Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Katsopas itse miten keskustelu kehittyi:
    http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8372081/39312890

    1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
    Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
    Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä. Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. "

    2. "Hyi hirvitys uusi
    Kirjoittanut: uskova_1 / 12.8.09 / klo 22:05
    Tulipa esiin nyt sitten tuokin, ettet edes usko Jeesukseen Jumalana. Sehän on jo ollut tiedossakin, että et ole uskossa."

    3." Alexi puhui asiaa, kun taas sinun puheesi on vain syyttäjähenkistä toisen ihmisen haukkumista. uusi
    Kirjoittanut: Sirkka-Iita / Eilen / klo 16:35
    On olemassa YKSI Jumala/=Taivaallinen Isä/ ja Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä-Hengestä ja syntyi Neitsyt Mariasta. Jeesus antoi kunnian Jumalalle: Jeesus rukoili Isää , eihän kukaan rukoile itseään? Jeesus sanoi:"Isä on minua suurempi!" "

    No, jos nyt olet katumassa sitä, että suuressa katkeruuden kiihkossa aina hyökkäät sokeasti vastustamaan, mitä tahansa minä kirjoitan ja puolustamaan mitä tahansa mitä adventistit ja piiloadventistit varsinkin Alex-kasi kirjoittaa, niin sehän on oikein hyvä.

    Sanopas nyt suoraan ja selkeästi yhdytkö tähän Alex-kasin epäraamatullisuuteen:
    "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa" http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8389814/39437957

    Vai oletko Raamatun kanssa yhtä mieltä, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen.
  2. Palturiksi luulet, kun olet niin jo adventismin sokaisema, että et näe, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen. Jos otat toisen luonnon pois Hänestä, et enää pysy Raamatussa.

    Sanot: "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa. Sinä siis oikeastaan kiellät, että Jeesus on lihaan tullut Kristus (koska väität että hän on Isä)"

    Et enää ymmärrä vähintäkään Jumalasta. Jumala ei ole pelkkä Isä, kuten luulet!

    Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ei Jeesus lakannut olemasta Poika maan päällä.

    Tätä samaa asiaa olen joutunut selittämään muslimeille heitä evankelioidessani. Islamissahan Jeesus oli vain ihminen ihan niinkuin sinullakin.

    Tässä yksi islamin sinun kanssasi yhtenevä kohta:

    "4. Naisten suura osa
    171. Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: »Kolminaisuus!» Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."

    Jeesus itse sanoi maan päällä ihmisenä ja Jumalana ollessaan: "Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30) Eli Jeesus ei sanonut olevansa Isä, vaan että Isä ja Hän ovat yhtä eli yksi Jumala (+ tietenkin vielä Pyhä Henki samaa yhtä).

    Jeesus itsestään Jumalana (ei Isänä vaan Poikana eli Jumalan toisena persoonana):
    "Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä." (Matk 14:61-62)

    Ja vielä Jeesus maan päällä ollessaan:
    "että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt." (Joh 5:23)
  3. "Jeesuksen tiedottomuudestaan herätti Isä, .sapattikoululainenkin sen tietää:"

    Sapattikoululainen tietää paljon asioita, mitä demonienkeli väärälle profeetalle syötti. Joutuuhan hän koko ikänsä opettelemaan kaiket viikot Ellen Whiten oppeja Pääkonferenssilta ostamaan joutumistaan opetusvihkosista ja kuuliaisesti niitä sitten joka ellensapattina tenttimään.

    Mutta etsipä Raamatusta paikka jossa sanotaan, että Jeesus oli tiedoton!

    Eipä taida löytyä.

    Jumala loi ihmisen kuvakseen: Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki erottamatta ja sekoittamatta ja samoin luotu ihminen on ruumis, sielu ja henki erottamatta ja sekoittamatta.

    Ei sinun väärällä profeetallasi eikä hänen demonienkelioppaallaan ole valtaa poistaa ihmiseltä ikuista sielua ja henkeä ja muuttaa niitä ajatukseksi, henkäykseksi tai okkulttiseksi elämänmadoksi, vaikka niin väittävät.

    Sekoilet oman järkeisoppisi lumoissa, että mitä järkeä maatuneille ruumiille saarnaamisessa. Eihän semmoista Raamatussa sanotakaan, vaan että Jeesus "tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,". Eli Jeesuksen ruumis ei mennyt eikä Jeesus saarnannut ruumiille!

    Ylipäätään koko kirjoituksesi on aivan älytöntä sekoilua. Tuota se teettää, kun hylkää Jeesuksen ja tukeutuu demoneiden puhetorvena toimineeseen väärään profeettaan.

