Uusi liitto ja Jumalan pyhittämä päivä:

Sirkka-Iita

Mitä on uusi liitto?

Se on Jumalan pelastuksen läheisyyttä ja armon läsnäoloa. Se on Jumalan Hengen ilmapiiriin pääsyä. Kristuksessa alkoi UUSI aikakausi.

Uusiliitto on Jumalan teko

Se merkitsee ihmistekojen lakkaamista. Jumalan teko on se, että uskomme Hänen Poikaansa. Vain Kristuksen kautta ihminen voi päästä Jumalan rauhaan ja lepoon.

Kristuksen läsnäolo sydämessä tekee pyhäksi, sillä se on merkki uudestisyntymästä. Kristitty on uusi luomus. Uusi ihmiskunta alkoi Kristuksessa Jeesuksessa. Siihen tarvitaan luomisvoimaa.

Jumala, joka luomisvoimallaan kutsui Kristuksen kuoleman vallasta, voi samalla eläväksi tekevällä voimallaan kutsua ihmisen synnin aiheuttamasta hengellisen kuoleman tilasta.

Luomisen ja Jumalan täytetyn työn merkki on sapatti.

49

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai sapatti on Uuden liiton merkki. Älä enää sano itseäsi krisityksi, kun olet täysi adventisti. Tänään tuolla kirjoitit Alex-kasia myötäillen ja minun kirjoitustani vastaan, että Jeesus oli vain ihminen ei Jumala.

      "Minulle Jumala on Yksi uusi
      Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
      Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä..."

      "Alexi puhui asiaa, kun taas sinun puheesi on vain syyttäjähenkistä toisen ihmisen haukkumista Sirkka-Iita / Tänään / klo 16:35..."


      Tunsit ilmeisesti suurta tarvetta tuoda esiin, että Uusi Liitto ei ole Raamatussa ilmoitettu Uusi Liitto, vaan adventistien sapattiliitto demonienkelien kanssa, koska näit vaivaa kopsata Jelenan aloituksen uudeksi aloitukseksi omalla nimimerkilläsi (vähän sitä pätkien).

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8143063

      • Mitäs se Riitta taas kirjoittaakaan >

        ### Vai sapatti !
        Kirjoittanut: uskova_1
        Vai sapatti on Uuden liiton merkki. Älä enää sano itseäsi krisityksi, kun olet täysi adventisti.
        Tänään tuolla kirjoitit Alex-kasia myötäillen ja minun kirjoitustani vastaan, että Jeesus oli vain ihminen ei Jumala.
        "Minulle Jumala on Yksi uusi Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
        Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala.

        Nyt kyllä revin viittani kauhistuksissani vaikken niin kovin fariseusta olekaan!
        Mitä tässä todistajia enää tarvitaan:
        Sirkka-Iita ja alex-8 ovat itse selkeästi tuominneet itsensä ulkopuolelle Kristuksen! Olen tarkistanut että alex todellakin noin kirjoitti ja Sirkka-Iitahan
        on myynyt sielunsa alexille eli kerrankin kirjoitteli, että mitä alex-kasi kirjoittaa,
        niin se on hänenkin, Sirkka-Iitan, uskonkäsitys.

        Suosittelisin valistavaa www.sivua niin manipuloiville alexille ja Sirkalle kuin myös
        heidän uhreilleen:

        http://www.ihminentavattavissa.net/ (Markku Vuoren sivut)

        http://www.ihminentavattavissa.fi/ (Tommy Hellstenin sivut)


      • tarvitseeko sinun

        valehdella kun et pysty muuten vastaamaan?

        Aloituksessa luki ihan selvästi:
        "Luomisen ja Jumalan täytetyn työn merkki on sapatti"./

        Yrittäisit edes pysyä asiassa.

        1. Kor. 15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.


        Näin siis Paavali Raamatussa.


      • alex-kasi

        minusta ja Sirkka-Iitasta - tapasi mukaan ilman että Raamattu tukisi väitteitäsi. Ei Raamattua voi tukea ihmisopeilla - sillä vaikka me olemmekin oikeassa aina silloin tällöin me myös erehdymme. Kuitenkin on niin että Jeesus itse sanoi että vain Jumala on hyvä.. Jeesus oli hyvä koska Jumala oli hänessä..

        Mutta jos et usko Raamattuun niin omahan on asiasi.

        Jeesus ei ole Isä vaan Isän poika.

        Asia on päivän selvä kaikille jotka uskovat Raamattuun enemmän kuin ihmisiin.

        Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa.

        Sinä siis oikeastaan kiellät, että Jeesus on lihaan tullut Kristus (koska väität että hän on Isä) - se joka tulee hallitsemaan kunnes kaikki on alistettu Jumalan alaisuuteen.

        Ihminen menee vika teille aina kun hän alkaa muovaamaan Raamattua omiin näkemyksiinsä eikä päin vastoin - siis muovaa itseään Raamatun näkemyksiin.

        Lähes kaikki kirkot tunnustavat tänään että he ovat opillisesti kaukana Raamatusta - ja kuitenkin väittävät samalla että heidän uskonsa siemen on Raamatusta.

        Mutta riittääkö se?

        Eikö meidän tule uskoa Raamattua sellaisenaan.. minusta ainakin, ensin Raamattu ja sitten ihmiset..


      • Sanoit:

        ####Tänään tuolla kirjoitit Alex-kasia myötäillen ja minun kirjoitustani vastaan,

        että: >>>Jeesus oli vain ihminen ei Jumala.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Sanoit:

        ####Tänään tuolla kirjoitit Alex-kasia myötäillen ja minun kirjoitustani vastaan,

        että: >>>Jeesus oli vain ihminen ei Jumala.

        "Totuuden Henki, johda sinä meitä ...", virsi 484.
        http://www.virret.net/cgi-bin/linnea.pl?document=hakutulos&search=totuuden&Hae.x=0&Hae.y=0&Hae=Hae

        ### Vai sapatti ! Kirjoittanut: uskova_1 Vai sapatti on Uuden liiton merkki.
        Älä enää sano itseäsi krisityksi, kun olet täysi adventisti.
        Tänään tuolla kirjoitit Alex-kasia myötäillen ja minun kirjoitustani vastaan,
        että Jeesus oli vain ihminen ei Jumala.
        "Minulle Jumala on Yksi uusi Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
        Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa
        - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala." (alex-kasi) ###

        Nyt kyllä revin viittani kauhistuksissani vaikken niin kovin fariseusta olekaan!
        Mitä tässä todistajia enää tarvitaan:
        Sirkka-Iita ja alex-8 ovat itse selkeästi tuominneet itsensä ulkopuolelle Kristuksen!
        Olen tarkistanut että alex todellakin noin kirjoitti ja Sirkka-Iitahan on myynyt sielunsa alexille eli kerrankin kirjoitteli, että mitä alex-kasi kirjoittaa, niin se on hänenkin, Sirkka-Iitan, uskonkäsitys.

        Suosittelisin valistavaa www.sivua niin manipuloiville alexille ja Sirkalle kuin myös heidän uhreilleen:
        http://www.ihminentavattavissa.net/ (Markku Vuoren sivut)
        http://www.ihminentavattavissa.fi/ (Tommy Hellstenin sivut)

        Antti


      • tarvitseeko sinun kirjoitti:

        valehdella kun et pysty muuten vastaamaan?

        Aloituksessa luki ihan selvästi:
        "Luomisen ja Jumalan täytetyn työn merkki on sapatti"./

        Yrittäisit edes pysyä asiassa.

        1. Kor. 15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.


        Näin siis Paavali Raamatussa.

        Toistamasi lause: "Aloituksessa luki ihan selvästi: "Luomisen ja Jumalan täytetyn työn merkki on sapatti"."

        No niin, eihän sapatti ole mikään täytetyn sovitustyön merkki, Uuden liiton merkki. Sitähän Sirkka-Iita ajoi takaa, että ellensapatti olisi jokin Uuden Liiton merkki. Katsopas vaikka miten hän vänkää vastaan jatkopuheenvuorossaan, kun toinen henkilö sanoo, että sapatin lepo on Uudessa Liitossa joka päivä:

        "Kyllä niinkin, mutta
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / Tänään / klo 18:54
        on ilo pitää Jumalan kunniaksi pyhänä se päivä, jonka Luojamme siunasi ja pyhitti. se ei ole lakihenkisyyttä, vaan Jumalan kunnioitusta omana Luojanaan. Ei minua kukaan ihminen pakoita, eikä edes kehoita niin tekemään, mutta rakkaudesta Jumalaan haluan ilolla muistaa pyhäksi Hänen pyhittämänsä päivän. En ole orja, vaan vapaa iloitsemaan Jumalan siunaamasta lepopäivästä. Kiitos Jumalalle, että Hänen Poikansa kautta olemme vapaita."

        Eli kyllä Sirkka-Iita oli koko ajan ajamassa ellensapattia uuden liiton merkiksi eikä puhunut siitä menneenä luomistyön merkkinä. Sirkka-Iita on hereettinen eksyttäjä, sen näkee jokainen hänen tekstejään lukeva.


      • alex-kasi kirjoitti:

        minusta ja Sirkka-Iitasta - tapasi mukaan ilman että Raamattu tukisi väitteitäsi. Ei Raamattua voi tukea ihmisopeilla - sillä vaikka me olemmekin oikeassa aina silloin tällöin me myös erehdymme. Kuitenkin on niin että Jeesus itse sanoi että vain Jumala on hyvä.. Jeesus oli hyvä koska Jumala oli hänessä..

        Mutta jos et usko Raamattuun niin omahan on asiasi.

        Jeesus ei ole Isä vaan Isän poika.

        Asia on päivän selvä kaikille jotka uskovat Raamattuun enemmän kuin ihmisiin.

        Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa.

        Sinä siis oikeastaan kiellät, että Jeesus on lihaan tullut Kristus (koska väität että hän on Isä) - se joka tulee hallitsemaan kunnes kaikki on alistettu Jumalan alaisuuteen.

        Ihminen menee vika teille aina kun hän alkaa muovaamaan Raamattua omiin näkemyksiinsä eikä päin vastoin - siis muovaa itseään Raamatun näkemyksiin.

        Lähes kaikki kirkot tunnustavat tänään että he ovat opillisesti kaukana Raamatusta - ja kuitenkin väittävät samalla että heidän uskonsa siemen on Raamatusta.

        Mutta riittääkö se?

        Eikö meidän tule uskoa Raamattua sellaisenaan.. minusta ainakin, ensin Raamattu ja sitten ihmiset..

        Palturiksi luulet, kun olet niin jo adventismin sokaisema, että et näe, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen. Jos otat toisen luonnon pois Hänestä, et enää pysy Raamatussa.

        Sanot: "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa. Sinä siis oikeastaan kiellät, että Jeesus on lihaan tullut Kristus (koska väität että hän on Isä)"

        Et enää ymmärrä vähintäkään Jumalasta. Jumala ei ole pelkkä Isä, kuten luulet!

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ei Jeesus lakannut olemasta Poika maan päällä.

        Tätä samaa asiaa olen joutunut selittämään muslimeille heitä evankelioidessani. Islamissahan Jeesus oli vain ihminen ihan niinkuin sinullakin.

        Tässä yksi islamin sinun kanssasi yhtenevä kohta:

        "4. Naisten suura osa
        171. Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: »Kolminaisuus!» Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."

