Mikä VITTU ettei osata kiihdyttää?

Auto--Antero

Tänään kävin HELLsingissä eläinlääkärissä pienen koiranpentuni kanssa. Kotia kohti ajellessani kaikki sujui ihme kyllä kohtuullisesti, kunnes tultiin Turun moottoritien valoihin.
Olin vasemmalla kaistalla kolmantena, kun valo vaihtui.

Eturivi lähti löysästi, kuin paskat housuissa, varoen ettei tahrisi lisää. Oikea starttasi tietenkin ripeämmin kuin vasen. Ainakin viisi autoa meni oikealta ohi.
Vasemmalta ensimmäisenä lähtenyt viiletti hetken päästä jo 100m kaulalla. Eteeni jäänyt tulppa paineli satasen rajoituksella ensimmäiset 300m n 60km/h, kunnes vihdoin väistyi edestäni, kun hiostin aikani puolen metrin päässä puskurista, melkein koko autonleveys vasemmalta puolen kurkkien.

Panoin varovaisesti kaasua ja ensimmäisenä startannut lähestyi perä edellä hirvittävää vauhtia. Ohitin ripeästi kaikki oikealta startanneet.
Nopeuteni oli jo käsittämätön 80km/h, kun saavutin edellä ajavan puolivälissä kohti Leppävaaran liittymää. Oikealla ei näkynyt ketään kuin vasta 200m päässä, mutta piikkipaikan saanut ei luovuttanut. Sitkeästi kiihdyttäen saavutimme peräkanaa Leppävaaran liittymän hurjalla 85km/h nopeudella.

Siinä vaiheessa roikuin vasen vilkku kiivaasti sykkien 20cm päässä Kadetin puskurista, koko autonleveys vasemmalta kurkkien, kunnes Opelkuski heitti pyyhkeen kehään ja pääsin OHI!!!!
Nyt oli jo VITUNMOINEN kiire, että ehtisin edes rajoituksen sallimaan vauhtiin, sillä Leppävaaran rampista valui löysän paskan virtausnopeudella uutta saastaa eteeni.

Polkaisn pedaalin pohjaan. Edessäni oli tyhjää tilaa Turkuun asti. Turbo puhalsi hönkää koneeseen ja tunsin G-voimien painavan selkäni tukevasti istuinta vasten. Liittymästä valuttiin etanan lailla vilkku tuikuttaen kohti vasenta kaistaa.

Onneksi loistoautoni suorituskyky riitti ja vitkulipellet eivät ehtineet eteeni. Mittarissa oli hetkessä yli kaksinkertainen nopeusrajoitus ja pian piti jo ruveta hölläämään, että ehtisin Granin liittymästä ylös.

Voi kuinka helppoa olikaan kiihdyttää auto sopivaan nopeuteen. Sitä ei yksikään moottoritien alussa olleista osannut.
Voi voi ressukoita kuinka on ankeaa ajella alitehoisilla kinnereillä. Siitäkin huolimatta olen onnistunut alitehoisella 1.4l kauppakassilla saaman melkein 200km/h irti samassa paikassa. Ja jopa reilusti(n500m) ennen Leppävaaran liittymää.
Ehkäpä syynä on maailmanmestarimerkki ja S-kirjain takaluukussa.

28

3821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihän

      407:aa saa 1,4 koneella.

      • Auto--Antero

        Eihän Pösö ole hallitseva maailmanmestari.


      • firma
        Auto--Antero kirjoitti:

        Eihän Pösö ole hallitseva maailmanmestari.

        se on,eli rapeita ranskiksia.....


    • on.

      1,6 nisukka,mutta kyllä sekin kulkee saakelin kovaa,kun vaan uskaltaa painaa kaasun pohjaan.
      Uskon jopa että se hakkaa sun 1,4:n.
      Kerran kuopion motarilla mittari näytti 185 km/h,joten ei mikään mopo ole munkaan auto.

    • olen lukenut vastaavaa ainoastaan Tojo-foorumilla!

      1.4:lla melkein 200km/h.......

      • Auto--Antero

        Sanoinkin melkein, kuitenkin lähelle. Ja voin vannoa että menisi ylikin, kun hieman parantelisin hengitystä.
        Onhan kauppakassissamme jo erikoisvanteet :)
        Katkaisen vielä pakoputken ja heitän ilmansuodattimen roskiin. Sitten otan dremelillä suuttimet säätöön ni VOT! Johan lähtee....


      • Nyt saat lukea täältäkin. Kyllähän noille Toyotan 1.4 koneilla varustetuille huippuja luvataan 185 km/h ja dieselillekin 180, joten hyvinkin mittari voi viipottaa molemmissa parinsadan paikkeilla, jopa ylikin. Itsekin olen ajanut sillä bensakoneisella sen hiukka vajaa parisataa mittariin ja olis voinut nousta vielä siitäkin.

