Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mr.Perfect
Mr.Perfect
Mr.Perfect
Vapaa kuvaus
Parempi, ryhdikkäämpi, menestyvämpi. Mr. Perfect.
Aloituksia
321
Kommenttia
2374
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Missä ja milloin politiikassa on harjoitettu rasismia??? Voisko joku vaikka pistää linkkejä.
14.05.2026 13:06
Missä kohdassa väitin, että aikalaiset mainitsi Jeesuksen? Kommenttini perustuu mm. roomalaisten kirjoituksiin, joissa mainitaan Yeshua tai Yahushua. Ehkä voisit perehtyä luetun ymmärtämiseen.
☝️🙄
14.05.2026 13:04
Koska emme tiedä kaikkea mitä kymmeniä tuhansia ja tuhansia vuosia sitten tapahtui, miten ajateltiin, miten ajatukset, ideat yms. vakiintui ja kehittyi, voidaan tehdä tunnettujen kirjoitusten perusteella päätelmiä.
"Jumala/Saatana" (hyvä/paha) saattoi olla tärkeässä roolissa symbolisena ja kulttuurisena tuotteena, tai tietynlaisena kehitystyökaluna, moraalin ja eettisyyden muotoutumisessa selkeiksi käsitteiksi, ja opeiksi. Tässä "Jumala" ja "Saatana" selkeästi erottelee moraalin ja eettisyyden ominaisuudet ja merkitykset lajin selviytymisessä.
Herra Occamia mukaillen, tässä valossa on todennäköisempää, että "Ihminen loi Jumalan ja Saatanan omiksi kuvikseen". Syy miksi tämä mahdollinen kehitysprosessi kääntyi peilikuvaksi, ei ole tiedossa.
Spekulatiivinen kysymys.... olisiko ihmisen moraalinen ajattelu kehittynyt hitaammin ja epämääräisemmin ilman "jumalaa", eli ilman kehitystyökalua?
14.05.2026 05:37
"Jeesus" on suurelta osin fiktiivinen hahmo, josta kerrotut tarinat on syntyneet jälkikäteen. "Jeesus" perustuu todennäköisesti Yeshua-nimiseen juutaIaiseen, jota voi kutsua jollain tapaa aikansa "persuksi", joka roomalaisten mukaan koettiin poliittiselle ja uskonnolliselle järjestykselle uhaksi. Yeshua vangittiin ja piestiin, jonka jälkeen hänet väitetysti kävelytettiin näytösmäisesti sittemmin Via Dolorosaksi nimitettyä reittiä pitkin Golgatalle, jossa toteutettiin julkinen teIoitus esimerkkinä miten käy, jos vastustaa Rooman valtaa. Huom! Yeshua ei ollut ainoa "persu", jonka roomalaiset ripusti ristille esimerkiksi. Tarinat vain kertoo pääasiassa yhdestä sellaisesta.
14.05.2026 05:04
Mitä ne lupaukset on, mitä ei ole pidetty? Milloin Purra on ottanut velkaa valtiolle?? Mitä persut on leikanneet ja keneltä??? Siis toinen toisensa jälkeen aivan luokattomia väittämiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Eikö hävetä? No ei tietenkään. Vain ihminen voi kokea häpeää.
☝️😉
13.05.2026 05:48
(En ole teisti, en ateisti, enkä agnostikko. Olen tietoisesti ignorantti, eli en ole taipuvainen kompuroimaan mihinkään ihmisen luomaan yksipuolisten todistamattomien "totuuksien" lokeroon.)
Se riippuu siitä, mitä havaintoja tapahtumasta on jäänyt, ja näyttääkö ne yhteyden, ja mihin. Jos mitään havaintoja tai jälkiä tapahtumasta ei ole jäänyt, on epärehellistä ja itsepetoksellista päättää tapahtuman selittyvän jollain vakiintuneella ja kuitenkin todistamattomalla uskomuksella tai väittämällä. Totuus on tuolla jossain, se pitää vain löytää. Jos sitä ei löydy, tapaus jää ratkaisemattomaksi. Jos yrität vakuutella minut uskomaan siihen mihin sinä uskot, ilman havaintoja, ilman todisteita, ignooraan sellaisen nopeammin kuin ehdin ajattelemaan "omituinen höpöttäjä".
13.05.2026 04:48
Espanjan työttömyysaste 10,8%. Suomessa 10,5% (suomenkielisten työttömyysaste keskim. 8%). Tarvitaanko siis espanjalaisten neuvoja?
☝️😆
13.05.2026 04:13
Se riippuu ihan siitä, keistä on kyse, sekä tilanteista ja olosuhteista. Osa teisteistä hyväksyy tieteelliset näkökulmat ja osa ateisteista ei-tieteelliset lähtökohdat. Näiden kesken yhteistyö on todennäköisempää. Fundiksetkin voi kyetä yhteistyöhön ainakin siihen asti, kunnes mennään ydinkysymyksiin, jossa päärooliin nousee todellisuuskäsityksen säännöt. Silloin voi syntyä konflikti, joka saattaa heikentää yhteistyöhalukkuutta.
13.05.2026 02:56
Sanahelinä ei muuta pointtia.
13.05.2026 02:28
"Kun näin tapahtuu keskusta-oikeistohallituksen aikana, se EI ole keskusta-oikeistohallituksen ansiota. Jos näin tapahtuu vihervasemmistohallituksen aikana, se ON vihervasemmistohallituksen ansiota."
-punavihreät ideologiset ehdottomuudet & aivotuhnut
13.05.2026 02:26
Teollisuus tekee parasta tulosta lähes 20 vuoteen. Ai että kun vihervassareita gyrbii!
