KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sinne alkupäähänkin.
Aamu alkoi hyvin, olin hyvin energinen heti silmäni avattua, ja tapani tehdä parinkymmenen minuutin voimistelu sujui hyvin.
En tiedä onko uskoni vahva, kun luulen kipujen tämän homman tehtyäni katoavan, tai ainakin liikkuminen sujuu paremmin.
Mdk.mdk lähtee lenkille, minä viruttelen, tämä toistuu joka aamu.

Aamurutiinit myös hyvin samoin tavoin sujuu, ensin lääke (tyroksin ) astma puhallukset, sitten kahvi tulemaan ja voileipien teko.
Tänä aamuna tutkin paremmin leipäpussia, ja tuli selväksi, että Virossa leivottu, pakastettu ja lisäaineina E2oo ja E300, mitä ne sitten ovat, ei selvinnyt.
Miten paljon niitä lisäaineita tuleekaan syötyä, no ehkä vähemmin kuitenkin omassa taloudessa, kun itse melkein kaiken teen.
Pakkohan se on kaupantiskiltä aineet ostaa, mutta torilta kuitenkin säilöttävät haen.
Allergiat lisääntyy, mistä sekin johtunee, kai tutkittua tietoa löytyy, mutta jätänpä niiden tutkimisen tällä kertaa.

Eilen tuli yksityinen puhelinsoitto, vastasin, koska joskus lääkärin yksityisenä soittaa.
Naisen ääni kertoi tililtäni otetun 370 euroa, näppäsin puhelun kiinni,
Tarkistin pankin tiedot, asiat kunnossa, oli siis huijausyritys.
Aika turvattomaksi meidän vanhojen elämä menee, jos pienen vararahaston on säästöön saanut, sitä pitää pelätä kadottavansa.
Minunkaan tilin tyhjennys ei ketään rikkaaksi saa, mutta harmi olisi jos elämänsä aikana säästäen elänyt ja pienen hätävaran saanut säästöön, sen sitten joku huijari veisi.
Tällä kertaa ei huijaus onnistunut.

Rutiineista oli ketju laitettu, minulla aika tavalla rutiinien mukaisesti päivät kulkee, olen niistä paljon kertoilutkin.
Joka päivälle teen jonkun niin sanotun ikävän homman, eilen se oli lattiakaivon puhdistus, kamala homma, kun lavuaarikaapin alla parinkymmenensentin tilassa pitää se puhdistaa.
Polvillani en voi olla joten mahallaan sen könysin pestä ja ylös nousu olikin sitten taitolaji, pestyä tuli, yksi maton pää korjattu, nyt ei sitten muuta hankalaa hommaa ole, kaikki tehty.
Aamusta yleensä olen voimissani ja kaiken pyrin aamuisin tekemään, hyvä mieli näistäkin asioista mieleen tulee..

Jätänkin tällä kertaa tähän, tulkaa kivojen asioiden kera kertoilemaan onnistumisia, kaikki ei aina onnistu, kertominen usein pahan mielen voi poistaa,

77

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenet vaan!
      Olen käynyt aikaisin lenkillä ja nyt lähden kohta kaupungille kampaajalle
      trimmattavaksi. Toisessa ketjussa kerroin epätavallisesta vaivastani, kun
      hiukset vahvistuvat niin paljon , ettei päänahkaa näe kohta ollenkaan.
      Nyt on tukka kasvanut ylipitkäksi ja se täytyy aina leikata ihan lyhyeksi ja
      harventaa kunnolla.

Minulla on samat tavat, että jos on jotakin tehtäviä, niin teen ne aamusta,
      koska silloin on virkein ja jaksaa. Iltapäivät sitten saatan vaan oleskella, jos-
      kus otan nokoset sohvalla ja tv surisee "taustamusiikkina".
      Kyllä nuo lattian rajassa olevat puuhat ovat kamalia. Sieltä ylöspääsy hanka-
      laa. Takapuoli ensin pystyyn kuin pikkulapsella ja pienen ähinän kanssa kohta
      taas jaloillaan.

Mutta nyt lähden kapungilla pistäytymään, mummutrimmerille aika.
      Ottakee raahallisesti, ottakee raahallisesti, minä voin ostoo kööttä ku
      on kaapunnilla. - Heippa!

• Huomemta@

Maanantai oli jännittävä päivä, en nukkunut hyvin edellisenä yönä koska mietin mieheni pankkiasioita. Siispä aamusta pankkiin. Pelkomme oli, että tiliä oli väärinkäytetty. Onneksi kyseessä olikin pankin oma demoversio, tilinostoista. Minä tulkitsin ne väärin.

Helpottuneina ajelimme Pekka Heikkisen kahvioon kahviaamiaista nauttimaan. Oli kiva vaihteeksi syödä aamiaista kahvilassa.

Nuo pankkihuijaukset ovat ikäviä ja vaikka kuinka niistä varoitetaan ihmisiä menevät varkaan virittämään ansaan.

Nettikauppa aiheittaa myös ongelmia. Odottelen netistä ostamaani lähetystä. On jo postissa, mutta kestää. Ei kallis ja maksettu luottokortilla. Luottokorttiostokset ovat turvallisempia. Niistä saa rahansa takaisin jos tavaraa ei tule.

• Anonyymi

Minun mieheni pystyy hoitamaan pankkiasiansa ihan itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on suuri helpotus arjessa ettei tarvitse holhota miestään 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut kun asioimme esim. lääkärissä, että joudun usein tulkiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä, ihankos totta. Onpa ihmeellistä😂

• Anonyymi

Heräsin vähän vaille 7. Takapihan puolelta aurinko paistoi. Etupiha näkyi aamiaista syödessä. Lintuja ei näkynyt. Aurinko paistoi. Laitoin aamiaisastiat tiskikoneeseen ja pyyhin pöydän. Sitten kävin lenkillä. Yli tunti meni. Nyt vähän luen lehtiä ja kurkistin tänne palstallekin. Join vettä. Tänään otan taulut pois seiniltä. Alan pikkuhiljaa sisustaa kotia syysilmeeseen. Sitä ennen laitan lohikiusauksen uuniin.

• Anonyymi

Minä olin jo seitsemän aikaan läheisen kylpylän höyrysaunassa lihaksia lämmittelemässä. Oli viikottainen vesijumppa senioreille, 45 min. Olin varannut vielä 30 min. hieronnan jumpan jälkeen.

Lihakset jumissa kesän jäljiltä. Annoimme lapsille talven aikaa miettiä haluavatko pitää kesäasuntomme vai laitammeko sen keväällä myyntiin. Pikkuhiljaa kesän aikana olemme pintaremonttia tehneet. Samalla hyvästejä jättäneet ja muistelleet 26 vuoden kesiä. Talviasuttava on, mutta emme enää vuosiin ole talvella käyneet. Ennen oli paljon lunta ja tuli hiihdettyäkin. Lapset riemuitsivat. Nyt heillä jo omat perheet.

Pakko mainita, että söimme kylpylässä "lounaan" runsaasta seisovasta aamiaispöydästä. Kiitosta on annettava siitä miten nykyisin panostetaan terveellisiin aamiaisiin. Jokaiselle jotakin kaloineen, puuroineen, mysleineen, marjoineen, hedelmineen, jogurtteineen jne. Näytti siellä olevan ne pakolliset munakokkelit ja sen sellaiset.
        Ei tämä joka viikkoista ole, vaan nyt on jo elokuun viimeinen, sen kunniaksi.

Ei suunnitelmia loppupäivään.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olin jo seitsemän aikaan läheisen kylpylän höyrysaunassa lihaksia lämmittelemässä. Oli viikottainen vesijumppa senioreille, 45 min. Olin varannut vielä 30 min. hieronnan jumpan jälkeen.

Lihakset jumissa kesän jäljiltä. Annoimme lapsille talven aikaa miettiä haluavatko pitää kesäasuntomme vai laitammeko sen keväällä myyntiin. Pikkuhiljaa kesän aikana olemme pintaremonttia tehneet. Samalla hyvästejä jättäneet ja muistelleet 26 vuoden kesiä. Talviasuttava on, mutta emme enää vuosiin ole talvella käyneet. Ennen oli paljon lunta ja tuli hiihdettyäkin. Lapset riemuitsivat. Nyt heillä jo omat perheet.

Pakko mainita, että söimme kylpylässä "lounaan" runsaasta seisovasta aamiaispöydästä. Kiitosta on annettava siitä miten nykyisin panostetaan terveellisiin aamiaisiin. Jokaiselle jotakin kaloineen, puuroineen, mysleineen, marjoineen, hedelmineen, jogurtteineen jne. Näytti siellä olevan ne pakolliset munakokkelit ja sen sellaiset.
        Ei tämä joka viikkoista ole, vaan nyt on jo elokuun viimeinen, sen kunniaksi.

Ei suunnitelmia loppupäivään.

Sain 13.8.puhelinsoiton, mökkinaapurini aviomies oli kuollut.
        Aviopari oli miellyttävä lapseton pariskunta.

Eilen sain taas puhelun, rouva kertoi, vaikeuksista, joita tuli ja joihin ei ollut osannut varautua.

29-vuotta sitten kun ostin rantapaikkani, en tiennyt, että olin ostanut halvalla hinnalla mökin rikkaiden kajaanilaisten vaikuttajasukujen keskeltä. Mökki myytiin minulle vaikka toinen mökkinaapuri oli tehnyt korkeamman tarjouksen. Se selvisi vuosien jälkeen juhannusjuhlissa.