        Jeesus itse sanoi maan päällä ihmisenä ja Jumalana ollessaan: "Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30) Eli Jeesus ei sanonut olevansa Isä, vaan että Isä ja Hän ovat yhtä eli yksi Jumala ( tietenkin vielä Pyhä Henki samaa yhtä).

        Jeesus itsestään Jumalana (ei Isänä vaan Poikana eli Jumalan toisena persoonana):
        "Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä." (Matk 14:61-62)

        Ja vielä Jeesus maan päällä ollessaan:
        "että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt." (Joh 5:23)


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Sanoit:

        ####Tänään tuolla kirjoitit Alex-kasia myötäillen ja minun kirjoitustani vastaan,

        että: >>>Jeesus oli vain ihminen ei Jumala.

        Katsopas itse miten keskustelu kehittyi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8372081/39312890

        1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
        Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä. Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. "

        2. "Hyi hirvitys uusi
        Kirjoittanut: uskova_1 / 12.8.09 / klo 22:05
        Tulipa esiin nyt sitten tuokin, ettet edes usko Jeesukseen Jumalana. Sehän on jo ollut tiedossakin, että et ole uskossa."

        3." Alexi puhui asiaa, kun taas sinun puheesi on vain syyttäjähenkistä toisen ihmisen haukkumista. uusi
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / Eilen / klo 16:35
        On olemassa YKSI Jumala/=Taivaallinen Isä/ ja Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä-Hengestä ja syntyi Neitsyt Mariasta. Jeesus antoi kunnian Jumalalle: Jeesus rukoili Isää , eihän kukaan rukoile itseään? Jeesus sanoi:"Isä on minua suurempi!" "

        No, jos nyt olet katumassa sitä, että suuressa katkeruuden kiihkossa aina hyökkäät sokeasti vastustamaan, mitä tahansa minä kirjoitan ja puolustamaan mitä tahansa mitä adventistit ja piiloadventistit varsinkin Alex-kasi kirjoittaa, niin sehän on oikein hyvä.

        Sanopas nyt suoraan ja selkeästi yhdytkö tähän Alex-kasin epäraamatullisuuteen:
        "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa" http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8389814/39437957

        Vai oletko Raamatun kanssa yhtä mieltä, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Katsopas itse miten keskustelu kehittyi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8372081/39312890

        1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
        Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä. Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. "

        2. "Hyi hirvitys uusi
        Kirjoittanut: uskova_1 / 12.8.09 / klo 22:05
        Tulipa esiin nyt sitten tuokin, ettet edes usko Jeesukseen Jumalana. Sehän on jo ollut tiedossakin, että et ole uskossa."

        3." Alexi puhui asiaa, kun taas sinun puheesi on vain syyttäjähenkistä toisen ihmisen haukkumista. uusi
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / Eilen / klo 16:35
        On olemassa YKSI Jumala/=Taivaallinen Isä/ ja Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä-Hengestä ja syntyi Neitsyt Mariasta. Jeesus antoi kunnian Jumalalle: Jeesus rukoili Isää , eihän kukaan rukoile itseään? Jeesus sanoi:"Isä on minua suurempi!" "

        No, jos nyt olet katumassa sitä, että suuressa katkeruuden kiihkossa aina hyökkäät sokeasti vastustamaan, mitä tahansa minä kirjoitan ja puolustamaan mitä tahansa mitä adventistit ja piiloadventistit varsinkin Alex-kasi kirjoittaa, niin sehän on oikein hyvä.

        Sanopas nyt suoraan ja selkeästi yhdytkö tähän Alex-kasin epäraamatullisuuteen:
        "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa" http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8389814/39437957

        Vai oletko Raamatun kanssa yhtä mieltä, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen.

        Eipä näy Sirkka-iita vastaavan.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Eipä näy Sirkka-iita vastaavan.

        Ei vaan kuulu vastausta.


      • veli.vapaa
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei vaan kuulu vastausta.

        vaikket ole minulle kysymystä osoittanutkaan.

        Kuten sana todistaa, Jumala loi Jeesuksen esikoisekseen ennen luomakunnan alkua. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, jossa asuu jumaluus, muttei Hän ole itse Isä Jumala. Sen todisti myös Jeesus itse.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Katsopas itse miten keskustelu kehittyi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8372081/39312890

        1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
        Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä. Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. "

        2. "Hyi hirvitys uusi
        Kirjoittanut: uskova_1 / 12.8.09 / klo 22:05
        Tulipa esiin nyt sitten tuokin, ettet edes usko Jeesukseen Jumalana. Sehän on jo ollut tiedossakin, että et ole uskossa."

        3." Alexi puhui asiaa, kun taas sinun puheesi on vain syyttäjähenkistä toisen ihmisen haukkumista. uusi
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / Eilen / klo 16:35
        On olemassa YKSI Jumala/=Taivaallinen Isä/ ja Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä-Hengestä ja syntyi Neitsyt Mariasta. Jeesus antoi kunnian Jumalalle: Jeesus rukoili Isää , eihän kukaan rukoile itseään? Jeesus sanoi:"Isä on minua suurempi!" "

        No, jos nyt olet katumassa sitä, että suuressa katkeruuden kiihkossa aina hyökkäät sokeasti vastustamaan, mitä tahansa minä kirjoitan ja puolustamaan mitä tahansa mitä adventistit ja piiloadventistit varsinkin Alex-kasi kirjoittaa, niin sehän on oikein hyvä.

        Sanopas nyt suoraan ja selkeästi yhdytkö tähän Alex-kasin epäraamatullisuuteen:
        "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa" http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8389814/39437957

        Vai oletko Raamatun kanssa yhtä mieltä, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen.

        ### Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi
        - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan,
        Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden.
        Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. ### (alex-8 / 8.8.09)

        Tämmöisissä voidelluissa tilanteissa jumalaton (=ilman Jeesusta) ei todellakaan pysty sanomaan edes
        valehdellen, että "Jeesus olkoon Herra Jumala". Seurauksena on selityksen selityksiä.

        1. Kor. 12:3
        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.


        Adventtitohtorit ovat siksi kääntäneet ylösalaisin seuraavankin tärkeän todistuksen
        Jeesuksen jumaluudesta:

        Juud. 1:9
        Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

        Adventtitotuuden mukaan Jeesus on muka eräs ylienkeleistä, Miikael.
        Ja Herra tarkoittaa mukamas Isä Jumalaa. Vaikka tiedossa on, että kaikki jumaluus
        on Herran Jeesuksen harteilla. Hänhän on Luojakin, "tekijänä".
        (Kaarlo Syvännön, heprean tuntijan, mukaan meillä on käännösvirhe tässä, "hoidokkina".)

        Jokainen käsittää ettei Jeesus mikään holhottava hoidokki ole koskaan ollut.
        Hän on Luoja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias. Kallio.
        Mielenkiintoista, että Israelin perustuslakia sorvattaessa, päädyttiin Jumalan
        nimen valinnassa "Kallio"-nimeen. Ja sehän sopii ihan alusta asti:

        1. Kor. 10:4
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
        [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Peruskallion juurella
        Antti


      • tarvitseeko sinun kirjoitti:

        valehdella kun et pysty muuten vastaamaan?

        Aloituksessa luki ihan selvästi:
        "Luomisen ja Jumalan täytetyn työn merkki on sapatti"./

        Yrittäisit edes pysyä asiassa.

        1. Kor. 15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.


        Näin siis Paavali Raamatussa.

        Jeesus on sapatin Herra siksi, että hän on Herra Luoja ja Herra Uudeksi Luoja. Kallio.
        Hänessä, Jeesus-Herrassa on kaikki näkyväiset ja näkymättömät luotu.
        Siksi on aikamoista herjaamista ja pikkumaista piruilua vedota sanankohtaan, jonka
        mukaan kaikki kerran alistetaan Isä Jumalalle, Poikakin.
        Sillä se ei mitenkään tarkoita jotain alempiarvoisuutta tahi meidän ajattelumme mukaista
        nokkimisjärjestystä, armeijatyyliä tms. Jeesus on Herra Jumala.

        Jos emme hyväksy Jeesuksen jumaluutta nyt, emme saa olla näkemässä sitä
        ihanaa hetkeä, kun Jeesus luovuttaa Isälle kaiken ja kaiken kunnan.
        Kaiken sen mitä hän jumaluudellaan on Isälle hankkinut ja ansainnut.
        Isä ja Poika ovat täydellisesti yhtä, niin saumattomasti, ettei kellään ole varaa
        sanoa ... niin mutta Poikakin ALISTETAAN.

        Jeesus on niin suuri että hänellä on varaa alistaa itsensä toisellekin.

        Jes. 6 (9:5)
        Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja,
        Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]


      • IDENEB
        alex-kasi kirjoitti:

        minusta ja Sirkka-Iitasta - tapasi mukaan ilman että Raamattu tukisi väitteitäsi. Ei Raamattua voi tukea ihmisopeilla - sillä vaikka me olemmekin oikeassa aina silloin tällöin me myös erehdymme. Kuitenkin on niin että Jeesus itse sanoi että vain Jumala on hyvä.. Jeesus oli hyvä koska Jumala oli hänessä..

        Mutta jos et usko Raamattuun niin omahan on asiasi.

        Jeesus ei ole Isä vaan Isän poika.

        Asia on päivän selvä kaikille jotka uskovat Raamattuun enemmän kuin ihmisiin.

        Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa.

        Sinä siis oikeastaan kiellät, että Jeesus on lihaan tullut Kristus (koska väität että hän on Isä) - se joka tulee hallitsemaan kunnes kaikki on alistettu Jumalan alaisuuteen.

        Ihminen menee vika teille aina kun hän alkaa muovaamaan Raamattua omiin näkemyksiinsä eikä päin vastoin - siis muovaa itseään Raamatun näkemyksiin.

        Lähes kaikki kirkot tunnustavat tänään että he ovat opillisesti kaukana Raamatusta - ja kuitenkin väittävät samalla että heidän uskonsa siemen on Raamatusta.

        Mutta riittääkö se?

        Eikö meidän tule uskoa Raamattua sellaisenaan.. minusta ainakin, ensin Raamattu ja sitten ihmiset..

        \\\Eikö meidän tule uskoa Raamattua sellaisenaan.. minusta ainakin, ensin Raamattu ja sitten ihmiset..\\\ (alex-setä)

        Jes. 9.
        6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Ei hengellisen ihmisen tarvitse tuota purkaa ja silpoa kuin naisen värkki, tuota totuutta.
        Siinä ovat Isä ja Poika niin yhtä kuin olla voi. Jeesuksen jumaluutta ei siitä pois saa.
        Epäuskosi, alex, se laittaa sinut selittelemään ja murskaaman tuon totuuden
        possun jauhelihaksi -- missä lienetkin sikakaukaloilla sikopaimenena.

        IDENEB


      • uskova_1 kirjoitti:

        Katsopas itse miten keskustelu kehittyi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8372081/39312890

        1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
        Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä. Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. "

        2. "Hyi hirvitys uusi
        Kirjoittanut: uskova_1 / 12.8.09 / klo 22:05
        Tulipa esiin nyt sitten tuokin, ettet edes usko Jeesukseen Jumalana. Sehän on jo ollut tiedossakin, että et ole uskossa."

