ok-talossa jossa oli iso aidattu piha jossa sai juosta vapaana. Siellä riitti ötököitä muurahaisista ja sääskistä ampiaisiin ja mehiläisiin kuin myös kärpäsiin.
Iloista torstaipäivää, torstai on toivoa täynnä ja sitä toivoa jokainen paremmasta toivoo.
Yöllä heräsin jalkojen kipuiluun, piti nousta villasukat jalkaan laittamaan, miten lienen ylös noussut, kun selkääni sattui todella kovaa, mutta ohi sekin meni.
Nämä kivut taitaa tulevaisuuteen viitata ja ei helpommaksi taida mikään mennä.
No se siitä, eletään päivä kerrallaan.
Radio tiedotti, että käärmeitä on tänä kesänä ollut paljon, sen pisto on kissalle tai koiralle hyvin harmillinen, ihmisestä puhumattakaan.
Poikani kodin pihassakin on neljä kyytä vieraillut, harmillista koirien vuoksi.
Oma kärpäseni on kadonnut, ymmärsikö ettei ollut tervetullut.
En toki lehtiä kärpästen vuoksi tilaa, en jätä tilaamatta, tuli vaan takavuodet mieleen, kun lehtiä tuli paljon, sitten ajattelin, että miksi minun pitäisi tietää julkkisten elämästä mitään ja siksi lopetin kaikki aikakauslehdet.
Vielä maksamaan moisesta, näitä tietoja löytyy täältä koneeltakin, jos sitä haluaa.
Joku ano mainitsi jossakin ketjussa, ettei veroja maksa, jos ei lääkäriin pääse, olen kuvitellut, että verot on pakko maksaa, pääsipä lääkäriin tai ei.
Kiva metsästys mdk.mdk ja saalis kiinni joutui, kärpäslätkää en omista, mutta olisin varmaan aseen löytänyt kärpäsen tappoon.
Suojatieiden merkkaus käynnissä, tulipa siitäkin mieleen, että verorahoja siihenkin hommaan menee, turvallisuus kysymyksessä, siis yhteinen hyvä.
Ei se ihan halpaa ole tuo teidenkään ylläpito, maantiet ja rautatiekin niitä yhdessä maksettuja veroja kuluttaa.
Minä kuitenkin sain palautusta 48,00 euroa, en tiedä miten sijoittaisin.:)
Mukisematta veroni maksan, vaikka aika iso lovi tuloihin tuleekin.
Eilen saunassa kyselin, että voiko tämän ikäinen haaveilla tulevasta, kerroin, että mieleeni on tullut, jospa olisi miehenpuolinen seuralainen, joka juttuseuraa toisi ja jopa hellästi katsoisi, omillaan olisi ja kotonaan yöt viettäisi.
Sitä pohdittiin ja naurettiin, toiset olivat sitä mieltä, että toki voisi olla, mutta sitten todettiin, että eipä kukaan kotoa tule hakemaan ja tyhjäksi haave todettiin.
Pitää todeta, että yksin olet ihminen,,,
Hauskuutta pitää elämään keksiä ja se toteutui taas saunakavereiden kanssa.
Kiitos demeter rohkaisusta, kohtalaisen hyvin muistan, mutta suunta on alkanut toiseen suuntaan kääntymään, joten joka päivän selviämisestä kiitollinen ole, ei vielä mitään suurta vahinkoa ole sattunut.
Joskus ruoka pohjaan palaa, tai pullista tosi kypsiä tulee, mutta se on tämän koneen syy, kun sen ääreen unohdun.
Noista ketjujen aloituksista, niitä voi jokainen alkaa, ei sen kummempaa vaadi, aihe vaan ja kirjoittamaan, aihekaan ei niin sitova tarvitse olla, etteikö jotain omaa väliin voisi laittaa.
Tämän päivän arjen kuvaus tämän tyylinen minulla.
Kaalista taas vuorossa kaalikeitto, en kyllästy kaaliin varmaan milloinkaan, syksyllä se on niin helppo kypsymään ja maukas kuin mikä, suosittelen.
Olkoon päivänne valoisa, iloisa ja kivoja asioita mukanaan tuopa;)Hil-la kirjoitti:
Iloista torstaipäivää, torstai on toivoa täynnä ja sitä toivoa jokainen paremmasta toivoo.
Yöllä heräsin jalkojen kipuiluun, piti nousta villasukat jalkaan laittamaan, miten lienen ylös noussut, kun selkääni sattui todella kovaa, mutta ohi sekin meni.
Nämä kivut taitaa tulevaisuuteen viitata ja ei helpommaksi taida mikään mennä.
No se siitä, eletään päivä kerrallaan.
Radio tiedotti, että käärmeitä on tänä kesänä ollut paljon, sen pisto on kissalle tai koiralle hyvin harmillinen, ihmisestä puhumattakaan.
Poikani kodin pihassakin on neljä kyytä vieraillut, harmillista koirien vuoksi.
Oma kärpäseni on kadonnut, ymmärsikö ettei ollut tervetullut.
En toki lehtiä kärpästen vuoksi tilaa, en jätä tilaamatta, tuli vaan takavuodet mieleen, kun lehtiä tuli paljon, sitten ajattelin, että miksi minun pitäisi tietää julkkisten elämästä mitään ja siksi lopetin kaikki aikakauslehdet.
Vielä maksamaan moisesta, näitä tietoja löytyy täältä koneeltakin, jos sitä haluaa.
Joku ano mainitsi jossakin ketjussa, ettei veroja maksa, jos ei lääkäriin pääse, olen kuvitellut, että verot on pakko maksaa, pääsipä lääkäriin tai ei.
Kiva metsästys mdk.mdk ja saalis kiinni joutui, kärpäslätkää en omista, mutta olisin varmaan aseen löytänyt kärpäsen tappoon.
Suojatieiden merkkaus käynnissä, tulipa siitäkin mieleen, että verorahoja siihenkin hommaan menee, turvallisuus kysymyksessä, siis yhteinen hyvä.
Ei se ihan halpaa ole tuo teidenkään ylläpito, maantiet ja rautatiekin niitä yhdessä maksettuja veroja kuluttaa.
Minä kuitenkin sain palautusta 48,00 euroa, en tiedä miten sijoittaisin.:)
Mukisematta veroni maksan, vaikka aika iso lovi tuloihin tuleekin.
Eilen saunassa kyselin, että voiko tämän ikäinen haaveilla tulevasta, kerroin, että mieleeni on tullut, jospa olisi miehenpuolinen seuralainen, joka juttuseuraa toisi ja jopa hellästi katsoisi, omillaan olisi ja kotonaan yöt viettäisi.
Sitä pohdittiin ja naurettiin, toiset olivat sitä mieltä, että toki voisi olla, mutta sitten todettiin, että eipä kukaan kotoa tule hakemaan ja tyhjäksi haave todettiin.
Pitää todeta, että yksin olet ihminen,,,
Hauskuutta pitää elämään keksiä ja se toteutui taas saunakavereiden kanssa.
Kiitos demeter rohkaisusta, kohtalaisen hyvin muistan, mutta suunta on alkanut toiseen suuntaan kääntymään, joten joka päivän selviämisestä kiitollinen ole, ei vielä mitään suurta vahinkoa ole sattunut.
Joskus ruoka pohjaan palaa, tai pullista tosi kypsiä tulee, mutta se on tämän koneen syy, kun sen ääreen unohdun.
Noista ketjujen aloituksista, niitä voi jokainen alkaa, ei sen kummempaa vaadi, aihe vaan ja kirjoittamaan, aihekaan ei niin sitova tarvitse olla, etteikö jotain omaa väliin voisi laittaa.
Tämän päivän arjen kuvaus tämän tyylinen minulla.
Kaalista taas vuorossa kaalikeitto, en kyllästy kaaliin varmaan milloinkaan, syksyllä se on niin helppo kypsymään ja maukas kuin mikä, suosittelen.
Olkoon päivänne valoisa, iloisa ja kivoja asioita mukanaan tuopa;)Kiinnitti huomiota, kun Hil-la kirjoitti saunareissusta ja juttelusta saunakaverin
kanssa mieskaverista, haaveilusta, että olisi joku joka katsoisi hellästi, olisi juttu-
kaverina ja seuralaisena, mutta menisi kotiinsa yöksi. :))
Noin minäkin olen joskus ajatellut, kun olen vapaaehtoisesti ollut yksin niin kauan,
että olen jopa saanut suoran kysymyksen, "mitä vikaa sinussa on, kun olet yksin"! :))
Päällisin puolin ei mitään vikaa, mutta rupesin ajattelemaan että miehet ajattelevat
"väärällä päällä", kun he tapaavat naisen. Naisen seksikkäin elin on aivot, missä
tunteet syttyvät ja kehittyvät. Tuntuu siltä, että koko miehisyys on todistettava ensi
tapaamisessa.
Mutta entä sitten, kun on sairauksia, jotka voivat viedä sen "miehisyyden", jota miehet
pitävät miehen merkkinä, onkin ykskaks poissa? Tunteeko mies itsensä täysin arvottomaksi, eivätkä uskalla enää lähestyä naisia?
Mielestäni pelko on aiheeton. Hellyys ja henkinen yhteys on tärkeämpää kuin seksi.
Tässä iässä on sekin asia koettu, tiedetään miltä se ohikiitävä hetki tuntuu, eikä sen
puuttuminen elämästä häiritse.
Mutta ymmärtäväinen hellä sielunkumppani, siitä voi haaveilla vielä vanhanakin. <3mdk.mdk kirjoitti:
Kiinnitti huomiota, kun Hil-la kirjoitti saunareissusta ja juttelusta saunakaverin
kanssa mieskaverista, haaveilusta, että olisi joku joka katsoisi hellästi, olisi juttu-
kaverina ja seuralaisena, mutta menisi kotiinsa yöksi. :))
Noin minäkin olen joskus ajatellut, kun olen vapaaehtoisesti ollut yksin niin kauan,
että olen jopa saanut suoran kysymyksen, "mitä vikaa sinussa on, kun olet yksin"! :))
Päällisin puolin ei mitään vikaa, mutta rupesin ajattelemaan että miehet ajattelevat
"väärällä päällä", kun he tapaavat naisen. Naisen seksikkäin elin on aivot, missä
tunteet syttyvät ja kehittyvät. Tuntuu siltä, että koko miehisyys on todistettava ensi
tapaamisessa.
Mutta entä sitten, kun on sairauksia, jotka voivat viedä sen "miehisyyden", jota miehet
pitävät miehen merkkinä, onkin ykskaks poissa? Tunteeko mies itsensä täysin arvottomaksi, eivätkä uskalla enää lähestyä naisia?
Mielestäni pelko on aiheeton. Hellyys ja henkinen yhteys on tärkeämpää kuin seksi.
Tässä iässä on sekin asia koettu, tiedetään miltä se ohikiitävä hetki tuntuu, eikä sen
puuttuminen elämästä häiritse.
Mutta ymmärtäväinen hellä sielunkumppani, siitä voi haaveilla vielä vanhanakin. <3Hyvin oivallettu.
Yöt ovat täälläkin viilenneet, vaihdoin jo paksummat välikausipeitot vuoteisiin. Viljapeltoja puidaan, niiden pehmeät kellervät värit hellivät silmää, muuten kesän värit uhkuvat vielä voimissaan. Eilen käytiin saariretkellä ja siellä tavattiin jälleen kailliolla auringossa paistattelemassa kyitä, mutta kyllä ne pian sujahtivat pakoon meidät havaitessaan. Aina on niiden kanssa sovussa eletty saaristossa, pihapiiriin niitä ei ole ilmaantunut. Aikuinen osaa varoa, marjametsälläkin tömistellä ja suojautua kumisaappailla, koirien suhteen mekin aina oltiin huolissamme, mutta vahingoilta vältyttiin. Punkeista on enemmän riesaa ollut, punkinestolääkityskään ei täysin koiria auta.
Kärpänen on harvinainen otus meidän huushollissa, ikkunoita ja ovia kun ei auki pidetä, ilmastointi hoitaa tuuletukset. Satunnaiset yksilöt koetetaan ohjailla enemmän tai vähemmän tehokkasti ulos. Entisessä talossa kiipeili villiviiniä tyttären huoneen ikkunan alla, ja siinä viihtyi kaalivaaksiaispopula, nuo pitkäjalkaiset meillä hiishamppeleiksi nimetyt , niitä sitten ilmaantui sisällekin. Tytär kiljui isäänsä apuun, isä tuli juomalasin ja paperiarkin kanssa pyydystämään inhokkia ja palauttamaan kasvustoonsa. Saman hän tekee myös ampiaisille ja hämähäkeille, jos niitä huoneisiin eksyy - pölyttäjiä ja hyötyeläimiä pitää suojella. Veneessä asustaa aina hämähäkkejä, koetan vaivihkaa seittejä poistaa, mutta sehän on hyötyhyönteinen , ei levitä tauteja eikä pure ihmisiä. Hirvikärpäsiä kuitenkin inhoan syvästi, niistä ei saa helpolla edes nirriä pois.
Muistan Kahvipirtin ajoilta , miten Hillan viehätysvoima veti miehiä puoleensa : nätti hymyilevä emäntä, iloinen sydämellinen luonne, viihtyisäksi ja lämpimäksi luotu ilmapiiri. Virtuaalitansseissa flaksi kävi, ja eikös siellä syntynyt "oikeita" romassejakin. Varmasti löytyisi miesseuraa , jos seniorien päivätanssit kiinnostaisivat. Ikä ei läheisyyden kaipuuta poista, vaikka ei mitään sitovia sopimuksia enää haluaisi tehdäkään. Ehkä iän myötä rima on hyvin korkealla ja ehdokkaiden määräkin harvenee luonnollisen poistuman kautta.
Kerroin jo aiemmin, että teen usein kääryleet kurttukaalista, laatikon ja coleslaw-salaatin valkokaalista. Punakaalia joskus talvisin haudutan lisäkkeeksi, pieniä ruusukaaleja opin nuorilta grillaamaan ja paahtamaan uunissa. Kukkakaali on kuitenkin minulle se kaalien kuningatar, tänäänkin laitan sitä kesäkeittoon. Juustolla gratinoitu kukkakaalilaatikko on jo gourméta ja raakana nuput ovat hyviä kermaviilikastikkeeseen dipattuina. Kaalikeiton ystäväksi en ole päässyt, entisajan lammaskaalista jäi ikävät makumuistot, kun lampaanliha ei miellyttänyt silloin eikä nytkään. Toki voisi sen keiton muuhunkin lihaan tehdä, mutta jokin psykologinen juttu kai vastenmielisyys joihinkin ruokiin on olemassa.
Tomeraa torstaita!- Anonyymi
Katsoin Tokmannilla sitä Airfyerlaitetta. Myöhemmin ehkä sen hankin. Menee autossa vaikka etupenkille. Kypsentäisin sillä lihaa tai kalaa ja varsinkin kananmunan.
Nyt tyydyn lämmittämään kahvin pyörivätoimisessa minigrillissä. Siinä on lasiovi. Kätevä laite tämäkin.
Kiikkuu kiikkuu. Päivä iltaan liikkuu. Moro! - Anonyymi
Ennen lampaanliha olikin rasvaista vanhaa pässiä, joka teurastettiin vanhuuttaan ja maistui villasukalle. Nykyisin saa kunnon nuorta lammasta, lihaksi kasvatettua.
Mukava torstaiaamu. Leivoin pellillisen korvapuusteja, pikkupullia joissa on rusinoita ja mantelilastuja koristeena ja mustikkapiirakan. Koko talo tuoksuu taivaalle.
Huomenna alkaa maaottelu: hurrataan suomipojille ja-tytöille, Mutta ei kauheesti haittaa jos ruotsalaiset sattuu voittamaan. Kahvia ja pullaa telkkarin edessä,
Hyvää torstai-iltapäivää, hernekeiton ja pannarin päivää. Ruotsissa hapansilakkapremiääri. Onneksi ei kuitenkaan kovin lähellä :)- Anonyymi
Vammauduin niin, etten yläkerran telkkariani pääse katsomaan. Tätä on jatkunut jo pidempään. Kuuntelen Yle-radiota päivät pitkät.
Laitan sen hiljaiselle jos meikämiehen tarvii nukahtaa ennen yöunii. Toimii noinkin.
Setäni sanoi, että taivas-oloissa henget seurustelevat yläsalissa parvekkeella hissiaulassa. On siellä ison seinän kokoinen televisiokin.
Iso ryhmä seuraa tulosalin parvekkeella ihmishenkien virtaa kun valtaisa hissi nostaa heidät yläframille.
hei taas! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vammauduin niin, etten yläkerran telkkariani pääse katsomaan. Tätä on jatkunut jo pidempään. Kuuntelen Yle-radiota päivät pitkät.
Laitan sen hiljaiselle jos meikämiehen tarvii nukahtaa ennen yöunii. Toimii noinkin.
Setäni sanoi, että taivas-oloissa henget seurustelevat yläsalissa parvekkeella hissiaulassa. On siellä ison seinän kokoinen televisiokin.
Iso ryhmä seuraa tulosalin parvekkeella ihmishenkien virtaa kun valtaisa hissi nostaa heidät yläframille.
hei taas!Täällä on kirjoittajissa paljon hyviä kokkeja. Moni on ehkä saanut alan
koulutusta, useimmilla taitaa olla iän tuoma käytännön kokemus.
Oma kokkaustaitoni on täysin itseopittua. Äiti ei opettanut sisariani
ja minua ruoanlaitossa. Hän puolusti kantaansa sillä, että ruoka-aineet
olivat niin kalliita, ettei kannattanut antaa pilata niitä.
Perunoitten kuorimiseen ja tiskauspuuhiin kyllä kelpasi.
Mutta olen ainakin kerran elämässäni onnistunut niin täydellisesti, että
muistan sen loppuikäni. :)
Pieni perheemme oli syömässä päivällistä, kun poikamme (5 v) alkoi itkeä
kesken syönnin. Minä hätäännyin ja kysyin, mikä hänelle tuli. Vastaus oli
yllättävä: - Kun tämä ruoka on NIIN HYVÄÄ! (Valitettavasti en muista,
mitä olin sinä päivänä laittanut.)
Jälkeenpäin olen ajatellut kuinka huonoa ruokaa olenkaan aikaisemmin
tarjoillut, mutta kilttinä poikana ei ole valittanut! Anonyymi kirjoitti:
Täällä on kirjoittajissa paljon hyviä kokkeja. Moni on ehkä saanut alan
koulutusta, useimmilla taitaa olla iän tuoma käytännön kokemus.
Oma kokkaustaitoni on täysin itseopittua. Äiti ei opettanut sisariani
ja minua ruoanlaitossa. Hän puolusti kantaansa sillä, että ruoka-aineet
olivat niin kalliita, ettei kannattanut antaa pilata niitä.
Perunoitten kuorimiseen ja tiskauspuuhiin kyllä kelpasi.
Mutta olen ainakin kerran elämässäni onnistunut niin täydellisesti, että
muistan sen loppuikäni. :)
Pieni perheemme oli syömässä päivällistä, kun poikamme (5 v) alkoi itkeä
kesken syönnin. Minä hätäännyin ja kysyin, mikä hänelle tuli. Vastaus oli
yllättävä: - Kun tämä ruoka on NIIN HYVÄÄ! (Valitettavasti en muista,
mitä olin sinä päivänä laittanut.)
Jälkeenpäin olen ajatellut kuinka huonoa ruokaa olenkaan aikaisemmin
tarjoillut, mutta kilttinä poikana ei ole valittanut!Tämä oli minun kirjoittamani. Unohdin kirjautua, kun olin jo ehtinyt
sulkea laitteet torstain kirjoitteluilta.
Mainitsen vaan, että vaikka poika lähestyy jo kuuttakymppiä, niin
kyllä vieläkin mielellään ottaa jotakin mieliherkkujaan mukaan, esim.
leivonnaisia kun lähtee kotiinsa. Ei mitään "imellyksiä", vaan jotakin
suolaisempaa, esim. lohipiirakkaa, josta on tullut menestys laajemmaltikin.
Illankorvaa kaikille tuolilaiselle.
Pari-kolme kertaa olen viimeaikoina ´´harsimalla´´ kommentteja lukenut, mutta kommentointiin ei ole energia riittänyt.
Niin on tuota touhua ollut. Tässä kun on myös pienten syntymäpäiväjuhlia, kesänlapsia monta.
Polttopuuta pojan kanssa kimpassa tehty. Pari isoa mäntyä omenapuiden takaa.
Itse kaadoin toisen ja poika toisen. Yhdessä työstettiin.
´´Puuhevosella´´ tuotiin pöllit ja rangat ylämökille , missä konehommat onnistuu.
No nuo hommat olivat alhaalla.
Tässä ylämökillä ei nyt viitsi moottorisahan kanssa mellastaa aamupäivisin. kun mökkinaapurin kaupunkiasunnon naapurissa on remontti ja hän tekee työtä öisin, niin hän on täällä, että saa nukuttua yövuorojen välillä.
Kävin paikallisella Tokmannilla vaihtamassa tyhjän kaasupullon täyteen.
Ei ollut eka kerta, mutta aina olen saanut hyvää palvelua, paitsi nyt.
Nostin tyhjän pullon autosta ja vein kopille. Auto vieressä.
Myyjä veti kopista (noin 30v) pullon kopin reunalle, kävi seisomaan siihen vierelle ja sanoi minulle, vanhalle naiselle, nosta tuo itse.
Järkytyin niin, etten osannut mitään sanoa, 11kg pullo painaa aika paljon täytenä , nostin sen autooni ja läksin pois.
Poika on koiransa kanssa alamökillä.
Koira yrittää aina ´´pussailla´´ Väinökissaa, joka ei siitä oikein tykkää. Muuten tulevat kyllä hyvin toimeen.
Pimeys jo yön valtaa. Väinö on ulkona, pitänee laittaa terssille valo, jotta näkee koska tulee.
Kävimme hammaskiven poistossa, 2 syöpymähammasta on taas. Pitänee viedä hoitoon , ennekuin kipu yllättää. Lääkäri antoi kyllä ohjeet.
Rauhaisia elämänpäiviä kaikille meille vanhoille.- Anonyymi
"Rauhaisia elämänpäiviä kaikille meille vanhoille."
Ethän sinä 80 vuottakaan ! Lopeta mielistelysi. Et kuulu joukkoon.
Mene 70 plussaan. Jopa kolmikymppisellä voi olla jotain, ettei hän saa nostaa mitään painavia. Tuskin hän ihan laiskuuttaan ja kiusallaan halusi järkyttää vanhaa mummoa.
Sinulla kuitenkin oli auto siinä vieressä, mihin nostaa pullo.
Minä kannoin kävellen 10 litran kissanhiekkalaatikon 2.5 km. Sai siinä tosin kättä vaihtaa muutaman kerran ja välillä hieroa sormiaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Rauhaisia elämänpäiviä kaikille meille vanhoille."
Ethän sinä 80 vuottakaan ! Lopeta mielistelysi. Et kuulu joukkoon.
Mene 70 plussaan.Täällä näyttää Hillan ketjussa olevan vakituinen portinvartija.
Noin aktiivisesti häätämällä kirjoittajia joutuu Hilla pian anelemaan kirjoittajia ketjuunsa.
Älä vaivaidu vartija, minut on jo kerran häädetty, en jää notkumaan. Tämä teksti on vain 'kerta kiellon' päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä näyttää Hillan ketjussa olevan vakituinen portinvartija.
Noin aktiivisesti häätämällä kirjoittajia joutuu Hilla pian anelemaan kirjoittajia ketjuunsa.
Älä vaivaidu vartija, minut on jo kerran häädetty, en jää notkumaan. Tämä teksti on vain 'kerta kiellon' päälle.Häätäjä ja jyrääjä taitaa olla sama tyyppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä näyttää Hillan ketjussa olevan vakituinen portinvartija.