Kuolleen naapurini mökki on myyty, surun murtaman lesken tajuttua, että kauppaa kiirehdittiin, eikä hän ymmärtänyt ja möi mökin ensimmäiselle joka sen halusi ostaa. Rouva kuvaili ostajaa rikkaaksi "mafiopomoksi".

Niinpä "huvilani" on nyt jälleen ökyrikkaiden sukujen keskellä.

No, alue kehittyy ja tulevaisuuden näkymät ovat hyvät, kilpailu niemen tonteista kovenee.

Empä taida vielä myyntiä suunnnitella.

"Alkeellisen" mökin, alkeellinen ; ))

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Eilen sain taas puhelun, rouva kertoi, vaikeuksista, joita tuli ja joihin ei ollut osannut varautua.

29-vuotta sitten kun ostin rantapaikkani, en tiennyt, että olin ostanut halvalla hinnalla mökin rikkaiden kajaanilaisten vaikuttajasukujen keskeltä. Mökki myytiin minulle vaikka toinen mökkinaapuri oli tehnyt korkeamman tarjouksen. Se selvisi vuosien jälkeen juhannusjuhlissa.

Kuolleen naapurini mökki on myyty, surun murtaman lesken tajuttua, että kauppaa kiirehdittiin, eikä hän ymmärtänyt ja möi mökin ensimmäiselle joka sen halusi ostaa. Rouva kuvaili ostajaa rikkaaksi "mafiopomoksi".

No, alue kehittyy ja tulevaisuuden näkymät ovat hyvät, kilpailu niemen tonteista kovenee.

Hehe, eipä taida kajjaanissa äkyrikkaita olla. No tietysti mukavuuksin varustettu tavallinenkin uusi ok talo on monelle saavuttamaton.

• Anonyymi

Eikös mökkisi ole ilman kunnallistekniikkaa, siis huussi eikä edes vesijohtoa. Mahtaako rakennuksilla olla arvoa, purkuun menee. No tontin hinnat kajjaanin laidalla ei ketään rikkaaksi tee. Jos miehesi kuolee ensin ( kun onnniin paljo vanhempi) , voitko jäähä miehesi omistamaan asuntoon asumaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös mökkisi ole ilman kunnallistekniikkaa, siis huussi eikä edes vesijohtoa. Mahtaako rakennuksilla olla arvoa, purkuun menee. No tontin hinnat kajjaanin laidalla ei ketään rikkaaksi tee. Jos miehesi kuolee ensin ( kun onnniin paljo vanhempi) , voitko jäähä miehesi omistamaan asuntoon asumaan?

Kunnallistekniikka laajenee ja ökytaloja rakennetaan. Vesijohtoverkosto löytyy jo tonttini vierestä, olen jäsen.

Onhan meillä rikkaita ihan kuten muuallakin Suomessa. Se tuo raha tahtoo kasautua yksillle.

Istumme kahvilla grilliterassilla. Hiukan tuulee, aurinko pilkistää pilvien raosta puiden lehdet soittavat luonnon melodiaa.

Mieheni sanoo aina, kun katselemme Nuakselle ranta puiden välistä että "I can never get enough of this landscape."

• Anonyymi

Kunnallistekniikka laajenee ja ökytaloja rakennetaan. Vesijohtoverkosto löytyy jo tonttini vierestä, olen jäsen.

Onhan meillä rikkaita ihan kuten muuallakin Suomessa. Se tuo raha tahtoo kasautua yksillle.

Istumme kahvilla grilliterassilla. Hiukan tuulee, aurinko pilkistää pilvien raosta puiden lehdet soittavat luonnon melodiaa.

Mieheni sanoo aina, kun katselemme Nuakselle ranta puiden välistä että "I can never get enough of this landscape."

Eikö se ole epäkohteliasta kesken kahvin juonnin palstoilla roikkua? Kyllä sen kahvittelukumppanin kanssa jutteluun pitää keskittyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hehe, eipä taida kajjaanissa äkyrikkaita olla. No tietysti mukavuuksin varustettu tavallinenkin uusi ok talo on monelle saavuttamaton.

Etpä tiedä.

• Anonyymi kirjoitti:

Pari kolme vuotta sitten Ökytalon rakentaja osti mökkitontin, se oli pienempi kuin omani, purki päämökin. Saunamökkiä ei voinut purkaa koska ei olisi saanut uutta rakennettua niin lähelle rantaan. Maksoi tontista 100000 €. Joutui ostamaan vielä runsaasti lisämaata ryteikkömetsästä. mikä teetti paljon maansiirtotöitä. Ei tullut halvaksi, mutta jos on rahaa eväänä, niin mikäpä hänessä. Hän ihasteli tonttini sijaintia ja kehui sitä niemen parhaaksi. Tonttini on nimensäkin puolesta aurinkoisin tontti.

Olen ollut itse hyvin lähellä kuolemaa.

Ihmettelen minkalainen ihminen olet kun iän mukaan kuolemaa ennustat.

Kerroppa ensin minulle niin kerron lisää sinulle.

Minkä ikäinen olet?
        Montako tablettia on dosetissasi?
        Mitä sairauksia olet läpikäynyt?
        Oletko ollut koskaan sairaalassa ?
        Onko sinulle tehty kirurgisia toimenpiteitä?
        Miten terveellisesti syöt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolomen j:n Kajjjaanissahan niitä äkyrikkaitten tontteja on pitkin rantoja.
        Eihän siellä vieressä tartte olla rikkauksia vahtimassa. Sitä voi asustella
        vaikka Monacossa ja tonttien arvo vaan kasvaa.

• Minäkin olen aloittanut taas aamulenkkeilyn, tai oikeastaan jo kesällä tuli käveltyä Suomessa päivittäin mökiltä rantaan, saunalle, veneelle. Soutaminenkin onnistui hyvin; mies totesi että en ollut unohtanut miten soudetaan. Meillä on vene joenrannassa kotona, mutta ajelemme perämoottorilla silloin harvoin kun saamme veneen vesille. Soutamaan opin jo alle kouluikää ja vietin päivä vuotavalla ruuhella soudellen järvellä, tutkien rantoja ja lahdenpohjukoita, onkivapa ja matopurkki mukana ja tietysti äyskäri, koska vettä pohjalta piti vähentää aina välillä. En tainnut olla vielä edes koulussa ja uimataitonikin oli aika heikko.

Nyt ajoittain kipuileva lonkkani estää pitemmät kävelylenkit, mutta yritän jaksaa puolen tunnin lenkkejä tasaisella tiellä, maastopolulle menen mielelläni kun mies lähtee kaveriksi, valokuvaan jokimaisemia, syksyn edistymistä ja pysähdyn ja kiipeän lintutorniin.

• Anonyymi

Minun mieheni taas ihasteli miten hyvin osaan vieläkin suudella.

• Sekä soudella että suudella. Mutta ei ehkä samaan aikaan :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun mieheni taas ihasteli miten hyvin osaan vieläkin suudella.

Ihana mies sinulla. Hän varmaan viihtyy yöllä vieressäsi eikä ikkunan äärellä netissä. Lämpöä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihana mies sinulla. Hän varmaan viihtyy yöllä vieressäsi eikä ikkunan äärellä netissä. Lämpöä!

Niin viihtyy. illalla viimeksi hyvän yön suukkoja ja aamu alkaa aamusuukolla, kin mennään nukkumaan ja herätään samaan aikaan. Mies lataa illalla khvinkeittimen valmiiksi ja minä teen tuorepuurin valmiiksi jääkaappiin. Sitten yhdessä reippaalle lenkille, 4-7 km yleensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin viihtyy. illalla viimeksi hyvän yön suukkoja ja aamu alkaa aamusuukolla, kin mennään nukkumaan ja herätään samaan aikaan. Mies lataa illalla khvinkeittimen valmiiksi ja minä teen tuorepuurin valmiiksi jääkaappiin. Sitten yhdessä reippaalle lenkille, 4-7 km yleensä.

Kumppanuutta parhaimmillaan. Yhteistyöllä se sujuu. Kumpikaan ei ole palvelijan roolissa. Onnea teille. Nauttikaa ja niinhän te nautittekin 🤩

• Anonyymi

Meillä on kesäasunnolla 30m rantaan. Se on 5 min ,kun aina olemme jo soutelemassa. Menemme aina vain silloin kun on pläkityyni ja kaunis sää muutenkin.

• Anonyymi

Hyvä Paloma! Eikä sen lenkin tarvitse olla pitkä. Pääasia on, että
        käy lenkillä säännöllisesti. Jalkojen pitäisi kantaa meitä kauan. :)
        Minullakin on ollut lonkkavaivoja, mutta se on aika ihme juttu, että
        kun on vaan sisukkaasti kävellyt kymmenisen minuuttia niin lonkka-
        kipu lakkaa huomaamatta. Joskus käytän fysioterapeutin opettamaa kikkaa:
        nostan kantapään vaikka kannon päälle, jalka suorana ja taivutan yläruu-
        mista jalkaterää kohden hetken . Ja se saattaa auttaa nopeasti! Liikkuminen
        voitelee niveliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Paloma! Eikä sen lenkin tarvitse olla pitkä. Pääasia on, että
        käy lenkillä säännöllisesti. Jalkojen pitäisi kantaa meitä kauan. :)
        Minullakin on ollut lonkkavaivoja, mutta se on aika ihme juttu, että
        kun on vaan sisukkaasti kävellyt kymmenisen minuuttia niin lonkka-
        kipu lakkaa huomaamatta. Joskus käytän fysioterapeutin opettamaa kikkaa:
        nostan kantapään vaikka kannon päälle, jalka suorana ja taivutan yläruu-
        mista jalkaterää kohden hetken . Ja se saattaa auttaa nopeasti! Liikkuminen
        voitelee niveliä.

