dark-signs

dark-signs profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Sosiaalisesti+lahjakas+ja+Andrea+Pirlon+näköinen+nykyaikainen,+suvaitsevainen+ja+eurooppalaishenkinen+mies.

Liittynyt 21v sitten
283 aloitusta · 21562 kommenttia
Ensinnäkin rauhanturvaajat eivät ole sotimassa minkään alueen puolesta, vaan ainoastaan turvaamassa rauhaa paikalliselle siviiliväestölle. Tässä tulee ilmi se ero joka on tavallisen sotilaan ja rauhanturvaajan välillä. Tavalliset sotilaat ovat sotimassa toisen alueen itsenäisyydestä tai sitten hyökkäämässä sinne aseellisesti.

Rauhanturvaajien toimet hyväksyn paremmin kun tavallisten sotilaiden jotka eivät ole turvaamassa mitään rauhaa vaan ainoastaan sotimassa ja tappamassa toisia ihmisiä. Jos näillä kriisialueilla ei olisi YK:n rauhanturvajoukkoja niin siinä tapauksessa siellä olisi kuollut ihmisiä paljon enemmän erilaisissa kahakoissa ja armeijoiden yhteenotoissa.
Täytyy sanoa että koskaan en ole kuullut hyviä perusteluja siitä miksi se armeija on muka olevinaan jokaisen miehen velvollisuus. Näitä ääri-isänmaallisten typeriä selittelyjä ja tekosyitä olen sen sijaan kuullut ihan kyllästymiseen asti.

Aika jännä juttu että esim. Ranskassa ja briteissä ei kenenkään tarvitse mennä armeijaan sen vuoksi että haluaa osoittaa kunnioitusta sotaveteraaneja kohtaan.

Meillä suomessa armeijaa pidetään jonkinlaisena velvollisuutena vain sen takia että sillä osoitetaan kunnioitusta suomalaisille sotaveteraaneille, en ole typerämpää tekosyytä eläessäni kuullut. Pitäisikö kaikkien alkaa poliiseiksi ihan vain sen vuoksi että haluaa osoittaa kunnioitusta poliiseja kohtaan.

Nämä puheet yleisen asevelvollisuuden säilyttämämisestä ovat vain ahdasmielisten ja kapeakatseisten suomalaisten typeriä puheita joille minä en ainakaan viitsi antaa minkäänlaista arvoa.

Minä en ole suomen valtiolle mitään velkaa siitä että minun olisi pitänyt mennä armeijaan näiden ääri-isänmaallisten maanpuolustusintoilijoiden mieliksi.

Suomessa ei ole mitään sellaista jota minä suostuisin puolustamaan aseen kanssa ja tappamaan toisia ihmisiä heidän hyökätessä suomeen. Siinä vaiheessa vaihtaa mieluummin kansalaisuutta, sitä paitsi minä olisin jo nyt mieluummin jonkin toisen valtion kansalainen kun suomen. Tässä pohdittavaa ääri-isänmaallisille siitä miten paljon se suomen itsenäisyys minulle oikein merkitsee.
Jossain tapauksissa se palkka-armeija saattaisi jopa tulla edullisemmaksi kun asevelvollisuusarmeija, mutta riippuu täysin siitä kuinka kovaa palkkaa siellä duunissa oleville oikein maksettaisiin ja tietenkin myös siitä kuinka paljon sinne olisi menijöitä.

Laske näihin kustannuksiin mukaan myös se että palkka-armeijan myötä siviilipalveluksen voisi lakkauttaa, ja näin siinä säästettäisiin myös hyvä rahasumma. Vielä kun mukaan laskee nämä totaalikieltäytyjien ylläpidot joita ei palkka-armeijan vuoksi enää olisi, nämä ovat aika minimaalisia tapauksia mutta ne tuovat myös jonkinlaisen säästön valtion kassaan.
Millä perusteella oikein väität että yksilönvapaus ja tasa-arvo toimisivat muka paremmin asevelvollisuusarmeijassa kun palkka-armeijassa?

Yleisessä asevelvollisuudessa ei ole kyse minkäänlaisesta yksilönvapaudesta ja tasa-arvosta. Kun taas palkka-armeijaan kenenkään ei ole pakko mennä, vaan jokainen menee sinne omasta tahdostaan.

Lisäksi nykyinen asevelvollisuus ei koske naisia, jehovan todistajia ja Ahvenanmaalaisia joten siinä tapauksessa ei ole kyse mistään tasa-arvosta. Kaiken lisäksi naiset saavat pitää armeijassa pitkää tukkaa, kun taas miehet joutuvat ajamaan päänsä kaljuksi vaikka vasten tahtoaan.

Palkka-armeija tulee toki kalliimmaksi kun asevelvollisuuteen perustuva orja-armeija, mutta tänä päivänä se palkka-armeija on ihan nykyaikainen juttu. Toinen vaihtoehto on tietenkin tämä valikoiva asevelvollisuus joka on käytössä muissa Pohjoismaissa.

Siinä otetaan vain osa ikäluokasta palvelukseen, ja heillä on myös oikeus kieltäytyä menemästä armeijaan suorittamalla siviilipalvelus. Näin ollen ketään ei varsinaisesti pakoteta menemään armeijaan, vaikka se tavallaan onkin asevelvollisuusarmeija.

Tämä on toiminut muissa Pohjoismaissa erittäin hyvin ja on myös säästänyt verorahoja tärkeimpiin kohteisiin, joten en näe mitään estettä siihen miksi tämä ei toimisi myös meillä suomessa.

Tuskin kovinkaan moni Euroopan palkka-armeijoista on lähtenyt tarkoituksella toiseen maahan suorittamaan terroritekoja sekä tappamaan heidän siviiliväestöä, joten miksi suomen mahdollinen palkka-armeija syyllistyisi tämän kaltaisiin tekoihin?

Tosiasia on kyllä se että ne palkka-armeijan sotilaat on paremmin koulutettu kun asevelvollisuusarmeijan sotilaat, ja sitä paitsi Venäjällä ei ole palkka-armeijaa vaan yleinen asevelvollisuus jonka suorittaa vain noin 10-prosenttia ikäluokasta.