        3." Alexi puhui asiaa, kun taas sinun puheesi on vain syyttäjähenkistä toisen ihmisen haukkumista. uusi
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / Eilen / klo 16:35
        On olemassa YKSI Jumala/=Taivaallinen Isä/ ja Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä-Hengestä ja syntyi Neitsyt Mariasta. Jeesus antoi kunnian Jumalalle: Jeesus rukoili Isää , eihän kukaan rukoile itseään? Jeesus sanoi:"Isä on minua suurempi!" "

        No, jos nyt olet katumassa sitä, että suuressa katkeruuden kiihkossa aina hyökkäät sokeasti vastustamaan, mitä tahansa minä kirjoitan ja puolustamaan mitä tahansa mitä adventistit ja piiloadventistit varsinkin Alex-kasi kirjoittaa, niin sehän on oikein hyvä.

        Sanopas nyt suoraan ja selkeästi yhdytkö tähän Alex-kasin epäraamatullisuuteen:
        "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa" http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8389814/39437957

        Vai oletko Raamatun kanssa yhtä mieltä, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen.

        Sirkka-iita se on piiloutunut, eikä vastaa tähän perustavanlaatuiseen kysymykseen. Liekö aivoriihi menossa Alex-kasin ja Hermanni/Anne-elinan harhaoppissolussa.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Katsopas itse miten keskustelu kehittyi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8372081/39312890

        1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10
        Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä. Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. "

        2. "Hyi hirvitys uusi
        Kirjoittanut: uskova_1 / 12.8.09 / klo 22:05
        Tulipa esiin nyt sitten tuokin, ettet edes usko Jeesukseen Jumalana. Sehän on jo ollut tiedossakin, että et ole uskossa."

        3." Alexi puhui asiaa, kun taas sinun puheesi on vain syyttäjähenkistä toisen ihmisen haukkumista. uusi
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / Eilen / klo 16:35
        On olemassa YKSI Jumala/=Taivaallinen Isä/ ja Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä-Hengestä ja syntyi Neitsyt Mariasta. Jeesus antoi kunnian Jumalalle: Jeesus rukoili Isää , eihän kukaan rukoile itseään? Jeesus sanoi:"Isä on minua suurempi!" "

        No, jos nyt olet katumassa sitä, että suuressa katkeruuden kiihkossa aina hyökkäät sokeasti vastustamaan, mitä tahansa minä kirjoitan ja puolustamaan mitä tahansa mitä adventistit ja piiloadventistit varsinkin Alex-kasi kirjoittaa, niin sehän on oikein hyvä.

        Sanopas nyt suoraan ja selkeästi yhdytkö tähän Alex-kasin epäraamatullisuuteen:
        "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa" http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8389814/39437957

        Vai oletko Raamatun kanssa yhtä mieltä, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen.

        Päivät kuluvat ja Sirkka-iita vaan ei saa vastattua.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Palturiksi luulet, kun olet niin jo adventismin sokaisema, että et näe, että Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen. Jos otat toisen luonnon pois Hänestä, et enää pysy Raamatussa.

        Sanot: "Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa. Sinä siis oikeastaan kiellät, että Jeesus on lihaan tullut Kristus (koska väität että hän on Isä)"

        Et enää ymmärrä vähintäkään Jumalasta. Jumala ei ole pelkkä Isä, kuten luulet!

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ei Jeesus lakannut olemasta Poika maan päällä.

        Tätä samaa asiaa olen joutunut selittämään muslimeille heitä evankelioidessani. Islamissahan Jeesus oli vain ihminen ihan niinkuin sinullakin.

        Tässä yksi islamin sinun kanssasi yhtenevä kohta:

        "4. Naisten suura osa
        171. Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: »Kolminaisuus!» Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."

        Jeesus itse sanoi maan päällä ihmisenä ja Jumalana ollessaan: "Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30) Eli Jeesus ei sanonut olevansa Isä, vaan että Isä ja Hän ovat yhtä eli yksi Jumala ( tietenkin vielä Pyhä Henki samaa yhtä).

        Jeesus itsestään Jumalana (ei Isänä vaan Poikana eli Jumalan toisena persoonana):
        "Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä." (Matk 14:61-62)

        Ja vielä Jeesus maan päällä ollessaan:
        "että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt." (Joh 5:23)

        Sillä vääristelet muiden kirjoituksia ja latelet omiasi.

        Niinkuin nytkin - Jumala sinuakin ihmisparkaa armahtakoon olet niin pimeässä kuin olla voit.


      • benedi= siunattu
        alex-kasi kirjoitti:

        minusta ja Sirkka-Iitasta - tapasi mukaan ilman että Raamattu tukisi väitteitäsi. Ei Raamattua voi tukea ihmisopeilla - sillä vaikka me olemmekin oikeassa aina silloin tällöin me myös erehdymme. Kuitenkin on niin että Jeesus itse sanoi että vain Jumala on hyvä.. Jeesus oli hyvä koska Jumala oli hänessä..

        Mutta jos et usko Raamattuun niin omahan on asiasi.

        Jeesus ei ole Isä vaan Isän poika.

        Asia on päivän selvä kaikille jotka uskovat Raamattuun enemmän kuin ihmisiin.

        Jeesuksen Jumaluus on siinä, että Jumala asui hänessä, Pyhä Henki asui Jeesuksessa.

        Sinä siis oikeastaan kiellät, että Jeesus on lihaan tullut Kristus (koska väität että hän on Isä) - se joka tulee hallitsemaan kunnes kaikki on alistettu Jumalan alaisuuteen.

        Ihminen menee vika teille aina kun hän alkaa muovaamaan Raamattua omiin näkemyksiinsä eikä päin vastoin - siis muovaa itseään Raamatun näkemyksiin.

        Lähes kaikki kirkot tunnustavat tänään että he ovat opillisesti kaukana Raamatusta - ja kuitenkin väittävät samalla että heidän uskonsa siemen on Raamatusta.

        Mutta riittääkö se?

        Eikö meidän tule uskoa Raamattua sellaisenaan.. minusta ainakin, ensin Raamattu ja sitten ihmiset..

        ennen aikojen alkua Jumalasta, niin eiköhän, kaikki se mikä on Jumalasta syntynyt
        Pyhä-Henki ja Poika, ole silloin Jumala!

        Kukaan ei ole teistä selvittänyt onko sana " Jumala" etunimi , vai sukunimi!

        Jos ja kun Jeesuksen Isä synnytti ennen aikojen alkua Jeesuksen eli Herra Sebaotin, on hän myös Jumala.

        Jumalahan on Henki, ja Jeesus oli aiemmin, muinaisuudessa Jumala, kertoohan sen Joh 1: 1
        " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana OLI Jumala!

        Tämän oli sanan jälkeen meillä on opetettu ja olemme itsekin lukeneet kertomuksen, kuinka Hän, Jeesus, joka oli ennen Henki,...kuten Jumalat ovat...syntyi ihmiseksi, lihaksi,luiksi ja vereksi, on maksa,munuaiset, suolisto, keuhkot, selkäranga jne.

        Tämä ihmiseksi syntynyt Jumala , kärsi, kuoli ja ylösnousi kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan!
        Loputhan te jo tiedättekin!


      • alex-kasi
        benedi= siunattu kirjoitti:

        ennen aikojen alkua Jumalasta, niin eiköhän, kaikki se mikä on Jumalasta syntynyt
        Pyhä-Henki ja Poika, ole silloin Jumala!

        Kukaan ei ole teistä selvittänyt onko sana " Jumala" etunimi , vai sukunimi!

        Jos ja kun Jeesuksen Isä synnytti ennen aikojen alkua Jeesuksen eli Herra Sebaotin, on hän myös Jumala.

        Jumalahan on Henki, ja Jeesus oli aiemmin, muinaisuudessa Jumala, kertoohan sen Joh 1: 1
        " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana OLI Jumala!

        Tämän oli sanan jälkeen meillä on opetettu ja olemme itsekin lukeneet kertomuksen, kuinka Hän, Jeesus, joka oli ennen Henki,...kuten Jumalat ovat...syntyi ihmiseksi, lihaksi,luiksi ja vereksi, on maksa,munuaiset, suolisto, keuhkot, selkäranga jne.

        Tämä ihmiseksi syntynyt Jumala , kärsi, kuoli ja ylösnousi kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan!
        Loputhan te jo tiedättekin!

        Että Jeesus olisi Jumala koska hän on Jumalasta ja on yhtä Jumalan tahdossa - kuitenkin Raamattu sanoittelee asian siten että Kristus on alistettu Jumalalle. Kyllä minä ymmärrän että Jumala on Jeesuksessa niinkuin Isä Pojassa, että he ovat yhtä mutta yhä Raamattu erottaa Kristuksen ja Jumalan toisitaan. Ja niin teki Jeesus itsekin - joten en ala sitä(kään) muutetelemaan ihmisten mielen mukaiseksi.. Raamattu on se mikä sanoo kuinka asia on.


      • alex-kasi
        IDENEB kirjoitti:

        \\\Eikö meidän tule uskoa Raamattua sellaisenaan.. minusta ainakin, ensin Raamattu ja sitten ihmiset..\\\ (alex-setä)

        Jes. 9.
        6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Ei hengellisen ihmisen tarvitse tuota purkaa ja silpoa kuin naisen värkki, tuota totuutta.
        Siinä ovat Isä ja Poika niin yhtä kuin olla voi. Jeesuksen jumaluutta ei siitä pois saa.
        Epäuskosi, alex, se laittaa sinut selittelemään ja murskaaman tuon totuuden
        possun jauhelihaksi -- missä lienetkin sikakaukaloilla sikopaimenena.

        IDENEB

        Rakennellessanne omian ristiriitaisia oppejanne.

        Mutta vaikka sitten keksisitte että "kuu kuitenkin on juustoa" niin ei se juustoksi muutu, yhtä vähän muuttuu Raamatun sanoma vaikka sitä kuinka uskoosi käännät.

        Ei Raamattu taivu kenenkään uskoon - kyllä se on niin, että meidän on taivuttava Raamatun osoittamaan uskoon - JOS HALUAMME OLLA Raamatullisia uskovia.

        Ja minä haluan olla juuri Raamattuun uskova - ja sen jälkeen panen pisteen kaikille muille kirjoituksille.

        Olen lukenut Raamattua sen ja todennut että se RIITTÄÄ minulle oikein hyvin - mutta ihmisen täytyy ottaa KOKO RAAMATTU ja mennä sen mukaan - ei vain yhtä lausetta sieltä ja toista täältä ja rakennella niillä uusia oppeja. Sellaiseen eksytykseen antaa Raamatun kuvaava kieli erinomaiset mahdollisuudet - ja maailma onkin pullollaan näitä eri kristillisyyden suuntia. NIITÄ ON KAI TÄTÄ NYKYÄ YLI 2000 ERI LINJAA.

        Olen todennut että se kysymys mikä TODELLS EROTTAA kristitytkin toisistaan (toiset vasemmalla / toiset oikealle) on jo Raamatun alkulehdillä esítetty kuolemattomuus kysymys.

        Miksi ? no, koska siinä joko tunnustetaan Jumalan suverenisuus tai kielletään se.

        Tämäkin on helppo käsittää väärin - saatanan muovailema käsitys sanoo - ai että Jumala on niin vallan kipeä..

        Oikea käsitys on: Vain Jumalan TAHDOSSA on iankaikkinen elämä mahdollista - ei missään muualla.

        Näetkö eron?

        Saatana sai ihmisen uskomaan omaan ku-olemattomuuteensa - mikä on täydellisesti Jumalan Sanan vastaista - sillä Sana sanoo: AINOSTAAN Jumalalla on kuolemattomuus. (ja kuolema Raamatussakin tarkoittaa elämän sammumista - sen loppumista - ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - ikuinen kuolematon elämä - ei KENELLÄKÄÄN toisella. Vain ne jotka elävät Hänessä voivat siksi saada kuolemattomuuden. Tämä on niin selvä ja niin yksinkertainen asia että ei luulisi kenenkään sitä olevan vaikeaa ymmrtää.