Minkähän takia tehdään yhteiskunnalle kalliiksi tulevia lonkkaleikkauksia kun noin helpolla voi lonkan parantaa?

• Anonyymi

Minä pesen kylpyhuoneen joka viikko, lattiakaivonkin!
      Ei tarvii kalenteriin merkitä mitä tänään on tehtävä, siivotaan aina loppuviikolla, mutta ei välttämättä lauantai, kunhan kerran viikossa kaikki perusteellisesti siivottua tulee.
      Joka päivä saa tarkastus käydä, kaikki puhdasta, pyykit silitettynä kaapissa ja vaatteet puhtaina.
      Ota ja laita samaan paikkaan!
      Avaimet aina samassa naulassa, ja ulos lähtiessä käteen, että tiedät pääseväsi sisäänkin!

• Anonyymi

Ei näitä jaksa lukea,keksittyä tarinaa ja näköki sulla muuttuu koko ajan! Taiatolla toi vaarallinen gubbe!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näitä jaksa lukea,keksittyä tarinaa ja näköki sulla muuttuu koko ajan! Taiatolla toi vaarallinen gubbe!

Ei tuommoisista tarinoista ole kenellekään haittaa. Oli totta tai ei. Siinä ei mainita ketään tunnistettavasti. Tämä nyt on vain tämmöinen palsta. Jos haluaa kirjoitella, niin tekstiähän mahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olinpa guppe tai gabbe, siivoan kaikki huoneet joka viikko.
        Kun sekin on liikuntaa jota vanha groppa kaipaa.
        Ei ole varaa mennä kuntosalille, eikä ole soutuvenettä, eikä ole puutarhaa, eikä kasvihuonetta, niissähän möyritään liikunnankin vuoksi!
        Kotini on puhdas!

Pitäkää kiikkunne!
        Sen kerran kun tulen mukaan saan räkää silmille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olinpa guppe tai gabbe, siivoan kaikki huoneet joka viikko.
        Kun sekin on liikuntaa jota vanha groppa kaipaa.
        Ei ole varaa mennä kuntosalille, eikä ole soutuvenettä, eikä ole puutarhaa, eikä kasvihuonetta, niissähän möyritään liikunnankin vuoksi!
        Kotini on puhdas!

Pitäkää kiikkunne!
        Sen kerran kun tulen mukaan saan räkää silmille!

Älä huoli. Taitaa olla rekattu anona, joka noita ilkeyksiä kirjoittelee. Luulen ettei ole saanut huomiota, jankkauskaveria. Purkaa sitten turhautumistaan anona muille

• Anonyymi kirjoitti:

Älä huoli. Taitaa olla rekattu anona, joka noita ilkeyksiä kirjoittelee. Luulen ettei ole saanut huomiota, jankkauskaveria. Purkaa sitten turhautumistaan anona muille

Huomenta keskiviikko aamuun, pilviseen ja melkoisen viileäänkin.
        Aikaisin tuli viileät ilmat, mutta syyskuu voi ihmeet näyttää, joskus intiaanikesät yllättäneet
        Tyydyttävä on mitä annetaan, ei edes valitusoikeutta.

Olen kyllästymiseen asti lukenut noita rikkauksia ja mökkinaapureita, en muista koskaan omalla mökilläni tullut toisten olot mieleen, ei rikkaudet.
        Elimme omien tapojen mukaan ja naapurit eivät häirinneet emme mekään heitä.
        Olivatko rikkaita tai köyhiä, lähimmällä mökillä asusti kaupunginjohtaja, ehkä vauraampia kuin me, sitä emme kyselleet, kävimme kahvilla vuoroin, kun sattui sopiva tilanne, muuten elimme kukin omaa elämää.
        Aina oli autokyyti tarjolla, kun kaupunkiin lähtivät.
        Tämä mieleen tuli, kun rikkauksista puhetta, ihmisiä vaan kaikki olemme, siis eletään vointimme mukaisesti kaikki.
        Onnekseni en ole kade ja minulle rikkaudet ja muut arvot eivät ihmistä merkkaa, vaan luonteen hienous, itse sitä opiskelen hautaan asti.

Tuohon siisteyteen pyrin minäkin ja varmaan siistiä on teilläkin anot 11,04 ja 18,04, olen samoin kaikille tavaroille paikan löytänyt, näin järjestys säilyy.
        Tuo lattiakaivo on murheenkryynini,,mutta yritän senkin puhdistuksesta huolehtia.
        Hyvin on hommasi hoidossa 10,29, veden juonninkin muistit.
        Miksi otat taulut seiniltä, eikö autioksi koti muutu?
        En osaa enkä uskokaan kenenkään rekatun vaivautuvan salakirjoittajaksi, mitä sillä voittaa.

Olkaa onnellisia, kellä on hellittävä vieressä, ei kateutta aiheuta, ikävää mieltä joskus, mutta elämä sujuu muistojen seurassa.
        Noista lonkkasairauksista vielä, uskon minäkin, että liikkeellä on voimaa, jos en jo kymmenen vuoden ajan, polkenut aamuisin ilmapyörää ja muutenkin virutellen, tuskin tämäkään liikkuminen oli mahdollista, itseään auttaa se, että liikkuu tavalla millä se onnistuu.

Minullakin on paljon hiusta, mutta niin ohutta, että ei voi kehua hyväksi, otsalta meinaa karvat kadota, sukuvika sekin, äidilläni oli huono hiuslaatu isällä paksu ja musta tukka, ohimoilta kummankin hiukset pitkälle karvattomat.
        Kaikesta hyvin voinnista pitää olla kiitollinen ja jos jotakin puuttuu, on pakko hyväksyä.
        Minulla hiusten leikkaus ensi tiistaina, sinä jo siistinä ja kauniina kuljet mdk,mdk. ainahan kampaajalla käynti näköä kohentaa.

Kälyni pistäytyi eilen, toi kupit millä ruokaa hänelle vein takaisin, rupateltiin kaikesta, mutta surullista oli todeta, että samat asiat useaan kertaan.
        Laitoin mukaan taas pari ruokakuppia, kun juuri uunista niitä nostin, hyvillään oli, sanoi, että ei enää tilaa ruokaa ateria palvelusta, kai se maku ei houkuta pitkän päälle.
        Kertoi käyvänsä syömässä ulkona, jos tytär ei ehdi ruokaa laittamaan, itse ei mitään osaa.
        On sekin ikävää ajatella, että taidot, sellaiset kuin hänelläkin oli, katoavat.
        Omia voimiani vielä kiitän, että jaksan ja tykkäänkin ruuan laitosta, kuten muistakin minulle tulevista hommista.

Nytpä jätän ketjun teille mukavat kirjoittajat, tulkaa kertoilemaan tavan elämästä ja sen ihanuudesta;)D

• Hil-la kirjoitti:

Aikaisin tuli viileät ilmat, mutta syyskuu voi ihmeet näyttää, joskus intiaanikesät yllättäneet

Olen kyllästymiseen asti lukenut noita rikkauksia ja mökkinaapureita, en muista koskaan omalla mökilläni tullut toisten olot mieleen, ei rikkaudet.
        Olivatko rikkaita tai köyhiä, lähimmällä mökillä asusti kaupunginjohtaja, ehkä vauraampia kuin me, sitä emme kyselleet, kävimme kahvilla vuoroin, kun sattui sopiva tilanne, muuten elimme kukin omaa elämää.
        Tämä mieleen tuli, kun rikkauksista puhetta, ihmisiä vaan kaikki olemme, siis eletään vointimme mukaisesti kaikki.
        Onnekseni en ole kade ja minulle rikkaudet ja muut arvot eivät ihmistä merkkaa, vaan luonteen hienous, itse sitä opiskelen hautaan asti.

Tuohon siisteyteen pyrin minäkin ja varmaan siistiä on teilläkin anot 11,04 ja 18,04, olen samoin kaikille tavaroille paikan löytänyt, näin järjestys säilyy.
        Tuo lattiakaivo on murheenkryynini,,mutta yritän senkin puhdistuksesta huolehtia.
        En osaa enkä uskokaan kenenkään rekatun vaivautuvan salakirjoittajaksi, mitä sillä voittaa.

Olkaa onnellisia, kellä on hellittävä vieressä, ei kateutta aiheuta, ikävää mieltä joskus, mutta elämä sujuu muistojen seurassa.
        Noista lonkkasairauksista vielä, uskon minäkin, että liikkeellä on voimaa, jos en jo kymmenen vuoden ajan, polkenut aamuisin ilmapyörää ja muutenkin virutellen, tuskin tämäkään liikkuminen oli mahdollista, itseään auttaa se, että liikkuu tavalla millä se onnistuu.