Älä vaivaidu vartija, minut on jo kerran häädetty, en jää notkumaan. Tämä teksti on vain 'kerta kiellon' päälle.Minkä ihmeen takia pitää ihmiset lajitella numeroiden mukaan?
80+ väki ei sitten siedä jonkun vuoden nuorempaa porukassa?
Toki nuorempi pärjää usein paremmin, älystäkin on tallella suurempi osa
eikä aika kulu ehkä niin paljoa pilleripurkkien lajitteluun mutta sekö on syy
ikävälle käytökselle?
"Me tässä ollaan vaan oikeiden vanhusten kesken, täällä ei nuorempien tarvitse kertoa sanaakaan omista jutuistaan!!!"
Voi hyvä tavaton, luulisi että ikä tuo avarakatseisuutta mutta ei,
kireämmäksi vaan pipo tiukkenee.
Sama kuoppa tai uuni on kaikilla edessä, nyt kannattaa keskustella vaikka kolmikymppisten kanssa kun vielä voi. Anonyymi kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitää ihmiset lajitella numeroiden mukaan?
80 väki ei sitten siedä jonkun vuoden nuorempaa porukassa?
ikävälle käytökselle?
"Me tässä ollaan vaan oikeiden vanhusten kesken, täällä ei nuorempien tarvitse kertoa sanaakaan omista jutuistaan!!!"
Sama kuoppa tai uuni on kaikilla edessä, nyt kannattaa keskustella vaikka kolmikymppisten kanssa kun vielä voi.Huomenet tähänkin perjantaiaamuun, kaupassa jo käyty, tuohon lähikauppaan kiirehdin, kun tuntuu, että vähänkään kauemmas jaksa.
Kauhistelin hintoja, huomattavasti suurempia kuin kaupassa missä vakinaisesti käyn, kai se on pienen kaupan vaade.
Viikon taas selviän,, jospa sitten omaan tuttuun Citi-markettiin., K-ketjuun kuuluu myös tämä pieni kauppa.
Minä en myöskään ymmärrä tuota ikäjaottelua ja miten tietääkään mitä ihmiset vuosiltaan ovat.
Sanon edelleen, että kaikilla on lupa kirjoitella, toivomus vain, että loukkaukset jätettäisiin.
Olen niin tyhmä, että en edes "portinvartijaa" tunnista, en haluakkaan.
Kirjoittajia en rukoile, mutta iloinen olen jokaisen viestistä, mitkä asiaa tai vaikka kommelluksia sisältää.
Minulla kädet alkaa olla siinä kunnossa, että mitään en jaksa kantaa, siksi olen ylen onnellinen kärristäni.
Olipa töykeä myyjä Eliaanan kohdalla, olisi kauniisti pyytänyt, jos itse vaivoista kärsi.
On muuten kiva kuulla sinusta, kun olen jo kauemmin ajatuksissani kaipaillut, sinua ja Väinö kissaa, eikö pelota jos vaikka ilves paikalle sattuu ja kissan nirhaa, kun pimeällä metsässä viihtyy.?
Luulen, että et anna noiden ikävien kommentjen sinua häiritä.
Minun ruuanlaittamiset on saanut aivan liikaa huomiota, en myöskään kotona äidin kanssa mihinkään ruuanlaittoon ryhtynyt, kaiken olen oppinut harjoitellen.
Muistan avioliiton alkuaikoina, että makaronilaatikko oli melko usein tarjolla, sähkövuokassa sen valmistin, ei varmaan mikään makunautinto ollut.
En muista tykkäsivätkö lapset ruuistani, mutta tiukka olin, sitä syötiin, mitä tarjolla oli.
Miehelleni kelpasi kaikki, mitä pöytään laitoin, olisi varmaan käynytkin niin, että valitusten esiin tullessa, olisin iskenyt hanskat pöytään ja sanonut, tee itse.
Nyt vuosien päästä, ne makunautinnot mitä koin kotonani on saanut jalansijan.
Kiltti on poikasi ollut ja ihana tunnustus äidille tuo kertomasi.
Eikö kukaan voi hakea telkkaria alakertaan, missä nyt aikaasi vietät hurskis.
Niin mitä siellä taivaassa lieneekään, ainakin ihanaksi oloa on mainostettu, varmuutta ei ole.
Noiden uusien laitteiden ilmestymisiin en ole tutustunut, olen kyllä kuullut sen minkinlaista tarjolla olevan, mutta jätän suosiolla, hella, micro astian ja pyykinpesukoneidenlisänä, muutama vatkain, siinä minun kodin sähköiset laitteet.
Hapansilakkaan en ole tutustunut, en ehkä haluakaan, tiedosta mitä olen saanut, mutta maku voi hyväkin olla.
Kaikkea pitäisi ainakin maistaa, ennen tuomiota, mutta luonto ei ota kaikkea vastaan.
Pullaa en ole aikoihin paistanut, pitäisi kokeilla vieläkö osaan, mustikkakukkoa on nyt ajatukset työstäneet ja kaalipiirakka, Ramoona aina mainitsee.
Luulen , että muistot kaunistuvat Ramoona , mutta kiitos kuitenkin kauniista sanoistasi.
Tuo kaalikeitto minun huushollissa tehdään sianlihasta, , varmaan lammastakin saa hyvän makuisena, villalle vaan muistoissa maistuu, siksi sianliha paikan täyttää.
Mdk.mdk asiaa puhut, tuo kaikki mitä kerroit on painavaa tekstiä, sitä ystävällistä juttukaveria monetkin kaipaa, ehkä jollakin tasolle hellyys mukaan tulee, jos näin on sallittu.
Turhat haahuilut saa mielestä jättää ja tyytyä omaan mukavaan seuraan, eli itsensä kanssa olla ja nauttia, riidelläkin tarpeen tullen;)
Siirrymme taas viikonlopun alkuun ja toivotan kaikkea kivaa elämäänne;)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitää ihmiset lajitella numeroiden mukaan?
80 väki ei sitten siedä jonkun vuoden nuorempaa porukassa?
ikävälle käytökselle?
Sama kuoppa tai uuni on kaikilla edessä, nyt kannattaa keskustella vaikka kolmikymppisten kanssa kun vielä voi.Suomi24 on laittanut ikäryhmäsuositukset. Eihän sitä ikää voi mistään tarkistaa.
Mutta jokainen tietää oman ikänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 on laittanut ikäryhmäsuositukset. Eihän sitä ikää voi mistään tarkistaa.
Mutta jokainen tietää oman ikänsä.Jospa laittaisit ohjeistuksen ylläpitoon? Sitten, kun se mdk.mdk:n ajama rekisteröintipakko tulee voimaan, niin eikö rekisteröitymisessä tule ikä esille.
Minusta olisi mielenkiintoista nähdä montako rekisteröityä 80 v. täyttänyttä tässäkin ketjussa sitten kirjoittaa.
Vaan jää minulta näkemättä, en rekisteröidy. Tellukka kirjoitti:
Jopa kolmikymppisellä voi olla jotain, ettei hän saa nostaa mitään painavia. Tuskin hän ihan laiskuuttaan ja kiusallaan halusi järkyttää vanhaa mummoa.
Tuskinpa olisi vakituiseen töissä kyseisessä kaupassa, jos nostella ei saisi.
Tuli juuri antamasta kaasupulloa jollekin asiakkaalle, kun olin kassalla ja kassa pyysi häntä myös antamaan minunulle pullon.
Aika omituiselta vaikuttaisi, jos vajaakuntoista laitettaisiin moiseen hommaan.
En usko, että se nykyaikana edes on mahdollista.
Jos taas on joku ohimenevä esim. lihasjuttu, niin siinä tapauksessa asian voisi sanoa.
Kyllähän minä nostamaan vielä pystyn painavanpaakin, mutta kysehän ei ollut siitä, vaan asiakaspalvelusta.- Anonyymi
Ei jalostu ei.
Ylläpito tietänee senkin kuinka paljon rekatut kirjoittavat anoina. Nekin poistuisivat kävijämääristä rekisteröinnin tultua.
Luulen, että kannattomaksi kävisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jalostu ei.
Ylläpito tietänee senkin kuinka paljon rekatut kirjoittavat anoina. Nekin poistuisivat kävijämääristä rekisteröinnin tultua.
Luulen, että kannattomaksi kävisi.Miten ylläpito voi tietää olenko ano vai rekattu. Ei niitä kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ylläpito voi tietää olenko ano vai rekattu. Ei niitä kiinnosta.
Uskoisin, että he näkevät IP -osoitteet. Voivat laittaa osallistumiskiellon.
Kyllä heitä kiinnostaa kävijämäärät, koska ne vaikuttavat mainosten myyntiin ja tuloihin.
Jos anot poistetaan, kävijämäärä vähenee huomattavasti.
Niillähän tämä pyörii, mainostuloilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jalostu ei.
Luulen, että kannattomaksi kävisi.Mikä huoli teillä on, kannattaako vai eikö kannata? Pääasia, että tyhjänpäiväinen
p:n jauhanta loppuu. Perustakaa oma juorukerhonne ja antakaa muitten olla rauhassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä huoli teillä on, kannattaako vai eikö kannata? Pääasia, että tyhjänpäiväinen
p:n jauhanta loppuu. Perustakaa oma juorukerhonne ja antakaa muitten olla rauhassa!Johan täällä perustettiin boomerit yksityiseksi juorukerhoksi. Mutta silti sen johtaja täällä määräilee ja anoja häätää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan täällä perustettiin boomerit yksityiseksi juorukerhoksi. Mutta silti sen johtaja täällä määräilee ja anoja häätää.
Eikös se mdk.mdk/MdK ole myös boomereissa? Saanut johtajaltaan ohjeita täältä anojen häätämiseen.
Taitaa olla ruosuissa vallantahto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan täällä perustettiin boomerit yksityiseksi juorukerhoksi. Mutta silti sen johtaja täällä määräilee ja anoja häätää.
Tuskinpa täällä on kysymys anojen häätämisestä kysymys, vaan asiallisesta
kirjoittelusta. - Arvoitukseksi jää, mikä on anojen tarkoitus näillä palstoilla,
kun yhtään ainoata asiallista viestiä ei anojen koneista lähde liikkeelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kirjoittelusta. - Arvoitukseksi jää, mikä on anojen tarkoitus näillä palstoilla,
kun yhtään ainoata asiallista viestiä ei anojen koneista lähde liikkeelle.Todellakin. Ei tuo sinunjaan anoviesti asiallinen ole.
- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Tuskinpa olisi vakituiseen töissä kyseisessä kaupassa, jos nostella ei saisi.
Tuli juuri antamasta kaasupulloa jollekin asiakkaalle, kun olin kassalla ja kassa pyysi häntä myös antamaan minunulle pullon.
Aika omituiselta vaikuttaisi, jos vajaakuntoista laitettaisiin moiseen hommaan.
En usko, että se nykyaikana edes on mahdollista.
Jos taas on joku ohimenevä esim. lihasjuttu, niin siinä tapauksessa asian voisi sanoa.
Kyllähän minä nostamaan vielä pystyn painavanpaakin, mutta kysehän ei ollut siitä, vaan asiakaspalvelusta.kannetaanko sinulle siellä muut ostoksesi autoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun yhtään ainoata asiallista viestiä ei anojen koneista lähde liikkeelle.Et sitten laittanut rekattua nimimerkkiä esille.
Pahimpia melun pitäjiä olette anoina te rekatut puskissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun yhtään ainoata asiallista viestiä ei anojen koneista lähde liikkeelle.Kai sinäkin itse anona tarkoituksesi tiedät :)))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun yhtään ainoata asiallista viestiä ei anojen koneista lähde liikkeelle.Oletpahan nolo ”ano”😂
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin, että he näkevät IP -osoitteet. Voivat laittaa osallistumiskiellon.
Kyllä heitä kiinnostaa kävijämäärät, koska ne vaikuttavat mainosten myyntiin ja tuloihin.
Jos anot poistetaan, kävijämäärä vähenee huomattavasti.
Niillähän tämä pyörii, mainostuloilla.Unohda sellaiset osallistumiskiellot IP-osoitteella.
""IP-osoitteesi voi kuitenkin vaihtua. Esimerkiksi modeemin tai reitittimen käynnistäminen tai sammuttaminen voi vaihtaa sen. Voit myös pyytää Internet-palveluntarjoajaa vaihtamaan sen.
Kun olet liikkeellä, esimerkiksi matkoilla, ja otat laitteen mukaasi, kotisi IP-osoite ei seuraa mukanasi. Tämä johtuu siitä, että käytät toista verkkoa (esim. hotellin, lentoaseman tai kahvilan Wi-Fi-verkkoa) Internetissä liikkumiseen ja käytät muuta (ja väliaikaista) IP-osoitetta, jonka määrittää sinulle hotellin, lentoaseman tai kahvilan Internet-palveluntarjoaja.""
https://www.kaspersky.fi/resource-center/definitions/what-is-an-ip-address- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Unohda sellaiset osallistumiskiellot IP-osoitteella.
""IP-osoitteesi voi kuitenkin vaihtua. Esimerkiksi modeemin tai reitittimen käynnistäminen tai sammuttaminen voi vaihtaa sen. Voit myös pyytää Internet-palveluntarjoajaa vaihtamaan sen.
Kun olet liikkeellä, esimerkiksi matkoilla, ja otat laitteen mukaasi, kotisi IP-osoite ei seuraa mukanasi. Tämä johtuu siitä, että käytät toista verkkoa (esim. hotellin, lentoaseman tai kahvilan Wi-Fi-verkkoa) Internetissä liikkumiseen ja käytät muuta (ja väliaikaista) IP-osoitetta, jonka määrittää sinulle hotellin, lentoaseman tai kahvilan Internet-palveluntarjoaja.""
https://www.kaspersky.fi/resource-center/definitions/what-is-an-ip-addressKappas vaan. Täällä on uhkailtu "bannilla" ja ikuisella karkoituksella hornan tuuttiin. Ei tietenkään minua, kaveria vaan.
Jäin miettimään, että joku haavi täytyy olla, kun olen lukenut netissä tehtyjen kunnianloukkausten menneen läpi tuomiokapitulissa. Olisiko sitten ollut ihan rekattuna ja tunnistettavussa kasvokuvin. Anonyymi kirjoitti:
Kappas vaan. Täällä on uhkailtu "bannilla" ja ikuisella karkoituksella hornan tuuttiin. Ei tietenkään minua, kaveria vaan.
Jäin miettimään, että joku haavi täytyy olla, kun olen lukenut netissä tehtyjen kunnianloukkausten menneen läpi tuomiokapitulissa. Olisiko sitten ollut ihan rekattuna ja tunnistettavussa kasvokuvin.Netti on paljon enemmän kuin Suomi24.
Voinut olla ne kunnianloukkaukset vaikka X:ssä, Facebookissa ..., Hesarissakin.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Netti on paljon enemmän kuin Suomi24.
Voinut olla ne kunnianloukkaukset vaikka X:ssä, Facebookissa ..., Hesarissakin.Sepä se.
Turhaan olen täällä korvat luimussa ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten laittanut rekattua nimimerkkiä esille.
Pahimpia melun pitäjiä olette anoina te rekatut puskissa.Näin se on. KYllä se rekattu tyyppi näkyy puskista ja kaislikoista läpi. Nr jotka eniten vakuuttelee aina kirjoittavansa rekattuna, huutelee kaikkein eniten puskista. Välillä sitten kuitataan, välillä ei.
Anonyymi kirjoitti:
Näin se on. KYllä se rekattu tyyppi näkyy puskista ja kaislikoista läpi. Nr jotka eniten vakuuttelee aina kirjoittavansa rekattuna, huutelee kaikkein eniten puskista. Välillä sitten kuitataan, välillä ei.
Mikä sinun nimimerkkisi on silloin, kun et kirjoita Anona?
Itsestäsi kai puhut, silä ethän muuten voi noin varmaksi tietää.Anonyymi kirjoitti:
Sepä se.
Turhaan olen täällä korvat luimussa ollut.Jonkun kyseenalaista kunniaa täällä on silloin tällöin loukattu.
Miljoonakorvauksistakin puhuttu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin. Ei tuo sinunjaan anoviesti asiallinen ole.
Ei tietenkään, sinun mielestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään, sinun mielestäsi.
Eipä tuo ollut viestin laittajankaan omasta mielestä. Näin hän kirjoitti:
"kun yhtään ainoata asiallista viestiä ei anojen koneista lähde liikkeelle"
Hänen mielestään ei siis sinunkaan kommenttisi ole asiallinen.
Samaa mieltä on mdk.mdk, sen hän taannoin ilmoitti ylläpidolle ja esitteli sen täällä palstalla.
Liekö sama kirjoittaja?
- Anonyymi
Jossaki netissä vilahti sanat, kiikkuris kaakkuris kirjavalintu. Me penskat silloin sota-ajan jälkeen lisättiin: aitassa viileessä viineinen s i n t u.
Ylä-Savossa sinnuksi sanottiin vedellä jatkettua kirnupiimää. Hyvänen aika kun meillä voi tehtiin kokomaidosta pystykirnussa hyrskyttämällä.
Vanhat ihmiset muistavat vielä sen kirnunmännän jota ylösalas survomalla hapatettu täysmaito alkoi kiinteytymään voiksi.
Tähän liittyy wanha vitsi. No emäntä vei ylimääräisen voin kylän sekatavarakaupassa asiakkaille myytäväksi.
Paikallinen asiakas osti sitten voita kaupasta. Moitti kauppiaalle, että sinun voistasi löyti torakan jalkoja-
- Ei ole totta, minä keräsin torakoita siitä kermasta ainakin varttitunnin verran.
Öljylamppuaikaan. - Anonyymi
Hauska lukea, eipä tarvii juurikaan kommentoida asiallisesti. Olette kekseliäitä, takarivin tyynejä, eturivin eetloja, totuuskomissioita, boomereita, jyriä ja portinvartijoita.
Mihinkähän ryhmään kuuluisin ;))
Korppis- Anonyymi
Olet korppis jo ajat sitten tapasi näyttänyt ja ruhmäsi valinnut. Ei auta seliselit enää. Mutta poissa lupasit pysyä hillan ketjusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet korppis jo ajat sitten tapasi näyttänyt ja ruhmäsi valinnut. Ei auta seliselit enää. Mutta poissa lupasit pysyä hillan ketjusta.
Jätin oven raolleen, sitäpaitsi Hilla on poråtin
avannut kaikille, sinullekin. Ei ketju tarvitse
portinvartioita ; .D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
portinvartioita ; .DKorppis kuittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
portinvartioita ; .DEi ketju tarvitse myöskään jyriä eikä totuuskomissiota.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ketju tarvitse myöskään jyriä eikä totuuskomissiota.
Eikä varsinkaan anoja....ainakaan kaikkia. Toimisi ihan kiitettävästi aivan rekattujen ja nimimerrkinsä alle kirjoittavien vakikirjoittajien varassa. Ei olisi "jyrääjiä, totuuskomissioita, tyynejä eikä eetloja. Jokainne vastaisi omista puheistaan.
(Onhan se kummallista kun päivän on poissa kiikustuolista niin heti aletaan haukkumaan jotain muuta :)).- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluummin Jyrä ja totuuden puolustaja kuin Ano.
Korppis - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Eikä varsinkaan anoja....ainakaan kaikkia. Toimisi ihan kiitettävästi aivan rekattujen ja nimimerrkinsä alle kirjoittavien vakikirjoittajien varassa. Ei olisi "jyrääjiä, totuuskomissioita, tyynejä eikä eetloja. Jokainne vastaisi omista puheistaan.
(Onhan se kummallista kun päivän on poissa kiikustuolista niin heti aletaan haukkumaan jotain muuta :)).Rekkaus ei tarkoita että vastaisi puheistaan. Sinäkin selittelet juttujasi, milloin ne on huumoria milloin metaforia. Aina on syy lukijassa, ei kirjoittajassa, kun ei tarkoitustasi ymmärretä tai kun tarinasi muuttuu. Mitä vastuun kantoa tuollainen muka on?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
(Onhan se kummallista kun päivän on poissa kiikustuolista niin heti aletaan haukkumaan jotain muuta :)).Eliiaanankin on joutunut maalitettavaksi. Ramoonan kirkoituksiinkin tuli ohjeistusta.
Ei me olla ainuita ; ))
Korppis - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
(Onhan se kummallista kun päivän on poissa kiikustuolista niin heti aletaan haukkumaan jotain muuta :)).Sinä se vaan jaksat anoja haukkua. Jospa keräisit ne rekattusi ja nimimerkilliset sinne boomeriin. Sillähän tämä ratkeaa.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
(Onhan se kummallista kun päivän on poissa kiikustuolista niin heti aletaan haukkumaan jotain muuta :)).Miten sinäkään niitä legginsiä ivaisit, jos et voisi anona kirjoittaa?
Voisit lopettaa tuon ainaisen arvostelun, jos palsta ei miellytä, niin voithan mennä niihin lukuisiin muihin alustoihin.
Sinuna minä en kehtaisi arvostella tätä palstaa. Anonyymi kirjoitti:
Eliiaanankin on joutunut maalitettavaksi. Ramoonan kirkoituksiinkin tuli ohjeistusta.
Ei me olla ainuita ; ))
KorppisOta ensin selvää, mitä maalittaminen tarkoittaa, ennen kuin sellaisesta puhut näitten palstahorinoitten tiimoilta.
""Maalittaminen on ilmiö, jossa yksi tai useampi toimija kehottaa ja yllyttää suurta joukkoa hyökkäämään yhden ihmisen kimppuun eri tavoin, esimerkiksi lähettämällä vihaviestejä sähköpostilla tai sosiaalisessa mediassa.""
https://intermin.fi/poliisiasiat/viharikollisuus/maalittaminen
Mietipä, onko tällä palstalla oikeasti maalitettu Eliaanaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se vaan jaksat anoja haukkua. Jospa keräisit ne rekattusi ja nimimerkilliset sinne boomeriin. Sillähän tämä ratkeaa.
Onhan tuo ytittänyt kerätä rekattuja matkaansa boomeriin. Ketä lähti? Demekö?
Anonyymi kirjoitti:
Se boomereitten faceryhmä on perustettu vain uteliaisuudesta saada tietää nimeltään ketä minkäkin nimimerkin takana on.
Sitten niistä tuleekin hänen "hyviä tuttaviaan", joitten velvollisuus on silittää hänen päätään näillä palstoilla.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan Tellukka. Kiitos siitä. Ainoa "ruosu", jolla on itsetunto kohdallaan.
Ällitälliäkin niin, että rehellisesti voin sanoa kadehtivani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eliiaanankin on joutunut maalitettavaksi. Ramoonan kirkoituksiinkin tuli ohjeistusta.
Ei me olla ainuita ; ))
Korppisvaan ei voi tietää kuka täällä ’maalittaa”
Tellukka kirjoitti:
Se boomereitten faceryhmä on perustettu vain uteliaisuudesta saada tietää nimeltään ketä minkäkin nimimerkin takana on.
Sitten niistä tuleekin hänen "hyviä tuttaviaan", joitten velvollisuus on silittää hänen päätään näillä palstoilla.Itsestään paha pappi saarnaa.
Varas epäilee aina muita varkaiksi koska lähtökohtana on se että on itse varas.
Sinä puhut täyttä skeidaa ja kuvittelet että kaikki muut on yhtä uteliaita juoruilijoita kuin sinäkin, joka otit selvää jopa tonttini koosta ja neliöistäni ennen kuin ehdit kunnolla edes kotiutua palstalle.
Minä tiesin jo etukäteen lähes jokaisen boomereihin tulleen henkilöllisyyden ja lisäksi sinne tuli joukko henkilökohtaisia ystäviäni, jotka ovat innokkaita keskustelijoita ja oikean ikäisiä. Ketään en hakenut siinä vaiheessa itse kaveriksi, joten henkilötiedot nimeä ja kuvaa lukkunottamatta eivät ole tiedossani.