        SE ON RAAMATUN KIISTAKYSYMYS - ja kumpaa uskot TÄSSÄ ASIASSA - Jumalaa vai saatanaa - sen mukaan myös luet Raamattusi. Se on VARMA - olisi typerää kieltää niin päivän selvä asia. Vai mitä.

        Siis JOS

        Saatanan lupaus "ei ette te kuole" on totta. On sinun ku-olemattomuus tulkintasi oikea.

        Mutta jos Jumalan Sana "olet kuolemalla kuoleva" on oikea ja et olekaan "ikuisuusolento" - niinkuin uskot olevasi ... silloin olet väärässä.

        Minä en usko olevani ikuisuusolento vaan uskon että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus ja siksi vain niillä jotka TODELLISESTI haluavat elää Jumalan tahdoss - siinä tahdossa missä siis AINOASTAAN on iankaikkinen elämä.

        Näin minä näen asian ja siihen uskon ja siinä pysyn.

        Siksi minä en usko siihen henkeen joka sanoo "ei ette te kuole" - sillä minulle se henki on valehtelija. Se henki kaataa ihmisiä kokouksissaan ja valhe-parantaa heidän sairauksiaan, kiihottaa ihmisiä spiritistiseen hurmostilaan .. lyhyesti sanoen - SE PUHUU VALHETTA - täyttä POTASKAA..

        Minulle iankaikkinen elämä on mahdollista vain Jumalan Pojan alaisuudessa - minulle Kristus on se suuri opettaja joka opettaa Jumaan TAHTOA ihmisille ja on välimieheni minun vajavaisuuteni ja Jumalan iankaikkisen TÄYSELLISYYDEN välillä. Ilman tätä välimiestä olisin kuoleman oma - ehdottomasti - sen tuomion mukaan minkä mikä on muinoin lausuttu - olet kuolemalla kuoleva - erossa Luojastasi.

        Te VÄÄNNÄTTÄ ette vain Raamattua vaan myöskin mitä muut kirjoittavat - jo sekin todistaa että olette sokeita - sillä ei minun tarvitse vääntää mitään - minä vain pysyn Raamatussa - en tarvitse muuta ...

        Jumala on antanut JOKAISELLE uskon vapauden - uskoa kumpaa ihminen itse valitsee uskovansa - jokainen saa ylösnoumuksenkin - toiset Kristuksen valtakuntaan ja toiset saatanan. Sitten tulee loppu ... sanoo Raamattu..

        Katso kumpaan leiriin kuulut - siihen jossa luotetaan AINOASTAAN Jumalan Sanassa olevaan kuolemattomuuteen tai siihen missä luotetaan lupaukseen "ei ette te kuole" - sinuna minä valitsisin (ja valitsen) Jumalan kuolemattomuuden - sen mikä voi tulla todelliseksi - mutta AINOASTAAN elettäessä Jumalan tahdossa. Sillä missään muualla ei ole kuolemattomuutta - ei missään muodossa, uskoo sen sitten tai ei - se ei vaikuta asiaan ollenkaan.

        alex

        ps.
        Lue Paavalin kirjoitus 1. Kor. 15 . (esimerkiksi)

        1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Vai kuulutko niihin "kristittyihin" jotka eivät usko että Paavalin ol Jeesuksen lähettämä totuuden puhuja? (niitäkin kun on)...


      • veli.vapaa
        benedi= siunattu kirjoitti:

        ennen aikojen alkua Jumalasta, niin eiköhän, kaikki se mikä on Jumalasta syntynyt
        Pyhä-Henki ja Poika, ole silloin Jumala!

        Kukaan ei ole teistä selvittänyt onko sana " Jumala" etunimi , vai sukunimi!

        Jos ja kun Jeesuksen Isä synnytti ennen aikojen alkua Jeesuksen eli Herra Sebaotin, on hän myös Jumala.

        Jumalahan on Henki, ja Jeesus oli aiemmin, muinaisuudessa Jumala, kertoohan sen Joh 1: 1
        " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana OLI Jumala!

        Tämän oli sanan jälkeen meillä on opetettu ja olemme itsekin lukeneet kertomuksen, kuinka Hän, Jeesus, joka oli ennen Henki,...kuten Jumalat ovat...syntyi ihmiseksi, lihaksi,luiksi ja vereksi, on maksa,munuaiset, suolisto, keuhkot, selkäranga jne.

        Tämä ihmiseksi syntynyt Jumala , kärsi, kuoli ja ylösnousi kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan!
        Loputhan te jo tiedättekin!

        tuli lihaan, Ihmisen Poikaan, joka ei itse silti ollut Isä Jumala. Näin on totuus, kolminaisuuden harhaan uskovat kertoilevat kaikenlaisia keksittyjä tarinoita.


      • veli.vapaa kirjoitti:

        tuli lihaan, Ihmisen Poikaan, joka ei itse silti ollut Isä Jumala. Näin on totuus, kolminaisuuden harhaan uskovat kertoilevat kaikenlaisia keksittyjä tarinoita.

        Jeesus rukoili Isää /=Jumalaa/. Ja oli kuuliainen Jumalalle /=Isälle/ kuolemaansa asti, hamaan ristinkuolemaan saakka. Jeesus myöskin sanoi:"Isä on minua suurempi."

        Jeesus sanoi myöskin että hän pyytää Isää lähettämään Pyhän-Hengen: Te saate VOIMAN,"ei kauan näiden päivien jälkeen!"/Jeesuksen taivaaseen astumisen muistoksi vietetän helatorstaita. /

        Helluntaina Jeesus lunasti lupauksensa ja Pyhä-Henki laskeutui niinkuin tulenliekkeinä opetuslasten päälle ja he saivat VOIMAN ylhäältä parantaa sairaita ja tehdä monia ihmeellisiä tekoja Jeesuksen nimessä.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Päivät kuluvat ja Sirkka-iita vaan ei saa vastattua.

        Asiahan on niin että jälleen vääristelit minun postini

        Kirjoitit
        1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10

        Ja annoit siten täysin valheellisen kuvan - valehtelit suoraan sanoen - sillä todellisuudessa minä kirjoitin:

        1. " Minulle Jumala on Yksi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10

        Miksi olet sellainen kiero liero.. etkö voisi antaa muiden ajatukset olla muiden ajatuksia ja vastata niihin ... sen sijaan että, kuten nyt, ensin väännät ne toiseksi ja sitten vastaat omiin väännöksiisi.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Asiahan on niin että jälleen vääristelit minun postini

        Kirjoitit
        1. " Minulle Jumala on Yksi uusi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10

        Ja annoit siten täysin valheellisen kuvan - valehtelit suoraan sanoen - sillä todellisuudessa minä kirjoitin:

        1. " Minulle Jumala on Yksi
        Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10

        Miksi olet sellainen kiero liero.. etkö voisi antaa muiden ajatukset olla muiden ajatuksia ja vastata niihin ... sen sijaan että, kuten nyt, ensin väännät ne toiseksi ja sitten vastaat omiin väännöksiisi.

        alex

        Uusi-sana tulee ennen lukemattomien otsikoiden perään, eli kun kopioin uuden jutun, siihen tulee tuo uusi. Jos olen sen jo aikaisemmin lukenut ei uusi-sanaa tule.


    • Uusi liitto alistaa sapatin. Sapatti ei enää komentele ihmistä kuten sapattiliitossa.
      NYT sapatti on ihmistä varten ja kyse on lopulta ikuisesta sapatinlevosta Herran luona.

      Ruattalaiset Sirkka-Iita ja alex-8 ovat mainio agenttipari adventismin puolesta. Sirkka-Iita koettaa
      salakuljettaa ellensapattia evankeliumin varjolla. Ja alex-8 koettaa salakuljettaa
      ateismia uskottelemalla, että osa ihmisistä raukeaa tyhjiin, olemattomiksi.
      Kun kohderyhmänä ovat sellaiset ihmiset, jotka näkevät uskovaisuuden vain
      järjellä valituksi uskonnollisuudeksi, nämä tietysti huokaisevat helpotuksesta,
      kun heille uskotellaan, ettei tuolla puolen ajan rajan mitään todellisempaa olekaan.
      Mieluummin adventtiliike haluaakin pelkkiä myötäilijöitä - tosiuskovat ovat hankalia.

      SAPATTI JA UUSI LIITTO

      Adamin ja Evan piti muistaman luomsityötä, mutta sensijaan tulikin rikkomus ja
      työtä vuorotta, ulkopuolella paratiisin ja Jumalan yhteyden. Se juttu raukesi.
      Israel sai sapattiliittonsa ja kymmenysliittonsa. Mutta Herra ilmoitti heidän
      rikkoneen sen liiton - siitä tuli viraton. Herra lupaa kokonaan uuden liiton, jota
      ei voi rikkoa. (Isä ja Poika tekivät sen liiton keskenään. Siksi Jeesus tarvitsi
      ihmisruumiin).
      Ei mitään sapattijuttuja, sillä ne rikottaisiin kuitenkin ja niin sekin liitto olisi viraton.

      Vanhan Testamentin loppusanat, Malakiassa, sapattilorulle ja kymmenyslorulle ovat -
      ennustus Johannes Kastajasta, joka valmistaa tietä Ihmisen Pojalle ja
      ennustaapa vielä Hänen paluunsa, Herran päivänä eli lopussa, (Sak. 14.)

      Malakia
      5 (3:23) Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian. [Mark. 9:13]
      6 (3:24) Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.

      Kaikki vanhat liitot on peruuttamattomasti rikottu - es ist kaput!

      Jeremia 31:31-32
      31
      Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
      32
      en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

      Uusi liitto Jeesuksen veressä - sitä ei voi rikkoa!
      Antti

      • Anttia...

        Mitä Antti on armonvarkaus, jätän sen mietittäväksi, mutta pelkään, että kuljet taskussasi armonvarkaus- avaimia kantaen.

        Mutta kestääköhän se viimeisellä veräjällä?


      • Anttia... kirjoitti:

        Mitä Antti on armonvarkaus, jätän sen mietittäväksi, mutta pelkään, että kuljet taskussasi armonvarkaus- avaimia kantaen.

        Mutta kestääköhän se viimeisellä veräjällä?

        ## Mitä Antti on armonvarkaus, jätän sen mietittäväksi, mutta pelkään, että kuljet taskussasi armonvarkaus- avaimia kantaen. Mutta kestääköhän se viimeisellä veräjällä? ##

        Kyllä uuno on numero yksi, ei siitä mihinkään pääse - "armovarkaus"! Halleluja!
        Mutta tuleeko tuo sanonta kappalakin laista vai 6. mooseksenkirjasta vai mistä?

        Jos joskus en kehtaa ihan lahjaksi pyytää armoa, niin todellakin varastan sitä.
        Petturi Jaakob varasti Eesaulle varatun armon, kun tämä ei arvostanut ilmaista.
        Armoahan ei voi ostaa paljolla rahalla, ei kymmenyksillä, ei kalenterisapatillakaan.
        Mutta minun Isälleni olisi mieleen, että kaikki ihmiset varastaisivat armontalon
        tyhjäksi. Sillä eihän Isä muuta niin halaja kuin saada hinnalla tai keinolla millä
        hyvänsä lapset kotiin ylös, jossa "taivaassa meillä on yhdyskuntamme".
        Siellä kerran tulen minäkin yhdyskuntapalvelusta suorittamaan, olkoot sitten
        lahajvanhurskaudella saavutettu etu tai varastetulla.