    Ja tuo adventistien hokema, että kaikki, mitä Jeesus sanoi oli vertausta, on täyttä valhetta. Sillä sitten saadaankin Raamattu epäluotettavaksi ja Jeesuksen puheet taruiksi ja turvataan Ellen Whiteen totuuden lähteenä, kuten jopa teidän uskontunnustuksessanne sanotaan: "...Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta." (Adventtikirkko, Perusluonteiset opinkohdat 17)

    Jeesus siis vain satuili ja Ellen White puhui totta. Se siitä teidän kristillisyydestä. Kristillisyys on juuri Jeesukseen uskomista ja sitä teillä ei ole. Teillä on ellenistisyys eli Ellen Whiteen uskominen. Mainitsette toki Jeesuksen nimeä, mutta ellenistisessä kontekstissa, joka eksyttää pois Jeesuksesta.
  4. Tulipa vielä käytöksestäsi mieleen, että siinä sinäkin ylpeilet ja uhoilet ja naurat tyhjiä naurujasi ihmisviisaudessa, omassasi ja Ellen Whiten. Mutta jos et Jumalan viisauteen ja pelastukseen taivu maan päällä, niin tuonelaan joudut sinäkin tyhmänä kärsimään ja tuomiota odottamaan.
  5. Niin Daavid ei ole vielä astunut taivaaseen ruumiissaan, vaan hänen ruumiinsa on haudassa tempaukseen asti. Itse hän kyllä on taivaassa. Hän kuoli Vanhan liiton aikana, jolloin hän joutui olemaan vielä tuonelan paratiisipuolella eli Aabrahamin helmassa, kunnes Jeesus pääsiäisen tapahtumien myötä vapautti Aabrahamin helman asukit ja päästi heidät taivaaseen.

    Jeesus, eli Daavidin jälkeläinen ihmisenä, taas istuu sovitustyönsä jälkeen taivaan valtaistuimella (Jumalanahan Hän on istunut siellä aina). Ja tämä Daavidille luvattiin. Daavid oli maallinen kuningas ja istui maallisella valtaistuimella ja tuo luvattiin juuri hänen jälkeläiselleen, Jeesukselle.

    "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." (Ps 110:1) Tuossahan hän tuon profetoi, ei ollenkaan itsestään, vaan Herrastaan eli tulevasta Jeesuksesta.

    Ja tässä tuo edellisessä profetoitu tapahtuma todetaan jo menneessä tapahtuneeksi: "jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa" (Ef 1:20)

    Miten nyt Daavid ainoana olisi jäänyt vain hautaan, kun jo hänen esi-isänsä oli hoitamassa tuonelan parempaa puolta, eli Aabraham?

    Pahalla puolella kärsimässähän olivat ja ovat yhä kaikkien aikojen epäuskoiset kunnes heidät sieltä kutsutaan viimeiselle tuomiolle ja ruumiinsa samalla nostetaan haudoista muuttuneina ja sitten heitetään tuomiotaan kärsimään helvettiin eli toiseen kuolemaan.

    Tässä Jeesus puhuu tuosta Aabrahamin tuonelassa olemisesta (ja muidenkin). Tosin Ellen White väitti sitä satuiluksi, mutta eihän Ellen muutenkaan ikinä Jeesusta uskonut, vaan demonienkeliopastaan:

    "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.' Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.' Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.' Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'" (Luuk 16: 22-31)
  6. Jeesuksen ruumis nousi haudasta eloon ja Hän itse yhtyi samalla ruumiiseen takaisin ja palasi tuonelasta. Ja tämä kaikki siis ihmisyytensä puolesta. Jumalanahan Hän ei kuollut missään vaiheessa, vaan oli elossa koko ajan.

    Ei ihme, että teillä adventisteilla sovituksen joutuu tekemään lopulta saatana, kun luulette, että kuviteltu ruumiin ja ajatuksen nukkuminen haudassa oli jokin sovituksen ydin. (tästä opistahan ette voi luopua, kun se on ellensapatinkin puolustuksena)

    Jeesus kärsi toisen kuoleman eli eron Jumalasta ristillä "Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" (Mark 15:34)

    Ei tietenkään jumaluutensa puolesta ollut erossa Jumalasta, vaan juuri ihmisyytensä puolesta - eihän Jumala tarvinnut sijaiskärsimystä ja kuolemaa siis sovitusta, vaan juuri syntiset ihmiset.

    Ja niinpä ne, jotka tulevat uskoon ja pysyvät ruumiinsa kuolemaan asti uskossa, eivät maista kuolemaa, siis toista kuolemaa, vaan pääsevät suoraan taivaaseen (ja ruumis seuraa muuttuneena perässä tempauksen aikaan). Mutta ne, jotka eivät ole uskossa kuollessaan eli ovat hengellisesti kuolleita, joutuvat tuonelaan (sielu) odottamaan viimeistä tuomiota ja sen jälkeen joutuvat lopulliseen iankaikkiseen eroon Jumalasta eli toiseen kuolemaan eli helvetin tulijärveen.

    Eli Jeesus totisesti kärsi toisen kuoleman, sen joka on jokaisen ihmisen osa luonnostaan, ellei yliluonnollista tapahdu eli Hengestä syntymistä ja siinä elämistä.