Minullakin on paljon hiusta, mutta niin ohutta, että ei voi kehua hyväksi, otsalta meinaa karvat kadota, sukuvika sekin, äidilläni oli huono hiuslaatu isällä paksu ja musta tukka, ohimoilta kummankin hiukset pitkälle karvattomat.
        Kaikesta hyvin voinnista pitää olla kiitollinen ja jos jotakin puuttuu, on pakko hyväksyä.
        Minulla hiusten leikkaus ensi tiistaina, sinä jo siistinä ja kauniina kuljet mdk,mdk. ainahan kampaajalla käynti näköä kohentaa.

Kälyni pistäytyi eilen, toi kupit millä ruokaa hänelle vein takaisin, rupateltiin kaikesta, mutta surullista oli todeta, että samat asiat useaan kertaan.
        Laitoin mukaan taas pari ruokakuppia, kun juuri uunista niitä nostin, hyvillään oli, sanoi, että ei enää tilaa ruokaa ateria palvelusta, kai se maku ei houkuta pitkän päälle.
        Kertoi käyvänsä syömässä ulkona, jos tytär ei ehdi ruokaa laittamaan, itse ei mitään osaa.
        Omia voimiani vielä kiitän, että jaksan ja tykkäänkin ruuan laitosta, kuten muistakin minulle tulevista hommista.

Nytpä jätän ketjun teille mukavat kirjoittajat, tulkaa kertoilemaan tavan elämästä ja sen ihanuudesta;)D

Hilla@

Minun kesämökkini ja elämäni on punainen vaate tälle yhdelle sairaalle seuraajalleni.

Hänen tyylinsä halveksia elämääni, mökkiäni ja tarvetta piikitellä aviomiehestäni ja siitä miten pärjään hänen kuolemansa jälkeen. On sairasta. Uskon, että mieheni elää vielä pitkään, ehkäpä pitempään kuin itse elän. Sillä hän on fyysisesti terve ja hänellä on terveet elämäntavat.

Lähetin sairaalle seuraajalleni kysymyksiä hänen omasta terveydestään, ei tule vastauksia, mutta se on selvää, että hän on mieleltään sekava.

Kirjoitin piruuttaan nuorikkaat naapurit osion, vaikka totta kirjoitinkin.

Terveellä järellä omaavat ymmärtävät kirjoitukseni.

• Anonyymi

Hilla@

Minun kesämökkini ja elämäni on punainen vaate tälle yhdelle sairaalle seuraajalleni.

Hänen tyylinsä halveksia elämääni, mökkiäni ja tarvetta piikitellä aviomiehestäni ja siitä miten pärjään hänen kuolemansa jälkeen. On sairasta. Uskon, että mieheni elää vielä pitkään, ehkäpä pitempään kuin itse elän. Sillä hän on fyysisesti terve ja hänellä on terveet elämäntavat.

Lähetin sairaalle seuraajalleni kysymyksiä hänen omasta terveydestään, ei tule vastauksia, mutta se on selvää, että hän on mieleltään sekava.

Tuo asenteesi on vähemmän kaunis. Nimittelet sairaaksi kirjoittajaa, jonka tekstit ainakin minulle näyttäytyvät ironiana.
        Onko "tervettä" esitellä peräpukamista lonkkaleukkaukseen kaikki. Entä kaupunkiasunnon pihapuiden kaadosta mökin ulkohuussin tyhjentämiseen.
        Lukijana minua huvittaa tuo mahtailusi ja jotenkin ymmärrän tuota piikittelijää. Luulen, että hänelle se on huvia lisätä vettä myllyyn siinä missä sinäkin haluat olla esillä ja jankata.
        Tämä on vain minun mielipiteeni ja ilmaisin sen siitä syystä, että haukuit kirjoittajaa sairaaksi. Se on vastoin minun oikeustajuntaani.
        En jää jankuttamaan. Mielipiteen vapaus on kaikilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo asenteesi on vähemmän kaunis. Nimittelet sairaaksi kirjoittajaa, jonka tekstit ainakin minulle näyttäytyvät ironiana.
        Onko "tervettä" esitellä peräpukamista lonkkaleukkaukseen kaikki. Entä kaupunkiasunnon pihapuiden kaadosta mökin ulkohuussin tyhjentämiseen.
        Lukijana minua huvittaa tuo mahtailusi ja jotenkin ymmärrän tuota piikittelijää. Luulen, että hänelle se on huvia lisätä vettä myllyyn siinä missä sinäkin haluat olla esillä ja jankata.
        Tämä on vain minun mielipiteeni ja ilmaisin sen siitä syystä, että haukuit kirjoittajaa sairaaksi. Se on vastoin minun oikeustajuntaani.
        En jää jankuttamaan. Mielipiteen vapaus on kaikilla.

Hillan "kirjoitusalusta" on heti pilattu, kun korppis siihen ilmaantuu kommentoimaan.
        Liikaa sitä omaa minää esille tuonti muita ärsyttää.
        Tavalliset tyynet ja taavit kyllä sopivat riitelemättä keskustelemaan, mutta . . .
        Eikö Suomi 24:lla ole Kirjailijoille omaa palstaa, tai ryhmää.
        Onhan samalla yrityksellä sensaatiolehti, sinne kuuluisuuksille oma sivusto.

• korpikirjailija kirjoitti:

Hilla@

Lienee sama ano, joka vuodesta toiseen roikkuu minunkin perässäni, kirjoittaa halveksien talostani, pilkkaa ja vähättelee , vääristelee ja nimittelee kaikkea elämänni kuuluvaa, kyseenalaistaa kaiken jonka sanon ja josta kerron. Ei sellainen palstakäyttäytyminen ole normaalia aikuisten välistä rupattelua, vaan joku jolla on joku mielikuva, käsitys, mielipide jämähtänyt päälle ja tuntee pakonomaista tarvetta jankuttaa sitä alituisesti.

Mitä tulee tulee kritiikkiin naapureiden varallisuudesta jne. kirjoitteluun koen sen aiheettomana ja kannattaisi pikemmin suunnatta moitteet niille jotka ovat ne ansainneet.

• UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

Lienee sama ano, joka vuodesta toiseen roikkuu minunkin perässäni, kirjoittaa halveksien talostani, pilkkaa ja vähättelee , vääristelee ja nimittelee kaikkea elämänni kuuluvaa, kyseenalaistaa kaiken jonka sanon ja josta kerron. Ei sellainen palstakäyttäytyminen ole normaalia aikuisten välistä rupattelua, vaan joku jolla on joku mielikuva, käsitys, mielipide jämähtänyt päälle ja tuntee pakonomaista tarvetta jankuttaa sitä alituisesti.

Mitä tulee tulee kritiikkiin naapureiden varallisuudesta jne. kirjoitteluun koen sen aiheettomana ja kannattaisi pikemmin suunnatta moitteet niille jotka ovat ne ansainneet.

Ano 9.54 tunnitsi itsensä.

Mistähän lie saanut mieleensä peräpukamat, sairasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Hyvyyden ruumiillistuman aamusaarna alamaisilleen on julkaistu.

• UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Aamupäivää ! Yhden viestin jo kirjoitin, mutta taisin hipaista väärää näppäintä ja sinne meni..))
        Uusi kännykkäni käyttäytyy samoin: jos hipaisen yhteistietoluettelossa jotakin nimeä, se soittaa kyseiselle henkilölle. Kai sille olisi jotakin tehtävissä, mutta en nyt jaksa ruveta niihin talkoisiin...
        Nytkö Hil-lan pitäisi ruveta tukihenkilöksi henkilölle, joka on hänelle antanut huutia, luultavasti enemmän kuin kukaan toinen täällä ?
        Onneksi meillä on Anot. Taas tuli osuva havainto, Ano 9.54, kyseisen kirjoittajan palstakirjoittelusta.

Paljon on Nojatuolissa käyty keskustelua, asioista ja arjesta..)) Eikö se arkikin voisi olla "asia"? Minulle se ainakin on ja aina kiinnostaa miten se muilla sujuu - tai ei suju.
        Kiitos siitä kirjoittaneille...

Keskustelusta keskusteleminen taitaa olla se kestoaihe täällä.
        Näyttäisi nyt siltä, että chattäilytyyli on lyönyt itsensä läpi. Jokin aika sitten siitä ei tykätty, olisiko se ollut suorastaan kielletty, koska sillekin taisi olla oma osionsa, vai miten ?

Itse olen aina ollut pitkien viestien, kerronnallisen keskustelun perään. Siitäkin on valitettu, ei jakseta lukea ja kun viestejä arvioidaan kuin ne olisivat sisällön tuottamista, niihinkin tietysti väsytään - harvalla meistä viihdetaiteilijan ominaisuuksia on. Vai onko ?

Hil-lan omat viestit käsittääkseni läpäisevät ankarankin syynin. Niihin kohdistuva kritiikki voidaan helposti nähdä esittäjän omaan problematiikkaan liittyvänä. Niihin Hil-la yleensä vastaa ja niin tyhjentävästi, että ne on helppo jättää omaan arvoonsa.

Vaikka taas voi tulla nuhteita ja pilkkaa otan oikeudekseni arvioida, mikä Hil-lan kirjoittelussa on sellaista, että hän on pystynyt jatkamaan ketjuaan vuodesta toiseen, myös tämän muuttuneen keskustelukulttuurin aikana, mikä täytyy jo lukea erityissaavutukseksi.

Olisiko vastaus näin yksinkertainen: Hil-la on aina oma itsensä. Ei enempää eikä vähempää.
        Pitkän listan voisi hänen ominaisuuksistaan laatia, mutta se on viisainta jättää väliin tässä yhteydessä - ei ole talontapa..)) Ja saammehan me joka päivä kokea hänen läsnäolonsa voimaa...

