Piirikonventti 2006, maistiaisia

UskoToivo

Ensimmäiset piirikonventit tänä vuonna Suomessa ovat kohta ohi. Ensi viikonloppuna on vielä jäljellä Helsingissä piirikonventti perjantaista 30.06.2006 sunnuntaihin 02.07.2006. Kellonajat ja ohjelma on luettavissa täältä:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/konv2006.htm

tai täältä, jos taas Geocities-sivut menevät "tukkoon" liiallisen kiinnostuksen takia:

http://lueraamattua.tripod.com/konv2006.htm

Pienenä maistiaisena perjantaipäivältä voisi mainita veli Raimo Kuokkasen puheen. Se oli päivän viimeinen ja sen teema oli "Mikään vastustava ase tai kieli ei menesty". Puhe oli puolen tunnin mittainen, ja täytyy valittaen todeta, että veli Kuokkanen oli sortunut samaan ylimalkaisuuteen kuin muutkin haaratoimistossa työskentelevät vastuullisissa asemissa olevat veljet. Koko puheessa ei ollut oikeastaan ainuttakaan konkreettista asiaa, joka olisi yksilöity. Puhuttiin vain "vastustajien pilkasta", "valheista" ja muusta epämääräisestä, kun ei ole ilmeisesti esittää mitää oikeaa täsmällistä asiaa. Lisäksi veli Kuokkanen, joka aiemmin on tunnettu huomaavaisena, asiallisena ja suoraselkäisenä miehenä, sortui ala-arvoiseen nimittelyyn. Hän piti "vastustajia" koirina, jotka haukkuvat. Hänen esitystapaansa kuului mm. "Karavaani kulkee - koirat haukkuvat". Hän myös perusteli sitä, miksi Vartiotorniseura ei käy julkista keskustelua, että ei haluta mennä mukaan "kilpalaulantaan", ja nyt ei tarkoiteta sitä pikku lasten itkun muodossa esiintyvää "kilpalaulantaa", mikä lakkaamatta jäähallissa kuuluu. Mutta kuunnelkaa muutama ajatus puheesta itse. Nauhoitus ei teknisesti ole kovin hyvä, kun se on nauhoitettu mikrofonilla (kyseessä on sama laite, jolla taltioin kotonani inkvisiittoriveljien myllynkivitarinoita, kun he yrittivät ajaa minua seurakunnasta ulos). Minä kun en omista nauhoittavaa mp3-soitinta, jossa on radio. Mutta saa siitä selvän, pikku lasten itkusta huolimatta.

Tässä on linkit kahteen näytteeseen. Jos ensimmäinen linkki ei toimi liiallisen suosion takia, klikkaa toista, varalinkkiä. Sivun alalaidassa on seuraavat aiheet:

"Miten Internetin parjauskampanja on vaikuttanut Vartiotorniseuraan?"
"Miten Vartiotorniseura suhtautuu "pilkkapuheisiin"?

Linkit sivulle:
http://www.geocities.com/uskotoivo2004/makupala.htm ja
http://lueraamattua.tripod.com/makupala.htm

Veli Kuokkasen puheissa on aikaisempina vuosina yleensä ollut sellaista lämpöä, tunnetta ja inhimillisyyttä, että vain harvoin Jehovan todistajien parissa voi kuulla sellaista. Se on ollut miellyttävää. Siksi olikin tyrmistyttävää kuunnella toisenlaista Kuokkasta, ylimielistä, pilkkaavaa ja vähättelevää Kuokkasta. Hänen puheensa oli varoittava esimerkki siitä, miten käy, kun ei arvosteta yleisöä; kun ei ole "keskustelukulttuuria" myöskään lavalta, seurakunnistahan se on aina puuttunut. Jos kerran on tutkittava kaikki henkeytetyt ilmaukset, kuinka paljon enemmän onkaan tutkittava sellaisia ilmauksia, joita kukaan ei edes väitä henkeytetyiksi (Vartiotorniseuran opetukset). Kaikki vähänkin Vartiotorniseuran muuttuvista ajatuksista poikkeavat näkemykset leimataan välittömästi valheiksi tai luopioajatteluksi, vaikka Raamatun mukaan meidän on kriittisesti ja ilman ennakkoasenteita tutkittava nimenomaan Raamattua. Muu on toisarvoista.