        Kyllä Herra tuntee ja tietää, kuka on vastaanottanut tai anastanut armoa.
        Ja kuka ei sitä viisasta tekoa ole tehnyt.

        VAIKKA VÄKISIN - MUTTA ARMOA TARVITSEN

        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Jes. 1:18
        Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra.
        Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi;
        vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

        Mark. 11:24
        Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

        ARMOA ARMON PÄÄLLE LUPAA TUHLAAJAISÄ

        Luuk. 18:5-8
        5
        mutta tästä leskestä on minulle vaivaa. Minä autan häntä saamaan oikeuden, muuten hän ennen pitkää repii minulta silmät päästä.'"
        6
        Herra sanoi: "Huomatkaa: noin ajatteli väärämielinen tuomari.
        7
        Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan? [Ps. 88:2]
        8
        Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" [2. Tim. 3:1-5]

        Matt. 15:25-28
        25
        Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
        26
        Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
        27
        Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
        28
        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

        Jes. 55:3
        Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

        Jaak. 4:5
        Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo:
        "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
        6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon.
        Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.

        Herra, en päästä sinua ennenkuin siunaat minua!
        Antti

        Post Scriptum

        1.Moos. 32:24-28
        24
        Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
        25
        Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
        26
        Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
        27
        Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        28
        Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut.


      • No niin, möykkyopista jäsenneltyyn viestiin - kun palstan tekninen ongelma nyt on korjattu ...

        UUSI LIITTO EI OLE VANHAN LIITON UUSIMISTA VAAN ON TÄYSIN UUDENLAINEN LIITTO

        Uusi liitto alistaa sapatin.
        Sapatti ei enää komentele ihmistä kuten sapattiliitossa.
        NYT sapatti on ihmistä varten ja kyse on lopulta ikuisesta sapatinlevosta Herran luona. Ruattalaiset Sirkka-Iita ja alex-8 ovat mainio agenttipari adventismin puolesta.
        Sirkka-Iita koettaa salakuljettaa ellensapattia evankeliumin varjolla.
        Ja alex-8 koettaa salakuljettaa ateismia uskottelemalla, että osa ihmisistä raukeaa tyhjiin, olemattomiksi.
        Kun kohderyhmänä ovat sellaiset ihmiset, jotka näkevät uskovaisuuden vain järjellä valituksi uskonnollisuudeksi, nämä tietysti huokaisevat helpotuksesta, kun heille uskotellaan, ettei tuolla puolen ajan rajan mitään todellisempaa olekaan.
        Mieluummin adventtiliike haluaakin pelkkiä myötäilijöitä - tosiuskovat ovat hankalia.

        SAPATTI JA UUSI LIITTO

        Adamin ja Evan piti muistaman luomsityötä, mutta sensijaan tulikin rikkomus ja työtä vuorotta, ulkopuolella paratiisin ja Jumalan yhteyden.
        Se juttu raukesi.
        Sittemmin Israel sai sapattiliittonsa ja kymmenysliittonsa.
        Mutta Herra ilmoitti heidän rikkoneen sen liiton - siitä tuli viraton.
        Herra lupaa kokonaan uuden liiton, jota ei voi rikkoa. (Isä ja Poika tekivät sen liiton keskenään. Siksi Jeesus tarvitsi ihmisruumiin).
        Ei mitään sapattijuttuja, sillä ne rikottaisiin kuitenkin ja niin sekin liitto olisi viraton.
        Vanhan Testamentin loppusanat, Malakiassa, sapattilorulle ja kymmenyslorulle ovat - ennustus Johannes Kastajasta, joka valmistaa tietä Ihmisen Pojalle ja ennustaapa vielä Hänen paluunsa, Herran päivänä eli lopussa, (Sak. 14.)

        Malakia 5 (3:23)
        Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian. [Mark. 9:13]
        6 (3:24)
        Hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen.
        Silloin en tuomitse maata perikatoon, kun tulen.

        Kaikki vanhat liitot on peruuttamattomasti rikottu - es ist kaput!

        Jeremia 31:31-32
        31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        Uusi liitto Jeesuksen veressä - sitä ei voi rikkoa!
        Antti


      • Anttia... kirjoitti:

        Mitä Antti on armonvarkaus, jätän sen mietittäväksi, mutta pelkään, että kuljet taskussasi armonvarkaus- avaimia kantaen.

        Mutta kestääköhän se viimeisellä veräjällä?

        Mielenkiintoisesti helisevän sanaleikin keksitkin!

        ## Mitä Antti on armonvarkaus, jätän sen mietittäväksi, mutta pelkään, että kuljet taskussasi armonvarkaus- avaimia kantaen.
        Mutta kestääköhän se viimeisellä veräjällä? ##

        Kyllä uuno on numero yksi, ei siitä mihinkään pääse - "armovarkaus"! Halleluja!
        Mutta tuleeko tuo sanonta kappalakin laista vai 6. mooseksenkirjasta vai mistä?
        Mitä minuun tulee, niin jos joskus en kehtaa ihan lahjaksi pyytää armoa, niin todellakin varastan sitä. Petturi Jaakob varasti Eesaulle varatun armon, kun tämä ei arvostanut ilmaista.
        Armoahan ei voi ostaa paljolla rahalla, ei kymmenyksillä, ei kalenterisapatillakaan.
        Mutta minun Isälleni olisi mieleen, että kaikki ihmiset varastaisivat armontalon tyhjäksi.
        Sillä eihän Isä muuta niin halaja kuin saada hinnalla tai keinolla millä hyvänsä lapset kotiin ylös, jossa "taivaassa meillä on yhdyskuntamme".
        Siellä kerran tulen minäkin yhdyskuntapalvelusta suorittamaan, olkoot sitten lahajvanhurskaudella saavutettu etu tai varastetulla.
        Kyllä Herra tuntee ja tietää, kuka on vastaanottanut tai anastanut armoa.
        Ja kuka ei sitä viisasta tekoa ole tehnyt.

        VAIKKA VÄKISIN - MUTTA ARMOA TARVITSEN

        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Jes. 1:18
        Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra.
        Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi;
        vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

        Mark. 11:24
        Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

        ARMOA ARMON PÄÄLLE LUPAA TUHLAAJAISÄ

        Luuk. 18:5-8
        5 mutta tästä leskestä on minulle vaivaa. Minä autan häntä saamaan oikeuden, muuten hän ennen pitkää repii minulta silmät päästä.'"
        6 Herra sanoi: "Huomatkaa: noin ajatteli väärämielinen tuomari.
        7 Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan? [Ps. 88:2]
        8 Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"
        [2. Tim. 3:1-5]

        Matt. 15:25-28
        25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
        26 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
        27 Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
        28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

        Jes. 55:3
        Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
        Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

        Jaak. 4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
        6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.

        Herra, en päästä sinua ennenkuin siunaat minua!
        Antti

        Post Scriptum

        1.Moos. 32:24-28
        24 Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
        25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
        26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
        27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut.


      • benedi=siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ## Mitä Antti on armonvarkaus, jätän sen mietittäväksi, mutta pelkään, että kuljet taskussasi armonvarkaus- avaimia kantaen. Mutta kestääköhän se viimeisellä veräjällä? ##

        Kyllä uuno on numero yksi, ei siitä mihinkään pääse - "armovarkaus"! Halleluja!
        Mutta tuleeko tuo sanonta kappalakin laista vai 6. mooseksenkirjasta vai mistä?

        Jos joskus en kehtaa ihan lahjaksi pyytää armoa, niin todellakin varastan sitä.
        Petturi Jaakob varasti Eesaulle varatun armon, kun tämä ei arvostanut ilmaista.
        Armoahan ei voi ostaa paljolla rahalla, ei kymmenyksillä, ei kalenterisapatillakaan.
        Mutta minun Isälleni olisi mieleen, että kaikki ihmiset varastaisivat armontalon
        tyhjäksi. Sillä eihän Isä muuta niin halaja kuin saada hinnalla tai keinolla millä
        hyvänsä lapset kotiin ylös, jossa "taivaassa meillä on yhdyskuntamme".
        Siellä kerran tulen minäkin yhdyskuntapalvelusta suorittamaan, olkoot sitten
        lahajvanhurskaudella saavutettu etu tai varastetulla.

        Kyllä Herra tuntee ja tietää, kuka on vastaanottanut tai anastanut armoa.
        Ja kuka ei sitä viisasta tekoa ole tehnyt.

        VAIKKA VÄKISIN - MUTTA ARMOA TARVITSEN

        Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Jes. 1:18
        Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra.
        Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi;
        vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

        Mark. 11:24
        Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

        ARMOA ARMON PÄÄLLE LUPAA TUHLAAJAISÄ

        Luuk. 18:5-8
        5
        mutta tästä leskestä on minulle vaivaa. Minä autan häntä saamaan oikeuden, muuten hän ennen pitkää repii minulta silmät päästä.'"
        6
        Herra sanoi: "Huomatkaa: noin ajatteli väärämielinen tuomari.
        7
        Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan? [Ps. 88:2]
        8
        Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" [2. Tim. 3:1-5]

        Matt. 15:25-28
        25
        Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
        26
        Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
        27
        Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
        28
        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

        Jes. 55:3
        Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

        Jaak. 4:5
        Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo:
        "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
        6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon.
        Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.

        Herra, en päästä sinua ennenkuin siunaat minua!
        Antti

        Post Scriptum

        1.Moos. 32:24-28
        24
        Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
        25
        Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
        26
        Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
        27
        Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        28
        Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut.

        Raamattu kertoo " Hän (Jaakob taisteli enkelin kanssa, ja voitti ,ja rukoili tätä....
        Tässä on nyt se Miikael, joka paini Jaakobin kanssa!

        Miikaelia voi pyytää siunaamaan, sillä hän on Herra Sebaot, ..sama joka oli orjantappurapensaassa!


    • Minun mielestäni

      "Luomisen ja Jumalan täytetyn työn merkki on sapatti."

      Olen aina luullut että uuden liiton merkki ja ainoa sellainen, on sydämessä, se Hengestä syntyminen
      Jeesuksen lunastusveren voimasta.

      Room. 4:11
      Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;

      Ef. 4:30
      Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

      Oma päätelmäni vain

    • Katso päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.

      Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
      Minä panen lakini heidän sydämmiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Hep.8:7- 10. Jer.31:21-34.

      Tässä on selvästi esitettynä vanhan liiton ja uuden liiton välinen ero.Edellisessä liitossa laki oli kivitauluissa. Jälkimmäisessä, uudessa liitossa, Jumalan Henki kirjoittaa lain yksilöiden sydämmiin.

      Ja sellaista sydänten välistä suhdetta Jumalan ja ihmisen välillä ei voida saada muutoin kuin yksilöiden kesken, ei minkään kokonaisryhmän kanssa.
      Ajattele, mikä kunnia! Jumala, joka on luonnut koko maailmankaikkeuden ja yllä pitää sitä, solmii liittonsa yksityisen, heikon ja puutteellisen ihmisen kanssa, joka vain tahtoo vastaanottaa tarjotun pelastuksen hänen Pojassaan ja kykynsä mukaan noudattaa hänen lakiaan ja vaeltaa Hänen johdossaan.