Olen tainnut jo ruutuaikani käyttää, mutta ihan pari itselleni tärkeää aihetta tuli mieleen tuosta Hil-lan aamunavauksesta.
        Millaisia kokemuksia muilla on muistisairaasta läheisestä ?
        Miten voisi ilahduttaa/ottaa huomioon toinen ihminen jos/kun omat edellytykset ja voimat ovat vähentyneet?

Kun olen, arjen paineidenkin vuoksi, vähentänyt kirjoitteluani tänne, kirjoitan kyllä edelleen viestejä omassa päässäni, aamuyön tunteina, metsälenkillä, missä milloinkin. Seepra ei pääse raidoistaan..))

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille,
        demeter1

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvyyden ruumiillistuman aamusaarna alamaisilleen on julkaistu.

"Olen kyllästymiseen asti lukenut noita rikkauksia ja mökkinaapureita" Kirjoitti Hilla, minäkin olen kyllästynyt herjaviesteihin joita jatkuvasti saan.

Mitä teet lisäät syytöksiä harteilleni.
        Eikö mollaajat minun ja Paloman perässä kyllästytä?

Ilmeisesti haluat ketjuillesi pituutta vaikka paskanjauhannasta.

• UUSI
        demeter1 kirjoitti:

Aamupäivää ! Yhden viestin jo kirjoitin, mutta taisin hipaista väärää näppäintä ja sinne meni..))
        Uusi kännykkäni käyttäytyy samoin: jos hipaisen yhteistietoluettelossa jotakin nimeä, se soittaa kyseiselle henkilölle. Kai sille olisi jotakin tehtävissä, mutta en nyt jaksa ruveta niihin talkoisiin...
        Nytkö Hil-lan pitäisi ruveta tukihenkilöksi henkilölle, joka on hänelle antanut huutia, luultavasti enemmän kuin kukaan toinen täällä ?
        Onneksi meillä on Anot. Taas tuli osuva havainto, Ano 9.54, kyseisen kirjoittajan palstakirjoittelusta.

Paljon on Nojatuolissa käyty keskustelua, asioista ja arjesta..)) Eikö se arkikin voisi olla "asia"? Minulle se ainakin on ja aina kiinnostaa miten se muilla sujuu - tai ei suju.
        Kiitos siitä kirjoittaneille...

Keskustelusta keskusteleminen taitaa olla se kestoaihe täällä.
        Näyttäisi nyt siltä, että chattäilytyyli on lyönyt itsensä läpi. Jokin aika sitten siitä ei tykätty, olisiko se ollut suorastaan kielletty, koska sillekin taisi olla oma osionsa, vai miten ?

Itse olen aina ollut pitkien viestien, kerronnallisen keskustelun perään. Siitäkin on valitettu, ei jakseta lukea ja kun viestejä arvioidaan kuin ne olisivat sisällön tuottamista, niihinkin tietysti väsytään - harvalla meistä viihdetaiteilijan ominaisuuksia on. Vai onko ?

Hil-lan omat viestit käsittääkseni läpäisevät ankarankin syynin. Niihin kohdistuva kritiikki voidaan helposti nähdä esittäjän omaan problematiikkaan liittyvänä. Niihin Hil-la yleensä vastaa ja niin tyhjentävästi, että ne on helppo jättää omaan arvoonsa.

Vaikka taas voi tulla nuhteita ja pilkkaa otan oikeudekseni arvioida, mikä Hil-lan kirjoittelussa on sellaista, että hän on pystynyt jatkamaan ketjuaan vuodesta toiseen, myös tämän muuttuneen keskustelukulttuurin aikana, mikä täytyy jo lukea erityissaavutukseksi.

Olisiko vastaus näin yksinkertainen: Hil-la on aina oma itsensä. Ei enempää eikä vähempää.
        Pitkän listan voisi hänen ominaisuuksistaan laatia, mutta se on viisainta jättää väliin tässä yhteydessä - ei ole talontapa..)) Ja saammehan me joka päivä kokea hänen läsnäolonsa voimaa...

Olen tainnut jo ruutuaikani käyttää, mutta ihan pari itselleni tärkeää aihetta tuli mieleen tuosta Hil-lan aamunavauksesta.
        Millaisia kokemuksia muilla on muistisairaasta läheisestä ?
        Miten voisi ilahduttaa/ottaa huomioon toinen ihminen jos/kun omat edellytykset ja voimat ovat vähentyneet?

Kun olen, arjen paineidenkin vuoksi, vähentänyt kirjoitteluani tänne, kirjoitan kyllä edelleen viestejä omassa päässäni, aamuyön tunteina, metsälenkillä, missä milloinkin. Seepra ei pääse raidoistaan..))

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille,
        demeter1

Taas tuli osuva havainto, Ano 9.54, kyseisen kirjoittajan palstakirjoittelusta"

Itseäsikö kehut?

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Laitoin toiset taulut tilalle ja vaihdoin päiväpeiton makuuhuineessa. Sekä kukkaruukkujen alla olevat pienet liinat. Päiväpeitto määrää huoneen taulut ja liinat. Nyt päiväpeitto on viininpunsinen josa murrettua oranssi. Kevät ja kesä päiväpeitto pohjavari vanha vihreä ja kedonkukkia kirjailtuna. Taulut ha liinat sen mukaista. Verhoja en vaihda. Olohuoneessa iso maalaus, se pysyy paikallaan. Tänään ei paistanut aurinko kummallakaan puolella taloa.Lenkin tein ja join vettä. Kesällä unohdin kerran juoda tarpeeksi ja pökerryin.

• Anonyymi
        UUSI

Ano 9.54 tunnitsi itsensä.

Mistähän lie saanut mieleensä peräpukamat, sairasta.

Niih. Kyllä diverkikkelit on hienompi juttu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoin toiset taulut tilalle ja vaihdoin päiväpeiton makuuhuineessa. Sekä kukkaruukkujen alla olevat pienet liinat. Päiväpeitto määrää huoneen taulut ja liinat. Nyt päiväpeitto on viininpunsinen josa murrettua oranssi. Kevät ja kesä päiväpeitto pohjavari vanha vihreä ja kedonkukkia kirjailtuna. Taulut ha liinat sen mukaista. Verhoja en vaihda. Olohuoneessa iso maalaus, se pysyy paikallaan. Tänään ei paistanut aurinko kummallakaan puolella taloa.Lenkin tein ja join vettä. Kesällä unohdin kerran juoda tarpeeksi ja pökerryin.

Taivas on harmaa nyt Hurskaiselan ikkunastakin nähtynä. Ja tuulee. Sadetta on ennustettu ripaisevan sinne tänne Suomea.
        Mielen harmaus on pahempaa. Sitä vastaan on taisteltava. Rimpuiltava siitä.eroon. Sairasvoimistelut jo tein.

Posti toi laskuja. Oikealla alareunassa lukee, että H E T I.
        niin kai sitten.

• UUSI

Hyvää huomenta aurinkoisesta naapurista!
      Tämäkin päivä on alkanut aamulenkin merkeissä, oli
      vaan + 13º mittarissa, pieni tuulenvire kävi ja pöyhötti
      kivasti eilen harvennettua tukkamätästäni! Kampaus
      ei taatusti mennyt sekaisin, se on ja pysyy paikoillaan
      ilman ”korrenvahvistusta”.
      (Tuo edellinen on vanhan mummoni sanonta, mutta
      tarkoitti siinä tapauksessa ihan muuta. Hän käppäili
      kädet selän takana häissä, missä oli järjestetty terve-
      tuliaismaljapöytä. Mummo tarkasteli pöytää ja mutisi:
      - Jaahas, siinä olis korrenvahvistusta! 😊

Varsinaisia lenkkeilijöitä ei ollut, muita kuin minä, liik-
      keellä. Oli koululaisia, oli äitejä pienempien lasten
      seurana esikouluun menossa ja sitten yliopistolle pyö-
      räileviä tai sähkölaudalla viilettäviä. Vastaan tuli sellai-
      nen parimetrinen nuorimies, laudan korkeus antoi lisää
      pituutta, joten hänet näki hyvin jo pitkän matkan päästä.

Huomasin, että nyt ei enää kuullut eikä nähnyt enää
      minkään lajin lintuja. Missähän kaikki harakat ja varik-
      setkin olivat? Oliko liian viileätä kuuman kesän jälkeen?
      Tapanani on pitää pieni hengähdystauko ja istahtaa jol-
      lekin penkille, joita on matkan varrella. Tavallisesti pel-
      mahtaa ympärille pikkulintuja, harakat pitävät ääntä
      puissa ja varikset puuhastelevat jalkapallokentällä.