*** Rakkaat, älkää uskoko jokaista henkeytettyä ilmausta, vaan koetelkaa henkeytetyt ilmaukset nähdäksenne, ovatko ne Jumalasta, koska monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. (1. Joh. kirje 4:1)

Tällaisilla julkisilla puheilla halutaan tyrehdyttää kaikki julkinen keskustelu ja tukahduttaa ajattelu ja Raamatun TODELLINEN tutkiminen (ei siis valmiin tekstin viivausta ja vastauksia valmiisiin kysymyksiin). Toivottavasti veli Kuokkanen oli tässä tapauksessa kertaluonteisesti painostettu seuraamaan veli Leinosen, Ropposen ja kumppaneiden esitystapaa. Toivoisin, että se entinen Kuokkanen vielä sieltä pinnan alta on löydettävissä. Muuten Betel on muuttunut totaalisesti kylmyyden linnakkeeksi, jos viimeinenkin inhimillisyyden ripe on kadonnut.

Mutta. Menkää hyvät ihmiset itse toteamaan paikan päälle, mitä konventissa puhutaan, ettei tarvitse arvailla. Aistikaa myös sitä ilmapiiriä ja tehkää omat johtopäätöksenne.

Konventin teemahan oli "Vapautus on lähellä!". Miten tuo vapautus tulee vaikuttamaan Jehovan todistajiin ja muihin ihmisiin? Toivottavasti emme ole niin ylimielisiä, että ilmoitamme ylpeästi: "ME tulemme olemaan "vapautettujen" joukossa ja te muut ette sisälly tähän". On vaarallista taas kerran omahyväisesti korottaa omaa asemaamme. Nimittäin Raamatullakin on jotain sanottavaa tässä "vapautus-asiassa". Lainaan tähän lopuksi konventin teemaan soveltuvan raamatunkohdan (jota tosin et taatusti tule konventissa kuulemaan). Siinä kerrotaan hieman toisesta näkökulmasta Jumalan kansan mahdollisesta vapautumisesta.

Pidähän tuolistasi kinni, kun luet tämän:

*** ”Katso, te panette luottamuksenne valheellisiin sanoihin — siitä ei ole oleva mitään hyötyä. Voidaanko varastaa, murhata ja syyllistyä aviorikokseen ja vannoa väärin ja suitsuttaa uhrisavua Baalille ja kulkea muiden jumalien perässä, joita ette olleet tunteneet, ja täytyykö teidän tulla seisomaan minun eteeni tähän huoneeseen, joka on minun nimiini otettu, ja täytyykö teidän sanoa: ’VARMASTI MEIDÄT VAPAUTETAAN’, siitä huolimatta että teette kaikkia näitä inhottavuuksia? Onko tämä huone, joka on otettu minun nimiini, tullut silmissänne ryöstäjien luolaksi? Katso, minäkin olen nähnyt sen”, lausuu Jehova. (Jeremia 7:8-11)

*** ’Sen tähden katso, päivät tulevat’, lausuu Jehova, ’jolloin sitä ei enää sanota Tofetiksi eikä Hinnomin pojan laaksoksi, vaan tappolaaksoksi; ja on haudattava Tofetiin, eikä tilaa ole riittävästi. Ja tämän kansan ruumiiden on tultava ruoaksi taivaiden lentäville luomuksille ja maan eläimille kenenkään pelästyttämättä niitä. Ja minä lakkautan Juudan kaupungeista ja Jerusalemin kaduilta riemun äänen ja ilon äänen, sulhasen äänen ja morsiamen äänen, sillä maasta tulee täysin hävitetty paikka.’ ” (Jeremia 7:32-34)

Näetkö Jeremian sanoissa, miten ylimieliselle Jumalan kansalle voi käydä, joka on varma OMASTA VAPAUTUKSESTAAN? Olisikohan syytä pitää matalampaa profiilia itsekehussamme?

*** Koko Raamattu on Jumalan henkeyttämä ja hyödyllinen opettamiseen, ojentamiseen, oikaisemiseen, kurittamiseen vanhurskaudessa, jotta Jumalan ihminen olisi täysin pätevä, täydelleen varustautunut kaikkeen hyvään työhön. (2. Timoteukselle 3:16,17)

Tuohon "koko Raamattuun" sisältyy myös em. Jeremian 7. luku.

42

6354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku_Meilo

>>Koko puheessa ei ollut oikeastaan ainuttakaan konkreettista asiaa, joka olisi yksilöity.

