Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Ne luterilaiset, jotka ovat adventisttikirkon kasteelle menneet, mitä minä tiedän, eivät ole myöskään tulleet koskaan uskoon eikä sitä heiltä heidän omien sanojensa mukaan edes vaadittu kastettaessa.

    Ensin vasemmasta suupielestä:

    "Minä uskon

    1. Isään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan.

    2. Jeesukseen Kristukseen, Jumalan iankaikkiseen Poikaan, maailman Vapahtajaan.

    3. Pyhään Henkeen, jumaluuden kolmanteen persoonaan, joka toimii Kristuksen edustajana maan päällä ja Jumalan sanan ja voiman kautta uudestisynnyttää ihmisen.

    4. että saan syntini anteeksi ja pelastun uskon kautta Kristuksen sovitustyöhön ilman omia ansioitani.

    5. että Raamattu on Jumalan sanaa ja opin ja elämän ainoa perustus ja ohje.

    Oikeasta suupielestä:

    "6. että Jumalan laki - kymmenen käskyä - on muuttumattomana voimassa ja että Pyhä Henki kirjoittaa sen uudessa liitossa uskovan sydämeen.

    7. että raamatullinen viikon seitsemäs päivä, lauantai, on Herran asettama ja siunaama sapatti, lepopäivä, jota Vapahtajan ja alkuseurakunnan antaman esimerkin mukaan tahdon rakastaa ja pyhittää.

    8. että Kristus täydellisen ja kertakaikkisen uhrin annettuaan nousi kuolleista, astui ylös taivaaseen ja toimii nyt Ylimmäisenä Pappinamme taivaallisessa pyhäkössä tutkivan tuomion ja armonajan päättymiseen asti.

    9. että Kristuksen toinen tuleminen on lähellä, "oven edessä", ja että se tapahtuu julkisesti, suurella voimalla ja kirkkaudella.

    10. että kuolema on rauhaisaa ja tiedotonta unta ylösnousemuksen saakka, että kuolemattomuus saadaan Jumalan armolahjana ensimmäisessä ylösnousemuksessa, ja että synnin palkka on toinen kuolema, iankaikkinen hävitys, helvetin tulijärvessä.

    11. että ensimmäisen ja toisen ylösnousemuksen välisenä tuhatvuotiskautena pelastetut ovat taivaassa, jumalattomat kuolleina, maa autiona ja tyhjänä ja saatana sidottuna; että tuhannen vuoden kuluttua Uusi Jerusalem ja pelastetut laskeutuvat taivaasta, jumalattomat herätetään kuolleista, heidän tuomionsa pannaan täytäntöön sekä että Jumala sen jälkeen uudistaa maan pelastettujen ikuiseksi kodiksi.

    12. että ruumiini on Pyhän Hengen temppeli; tahdon sen vuoksi pukeutua siististi ja säädyllisesti, karttaa maailman synnillisiä nautintoja ja epäkristillisiä tapoja, pidättyä epäterveellisestä ravinnosta sekä kieltäytyä päihdyttävistä juomista, tupakasta, huumeista ja muista terveyttä turmelevista aineista.

    13. että Jumalan työtä ylläpidetään pyhillä kymmenyksillä ja uhrilahjoilla

    14. että Herran pyhä ehtoollinen on Jeesuksen asettama muistoateria, jossa hän kohtaa kansansa ja antaa sille läsnäolollaan voimaa.

    15. että iankaikkiseen evankliumiin sisältyy lopun aikana erityinen varoitus luopumuksesta, laittomuudesta, antikristuksesta, pedon kumartamisesta ja sen merkin ottamisesta.

    16. että seitsemännen päivän adventtiseurakunta opettaa Kristuksen evankeliumia, julistaa maailmalle viimeistä herätys- ja pelastussanomaa, johon sisältyy Jeesuksen usko, Jumalan käskyt ja profetian henki.

    17. että raamatullinen kaste kuuluu uskoon tulleille ja suoritetaan veteen upottamalla Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen; näin kastettu liittyy seurakuntaan.

    18. että Kristus antoi seuraajilleen tehtävän olla maailman valona ja hänen todistajinaan, jotta Jumalan työ edistyisi ja oma henkilökohtainen uskonelämämme vahvistuisi.

    Tahdon raamatullisen kasteen saaneena liittyä seitsemännen päivän adventistiseurakuntaan, jonka jäsenenä tahdon Jumalan armon avulla kilvoitella yhteisen uskon tiellä."

    (otettu nimimerkki Juupajaan täällä 21.1.2006 kirjoittamasta tekstistä)
  2. Sanot: ”Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle.”