Hil-la mainitsi kälylle antamistaan ruokakupeista.
      Kirjoitin aikaisemmin reissusta Skooneen, missä parhaat
      ystäväni asuvat. Rouva on niin vahvasti dementoitunut,
      ettei hän ole vuosikausiin osannut laittaa ruokaa.
      Ajattelin sitä jo matkalle lähtiessä, että en halua tuhlata
      kallista yhdessäoloaikaa lähtemällä ravintolaan syömään,
      vain laitan mukaan sellaista ruokaa, joka kylmälaukussa
      olisi helppo kuljettaa mukana.
      Ystävät olivat iloisia, sanoivat että siitä on aikaa, kun ovat
      viimeksi syöneet kotona laitettua ruokaa. Katoimme yhteis-
      voimin ruokapöydän, jälkiruoaksi keitettäisiin kahvit.
      Kahvinkeitto jäi ystävättären tehtäväksi, siitä hän selviäisi.
      Mutta kesken kaiken hän jäikin seisomaan filtteripussi
      kädessään ja unohtui muistelemaan menneitä.
      Menin auttamaan vaivihkaa ja saatiin lähtökahvit valmiiksi.
      – Surullista, mutta estämätöntä, tämä vanheneminen.
      Fyysinen kunto ystävättärellä on varmasti parempi kuin jolla-
      kin keski-ikäisellä. Hän käy koiran kanssa lenkillä 3 kertaa
      päivässä, 5 km:n lenkki joka kerta.

Näissä keskusteluissa on mainittu mm. kylppärin kaivon
      siivous. Meidän talossa on niin nykyaikaiset kaivot, että se
      vanha ”inhottava” osuus, mitä sieltä kaivosta löytyy, on
      helpommin käsiteltävä osuus: kun ottaa ritilän pois, niin voi
      nostaa ”likaämpärin” kahvasta kiinni pitäen, tyhjentää sen,
      pesee ja laittaa paikoilleen. Ei mikään isompi matsi. Siitä
      olen kiitollinen, että se kaivon siivous ei enää ole kummempi
      toimenpide kuin lavuaarin pesu.

No niin, täällä kello lähestyy 10, katson aamu-uutiset ja sitten
      mietin, mikä olisi päivän tärkein työ tänään!
      Hyvää päivän jatkoa! 😊

• UUSI

Minä laitan oattiakaivoon aina suodattimen joka siivilöi jätettä. Helpottaa itse kaivon pesua. Suodatin pois,m kaivon pesu ja huuhtelu sitten uusi suodatin paikoilleen. Olen kokenut käteväksi.

Minulle tänään luvissa sisareni tykönä vadelmakorikahvit.
        Sää kylmennyt mutta sekin pukeutumiskysymys.

Iloa päivään!

• UUSI

Kiitos tuosta tarinastasi, Mdk.Mdk, muistisairaan ystäväsi huomioinnista. Hoksasin kyllä itsekin, että vähän samaa teen: kutsun kylään ja laitan kotiruokaa. Mielellään kyllä tulevat.
        Pitäisi - niin "pitäisi" - vain tehdä se useammin.
        Yhden muistisairaan naapurini kohdalla tilanne on vähän ikävämpi: hänelle on tullut selkeitä harhoja, enkä oikein osaa niihin suhtautua. Hänellä on onnekseen sukulaisperhe, joka taitaa olle hänen virallinen "lähiomaisensa".
        Niin että hänen kohdallaan tilanne taitaa olla niin "hyvä" kuin voi kohtuudella odottaa...

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Minä laitan oattiakaivoon aina suodattimen joka siivilöi jätettä. Helpottaa itse kaivon pesua. Suodatin pois,m kaivon pesu ja huuhtelu sitten uusi suodatin paikoilleen. Olen kokenut käteväksi.

Minulle tänään luvissa sisareni tykönä vadelmakorikahvit.
        Sää kylmennyt mutta sekin pukeutumiskysymys.

Iloa päivään!

Hyvä Siili, kyllä kekseliäisyydellä pärjää näissä arkipäivän ongelmissa!
        Varsinkin yksineläjän on pakko keksiä joskus paripuolisiakin ratkaisuja ,
        kun apu on kaukana. :)

• UUSI
        demeter1 kirjoitti:

Kiitos tuosta tarinastasi, Mdk.Mdk, muistisairaan ystäväsi huomioinnista. Hoksasin kyllä itsekin, että vähän samaa teen: kutsun kylään ja laitan kotiruokaa. Mielellään kyllä tulevat.
        Pitäisi - niin "pitäisi" - vain tehdä se useammin.
        Yhden muistisairaan naapurini kohdalla tilanne on vähän ikävämpi: hänelle on tullut selkeitä harhoja, enkä oikein osaa niihin suhtautua. Hänellä on onnekseen sukulaisperhe, joka taitaa olle hänen virallinen "lähiomaisensa".
        Niin että hänen kohdallaan tilanne taitaa olla niin "hyvä" kuin voi kohtuudella odottaa...

Useammin ja useammin huomaa, kun on "ruokavieraita", että ihmettelevät "vieläkö
        sina jaksat laittaa ruokaa". :) Mutta harrastan sitä, koska syöminen on pääelinkeino.
        Ei tietenkään mitään "fine dining"-ruokaa, vaan tavallista arkiruokaa, joka oikeastaan
        on muuttumassa eksoottiseksi, kun tv-ohjelmissa on aina esilla kaikkia erikoisia
        mausteita ja raaka-aineita, niin tahtoo unohtua tavalliset, arkiset perusaineet.
        Kuvittelen, että vanhat ihmiset pitävät ruokalajeista, jota on jo lapsuudessaan saanut
        syödä. Ei tarvitse olla "pöytä punaisena", kun maistuu.

• UUSI
        mdk.mdk kirjoitti:

Useammin ja useammin huomaa, kun on "ruokavieraita", että ihmettelevät "vieläkö
        sina jaksat laittaa ruokaa". :) Mutta harrastan sitä, koska syöminen on pääelinkeino.
        Ei tietenkään mitään "fine dining"-ruokaa, vaan tavallista arkiruokaa, joka oikeastaan
        on muuttumassa eksoottiseksi, kun tv-ohjelmissa on aina esilla kaikkia erikoisia
        mausteita ja raaka-aineita, niin tahtoo unohtua tavalliset, arkiset perusaineet.
        Kuvittelen, että vanhat ihmiset pitävät ruokalajeista, jota on jo lapsuudessaan saanut
        syödä. Ei tarvitse olla "pöytä punaisena", kun maistuu.

Ikätovereille kokkaaminen on minullekin mieluista. Heillä ei yleensä ole näitä tyypillisiä rajoituksia: ei laktoosia, ei gluteiinia, ei lihaa..))
        He eivät myöskään nirsoile.
        Lapset ja nuoret ovat vaativampia, ainakin täällä. Itse olen aika nihkeä kokeilemaan mitään uutta, jo tuo mausteiden paljous asettaa rajoja. Joudut ehkä ostamaan sellaisen mausteen, mitä et jatkossa enää käytä...
        Mutta onnellisessa asemassahan me olemme: "kaikkea on"..))
        Millä hinnalla, mitä se maksaa - onkin tietysti toinen juttu. Eikä vain rahassa vaan luonnonvaroissa. Itse lopetin viimeksi avocadon oston, kun kuulin miten paljon vettä sen kasvatus vaatii. Maissa, joissa puhdas vesikin on katoava luonnonvara...

• Anonyymi
      UUSI

Gungstol på svenska, joo. Oikein teit sen puhelun suhteen, ei todellakaan kannata alkaa jutteleen niiden kanssa, ne puhuu taitavasti hoksunkin ihmisen heikoksi ja sekaisin.
      Elokuun viimeinen keskiviikko, mukava ilma, aurinko paistaa, kaffilassa kaks kuppia kahvia ja syntisen hyvän pullan jälkeen odottelemme satamaamme saapuvaa "vakoilualusta" tulevaksi. Jännää...

• Anonyymi
      UUSI

" Sananvapaus ei rajoitu vain mukaviin viesteihin, vaan myös karkeus on sallittua.
      Suomi24:n säännöt eivät määrää ketään ottamaan toisten tunteita huomioon mielipideviestiä kirjoittaessaan. Ymmärrämme, että tämä voi olla keskustelijoista ikävää."

• UUSI

Hyvä aloitan täyslaidallisella jahka kerkiän.
        Nyt päivän hommiin, ruokatäydennystä, Huomenna lounas mieheni vanhimman pojan kanssa, hän palaa Lapin erämaasta takaisin Haarlemin ihmisvilinään, matkalla piipahtaa luonamme. ; ))

• Anonyymi
        UUSI

Aika usein sananvapaudesta puhuttaessa unohtuu et siihen kuuluu vastuu sanomisistaan, mitä tahansa ei voi sanoa, ilman seurauksia, se on syytä muistaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aika usein sananvapaudesta puhuttaessa unohtuu et siihen kuuluu vastuu sanomisistaan, mitä tahansa ei voi sanoa, ilman seurauksia, se on syytä muistaa.

Tässä vielä viimeinen lause tuohon sananvapaus kirjoitukseen
        Ano 11:39

."...mutta se ei ole sääntöjen vastaista."

Tämän ilmoitti
        Suomi24, käyttäjätuki

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä vielä viimeinen lause tuohon sananvapaus kirjoitukseen
        Ano 11:39

."...mutta se ei ole sääntöjen vastaista."

Tämän ilmoitti
        Suomi24, käyttäjätuki

Säännöt ei ole lain yläpuolella...m.o.t.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Säännöt ei ole lain yläpuolella...m.o.t.

Käyttäjätuki Suomi 24:

Moderoinnin näkemyksen mukaan jokin viesti ei sisällä sääntöjen vastaista sisältöä.
        Viesti ei esimerkiksi sisällä tunnistettavia tietoja yksityishenkilöstä.
        Kaikki sääntöjen vastaiset viestit poistetaan, jos niistä tehdään ilmoituksia.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttäjätuki Suomi 24:

Moderoinnin näkemyksen mukaan jokin viesti ei sisällä sääntöjen vastaista sisältöä.
        Viesti ei esimerkiksi sisällä tunnistettavia tietoja yksityishenkilöstä.
        Kaikki sääntöjen vastaiset viestit poistetaan, jos niistä tehdään ilmoituksia.

