Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
acitas
profiilit
acitas
acitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Elikkäs viestin voi poistaa.
01.09.2006 10:25
Meillä on tällä hetkellä viikon ikäiset pallerot ja mietiskelin samaa asiaa kunnes sitten jollain lailla asia vähän valkeni. Mun mielestä kaniemon ei pitäisi ilman syytä tappaa poikasiaan kun ne ovat tulleet ulos pesästään. Siltikin niihin poikasiin täytyy käsien välityksellä saada emon hajua eikä niitä saa viedä kauas emosta mutta noin tekemällä sen ei pitäisi hylätä poikasiaan. Mutta mielestäni myös kaniemon luonteellakin on merkitystä. Meidän kani ei välitä mitäään vaikka pesällä käy kurkkimassa poikasia, jos sitä ei tapahdu usein. ja kumminkin se hoitaa poikasiaan. Se hoiti niitä vaikka pesä eräästä syystä rikkoutui (ihmisen aiheuttama) ja häkki piti siirtää vieraaseen paikkaan. Mutta voithan kokeilla että avaat luukun ja annat emon tulla jaloittelemaan ja sillä välin paijailet poikasia, näin aluksi ;D Toivottavasti tästä oli yhtään apua :)
09.05.2006 22:49
toivottavasti tuo nyt sitten auttoi yhtään (se oli minun kirjoittama...) Kuten sanoin, kanit ovat omia persooniaan ;D
09.05.2006 22:40
Saatiin joo antibiootti kuuri, se tosin kestää vain kuusi päivää. Jännä juttu vaan et kun veimme kanin lääkärille niin lääkäri kyllä yritti parhaansa mutta ei silti uskonut paljon sen selviytymiseen ja kumminkin se vain virkosi ja on nyt niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, mitä nyt pää on vielä hiukan kallellaan.
21.01.2006 13:45
Minä siis kirjoitin tuon viestin jonka nimim on Nimetön..
19.01.2006 21:57
Pitää seurata tilanetta ja varmasti otan yhteyttä eläinlääkäriin vielä jos tilanne pahenee, on tässä kaupuingissa onneksi kaksi eläinlääkäriä josta vasta toisen luona olen käynyt.
18.01.2006 21:33
Joo, kiitoksia! Kyllä sillä vuotaa jollakin lailla nuo silmät. On vuotanu jo aika pitkän aikaa. Sillai että ne on silmäkulmista aina märät ja puhistan säännöllisesti niitä. Se on tosi reipas mut jostain syystä rakastaa istua patterin vieressä(?) Ja se kallistuminen alkoi näkyä taas tänä aamuna. Tosi virkee ja utelias se on muuten. Ihme kun eläinlääkäri ei maininnut mitään tuollaisesta. Se vain epäili näytteiden perusteella hiivaa mut ei muuta. Ja minä ajattelin taasen heti ensimmäisenä kaatumatautia kun olen kuullut sellaisesta. Mut ei se ole mitenkään erikoisemmin kaatuillut kuin silloin kun se tulehdus oli tosi paha ennen joulua.
Minkälainen tuo pasteurelloosi tauti sitten on?
Suojasin sen häkin nurkan vedolta, kun se veto tulee viereisestä huoneesta (siellä on noin +18 astetta kun mun huoneessa jossa kani on on n +23 astetta) siinä tuntee selvästi sen vedon. Huomenna minulla on mahdollisuus siirtää häkki eripaikkaan. Se on kyl jännä et tuota kallistumista ei ilmene muulloin kuin silloin kun Vili kanini pysähtyy, silloin sen pää pikkuhiljaa lähtee kallistumaan, mut se ei vielä kallistu pahasti. Pitää kahtoa huomenna miten tilanne muuttuu.
Apaattisuudesta en niin tiedä kun sen veli jonka kanssa se on elänyt koko ikänsä samassa häkissä kuoli viime lauantaina ja sitä se etsi aika kiihkeesti muutaman päivän ja välillä oli apaattisen näkönen.
Kiitoksia kumminkin vastauksestasi!! :D
18.01.2006 21:31
1 / 1