      Kun syntinen kääntyy Jumalan puoleen, ja hänen nimensä kirjoitetaan elämän kirjaan. Hänestä tulee Jumalan valtakunnan kansalainen. Syntyy yhteys, elävä yhteys maan päällä olevien Jumalan lasten ja taivaan välillä.
      Tämä ilmenee niin kauniisti seuraavista sanoista: Ja minä minä annan teille uuden sydämmen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.
      Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämmen ja annan teille lihasydämmen.
      Henkeni minä annaan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne. Hes.36:26,27.

      Ajattele, uusi sydän, uusi henki, lihasydän, johon Pyhä Henki voi kirjoittaa Jumalan käskyt ja herättää meissä kuuliaisuuden halun, niin että rakkaudesta pidämme hänen käskynsä.

      Silloin ei ole kysymys orjuuden hengestä, mikä rikkomuksen rangaistuksen pelosta koettaa pitää lain, vaan silloin vallitsee lapseuden henki, mikä oman heikkoutensa tuntien huudahtaa: Abba, Isä-rakas Isä- auta minua, anna minulle tahtoa ja voimaa.

      Mutta jos ei ole kokenut kääntymystä, vaan koettaa omin voimin pitää Jumalan lakia ja toivoo siten pelastuvansa, silloin on joutunut samanlaiseen asemaan, mikä vallitsi vanhassa liitossa. Ja tulee katkerasti pettymään.

      Mutta on myöskin niitä jotka sanovat, meille riittää Kristus, silloin omistamme kaiken emmekkä tarvitse mitään enempää, vaan olemme pelastetut armosta ja meillä on vakuutus iankaikkisesta elämästä.
      Tälläinen puhe voi kyllä kuulostaa hyvältä, mutta se ei ole johdonmukaista, ja väitteet ovat väärin ja heikosti perusteltuja, mikäli niiden tarkoituksena on vapautua kristityn selvästä velvollisuudesta olla kuuliainen Herran laille.
      Emme löydä Raamatusta sanaakaan siitä, että armo vapauttaa meidät kuuliaisuudesta Jumalaa kohtaan.

      Jeesuksen sanat ovat hyvin selvät: Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Matt.7:21.
      Myöskin Paavali puhuu tästä selvästi: Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. Kuinka siis on? Saammekko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se. Room.6:14,15.
      KRISTUS TULI PELASTAMAAN MEIDÄT SYNNEISTÄMME, EIKÄ SYNNEISSÄMME ELI SYNTEINEMME.
      Saammekko sitten jatkuvasti tehdä syntiä, jatkuvasti rikkoa Jumalan lakia, sen jälkeen kun Kristus on pelastanut meidät armon yhteyteensä?
      Tähän kysymykseen vastaa apostoli itse:POIS SE!.

      • sisaresi Herrassa

        Room.6:14,15.
        >>>KRISTUS TULI PELASTAMAAN MEIDÄT SYNNEISTÄMME, EIKÄ SYNNEISSÄMME ELI SYNTEINEMME.
        Saammekko sitten jatkuvasti tehdä syntiä, jatkuvasti rikkoa Jumalan lakia, sen jälkeen kun Kristus on pelastanut meidät armon yhteyteensä?
        Tähän kysymykseen vastaa apostoli itse:POIS SE!....


    • veli.vapaa

      LEPOA Kristuksessa jokainen päivä.

      Matt. 11:28
      Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      Matt. 11:29
      Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

      • mahtaa

        tuolla ikeellä tarkoittaa?


      • on ilo pitää Jumalan kunniaksi pyhänä se päivä, jonka Luojamme siunasi ja pyhitti. se ei ole lakihenkisyyttä, vaan Jumalan kunnioitusta omana Luojanaan.


        Ei minua kukaan ihminen pakoita, eikä edes kehoita niin tekemään, mutta rakkaudesta Jumalaan haluan ilolla muistaa pyhäksi Hänen pyhittämänsä päivän.


        En ole orja, vaan vapaa iloitsemaan Jumalan siunaamasta lepopäivästä.


        Kiitos Jumalalle, että Hänen Poikansa kautta olemme vapaita.


      • veli.vapaa
        mahtaa kirjoitti:

        tuolla ikeellä tarkoittaa?

        wikipedian mukaan tätä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ies

        eli taakkaa, kuormaa yms.

        Joka uskoo Jeesukseen ja sanaan, hänen ies (kuorma) on kevyt, toisin kuin niiden, jotka ovat ottaneet päälleen ihmisten keksimät ikeet (opit, käskyt , harhaopit ja järjestöorjuus ym.)

        2. Kor. 6:14
        Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        on ilo pitää Jumalan kunniaksi pyhänä se päivä, jonka Luojamme siunasi ja pyhitti. se ei ole lakihenkisyyttä, vaan Jumalan kunnioitusta omana Luojanaan.


        Ei minua kukaan ihminen pakoita, eikä edes kehoita niin tekemään, mutta rakkaudesta Jumalaan haluan ilolla muistaa pyhäksi Hänen pyhittämänsä päivän.


        En ole orja, vaan vapaa iloitsemaan Jumalan siunaamasta lepopäivästä.


        Kiitos Jumalalle, että Hänen Poikansa kautta olemme vapaita.

        ### Kyllä niinkin, mutta uusi
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / 14.8.09
        on ilo pitää Jumalan kunniaksi pyhänä se päivä,
        jonka Luojamme siunasi ja pyhitti. ###

        Kun niin kovasti toistelet tekemiäsi, niin tulee mieleen viimeinen tuomio, jossa
        väärät puolustautuvat: Emmekö me Sinun nimessäsi ...?
        Niinpä niin: enköä minä sinun nimessäsi vapaaehtoisesti joka lauantai pyhittänyt
        sapatin?

        Kun puhut vapaaehtoisuudesta, et voi vaatia muita kuin vain itseäsi
        ajattelemaan, että lauantai on Jumalan pyhittämä sapatinpäivä.
        Se ehkä on mutta et voi vaatia niin uskomaan, koskapa omallakin kohdallasi
        korostat vapaaehtoista ajattelua!

        Antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ### Kyllä niinkin, mutta uusi
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita / 14.8.09
        on ilo pitää Jumalan kunniaksi pyhänä se päivä,
        jonka Luojamme siunasi ja pyhitti. ###

        Kun niin kovasti toistelet tekemiäsi, niin tulee mieleen viimeinen tuomio, jossa
        väärät puolustautuvat: Emmekö me Sinun nimessäsi ...?
        Niinpä niin: enköä minä sinun nimessäsi vapaaehtoisesti joka lauantai pyhittänyt
        sapatin?

        Kun puhut vapaaehtoisuudesta, et voi vaatia muita kuin vain itseäsi
        ajattelemaan, että lauantai on Jumalan pyhittämä sapatinpäivä.
        Se ehkä on mutta et voi vaatia niin uskomaan, koskapa omallakin kohdallasi
        korostat vapaaehtoista ajattelua!

        Antti

        Jeesus sanoi, että Minun Isäni tekee alati työtä, senvuoksi ihmiselläkin on oikeus tehdä hyvää myöskin sapattina.

        Juutalaiset olivat tehneet sapatista kaikkein vaikeimman päivän, kaikenlaisine lisä ehtoineen ja ihmis määräyksineen, niin että siitä oli lepo kaukana.

        Näistä ihmisten pakkomääräyksistä Jeesus tahtoi sapatin vapauttaa.

        Jeesus sanoikin, että ei ihminen ole sapattia varten, vaan SAPATTI ON IHMISTÄ VARTEN. Se on ihmiselle tarkoitettu levon ja ilon päiväksi. Todellinen lepo Herrassa on sitä, jonka vain uudestisyntyneen sydämen usko Kristukseen voi vakuttaa.

        Miksi en saisi pitää lepopäivääni Jumalan kunniaksi ja pitää PYHÄ PÄIVÄNÄ sen päivän, jonka Luojani jo luomisessa pyhitti? Se muistuttaa meitä polvesta polveen, että meillä on Jumala, joka on Taivaan ja maan Herra, meidän Luojamme?

        Mutta kuitenkin me kristityt saamme levätä Kristuksen tehdyssä työssä joka päivä: Työtä tehdessämme, seisoessamme, istuessamme tai maata menessämme ja makuulla ollessamme, meillä on lepo Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen tehdyssä työssään.

        Uskovan sydän lepää aina Herrassa!


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että Minun Isäni tekee alati työtä, senvuoksi ihmiselläkin on oikeus tehdä hyvää myöskin sapattina.

        Juutalaiset olivat tehneet sapatista kaikkein vaikeimman päivän, kaikenlaisine lisä ehtoineen ja ihmis määräyksineen, niin että siitä oli lepo kaukana.

        Näistä ihmisten pakkomääräyksistä Jeesus tahtoi sapatin vapauttaa.

        Jeesus sanoikin, että ei ihminen ole sapattia varten, vaan SAPATTI ON IHMISTÄ VARTEN. Se on ihmiselle tarkoitettu levon ja ilon päiväksi. Todellinen lepo Herrassa on sitä, jonka vain uudestisyntyneen sydämen usko Kristukseen voi vakuttaa.

        Miksi en saisi pitää lepopäivääni Jumalan kunniaksi ja pitää PYHÄ PÄIVÄNÄ sen päivän, jonka Luojani jo luomisessa pyhitti? Se muistuttaa meitä polvesta polveen, että meillä on Jumala, joka on Taivaan ja maan Herra, meidän Luojamme?

        Mutta kuitenkin me kristityt saamme levätä Kristuksen tehdyssä työssä joka päivä: Työtä tehdessämme, seisoessamme, istuessamme tai maata menessämme ja makuulla ollessamme, meillä on lepo Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen tehdyssä työssään.

        Uskovan sydän lepää aina Herrassa!

        Ei kukaan koskaan ole ketään syyttänyt sapattinsa viettämisestä. Mutta hassua on se,
        että ylvästelet sapattihurskaudellasi siihen tyyliin, että tuntuu kuin vaatisit muitakin
        vapaaehtoisesti tai pakolla omaksumaan sinun kantasi että vain lauantaina saa levätä.
        Että vain lauantaina lepo on ihmistä varten.

        Luulenpa että sinulla on ongelmia Jeesuksen jumaluuden kanssa samalla lailla kuin alexilla.
        Vai tuntuuko ettei tämä sovi sinuun ...


        ### Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi
        - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan,
        Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden.
        Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. ### (alex-8 / 8.8.09)

        Tämmöisissä voidelluissa tilanteissa jumalaton (=ilman Jeesusta) ei todellakaan pysty sanomaan edes
        valehdellen, että "Jeesus olkoon Herra Jumala". Seurauksena on selityksen selityksiä.

        1. Kor. 12:3
        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Adventtitohtorit ovat siksi kääntäneet ylösalaisin seuraavankin tärkeän todistuksen
        Jeesuksen jumaluudesta:

        Juud. 1:9
        Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

        Adventtitotuuden mukaan Jeesus on muka eräs ylienkeleistä, Miikael.
        Ja Herra tarkoittaa mukamas Isä Jumalaa. Vaikka tiedossa on, että kaikki jumaluus
        on Herran Jeesuksen harteilla. Hänhän on Luojakin, "tekijänä".
        (Kaarlo Syvännön, heprean tuntijan, mukaan meillä on käännösvirhe tässä, "hoidokkina".)