Minulla ei riitä mielenkiintoa ottaakseni selvää kuka kukakin on ja missä kukakin asuu ja millä kadulla ja missä kunnassa.
Se on sinun juttujasi, ei minun.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Itsestään paha pappi saarnaa.
Sinä puhut täyttä skeidaa ja kuvittelet että kaikki muut on yhtä uteliaita juoruilijoita kuin sinäkin, joka otit selvää jopa tonttini koosta ja neliöistäni ennen kuin ehdit kunnolla edes kotiutua palstalle.
Minä tiesin jo etukäteen lähes jokaisen boomereihin tulleen henkilöllisyyden ja lisäksi sinne tuli joukko henkilökohtaisia ystäviäni, jotka ovat innokkaita keskustelijoita ja oikean ikäisiä. Ketään en hakenut siinä vaiheessa itse kaveriksi, joten henkilötiedot nimeä ja kuvaa lukkunottamatta eivät ole tiedossani.
Minulla ei riitä mielenkiintoa ottaakseni selvää kuka kukakin on ja missä kukakin asuu ja millä kadulla ja missä kunnassa.
Se on sinun juttujasi, ei minun.Joukko? Justiinsa juu ja hehee
Paloma.se01 kirjoitti:
Itsestään paha pappi saarnaa.
Se on sinun juttujasi, ei minun.Tuosta kommentistahan voisin nostaa kunnianloukkaussyytteen sinua vastaan.
Mitäs minä olen varastanut sinulta tai muiltakaan?
""" sinäkin, joka otit selvää jopa tonttini koosta ja neliöistäni ennen kuin ehdit kunnolla edes kotiutua palstalle."""
Täyttä skeidaa!!!! En vieläkään tiedä "tonttisi" kokoa, mutta suuri sen täytyy olla, että siihen mahtuu kaikki luettelemasi puut, pensaat ja kasvimaat tilavan kasvihuoneesi lisäksi.
"Inga nya inlägg idag
2 under den senaste månaden"
Onpa tosi innokkaita keskustelijoita boomereissa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei me olla ainuita ; ))
KorppisKukahan täällä eniten ohjeistaa? Oisko se usein mainittu ”olen ollut kans….kesk.p, moderaattori”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä luulosairaita.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ota ensin selvää, mitä maalittaminen tarkoittaa, ennen kuin sellaisesta puhut näitten palstahorinoitten tiimoilta.
""Maalittaminen on ilmiö, jossa yksi tai useampi toimija kehottaa ja yllyttää suurta joukkoa hyökkäämään yhden ihmisen kimppuun eri tavoin, esimerkiksi lähettämällä vihaviestejä sähköpostilla tai sosiaalisessa mediassa.""
https://intermin.fi/poliisiasiat/viharikollisuus/maalittaminen
Mietipä, onko tällä palstalla oikeasti maalitettu Eliaanaa.Myöhäisiltaa@
Siivoojaparan raamattu internetin info.
Kiitos linkistä, siitäpä selvisi maalittaja sanan tarkoitus. Yleensä käy kuten linkistä selvisi, että yksi....tai useampi.....
Sinä luulut maalittajiin, eli uusi ryhmä lisää Eetlojen ja portinvartioitten jaotteluun.
Hyvää yötä jos nyt satut unesta kiinni saamaan.
Onhan täällä toki yksi lisäksesi, joka kukkuu yötä myöten.
Korppis
. Anonyymi kirjoitti:
Myöhäisiltaa@
Kiitos linkistä, siitäpä selvisi maalittaja sanan tarkoitus. Yleensä käy kuten linkistä selvisi, että yksi....tai useampi.....
Sinä luulut maalittajiin, eli uusi ryhmä lisää Eetlojen ja portinvartioitten jaotteluun.
Korppis
.Sisäministeriön (ei Raamatun) määritelmä maalittamisesta:
"yksi tai useampi toimija kehottaa ja yllyttää suurta joukkoa hyökkäämään yhden ihmisen kimppuun eri tavoin, esimerkiksi lähettämällä vihaviestejä sähköpostilla "
Kuka/ketkä on kehottanut ja yllyttänyt s u u r t a joukkoa lähettämään vihaviestejä sähköpostilla Eliaanalle? En tunne osumaa kohdallani.Tellukka kirjoitti:
Tuosta kommentistahan voisin nostaa kunnianloukkaussyytteen sinua vastaan.
Mitäs minä olen varastanut sinulta tai muiltakaan?
""" sinäkin, joka otit selvää jopa tonttini koosta ja neliöistäni ennen kuin ehdit kunnolla edes kotiutua palstalle."""
Täyttä skeidaa!!!! En vieläkään tiedä "tonttisi" kokoa, mutta suuri sen täytyy olla, että siihen mahtuu kaikki luettelemasi puut, pensaat ja kasvimaat tilavan kasvihuoneesi lisäksi.
"Inga nya inlägg idag
2 under den senaste månaden"
Onpa tosi innokkaita keskustelijoita boomereissa.Unohtui laittaa sitaatit.
"Varas epäilee aina... jne...."
Tarkoitta samaa kuin "paha pappi...." tai "'lälä heittele kivia lasitalossa". Sinä syytit minua että olen perustanut juoruryhmän tarkoituksenani onkia esille toisten henkilötietoja". Itse olet tihrustanut suurennuslasi kädessä kirjani kansista mikä nimeni on ja etsinyt etsinyt netistä osoitteeni ja kotipaikkani. Taisitpa kerran esittää että voisin kutsua sinut gevalialle. :))
Käytät nettiä taitavasti ja haluat loistaa taidoillasi etsiä ihmisistä tietoa ja sitten maalitat ja vihjailet.
Hetken jo luulin että lapsenlapsesi syntymä oli tehnyt sinusta vähemmän ilkeän, mutta erehdyin.Paloma.se01 kirjoitti:
Unohtui laittaa sitaatit.
Tarkoitta samaa kuin "paha pappi...." tai "'lälä heittele kivia lasitalossa". Sinä syytit minua että olen perustanut juoruryhmän tarkoituksenani onkia esille toisten henkilötietoja". Itse olet tihrustanut suurennuslasi kädessä kirjani kansista mikä nimeni on ja etsinyt etsinyt netistä osoitteeni ja kotipaikkani. Taisitpa kerran esittää että voisin kutsua sinut gevalialle. :))
Käytät nettiä taitavasti ja haluat loistaa taidoillasi etsiä ihmisistä tietoa ja sitten maalitat ja vihjailet.
Hetken jo luulin että lapsenlapsesi syntymä oli tehnyt sinusta vähemmän ilkeän, mutta erehdyin.""" Sinä syytit minua että olen perustanut juoruryhmän tarkoituksenani onkia esille toisten henkilötietoja"."""
Missäs mitään henkilötietojen onkimisesta olen puhunut? Laitapa esiin tai valehtelet.
""" olet tihrustanut suurennuslasi kädessä kirjani kansista mikä nimeni on """
Ei näköni sentään niin huono ole, että tarvitsisin suurennuslasia nähdäkseni kirjan kannesta sen kirjoittajan nimen.
""" ja sitten maalitat ja vihjailet."""
Luepa tuosta antamastani linkistä sinäkin se Sisäministeriön antama määritelmä maalittamisesta, ettet ketään turhaan syytä sellaisesta.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Unohtui laittaa sitaatit.
Hetken jo luulin että lapsenlapsesi syntymä oli tehnyt sinusta vähemmän ilkeän, mutta erehdyin.Olisiko sinun jo aika myöntää omat mokasi?
Sinä itse olet tuonut itsesi esille. Kukaan ei olisi tiennyt sinun nimeäsi, jos et olisi alkanut mainostamaan ja myymään kirjaasi täällä.
Se ei vaadi netin "taitavaa" käsittelyä, jos googlaa kirjan nimen. Ihan naurettava kommentti sinulta tuo "taitava käsittely". Sinä myös toit erään toisen kirjoittajan nimen esille.
Omista kirjoituksistasi vuosia sitten syytit myös korppista, eikä auttanut, vaikka moni sinulle viestitti, että oma mokasi.
Mitä tulee Tellukkaan, niin onhan hän (meidän muiden onneksi) korjannut sinun tekstejäsi, kun hänen tietonsa Ruotsista on ollut parempia, kuin sinun.
(Pieni vihje: Suomi on pieni maa ja esim. Jämsä ja Lappeentanta vielä pienempiä.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöhäisiltaa@
Korppis
.Onhan täällä joku joka nukkuu kellon ympärinkin ja jotain ettosiakin ottaa eli jokainen tyylillään.
- Anonyymi
Tämä ketju on ollut vain vuorokauden ja täällä akat taas toraa kuin räkättirstaat. Uskomatonta!
- Anonyymi
Ihan normaalia. Kateelliset akat ovat pahimpia selkäänpuukottajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle/ keille ollaan kateellisia ja miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puukottaa ja ketä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puukottaa ja ketä?
Kun kissa on poissa, hiiret hyppii pöydällä.
- Anonyymi
Ihan rauhallista oli kunnes eräs rekattu anona alkoi syyttää anojen käyttäytymistä.
Siihen kaksi tiimiläistä lisää alkoivat Anojen Maalittamisen 🤨 Siinäpä se päivä taas vierähti, niitä näitä touhotellen.
Miniällä pari vapaata, ovat tuolla alamökillä. Kävivät pari kertää täälläkin.
3 ahvneta toivat katiskasta. Olivat järvelläkin käyneet yhden ahvenen poika saanut veneen viereen, kun karkasi.
No ahven tuntuu liikkuvan nyt.
Miniällä on koira, beagle, täällä se menee nenä maassa Väinöä etsien, hajun perässä.
Itse olen monena päivänä ´´maalittanut´´ tuota pihakeinua. Sain sen alkuviikosta jo valmiiksi.
Niin oli viileä kesäkuu, ettei oikein kasvikset lähteneet kasvamaan. Nyt niitä vähän olisi tulossa, vaan katkaisee viileys taas kasvun.
Mustikoitakaan ei ole, kun siellä täällä. Varsia on kyllä vaikka millä mitalla.
Täälläpäin ei ole ilveksiä havaittu. Onneksi Väinö ei mene kovin etäälle.
Tulee huudettaessa aina melko pian.
Ikävää, että Hillan ketju on taas kerran pahaa kylvöä osakseen.Tämä on vissiin sitä leppoisa tarinaa oman päivän kulusta ja tapahtumista :). Samat jatinat päivästä ja kuukaudesta toiseen.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Tämä on vissiin sitä leppoisa tarinaa oman päivän kulusta ja tapahtumista :). Samat jatinat päivästä ja kuukaudesta toiseen.
tarkoitatko nyt Eliaanan kirjoitusta ihan tosissasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi jäädä rekkautuminen päälle vahingossa.
Anonyymi kirjoitti:
En tarkoita Eliaanan kirjoitusta tietenkään vaan sitä mistä Eliaanan kirjoitti viimeisessä kappaleessa.
Siis tätä:
"Ikävää, että Hillan ketju on taas kerran pahaa kylvöä osakseen."
Hyvä kun kysyit. Ei jää väärinkäsityksiä.Anonyymi kirjoitti:
Taisi jäädä rekkautuminen päälle vahingossa.
No niinhän haluat esittää. Mites sinun kirjautumisesi laita.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
No niinhän haluat esittää. Mites sinun kirjautumisesi laita.
seliseli, ei mee läpi 🤣
Sumuista lauantaiaamua, tyypillistä syksysäätä onkin, sumua ja koleaa, yöt niin viilenee.
Herätessäni oli mittarissa 10 astetta, minulle se oivasti riittää, vaatetta vaan ulos mennessä lisään.
Tuo herääminen tänä aamuna taas pitkäksi meni, puolikuusi heräsin, vasta pari tuntia myöhemmin sängystä nousin.
Ajattelin kaikkea ja torkahtelin, olen kertonutkin, että aamulla ajatus lentää.
Unen horteessa tunsin kolotuksen käsissäni ja ne puutuvat usein, onko verenkiertoni loppusuoralla?
Vuoro öinä jalat ja kädet, selkäkin kipuilee, mutta enpä nyt sairastamisesta sen enempää, vaivat kuuluu vanhuuteen.
Ikäväkseni taas lueskelin ketjua, aiemmilla palstoilla tutuiksi tulleet, ovat nyt välejään selvittämään tähän ketjuun tulleet, perin ikävää.
Tuo ikuinen kisma anoista ja rekatuista, asia mille emme mitään voi, päätös tehdään aivan muualla.
Ihmiset eivät muuta muotoaan/mieltään edes iän myötä.
Kirjoitus ystävyyttä kaipaan, en riitakavereita ja arjesta puhuminen on aivan muuta mitä nyt esillä on.
Mukava Väinölle, että saa vapaana liikkua ja aina kotiin osaa.
Pikkupoika varmaan harmissaan, kun kala karkasi, kivoja muistoja kalareissusta jää.
Palautetta tuon tapaisesta asiakaspalvelusta olisi annettava, maailma muuttuu siltäkin osin ikäväksi.
Uskoisin, että työhön tulijoita on ja heistä varmaan myös palveluammattiin sopivia.
Tuo toisen ihmisen huomioiminen on kyllä meissä vanhoissakin huomioitu, monta kertaa kassoilla näkee, miten paljon aikaa menee maksamiseen ja tavaroiden keräämiseen kassiin.
En ihmettele jos siinä ruokatunnilla kauppaan kiirehtinyt alkaa jalkaa siirtää ja hermot kiristyy.
Oikeus kaupantekoon on kaikilla, vanhoillakin, mutta jos hieman miettisi niitä toisia asiakkaita, huomaisi oman hitautensa ja katselisi pennoset jo saataville aiemmin ja nostaisi tavarat takaisin koriin ja siirtyisi pakkaamaan sivu penkille.
Meillä vanhoilla ei kiire mihinkään, voimme tehdä ostoksemme hiljaisina aikoina ja toimia siten, että emme jarruna olisi.
Minulle tämä ei edes vaikeaa ole, on helppo ajatella sen kiireisen työssäkäyvän ajatukset ja helpottaa olemista.
Sama pätee palstallekin, eikö voisi mennä itseensä ja miettiä enemmän kuin kahdesti, mitä kannattaa kaivaa entisiä, elämä on liian lyhyt riitelyyn,
paljon muuta pitäisi mahtua olemiseemme.
Suoraan puhumista, mutta harkiten, ei ole pakko loukkaavasti esiintyä, vieraita kumminkin toisillemme olemme.
Taas tuli tätä ohjeistusta, vaikka en sitä siksi tarkoita, jotakin on vaan tuohon ketjun eipäs, juupas keskusteluun sanottava, ne on kaukana arjen mukavuudesta kertomiseen.
Kirjoittajat voivat tympääntyä ainaisiin arjen tehtävien kerrontaan, mutta ei kaikki tuostakaan tykkää, että kinataan joka ketjussa, toivoisin asian korjaantuvan.
Mietintää asian suhteen toivon asianomaisilta.
Jospa koittaisi päivä, että hymysuin voisimme terveiset kirjoittajilta lukea, niin paljon hauskaakin eläminen sisältää, kipujenkin keskellä, valoa ja hyvää tuulta kaikille.- Anonyymi
Muutaman rekatun keskeinen tora tulee jatkumaan sitä mukaa kuin uutta tekstiä tuottavat ja samalla vanhat kaunatkin nousevat esiin.
Rekattu vastaan rekattu.
Rekatut voisivat myös kirjoittaa pelkästään rekattuina tai pelkästään anoina.
Riita olisi rehellisempää, jos olisi joko rekattu tai ano.
Ano vastaan rekattu.
Se on hyväksyttävä rekattujen, että tämä alusta tuskin muuttuu pelkästään rekattujen kirjoitusalustaksi. Ei ainakaan kahden ruotsinsuomalaisen ajamana.
Kirjoittaja ei ketään vastaan.- Anonyymi
Voi valita ainoastaan rekatuille sallittuja alustoja, jos ei hyväksy anona kirjoittamista. Jos anona sallitaan kirjoittaa, se pitää sallia myös rekatuille. Jokainen voi kirjoitta anonyyminä, ihan turha todistella ettei itse sitä tee. Vielä halpamaisempaa on arvuutella kuka rekattu kirjoittaa anona.
Sääliksi kävi katsella, kun Hil-lan rauhallisessa ketjussa oli oikein
joukkotappelu käynnissä, melkein samaa tyyliä kun joskus näkee
jengikahinoita, Tunteet kuumenevat, liekö kuuman kesän rippeitä.
Mielessäni kävi perustaa Suomi24:n ensimmäinen virallinen
"80 + nyrkkeilykehä", korotettua mallia, olisihan se Suomen riitai-
simmalla keskustelupalstalla. Nurkissa olisi pussit, jonne voisi heittää
tekarinsa ja ottaa sieltä pari numeroa suuremmat suuhunsa ja antaa
läpän lentää. Siellä vois pahimmat höyryt lientyä ja sitten voisi jatkaa
keskustelua niinkuin aikuiselta ihmiseltä odottaa.
Tällaista tapahtui jo Suomi 24 alkuaikoina. Aivan 2000-luvun alussa
oli roskakori, jonne sai kirjoittaa kaikki vihaviestinsä. Roskakori tyh-
jennettiin säännöllisin väliajoin. Sen jälkeen tuli mukaan kirjoittaja,
jolla oli varmaan parikymmentä eri nikkiä. Silloin kävi kato ikäihmisten
palstalla ja perustettiin Ikinörtit, missä oli rekkautumispakko ja rauha
oli maassa.Mielestäni kirjoitukset voisivat sisältää jotain aihetta, ei ikävien muisteloita, uutta ja raikasta kehiin.
Pienet arjen tapahtumat, miksei maailman suuretkin jutut voi sisältää mietittävää,
syyllisten etsiminen ei kannata.
Joka päivään voi etsiä syyn iloon, vaikka murheitakin on, hyväksymällä kaiken elämä on elämisen arvoista.
Minulle sopii rekatut kuin anotkin, viestin sisältö ratkaisee.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi valita ainoastaan rekatuille sallittuja alustoja, jos ei hyväksy anona kirjoittamista. Jos anona sallitaan kirjoittaa, se pitää sallia myös rekatuille. Jokainen voi kirjoitta anonyyminä, ihan turha todistella ettei itse sitä tee. Vielä halpamaisempaa on arvuutella kuka rekattu kirjoittaa anona.
Siinä vaan kaatuu ainoastaan anona kirjoittavien niskaan syytöksiä joita rekatut ovat anoina kirjoittaneet.
Eikö ole vähän epäreilua? Minusta on. - Anonyymi
mdk.mdk kirjoitti:
"80 nyrkkeilykehä", korotettua mallia, olisihan se Suomen riitai-
oli maassa.Et ollut sitä aloitusta rekisteröityneenä tehnyt.
Kirjoitat myös anona joita vastaan hyökkäät. Hyökkäät siis myös itseäsi vastaan. Hil-la kirjoitti:
Mielestäni kirjoitukset voisivat sisältää jotain aihetta, ei ikävien muisteloita, uutta ja raikasta kehiin.
Pienet arjen tapahtumat, miksei maailman suuretkin jutut voi sisältää mietittävää,
Joka päivään voi etsiä syyn iloon, vaikka murheitakin on, hyväksymällä kaiken elämä on elämisen arvoista.
Minulle sopii rekatut kuin anotkin, viestin sisältö ratkaisee.Totta puhut, Hil-la! Miksi haaskata aikaansa turhaan riitelyyn?
Kun minä olen ollut riitaisella tuulella, esimerkiksi aviomiehen kanssa,
niin silloin on ollut siivouspäivä talossa! Suursiivous!
Silloin on lentänyt ulos petivaatteet kaaressa tuulettumaan (nekin),
matot perässä. Mieli rauhoittuu sitä mukaa kun energia kehossa las-
keutuu, paikat on siivottu perusteellisesti, kantelen petivaatteita sisälle,
puhtaat lakanat sänkyyn ja mieskin kantelee jo mattoja sisälle.
Keitellään kahvit, istutaan ja jutellaan. Rauha maassa ja pariskunnalla
hyvä tahto.- Anonyymi
mdk.mdk kirjoitti:
oli maassa.Joku poistatti tuon nyrkkeilykehä aloituksen. Mksihän? Se oli tosi hyvä vaihtoehto.
Nyt on paloman perustama boomerit jonne pitää rekkautua. Miksi siellä ei pysytä vaan tullaan tänne anoja mollaamaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vaan kaatuu ainoastaan anona kirjoittavien niskaan syytöksiä joita rekatut ovat anoina kirjoittaneet.
Eikö ole vähän epäreilua? Minusta on.Miten voit tietää/todistaa, että rekatut kirjoittaa anoina?
Onkos se sitten reilua, että nikittömänä saa haukkua nikin tai jopa nimen omaavia rekattuja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku poistatti tuon nyrkkeilykehä aloituksen. Mksihän? Se oli tosi hyvä vaihtoehto.
Nyt on paloman perustama boomerit jonne pitää rekkautua. Miksi siellä ei pysytä vaan tullaan tänne anoja mollaamaan?Niin, mikä ero siinä boomereissa ja ikänörteissä on? Eikö se ole ihan sama missä rekatut voivat kokoontua keskenään?
Minäkin ehdin nähdä sen nyrkkeilykehä-aloituksen. Oli tosiaan anon tekemä.
Olisiko botti poistanut. Hil-la kirjoitti:
Mielestäni kirjoitukset voisivat sisältää jotain aihetta, ei ikävien muisteloita, uutta ja raikasta kehiin.
Minulle sopii rekatut kuin anotkin, viestin sisältö ratkaisee.Kannatan Hil-la ajatustasi! Jokaisella ketjun avaajalla on aina toivomus,
mistä aiheesta haluaisi vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia. Voisimme yrittää
kunnioittaa sitä.
Jos haluaa vähän räiskyvämpää aihetta, voisi sitä varten tehdä oman
aloituksensa, ettei lähde lapasesta ja muutu "sekametelisopaksi" toisen
rauhallisessa yrityksessä saada arkipäivään virikkeitä, iloa, rutiinejakin.
Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sen tärkeämmäksi muuttuvat rutiinit
ja käsitys siitä, että kaikki elämässä on vielä normaalin tuntoista. Että
itsellä on vielä oma tämä päivä hallinnassa.
Vanhan lähimmäisen mielenrauhan häiritseminen riitelyllä on epäkypsän
ja ajattelemattoman tuntoista.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit tietää/todistaa, että rekatut kirjoittaa anoina?
Onkos se sitten reilua, että nikittömänä saa haukkua nikin tai jopa nimen omaavia rekattuja?"Miten voit tietää/todistaa, että rekatut kirjoittaa anoina?"
Tässä ketjussa rekattu paljasti itse itsensä kertaalleen. Toista hänen anotekstiään tässä ketjussa en ainakaan minä voi todistaa, epäilen vaan.
"Onkos se sitten reilua, että nikittömänä saa haukkua nikin tai jopa nimen omaavia rekattuja?"
Tuo on vähän outo kysymys. En tiedä mitä säännöt sanovat. Miten voisi olla reilua nikittömänä haukkua, mutta epäreilua haukkua nimellä tai rekattuna ylipäätään ketään.
Kyllä se "haukkuminen" on jokaisen omantunnon ja moraalin varassa kirjoitti nikittä, nimellä tai rekattuna. "Ei ainakaan kahden ruotsinsuomalaisen ajamana."
----------------------------------------------------------------------------------
Tässähän alkaa olla rasismin merkkejä! Kirjoittaja tietänee että se
on kiellettyä Suomessakin.
Täytyy sanoa, että on kova työ oppia vierasta kieltä, mutta vielä
rankempaa näkyy olevan äidinkielensä säilyttämisyritykset!
Itse olin niin hullu, että nautin, kun löysin täältä Suomi24:ltä Ellin-
poksin, missä kirjoiteltiin savonmurteella 2000-luvun alussa.