Kun yksilöintiä ei esitetä Vartiotorniseuran kirjallisuudessa, kokouksissa eikä konventeissa, ei ole ihme että forumeillakin ylletään ainoastaan samoihin ympäripyöreisiin yleistyksiin.

>> Hän myös perusteli sitä, miksi Vartiotorniseura ei käy julkista keskustelua, että ei haluta mennä mukaan "kilpalaulantaan",

Hyvin ymmärrettävää kun tietää, että Vartiotorniseura ei käy edes yksityistä keskustelua jäsentensä kanssa silloin kun jäsen kyselee "liian vaikeita". Vartiotorniseuran ratkaisu - erottaminen - ei poista kysymystä, vaan levittää sen yhä laajemalle.

• nämä veljet...

Pilkkapuheiset pilkkaajat...

Olisiko tuon puolentunnin puheen todellakin ollut hyödyllistä yksilöidä näitä teidän puuhianne sen takemmin, kuin se yksilöi?

Koitahan muistella. Kyllä siinä puheessa muutama asia yksilöitiin. Ole rehellinen.

Sitäpaitsi tilaisuuden tarkoitus on opettaa aikalailla eri asioita, kuin esimerkiksi sinun ja Meilonpojan jorinoita. Minun puolestani te saatte ihan rauhassa saavuttaa sen janoamanne suosion (mitä sinä erityisesti korostat ja mikä melko selvästi paljastaa vaikuttimesi) omienne joukossa.

Mitähän se Kuokkanen muuten saattoi tarkoittaa vertauksellaan karavaanista ja koirista? Ymmärtää se, jolla ymmärrystä riittää.

• ................

jälleen esimerkki säälittävästä jehnukaisesta jota viedään kuin pässiä narussa.

• >>Koitahan muistella. Kyllä siinä puheessa muutama asia yksilöitiin. Ole rehellinen.

Anna tulla sitten.

Valheista ja muusta vastaavasta kyllä puhutaan, mutta anna yksi esimerkki jolloin meillä Suomessa on yksilöity jokin luopiovale tai muu rinnastettavissa oleva asia konventtipuheessa, edes yksi.

Ymmärrätkö kuinka helppoa on kertoa laumalleen jostakin tahosta, että he vain valehtelevat ja kilpailevat toistensa suosiosta, ilman mitään konkreettista esimerkkiä? Lapsikin osaa syyllistää, mutta lapsikin vaikenee kun kysytään, että kuka ja mitä, hiljenee siksi että on jäämässä kiinni valheestaan.

• Helikellolle
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Koitahan muistella. Kyllä siinä puheessa muutama asia yksilöitiin. Ole rehellinen.

Anna tulla sitten.

Valheista ja muusta vastaavasta kyllä puhutaan, mutta anna yksi esimerkki jolloin meillä Suomessa on yksilöity jokin luopiovale tai muu rinnastettavissa oleva asia konventtipuheessa, edes yksi.

Ymmärrätkö kuinka helppoa on kertoa laumalleen jostakin tahosta, että he vain valehtelevat ja kilpailevat toistensa suosiosta, ilman mitään konkreettista esimerkkiä? Lapsikin osaa syyllistää, mutta lapsikin vaikenee kun kysytään, että kuka ja mitä, hiljenee siksi että on jäämässä kiinni valheestaan.

>Valheista ja muusta vastaavasta kyllä puhutaan, mutta anna yksi esimerkki jolloin meillä Suomessa on yksilöity jokin luopiovale tai muu rinnastettavissa oleva asia konventtipuheessa, edes yksi.

No tuossa Kuokkasen puheessa mainittiin keskustelut siitä Kalevalehden kirjoituksesta. Täällä väitettiin haaratoimiston myöntäneen, että tällaisilla palstoilla on merkitystä julistajamäärään.

Toiseksi kuokkanen puhui täälläkin kampanjoidusta JT-lasten piinasta ja ahdingosta, josta teillä on tekeillä oikein mielenosoituskin.

Lisäksi olen kuullut erittäin seikkaperäisen selonteon siihen väittämään, että haaratoimisto on rakentamassa luksushuvilaa H. Kankaanpäälle, vaikka samaan aikaan kerätään seurakuntalaisilta varoja uuteen painokoneeseen. No tuo väitehän oli tietty täyttä huuhaata.

>Lapsikin osaa syyllistää, mutta lapsikin vaikenee kun kysytään, että kuka ja mitä, hiljenee siksi että on jäämässä kiinni valheestaan.