    Niin, petaatte sijaa antikristukselle ja olette pohjustaneet vihaa kristittyjä vastaan jo 1800-luvulta lähtien leimaamalle heidät peronmerkkisiksi babylonialaisiksi. Ja voi sitä valheen ja panettelun ja kiroamisen ja uhkailun määrää, mitä adventistit ovat täälläkin uskoville (minulle muun muassa) syytäneet! Mustamaalaamisen, eksyttämisen ja pilkkaamisen taito teillä on huipussaan.

    Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä, Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä kyllä.

    Sanot: ”Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin.”

    Ethän sinä Raamattua puolusta, vaan sodit sitä vastaan samoin kuin seuraamasi väärä profeetta Ellen Whitekin teki! Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä - Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä.

    Kyllä sinä ihan omassa lihassasi sodit saatanan puolella Kristusta vastaan!
    Herää! Ala huutaa Kristusta avuksi ja avaamaan sinun silmäsi!

    Katso nyt itsekin mitä jumalatonta –ismia edustat: http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/adventismi

    Se, että liberaaliteologit Räisänen ja kumppanit eivät ole uskossa eivätkä kunnioita Jumalaa eikä Hänen Sanaansa, Raamattua, ei tee sinusta sen kristitympää. Ihan samassa lihallisessa liemessä uudestisyntymättömänä sinä lillut kuin nuokin. Kenellä on mikäkin ihmis- tai demonitekoinen joukko epäraamatullisia väittämiä. Sinulla nuo väittämät sattuvat perustuvan Ellen Whiteen, jonka tuotokset ovat osin ihmisen keksimiä valeita, osin suoraan demoneilta näyissä saatuja.
  3. Sanot: ”Etkö sä vieläkään tajua, että nämä majat, missä papit täällä työskentelevät on ihminen ralkentanut!
    Vai oletko nähnyt Jumalan noilla rakennuksilla laittelevan ovia ja ikkunoita, kun puuseppä kerran oli??”

    Mitä ihmettä? Mitä ihmeen tekemistä tuollaisella höpinällä on kyseessä olevan asian kanssa! Kuka ihme on väittänyt, että Jumala olisi mitään rakennusta maan päälle rakentanut. Jeesushan puhui temppelistä, joka hajotetaan ja jonka Hän kolmessa päivässä rakentaa, mutta sillä Hän tarkoitti omaa ruumistaan. ”Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä." (Joh 2:19)

    Sanot: ”Ahaa, et siis!! Paremminkin rakennusmaalla kuuluvista kirouksista päätellen saatana lie ollut rakentamassa teidänkin temppeliä, vai väitätkö ettei ainuttakaan kirosanaa sieltä kuulunut koko rakennusprosessin aikana? Uskova_1 :ltä kysyin!”

    Mitä ihmeen ”meidän temppeliä”! Kyllä ruumis on uudestisyntyneissä uskovissa asuvan Pyhän Hengen temppeli (1 Kor 3:16,19) ja ruumis on Jumalan taitavasti kohdussa rakentama (Ps 139:13), ei siinä ole osaa eikä arpaa saatanalla. Jos sinäkin joku päivä tulet uskoon, niin sinunkin ruumiistasi tulee Pyhän Hengen temppeli!

    Sanot: ”Jeesus siis tekee pappispalvelusta uskova_1 :n omistaman raamatun perusteella,...se mitä pappispalvelus sisällään pitää, on liian vaikeatajuista uskova_ 1 :n käsitettäväksi, joten en jatka aiheesta enempää!”

    Aina samanlainen loppu teidän adventistien kirjoituksilla maallikosta pappiin asti: ”pyh tyhmiä pedonmerkkisiä baabelilaisia, ette voi ymmärtää ellenismiä, joka on korkeampaa tiedettä ja vain valitun pienen joukon salaisuus”! Heh!

    Kyllä minä ymmärrän ellenismiä eli adventismia oikein hyvin. Se on sitä samaa puppua, mitä saatana yrittää työntää ihmisille milloin mitäkin kautta. Saatanahan ei ole luova, vaan suht samat uskomukset kiertävät ympyrää niin jehovilla, muslimeilla, mormoneilla, adventisteilla kuin tuhansilla muillakin harhaopeilla, samoin myös vähän eri muodoissaan new agessa yms. Ymmärrän myös ihmisen syntistä mieltä ja halua kehitellä ja uskoa tuollaisia uskonnollisia valheita, olenhan itsekin ollut ei-uskova ja lukenut tuolloin metritolkulla erilaista okkulttista ja uskonnollista soopaa!
  4. Sanot: " Nämä papithan palvelevat täällä siinä " mikä on taivaallisen kuva ja varjo" Heb 8: 5
    Jos nämä paikat missä Jumalaa täällä palvellaan , on taivaallisen kuvan varjo ja kuva, niin alkuperäinen
    maja on silloin Taivaassa, mutta selitäpä se ymmärtämättömälle naiselle, ...kun Raamattu kerran on totta sanoessaan: " Tyhmyys on nainen"!!”