Nyt minulla olisi tilaisuus säilyttä alkuperäismurteeni ja äidinkielen-
taitoni.
Kieli ei kehity, jos sitä ei kuule, jos ei voi keskustella suomenkielellä,
tai kirjoittaa äidinkielellään. Me kolme ruotsinsuomalaista olemme
nyt kuin piikki joittenkin anojen kannikassa.
Ilmoitan myös että kirjoitan nimimerkilläni, ja jos olen unohtanut
kirjautumisen, niin kirjoitan sepustukseni perään /MdK.
Jättäkää arvailut sikseen ja pysykää asiassa eikä sen vieressä!mdk.mdk kirjoitti:
"Ei ainakaan kahden ruotsinsuomalaisen ajamana."
----------------------------------------------------------------------------------
taitoni.
Jättäkää arvailut sikseen ja pysykää asiassa eikä sen vieressä!"Kommenttisi on nyt osa internetin historiaa", sanoo Suomi24. :))
- Anonyymi
mdk.mdk kirjoitti:
taitoni.
Jättäkää arvailut sikseen ja pysykää asiassa eikä sen vieressä!Ruotsalaisuutta ei täällä sinänsä ole moitittu, Teistä kolmesta kaksi on piikki toistensa lihassa, paloma ja tellukka. Tellukka ei arvostele suomalaisia, mutta ihan aiheellisesti tuota ”kirjailijaa. ”Itse tuputtaa kirjansa kansikuvia ja syyttää kun joku huomasi nimen.
- Anonyymi
mdk.mdk kirjoitti:
taitoni.
Jättäkää arvailut sikseen ja pysykää asiassa eikä sen vieressä!Ketähän voisi rasismista syyttää?
Kirjoitit mdk.mdk/MkD ylläpidolle jonka julkaisit tällä palstalla 11.8.2025.
Tässä ote julkaisustasi, siisti pätkä:
"Anonyymeillä kirjoittajilla ei ole mitään asiallista sanottavaa,
eivätka uskalla nimimerkillä kyhäiltyjä hengentuotteitaan
vahvistaa!"
Toisen ruotsinsuomalaisen teksti löytyy tästä ketjusta:
Paloma.se01
2025-08-22 18:16:04
UUSI
"Eikä varsinkaan anoja....ainakaan kaikkia. Toimisi ihan kiitettävästi aivan rekattujen ja nimimerrkinsä alle kirjoittavien vakikirjoittajien varassa." Anonyymi kirjoitti:
Et ollut sitä aloitusta rekisteröityneenä tehnyt.
Kirjoitat myös anona joita vastaan hyökkäät. Hyökkäät siis myös itseäsi vastaan.Tarkoitatko minun kirjoittamaani, johon nyt vastasit? Oletko sokea?
Anonyymi kirjoitti:
Ketähän voisi rasismista syyttää?
Kirjoitit mdk.mdk/MkD ylläpidolle jonka julkaisit tällä palstalla 11.8.2025.
Tässä ote julkaisustasi, siisti pätkä:
vahvistaa!"
Toisen ruotsinsuomalaisen teksti löytyy tästä ketjusta:
Paloma.se01
2025-08-22 18:16:04
UUSI
"Eikä varsinkaan anoja....ainakaan kaikkia. Toimisi ihan kiitettävästi aivan rekattujen ja nimimerrkinsä alle kirjoittavien vakikirjoittajien varassa."Niin? - Tämäkö siteeraukseni:
vahvistaa!"
Seison sanojeni takana. Ei ole vielä ollut aihetta perua.Anonyymi kirjoitti:
Et ollut sitä aloitusta rekisteröityneenä tehnyt.
Kirjoitat myös anona joita vastaan hyökkäät. Hyökkäät siis myös itseäsi vastaan.Mitäs höpäjät? Luuletko, että siihen voisi jälkikäteen rekkautua?
Jos voisit vaivautua ja laittaa rillit nenulle, kelaat ketjua hieman
takaisin ja katsot oikein tarkkaan, niin näet että anona voit yrittää
hyökätä vaikka tuulimyllyä vastaan, mutta jos olen rekkautunut,
niin OLEN REKKAUTUNUT,Anonyymi kirjoitti:
Niin, mikä ero siinä boomereissa ja ikänörteissä on? Eikö se ole ihan sama missä rekatut voivat kokoontua keskenään?
Minäkin ehdin nähdä sen nyrkkeilykehä-aloituksen. Oli tosiaan anon tekemä.
Olisiko botti poistanut.Väität, että viestini olisi ollut ano. Eipä ollut, sen enempää kuin
muutkaan anojen väittämät viestini. Jotta tutkikaapa faktat,
ennenkuin alatte hutkia.
mdk.mdk
2025-08-23 10:45:09
"80 + nyrkkeilykehä", korotettua mallia, olisihan se Suomen riitai-
Teksti jatkuu....- Anonyymi
mdk.mdk kirjoitti:
Väität, että viestini olisi ollut ano. Eipä ollut, sen enempää kuin
muutkaan anojen väittämät viestini. Jotta tutkikaapa faktat,
ennenkuin alatte hutkia.
mdk.mdk
2025-08-23 10:45:09
Teksti jatkuu....Mitä horiset. Ei tuo kopioimasi teksti ole se aloitus joka poistettiin. SIINÄ ei ollut puumerkkejä.
Ennen kuin kurkkasin tänne 80+ kuvittelin että tämä on ikäistensä näköinen eli suunnilleen sellainen kuin otaksun Hillan toivoman ketjun olevan. Leppoisia jutustelua kunkin arjesta ja kuulumisista. Yllätys olikin että täällä se vasta toraisa sakki onkin. Ja samoista aiheista kitistään päivästä ja kuukaudesta toiseen. Siis tarkoitan samoilla aiheilla sitä kuka saa kirjoittaa ja saako olla suosikkeja ym ym. Täytyy sanoa että käsitys tämän päivän kasikymppisistä on muuttunut 🙂
- Anonyymi
"toraisa sakki"
Luonnollisesti heitä/meitä on, kuten oli nuoremmissakin ikäryhmissä silloin, kun siellä oltiin.
Me vanhenemme, niin minä, sinä, kuin kaikki muutkin.
Niin monissa riidoissa sinäkin Siili olet olut vuosien saatossa, eikö? Anonyymi kirjoitti:
"toraisa sakki"
Luonnollisesti heitä/meitä on, kuten oli nuoremmissakin ikäryhmissä silloin, kun siellä oltiin.
Me vanhenemme, niin minä, sinä, kuin kaikki muutkin.
Niin monissa riidoissa sinäkin Siili olet olut vuosien saatossa, eikö?No ehkä kyse onkin omasta mielikuvastani. Ja kokemuksestani ikä-ihmisistä livessä. Harvemmat ovat näin riitaisia mutta voihan olla että Suomessa eivät nämä rauhaa rakastavat niin olekaan.
Ja toisaalta riita ja ilkeys ja hlökohtaisuuksiin meno on eri asia
kuin se että ollaan eri mieltä asioista ja tuodaan se esille. Täällä samat asiat ovat esillä joka ikisessä Hilla ketjussa. Mitään ratkaisua mihinkään ei tule eikä näin Hillankaan toive toteudu.
Tämä on minun näkemykseni asiasta.- Anonyymi
Minäkin luulin 80+ ikäisiä leppoisiksi mummeleiksi. Kummallista kinastelua täällä on jatkuvasti.
- Anonyymi
Mitähän sinä nuori ihminen täällä palstalla haet?
Eikö sinulla ole muita kontakteja 80 vuotiaisiin, tämän otannan perusteella leimaat? Niin tarkkaa kirjanpitoa pidät, että tiedät pitkältä ajalta puheen aiheetkin. Luulisi että pysyisit poissa ensi kurkkauksen jälkeen mutta yhä vaan kyyläät ja tilastoit. Outo juttu DDDD. - Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
No ehkä kyse onkin omasta mielikuvastani. Ja kokemuksestani ikä-ihmisistä livessä. Harvemmat ovat näin riitaisia mutta voihan olla että Suomessa eivät nämä rauhaa rakastavat niin olekaan.
kuin se että ollaan eri mieltä asioista ja tuodaan se esille. Täällä samat asiat ovat esillä joka ikisessä Hilla ketjussa. Mitään ratkaisua mihinkään ei tule eikä näin Hillankaan toive toteudu.
Tämä on minun näkemykseni asiasta.Kyllä sinulle on tuttuja täällä ja tiedät
heidän tapansa nuoremmista ryhmistä eli ei uutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin luulin 80 ikäisiä leppoisiksi mummeleiksi. Kummallista kinastelua täällä on jatkuvasti.
Täällä on eniten äänessä ne mummelit, joilla ei ole muuta elämää. Sellaisella riitaisella, huonon itsetunnon omaavalla ei ole livessäkään ystäviä-
- Anonyymi
Olen aina ymmärtänyt että vanhukset, nimenomaan yli kasikymppiset ihmiset ovat todella toraisia. Ne ,jotka lapsena ovat ovat olleet pahankurisia ovat sitä vanhanakin, koska ymmärrys alkaa heiketä.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole muita kontakteja 80 vuotiaisiin, tämän otannan perusteella leimaat? Niin tarkkaa kirjanpitoa pidät, että tiedät pitkältä ajalta puheen aiheetkin. Luulisi että pysyisit poissa ensi kurkkauksen jälkeen mutta yhä vaan kyyläät ja tilastoit. Outo juttu DDDD.Tyypillinen ystävällinen rakentava vastaus. Enpä tainnut muuta osata odottaa.🙂
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina ymmärtänyt että vanhukset, nimenomaan yli kasikymppiset ihmiset ovat todella toraisia. Ne ,jotka lapsena ovat ovat olleet pahankurisia ovat sitä vanhanakin, koska ymmärrys alkaa heiketä.
Minun livekäsitykseni ovat erit. Toki heissä kuin meissä kaikissa on moneen junaan.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
No ehkä kyse onkin omasta mielikuvastani. Ja kokemuksestani ikä-ihmisistä livessä. Harvemmat ovat näin riitaisia mutta voihan olla että Suomessa eivät nämä rauhaa rakastavat niin olekaan.
Tämä on minun näkemykseni asiasta.Parempikin toisten riitelystä toruja se siinä :))))
Voi anna mun kaikki kestää :)))) Siili25 kirjoitti:
Tämä on minun näkemykseni asiasta.Nyt alkoi se kuuluisa suomalainen uteliaisuus vaivaamaan, kun Siili kirjoitti:
"Ja kokemuksestani ikä-ihmisistä livessä. Harvemmat ovat näin riitaisia mutta voihan olla että Suomessa eivät nämä rauhaa rakastavat niin olekaan."
Nii, että mistä maasta nuo sinun livekokemuksesi ikäihmisistä on?Tellukka kirjoitti:
Nyt alkoi se kuuluisa suomalainen uteliaisuus vaivaamaan, kun Siili kirjoitti:
"Ja kokemuksestani ikä-ihmisistä livessä. Harvemmat ovat näin riitaisia mutta voihan olla että Suomessa eivät nämä rauhaa rakastavat niin olekaan."
Nii, että mistä maasta nuo sinun livekokemuksesi ikäihmisistä on?Anteeksi virhe: tarkoitin somessa. Etukäteissyöttö tarjosi omiaan.
Anonyymi kirjoitti:
Parempikin toisten riitelystä toruja se siinä :))))
Voi anna mun kaikki kestää :))))En toru. Ihmettelen vaan huuli pyöreänä ja tuon ihmettelyni ja mielipiteeni julki.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole muita kontakteja 80 vuotiaisiin, tämän otannan perusteella leimaat? Niin tarkkaa kirjanpitoa pidät, että tiedät pitkältä ajalta puheen aiheetkin. Luulisi että pysyisit poissa ensi kurkkauksen jälkeen mutta yhä vaan kyyläät ja tilastoit. Outo juttu DDDD.Siksi juuri leimaan kun otantaa on😄. Puheenaiheet ovat alkaneet selvitä kun tänne pistäydyin.
Päivän hupi seurata kun muutamat täällä tukkanuottasilla päivästä toiseen kuukaudesta toiseen ja mikään ei muutu .😵💫Siili25 kirjoitti:
Siksi juuri leimaan kun otantaa on😄. Puheenaiheet ovat alkaneet selvitä kun tänne pistäydyin.
Päivän hupi seurata kun muutamat täällä tukkanuottasilla päivästä toiseen kuukaudesta toiseen ja mikään ei muutu .😵💫Ja on täällä ihan mukavia asiaa kirjoittavatkin joiden juttuihin voi kommentoida👍.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Ja on täällä ihan mukavia asiaa kirjoittavatkin joiden juttuihin voi kommentoida👍.
No laitappa lista niistä mukavista joiden juttuihin voi kommentoida!Ainakin korppista kommentoit paljon.
Anonyymi kirjoitti:
No laitappa lista niistä mukavista joiden juttuihin voi kommentoida!Ainakin korppista kommentoit paljon.
No siitä listastahan täällä niin tykätään. Ja esimerkiksi anonyymejä vaikea listata. Kommentoin yleensäkin asiaa.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Siksi juuri leimaan kun otantaa on😄. Puheenaiheet ovat alkaneet selvitä kun tänne pistäydyin.
Päivän hupi seurata kun muutamat täällä tukkanuottasilla päivästä toiseen kuukaudesta toiseen ja mikään ei muutu .😵💫Älä siiti Siili. Oli se ikävää seurattavaa, kun sinä ja kylmis roikuitte, kuin räkä Lesken kirjoitusten perässä ja ivasitte häntä.
Samoin on muistoissa sinun ja korppiksen riidat. Ei ne riidat pois pyyhkiydy, vaikka nikkiä vaihtaakin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempikin toisten riitelystä toruja se siinä :))))
Voi anna mun kaikki kestää :))))Vuosia olet täällä piikitellyt ja haastanut riitaa. Ja nyt esität marttyyria. Voi ressukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia olet täällä piikitellyt ja haastanut riitaa. Ja nyt esität marttyyria. Voi ressukkaa.
Siis tämä siilille-
Henkilökohtaiset kemiat ei aina kohtaa ja sitä on varmasti turha odottaakaan, ei edes näissä ikäluokissa. Paljon on vettä virrannut siltojen ali siitä kun ent. siivojaparka tuli palstoille ja aloitti heti piikittelemään, oikaisemaan ja ivaamaan minua. Katsomme maailmaa eri näkökulmasta, erilainen maailmankatsomus ja erilaiset ajatukset siitä miten yhteisiä asioita tulisi hoitaa.
Se on kaikki ok, minun puolestani, jos mukaan ei tulisi sitä alituista ivailua ja vähättelyä. Kyllä minä sanon vöälillä väärinkin, en aina tarkista faktojani ja joudun korjailemaan puheiyani, koska minulle tämä palsta edustaa vain rupattelua ikätovereideni kanssa, ei mitään maakuntakäräjiä tai luentoja tai esityksiä siitä kuka on oikeassa ja kuka tietää enemmän ja mistäkin. En tallenna mitään, en selaa arkistoja, en etsi epätodennäköisyyksiä kenenkään kirjoittelussa. Jokainen väsää täällää omaa totuuttaan ja ne kaikki eivät aina näytä samanlaisilta.
Arvelin että jos pitäisin pieniä pausseja keikkastuolista, niin häiriköt, jotka ovat kimpussani, siirtyisivät jonnekin muualle, mutta erehdyin. He alkoivat kohdistaa kiusaamistaan muihin sen sijaan. Olisin niin mielelläni mukana tässä ketjussa, lukisin ja vastailisin viesteihin vanhojen palstatuttujen arkipäivästä, ikään kuin vertaisblogina, hakematta riitaa ja etsimättä tilaisuuksia kärjistää keskustelua. Mutta, kuten olen sanonut aikaisemmin, reagoin nokitteluun helposti, ärsyynnyn ja siirryn puolustuskannalle.
Jatkan nyt kuitenkin näitä päivän, parin minipausseja Hil-lan ketjuista ja katsotaan josko saisimme keikkastulin vauhdin vähän tasaantumaan.
Aurinkoista viikonloppua, syksy on tulossa ja sisämaassa taisi olla jo hallaa viime yönä. Aikaista on, mutta takkaa on alettava polttamaan tai sitten lämpöä päälle tupaan.- Anonyymi
Se on huomattu että reagoit heti ja vahvasti, sehän on huonon itsetunnon omaavien tyypillinen piirre. Monet yleiseen jakeluun tarkoitetut jutut otat itseesi. Vedät herneet nenuun myös kaikesta asiallisesta kritiikistä. Nuo asuntosi ja tonttisi neliöt on julkista tietoa Ruotsissa ja voihan jotain nimesi tietävää ( itse senkin olet täällä ilmaissut) kiinnostaa katsoa millaisiin neliöihin ne hallit ja ruokasalit mediahuoneet ja punssiverannat mahtuu. Taisi ollakkin yllättävän vähän neliöitä.
Ei taida parin päivän paussit auttaa, kun uutta syytöstä anoille pommitat heti taas tullessasi. Ja olethan rekattujakin vastustajia hankkinut. Hyvin tunnut muistavan mistä sinua on loukattu, mutta omat toisiin kohdistuvat unohdat .
Niin makaa kuin petaa. - Anonyymi
eli et pahemmin arvosta täällä muita kirjoittajia, kun noin "väliäkös sillä-tyylillä" kirjoitat.
"Kyllä minä sanon vöälillä väärinkin, en aina tarkista faktojani ja joudun korjailemaan puheiyani, koska minulle tämä palsta edustaa vain rupattelua ikätovereideni kanssa, ei mitään maakuntakäräjiä tai luentoja tai esityksiä siitä kuka on oikeassa ja kuka tietää enemmän ja mistäkin."
Tuota "paussin pitämistä, poistumista kokonaan yms. sellaista olet jauhanut jo monta vuotta eli toistat itseäsi, mutta tuo tekstisihän jo osoitti, ettei mitään väliä. - Anonyymi
Sanot että jokainen VÄSÄÄ omaatotuuttaan. Puhu vaan itsestäsi, muiden ei tarvitse väsätä kun puhuu yksinkertaisesti totta, rupatellessakin.
- Anonyymi
Mitäs mä sanoin. Huoh!
Sunnuntai aamua Jazz-musiikin tahdissa. Mieheni lempimusiikkia on Jazz ja klassinen.
Tykkään myös molemmista. Musiikkimakuni tosin vaihtelee. Jazzia kuuntelen mielelläni vaikka näin kirjoitellessani.
Kirjoittelen nykyään päivän tekemiseni omiin kansioihini, joista referoin niitä päiväkirjablogiini. Omissa muistiinpanoissani voin kirjoittaa vapaasti, eikä tarvitse miettiä ketä päiväni puuhastelut ärsyttävät.
Esikoinen oli eilen stadionilla Ultra Brata kuuntelemassa. Minulle yhtye ei ole tuttu, kertomansa mukaan ei ollut esikoisenkaan lempparimusaa.
Miniä oli haltioissaan niin Katri Helenan konsertista kuin Ultra Brankin.
Meillä kuunnellaan tänä iltana festarimusaa, joka kantautuu läheiseltä festarialueelta.
Siitä on noin 13-vuotta kun itse olimme festareilla. Se oli Nightwishin konsertti Sotkamossa, silloin uusi solisti Loor Jansen esiintyi ensimmäisiä kertoja Nightwishin kanssa.
Musiikkiterveisin Korppis@- Anonyymi
Kylläpä on ollut ihana päivä. Että mä rakastan syksyn kuulakkuutta, tulimme juuri viiden kilsan lenkiltä. Nyt on rento olo.
- Anonyymi
Lenkillä mekin, tuli aika paljon kilometrejä kun sieniä poikettiin keräämään. Nut lämpiää rantasauna. Ihana kuulas päivä täälläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lenkillä mekin, tuli aika paljon kilometrejä kun sieniä poikettiin keräämään. Nut lämpiää rantasauna. Ihana kuulas päivä täälläkin.
Meillä saunottiin jo. Tytär toi lämpimäisiä päivällä. Oli leiponut kaali- ja mustikkapiirakkaa. Kaali ei minulle oikein sovi, huonosti sulavaa ja kipristää mahassa. Pienen palan iltateen kanssa.
Mustikkapiirakka maistui päiväkahvilla.
Satoi pariin otteeseen vaan enempi oli aurinkoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä saunottiin jo. Tytär toi lämpimäisiä päivällä. Oli leiponut kaali- ja mustikkapiirakkaa. Kaali ei minulle oikein sovi, huonosti sulavaa ja kipristää mahassa. Pienen palan iltateen kanssa.
Mustikkapiirakka maistui päiväkahvilla.
Satoi pariin otteeseen vaan enempi oli aurinkoista.Ihana tytär sinulla! Minun tytär ei oikein leipomista hallitse mutta kutsuu usein syömään. Vävy on hyvä grillimestari. Lastenlapsetkin siinä taitavia, vihanneksiakin grillaavatm esim, maissia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana tytär sinulla! Minun tytär ei oikein leipomista hallitse mutta kutsuu usein syömään. Vävy on hyvä grillimestari. Lastenlapsetkin siinä taitavia, vihanneksiakin grillaavatm esim, maissia.
Grillaaminen on mukavaa yhdessäoloa parhaimmillaan. Hyvää ruokaa valmistuu siinä samalla. Nuoretkin viihtyvät ja oppivat valmistamaan mieleisiään herkkuja, vaikka erilaisia vartaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Grillaaminen on mukavaa yhdessäoloa parhaimmillaan. Hyvää ruokaa valmistuu siinä samalla. Nuoretkin viihtyvät ja oppivat valmistamaan mieleisiään herkkuja, vaikka erilaisia vartaita.
Mulla enää muistot grillaamisista. Asun nyt kerrostalossa. Herahti vesi kielelle muistissa folionyytit joissa sisällä kalaa.
- Anonyymi
Meillä on kerrostalon parvekkeella sellainen näppärä sähkögrilli. Kyllä siinä saa grillattua mehevää lohta foliossa ja vartaissa vaikka mitä. Vain mielikuvitus on rajana.
- Anonyymi
Sähkögrilli on itsellänikin. Näppärä pikku vehje. Tuskin kuluttaa paljon sähköäkään. Siinä lämmitän kahvimukillisenikin. Tulee laitettua sitä aina koko pannullinen.
Pitäisi vaihtaa koemielessä teehen, ettei se tiheästi kuin kahvi juoksuttaisi vessassa.
ukkeli. Rauhaisaa sunnuntaipäivää, pilviä kerääntyy, mutta vielä aurinko säteitään lähettää.
Tuli ikkunasta katsellen laulun sanat "pilvet on valkeita lampaita, ne ajan minä taivahan tarhaan" joku kouluaikainen laulu, en muista nimeä.
Taivas todellakin täynnä noita "lampaita", sateiseksi päivän mittaan muuttuu.
Tästä ketjun tilasta ei paljonkaan sanottavaa, pitäisi kai jättää sikseen, niin moni tekisi, mutta olen niin optimistinen ja toiveikas, että riidatkin loppuun kuluu;)D
Odottelen niitä paljon puhuttuja arkisten asioiden kerrontaa, tai yleensä tapahtumia itse kunkin elämästä.
Jos kolottelee, siitä kerrontaa, jos kivaa tapahtuu samoin siitä, ruuan laittokin voi monelle herättää ideoita.
Minä ruuanteon ajankohtaiseksi joutuvan, makustelen, että mikähän se voisi ollakaan tänään suuhun sopivaa.
Kerronpa tämän päivän ateriani koostumuksen, maitokastike, siihen muutama keitetty muna sekaan, sipulia ja suolaa, perunat tietty ja porkkanaa lisukkeena, kurkkusalaattia sitten valmiiseen lautasen reunaan.
Siinäpä ei eurot kovin isoa sijaa vie ja maistuu .
