Vapaa kuvaus

Tyhmyys ei ole mikään syy olla ajattelematta. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

557

Kommenttia

2419

1. pyörittävät noin 2/3 Suomen pankkibisneksestä, mm. kaiken valtion ja kansainvälisen rahaliikenteen. Minkälaisia pankkeja luulet niiden olevan?
  2. Palasin juuri kahden viikon reilimatkalta. Reilaus alkoi varsinaisesti Berliinistä, kun Baltiassa se ei vielä käy. Sattuneesta syystä olin Berliinissä neljä yötä ja jatkoin Wieniin. Junamatka kesti 10 h. Wienissä olin kaksi yötä ja jatkoin Kroatiaan, Zagrebiin. Saksalla pärjää Keski-Euroopassa ja Balkanilla hyvin. Englannilla myös. Olin etukäteen varannut hotellit Berliiniin ja Wieniin, siitä eteenpäin katselin seuraavat majoitukset netistä vertaa.fi:stä. Wienistä juna meni Unkarin kautta Kroatiaan. Zagreb oli miellyttävä kaupunki, siisti ja kohtuuhintainen. Varsinainen tavoitteeni oli Split ja Adrianmeren ylitys. Matka Zagrebista Splitiin oli elämys. Split oli melkoinen turistikeskus, mutta ehdottomasti näkemisen arvoinen. Vietin siellä kaksi yötä ja jatkoin kantosiipialuksella Adrianmeren yli Anconaan, Italiaan. Olin siellä yhden yön. Sitten jatkoin iltajunalla Bolognaan ja yöjunalla Müncheniin. Yöjuna oli elämys sekin; se oli puolitoista tuntia myöhässä, kuusi laveria, kolme päällekkäin. Matkakumppaneina vaunussa kaksi tyttöä, kolme somalia ja yksi kiinalainen; konnari ajoi yhden somalin pois. Vaikka olin ylimmällä laverilla, sain jotenkin nukutuksi. Poisajettu somali vääntäytyi aamulla alimman laverin alta; hän oli palannut vaunuun yön tunteina. Juna oli aamulla Münchenissä josta sain paikkalipun Berliiniin josta minulla oli niinikään vertaa.fi:stä varattu paluulento.

Saksan ja englannin taitoni riitti joka paikassa. Ongelmia, vaaratilanteita tms. ei ollut. Hotellien taso vaihteli välttävästä erinomaiseen. Matkustaminen tuntui todella matkustamiselta. Aion lähteä uudestaan. ensi syyskesällä, ehkä Sveitsistä Portugaliin ja sinne.