    Niin, Moosekselle näytettiin taivaallisten kuva ja varjo (Heb 8:5), minkä mukaan hänen piti rakennuttaa maallinen ilmestysmaja, ei toisinpäin, eli että taivaaseen olisi rakennettu maallisen ilmestysmajan mukainen temppeli.

    Tuo sanomasi naisen tyhmyydestä pitää todellakin paikkansa, sillä tyhmä oli Ellen White ryhtyessään ottamaan demoneilta näkyjä sulaa ylpeyttään, kun ei suostunut tunnustamaan, että hänen uskomansa ja toisille tyrkyttämänsä Jeesuksen paluu maan päälle 22.10.1844 olikin valetta.

    Sanot: ”Uskova_ 1 kun ei tajua että pääkohta mistä me adventistit puhumme on tämä:
    " Meillä on sellainen Ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa" Heb 8: 1
    " tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä OIKEASSA majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen" jae 2”

    Eihän ylipappi kaikkein pyhimmässä mitään tutkinut tai tuominnut, niin kuin Adventtikirkon uskontunnustus väittää (Perusopinkohdat - Kristuksen palvelus taivaallisessa pyhakossa http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm). Ovatko adventistit keksineet tuolle tutkimiselle ja tuomitsemiselle jonkin selityksen, kuten kaikille muille Ellen-huuhaille? Elleninhän ei itse tarvinnut mitään selittää, sen kun sanoi, että "minä näin"/"Enkeli näytti minulle näyssä" jne. ja kaikki nielivät höpönäyt.

    Sitä paitsi Jeesus ei ole leeviläisen järjestyksen mukainen pappi, vaan pappi Melkisedekin järjestyksen mukainen:

    "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan…jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan …jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti… Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?... Ja tämä käy vielä paljoa selvemmäksi, kun nousee toinen pappi, Melkisedekin kaltainen…Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan." (Heb 5:6,10, 6:20, 7:11,15,17)

    Huvittavaa on, että olet täysin sokea sille, mitä luet Raamatusta ja jopa lainaat tänne! Lainasit ”istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa” etkä usko sitä. Uskot aivan päinvastaista eli demoninäkyä, jossa Ellen White näki Jeesuksen menneen toiseen huoneeseen taivaassa 22.10.1844 ja sulkeneen oven ja saatana ilmestyneen valtaistuimelle ottamaan vastaan ihmisen rukouksia! Tuosta adventistien uskomasta näystä voivat ei-adventistit lukea täältä, jossa olen ilmoittanut adventistien alkuperäiset lähteet, mistä olen nuo näyt kopioinut: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/suljetun-oven-oppi-la-ellen-white.html

    Olet muuten sangen paatunut, koska olen sinulle tuon Jeesuksen pappispalveluksen selittänyt jo monta kertaa aiemmin esimerkiksi tuolla http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5042576/38171467
    eli se vain osoittaa, että sinulla ei ole aikomustakaan tehdä parannusta harhaopista ja tulla uskoon ja lähteä seuraamaan Jeesusta. Olet yhtä ylpeä kuin seuraamasi nainen, Ellen White. Kumpikin kyvytön nöyrtymään ja myöntämään, että meni uskomaan valheen ja tekemään parannusta. Omaksi turmioksenne molemmat.
  5. Sinun ”raamattusi” on ”totaalisesti ellenismin eksytystä täynnä oleva scriptura".

    Jeesuksen olemukseen et voi vedota Raamattua halventaessasi. Kuten aikaisemmin jo kirjoitin Jeesus uskoi toisin kuin sinä:

    "Jeesus itse uskoi sanainspiraatioon (kts. aikaisempi kirjoitukseni tuon sanan keksimisestä, sillä käytäntöhän oli sanainspiraation mukainen ollut koko ajan, myös Jeesuksella). Hän vetosi kerta toisensa jälkeen kirjaimellisesti kirjoitettuihin Vanhan Testamentin sanoihin. Nuo sanat myös toteutuivat sananmukaisesti viimeistä piirtoa myöten eikä mitään sinnepäin (ajatusinspiraatiosi) esim. Matt 11:10; 26:24,31, Mark 9:12-13, 14:21,27, Luuk 18:31-33; 21:22; 22:37, 24:44, samoin Jumalasuhteesta kirjoitetut kohdat Jeesus otti sananmukaisesti eikä mitään sinnepäin (ajatusinspiraatiosi) esim. Matt 4:4; 7,10; 19:17-19, Mark 7:6-7 ja moraalilain suhteen Matt 21:13.