Jälkiruokia harvoin teen, jostakin syystä ei ne ei sovi vatsalleni, närästämään rupeaa, mutta köyhät ritarit voisivat hyvinkin vatsan mahdolliset tyhjät osat täyttää.
Olen ihmetellyt, kun marjoja voin syödä, sopii ihan hyvin, mutta kiisseliksi keitettynä närästys syntyy, voikohan tämä edes totta olla, luulotautia varmaan:)D
Tuo syksyn väritys ja kuulaus myös minun ihastukseni, viileä ilma on myös työn joutumisessa ison osan antava.
Grilli oli minullakin parvekkeella, mutta vähän käytön vuoksi sen hylkäsin, joskus olisi kyllä paikallaan, mutta nyt sitä ei ole.
Joissakin taloissa eivät naapurit tykkää, kun tuoksut varmaan ruokahalua lisää, omassa talossa en ole kuullut mitään kieltoja olevan, tupakkakin on sallittua polttaa, taitaa nykyään vähän tupakoivia olevan.
Minä saattaisin sen kiltin tytön roolin omata, kun uunissa ruokaa laittaessa usein pieneen kuppiin teen annoksen kälylleni, joka ei itse ruokaa tee.
Kutsun syömäänkin, jos jotain keittoruokaa laitan, hyvä mieli tulee minullekin, kun ylenpalttisen kiitoksien kera kehuvat, usein myös kummitytär mukana.
Kummitytär käy usein haudoilla ja lähettää kuvia minun mieheni (enonsa) haudoilta, kun en itse useinkaan pääse katsomaan, samoin raparperit ja marjat on tuliaisina, kun maalla käy.
Vuorottelua on hyvän tekokin parhaimmillaan.
Olenpa unohtanut muistuttaa tytärtä punajuurien lehtien käytöstä salaatissa, hänellä mökillä kasvaa pienessä kehikossa myös punajuuria, heikosti sanoi kasvun edistyvän, sää ei tänä kesänä ole kasvulle parasta ollut.
Kertoi saunamökkiin jo muuttaneensa, kun on helpompi lämpöä saada, suurempi hirsirakennus vaatii lämmittämistä enemmän.
Sanoin , että kesä kohta ohi, päiväili, että saisi jatkua vielä, ovat mökkihöperöitä, ikä heillekin kohta saareen menon vaikeaksi tekee, vävy kohta jo 72 vuotias ja jalat hänelläkin vaikeuksia tuottaa.
Löytyykö jostain sieniäkin, täällä ei kovin runsaasti niitä ole, tai ainakin saaresta näin kertovat, tuo rantasauna herätti ikävän minullekin saunomiseen, muistot mökillä olosta nousivat pintaan.
No saunassa olin minäkin eilen, naapurin rouvan kanssa, mutta ei se rantasaunaa korvaa.
Näin tällä kertaa, pilvetkin kadonneet, jospa saisimme kauniin päivän syksyä enteilevän.
Iloa eloonne, aina sitä jotain piristävääkin saattaa osua kohdalle.- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Rauhaisaa sunnuntaipäivää, pilviä kerääntyy, mutta vielä aurinko säteitään lähettää.
Tuli ikkunasta katsellen laulun sanat "pilvet on valkeita lampaita, ne ajan minä taivahan tarhaan" joku kouluaikainen laulu, en muista nimeä.
Tästä ketjun tilasta ei paljonkaan sanottavaa, pitäisi kai jättää sikseen, niin moni tekisi, mutta olen niin optimistinen ja toiveikas, että riidatkin loppuun kuluu;)D
Odottelen niitä paljon puhuttuja arkisten asioiden kerrontaa, tai yleensä tapahtumia itse kunkin elämästä.
Jos kolottelee, siitä kerrontaa, jos kivaa tapahtuu samoin siitä, ruuan laittokin voi monelle herättää ideoita.
Minä ruuanteon ajankohtaiseksi joutuvan, makustelen, että mikähän se voisi ollakaan tänään suuhun sopivaa.
Kerronpa tämän päivän ateriani koostumuksen, maitokastike, siihen muutama keitetty muna sekaan, sipulia ja suolaa, perunat tietty ja porkkanaa lisukkeena, kurkkusalaattia sitten valmiiseen lautasen reunaan.
Jälkiruokia harvoin teen, jostakin syystä ei ne ei sovi vatsalleni, närästämään rupeaa, mutta köyhät ritarit voisivat hyvinkin vatsan mahdolliset tyhjät osat täyttää.
Olen ihmetellyt, kun marjoja voin syödä, sopii ihan hyvin, mutta kiisseliksi keitettynä närästys syntyy, voikohan tämä edes totta olla, luulotautia varmaan:)D
Tuo syksyn väritys ja kuulaus myös minun ihastukseni, viileä ilma on myös työn joutumisessa ison osan antava.
Grilli oli minullakin parvekkeella, mutta vähän käytön vuoksi sen hylkäsin, joskus olisi kyllä paikallaan, mutta nyt sitä ei ole.
Joissakin taloissa eivät naapurit tykkää, kun tuoksut varmaan ruokahalua lisää, omassa talossa en ole kuullut mitään kieltoja olevan, tupakkakin on sallittua polttaa, taitaa nykyään vähän tupakoivia olevan.
Minä saattaisin sen kiltin tytön roolin omata, kun uunissa ruokaa laittaessa usein pieneen kuppiin teen annoksen kälylleni, joka ei itse ruokaa tee.
Kutsun syömäänkin, jos jotain keittoruokaa laitan, hyvä mieli tulee minullekin, kun ylenpalttisen kiitoksien kera kehuvat, usein myös kummitytär mukana.
Kummitytär käy usein haudoilla ja lähettää kuvia minun mieheni (enonsa) haudoilta, kun en itse useinkaan pääse katsomaan, samoin raparperit ja marjat on tuliaisina, kun maalla käy.
Olenpa unohtanut muistuttaa tytärtä punajuurien lehtien käytöstä salaatissa, hänellä mökillä kasvaa pienessä kehikossa myös punajuuria, heikosti sanoi kasvun edistyvän, sää ei tänä kesänä ole kasvulle parasta ollut.
Kertoi saunamökkiin jo muuttaneensa, kun on helpompi lämpöä saada, suurempi hirsirakennus vaatii lämmittämistä enemmän.
Sanoin , että kesä kohta ohi, päiväili, että saisi jatkua vielä, ovat mökkihöperöitä, ikä heillekin kohta saareen menon vaikeaksi tekee, vävy kohta jo 72 vuotias ja jalat hänelläkin vaikeuksia tuottaa.
Löytyykö jostain sieniäkin, täällä ei kovin runsaasti niitä ole, tai ainakin saaresta näin kertovat, tuo rantasauna herätti ikävän minullekin saunomiseen, muistot mökillä olosta nousivat pintaan.
No saunassa olin minäkin eilen, naapurin rouvan kanssa, mutta ei se rantasaunaa korvaa.
Näin tällä kertaa, pilvetkin kadonneet, jospa saisimme kauniin päivän syksyä enteilevän.
Iloa eloonne, aina sitä jotain piristävääkin saattaa osua kohdalle.Kiitos Hilla, nyt piristi tämä kiva aloituksesi. Tuo valkokastike on melkein unohtunut, munien höystämänä se onkin kunnon ruokaa, ei lihaa kaipaa.
- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Rauhaisaa sunnuntaipäivää, pilviä kerääntyy, mutta vielä aurinko säteitään lähettää.
Iloa eloonne, aina sitä jotain piristävääkin saattaa osua kohdalle.Voi miten alko tehdä mieli köyhiä ritareita, vaan ei ole lettipullaa niitten tekoon!
Hil-la kirjoitti:
Iloa eloonne, aina sitä jotain piristävääkin saattaa osua kohdalle.Aamupäivää ! Erityiskiitos Hil-la, tämän aamun kirjoituksesta. Kuin olisi pitkän harhailun jälkeen tullut kotiin, tuttujen tuumailujen ja arkisten askareiden pariin..))
Olen kyllä hatarasti seuraillut "tapausten kulkua"täällä, mutta mitään sanottavaa minulla ei keskusteluun ole ollut. Joitakin repliikkejä on nyt mieli kehaista tai kannustaa, samoin "uusien" tulokkaiden viestittelyä, mutta kun arkista tapahtumista on itsellä ollut runsaasti, olen jättänyt viestittelyn väliin.
Minulla on myös meneillään todellinen lukumaraton: yht´äkkiä sain kirjastosta kaikki varaamani kirjat ja uutuuksissa on vain kahden viikon laina-aika - niitäkin joukossa oli.
Myös tämä "syyskauden alku" on tuonut mukanaan erilaisia järjestelyjä ja tämä oma perushuoltokin teettää aika ajoin ylimääräisiä siirtoja. Kampaajan sain sentään varatuksi, suuhygienistiltä tuli jo kortti/kutsu tapaamiseen - sielläkin pitäisi nykykäytännön mukaan käydä useamman kerran vuodessa - ja hammaslääkärissä vain joka kolmas vuosi !
Jälkahoitoa en juuri ole tarvinnut ennen tätä Basedowin tautia, kilpirauhassairautta, nyt kynnet ovat haurastuneet ja vaativat erityiskäsittelyä.
Lihaskuntoharjoittelu on kai vienyt hieronnan tarpeen, pari vuotta sitten taisin käydä hierojalalla viimeksi...
Mutta, kuten tiedetään, tämänpäiväinen terveydentila voi muuttua hetkessä, melkein mitä tahansa voi olla tulollaan ja jokaisesta terveestä päivästä voi vain olla kiitollinen.
Nykytiedon mukaan siihen "hyvään, terveeseen elämään" lasketaan myös myötätuntoinen, toiset huomioon ottava asenne. Siitä Hil-la on monesti kertonut, kuten nyt tuosta kälyn huomioimisesta.
Tuohon henkeen voin itsekin samaistua, isossa perheessa kasvaneena asenne lienee jo selkäytimessä.
Nykyisin kun perheet ovat pieniä tai lapsia ei ole lainkaan, voisi kuvitella, että se olisi omiaan ruokkimaan tätä minä/minä-kulttuuria, jossa aito jakamisen henki on muuttunut esittelyksi, laskelmoinniksi ja kilpailuksi.
Synkistelyksi meni, vaikka iloa etsin..)) Minulla se vain pakkaa olla niin, että "se huonoin alternatiivi (vaihtoehto) tulee ensimmäisenä mieleen ja kun sen saa vieritettyä sivuun,
löytyy parempaa, iloakin...
Sitä toivotan kaikille tähänkin päivään,
demeter1Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Hilla, nyt piristi tämä kiva aloituksesi. Tuo valkokastike on melkein unohtunut, munien höystämänä se onkin kunnon ruokaa, ei lihaa kaipaa.
Minullekin tuo valkokastike kananmunilla on tuttu. Hyvää perunoiden ja lisukkeiden kera. Toinen on maitokeitto joihin tuli perunaa,m sipulia ja munalohkoja.
Ei vaan ole pitkään aikaan tullut tehtyä. Häytyypä ottaa joku päivä työn alle.
Meillä tuo toinen henkilö joka täällä asuu syö gluteiinitonta ruokaa. Se vähän rajoittaa ruokien valmistusta mutta helposti molemmille maistuva ruoka löytyy.
Tänään chili Con Carne riisin kera. Aiemmin tein chili sin carnea,m sekin ihan hyvää. Kaalilaatikko varten ainekset varattuna myösHil-la kirjoitti:
Iloa eloonne, aina sitä jotain piristävääkin saattaa osua kohdalle.Hyvät huomenet täältä naapuristakin! Täällä on valjennut aurinkoinen syyspäivä.
Olen jo "vetänyt lenkin" ja sehän antaa energiaa, olipahan kuinka vetämätön olo
tahansa ennen lenkille lähtöä.
Tänä aamuna tunsin, että "tänään olen taas vahva" ja nousin näpäkästi ylös.
Päivän suunnitelmat ovat yleensä siinä vaiheessa selvät päässäni (Luojan kiitos,
vielä).
Huomisaamuna kiireinen ohikulkija, pikkuveli (75 v) matkalla Italiaan ja Sveitsiin
moottoripyörällä. Aamulaiva on aikaisin Tukholmassa ja olen oppinut että alku-
matkalla on kiire, joten aamiaisen on oltava valmiina, ettei matkanteko kovin paljon
hidastu. Puhelimessa hän kuitenkin varoitteli, että ei tarvitse kaataa kahvia kuppiin
ennenkuin hän tulee ovesta sisälle! :)
Käväisin tekemässä täydentäviä ostoksia tässä talossa olevassa suurmyymälässä.
Menen hissillä alas myymälän ovelle ja ostokset teen tiukasti listan mukaan, vaikka
houkutuksia on hehtaarikaupassa vaikka kuinka paljon. Toin ostokset myymälän
kärryllä asuntoon, sitten kärryt takaisin ja aamulenkille raikkaaseen syysilmaan.
Ruokamyymälä on kesän aikana läpikäynyt täydellisen muutoksen ja nykyaikaista-
misen. Nyt on helpompi löytää etsimänsä tuotteet ja mukava henkilökunta auttaa
tarpeen vaatiessa.
Tänä aamuna etsin tiettyä salaattilajia, joka täällä kulkee nimellä "rapea salaatti"
(krispsallad). Sitä oli aikaisemmin vihannesosastolla, mutta nyt nykyaikaistamisen
mukana se salaatti on pakattu silputtuna vakuumipusseihin ja roikkuu seinällä kou-
kuissa. Ei näyttänyt kovin rapealta. Ostin tavallista "kurttuista" salaattia, joka nuu-
tuu pian.
Täytyy kokeilla laittaa se jääveteen, jos se piristyisi siitä. Vai onko jollakin hyvä keino,
miten pehmeät salaatinlehdet saa pysymään napakkana?
Hil-la mainitsi punajuurien lehdistä salaatissa. Kun aikaisemmin tänä aamuna katse-
lin oman myymäläni tuoreita punajuuria varsineen, niin varret olivat aivan nuutuneet
ja ruman näköiset raikkaitten vihannesten joukossa. Mutta kello oli vasta 7 ja henkilö-
kunta täydessä touhussa täyttämässä ja siivoamassa hyllyjä.
Mielestäni vihannesosasto on myymälän käyntikortti. Jos kaikki on siistin ja tuoreen
näköistä, niin se antaa ensivaikutelman koko myymälän tasosta.
Juttelin poikani kanssa ja kerroin että enonsa tekee huomenna pikavisiitin ja on taas menossa "vanhana miehenä" tuhansien kilometrien reissulle Italian ja Sveitsin alpeille.
Minulla on sitten maha kipeä, kun olen aina huolissani kun joku läheinen on pitkillä
reissuilla. Kipu ei hellitä, ennenkuin reissaajat ovat taas turvallisesti kotona. Pikku-
veli oli jo pienenä se, jonka "perään" minä isona siskona sain katsoa. Sitten myöhem-
min kun hän on harrastanut moottoripyöräilyä, niin on ollut huoli, ettei vaan jotakin
satu. Vielä suurempi hätä on ollut pojasta, kun hänen on pitänyt olla lähtövalmiina
milloin tahansa ja asuinpaikka on pitänyt olla lentokentän tuntumassa, eikä missään
korvessa.
Eli tällainen mahakipu on minulle yhtä tuttua kuin Matti Nykäselle mäen nokalla:
"Olen ollut tässä ennenkin".
Hyvää sunnuntaita Kiikkustuoliin istahtaneille!mdk.mdk kirjoitti:
Hyvät huomenet täältä naapuristakin! Täällä on valjennut aurinkoinen syyspäivä.
Olen jo "vetänyt lenkin" ja sehän antaa energiaa, olipahan kuinka vetämätön olo
tahansa ennen lenkille lähtöä.
Tänä aamuna tunsin, että "tänään olen taas vahva" ja nousin näpäkästi ylös.
Päivän suunnitelmat ovat yleensä siinä vaiheessa selvät päässäni (Luojan kiitos,
vielä).
Huomisaamuna kiireinen ohikulkija, pikkuveli (75 v) matkalla Italiaan ja Sveitsiin
moottoripyörällä. Aamulaiva on aikaisin Tukholmassa ja olen oppinut että alku-
matkalla on kiire, joten aamiaisen on oltava valmiina, ettei matkanteko kovin paljon
hidastu. Puhelimessa hän kuitenkin varoitteli, että ei tarvitse kaataa kahvia kuppiin
ennenkuin hän tulee ovesta sisälle! :)
Käväisin tekemässä täydentäviä ostoksia tässä talossa olevassa suurmyymälässä.
Menen hissillä alas myymälän ovelle ja ostokset teen tiukasti listan mukaan, vaikka
houkutuksia on hehtaarikaupassa vaikka kuinka paljon. Toin ostokset myymälän
kärryllä asuntoon, sitten kärryt takaisin ja aamulenkille raikkaaseen syysilmaan.
Ruokamyymälä on kesän aikana läpikäynyt täydellisen muutoksen ja nykyaikaista-
misen. Nyt on helpompi löytää etsimänsä tuotteet ja mukava henkilökunta auttaa
tarpeen vaatiessa.
Tänä aamuna etsin tiettyä salaattilajia, joka täällä kulkee nimellä "rapea salaatti"
(krispsallad). Sitä oli aikaisemmin vihannesosastolla, mutta nyt nykyaikaistamisen
mukana se salaatti on pakattu silputtuna vakuumipusseihin ja roikkuu seinällä kou-
kuissa. Ei näyttänyt kovin rapealta. Ostin tavallista "kurttuista" salaattia, joka nuu-
tuu pian.
Täytyy kokeilla laittaa se jääveteen, jos se piristyisi siitä. Vai onko jollakin hyvä keino,
miten pehmeät salaatinlehdet saa pysymään napakkana?
Hil-la mainitsi punajuurien lehdistä salaatissa. Kun aikaisemmin tänä aamuna katse-
lin oman myymäläni tuoreita punajuuria varsineen, niin varret olivat aivan nuutuneet
ja ruman näköiset raikkaitten vihannesten joukossa. Mutta kello oli vasta 7 ja henkilö-
kunta täydessä touhussa täyttämässä ja siivoamassa hyllyjä.
Mielestäni vihannesosasto on myymälän käyntikortti. Jos kaikki on siistin ja tuoreen
näköistä, niin se antaa ensivaikutelman koko myymälän tasosta.
Juttelin poikani kanssa ja kerroin että enonsa tekee huomenna pikavisiitin ja on taas menossa "vanhana miehenä" tuhansien kilometrien reissulle Italian ja Sveitsin alpeille.
Minulla on sitten maha kipeä, kun olen aina huolissani kun joku läheinen on pitkillä
reissuilla. Kipu ei hellitä, ennenkuin reissaajat ovat taas turvallisesti kotona. Pikku-
veli oli jo pienenä se, jonka "perään" minä isona siskona sain katsoa. Sitten myöhem-
min kun hän on harrastanut moottoripyöräilyä, niin on ollut huoli, ettei vaan jotakin
satu. Vielä suurempi hätä on ollut pojasta, kun hänen on pitänyt olla lähtövalmiina
milloin tahansa ja asuinpaikka on pitänyt olla lentokentän tuntumassa, eikä missään
korvessa.
Eli tällainen mahakipu on minulle yhtä tuttua kuin Matti Nykäselle mäen nokalla:
"Olen ollut tässä ennenkin".
Hyvää sunnuntaita Kiikkustuoliin istahtaneille!Kommentoin omaa kirjoitustani, kun en osaa sovittaa tekstin leveyttä sopivaksi.
Häiritsee, kun on pari sanaa rivin alussa.
Kuinka te toiset teette? Kirjoitatteko vaan koko pitkän sivun reunasta reunaan ja kone katkaisee automaattisesti.
Olen kokeillut käyttää kirjoitusohjelmaa, jolla saa sellaiseksi kuin haluaa,
mutta siinä on sitten ylimääräistä puuhaa: leikkaa - liimaa, kun siirtää tekstin tänne.
Huomenta Korvesta@
Facebook lähettää muistoja vanhoista päivityksistä. 24.8. 2014 siis 11-vuotta sitten päivitin sivuni kuvilla mökiltäni. Päivityksessä oli kirjoittamani kaunis runo jonka olin jo unohtanut. Muisto lämmitti mieltäni on ihana aloittaa uusi päivä.
Vielä on kesää jäljellä.
Korpeni kirja
Korpi on kuin satumaa jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan värejä mättää, taivaan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi ; )- Anonyymi
On se niin ihanaa, kun päivä onnistuu OMAN KAUNIISTI KIRJOITETUN RUNON
ansiosta.
Voiko "vaatimattomammin" tuoda itserakkautensa esiin ?
Päiväni on niin ihana, kun olen niiiiin hyvä ..........- Anonyymi
Kun runoketjussa oli kauniita loppusointurunoja, niin korppis väheksyi niitä ja sanoi kirjoittavansa modernia suorasanaista runoutta, oli siihen oikein kurssit käynyt. Nyt itse tuppaa tänne siirappi imellystä.
- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti: "kirjoittamani kaunis runo", ei kauniisti kirjoittamani runo.
kylmätotuus
- Anonyymi
Miten noin itsekeskeinen ja omahyväinen ihminen on saattanut u n o h t a a
"kauniisti kirjoittamansa" runon ? Ei ole todellista :D :D :D- Anonyymi
Jopas nyt sait hepulin - koita rauhoittua.
Pienetkin asiat voi ilahduttaa mieltä, etenkin suurten tapahtumien puuttuessa ja harvoilla meillä arkielämä on niin tapahtumarikasta, etteikö nuo pienet asiat ilon ja onnen tuojina olisi tärkeitä .
Minua ilahdutti, kun tyttärenpoika, joka asuu viikolla toisen isoäitinsä luona (sieltä on lyhyempi matka Arkandan lentoasemalle, jossa hän on työssä) otti yhteyttä iltamyöhäisellä, enne nukkumaanmenoa, ihanvain kyselläkseen miten mummi jakselee...
Daaliani kukkivat ja ylivuotinen amaryllis, jonka istutin keväällä on komeassa kukassa ulkona penkissä.
Kävin vaateostoksilla, ihan lähikaupungissa saakka, ja tulin kotiin pari kassillista uusia vaatteita mukanani. Syksyn muotia, syksyn värejä ja ihmeesti piristyin niistä.
Syvää viininpunaista, sammalenvihreää, taivaansinistä, mustaa....garderobin uudeksi vaihto jatkuu.
Katseltiin Suomi-Ruotsi- maaottelua eilen, jatkuu tänään. Taitaa tulla takkiin...
Tänään pyykkipäivä, ulkona 15 astetta ja aurinko pilkistelee. Pohjoistuuli puhaltelee ajoittain navakasti.
Hyvää sunnuntaita!Eihän opiskelu ole monellekaan keväällä kirjoittaneella heti mielessä. Työn tekeminen ja oman rahan tienaaminen lie tähtäimessä.
Kuopukseni jaksaa ilahduttaa äitiä. Hän sai hyvän työpaikan valmistuttuaan ja nyt vapaa-aikana toteuttaa itseään taidetta tekemällä.
Olin otettu kun sain tietää pojan suunitelmista.
Hiljaa hyvä tulee, itsetunnon vahvistaminen työn ja opiskelun kautta on auttanut häntä ymmärtämään, että uskaltaa julkaista omaa osaamistaan.- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Eihän opiskelu ole monellekaan keväällä kirjoittaneella heti mielessä. Työn tekeminen ja oman rahan tienaaminen lie tähtäimessä.
Kuopukseni jaksaa ilahduttaa äitiä. Hän sai hyvän työpaikan valmistuttuaan ja nyt vapaa-aikana toteuttaa itseään taidetta tekemällä.
Hiljaa hyvä tulee, itsetunnon vahvistaminen työn ja opiskelun kautta on auttanut häntä ymmärtämään, että uskaltaa julkaista omaa osaamistaan.Riippuu mitä haluaa opiskella.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat?