Tuossa tuli jo kolme esimerkkiä. Kukahan se nyt sitten on se valehelija ja syyllistäjä Tiukuseni?

Edelleen kysyn, että miksiköhän Kuokkanen lausui vertauksen karavaanista ja koirista. Edelleen väitän, että se ymmärtää, jolla ymmärrystä riittää.

Sitäpaitsi ne haukut kitisevät jo muidenkin, kuin sen karavaanin kimpussa. Minä nimittäin en ole JT. olen vain muuten sattunut paikan päälle, enkä kulje pää pussissa...

Kivaa kesää. Älä suotta nolostu, kerrankos sitä tulee pehmeitä puhuneeksi uhoissaan.

• Helikellolle kirjoitti:

>Valheista ja muusta vastaavasta kyllä puhutaan, mutta anna yksi esimerkki jolloin meillä Suomessa on yksilöity jokin luopiovale tai muu rinnastettavissa oleva asia konventtipuheessa, edes yksi.

No tuossa Kuokkasen puheessa mainittiin keskustelut siitä Kalevalehden kirjoituksesta. Täällä väitettiin haaratoimiston myöntäneen, että tällaisilla palstoilla on merkitystä julistajamäärään.

Toiseksi kuokkanen puhui täälläkin kampanjoidusta JT-lasten piinasta ja ahdingosta, josta teillä on tekeillä oikein mielenosoituskin.

Lisäksi olen kuullut erittäin seikkaperäisen selonteon siihen väittämään, että haaratoimisto on rakentamassa luksushuvilaa H. Kankaanpäälle, vaikka samaan aikaan kerätään seurakuntalaisilta varoja uuteen painokoneeseen. No tuo väitehän oli tietty täyttä huuhaata.

>Lapsikin osaa syyllistää, mutta lapsikin vaikenee kun kysytään, että kuka ja mitä, hiljenee siksi että on jäämässä kiinni valheestaan.

Tuossa tuli jo kolme esimerkkiä. Kukahan se nyt sitten on se valehelija ja syyllistäjä Tiukuseni?

Edelleen kysyn, että miksiköhän Kuokkanen lausui vertauksen karavaanista ja koirista. Edelleen väitän, että se ymmärtää, jolla ymmärrystä riittää.

Sitäpaitsi ne haukut kitisevät jo muidenkin, kuin sen karavaanin kimpussa. Minä nimittäin en ole JT. olen vain muuten sattunut paikan päälle, enkä kulje pää pussissa...

Kivaa kesää. Älä suotta nolostu, kerrankos sitä tulee pehmeitä puhuneeksi uhoissaan.

>>Kalevalehden kirjoituksesta. Täällä väitettiin haaratoimiston myöntäneen, että tällaisilla palstoilla on merkitystä julistajamäärään.

Tottakai tällaisilla palstoilla on vaikutusta julistajamäärään. Miksi ei olisi? Aivan taatusti se myönnetään haaratoimistoissa ympäri maailmaa, mutta ääneen sitä ei sanota.

>>Toiseksi kuokkanen puhui täälläkin kampanjoidusta JT-lasten piinasta ja ahdingosta, josta teillä on tekeillä oikein mielenosoituskin.

Kun et ole todistaja niin et voi väittää etteikö tuossa järjestössä elävillä lapsilla olisi paljonkin piinallisia hetkiä elämässään. He jotka ovat olleet todistajia ja kokeneet nuo ahdingot ovat julkisesti tunnustaneet, että järjestössä eläminen lapsena on ahdistavaa ja piinaavaakin ajoittain. Se on tosiasia eikä mikään luopiovale.

Itse olen kokenut lapsuuden todistajaperheessä ja sille eivät voi Kuokkasen puheetkaan yhtään mitään, että kokemuksieni pohjalta olen ehdottomasti sillä kannalla, että on hyvä yrittää vaikuttaa nykyajan todistajaperheiden kasvatusmalleihin, että edes jollain olisi helpompi lapsuus.

>>Lisäksi olen kuullut erittäin seikkaperäisen selonteon siihen väittämään, että haaratoimisto on rakentamassa luksushuvilaa H. Kankaanpäälle, vaikka samaan aikaan kerätään seurakuntalaisilta varoja uuteen painokoneeseen. No tuo väitehän oli tietty täyttä huuhaata.

Kerro lisää.

Tätähän ei ole konventissa lavalta kerrottu, eikö niin? Ja niistä oli kyse, eikö niin?