"Tunnistettavia tietoja" ?
        Mitä se tarkoittanee, sillä eihän täällä pysty muita "tunnistettavia" tietoja kommentoijista antamaan kuin mitä kommentoija itse on itsestään palstoille antanut.

• Anonyymi
        UUSI
        Tellukka kirjoitti:

"Tunnistettavia tietoja" ?
        Mitä se tarkoittanee, sillä eihän täällä pysty muita "tunnistettavia" tietoja kommentoijista antamaan kuin mitä kommentoija itse on itsestään palstoille antanut.

Olisiko ne viime aikoina palstalle ilmestyneet kyselyt ennakkotietojen keruuta.
        Kuinka asut, muutitko, mitä luet, ja muut virtsankarkailusta alkaen, kysy, mutta kysyn uudelleen jos et tarpeeksi selkeästi kerro onko sinua leikattu, teetkö liikkeitä.
        Ihmettelyä ja kummastelua täällä taustalla, kun en vastaa kyselyihin, enkä kysy itse.
        Tunniste tietojanhan ne huijaritkin kalastelee, ja Traficom varoittelee.
        Moni on paljastanut liikaa, ja siitähän joku nauttii.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka asut, muutitko, mitä luet, ja muut virtsankarkailusta alkaen, kysy, mutta kysyn uudelleen jos et tarpeeksi selkeästi kerro onko sinua leikattu, teetkö liikkeitä.
        Ihmettelyä ja kummastelua täällä taustalla, kun en vastaa kyselyihin, enkä kysy itse.

Lisää löylyä!
        Täällä pian palelee :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisää löylyä!

Onko Kiikkustuolissa ketään ”viherpeukaloa”?

Minulla on 3 orkideaa, jotka ovat tehneet kukkimislakon.
        Viimeksi niissä oli kukkia viime syksystä jouluun saakka.
        Nyt niissä ei näytä olevan mitään merkkejä, että alkaisivat
        venyttää kukkavanoja. Ilmajuuria niissä on lisääntynyt.
        Orkideat ovat olleet samoilla ikkunoilla samaan ilmansuun-
        taan, missä ne ovat viihtyneet hyvin ja kukkineet niinkuin ei
        loppua olisi ollenkaan näköpiirissä.
        Auttaisikohan alustan/mullan vaihto?

Katleija näillä palstoilla oli ennen orkidea-expertti, mutta
        häntä ei enää ole meille orkideaneuvoja antamassa. ☹

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Kiikkustuolissa ketään ”viherpeukaloa”?

Minulla on 3 orkideaa, jotka ovat tehneet kukkimislakon.
        Viimeksi niissä oli kukkia viime syksystä jouluun saakka.
        Nyt niissä ei näytä olevan mitään merkkejä, että alkaisivat
        venyttää kukkavanoja. Ilmajuuria niissä on lisääntynyt.
        Orkideat ovat olleet samoilla ikkunoilla samaan ilmansuun-
        taan, missä ne ovat viihtyneet hyvin ja kukkineet niinkuin ei
        loppua olisi ollenkaan näköpiirissä.
        Auttaisikohan alustan/mullan vaihto?

Katleija näillä palstoilla oli ennen orkidea-expertti, mutta
        häntä ei enää ole meille orkideaneuvoja antamassa. ☹

Ylläoleva orkideajuttu on minun. En muistanut kirjautua uudestaan aamukirjoittelun jälkeen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisää löylyä!

Totta se on. Miten osaavatkin "pankista" soittaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen tuota kun, rekatut laittavat kuvansa profiiliin.
        Välillä myös toinen henkilö kuvassa, puoliso.
        Asuinkaupungit tiedetään, joltain oikea nimi.
        Miksi näin avointa linjaa voivat vetää.
        Tai haluavat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen tuota kun, rekatut laittavat kuvansa profiiliin.
        Välillä myös toinen henkilö kuvassa, puoliso.
        Asuinkaupungit tiedetään, joltain oikea nimi.
        Miksi näin avointa linjaa voivat vetää.
        Tai haluavat.

Sillä vanhuuden viime hetkillä napatulla puolisollakin leuhkitaan, kun paljon on jo leskiä palstalla.

• UUSI

Te jotka teette kirjoituksistani omia päätelmiä on teidän vinksahtaneen mielenne työtä.

Demeter suutelee maata Hillan edessä ja Hilla uskoo demeteriä rehelliseksi kirjoittajaksi, takarivin tyyneksi jolla on hyvä avara sydän.

Ja paskat, demeter on kiero luin korkkiruuvi.

Sen ymmärsin jo toistakymmentä vuotta sitten. Häneen ei voi luottaa, hänellä on monta minää.

Nyt Palomakin on mennyt demeterin lirkun lirkun ansaan. Siili ja demeter ovat olleet pitkään ystäviä. Siilin ja demeterin elämäntarinat ovat ohuita, ne ovat muuttuneet vuosien saatossa, eivät ne ole vahvoja.

Te, jotka naureskelette ja teette pilaa kirjoituksilleni, kirjoitatte omia kieron mielikuvituksenne muunnoksia.

Minä, minä, minä se on teidän päässänne, ei minun.

Kivoja harrastuksia monella kylpyhuoneen viemärikaivojen parissa.

• Anonyymi
        UUSI

Miten voit vaatia muilta kunnioitusta vaikka itse solvaat monia, eniten demeä?

• Anonyymi
        UUSI

Kuka teidän kaupunkiasuntonne upein kaakelein sisustetun pesuhuoneen, anteeksi spa osaston lattiakaivonne puhdistaa? Kuka arvokkaan ökynaapurien ympäröivän rantakiimteistösi paskhahuussin tyhjentää ja pitää puhtaana ja hygieenisenä?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka teidän kaupunkiasuntonne upein kaakelein sisustetun pesuhuoneen, anteeksi spa osaston lattiakaivonne puhdistaa? Kuka arvokkaan ökynaapurien ympäröivän rantakiimteistösi paskhahuussin tyhjentää ja pitää puhtaana ja hygieenisenä?

Palkattu siivooja kodin ttilat, tulee taas perjantaina. Mökin huusin puhdistaa jätefirma.

• Anonyymi
        UUSI

Nyt tuli aito petolintu esille :))))))

• Anonyymi
        UUSI

Kalliiksi kävi palomalle ystävystyminen demeterin kanssa, eihän se jyrälle sovi. He j osaavat keskustella kirjallisuudestakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kalliiksi kävi palomalle ystävystyminen demeterin kanssa, eihän se jyrälle sovi. He j osaavat keskustella kirjallisuudestakin.

Onhan kk määrännyt aiemminkin kenen kanssa Pa loma saa kommunikoida. Muistan erään kohtauksen palstalta. Pa loma tervehti maduixaa, kyseli hänen kuulumisiaan ym. Kk piti hirveän haloon Pa lomalle.
        Onkohan Pa loman ja kk:n ystävyys vain pelon sanelemaa.

• Anonyymi
      UUSI

Tulihan se sieltä !
      Korven kotka latasi suorat sanansa Demeteristä Hillasta . Hahhahahaaaaaa . . .. . .
      Paloma ja Siilikin sai kuulla totuuksia.... hihihiiiii.
      Korven kotka paljasti ITSENSÄ. Hohohooooo ....

• UUSI

Nytkö vasta paljastin jotain itsestäni. No, outoa, olen kai jo kertonut riittävästi. Kohteet, eivät yllättyne.

• Anonyymi
        UUSI

Nytkö vasta paljastin jotain itsestäni. No, outoa, olen kai jo kertonut riittävästi. Kohteet, eivät yllättyne.

No oletkyllä riittävästi. japaljon yllkin ”kertonut kohteista” .Ala arvoista maalitusta heitä kohtaan jo kymmeniä vuosia. Paloma ehkä luullut olevansa sielunsiskosi.

• UUSI

Huomenta kauniista auringon paisteesta, 12 asteen lämmöstä, sisällä on lämmin, patterit jo pientä lämpöä lisää.
        Tuuli on viimeaikoina pitänyt pintansa, puistoni puut saavat kyytiä, lehdet kuitenkin vielä myös puoliaan pitää ja vihreänä vielä koko komistus.
        Säätiedot lämpimämpää lupailee, ehkä ei vielä kuitenkaan syksyksi muutu.
        Ano 11,26 tuota mieltäkö olet,

Korpikirjailija on tutuksi tullut koko 80+ :ssa oloni aikaan, kai aiemminkin ja aina olen saanut kuulla kaikkea minuunkin kohdistuvaa, mutta totuttu on, ei enää mikään yllätä.
        Olen ajat sitten myöntänyt itselleni, että en samaan pysty, tiedoissa en taidoissa, siksi en yritäkään.
        Samaan en myöskään toisten moittimisessa pysty, en haluakkaan. tyhmäkin olen, kun hyvää haluan kanssaihmisistä löytää.
        Jokainen antaa kuvan itsestään ja mielestäni olen ne ystävälliset kirjoittajat tunnistanut, sitä et voi millään muuksi muuttaa.
        Mahdolliset pettymykset nielen, kuten olen taholtasikin tehnyt, kaikkea hyvää toivon kuitenkin sinulle myös, eihän luonteestaan taida kovinkaan helpolla eroon päästä, näin ne huonotkin puoleni on minunkin kannettava.
        Itsekin totesit, "kiusallani" laitoin ,,, niinpä.