On opiskelupaikkoja, johon on vaikea päästä, niin siksi kantsii heti hakea, jotta voi sitten hakea uudestaan ja uudestaan.....
Anonyymi kirjoitti:
On opiskelupaikkoja, johon on vaikea päästä, niin siksi kantsii heti hakea, jotta voi sitten hakea uudestaan ja uudestaan.....
Nuori mies on ollut työssä jo pari vuotta koulun ohella, harjoittelupaikka, koska hän kirjoitti kaupalliselta linjalta. Hän ei ole suunnitellut koskaan korkeakouluopintoja, vaan päästä työelämään kiinni mahdollsimman nopeasti. Isän ja isoisän ja bonusisoäidin työura logistiikassa kiinnostaa ja kotipaikka Arlandan lentokentän lähistössä tarjoaa työpaikkoja alalta.
Anonyymi kirjoitti:
Uudelleen haneminen... voi tyssätä ensikertalaiskiintiöihin.
Ensikertalaiskiintiö tarkoittaa sitä, että osa korkeakoulujen opiskelupaikoista on varattu ensikertalaisille ja osa muille hakijoille.
Olen lukenut, että nuoret pelkäävät hakeutua ensikertalaiskiintiön vuoksi opiskelemaan, koska eivät ole varmoja mitä ensisijaisesti haluaisivat opiskella.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Nuori mies on ollut työssä jo pari vuotta koulun ohella, harjoittelupaikka, koska hän kirjoitti kaupalliselta linjalta. Hän ei ole suunnitellut koskaan korkeakouluopintoja, vaan päästä työelämään kiinni mahdollsimman nopeasti. Isän ja isoisän ja bonusisoäidin työura logistiikassa kiinnostaa ja kotipaikka Arlandan lentokentän lähistössä tarjoaa työpaikkoja alalta.
Miten tuo opiskelupaikkoihin liittyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensikertalaiset saa etusijan hakuprosessissa. Minun pojanpoika pääsi Teknilliseen korkeakouluun kylläkin heti todistuksen perusteella, kirjoitti esim matikasta ällän. Meni kuitenkin ensin armeijaan. Opiskelupaikka odottaa.
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo opiskelupaikkoihin liittyy?
Ei mitenkään.
Se liittyy nurten ylioppilaiden tulevaisuudensuunnitelmiin. Miksi senpitäisi yleensäkään liittyä opiskelupaikkoihin, minähän otin nämä asiat itse puheeksi. Minulta kysyttiin eikö hän päässyyt mihinkään opiskelemaan ja keskustelu lähti siitä liikkeelle ja rönsyili opiskelupaikkoihin.
Miksi kysymys?- Anonyymi
Eihän opiskelu ole monellekaan keväällä kirjoittaneella heti mielessä. Työn tekeminen ja oman rahan tienaaminen lie tähtäimessä.
Hiljaa hyvä tulee, itsetunnon vahvistaminen työn ja opiskelun kautta on auttanut häntä ymmärtämään, että uskaltaa julkaista omaa osaamistaan.Kyllä se opiskelupaikka on vaan useimmilla mielessä, ei pienipalkkaset hanttihommat. .
Urheiluharrastus tukee jaksamista ja eiköhän se itsetunto kehity useimmilla jo lapsena ja teini iän jälkeen löytää viimeistään omia vahvuuksiaan. Perheen perustaminen miehistyttää lopullisesti. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ei mitenkään.
Se liittyy nurten ylioppilaiden tulevaisuudensuunnitelmiin. Miksi senpitäisi yleensäkään liittyä opiskelupaikkoihin, minähän otin nämä asiat itse puheeksi. Minulta kysyttiin eikö hän päässyyt mihinkään opiskelemaan ja keskustelu lähti siitä liikkeelle ja rönsyili opiskelupaikkoihin.
Miksi kysymys?Siksi, ku n joku vastaa korppikselle, niin sinulla siihenkin tarve tuoda tätä ”minä minä, minää”
- Anonyymi
Hiljaa hyvä tulee, itsetunnon vahvistaminen työn ja opiskelun kautta on auttanut häntä ymmärtämään, että uskaltaa julkaista omaa osaamistaan.Lasten tehtävä ei ole ilahduttaa äitiä vielä keski iässä tekemällä äitimuorin mieliksi rstkaisuja, esim valtsemalla sama harrastus. Naisellinen harrastus miehellä, sekö niin ilahduttaa?
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se opiskelupaikka on vaan useimmilla mielessä, ei pienipalkkaset hanttihommat. .
Urheiluharrastus tukee jaksamista ja eiköhän se itsetunto kehity useimmilla jo lapsena ja teini iän jälkeen löytää viimeistään omia vahvuuksiaan. Perheen perustaminen miehistyttää lopullisesti.Useimmat, harvat, kaikki.
En ole ikään painostanut lapsiani, he ovat itse valinneet opintonsa ja työnsä. Hyvin ovat pärjänneet.- Anonyymi
Useimmat, harvat, kaikki.
En ole ikään painostanut lapsiani, he ovat itse valinneet opintonsa ja työnsä. Hyvin ovat pärjänneet.Pärjääminen on eri asia kuin menestys. Lapsilla on itsellään kunnianhimoa tai ei ole , ei siinä vanhempien painostus auta . Kannustaminen ja tuki tietenkin auttaa. .
Anonyymi kirjoitti:
Lasten tehtävä ei ole ilahduttaa äitiä vielä keski iässä tekemällä äitimuorin mieliksi rstkaisuja, esim valtsemalla sama harrastus. Naisellinen harrastus miehellä, sekö niin ilahduttaa?
Et tunne kuopustani, hän on oman tiensä kulkija hänen taiteensa ei ole äidin saven pyöritystä eikä maaleilla tuherrusta vaan tietokoneen eri mahdollisuuksia käyttämällä tehdä moniulotteista taidetta.
Kuvataiteen eri lajeja ovat maalaustaide, taidegrafiikka, piirustustaide, kuvanveisto, valokuvataide sekä media-, video-, ympäristö-, käsite- ja valotaide.Anonyymi kirjoitti:
Pärjääminen on eri asia kuin menestys. Lapsilla on itsellään kunnianhimoa tai ei ole , ei siinä vanhempien painostus auta . Kannustaminen ja tuki tietenkin auttaa. .
Menestyneitä ovat ; )) Onnellisia parisuhteissaan ja taloudellisesti aina hyvin toimeentulleet. Olen ylpeä äiti.
Menestyneitä ovat ; )) Onnellisia parisuhteissaan ja taloudellisesti aina hyvin toimeentulleet. Olen ylpeä äiti.
Tähän vielä, eivät ole käsi ojolla muorilta rahaa kerjäämässä kuten olen lukenut vanhempien rahoittavan aikuisia lapsiaan ja jopa lapsenlapsiaan.
- Anonyymi
Tähän vielä, eivät ole käsi ojolla muorilta rahaa kerjäämässä kuten olen lukenut vanhempien rahoittavan aikuisia lapsiaan ja jopa lapsenlapsiaan.
Joillakin on jopa lastenlapsia. Joillakin on mistä lahjoittaa jälkikasvulle, ilman että pyytävät. Meillä on autettu tuntuvasti nuoria perheitä kun ovat ostaneet eka asuntoa, vähän isompaa kuin kaksiota . Perintöäkin jää. Kuinka joku voi jopa lastenlasten lahjoista olla noin kade?
Anonyymi kirjoitti:
Joillakin on jopa lastenlapsia. Joillakin on mistä lahjoittaa jälkikasvulle, ilman että pyytävät. Meillä on autettu tuntuvasti nuoria perheitä kun ovat ostaneet eka asuntoa, vähän isompaa kuin kaksiota . Perintöäkin jää. Kuinka joku voi jopa lastenlasten lahjoista olla noin kade?
En minä kade ole, olen lukenut päinvastaisia kommentteja ikäihmisten kirjoittamina.
Pieni eläke, eikä mitään apua jälkikasvusta.
Päin vastoin ikäihmisen asunto ja sen myynti kiinnostaa jälkipolvea niin jahka aika jättää.- Anonyymi
En minä kade ole, olen lukenut päinvastaisia kommentteja ikäihmisten kirjoittamina.
Pieni eläke, eikä mitään apua jälkikasvusta.
Päin vastoin ikäihmisen asunto ja sen myynti kiinnostaa jälkipolvea niin jahka aika jättää.Senkö pelossa et ole ostanut asuntoa?
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se opiskelupaikka on vaan useimmilla mielessä, ei pienipalkkaset hanttihommat. .
Urheiluharrastus tukee jaksamista ja eiköhän se itsetunto kehity useimmilla jo lapsena ja teini iän jälkeen löytää viimeistään omia vahvuuksiaan. Perheen perustaminen miehistyttää lopullisesti.Kun on valinnut vain lukion ammattilinjan, niin ei silloin ole tähtäimessä ollutkaan korkeakoulu/ yliopisto.
Anonyymi kirjoitti:
Senkö pelossa et ole ostanut asuntoa?
Olen omistanut rantakiinteistön 29 -vuotta.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kun on valinnut vain lukion ammattilinjan, niin ei silloin ole tähtäimessä ollutkaan korkeakoulu/ yliopisto.
Meillä ei ole lukiossa ammattilinjaa.
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni Paloman lapsenlapsi kävikin lukion Ruotsissa.
Täällä niitä ammatilinjoja lukiossa on jotain toista kymmentä.- Anonyymi
Olen omistanut rantakiinteistön 29 -vuotta.
Niinkö? Mutta se ei ole ympärivuotinen asunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa voi opiskella kaksoistutkinnon. Ylioppilaaksi ja ammattitutkinnon yhtä aikaa. Kestää neljä vuotta.
Anonyymi kirjoitti:
On se, mutta asun pääsääntöiasesti täällä mieheni rivitalossa.
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa voi opiskella kaksoistutkinnon. Ylioppilaaksi ja ammattitutkinnon yhtä aikaa. Kestää neljä vuotta.
Kuopus suoritti kaksoistutkinnnon aikoinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi, mutta se tapahtuu ammattikoulussa, ei lukiossa.
- Anonyymi
Miks olet noin ilkeä? Mikä sinua vaivaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökille voi muuttaa asumaan ympäri vuoden, mutta on tärkeää selvittää, täyttääkö mökki vakituisen asumisen vaatimukset ja hakea tarvittavat luvat ja muutokset.
Anonyymi kirjoitti:
Mökille voi muuttaa asumaan ympäri vuoden, mutta on tärkeää selvittää, täyttääkö mökki vakituisen asumisen vaatimukset ja hakea tarvittavat luvat ja muutokset.
Olen naimisissa ja asumme mieheni kanssa yhdessä, joten mökkiäni ei käytetä vakituisena asuntona, vietämme siellä aikaa usein päivisin. Matkaa lyhintä tietä mökilleni on noin 6 km.
Mieheni möi oman kesämökkinsä muutama vuosi sitten. Vietimme siellä kesäpäiviä silloin tällöin. Sinne oli noin 70 km.
Kesämökkejä Sjomessa riittää enkä tiedä yhdenkään avioparin asuvan toinen kesämökillä ja toinen kaupunkiasunnossa ;))- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten tehtävä ei ole ilahduttaa äitiä vielä keski iässä tekemällä äitimuorin mieliksi rstkaisuja, esim valtsemalla sama harrastus. Naisellinen harrastus miehellä, sekö niin ilahduttaa?
Ihmettelen, miten joku voi ajatella vielä v.2025, että on olemassa erikseen naisten harrastukset ja miesten harrastukset tai naisten työt ja miesten työt.
Aivosi kaipaavat kunnon tuuletusta.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensikertalaiset saa etusijan hakuprosessissa. Minun pojanpoika pääsi Teknilliseen korkeakouluun kylläkin heti todistuksen perusteella, kirjoitti esim matikasta ällän. Meni kuitenkin ensin armeijaan. Opiskelupaikka odottaa.
Ensikertalaisille on varattu tietty kiintiö, joka vaihtelee oppilaitoksittain.
Jos saa opiskelupaikan, se on myös otettava vastaan.
Opiskelun alkamista voi siirtää yhden lukukauden tai yhden lukuvuoden ainoastaan silloin, jos menee armeijaan, on sairaana tai lasten hoitoa ei pysty järjestämään.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Siksi, ku n joku vastaa korppikselle, niin sinulla siihenkin tarve tuoda tätä ”minä minä, minää”
Edelleenkin, keskustelu nuorten opiskelusta lähti minun kommentistasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi, mutta se tapahtuu ammattikoulussa, ei lukiossa.
Usein kaksoistutkinto toteutetaan ammattikoulun ja lukion yhteistyönä.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka joku viitsii pröystäillä rahoillaan?
kylmätotuus
Ei ole hakenutkaan minnekään.
Hänellä on suunnitelmissa jatkaa huolinta-alalla isänsä ja isoisänsä jalanjäljissä. Palkka on hyvä, tönantaja kouluttaa ja työ on kevyttä.
Tai sitten stuerttina jossain lentoyhtiössä. Siihen koulutetaan, mutta ikäraja on 21. Juuri nyt hän on "vain" autokoulussa.
Joo, en malttanut millään, mun palstakamut on kaikki paikalla :)Huplitsijan palkat taitavat olla paremmat täällä kuin Suomessa.
"Vuonna 2022 keskimääräinen kuukausipalkka oli 46 600 kruunua, mikä nousi 49 200 kruunuun vuonna 2023 ja edelleen 51 000 kruunuun vuonna 2024. Tämä kehitys vastaa noin 9,4 %:n kokonaiskasvua kolmen vuoden aikana. "- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Huplitsijan palkat taitavat olla paremmat täällä kuin Suomessa.
"Vuonna 2022 keskimääräinen kuukausipalkka oli 46 600 kruunua, mikä nousi 49 200 kruunuun vuonna 2023 ja edelleen 51 000 kruunuun vuonna 2024. Tämä kehitys vastaa noin 9,4 %:n kokonaiskasvua kolmen vuoden aikana. "Pikkusen ihmetten tätä Hil-lan kirjoitusta
"Joissakin taloissa eivät naapurit tykkää, kun tuoksut varmaan ruokahalua lisää, omassa talossa en ole kuullut mitään kieltoja olevan, tupakkakin on sallittua polttaa, taitaa nykyään vähän tupakoivia olevan."
Ei ole oma talo, joten kärsittävä on tai muutettava
Ei ne grillaukset kyllä ruokahalua lisää, päinvastoin.
Se lihan käristäminen ennenminkin etoo.
Ja tupakansavu kun luikertelee parvekkeelle aamukahvia juodessa, ei tosiaankaan mieltä ylennä. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"Vuonna 2022 keskimääräinen kuukausipalkka oli 46 600 kruunua, mikä nousi 49 200 kruunuun vuonna 2023 ja edelleen 51 000 kruunuun vuonna 2024. Tämä kehitys vastaa noin 9,4 %:n kokonaiskasvua kolmen vuoden aikana. "Kyllähän tuo on tarhatätin palkkaan verrattuna kohtuullinen , varsinkaan kun ei mitään vaadita, on kevyttäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkusen ihmetten tätä Hil-lan kirjoitusta
"Joissakin taloissa eivät naapurit tykkää, kun tuoksut varmaan ruokahalua lisää, omassa talossa en ole kuullut mitään kieltoja olevan, tupakkakin on sallittua polttaa, taitaa nykyään vähän tupakoivia olevan."
Ja tupakansavu kun luikertelee parvekkeelle aamukahvia juodessa, ei tosiaankaan mieltä ylennä.Jotkut tykkää kun läskinen liha tirisee , kyllä siitä käry lähtee pannullakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut tykkää kun läskinen liha tirisee , kyllä siitä käry lähtee pannullakin.
Parvekkeella grillaamisesta oli kyse.
Kun ei ole vielä parvekelaseja, siellä ei voi olla.
Hellan yläpuolella on kuitenkin jokin poistokanava - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut tykkää kun läskinen liha tirisee , kyllä siitä käry lähtee pannullakin.
Hyi kauheeta! Minun tekee pahaa, kun kuljen jonkun myyntikojun/kioskin/ravintolan ohi josta tulee rasvankäry. Saatikka, että joutuisi sitä kotonaan haistelemaan.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"Vuonna 2022 keskimääräinen kuukausipalkka oli 46 600 kruunua, mikä nousi 49 200 kruunuun vuonna 2023 ja edelleen 51 000 kruunuun vuonna 2024. Tämä kehitys vastaa noin 9,4 %:n kokonaiskasvua kolmen vuoden aikana. "50 000 Ruotsin kruunu on yhtä kuin
4 483,70 Euroa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi kauheeta! Minun tekee pahaa, kun kuljen jonkun myyntikojun/kioskin/ravintolan ohi josta tulee rasvankäry. Saatikka, että joutuisi sitä kotonaan haistelemaan.
Sama juttu. Yököttää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu. Yököttää
Vielä Hil-lan kirjoitukseen, hän on ketjun aloittaja ja hänen kirjoituksensa on kiinnostavin.
"Jälkiruokia harvoin teen, jostakin syystä ei ne ei sovi vatsalleni, närästämään rupeaa, mutta köyhät ritarit voisivat hyvinkin vatsan mahdolliset tyhjät osat täyttää."
Köyhät ritarit paistetaan voissa.
Ne jotka mitkään närästävät
Kaikki paistettu on minulta pannassa. Anonyymi kirjoitti:
Pikkusen ihmetten tätä Hil-lan kirjoitusta
Ja tupakansavu kun luikertelee parvekkeelle aamukahvia juodessa, ei tosiaankaan mieltä ylennä.Kyllä minulle makkarangrillaustuoksu tuo veden kielelle. Tai muunkin grillattavan. Nam.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Kyllä minulle makkarangrillaustuoksu tuo veden kielelle. Tai muunkin grillattavan. Nam.
Lipsuta lisää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 000 Ruotsin kruunu on yhtä kuin
4 483,70 EuroaMiinus verot 30 prossaa. Jää vähän yli 3000€. Kuka sillä pärjää
Anonyymi kirjoitti:
Miinus verot 30 prossaa. Jää vähän yli 3000€. Kuka sillä pärjää
Monet pärjää.
Ihan verrattavissa opettajanpalkkoihin, tai ehkä jopa parempi Eikö Suomessa kukaan pärjää keskivertopalkoilla?
Toinen juttu on tietenkin se että työpaikkoja tarjolla ihan naapurikunnassa ja velaton nuori, joka viihtyy työssään. Ei opintolainaa ja asuu toistaiseksi vielä kotona.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parvekkeella grillaamisesta oli kyse.
Kun ei ole vielä parvekelaseja, siellä ei voi olla.
Hellan yläpuolella on kuitenkin jokin poistokanavaUseimmissa taloyhtiöissä parvekkeella grillaaminen ja sisällä tupakointi on kielletty.
Yhä yleisempää on, että parvekkeella tupakointikin kielletään.
kylmätotuus - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Monet pärjää.
Ihan verrattavissa opettajanpalkkoihin, tai ehkä jopa parempi Eikö Suomessa kukaan pärjää keskivertopalkoilla?
Toinen juttu on tietenkin se että työpaikkoja tarjolla ihan naapurikunnassa ja velaton nuori, joka viihtyy työssään. Ei opintolainaa ja asuu toistaiseksi vielä kotona.Suomessa korkeakouluopiskelijat saa asumistukea ja opintotukea. Yleensä käyvät osa aikatöissä ja kesätöissä, ei ole pakko ottaa velkaa.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Monet pärjää.
Toinen juttu on tietenkin se että työpaikkoja tarjolla ihan naapurikunnassa ja velaton nuori, joka viihtyy työssään. Ei opintolainaa ja asuu toistaiseksi vielä kotona.Pärjää kyllä, mutta jotkut haluaa korkeamman elintason mihin noilla palkoilla yltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmissa taloyhtiöissä parvekkeella grillaaminen ja sisällä tupakointi on kielletty.
Yhä yleisempää on, että parvekkeella tupakointikin kielletään.
kylmätotuusEhkä vuokrataloissa on, mut ei omistus
Anonyymi kirjoitti:
Pärjää kyllä, mutta jotkut haluaa korkeamman elintason mihin noilla palkoilla yltää.
Mutta eikö se ole nykyisin mennyt siihen suuntaan, että niitä korkeasti koulutettuja alkaa olla jo liikaa ja työttöminä. Heille taas ei sitten mitkään mielestään alempiarvoiset työt kelpaa.
Jotain sellaisia huhuja kuullut/lukenut.Anonyymi kirjoitti:
Suomessa korkeakouluopiskelijat saa asumistukea ja opintotukea. Yleensä käyvät osa aikatöissä ja kesätöissä, ei ole pakko ottaa velkaa.
Ruotsissa myös.
Kyutenkin suurin osa ottaa myös halpakorkoista opintolainaa, etenkinjos opiskelevat muualla kuin kotikaupungissaan.Anonyymi kirjoitti:
Pärjää kyllä, mutta jotkut haluaa korkeamman elintason mihin noilla palkoilla yltää.
Elintasoon vaikuttaa monet asiat, ei ainoastaa palkan suuruus.
Perheen yhteiset tulot, perinnöt, säästöt, sijoitukset jne. muodostavat perustan aineelliselle varallisuudelle.
Mitä sitten korkea elintaso kenellekin merkitsee.Tellukka kirjoitti:
Mutta eikö se ole nykyisin mennyt siihen suuntaan, että niitä korkeasti koulutettuja alkaa olla jo liikaa ja työttöminä. Heille taas ei sitten mitkään mielestään alempiarvoiset työt kelpaa.
Jotain sellaisia huhuja kuullut/lukenut.Ja vaikka kelpaisi heitä ei palkata koska ovat liian korkeasti koulutettuja ko tehtävään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa korkeakouluopiskelijat saa asumistukea ja opintotukea. Yleensä käyvät osa aikatöissä ja kesätöissä, ei ole pakko ottaa velkaa.
Korkeakouluopiskelijan opintotuki muodostuu opintorahasta, asumislisästä ja valtion takaamasta opintolainasta.
Tässä esimerkki 22 vuotiaasta opiskelijasta, joka asuu yksin Helsingissä vuokra-asunnossa ja asumiskustannukset ovat 500€/kk.
-opintoraha 279,38€ +asumislisä 296,00€=575,38€/kk/
-opintolaina 850€/kk
Ilman opintolainaa hänelle jää rahaa elämiseen 75,38€/kk.
Jos hän ei halua ottaa velkaa, hänen on mentävä opintojen ohella työhön, jolloin opiskeluaika pitenee tai hänen on luovuttava opinnoistaan.
Hallitus kuitenkin vaatii opiskelijoilta nopeampaa valmistumista ymmärtämättä, että se on täysin mahdotonta.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä vuokrataloissa on, mut ei omistus
Vuokrataloihin on tulossa laki tupakoinnista parvekkeella ja yleisissä tiloissa. Kielletään.
Omistusasunnoissa todellakin saa tehdä mitä huvittaa.
Grillata ja tupakoida.
Sijoittajien on vähän vaikeata vuokrata omaa osakkettaan, kun talossa on kaikki sallittua.
Myyminenkin on hankalampaa, kun pinttynyt tupakansavu on huoneistossa.
Monet haluavat asua ja elää raittiissa ympäristössä.
Onneksi vuokrataloja on paljon nykyään savuttomia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä vuokrataloissa on, mut ei omistus
Samoja kieltoja on myös omistus kerrostaloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoja kieltoja on myös omistus kerrostaloissa.
Miten on taloyhtiön hallitus päättänyt.
Jos hallitukseen kuuluu tupakoitsijoita, niin sitten päätöksiä ei tehdä tupakkakiellosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hallitukseen kuuluu tupakoitsijoita, niin sitten päätöksiä ei tehdä tupakkakiellosta.Nykyisin on monen kerrostalon tai taloryppään pihalla yhteinen grillipaikka. Joissakin on myös tupakointipaikka pihalla vähän syrjässä.