        Onhan noita tehokkaita 1.4 litraisia, esim. Renault Clio III 1.4 16V: http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=032&model=015&car=0320157

        183 huippuja tuollakin.

        Sitten Fiat Punto GT: http://www.puntopower.com/gt.html

        Tuo kulkee jo yli 200.


      • Kairakettu kirjoitti:

        Nyt saat lukea täältäkin. Kyllähän noille Toyotan 1.4 koneilla varustetuille huippuja luvataan 185 km/h ja dieselillekin 180, joten hyvinkin mittari voi viipottaa molemmissa parinsadan paikkeilla, jopa ylikin. Itsekin olen ajanut sillä bensakoneisella sen hiukka vajaa parisataa mittariin ja olis voinut nousta vielä siitäkin.

        Onhan noita tehokkaita 1.4 litraisia, esim. Renault Clio III 1.4 16V: http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=032&model=015&car=0320157

        183 huippuja tuollakin.

        Sitten Fiat Punto GT: http://www.puntopower.com/gt.html

        Tuo kulkee jo yli 200.

        pösö 106 xsi huiput aavistuksen alle 200


      • mitata..
        Kairakettu kirjoitti:

        Nyt saat lukea täältäkin. Kyllähän noille Toyotan 1.4 koneilla varustetuille huippuja luvataan 185 km/h ja dieselillekin 180, joten hyvinkin mittari voi viipottaa molemmissa parinsadan paikkeilla, jopa ylikin. Itsekin olen ajanut sillä bensakoneisella sen hiukka vajaa parisataa mittariin ja olis voinut nousta vielä siitäkin.

        Onhan noita tehokkaita 1.4 litraisia, esim. Renault Clio III 1.4 16V: http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=032&model=015&car=0320157

        183 huippuja tuollakin.

        Sitten Fiat Punto GT: http://www.puntopower.com/gt.html

        Tuo kulkee jo yli 200.

        Tojon 1,4 koneesta yli 10 hepoa enemmän kuin ilmoitetaan


      • Kairakettu kirjoitti:

        Nyt saat lukea täältäkin. Kyllähän noille Toyotan 1.4 koneilla varustetuille huippuja luvataan 185 km/h ja dieselillekin 180, joten hyvinkin mittari voi viipottaa molemmissa parinsadan paikkeilla, jopa ylikin. Itsekin olen ajanut sillä bensakoneisella sen hiukka vajaa parisataa mittariin ja olis voinut nousta vielä siitäkin.

        Onhan noita tehokkaita 1.4 litraisia, esim. Renault Clio III 1.4 16V: http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=032&model=015&car=0320157

        183 huippuja tuollakin.

        Sitten Fiat Punto GT: http://www.puntopower.com/gt.html

        Tuo kulkee jo yli 200.

        ....ihan kuolevaikseksi autoksi, kun nopeus mittarissa nousi sadan tuntumaan. Yhtä mukava on ohitella mun tuhnulla 90hv TD:llä kuin em. corollalla. Kaupungissa se oli niin kuikkuinen, että... :)

        Kyllähän se lähtee kolmosella TD:täni paremmin vissiin, mutta laiska, laiska, mutta kun ei jaksa... (siis vatkata sitä vaihdekeppiä)

        PS. Ajamani huollon sijaisauto oli 2005 mallinen 1.6vvt-i sedan.

        PS2. Näyttäköön mittari mitä hyvänsä, no Antsat ja kumppanit uskokoot mitä vaan. GTi:t ovat tietysti erikseen......


      • Auto--Antero kirjoitti:

        Sanoinkin melkein, kuitenkin lähelle. Ja voin vannoa että menisi ylikin, kun hieman parantelisin hengitystä.
        Onhan kauppakassissamme jo erikoisvanteet :)
        Katkaisen vielä pakoputken ja heitän ilmansuodattimen roskiin. Sitten otan dremelillä suuttimet säätöön ni VOT! Johan lähtee....

        ..."Ja voin vannoa että menisi ylikin, kun hieman parantelisin hengitystä."...jos tätillä olisi munat, hän olisikin setä :)


    • eppulainen

      tykkäskö kyydistä?

    • medro

      Tämä on loistava puoltokirjoitus Espoon metrohankkeen puolesta.

      • rajoitustenmukaan

        Sitä metroa suunnitellaan etelä-espooseen. Kauniaisiin pääsee jo nyt junalla.