Mdk.mdk kerroit orkideoistasi, minäkin yritin Katleijan neuvojen mukaan niitä kasvattaa, mutta lopputulos joka yrityksen kuihtumisiin vei, nyt en enää yritäkään.
        Ihana tuo mummosi, nuo sanonnat on rikkautta kuunnella ja toistaakin mitä muistaa, vanhoilla(siis ennen) oli taito pukea ajatukset osuvasti sanoiksi,
        totuudellisia olivat ja tilanteeseen sopivia.

Ei täällä ketään voi tunnistaa varmuudella muuten kuin oman kertomuksensa avulla viitteitä saada, eipä tarvitsekaan, kirjoitukset paljastaa minkä paljastaa.
        Minusta demeter on ollut mukava kirjoituskaveri, muusta en tiedä ja se mitä joku on tehnyt vuosia sitten olisi jätettävä jo unholaan, en usko mitään maata kaatavaa on ollutkaan.
        Mielestäni suuren osan anojen viesteistä myös heijastus ystävällisyydestä esiin tulee.

Vielä mainitsen tuon lattiakaivon, sekin huomion yli odotusten sai, minulla on niin hankala laitos, että mitään sihtiä en voi laitta, kaksi putkea mene siihen ja niin allas, että ei onnistu niiden alle mitään laittaa, taloni on vanha ja vaikeaksi tehty tuokin asia.

Hurskainen, etkö saisi ketään laittamaan laskusi suoraan pankin maksettavaksi, ei unohtuisi, karhulaskuilta säästyisit.
        Minulle ei tule nykyään kuin keräyslaskut, niitä maksan, kun jaksan, mitään tilauksia en tee netissä, olen niidenkin kanssa oppirahat maksanut.
        Myös aikakausilehdet olen unohtanut, aiemmin tuli viikottain useampi, kuitenkin pärjään ilman niiden tietoja, mitä minulle kuuluu jonkun julkkiksen elämä, jokainen elää omalla tyylillään, niin minäkin.
        Tuo elämisen tyyli tuli taas eilen saunassa puheeksi, kertoivat rokotuksiin menevänsä flunssan vuoksi, minä mainitsin, että en muistini mukaan ole koskaan flunssa rokotusta ottanut, korona kyllä, miksi ottaisin, koska en yleensä sairasta flunssaa.
        Joskus jotain pientä oireilee, mutta menee ohi ilman lääkitystä, tätä en kehuakseni kerro, geeneistä kiitos aiemmalle polvelle.
        Mustissani on aasialainen aikoinaan, perheeni sairasti taudin ja minä hoitajana toimin.
        On aivan ihana asia , että tauteja voi laistaa rokotuksien ja uusien lääkkeiden voimalla, toisaalta yhä enemmän myös uusia vaivoja tulee, allergiat yksi sellainen mikä aika ison jalansijan on saanut.
        Nyt sitten riitti näistä terveyden/sairauden asioista.

No nyt loppuun varoitukset noista pankkihuijareista, olkaamme entistä varovaisempia raha asioiden hoidossa, katalia ihmisiä enenevissä määrin liikkuu.
        Onnistumista päivänne vietossa toivotan ja vielä huomautus, en halua ketjun pituutta millään eipäs, juupas viesteillä jatkaa, huomioikaa sekin.

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta kauniista auringon paisteesta, 12 asteen lämmöstä, sisällä on lämmin, patterit jo pientä lämpöä lisää.
        Tuuli on viimeaikoina pitänyt pintansa, puistoni puut saavat kyytiä, lehdet kuitenkin vielä myös puoliaan pitää ja vihreänä vielä koko komistus.
        Säätiedot lämpimämpää lupailee, ehkä ei vielä kuitenkaan syksyksi muutu.
        Ano 11,26 tuota mieltäkö olet,

Korpikirjailija on tutuksi tullut koko 80 :ssa oloni aikaan, kai aiemminkin ja aina olen saanut kuulla kaikkea minuunkin kohdistuvaa, mutta totuttu on, ei enää mikään yllätä.
        Olen ajat sitten myöntänyt itselleni, että en samaan pysty, tiedoissa en taidoissa, siksi en yritäkään.
        Samaan en myöskään toisten moittimisessa pysty, en haluakkaan. tyhmäkin olen, kun hyvää haluan kanssaihmisistä löytää.
        Jokainen antaa kuvan itsestään ja mielestäni olen ne ystävälliset kirjoittajat tunnistanut, sitä et voi millään muuksi muuttaa.
        Mahdolliset pettymykset nielen, kuten olen taholtasikin tehnyt, kaikkea hyvää toivon kuitenkin sinulle myös, eihän luonteestaan taida kovinkaan helpolla eroon päästä, näin ne huonotkin puoleni on minunkin kannettava.
        Itsekin totesit, "kiusallani" laitoin ,,, niinpä.

Mdk.mdk kerroit orkideoistasi, minäkin yritin Katleijan neuvojen mukaan niitä kasvattaa, mutta lopputulos joka yrityksen kuihtumisiin vei, nyt en enää yritäkään.
        Ihana tuo mummosi, nuo sanonnat on rikkautta kuunnella ja toistaakin mitä muistaa, vanhoilla(siis ennen) oli taito pukea ajatukset osuvasti sanoiksi,
        totuudellisia olivat ja tilanteeseen sopivia.

Ei täällä ketään voi tunnistaa varmuudella muuten kuin oman kertomuksensa avulla viitteitä saada, eipä tarvitsekaan, kirjoitukset paljastaa minkä paljastaa.
        Minusta demeter on ollut mukava kirjoituskaveri, muusta en tiedä ja se mitä joku on tehnyt vuosia sitten olisi jätettävä jo unholaan, en usko mitään maata kaatavaa on ollutkaan.
        Mielestäni suuren osan anojen viesteistä myös heijastus ystävällisyydestä esiin tulee.

Vielä mainitsen tuon lattiakaivon, sekin huomion yli odotusten sai, minulla on niin hankala laitos, että mitään sihtiä en voi laitta, kaksi putkea mene siihen ja niin allas, että ei onnistu niiden alle mitään laittaa, taloni on vanha ja vaikeaksi tehty tuokin asia.

Hurskainen, etkö saisi ketään laittamaan laskusi suoraan pankin maksettavaksi, ei unohtuisi, karhulaskuilta säästyisit.
        Minulle ei tule nykyään kuin keräyslaskut, niitä maksan, kun jaksan, mitään tilauksia en tee netissä, olen niidenkin kanssa oppirahat maksanut.
        Myös aikakausilehdet olen unohtanut, aiemmin tuli viikottain useampi, kuitenkin pärjään ilman niiden tietoja, mitä minulle kuuluu jonkun julkkiksen elämä, jokainen elää omalla tyylillään, niin minäkin.
        Tuo elämisen tyyli tuli taas eilen saunassa puheeksi, kertoivat rokotuksiin menevänsä flunssan vuoksi, minä mainitsin, että en muistini mukaan ole koskaan flunssa rokotusta ottanut, korona kyllä, miksi ottaisin, koska en yleensä sairasta flunssaa.
        Joskus jotain pientä oireilee, mutta menee ohi ilman lääkitystä, tätä en kehuakseni kerro, geeneistä kiitos aiemmalle polvelle.
        Mustissani on aasialainen aikoinaan, perheeni sairasti taudin ja minä hoitajana toimin.
        On aivan ihana asia , että tauteja voi laistaa rokotuksien ja uusien lääkkeiden voimalla, toisaalta yhä enemmän myös uusia vaivoja tulee, allergiat yksi sellainen mikä aika ison jalansijan on saanut.
        Nyt sitten riitti näistä terveyden/sairauden asioista.

No nyt loppuun varoitukset noista pankkihuijareista, olkaamme entistä varovaisempia raha asioiden hoidossa, katalia ihmisiä enenevissä määrin liikkuu.
        Onnistumista päivänne vietossa toivotan ja vielä huomautus, en halua ketjun pituutta millään eipäs, juupas viesteillä jatkaa, huomioikaa sekin.

Tavalliseen flunssaan ei edes ole rokotuksia. Kausi influenssa sen sijaan on vasrallinen tauti vanhuksille ja jos on sairaiksia kuten diabetes tai astma, syöpä jne. Geenit ei sentään influenssalta suojaa. . Infl. rokotuksen saa samalla kuin koronarokotuksen. Aion ottaa molemmat kuten aina, niin ystävänikin. Näin suojataan koko väestöä, ei levitetä tauteja heikoimpiin.

• UUSI

:)
        Eivät varmaan.
        Pilvinen aamupäivä alajuoksulla, täällä kaikkea pientä puuhaa ohjelmassa. Olen laittamassa vahakankaita ikkunalaudoille suojaksi kun kohtapuoliin loppuu huonekasvien kesäloma pihalla. Ikkunat on suhteellisen uudet. Pientä lämpöä olemme jo pitäneet päällä, syksy on tulossa aikaiseen, pihlajanmarjat punertaa ja syysasterit kukassa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1328
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      160
      1260
    3. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      56
      1193
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1125
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1101
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      897
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      873
    8. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      77
      813
    9. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      51
      807
    10. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      795
    Aihe