Itse en tupakoi. Tuntuu kuin olisin vanhemmiten herkistynyt yleensäkin hajuille ja tupakka on yksi jonka haistan herkästi. Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin on monen kerrostalon tai taloryppään pihalla yhteinen grillipaikka. Joissakin on myös tupakointipaikka pihalla vähän syrjässä.
Itse en tupakoi. Tuntuu kuin olisin vanhemmiten herkistynyt yleensäkin hajuille ja tupakka on yksi jonka haistan herkästi.Meillä on pihapiirissä grilli- ja tupakointipaikka.
En ole havainnut mitään hajuja tulevan parvekkeelle, enkä rappuun.
Kaikilla on kyllä lasitettu parveke.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeakouluopiskelijan opintotuki muodostuu opintorahasta, asumislisästä ja valtion takaamasta opintolainasta.
Tässä esimerkki 22 vuotiaasta opiskelijasta, joka asuu yksin Helsingissä vuokra-asunnossa ja asumiskustannukset ovat 500€/kk.
-opintoraha 279,38€ asumislisä 296,00€=575,38€/kk/
-opintolaina 850€/kk
Ilman opintolainaa hänelle jää rahaa elämiseen 75,38€/kk.
Jos hän ei halua ottaa velkaa, hänen on mentävä opintojen ohella työhön, jolloin opiskeluaika pitenee tai hänen on luovuttava opinnoistaan.
Hallitus kuitenkin vaatii opiskelijoilta nopeampaa valmistumista ymmärtämättä, että se on täysin mahdotonta.
kylmätotuusHallitus ei ymmärrä monta muutakaan asiaa. Se, että Suomessa menee
huomattavasti huonommin kuin hallituksen aloittaessa on eräänlainen
"saavutus". - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Elintasoon vaikuttaa monet asiat, ei ainoastaa palkan suuruus.
Perheen yhteiset tulot, perinnöt, säästöt, sijoitukset jne. muodostavat perustan aineelliselle varallisuudelle.
Mitä sitten korkea elintaso kenellekin merkitsee.Kaikki ei ole perheellisiä.
Kaikki eivät ole saaneet perintöä.
Mitä sitten tulee säästöihin ja sijoituksiin, niin jos et ole saanut sitä perintöä, niin palkka pitää olla sitten sen verran suuri, että säästöihin ja sijoituksiin on jäänyt mahdollisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hallitukseen kuuluu tupakoitsijoita, niin sitten päätöksiä ei tehdä tupakkakiellosta.Taloyhtiön hallitus EI voi päättää tuota, joten otahan asioista selvää ensin, jotta et päästä sammakoita suustasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuokrataloihin on tulossa laki tupakoinnista parvekkeella ja yleisissä tiloissa. Kielletään.
Grillata ja tupakoida.
Sijoittajien on vähän vaikeata vuokrata omaa osakkettaan, kun talossa on kaikki sallittua.
Onneksi vuokrataloja on paljon nykyään savuttomia"Myyminenkin on hankalampaa, kun pinttynyt tupakansavu on huoneistossa."
Vuokranantaja voi kieltää tupakoinnin huoneistossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ei ole perheellisiä.
Kaikki eivät ole saaneet perintöä.
Mitä sitten tulee säästöihin ja sijoituksiin, niin jos et ole saanut sitä perintöä, niin palkka pitää olla sitten sen verran suuri, että säästöihin ja sijoituksiin on jäänyt mahdollisuus.Tai on pienet menot, ei tuhlaa alkoholiin, merkkivaatteisiin , matkoihin jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Grillata ja tupakoida.
Onneksi vuokrataloja on paljon nykyään savuttomiaEn tupakoi ikäihmisenä terveydellisiin haittapuoliin viittaamalla. Aikanaan poltin, mutta totesin, etteivät hengitystielimeni ole tupakointiin tarpeeksi vahvat.
Köhin pahasti edelleen, mutta ei ainakaan tupakoimisen takia.
Pena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai on pienet menot, ei tuhlaa alkoholiin, merkkivaatteisiin , matkoihin jne.
Matkat eivät ole turhia missään nimessä !
Ne todella avartavat ihmisen ajatusmaailmaa
jos menee muualle kuin turistireservaattiin ja osaa ajatella,
tehdä johtopäätöksiä näkemästään ja kokemastaan.
Matkustaminen on myös eräs tapa sivistää itseään,
ettei jää ajatusmaailmaltaan minkään "junttilan"
ahdasmieliselle tasolle, joka ei salli kellekään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu mitä ihmiset rahoillaan tekevät.
Istu sinä vaan pimeässä järsimässä näkkäriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat elää pystyynkuolleen elämää koko elämäsi siitä vaan.
Laita silmät ja korvatkin varmuudeksi kiinni, etteivät nekään kulu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkat eivät ole turhia missään nimessä !
Ne todella avartavat ihmisen ajatusmaailmaa
jos menee muualle kuin turistireservaattiin ja osaa ajatella,
tehdä johtopäätöksiä näkemästään ja kokemastaan.
Matkustaminen on myös eräs tapa sivistää itseään,
ettei jää ajatusmaailmaltaan minkään "junttilan"
ahdasmieliselle tasolle, joka ei salli kellekään mitään.Olen niin sivistymätön etten tiedä mikä on "junttila".
Kertoisitko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin on monen kerrostalon tai taloryppään pihalla yhteinen grillipaikka. Joissakin on myös tupakointipaikka pihalla vähän syrjässä.
Itse en tupakoi. Tuntuu kuin olisin vanhemmiten herkistynyt yleensäkin hajuille ja tupakka on yksi jonka haistan herkästi.Tupakkapaikat pihan perällä eivät kiinnosta sauhuttelijoita.
Tupakka poltetaan joko omalla terassilla tai parvekkeella.
Samoin on grillauksen laita.
Omalla terassilla grillataan ja savustetaan lihat ja makkarat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloyhtiön hallitus EI voi päättää tuota, joten otahan asioista selvää ensin, jotta et päästä sammakoita suustasi.
Taloyhtiö yhdessä päättää talon asioista. Näin on ainakin täällä.
Tupakkapaikka on ulkona, mutta porukat polttavat sisällä ja parvekkeella. Kieltoa ei ole ja kuka sitä valvoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen niin sivistymätön etten tiedä mikä on "junttila".
Kertoisitko?Lieksasta käytetään sanaa Junttila.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Myyminenkin on hankalampaa, kun pinttynyt tupakansavu on huoneistossa."
Vuokranantaja voi kieltää tupakoinnin huoneistossa.Kuka valvoo?
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuo on tarhatätin palkkaan verrattuna kohtuullinen , varsinkaan kun ei mitään vaadita, on kevyttäkin.
Vaaditaan toki vahvaa osaamista, kielitaitoa, organisaatiokykyjä, stressinsietoa. Mutta sammattitaidon voi oppia työssä ja työnantajat kouluttaa ja kurssittaa lisää.
Fyysisesti työ on kevyttä, mutta voi olla hyvinkin stressaavaa, oltava kuulolla ja tehtävä pitkiä päiviä ja ylitöitä usein.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hallitukseen kuuluu tupakoitsijoita, niin sitten päätöksiä ei tehdä tupakkakiellosta.Seuraavassa linkissä on tietoa tupakkalaista.
https://herkulex.fi/tupakointikielto-asunto-osakeyhtiossa/
kylmätotuus
Päivä on aluillaan ja samoin elokuun viimeinen viikko, vielä on kuitenkin kesää jäljellä sanotaan laulussa, näin on.
Kuopion suunnalla oli eilen rakeita satanut, minun kotipaikkani säilyi sateiltakin.
Sää kerrotaan lähipäivinä samankaltaisena esiintyä, lämpöä kuitenkin vielä toistakymmentä astetta.
Pukeutumisella tämä lämpö minulle riittää.
Joskus on syyskuu hyvinkin kesäinen olla, joten ei nyt vielä kesän loppua surra.
Lueskelin ketjua ja huolta ja murhetta riittää, ei niinkään kunnon puolesta, vaan kaikesta muusta.
Minun ajatuksiin ei mahdu, että voi kinaa saada jopa koulutuksesta, lasten pärjäämisestä kouluissa ja opistoissa.
Myös elämän hyvin tai huonosti onnistumisesta kiistaa ja kehumista tulee, asioista joista jokainen itse päättää ja hyvällä tuurilla onnistuu.
Olen ajatellut miten lapseni onkaan selvinneet kouluja käymättöminä, ja heidän lapsensa sitten opiskellen ovat paikkansa löytäneet.
Kumpikin lapseni on hyvin vaatimattoman lähtöpaikan kotinsa avulla saanut, mutta nyt on asiat hyvin, kyselenkin usein, miten pärjäsivät nuoruudessa, kun ei kaikkeen rahaa riittänyt, tyytyväisiä ovat kumpikin lapsuuteensa.
Äitinä en voi heidän hyvin voinnistaan ylpeillä, itse ovat olonsa olevaan tilaan tehneet,,kovalla työllä ponnistaneet, ehkä rakkaus ja huoli on kantanut.
Pieti silmään sellainenkin asia, kuin 3000 eurolla pärjääminen, ei sanojan mielestä onnistu, kuitenkin puolta vähemmällä joutuu monetkin elämään, ainakin pientä eläkettä saavat.
Paljon lääkkeitä tarvitsevat kertovat, että ruokaan ei rahaa meinaa riittää.
Tästäpä aasinsilta toiseen mielestäni aiheettomaan aiheeseen, ruuan halveksuntaan.
Onko ylevää, kun voi sanoa, että rasvankäry "ällöttää", kuitenkin maailmassa kuolee ihmisiä nälkään, siis tässä ajassa 2025.
Rasva tahtoo hajuja antaa, mutta eihän se kotona jokapäiväistä ole, ja grillit voi kiertää, kuitenkin hyvin näkyy grilliherkutkin maistuvan.
Noista kielloista taloissa on kirjavaa käytäntöä, minä asun omistusasunnossa, kieltoja ei mihinkään ja hyvin tuntuvat kaikki itse tarpeettomat hajut välttää ja jos joskus hajuja tulee, ne tuuletetaan pois, ei ongelmaa.
Usein tutuu, että nämä kaikesta valittavat ovat hyvin sopeutumattomia, näihin "kolhoositalojen sääntöihin".
Monelle jopa jätteiden lajittelu vaatii muistutuksia ja siinäkin on ilmastosta kysymys., monta kertaa suurinta ääntä pitävät laiminlyövät yhteiseksi hyväksi tarkoitetut säännöt.
En ymmärrä myöskään tätä jatkuvaa, riitely/kehumis/arviointia toisten elämästä, onko siinä joku voima, mikä antaa puhtia ehkä omien vaikeuksien kanssa kulkijoille.
Eikö maailmassa voisi olla onnellinen toistemme elämisen onnistumisesta ja kannustaa parempiin keskustelu aiheisiin.
Maailmalta kantautuu aina vaan suurempia uhkia ja toisaalla kuoleman pelko on jokapäiväinen ilmiö, eikö mieli voisi kääntyä näiden ihmisten auttamiseen ja tinkimään omista aivan hyvistä olosuhteista.
Jospa ajatuksen virta yltäisi suurempaan ja tarpeellisempaan suuntaan, köyhä antaa vähästäänkin, rikas ei mistään, tämä on tämän päivän teema.
Oma elämäni on kunnossa, ei ole omaisuuksia, mutta ruokaa joka päivä pöytään tulee, ei ne suuret tulot, vaan hyvin suunnitellut pienet menot ja ehkä myös vaatimaton elämä olooni sopii.
Jättäkää turhat kinat ja ajatelkaa koko maailman hätää ja tuskaa, kaikesta hyvästä kiittäen, vaikka ei aina oman mielen mukaan menekään.
Tämän saarnan aiheutti nuo lukemani en kenellekään kohdistaen vaan kaikkia sormi pystyssä toruen.
Suomessa on vielä hyvä elää, jos maltti kaiken suhteen riittää.Huomenta Hil-la,
joopa ihan asiaahan sinä puhut, mutta koska en katso itseäni varsinaisesti saarnoja ansaitsevaksi osapuoleksi, niin on ihan pakko vain huomauttaa, että sinähänolet kovasti toivonut että ketjuun tulisi jotain asiasisältöä. No nyt on: lastenlasten opiskelu ja töllistyminen, keskivertopalkalla pärjääminen ja elintason arvioiminen tulojen ja varallisuuden perusteella. Ja sitten käryt ja hajut jne. (sopisi hyvin aloitukseen "Mikä sinua ärsyttää") kerostaloissa, pihoissa, parvekkeilla.
Minun näkemykseni mukaan molemmat aiheet ovat ihan hyviä palstalla keskusteltavaksi: ongelma on asenteissa. Kun on pakko yrittää näyttää ja todistaa että keskivertotuloilla tai jopa pienemmällä palkalla ei voi elää ihmisarvoista elämää. Että "tarhatädin palkalla ja eläkkeellä" ei voi elää onnellisena ja jos iloutsee pienistä arkipäivän asioista, kuten rantahuvilan kunnostamisesta liikuntarajoitteisena, uusien vaatteiden hankkimisesta tai lastenlasten yhteydenpidosta niinjoutu ankaran syynin ja arvostelun kohteeksi.
Sinähän et mahda asialle mitään, että ketjuusi on pesiytynyt näitä "vihaajia" jotka levittävät vuosikymmenen takaisia kaunojaan jatkuvasti samojen henkilöiden päälle. Ylläpidolta saamme tuskinmitään apua asiaan, ongelma jää meidän ratkaistavaksi. Kaksi vaihtoehtoa(rekisteröintipakon puuttuessa): äänestää jaloillaan ja olla kirjoittamatta, lukematta palstaa ja sitten se toinen: yrittää jatkaa samaan tapaan kuin ennekin piittaamatta kurasangoista, jotka kaatuvat päälle. Mielestäni tämä palsta on ollut jo pitkään tärkeä alusta spontaanille mielipiteiden vaihdolle, kommunikaatiolle ikäluokissamme ja olisi sääli antaa häiriköiden päättää kuka täällä saa kirjoittaa ja kuka ei.
Joten noudattaen palstan sääntöjä, nettietikettiä ja hyviä tapoja pystymme johdattamaan keskustelua toivomillemme linjoille, mutta siihen tarvitaan jobin kärsivällisyyttä ja paljon tahdikkuutta. Ja erilaisuuksien hyväksymistä, halua ja taitoa kohdata tuntematon palstakaveri ihmisenä, ei riitakaverina, vaan samassa veneessä seilaajana, kohti putousta.
Yritetään kuitenkin pitää mielessä se mikä ketjussasi ja yleensäkin palstalla on se positiivinen anti: ajatustenvaihto, yhteydenpito ja vertaistuki jota saamme toinen toisiltamme.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Huomenta Hil-la,
joopa ihan asiaahan sinä puhut, mutta koska en katso itseäni varsinaisesti saarnoja ansaitsevaksi osapuoleksi, niin on ihan pakko vain huomauttaa, että sinähänolet kovasti toivonut että ketjuun tulisi jotain asiasisältöä. No nyt on: lastenlasten opiskelu ja töllistyminen, keskivertopalkalla pärjääminen ja elintason arvioiminen tulojen ja varallisuuden perusteella. Ja sitten käryt ja hajut jne. (sopisi hyvin aloitukseen "Mikä sinua ärsyttää") kerostaloissa, pihoissa, parvekkeilla.
Minun näkemykseni mukaan molemmat aiheet ovat ihan hyviä palstalla keskusteltavaksi: ongelma on asenteissa. Kun on pakko yrittää näyttää ja todistaa että keskivertotuloilla tai jopa pienemmällä palkalla ei voi elää ihmisarvoista elämää. Että "tarhatädin palkalla ja eläkkeellä" ei voi elää onnellisena ja jos iloutsee pienistä arkipäivän asioista, kuten rantahuvilan kunnostamisesta liikuntarajoitteisena, uusien vaatteiden hankkimisesta tai lastenlasten yhteydenpidosta niinjoutu ankaran syynin ja arvostelun kohteeksi.
Sinähän et mahda asialle mitään, että ketjuusi on pesiytynyt näitä "vihaajia" jotka levittävät vuosikymmenen takaisia kaunojaan jatkuvasti samojen henkilöiden päälle. Ylläpidolta saamme tuskinmitään apua asiaan, ongelma jää meidän ratkaistavaksi. Kaksi vaihtoehtoa(rekisteröintipakon puuttuessa): äänestää jaloillaan ja olla kirjoittamatta, lukematta palstaa ja sitten se toinen: yrittää jatkaa samaan tapaan kuin ennekin piittaamatta kurasangoista, jotka kaatuvat päälle. Mielestäni tämä palsta on ollut jo pitkään tärkeä alusta spontaanille mielipiteiden vaihdolle, kommunikaatiolle ikäluokissamme ja olisi sääli antaa häiriköiden päättää kuka täällä saa kirjoittaa ja kuka ei.
Joten noudattaen palstan sääntöjä, nettietikettiä ja hyviä tapoja pystymme johdattamaan keskustelua toivomillemme linjoille, mutta siihen tarvitaan jobin kärsivällisyyttä ja paljon tahdikkuutta. Ja erilaisuuksien hyväksymistä, halua ja taitoa kohdata tuntematon palstakaveri ihmisenä, ei riitakaverina, vaan samassa veneessä seilaajana, kohti putousta.
Yritetään kuitenkin pitää mielessä se mikä ketjussasi ja yleensäkin palstalla on se positiivinen anti: ajatustenvaihto, yhteydenpito ja vertaistuki jota saamme toinen toisiltamme.Sitä samaa toistoa se näyttää sinullakin olevan.
Vaaditaan toisilta sitä, mitä ei edes itse pysty noudattamaan.
Lopettakaa myös tuo ylläpidon morkkaaminen ja olkaa kiitollisia, että teillä on ILMAINEN alusta, jossa pääsette kertomaan elämänne, sekä lasten ja lastenlasten elämä, muitakaan sukulaisia unohtamatta.
Muistakaa myös se, että kirjoittaa voi mitä vaan ja se voi olla totuudesta kaukana.
Lohikin voi muuttua särjeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä samaa toistoa se näyttää sinullakin olevan.
Vaaditaan toisilta sitä, mitä ei edes itse pysty noudattamaan.
Lopettakaa myös tuo ylläpidon morkkaaminen ja olkaa kiitollisia, että teillä on ILMAINEN alusta, jossa pääsette kertomaan elämänne, sekä lasten ja lastenlasten elämä, muitakaan sukulaisia unohtamatta.
Muistakaa myös se, että kirjoittaa voi mitä vaan ja se voi olla totuudesta kaukana.
Lohikin voi muuttua särjeksi.Kun esittää asiat niin, että juuri minun lapset ja lastenlapset on erityisen onnistuneita, vaikka opinnot venyy melkein keski ikään tai ei aio opiskella lainkaan, ei pidä ihmetellä vastakkaisia mielipiteitä. Paloma muutti alkeellisen kaverin mökin rantahuvilaksi, oman kartanonsa onkin tarkkaan esitellyt .
- Anonyymi
Johan oli pitkä ketju lafyn tyylistä, boho jotain, hyvin tarkkaan esitelty.
- Anonyymi
Kaksi kassillista merkkituotteita. Laadusta tinkimättä.
Olikohan toinen kassillinen " minun miehelleni" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi kassillista merkkituotteita. Laadusta tinkimättä.
Olikohan toinen kassillinen " minun miehelleni"Liehuletille uusia lettinauhoja.
- Anonyymi
Ei taida siellä Varkaudessa olla "Mäkkäreitä", "Hesejä", "nakki/kebabkioskeja"ja muita pikaruokaloita, joiden raskanperunoiden, nuggettien ym. uppopaistaminen/friteeraus öljyssä tuo sen rasvankäryn myös ulkopuolelle. Se käry todellakin ällöttää ainakin kasvissyöjää.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Huomenta Hil-la,
Yritetään kuitenkin pitää mielessä se mikä ketjussasi ja yleensäkin palstalla on se positiivinen anti: ajatustenvaihto, yhteydenpito ja vertaistuki jota saamme toinen toisiltamme." Ja sitten käryt ja hajut jne. (sopisi hyvin aloitukseen "Mikä sinua ärsyttää") kerostaloissa, pihoissa, parvekkeilla."
No mutta, eikös vaatteillekin ole oma ketjunsa? Miksi niitä rättejäsi tähän ketjuun levittelet. Bravo Hil-la, että isket välillä nyrkkiä pöytään! Pidit oikein terveellisen "saarnan",
eli "suuren puheen" niinkuin tätivainajani sanoi, kun hänellä oli painavaa asiaa.
Olen sitä mieltä, että noudatettaisiin Hil-lan toivomusta pysytellä Kiikkustuoliin
sopivissa aiheissa. Onhan täällä Suomi 24llä tilaa avata aivan uusi riitelyketju!
Miksi odottaa, että Hilla tekee päivän avauksen Kiikkustuolilleen ja sitten kat-
sotaan, että nyt voi rähinät alkaa!?!
Minun elämässäni ei tapahdu mitään mullistavaa, koska asun yksin, kaukana
omaisistani. Senpä takia tuntuukin mukavalta, jos on vaikka pikkuveli ohimarssilla
etelään mennessään ja pysähtyy isonsiskon luona aamiaisella.
Tieto hänen tulostaan teki minusta entistäkin aamuvirkumman ja olin lenkillä jo
puoli kuuden aikaan. Lenkillä ei tapahtunut mitään muuta erikoista, kuin että sain
vesisuihkun niskaani, kun ohitin jalkapallokentät, missä oli sadettajat päällä.
Laskelmoin, että veli tulee 8.30-9.00, jos hänet oikein tunnen, niin aikataulu pitää.
Ja oikein arvasin, 8.45 kuului moottoripyörän ääni parkkipaikalta.
Velikin vanhenee, on vaihtanut raskaan moottoripyörän kevyempään malliin.
Sanoi, että lihasvoimat vähenevät, niin on vaihdettava pyörä sellaiseen malliin,
että jaksaa sitä hallita. - Samaa olen havainnut omassa kehossani: lihakset kuih-
tuvat, kun ei enää tarvitse tehdä raskaita töitä. Matotkin on pitänyt vaihtaa
kevyempiin ja kohta kai nekin saa ottaa pois, ettei niihin kompastu.
Aamiaisen aikana ehdimme vaihtaa viimeiset kuulumiset kotinurkilta, mutta heti
kohta oli aamiaisvieraan jatkettava matkaa, ensin Italiaa kohti, missä päämää-
ränä oli Bolzano ja serpentiinitiet Sveitsin puolelle, missä hänen vanhin poikansa
asuu perheineen. Paluumatkalla lupasi yöpyä luonani.
Niin oli se tunnin vierailu ohi. - Nyt tässä mietin "mitähän tekisin, että mainittaisiin",
niinkuin äiti tapasi sanoa jos sattui olemaan hetken aivan jouten.
Muistan että lapsuudessani ei maaseudun naiset "saaneet" lähteä lenkille, vaikka
olisikin ollut joutoaikaa. Se olisi ollut rumaa ja kohta olisi alkanut juorut lentää, että
on laiska ja "lorvii". Senköhän takia minä olen liikkeellä ennenkuin kukaan muu ehtii
herätä. Olenkin naureskellut, että ainoastaan jänikset, minä ja poliisit ollaan aikai-
sin liikkeellä!
Kuinka te muut ikäihmiset saatte päivänne kulumaan? Onko se lorvimista, vai
vieläkö jaksaa, jaksaa olla juonessa mukana ja tekee jotakin "hyödyllistä".
Itselläni on aina päämääränä, että ainakin yksi hyödyllinen asia ja lenkki on tehtävä
joka päivä, niin tuntee olevansa vielä juonessa mukana.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!mdk.mdk kirjoitti:
Bravo Hil-la, että isket välillä nyrkkiä pöytään! Pidit oikein terveellisen "saarnan",
eli "suuren puheen" niinkuin tätivainajani sanoi, kun hänellä oli painavaa asiaa.