>>Kivaa kesää. Älä suotta nolostu, kerrankos sitä tulee pehmeitä puhuneeksi uhoissaan.

Olen ehdottomasti valmis oppimaan uusia asioita ja myöntämään virheeni, mutta edelleenkään konventin lavalta ei ole tullut yhtäkään Suomessa yksilöityä luopiovaletta.

Joten nolostuminen ei kuulu juuri tällä hetkellä toimintasuunnitelmaani.

• Otahan nyt sitten lukutikku...
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Kalevalehden kirjoituksesta. Täällä väitettiin haaratoimiston myöntäneen, että tällaisilla palstoilla on merkitystä julistajamäärään.

Tottakai tällaisilla palstoilla on vaikutusta julistajamäärään. Miksi ei olisi? Aivan taatusti se myönnetään haaratoimistoissa ympäri maailmaa, mutta ääneen sitä ei sanota.

>>Toiseksi kuokkanen puhui täälläkin kampanjoidusta JT-lasten piinasta ja ahdingosta, josta teillä on tekeillä oikein mielenosoituskin.

Kun et ole todistaja niin et voi väittää etteikö tuossa järjestössä elävillä lapsilla olisi paljonkin piinallisia hetkiä elämässään. He jotka ovat olleet todistajia ja kokeneet nuo ahdingot ovat julkisesti tunnustaneet, että järjestössä eläminen lapsena on ahdistavaa ja piinaavaakin ajoittain. Se on tosiasia eikä mikään luopiovale.

Itse olen kokenut lapsuuden todistajaperheessä ja sille eivät voi Kuokkasen puheetkaan yhtään mitään, että kokemuksieni pohjalta olen ehdottomasti sillä kannalla, että on hyvä yrittää vaikuttaa nykyajan todistajaperheiden kasvatusmalleihin, että edes jollain olisi helpompi lapsuus.

>>Lisäksi olen kuullut erittäin seikkaperäisen selonteon siihen väittämään, että haaratoimisto on rakentamassa luksushuvilaa H. Kankaanpäälle, vaikka samaan aikaan kerätään seurakuntalaisilta varoja uuteen painokoneeseen. No tuo väitehän oli tietty täyttä huuhaata.

Kerro lisää.

Tätähän ei ole konventissa lavalta kerrottu, eikö niin? Ja niistä oli kyse, eikö niin?

>>Kivaa kesää. Älä suotta nolostu, kerrankos sitä tulee pehmeitä puhuneeksi uhoissaan.

Olen ehdottomasti valmis oppimaan uusia asioita ja myöntämään virheeni, mutta edelleenkään konventin lavalta ei ole tullut yhtäkään Suomessa yksilöityä luopiovaletta.

Joten nolostuminen ei kuulu juuri tällä hetkellä toimintasuunnitelmaani.

>Tottakai tällaisilla palstoilla on vaikutusta julistajamäärään. Miksi ei olisi? Aivan taatusti se myönnetään haaratoimistoissa ympäri maailmaa, mutta ääneen sitä ei sanota.<

No juurihan sen itsekin sanoit. Luoppikset väittivät haaratoimiston TUNNUSTANEEN, että näillä jutuilla on vaikutusta. Itse vahvistit, että ei ole tunnustanut, joten väite toisensuuntaisesta lausumasta on valhe!

Pyhä yksinkertaisuus sentään.

Ja sitten:
        >Itse olen kokenut lapsuuden todistajaperheessä ja sille eivät voi Kuokkasen puheetkaan yhtään mitään, että kokemuksieni pohjalta olen ehdottomasti sillä kannalla, että on hyvä yrittää vaikuttaa nykyajan todistajaperheiden kasvatusmalleihin, että edes jollain olisi helpompi lapsuus.<

Niimpä. En voi mitään sille, että lapsuutesi on ollut vaikea. Vanhempiaan kun ei voi valita. Valitan! Jos omat vanhempasi olivat pönttöjä, se ei ole kuitenkaan sen yleisempää JT piireissä, päin vastoin. Ja tämän toi Kuokkanen julki, joten taas oli osoitettu valheellinen väittämä.

Luin paikallislehdestä, että yli 60%:lla peruskoululaisista on jonkinasteisia mielenterveysongelmia jossakin vaiheessa nuoruuttaan. Sanottiin syynä olevan pääasiassa kotiolot. Eivät varmaankaan ole edes suurimmaksi osaksi JT perheistä, vai mitä?