      • medro
        rajoitustenmukaan kirjoitti:

        Sitä metroa suunnitellaan etelä-espooseen. Kauniaisiin pääsee jo nyt junalla.

        On kai nysväreitä Länsiväylälläkin?


    • ruyryuor

      " melkein koko autonleveys vasemmalta puolen kurkkien"
      Kuinka leveä se pikkuanteron "loisto"auto onkaan?

      "Nopeuteni oli jo käsittämätön 80km/h"
      "hurjalla 85km/h nopeudella"
      Jos "loisto"auton leveys on tuota luokkaa, ymmärrän hyvin tunteet noissa nopeuksissa.

      "pääsin OHI!!!!"
      Kunnon autolla ei päästä ohi. Sillä mennään ohi.

      "löysän paskan virtausnopeudella"
      Pikkuantero tietää nämä jutut. Pyydä äitiä pesemään pyllysi.

    • minua!

      Minulla on kiva auto, jota en viitsi rääkätä. Lähden valoista JUST sillä nopeudella kuin haluan - aja perässä ihan kiltisti vain, kun muutakaan et voi! Ohitus onkin sitten ihan ikioma ongelmasi, terveisiä sinne pöpelikön puolelle! :)

      • niin opetus olisi

        Jos motarilla joku ajaisi tasan sallittua nopeutta ja olisit ohituskaistalla niin menisin just sallittua toisen rinnalla välittämättä mitä ajattelet tai mikä jono syntyy taakse....pääsispä joskus tollasta pellee kouluttaa.


      • tarinaa...
        niin opetus olisi kirjoitti:

        Jos motarilla joku ajaisi tasan sallittua nopeutta ja olisit ohituskaistalla niin menisin just sallittua toisen rinnalla välittämättä mitä ajattelet tai mikä jono syntyy taakse....pääsispä joskus tollasta pellee kouluttaa.

        Laitapas nyt sanat oikeaan järjestykseen, jos vaikka joku muukin saisi tarkoituksestasi selvää. Siis kuka ajaa miten, täh?


      • niin opetus olisi
        tarinaa... kirjoitti:

        Laitapas nyt sanat oikeaan järjestykseen, jos vaikka joku muukin saisi tarkoituksestasi selvää. Siis kuka ajaa miten, täh?

        ei ollut tarkoitettu sinulle nim"tarinaa" vaan toole pellelle joka avasi keskustelun.


    • ammattikuski69

      tollaselle idiootille

    • koppimopo

      Ärsyttää itseäkin tuo turun moottoritielle kiihdytys. Vauhti kiihtyy niin hitaasti, että 100km/h on mittarissa vasta Leppävaaran liittymän kohdalla, josta sitten alkavat kääntyä sivuun. Ei voi kiihtyä noin hitaasti, kun 1.2L koppimopokin kiihtyy helposti sataseen 15 sekunnissa. Oma tavoiteajonopeuteni on tasan 100km/h, mutta jos lähdet ohittamaan, niin kas kummaa oikeallakin kiihtyy etkä pääsekään ohi. Siinä viitsi muuta kuin ajaa laput silmillä Antsa valoja peräpeilissä vilkuttaen Kilon liittymään asti, jonne viimeiset törpöt poistuvat. Menkää junalla jos ette osaa ajaa, Leppävaaran ja Kilon asemat on teitä varten!

      • myös minä

        Nysvärit, jääkää kotiin älkääkä kiusatko kunnon ihmisiä. Ettei tarvitse painaa väkisin ohi...


    • 100

      mä olisin kiihdyttänyt sun edelle ja sen jälkeen pessyt tuulilasia. Audissa on tehokas pissapoika.

    • 330d*

      tarina! Ja erittäin hyvin kerrottukin...
      Ja se pointtikin sieltä takaa tuli selväksi.
      Täysin samaa mieltä. Jos takaa tulee nopeampi, niin
      väistetään oikealle. Minä myös hiostan samalla tavalla hitaampia!

    • Hauskaa on

      Näitä on hauska lukea

    • ovat hanurihemmoja

      Vittu näitä puskurissa roikkujia, peräpään ritareita. Kohta meikä menettää maltin ja ottaa haulikon mukaan. Ei kai sukulaisetkaan valita jos noin tyhmältä vetää aivot pellolle.

    • galant2,5v6

      hyvä kirjoitus, poislukien kielen käyttö. sopivasti huumorilla höystetty kirjoitus takkuilevasta suomalaisesta liikenteestä!!
      ja noihin 1,4 "ei gti"autoihin, asiansa osaava
      kotivirittäjä saa helposti pitkälti yli 200kmh
      todellista 1400cc vapari-koneesta.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1593
    2. 44
      963
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      55
      820
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      50
      701
    Aihe