Olen sitä mieltä, että noudatettaisiin Hil-lan toivomusta pysytellä Kiikkustuoliin
sopivissa aiheissa. Onhan täällä Suomi 24llä tilaa avata aivan uusi riitelyketju!
Miksi odottaa, että Hilla tekee päivän avauksen Kiikkustuolilleen ja sitten kat-
sotaan, että nyt voi rähinät alkaa!?!
Minun elämässäni ei tapahdu mitään mullistavaa, koska asun yksin, kaukana
omaisistani. Senpä takia tuntuukin mukavalta, jos on vaikka pikkuveli ohimarssilla
etelään mennessään ja pysähtyy isonsiskon luona aamiaisella.
Tieto hänen tulostaan teki minusta entistäkin aamuvirkumman ja olin lenkillä jo
puoli kuuden aikaan. Lenkillä ei tapahtunut mitään muuta erikoista, kuin että sain
vesisuihkun niskaani, kun ohitin jalkapallokentät, missä oli sadettajat päällä.
Laskelmoin, että veli tulee 8.30-9.00, jos hänet oikein tunnen, niin aikataulu pitää.
Ja oikein arvasin, 8.45 kuului moottoripyörän ääni parkkipaikalta.
Velikin vanhenee, on vaihtanut raskaan moottoripyörän kevyempään malliin.
Sanoi, että lihasvoimat vähenevät, niin on vaihdettava pyörä sellaiseen malliin,
että jaksaa sitä hallita. - Samaa olen havainnut omassa kehossani: lihakset kuih-
tuvat, kun ei enää tarvitse tehdä raskaita töitä. Matotkin on pitänyt vaihtaa
kevyempiin ja kohta kai nekin saa ottaa pois, ettei niihin kompastu.
Aamiaisen aikana ehdimme vaihtaa viimeiset kuulumiset kotinurkilta, mutta heti
kohta oli aamiaisvieraan jatkettava matkaa, ensin Italiaa kohti, missä päämää-
ränä oli Bolzano ja serpentiinitiet Sveitsin puolelle, missä hänen vanhin poikansa
asuu perheineen. Paluumatkalla lupasi yöpyä luonani.
Niin oli se tunnin vierailu ohi. - Nyt tässä mietin "mitähän tekisin, että mainittaisiin",
niinkuin äiti tapasi sanoa jos sattui olemaan hetken aivan jouten.
Muistan että lapsuudessani ei maaseudun naiset "saaneet" lähteä lenkille, vaikka
olisikin ollut joutoaikaa. Se olisi ollut rumaa ja kohta olisi alkanut juorut lentää, että
on laiska ja "lorvii". Senköhän takia minä olen liikkeellä ennenkuin kukaan muu ehtii
herätä. Olenkin naureskellut, että ainoastaan jänikset, minä ja poliisit ollaan aikai-
sin liikkeellä!
Kuinka te muut ikäihmiset saatte päivänne kulumaan? Onko se lorvimista, vai
vieläkö jaksaa, jaksaa olla juonessa mukana ja tekee jotakin "hyödyllistä".
Itselläni on aina päämääränä, että ainakin yksi hyödyllinen asia ja lenkki on tehtävä
joka päivä, niin tuntee olevansa vielä juonessa mukana.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!Laiska töitään lukee....
mutta aamupäivä vielä täällä meillä ja hereillä olen ollut varttia vaille kuudesta.
Pessyt pyykkiä, viikannut lakanoita, ripustanut ulos narullisen.
Käynyt lenkillä (lyhyellä)
Tyhjentänyt tiskikoneen.
Opiskellut Italiaa Duolingolla .
Kohta lähden suihkuun.
Sitten keitän kaurapuuron.
Iltapäivällä lukupiiri kylillä, sitten ehkä pieni iltalenkki ja lorvimista.
Päivä kuluu netissä surffaillen, askareilla ja ulkona pihalla. Auttaa tosin kun liinatukka on kaverina .- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Laiska töitään lukee....
mutta aamupäivä vielä täällä meillä ja hereillä olen ollut varttia vaille kuudesta.
Tyhjentänyt tiskikoneen.
Kohta lähden suihkuun.
Päivä kuluu netissä surffaillen, askareilla ja ulkona pihalla. Auttaa tosin kun liinatukka on kaverina .Päätit sitten heittää märän rätin vielä Hillan kasvoille olemalla alentuva ja listaamalla arkipäivän tekojasi.
Eikö se aiempi ojentaminen mitkä kuuluu tähän ketjuun riittänyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida siellä Varkaudessa olla "Mäkkäreitä", "Hesejä", "nakki/kebabkioskeja"ja muita pikaruokaloita, joiden raskanperunoiden, nuggettien ym. uppopaistaminen/friteeraus öljyssä tuo sen rasvankäryn myös ulkopuolelle. Se käry todellakin ällöttää ainakin kasvissyöjää.
Aistiyliherkkyys on lisääntynyt Suomessa huomattavasti viime vuosina.
Määrätyt hajut voivat aiheuttaa mm. pahoinvointia ja päänsärkyä.
Minulle päänsärkyä aiheuttavat kielo, hyasintti, jotkin pesuaineet ja mausteet.
Mielestäni ei ole ruuan halveksuntaa, jos joku siihen käytetty mauste saa minut voimaan pahoin.
kylmätotuus Paloma.se01 kirjoitti:
Laiska töitään lukee....
Tyhjentänyt tiskikoneen.
Kohta lähden suihkuun.
Päivä kuluu netissä surffaillen, askareilla ja ulkona pihalla. Auttaa tosin kun liinatukka on kaverina .Paloma,
nyt kirjoitit listan, joka voisi olla minunkin lista, kun sattuu kohdalle sellainen ahkeruuspuuska, että käy niinkuin Irwinille: Antaa mennä kun on alamäki!
Eli kaikki työt tulee tehtyä samana päivänä. Sitten illalla sopii ihmetellä,
miksi jäsenet ovat niin kipeät ja selkää särkee.
Mutta kun ei ikinä opi, että tekemättömät työt eivät karkaa!- Anonyymi
Minulla on parivuode (jonka jaan yksin) sen päällä on hyvä viikata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätit sitten heittää märän rätin vielä Hillan kasvoille olemalla alentuva ja listaamalla arkipäivän tekojasi.
Eikö se aiempi ojentaminen mitkä kuuluu tähän ketjuun riittänyt?Eikö Hilla juuri atren iloista ja suruista ole keskustelua toivonut.
Mitä tarkoitit kommentillasi Palomalle, jäi hämäräksi.
Itse en nähnyt tuossa kertomisessa mitään alentavaa.
Eliaana - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on itse ollut työssä grillissä kuumien pariloiden äärellä yömyöhään.
Välillä ilmastointi lakkannut toimimasta.
Sieltä kun lähtee kotiinsa, on kuin kävelevä kerroshampurilainen, Kaikkine rasvankäryineen.
Nykyinen kasvissyöjä - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Laiska töitään lukee....
Tyhjentänyt tiskikoneen.
Kohta lähden suihkuun.
Päivä kuluu netissä surffaillen, askareilla ja ulkona pihalla. Auttaa tosin kun liinatukka on kaverina .Pessyt pyykkiä = Kone pesee
Viikannut lakanoita = Lojunut edellisestä pesukerrasta lähtien
Ripustanut pyykit = Ei ole kuivarumpua
Käynyt lenkillä = Hakenut postin laatikoita
Tyhjentänyt tiskikoneen = Kuka täyttää
Opiskellut Italiaa = Eikö se ole tuttu kieli
Kohta lähden suihkuun = Entisen henkilön kohta oli 15 vuotta
Sitten kaurapuuron keitto = Mikrossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä kun lähtee kotiinsa, on kuin kävelevä kerroshampurilainen, Kaikkine rasvankäryineen.
Nykyinen kasvissyöjä😃 kerroshampurilainen.
Se rasvan käry kyllä tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin.
Lapseni ollessa teinejä, kävivät joskus koulun jälkeen "Carrolsissa". Töistä tultuani heti eteisessä se haju tuli vastaan. Päällysvaatteista naulakossa.
Carrols taisi olla ensimmäinen hampurilaisketju Suomessa. Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen kasvissyöjäMinä olin nuorena tyttönä leipomossa munkinpaistajana. Meni monta vuotta että munkkia edes paistoin.
Siili25 kirjoitti:
Minä olin nuorena tyttönä leipomossa munkinpaistajana. Meni monta vuotta että munkkia edes paistoin.
....siis munkkia edes paistoin. Paistorasvan käry ei houkutellut.
- Anonyymi
Onko mukava huudella puskista loukkauksia?
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen kasvissyöjäKasviskerroshampurilaisateria Heseltä. Haen vieläkin joskus jos ei huvita ruokaa laittaa tai on kiirus.
Nam. Mutta ei joka päivä läheskään.Paloma.se01 kirjoitti:
Laiska töitään lukee....
Tyhjentänyt tiskikoneen.
Kohta lähden suihkuun.
Päivä kuluu netissä surffaillen, askareilla ja ulkona pihalla. Auttaa tosin kun liinatukka on kaverina .Minulle tuli hiki jo lukiessa.
Nukuin puoli kymmeneen. Sitten vielä makalin ja kuuntelin äänikirjaa.
Kissalle ruokaa.
Keitin pikakahvin ja tein voileivän, lisäksi kaksi siivua vehnäpaahtoleipää omatekoisen Aprikoosihillon kanssa.
Mietin pitkään tiskaisinko vai virkkaisinko muutaman isoäidin neliön. Aloin virkkaamaan ja virkkasinkin ison neliön josta tein kirjekuoren muotoisen pienen laukun. Tuli muuten nätti.
Viikonloppuna paistoin kirjolohta, lopuista tein keiton.
Sitten kutoilim 45-minuuttia, helteillä en kuntoillut yhtään, hyvä että jaksoin olla.
Välillä vain makailen ja kuuntelen äänikirjoja.
Ihmettelin miksi nuorena tykkäsin Angelika kirjoista, otinkin yhden sellaisen kuunneltavaksi, eipä kiinnosta.
Ulos ei viitsi mennä kun on niin märkää, vähän väliä sataa, välillä sataa vaikka on aurinkoistakin.
En ole vieläkään uskaltanut ajaa kun kuntopyörällä akillesjänteen katkeamisen jälkeen.
Ei jalka vieläkään oikein tykkää kävelystä, ajattelin alkaa kävelemään pieniä lenkkejä.
Muuten olen hyvin tyytyväinen elämääni, mitä rauhallisempaa, sen mukavampaa.
Ostin halkoja, puun hinta on noussut, kaveri mätti liiteriin viikonloppuna. Lupasi maksaa osan puista, ihan sama.
Eilen lämmitin niin nyt on 26-astetta mökissä lämmintä, kyllä mummo tarkenee.
Mielipieitä saa tiki olla ja hyvinkin erilaisia. Toinen asia on miten niitä esittää, mitätöimättä ja vähättelemättä muita.
- Anonyymi
Ohjeet siten, että ensin itse ja sitten vasta muille.
- Anonyymi
Ensimmäinen asia KUKA niitä esittää. Sielunsiskon mielipiteet parhaita AINA.
- Anonyymi
Katkeruutta kaunista ja hyvää kohtaan osattomilla. Pitäisi keskustella huume- ja poikkeavien asioista. Onnesta kertominen on herjausta, surkeus on nannaa kärsivän haavoille.
- Anonyymi
Kaksinaismoralisti! Arkipäivän asioista on käsky käynyt puhuttavan. Nyt on huumeet ja adhd olleet arkipäivää ja median otsikoissa. Vakava yhteiskunnallinen ongelma. Ne eivät katoa vaikka kuinka katseesi käännät ja kultapölyä päällesi sirottelet.
- Anonyymi
Kaunista ja hyvää ei tarvitse mainostaa.
Kaunein ja paras on pieni viaton vauva, osoitus elämän uskosta ja jatkuvuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksinaismoralisti! Arkipäivän asioista on käsky käynyt puhuttavan. Nyt on huumeet ja adhd olleet arkipäivää ja median otsikoissa. Vakava yhteiskunnallinen ongelma. Ne eivät katoa vaikka kuinka katseesi käännät ja kultapölyä päällesi sirottelet.
Onko jälkikasvusi sortunut huumeisiin?
Lukiessani kommentteja tunnen ristiriitaa ajatuksiesi kanssa.
Meidän isovanhempien pitää rakastaa ja kannustaa lapsenlapsiamme. Jos kertoo kuten Paloma kauniista suhteestaan lapsiinsa ja heidän lapsiin, haukut hänet pystyyn.
Miten on sinun lapsesi ja lapsenlapsesi osaatko rakastaa heitä aidosti vai lahjomalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän isovanhempien pitää rakastaa ja kannustaa lapsenlapsiamme. Jos kertoo kuten Paloma kauniista suhteestaan lapsiinsa ja heidän lapsiin, haukut hänet pystyyn.
Miten on sinun lapsesi ja lapsenlapsesi osaatko rakastaa heitä aidosti vai lahjomalla.Rakkaus ja lahjat eivät sulje pois toisiaan.
Moni kertoo lapsistaan ja lastenlapsistaan täällä rakkaudella. Mikä tekee paloman( ilmeisesti p itse tuon kirjoittaja) suhteesta erityisen kauniin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on sinun lapsesi ja lapsenlapsesi osaatko rakastaa heitä aidosti vai lahjomalla.Ei todellakaan ole sortuneet huumeisiin. Siitä kiitos. Toinen aloittaa korkeakouluopinnot, toivottavasti vuoden päästä. Toinen yläasteella. Ei sen enempää lastenlapsistani.
En ole kommentoinut Paloman suhdetta enkä kenenkään muun. Eivät kuulu minun arkeeni.
Olen ottanut kantaa siihen, että pari päivää sitten täällä tuomittiin samanikäisistä puhuminen, joilla ei niin hyvin mene. Se on kaksinaismoralismia. Vai onko syyn se, että siili osallistui siihen keskusteluun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on sinun lapsesi ja lapsenlapsesi osaatko rakastaa heitä aidosti vai lahjomalla.Ota yksi kommentti kerrallaan. Kaikki eivät suinkaan ole saman anonyymin kirjoittamia.
- Anonyymi
Onko noista pakko kirjoittaa juuri Hillan ketjussa? Voithan tehdä oman aloituksen aiheesta jos niistä haluat keskustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko noista pakko kirjoittaa juuri Hillan ketjussa? Voithan tehdä oman aloituksen aiheesta jos niistä haluat keskustella.
Ei todellakaan tarvitse keskustella epämieluisista asioista. Se spontaanikeskustelu meni jo. Ihmettelemään ja harmittamaankin jäi miten rumasti se tyrehdytettiin. En saanut vastausta silloin enkä nyt, mutta eikös vaikeneminen ole myöntymisen merkki. Sananvapaus täällä on usein nostettu esiin. Toteutuuhan se tiettyjen kirjoittajien ja kirjoitusten osalta.
Loppu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse keskustella epämieluisista asioista. Se spontaanikeskustelu meni jo. Ihmettelemään ja harmittamaankin jäi miten rumasti se tyrehdytettiin. En saanut vastausta silloin enkä nyt, mutta eikös vaikeneminen ole myöntymisen merkki. Sananvapaus täällä on usein nostettu esiin. Toteutuuhan se tiettyjen kirjoittajien ja kirjoitusten osalta.
Loppu.On täällä keskusteltu epämiellyttävistä sairauksistakin.Mutta eräillähän kaikki on hyvää ja kaunista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loppu.Se on sitä jyräämistä.
Ei saa keskustella muista eikä muusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täällä keskusteltu epämiellyttävistä sairauksistakin.Mutta eräillähän kaikki on hyvää ja kaunista.
Eikös yksi ja sama petolintu kertonut peräpukamistaan, peräsuolen umpipussien tulehduksia ja samaan hengenvetoon valkoisesta riisistä valmistettua sushia syöneensä lähes joka päivä. Huonosti sulavaa.
Taisi olla nivustyräkin. Huussin tyhjentämisestä pullahti suoli ulos. Eikä ihme kun sitä haravanvarren pituista nostelee, painavaa tavaraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös yksi ja sama petolintu kertonut peräpukamistaan, peräsuolen umpipussien tulehduksia ja samaan hengenvetoon valkoisesta riisistä valmistettua sushia syöneensä lähes joka päivä. Huonosti sulavaa.
Taisi olla nivustyräkin. Huussin tyhjentämisestä pullahti suoli ulos. Eikä ihme kun sitä haravanvarren pituista nostelee, painavaa tavaraa.Ihmeellistä on elämä. Joku kertoo juurta jaksain kuinka peräpukamat oireilee, tai kuinka polvi on kipee, ihan kuin Hän olisi ainoa jolla niitä oireita ja kipuja elämässä on ilmennyt.
Pitäisiköhän alkaa kertomaan kuinka ilmavaivat vaivaavat ja pieruja tulee solkenaan, ei minulla, mutta joku kärsii siitäkin vaivasta läpi elämänsä.
Kannattaako kaikkea sanoa mitä mieleen tulee?
Tuo suosikkipari puhuu kuin täällä joku haluaisi niistä heidän jutuistaan kuulla joka ainoa päivä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeellistä on elämä. Joku kertoo juurta jaksain kuinka peräpukamat oireilee, tai kuinka polvi on kipee, ihan kuin Hän olisi ainoa jolla niitä oireita ja kipuja elämässä on ilmennyt.
Pitäisiköhän alkaa kertomaan kuinka ilmavaivat vaivaavat ja pieruja tulee solkenaan, ei minulla, mutta joku kärsii siitäkin vaivasta läpi elämänsä.
Tuo suosikkipari puhuu kuin täällä joku haluaisi niistä heidän jutuistaan kuulla joka ainoa päivä!Eiköhän vain oteta sama linja.
Kerrotaan kaikki suodattamatta.
Eikös ole sanontakin 'joka pierua pidättää sillä on salattavaa'. 😀
Vaan täytyy opetella tekemään itsestä numeroa.
Pierulla se on aloitettava, kun ei pukamia ole.
Hernesoppaa tekemään. Anonyymi kirjoitti:
Ihmeellistä on elämä. Joku kertoo juurta jaksain kuinka peräpukamat oireilee, tai kuinka polvi on kipee, ihan kuin Hän olisi ainoa jolla niitä oireita ja kipuja elämässä on ilmennyt.
Tuo suosikkipari puhuu kuin täällä joku haluaisi niistä heidän jutuistaan kuulla joka ainoa päivä!Löysin teille mieluisia keskustelun aiheita.
Ymmärsin, että olette tirkistelijöitä. Se lienee yleinen harrastus perättömien puheiden levittämisen lisäksi.
Inkontinenssi elikkä virtsankarkailu.
Dementtia.
SURU.
MASENNUS.
Inkontinenssi elikkä virtsankarkailu
Miten hoitopaikkoihin haetaan.
Sosiaalitoimisto auttaa iäkkään hoidon järjestämisessä.
Sieltä reikii tutkimaan, kivaa päivää ; ))- Anonyymi
Löysin teille mieluisia keskustelun aiheita.
Ymmärsin, että olette tirkistelijöitä. Se lienee yleinen harrastus perättömien puheiden levittämisen lisäksi.
Dementtia.
SURU.
MASENNUS.
Sieltä reikii tutkimaan, kivaa päivää ; ))Jaaha, olet löytänyt vertaisiasi muistakin aloituksista.
Taputappa itseäsi selkään, hyvä hyvä. - Anonyymi
Dementtia.
SURU.
MASENNUS.
Sieltä reikii tutkimaan, kivaa päivää ; ))Minullapa oli peräsuolen divertikkelit joihin upea hoitotiimi antoi upeaa hoitoa, Positiivinen ssenteeni, mieheni 99 prosenttiben tuki ja esikoisen 110 prosenttinen kannustus teki sairastelusta upean elämyksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullapa oli peräsuolen divertikkelit joihin upea hoitotiimi antoi upeaa hoitoa, Positiivinen ssenteeni, mieheni 99 prosenttiben tuki ja esikoisen 110 prosenttinen kannustus teki sairastelusta upean elämyksen.
😁upeeta!
kadehdin Anonyymi kirjoitti:
Tuo suosikkipari puhuu kuin täällä joku haluaisi niistä heidän jutuistaan kuulla joka ainoa päivä!Kirjoitit..."kipee, ihan kuin Hän olisi ainoa jolla niitä oireita ja kipuja elämässä on ilmennyt."
Jos kirjoitan kauniisti läheisistäni, sama kommentointi, "ihan kuin olisi ainoa jolla on lämmin sude läheisiin.
Jos kirjoitan matkustamisesta ..ihan kuin olisi ainoa joka on matkustanut jne.
Sama katkera kommentoija.- Anonyymi
Kirjoitit..."kipee, ihan kuin Hän olisi ainoa jolla niitä oireita ja kipuja elämässä on ilmennyt."
Jos kirjoitan kauniisti läheisistäni, sama kommentointi, "ihan kuin olisi ainoa jolla on lämmin sude läheisiin.
Sama katkera kommentoija.Minä kohtelen kauniisti läheisiäni, rakastan heitä ja kerron sen HEILLE, en kuuluttele palstoilla. Eikö se ole itsestäänselvyys että läheisiä rakastetaan ja kunnioitetaan heidän yksityisyyttään.
- Anonyymi
Kirjoitit..."kipee, ihan kuin Hän olisi ainoa jolla niitä oireita ja kipuja elämässä on ilmennyt."
Sama katkera kommentoija.en kyllä koskaan ole kommentoinut sinun viestejäsi, enkä kommentoinut tollakaan kommentilla´.-
Ota ittees vaan on aihettakin, kaiken tietävä kokija ja luulottelija.
et ole minulle tärkeä, etkä rakaskaan, enkä osaa vihatakkaan kun en tunne. - Anonyymi
Dementtia.
SURU.
MASENNUS.
Sieltä reikii tutkimaan, kivaa päivää ; ))Vai että muka tirkistelijöitä. Kukahan se tuputtaa kaikki intiimijuttunsa tänne! ? Ihan tavallista vanhuksen vaatimatonta elämää vaikka vieraalla kirlellä solkaten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi olla nivustyräkin. Huussin tyhjentämisestä pullahti suoli ulos. Eikä ihme kun sitä haravanvarren pituista nostelee, painavaa tavaraa.Mutta huussitontti on arvokas, kun on ökynaapurit!
- Anonyymi
Näkyi siellä toinenkin Hil-lan Kiikkustuoliketju? En avannut sitä.
Aurinko paistaa rotkottaa muina taivaankappaleina alenevalla radallaan, illastuvassa päivässä. Ainakin pari vesikuuroa roikotti sataa aamupäivällä.
- satunnainen matkailija - - Anonyymi
Kaunis on ollut päivä tämäkin.
Tiistain lenkkisaunaan tuntuu naapuri menevän, rappukäytävässä kolisee.
Kun täällä kerrotaan (mitä tein tänään) tekemiset ja olemiset, sanon että paistoin karitsanpaistin ja kokonaisen naudan sisäfileen, tuoksuu taivaalliselta, vaikka en tiedä miltä siellä taivaassa tuoksuu, on varmasti taivaallista.
Ei ole hetkeen tarvis lihaa ostaa, jos vieraat eivät tulisikaan.
Aina on kyllä kaapeissa vierasvaraa, vaikka käyn kaupassa kolme kertaa kk:ssa.
Ystävyydet rikastuttava elämää, mutta ystävien joukko harvenee, vanhuus ei yksin, vaan sairaudetkin syynä.
Tuttavat tulevat yhteisen harrastuksen tms. kautta, sukulaiset saa syntyessään, eikä niitä voi valita, joskus joku on ihan kuisallinen, haluaisi olla päättämässä muidenkin asiat.
tässähän tämä päiväkertomus.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561328
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601260Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu561193Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601125Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58897Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56873KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin77813- 51807
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795