        Jokainen käsittää ettei Jeesus mikään holhottava hoidokki ole koskaan ollut.
        Hän on Luoja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias. Kallio.
        Mielenkiintoista, että Israelin perustuslakia sorvattaessa, päädyttiin Jumalan
        nimen valinnassa "Kallio"-nimeen. Ja sehän sopii ihan alusta asti:

        1. Kor. 10:4
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
        [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Peruskallion juurella
        Antti


      • Ei Wikipediasta voi uskoa ammentaa vaan vain Jumalalta sitä saa, Kristukselta.

        ### Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi
        - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan,
        Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden.
        Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. ### (alex-8 / 8.8.09)

        Tämmöisissä voidelluissa tilanteissa jumalaton (=ilman Jeesusta) ei todellakaan pysty sanomaan edes
        valehdellen, että "Jeesus olkoon Herra Jumala". Seurauksena on selityksen selityksiä.

        1. Kor. 12:3
        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Adventtitohtorit ovat siksi kääntäneet ylösalaisin seuraavankin tärkeän todistuksen
        Jeesuksen jumaluudesta:

        Juud. 1:9
        Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

        Adventtitotuuden mukaan Jeesus on muka eräs ylienkeleistä, Miikael.
        Ja Herra tarkoittaa mukamas Isä Jumalaa. Vaikka tiedossa on, että kaikki jumaluus
        on Herran Jeesuksen harteilla. Hänhän on Luojakin, "tekijänä".
        (Kaarlo Syvännön, heprean tuntijan, mukaan meillä on käännösvirhe tässä, "hoidokkina".)

        Jokainen käsittää ettei Jeesus mikään holhottava hoidokki ole koskaan ollut.
        Hän on Luoja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias. Kallio.
        Mielenkiintoista, että Israelin perustuslakia sorvattaessa, päädyttiin Jumalan
        nimen valinnassa "Kallio"-nimeen. Ja sehän sopii ihan alusta asti:

        1. Kor. 10:4
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
        [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Peruskallion juurella
        Antti


      • benedi= siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ei Wikipediasta voi uskoa ammentaa vaan vain Jumalalta sitä saa, Kristukselta.

        ### Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi
        - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan,
        Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden.
        Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. ### (alex-8 / 8.8.09)

        Tämmöisissä voidelluissa tilanteissa jumalaton (=ilman Jeesusta) ei todellakaan pysty sanomaan edes
        valehdellen, että "Jeesus olkoon Herra Jumala". Seurauksena on selityksen selityksiä.

        1. Kor. 12:3
        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Adventtitohtorit ovat siksi kääntäneet ylösalaisin seuraavankin tärkeän todistuksen
        Jeesuksen jumaluudesta:

        Juud. 1:9
        Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

        Adventtitotuuden mukaan Jeesus on muka eräs ylienkeleistä, Miikael.
        Ja Herra tarkoittaa mukamas Isä Jumalaa. Vaikka tiedossa on, että kaikki jumaluus
        on Herran Jeesuksen harteilla. Hänhän on Luojakin, "tekijänä".
        (Kaarlo Syvännön, heprean tuntijan, mukaan meillä on käännösvirhe tässä, "hoidokkina".)

        Jokainen käsittää ettei Jeesus mikään holhottava hoidokki ole koskaan ollut.
        Hän on Luoja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias. Kallio.
        Mielenkiintoista, että Israelin perustuslakia sorvattaessa, päädyttiin Jumalan
        nimen valinnassa "Kallio"-nimeen. Ja sehän sopii ihan alusta asti:

        1. Kor. 10:4
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
        [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Peruskallion juurella
        Antti

        kuten Antti opettaa ,enkeli!

        " Hän (Jaakob) taisteli enkelin kanssa ja voitti,
        hän itki ja rukoili tätä (normaalia enkeliä ei saa rukoilla Antti, hyi,hyi)
        " ja kun rukoilette ,rukoilkaa näin..Jeesus)
        ...Beetelissä tämä löysi hänet ja puhui siellä meidän kanssamme"

        " Herra , Jumala Sebaot- Herra on hänen nimensä Hoosea 12: 4-6

        Kukaan ei voi sanoa" Jeesus olkoon Herra Sebaot, muutoin kuin Pyhässä Hengessä" Kiitos Antti muistutuksesta, sitä aina unohtaa tärkeitä asioita!!

        Näinhän se menee Ylienkeli Miikael on Herra Sebaot, ..kiitos Antti että todistit, että minussa on Pyhä Henki!! terveisin opettajasi benkku


      • benedi= siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ei Wikipediasta voi uskoa ammentaa vaan vain Jumalalta sitä saa, Kristukselta.

        ### Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi
        - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan,
        Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden.
        Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. ### (alex-8 / 8.8.09)

        Tämmöisissä voidelluissa tilanteissa jumalaton (=ilman Jeesusta) ei todellakaan pysty sanomaan edes
        valehdellen, että "Jeesus olkoon Herra Jumala". Seurauksena on selityksen selityksiä.

        1. Kor. 12:3
        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Adventtitohtorit ovat siksi kääntäneet ylösalaisin seuraavankin tärkeän todistuksen
        Jeesuksen jumaluudesta:

        Juud. 1:9
        Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

        Adventtitotuuden mukaan Jeesus on muka eräs ylienkeleistä, Miikael.
        Ja Herra tarkoittaa mukamas Isä Jumalaa. Vaikka tiedossa on, että kaikki jumaluus
        on Herran Jeesuksen harteilla. Hänhän on Luojakin, "tekijänä".
        (Kaarlo Syvännön, heprean tuntijan, mukaan meillä on käännösvirhe tässä, "hoidokkina".)

        Jokainen käsittää ettei Jeesus mikään holhottava hoidokki ole koskaan ollut.
        Hän on Luoja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias. Kallio.
        Mielenkiintoista, että Israelin perustuslakia sorvattaessa, päädyttiin Jumalan
        nimen valinnassa "Kallio"-nimeen. Ja sehän sopii ihan alusta asti:

        1. Kor. 10:4
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
        [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Peruskallion juurella
        Antti

        " Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa.
        Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi TEIDÄN ENKELIRUHTINAANNE MIIKAEL" dAN. 10: 21

        Antti on samaa hengenheimolaisuutta Danielin kanssa, ja Antin enkeliruhtinas on Miikael,..Hän jonka nimi on Herra Sebaot!!
        Ja minun myös


      • benedi= siunattu kirjoitti:

        kuten Antti opettaa ,enkeli!

        " Hän (Jaakob) taisteli enkelin kanssa ja voitti,
        hän itki ja rukoili tätä (normaalia enkeliä ei saa rukoilla Antti, hyi,hyi)
        " ja kun rukoilette ,rukoilkaa näin..Jeesus)
        ...Beetelissä tämä löysi hänet ja puhui siellä meidän kanssamme"

        " Herra , Jumala Sebaot- Herra on hänen nimensä Hoosea 12: 4-6

        Kukaan ei voi sanoa" Jeesus olkoon Herra Sebaot, muutoin kuin Pyhässä Hengessä" Kiitos Antti muistutuksesta, sitä aina unohtaa tärkeitä asioita!!

        Näinhän se menee Ylienkeli Miikael on Herra Sebaot, ..kiitos Antti että todistit, että minussa on Pyhä Henki!! terveisin opettajasi benkku

        Hmm ... "näin se menee", sanot - että minun Herrani ja minun Jumalani onkin vain
        eräs ylimmäisistä enkeleistä, Miikael. Mutta eihän viestisi liittynyt millään lailla tuohon
        loppuinttämääsi.

        Mitä Jaakobin painiin tulee, niin meidän ei pidä painiskella enkeleiden kanssa ja koettaa
        saada heiltä rukousvastauksia. Vaan meidän tulee voittaa Jumala, voittaa Jumala
        puolellemme. Raamattu sanookin Jaakobon painineen muuan miehen kanssa ja että
        tämä mies oli Jumala. Raamattu kieltää ankarasti kumartamasta enkeleitä ja vaikeaa
        on painiin heittäytyä kumartamatta. Joten enkelin kanssa ei Jaakob paininut vaan
        Jumalan, joka tässä tilanteessa oli "muuan mies" ja tunnusti, että Jaakob oli paininut
        Jumalan kanssa ja voittanut. Perimmäinen totuus ja opetus tässä on, että Jaakob sai
        armahduksen ja rukousvastauksen - varmuuden siitä ettei Eesau tappaisikaan häntä,
        kun hän jatkaa matkaansa. Enkeleiltä on turha armoa anoa, niillä ei ole valtuuksia.
        Jeesus on armahtaja.

        Jotta adventistit eivät uskottelisi kyseessä olevan vain vertaus tai kuvakieli,
        pamautti Jumala Jaakobia lonkkaan tuossa vapaapainissa - todisteeksi tosi
        suuresta taistelusta.

        Jaakobin paini - 1. Moos. 32:22-32
        22 (32:23) Samana yönä Jaakob otti mukaan molemmat vaimonsa, molemmat orjattarensa ja kaikki yksitoista poikaansa ja kulki kahlaamon kohdalta Jabbokin yli.
        23 (32:24) Saatettuaan heidät ensin vastarannalle hän käski kuljettaa yli myös kaiken omaisuutensa.
        24 (32:25) Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini* hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka. [Nimi Jabbok muistuttaa heprean sanaa abaq 'hän paini'.]
        25 (32:26) Kun mies huomasi, ettei päässyt voitolle, hän iski Jaakobia nivustaipeeseen, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen kamppaillessaan miehen kanssa.
        26 (32:27) Mies sanoi hänelle: "Päästä minut menemään, sillä päivä valkenee." Mutta Jaakob sanoi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua." [Hoos. 12:4,5]

        27 (32:28) Mies kysyi häneltä: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob."
        28 (32:29) Silloin mies sanoi: "Sinua ei pidä enää sanoa Jaakobiksi, vaan Israeliksi, sillä sinä olet kamppaillut* Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut." [Nimi Israel merkitsee 'Jumala kamppailee' tai 'Jumala hallitsee'.] [1. Moos. 35:10; 1. Kun. 18:31; 2. Kun. 17:34]
        29 (32:30) Jaakob sanoi hänelle: "Sano sinäkin nimesi." Mutta mies vastasi: "Miksi sinun pitäisi tietää minun nimeni?" Ja hän siunasi Jaakobin siellä. [Tuom. 13:17,18]

        30 (32:31) Jaakob antoi paikalle nimeksi Penuel. Hän sanoi: "Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin,* ja silti olen elossa." [Nimi Penuel merkitsee 'Jumalan kasvot'.] [2. Moos. 24:11, 33:20; Tuom. 6:22, 13:22; Jes. 6:5]
        31 (32:32) Aurinko nousi, ja hän jatkoi matkaansa Penuelista eteenpäin ontuen lonkkaansa.
        32 (32:33) Tämän vuoksi israelilaiset eivät tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka on nivustaipeen päällä. Mies oli iskenyt Jaakobia tähän jänteeseen.

        Sitten sinä benedi olet vielä niin siuantun huolimaton lukijakin. Jaakobhan ihmetteli,
        että oli vielä elossa vaikka oli nähnyt Jumalan. Se oli Jumalan ihme, se paini.

        Antti siunaava


      • benedi= siunattu kirjoitti:

        " Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa.
        Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi TEIDÄN ENKELIRUHTINAANNE MIIKAEL" dAN. 10: 21

        Antti on samaa hengenheimolaisuutta Danielin kanssa, ja Antin enkeliruhtinas on Miikael,..Hän jonka nimi on Herra Sebaot!!
        Ja minun myös

        " Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa.
        Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi TEIDÄN ENKELIRUHTINAANNE MIIKAEL" Dan. 10: 21

        Teidän enkeliruhtinaanne, pikkupaavi benedictus, lienee Lusifer.
        Mutta tuossa sanankohdassa muuan mies kertoo Danielille, että "Danielin kansan"
        enkeliruhtinas Miikael (hebgellisten sotavaunujen ja ratsujen päällikkö, kuten tapaus
        Eliassa ilmenee) tuli raivaamaan tien tälle muuan miehelle, että rukousvastaus tulisi
        perille.

