Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. Miksi sukulaisesi meni sairaalaan? Saadakseen apua. Miksi verensiirrot on keksitty? Ihmishenkien pelastamista varten.

Lääketiede menee eteenpäin ja vartiotorniseura seuraa sitä aina tuollaiset 30 vuotta jäljessä jos ei enemmänkin. Eikö ole miellyttävää, että vaikka lääketiede keksisi jonkun parannuskeinon niin vartiotorniseuran hallintoelimen täytyy tutkia tuo parannuskeino ennenkuin se on sallittu jäsenilleen. Voi olla tietenkin pikkuisen vaarallista leikkiä lääketieteen ammattilaisia ja hyväksyä eri hoitomuotoja silloin kuin sattuu huvittamaan. Varmasti tiedämme kaikki teoriat rokotuksista ja kuinka vartiotorniseura kertoi niiden olevan saatanan juonittelua.

Ja minun tuttuni kärsi vakavista synnytyskomplikaatioista. Lääkäri luuli jo, että hän kuolee, mutta nopea verensiirto pelasti hänet. Kertoo aika paljon.
  2. >>Aikaisemmin väitit, että konventtilavalta ei ole yksilöity yhtäkään luopiovalhetta.

Totta, mutta olen onnellinen että on saatu sentään jotain ihan "paperillekin" ja lavalta kerrottua koska kuten tämä tapaus osoittaa, valehtelu ja peittely on täysin sallittua vartiotorniseurassa, kunhan sillä saadaan järjestö näyttämään hyvältä. Siihenhän koko järjestön olemus perustuu: näytetään hyvältä niin kaikki luulee, että meillä menee oikeestikkin hyvin.

Ongelmatilanteita varten onkin olemassa sitten samanlainen yleisneuvo: odota jehovaa, rukoile, käy kentällä ja kokouksissa. Mahtavia neuvoja esim. hyväksikäytön uhrille...

>>Jos sinä pidät valheita totuutena, niin eipä kai sille sitten mitään mahda.

1. että Jehovan todistajat eristävät lapset yhteiskunnasta.

Täysin totta. Maailmalliset ystävät ovat pahasta, eikö totta. Sillä tavalla sitä eristyy hyvinkin helposti.

2. että katumattomat on eristetty seurakunnasta ja perheestä.

Kuka edes kehtaa väittää muuta? Tämä on sääntö, joka lukee kirjallisuudessakin. Tosin, vaikka tätä sääntöä eniten rikottaisiinkin niin se ei oikeuta järjestöä puhumaan silkkaa sontaa koska itse se on sääntönsä kirjoittanut. Siltä puuttuu enää sellainen pieni asia kuin vastuun ottaminen omista säännöistä.

3. verensiirrot.

Ei sano yksittäisenä sanana meikäläiselle mitään, mutta koskapa vartiotorni on itsekin kerskunut kuolemantapauksilla niin eiköhän niitä sitten ole ihan tarpeeksi. Tästä päästään taas siihen, että järjestön säännöt veriasioissa ovat vuosikymmenten aikana höllentyneet sillä seurauksella, että en ihmettele yhtään jos joku on näreissään kuolleen sukulaisensa tähden, joka nykyään saisi ottaa ennen kiellettyä hoitoa kuolemaan aiheuttaneeseen "ongelmaansa".

4. hallitus=paholaisesta.

En edelleenkään ole ollut kuuntelemassa ohjelmaa, että vaikeapa tästäkään on sen kummemmin mitään johtopäätöksiä vetää.

Mutta voisihan siitä yhden huomionarvoisen asian muistuttaa. Vartiotorniseuran kirjallisuuden mukaanhan kaikki jotka liittyvät millään tavalla YK:iin ovat pedolla ratsastavan suuren Babylonin vallassa. Jotenkin näinhän se meni ja järjestö itse hyppäsi tuon pedon selkään. Tätä voitaisiin jo sanoa äärettömänä tyhmyytenä tällaisen informaatiokulun aikakautena.

