Vapaa kuvaus

En meinannut saada nickiä rekisteröityä, kun aina oli joku ehtinyt ensin. Yritin useita erilaisia ja kun mikään ei tuntunut kelpaavan, niin väkisinkin siinä ryhtyi ajattelemaan aina uutta yrittäessään, että tääkin on jo "ehkä rekisteröity", kuten sitten olikin. Lopulta päätin sorvata itselleni nickin tuosta mikä on lainausmerkeissä. Ensimmäisestä otin synonyymin ja jälkimmäisen väänsin ensin murteelliseksi, jonka anagrammin sain jouhevasti sopimaan tuon ensimmäisen kanssa yhteen kirjoitettuna. Näin syntyi Kairakettu, jonka rekisteröintikin onnistui. "Mese"-nimeni on tuo sama. Aikaisemmin tuossa vieressä oli kohta, jossa luki, että asun ulkomailla. Ei lue enää, mutta en ole muuttanutkaan. Linkit: http://www.lyricsfreak.com/d/dire-straits/40681.html, http://www.youtube.com/watch?v=CF_-ThDLF34 Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1393

Kommenttia

10579

1. "Väität siis, että fakta on sellainen asia jonka tiepiirin johtaja sanoo. Ja miehänoli Oulun tiepiirin johtaja! Mitä hän ymmärtää Uudenman asioista? Liekö koskaan käynytkään?"

Kyllähän se nyt on päivänselvää, että tiepiireissä on tiedossa jos jossain on sorateiksi palautettu päällystettyjä teitä. Asiahan on niin faktaa kuin olla voi ja tiedossa aivan yleisesti muutenkin, on ollut esillä uutisissakin. Sinun tietämättömyytesi tässä ihmetyttää. Etsi jostain vaikka lisää tiepiirien tiedotteita ja tutustu aluksi vaikka tuon toisen kirjoittajan lainaukseen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000015538058

"Tämäkin oli sinulle uutta? Ja missä väitin pörrääväni vain Helsingissä? Opettele edes perusasiat, ennen kuin täällä kinaamaan. Tietosi ovat ällistyttävän heikot!"

Ei ollut mitään uutta.

Aiemmin väitit:"...muualla sitä on rakennettu lisää kaksin verroin."

Minä kysyin: "Missähän niitä kaksin verroin rakennettuja teitä lienee?"

Sinä vastasit: "Esimerkiksi Helsingin ja Turun välille on tulossa pätkä uutta tietä."

Ehhehheee, et osaa alkeitakaan! Siis aluksi väität kaksin verroin rakennettuja teitä olevan ja kun sinulta kysytään, että missä, niin otat puheeksi tien, joka on vasta tulossa ja pätkä sekin, kuten itsekin totesit.

En minä ole missään todennut sinun väittäneesi, että pörräät Helsingissä. Siellä on kuule kysymysmerkki, tiedätkö mitä se tarkoittaa? On sulla paljon opittavaa.

"Mistä teistä nyt puhut? Joistan kärrypoluista? Helsingin ja Turun välillä oleva tie ei ollut tuttu, joten lienevätkö muutkaan suuremmat tiet?"

Käy nyt hankkimassa jostain Suomen tiekartta ja katsele sitä, niin pitäisi alkaa selviämään, jos ei, niin lähde kiertämään maata.
  2. Mikä mielipide se on, jos tiepiirin johtaja toteaa, että Uudellamaalla on päällystettyjä teitä palautettu sorateiksi? Sinähän et tiennyt edes koko asiaa, vaikka sorateiksi on palautettu teitä jo kauan ja lisää palautetaan. Ei tämä ole mikään mielipideasia, vaan faktaa, koita jo tajuta.

"Missä mahdat oikein ajella? Esimerkiksi Helsingin ja Turun välille on tulossa pätkä uutta tietä."

Enpä kuule ainakaan usein Helsingissä ajele, katsele karttaa, on sitä Suomenmaata muuallakin, onneksi. Sinäkö pörräät vain Helsingissä? Jos Helsingin ja Turun välille pätkä uutta tietä tuleekin, niin se todella on vain pätkä ja luultavasti ei valmistu millään pikavauhdilla ja siihen tiehen varatut rahatkin saattavat vielä loppua kesken, tai niille löydetään muuta käyttöä, niin on käynyt muuallakin. Puhu vasta sitten, kun se tie on valmis.

"Oletko ensimmäistä vuotta ratin takana?"

Yli 30 vuotta on tullut autoiltua ja n. 3 milj. km ja 100 000 km lisää tulee vuosittain, joskus tuli 150 000-180 000 km/v.

"Mitä paremmat tiet sitä vähemmän onnettumuuksia."

No niin, sitähän minäkin olen yrittänyt selittää. Nyt ei vaan ole niitä parempia teitä olemassa. Suomen päätieverkko on rakennettu pääosin 60-70 luvuilla ja sen jälkeen ei paljon olekaan tapahtunut. Tiestöä ei ole päivitetty nykyliikenteen tarpeisiin, kunnossapitoon ei ole riittävästi rahaa, tiestö rappeutuu, liikenne kasvaa, talvirajoituksia joudutaan jättämään voimaan kesäksikin.

"Rekkojakin menee vähemmän nurin liikenteeseen nähden kuin takavuosina."

Kyllä niitä vuosittain menee nurin melko paljon, aivan liikaa. Takavuosina rekan kaatumisesta ei paljon haittaa ollut vähäiselle liikenteelle, mutta nykyään on toisin, liikenne kun on kasvanut.
  3. Auton pelastavuuteen en ole koskaan luottanut, minä kuljetan autoa, eikä auto minua. Reilut 30 vuotta ja n. 3 milj. km on tullut autoillen pärjättyä ja melkein aina ylinopeudella, kovillakin. Alhaisien rajoitusten asettajille ei ole paljon älyä suotu.