    Jeesus myös määräsi, että tuleva silloin vielä kirjoittamaton Uusi Testamentti olisi Hänen sanaansa, jossa oli pysyttävä. Hänen eläessään opetuslapsien oli Hänessä pysyäkseen pysyttävä Hänen sanassaan Joh 8:31-32. Jeesus myös käski tulevien ihmisien pysyä sanassaan, joka näiden opetuslapsien kautta tuli heille kirjoitettuna sanana ”Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka HEIDÄN SANANSA kautta uskovat minuun” (Joh 17:20) eikä vain opetuslasten, vaan myös ”apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus” (Ef 2:20) eli koko tulevan Uuden Testamentin."
  6. Noina aikoina oli myös muuta kristillistä tai harhaoppista kirjallisuutta, mutta ne pidettiin erillään varmaksi tiedetyistä kirjoituksista (apokryfikirjat, knostilaiset kirjoitukset, Apostolisien isien kirjoitukset jne.).

    Ja turha alkaa puhua mitään, että Konstantinus olisi lätkinyt kaanonin yhteen v. 337, sillä silloin vain virallistettiin kirjoituskokoelma, joka oli ollut apostolien ajoista lähtien kanonisoitu.

    Vaikka apostolien ja ilmoitusprofeettojen alkuperäisiä tekstejä ei ole löydetty, niin heidän kirjoituksensa kopioitiin tarkasti niin kuin Jeesus oli määrännytkin ”Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun” (Joh 17:20) ”apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,” (Ef 2:20).

    Säilyneistä kirjoituksista jo 200-luvulta oleva P46 jo sisälsi melkein kaikki Paavalin kirjeet, P66 kokonaan Johanneksen evankeliumin, P75 osan Luukkaan evankeliumista ym.


    Tarkkuusaste Uuden Testamentin kirjoituksissa on 98,5 % (ja nekin epätarkkuudet, jotka on, ovat merkityksettömisssä paikoissa, kuten Luukkaan lyhempänä ollut Isä meidän-rukous on kopioijan toimesta pidennetty Matteuksen muotoon, mutta vaikka typerä teko häneltä, niin sekään ei vääristänyt tuota rukousta, koska se tosiaan on noin Matteuksessa), koska kopioiminen oli erittäin tarkkaa, kuten Vanhan Testamentinkin kirjoituksissa. Ennenhän harhaoppiset väittivät, että Vanha Testamentti oli muuttunut ja sitä oli muuteltu matkan varrella, mutta kun löytyi Qumranin luolista 400-luvulta ennen Kristusta olevat kirjakääröt kaikista Vanhan Testamentin kirjoista, paitsi Esterin kirjasta, niin tuli toteen näytetyksi, että ei ollut muuttunut. Ehkäpä Jumala vielä johdattaa niin, että löytyy Luukkaan ym. itse kirjoittamat tai kirjureilleen sanomat tekstit, niin on siinä sitten sinulla ja muilla adventisteilla ihmettelemistä.

    Niinpä on otettava Raamatun sana sellaisenaan todesta, sillä sen mukaan jokainen ihminen tuomitaan, vaikka hän sitä muuttelisi, vähättelisi tai vastustaisikin tai uskoisi väärien profeettojen tai opettajien vääristelemisiä: ”Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.” (Joh 12:48)

    Pietarin sanoihin vedoten kysynkin sinulta Timo, miksi väännät Kirjoituksia kieroon? Eikö sinulla ole hitustakaan Jumalan pelkoa!

    Ellen White kopioi toisilta kirjoittajilta, jopa fiktiokirjailijoilta tekstejä ja sanoi Jumalan antaneen ne hänelle näyssä. Hän myös piilotteli jo vääräksi todettuja profetioitaaan ja "Jumalan" ilmoituksiaan ja valehteli, ettei niitä ole edes ollut. Ja roppakaupalla on jäänyt vielä luettavaksi siltikin Ellenin vääriä profetioita menneistä, silloisista ja tulevista ja hänen Raamatun vääristelyään. Hänen toimiaan ei voi mitenkään puolustella, vaan se oli synnillistä ja Jumalan vastaista touhua.
  7. 21 / 344