5. että Jehovan todistajat rikkovat lakia.

Helposti totta.

Onhan tunnettua kuinka esim sairaaloissa työskenteleviä ihmisiä kehoitetaan vaitiolovelvollisuudestaan huolimatta kertomaan mahdollisista todistajien synneistä, jotka tulevat ilmi potilastiedoista.

Luopiovalheet -sanan voisi alkaa korjaamaan sanalla: vartiotorniseravalheet.
  3. "Leikitäänpä" ajatuksella, että tapaus olisi tosi. Ja jatketaan samaa leikkiä, että tapaus ei ole likikään ensimmäinen. Mitä tekisit? Hyväksyisitkö silti vartiotorniseuran ensisijaisena hengellisen ruoan jakajana ja uskoisitko edelleen, että tehtäviin valitut on pyhän hengen avustuksella valittu?
  4. >>Tämä olisi kuitenkin valhe!

No jos nyt katsotaan, vaikka kastetilastoa tänä juhannuksena käyneiden osalta ja verrataan niitä viisi vuotta sitten kastettuihin niin numerot puhuvat aika selvää kieltään. Sitä ei tietenkään voida laittaa kokonaisuudessaan netin piikkiin, mutta kuka voi puhtaalla omallatunnolla väittää, että netillä ei olisi mitään vaikutusta asiaan?

>>Vaikkakin hyödyllinen sellainen, se olisi houkuttelevan vaivaton tapa saada 'luopuneet' tyytyväisiksi tilanteeseen ja äkäisimmätkin 'aakanit' hyväksymään tilanne ja vähentämään tyyntyneenä ponnisteluaan Jehovan kansan vastustamisessa.

Ei varmasti ole omiaan häivyttämään mahdollisia salaliittoteorioita kun niitä nyt näköjään ihan itsekin osataan teorioida.

>>Nyt heidän sielunsa 'kilpakosijakseen' onkin tullut uutinen ettei kannata tehdä muutoksia. Kenties suuriakin koska vartiotornin totuus on niin suhteellinen. Ja näin hän saattaisi päättyä ajattelemaan, vaikkei täysin asennoituisikaan

Näin on jokaisella oikeus asioista ajatella. Totuudenmukaisia tilastoja on kai silti vaikea saada aikaiseksi.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että useat jotka ovat uskaltautuneet katsomaan netin kautta vartiotorniseuraa silmiin ovat myös nähneet sen syvimmän olemuksen ja jättäneet sen sen tähden. Tämä tietenkin vain minun mielipide ja minullakin on oikeus siihen.

Edelleen pidän myös hyödyllisenä nettiä, jonka välityksellä vartiotorniseuraa toisella tavalla arvioivia kirjoja on helpompi saada käsiinsä, välillä ehkä vain sähköisessä muodossa, mutta ajaa saman asian. Mutta eihän näillä mitään merkitystä mihinkään ole, ei. Kastetilastot tippuvat kohti lattioita, mutta netti ei ole sihen edes osasyynä. Mikä sitten?

>>Samanlainen elämänfilosofia saattaisi tietysti vaikuttaa myös joihinkin ns.'heikkoihin'

Minä pidän heikkoutena sitä jos asioita ei saa tarkastella kuten niitä tulisi tarkastella. Se tekee myös ihmisistä heikkoja. Syystä, että vaikka tieto lisäisikin tuskaa niin se silti vie luulemisen raskaan ja pakonomaisen taakan toisaalle.

>>'Luopuneiden'
    Inhottavimmat valheet ovat muuten ne, jotka tulevat lähimmäksi
    totuutta. Koska niistä on vaikea tunnistaa harhautus!

Siksi onkin mielenkiintoista miksi seura ei tee tällaisille asioille mitään, vaikka tietoa on nykypäivänä helppo saada ja sen vuoksi epäilyt nousevat yhdestä jos toisestakin perähikiän seurakunnan piipusta.

Josko syksyn "kova pommi" onkin luopioiden valheiden selitysopas nro 1...?