        Rukousvastauksethan tulevat aina Jeesuksen nimessä, ei Miikaelin tai Gabrielin tai
        jonkun muun enkeliruhtinaan. Mutta niinkuin Johannes Kastaja oli Raamatun mukaan
        tienraivaaja Jeesukselle, niin raivaavat enkelit tietä pimeyden henkivaltojen läpi.

        Katsotaanpa millainen mies tuo oli, tuo jolle Miikael raivasi tietä.
        Daniel kuvaa hänellä olevan pellavapuku, jollainen Hänellä on Ilmestyskirjassakin:

        Ilm. 19:8
        Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."

        Danielin mukaan miehellä, jolle Miikael raivasi tien, oli kultainen vyö ja silmät kuin
        tulisoihdut. Kupapa muu kuin minun Herrani ja Jumalani Jeesus olisi lunastanut
        sellaisen hengellisen voiton, että on oikeutettu kultaieen vyöhön. Ja se asia
        päätettiin jo ennen näkyväisten aikojen alkua, se voitto.
        Miikaelia ei kuvata mitenkään, sillä Raamattu ei enkeleitä kumarra.

        Dan. 10:5-6

        5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
        6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.

        Jeesus on Herra ja Miikael on yksi hänen ylienkeleistään (ei ylifariseuksen kaltainen) ja
        tuo Miilael on erityisesti Israelin suojelija, "Danielin kansan".

        Dan. 10:14
        Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."

        Ja tuo näkyhän ei koske Jerusalemin hävitystä eka vuosisadalla tai Golgatan
        tapahtumia, vaan aivan viimeisiä aikoja "päivien lopulla".
        Huomatkaa rakkaat lukijat, että Jumalan Israel on olemassa viimeisinä päivinä,
        vaikka kuinka naapurit muuta koettaisivat sanoa aseittensa voimalla.
        Tule sinäkin benedi yli Jordanin, paremmalle rannalle. On jännittävämpää ja avarat
        näkymät Jeesuksen joukoissa. Vastustaminen on tuhoon tuomittua.

        Antti


      • tuomitessasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ei kukaan koskaan ole ketään syyttänyt sapattinsa viettämisestä. Mutta hassua on se,
        että ylvästelet sapattihurskaudellasi siihen tyyliin, että tuntuu kuin vaatisit muitakin
        vapaaehtoisesti tai pakolla omaksumaan sinun kantasi että vain lauantaina saa levätä.
        Että vain lauantaina lepo on ihmistä varten.

        Luulenpa että sinulla on ongelmia Jeesuksen jumaluuden kanssa samalla lailla kuin alexilla.
        Vai tuntuuko ettei tämä sovi sinuun ...


        ### Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi
        - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan,
        Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden.
        Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä. ### (alex-8 / 8.8.09)

        Tämmöisissä voidelluissa tilanteissa jumalaton (=ilman Jeesusta) ei todellakaan pysty sanomaan edes
        valehdellen, että "Jeesus olkoon Herra Jumala". Seurauksena on selityksen selityksiä.

        1. Kor. 12:3
        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Adventtitohtorit ovat siksi kääntäneet ylösalaisin seuraavankin tärkeän todistuksen
        Jeesuksen jumaluudesta:

        Juud. 1:9
        Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"

        Adventtitotuuden mukaan Jeesus on muka eräs ylienkeleistä, Miikael.
        Ja Herra tarkoittaa mukamas Isä Jumalaa. Vaikka tiedossa on, että kaikki jumaluus
        on Herran Jeesuksen harteilla. Hänhän on Luojakin, "tekijänä".
        (Kaarlo Syvännön, heprean tuntijan, mukaan meillä on käännösvirhe tässä, "hoidokkina".)

        Jokainen käsittää ettei Jeesus mikään holhottava hoidokki ole koskaan ollut.
        Hän on Luoja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias. Kallio.
        Mielenkiintoista, että Israelin perustuslakia sorvattaessa, päädyttiin Jumalan
        nimen valinnassa "Kallio"-nimeen. Ja sehän sopii ihan alusta asti:

        1. Kor. 10:4
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
        [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Peruskallion juurella
        Antti

        toista, tuomitset itsesi. Mitä pahaa siinä on, jos joku perustelee sapatin viettonsa ja kertoo, että miksi juuri näin tekee.

        Eriasia on tuomiohenki, jolla sinä hyökkäilet ihmisten uskoa vastaan. Muista Antti, että sinun tuomiosi raukeaa turhana, sillä vain YKSI on tuomari ja välimies Jumalan ja ihmisen välillä: Jeesus Kristus.


      • benedi0siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa.
        Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi TEIDÄN ENKELIRUHTINAANNE MIIKAEL" Dan. 10: 21

        Teidän enkeliruhtinaanne, pikkupaavi benedictus, lienee Lusifer.
        Mutta tuossa sanankohdassa muuan mies kertoo Danielille, että "Danielin kansan"
        enkeliruhtinas Miikael (hebgellisten sotavaunujen ja ratsujen päällikkö, kuten tapaus
        Eliassa ilmenee) tuli raivaamaan tien tälle muuan miehelle, että rukousvastaus tulisi
        perille.

        Rukousvastauksethan tulevat aina Jeesuksen nimessä, ei Miikaelin tai Gabrielin tai
        jonkun muun enkeliruhtinaan. Mutta niinkuin Johannes Kastaja oli Raamatun mukaan
        tienraivaaja Jeesukselle, niin raivaavat enkelit tietä pimeyden henkivaltojen läpi.

        Katsotaanpa millainen mies tuo oli, tuo jolle Miikael raivasi tietä.
        Daniel kuvaa hänellä olevan pellavapuku, jollainen Hänellä on Ilmestyskirjassakin:

        Ilm. 19:8
        Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."

        Danielin mukaan miehellä, jolle Miikael raivasi tien, oli kultainen vyö ja silmät kuin
        tulisoihdut. Kupapa muu kuin minun Herrani ja Jumalani Jeesus olisi lunastanut
        sellaisen hengellisen voiton, että on oikeutettu kultaieen vyöhön. Ja se asia
        päätettiin jo ennen näkyväisten aikojen alkua, se voitto.
        Miikaelia ei kuvata mitenkään, sillä Raamattu ei enkeleitä kumarra.

        Dan. 10:5-6

        5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
        6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.

        Jeesus on Herra ja Miikael on yksi hänen ylienkeleistään (ei ylifariseuksen kaltainen) ja
        tuo Miilael on erityisesti Israelin suojelija, "Danielin kansan".

        Dan. 10:14
        Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."

        Ja tuo näkyhän ei koske Jerusalemin hävitystä eka vuosisadalla tai Golgatan
        tapahtumia, vaan aivan viimeisiä aikoja "päivien lopulla".
        Huomatkaa rakkaat lukijat, että Jumalan Israel on olemassa viimeisinä päivinä,
        vaikka kuinka naapurit muuta koettaisivat sanoa aseittensa voimalla.
        Tule sinäkin benedi yli Jordanin, paremmalle rannalle. On jännittävämpää ja avarat
        näkymät Jeesuksen joukoissa. Vastustaminen on tuhoon tuomittua.

        Antti

        Jeesushan kertoi: " Minusta Mooses on kirjoittanut"
        Missä kohdin? " Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle (Moosekselle) tulen liekissä
        keskellä orjantappurapensasta.....Kun Jumala näki hänen (Mooseksen) tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala hänelle (Moosekselle) pensaasta, ja sanoi: Mooses, Mooses..

        " Minä olen sinun Isäsi Jumala...2 Moos 3: 2-6

        Mooses kirjoitti tämän kertomuksen ylös Jeesuksesta " Minusta Mooses on kirjoittanut" Jeesus

        Mitä muuta Mooses Jeesuksesta on kirjoittanut?
        Mm.tämän. " Alussa Jumala loi taivaan ja maan" Ja jumala katsoi kaikkea mitä hän tehnyt oli.
        ja katso, se oli sangen hyvää,...1 Moos 1: 31

        Antille kuuluu käsky: " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka joku (Kristus) kuolleistakin nousisi ylös" Jeesus

        Jos et usko että enkeli, Jumala oli palavassa pensassa, Miikael, hän joka paini Jaakobin kanssa.
        Hän josta Mooses kirjoitti " Alussa Jumala loi taivaan ja maan", niin ei Jeesuksen ylösnousemuskaan saa sinua tolalleen!
        " Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
        Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani" Heb 8: 10

        Kuka siis tuli omiensa tykö, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan?
        Israelin kansan Jumalahan se tuli, ..jonka lopulta pakanat ottivat vastaan , ja muuntuivat hengelliseksi Israeliksi.
        Tämä sama Jumala on nyt meidän Jumalamme, Hän, josta Mooses koko ajan kirjoitti!

        KANNATTAA LUKAISTA hEB 1: 1-3
        Tästä Jumalasta, enkelistä Mooses kirjoitti..." Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja maanpäälä on, näkyväiset ja näkymättömät....Kol 1: 16

        Anttikin, joka on näkyväinen, ja belsebuul, joka on näkymätön! " Hän on ennen kaikkea ja hänessä kaikki pysyy voimassa" jae 17
        " Minusta Mooses on kirjoittanut" Jeesus ja Mooseshan kirjoitti, innostuksen puna poskillaan :
        " Alussa Jumala loi taivaan .ja maan"

        Antti muista tämä!
        " Katso tämän ainoastaan olen löytänyt: Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta he itse etsivät monia mutkia" Saarnaaja 7: 30

        Löydätkö Antti itsesi tästä jakeessa?


      • tuomitessasi kirjoitti:

        toista, tuomitset itsesi. Mitä pahaa siinä on, jos joku perustelee sapatin viettonsa ja kertoo, että miksi juuri näin tekee.

        Eriasia on tuomiohenki, jolla sinä hyökkäilet ihmisten uskoa vastaan. Muista Antti, että sinun tuomiosi raukeaa turhana, sillä vain YKSI on tuomari ja välimies Jumalan ja ihmisen välillä: Jeesus Kristus.

        Minulla ei ole mitään juutalaisten lauantaisapattia vastaan - olen joskus saanut kutsunkin sapattiaterialle ja
        tietsyti mennytkin. Mutta teidän a-luokan ihmisten näyttää olevan mahdotonta nauttia sapatinlevosta -
        vaan levon teille suo teidän hyäkkäilynne sunnuntain pyhittäjiä vastaan. En milloinkaan ylvästele lepopäivän
        oikealla viettämisellä, sillä monta kertaa sen päivän aikana leponi häiriintyy eli rikon lepopäivää vastaan.
        Samoin käy lauantain kanssa jota olen tottunut sitäkin lepopäivänä pitämään.
        Enkä yhtään häiriinny siitä jos muut ympärillä häärivät omissa touhuissaan, eivätkä hiljenny Sanan ääreen.
        Minun leponi ei kaipaa puolusteluja eikä muiden hyväksyntää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1795
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1405
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1232
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1227
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1048
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1007
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      933
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      849
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      818
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      191
      783
    Aihe