☝️😆
12.05.2026 15:08
Miten kykenet vastaamaan kommenttiin vastaamatta siihen ollenkaan??! Saavutus sekin.
☝️😆
12.05.2026 14:20
Kristinusko on yhtä kuolevainen brändi kuin muutkin jo kuolleet uskontobrändit. Ihmiskunnan kehityskaareen kuuluu väistämättömästi rationalisoituminen ja se heikentää uskonnollisuuden ja uskontojen merkitystä. Lopulta uskonnonharjoittajia ei enää ole. Uskonto on kuollut.
12.05.2026 02:58
Niinhän sä väität, mutta kompastut tyhmyyteesi.
Suomessa täystyöllisyys on täysmahdottomuus, koska työpaikkoja on kadonnut massoittain, eikä uusien työpaikkojen määrän nettokasvu riitä. Myös vahvistumaan päin oleva pätkätyöllisyys vaikuttaa asiaan negatiivisesti.
Sanna Marin loi "täystyöllisyyden", mutta se paljastui kuitenkin puppupopulismin kuorruttamaksi tempuksi. Eikä ollut halpakaan, sillä työttömien kierrättäminen tunti pari töissä sitoo rahaa yli miljardi euroa erilaisten tukimuotojen yms. merkeissä, sekä aiheuttaa kustannuksia lainarahan korkojen merkeissä, eikä merkittävästi vähennä sosiaalimenoja. Tempputyöllistäminen on tunnetusti ja tutkitusti enimmäkseen kosmeettinen ja populistinen ratkaisu.
Myös se on täysmahdottomuus, että demarit pystyisi toistamiseen kusettamaan kansaa Marinin luoman illuusion tavoin. Puolueet ja kansalaiset lukee entistä aktiivisemmin tilastoja ja jos siinä ilmapiirissä demarit yrittää tehdä sannat, niin kynsille tulee.
Se hallitus, joka rehellisesti myöntää todellisen tilanteen ja ryhtyy korjaamaan ongelmia, voi aloittaa uuden tien kohti parempaa työllisyyttä. Ai niin, meillähän on parasta aikaa sellainen hallitus tekemässä sitä työtä, minkä Sannan hallitus jätti tekemättä.
☝️😉
12.05.2026 02:00
Nissinen ei ole ihan kartalla, kun tarjoaa vähäkuituiseksi vaihtoehdoksi höttöhiilaria. Jos runsaskuituisuus aiheuttaa mahaoireita, niin yksinkertaisempaa ja terveellisempää on olla korvaamatta ruisleipää höttöleivällä, vaan vähentää kuiturikkaan leivän syömistä. Siinäkin Nissinen on väärässä, että "leipä on kevyttä". Vaaleat leivät on tunnettuja energiapitoisuudestaan verrattuna esim. täysjyväruisleipään tai täysjyväkauraleipään. Eikä kuidut ehkäise 2-tyypin diabetesta, vaan vähentää riskiä sairastua siihen. Siinä on iso ero. Nissisen opit on ristiriitaisia, eikä niitä kannata omaksua sellaisenaan.
11.05.2026 11:04
....ja katsoa totuutta silmiin ilman värilaseja ja poliittisia sumutuksia.
10.05.2026 14:08
Aihe on siinä mielessä ongelma ja kritiikki, sekä uhkakuvien korostaminen on perusteltua, koska kyseessä ei ole luonnollinen ihmisten liikkuminen, vaan organisoitu massojen siirtely, johon sisältyy useita erilaisia ongelma-alueita. Asiaa pahentaa se, että organisoinnin kustantaa tavalliset ihmiset, jotka myös samalla maksaa veroja yhteiskunnan hyvinvoinnin yIIäpitämiseksi, jota taas maahanmuuttopolitiikka kannibalisoi. Lisäksi massojen siirtely aiheuttaa muitakin ongelmia, kuten turvallisuuden heikentymistä, rikollisuuden kasvua, työmarkkinoiden vääristymistä, vastakkainasettelua, polarisaatiota, kulttuurisia konflikteja jne. Lisäksi täytyy muistaa myös muut kyseenalaiset toimet, kuten esim. Nazima Ratsmyarin wok-bisnes ja sosialistien kiirehtiminen vieraskielisten kansalaisuuden saamiseksi, että heistä saa myös äänestäjiä.
Tällaisessa tilanteessa ei mitenkään voi puolustella yhteiskuntamme vastuutonta ja härskiä vahingoittamista sillä, että vieraskieliset on tai niistä tulee "suomalaisia". Kun vielä muistetaan, että nykymenolla suomalaiset tulee kuolemaan sukupuuttoon, niin pitäisi oikeasti ymmärtää päästää irti ideologisesta rasismivouhotuksestakin.
☝️🙄
10.05.2026 14:06
Niiih. Aijai miten se totuus on kuin suolaa haavoiIIe.
☝️😆
10.05.2026 09:46
"Whatabout muut tahot...." Taas epätoivoinen yritys johtaa keskustelu sivuraiteille. Aiheena on siis Espanjan talouspolitiikka ja Sdp ihannoimassa Espanjan sosialistihallituksen rikollistaa talouspolitiikkaa. Tämä ei ole sun ketjusi, joten lopeta omien länkytystes roiskiminen. Tee oma aloitus, jos tekee mieli länkyttää ohi aiheen.
☝️😆
10.05.2026 09:43
Keskusta-oikeistohallituksen aikana, mutta ei syystä. Siinä on valtava ero, mutta sen valtavuudesta huolimatta sinä et sitä kykene hahmottamaan.
10.05.2026 09:35
12 / 119