>Tätähän ei ole konventissa lavalta kerrottu, eikö niin? Ja niistä oli kyse, eikö niin?<

Vedät sitten väittämän esiin, tälle palstalle tyypilliseen tapaan, vain vaikuttimiisi nojaten. Ei siis ole merkitystä tosiasioilla.

Tuo asia ruodittiin Oulun piirikonventissa joku vuosi takaperin. Puhujana toimi muistaakseni J.Palmu.

Niin että tässä ne nyt ovat edelleenkin ne kolme konventissa yksilöityä luopiovaletta Suomesta.

Nyt sitten reippain mielin myöntämään virheesi ja nolostuakin jo sopii, koska näin voimallisesti yritit höynäilysi pimittää.

• Otahan nyt sitten lukutikku... kirjoitti:

>Tottakai tällaisilla palstoilla on vaikutusta julistajamäärään. Miksi ei olisi? Aivan taatusti se myönnetään haaratoimistoissa ympäri maailmaa, mutta ääneen sitä ei sanota.<

No juurihan sen itsekin sanoit. Luoppikset väittivät haaratoimiston TUNNUSTANEEN, että näillä jutuilla on vaikutusta. Itse vahvistit, että ei ole tunnustanut, joten väite toisensuuntaisesta lausumasta on valhe!

Pyhä yksinkertaisuus sentään.

Ja sitten:
        >Itse olen kokenut lapsuuden todistajaperheessä ja sille eivät voi Kuokkasen puheetkaan yhtään mitään, että kokemuksieni pohjalta olen ehdottomasti sillä kannalla, että on hyvä yrittää vaikuttaa nykyajan todistajaperheiden kasvatusmalleihin, että edes jollain olisi helpompi lapsuus.<

Niimpä. En voi mitään sille, että lapsuutesi on ollut vaikea. Vanhempiaan kun ei voi valita. Valitan! Jos omat vanhempasi olivat pönttöjä, se ei ole kuitenkaan sen yleisempää JT piireissä, päin vastoin. Ja tämän toi Kuokkanen julki, joten taas oli osoitettu valheellinen väittämä.

Luin paikallislehdestä, että yli 60%:lla peruskoululaisista on jonkinasteisia mielenterveysongelmia jossakin vaiheessa nuoruuttaan. Sanottiin syynä olevan pääasiassa kotiolot. Eivät varmaankaan ole edes suurimmaksi osaksi JT perheistä, vai mitä?

>Tätähän ei ole konventissa lavalta kerrottu, eikö niin? Ja niistä oli kyse, eikö niin?<

Vedät sitten väittämän esiin, tälle palstalle tyypilliseen tapaan, vain vaikuttimiisi nojaten. Ei siis ole merkitystä tosiasioilla.

Tuo asia ruodittiin Oulun piirikonventissa joku vuosi takaperin. Puhujana toimi muistaakseni J.Palmu.

Niin että tässä ne nyt ovat edelleenkin ne kolme konventissa yksilöityä luopiovaletta Suomesta.

Nyt sitten reippain mielin myöntämään virheesi ja nolostuakin jo sopii, koska näin voimallisesti yritit höynäilysi pimittää.

>>No juurihan sen itsekin sanoit. Luoppikset väittivät haaratoimiston TUNNUSTANEEN, että näillä jutuilla on vaikutusta. Itse vahvistit, että ei ole tunnustanut, joten väite toisensuuntaisesta lausumasta on valhe!

Sekö sitten sanottiin lavalta?

Ja kuten sanoin: se taatusti myönnetään haratoimistossa, mutta sitä ei ääneen sanota. Tämän varmuusluokan asian voi sanoa varmana tietona kun se nyt vain on niin, että netti vie julistajia yhä enenevässä määrin.

>>Jos omat vanhempasi olivat pönttöjä, se ei ole kuitenkaan sen yleisempää JT piireissä, päin vastoin. Ja tämän toi Kuokkanen julki, joten taas oli osoitettu valheellinen väittämä.

Asioiden kieltäminen ei tee asioita olemattomiksi, sen olisi hyvä vartiotorniseuran oppia.

Jos sattuu kuulumaan vartiotorniseuraan niin jonkinlaisen pönttöyden kunniamaininnan jo siitäkin voidaan myöntää. Myönnän sellaisen myös itselleni koska olen joskus sellaiseen kapsahtanut.

En voi myöskään sille mitään, että lähipiirissäni lähes kaikki todistajalapset opetettiin nuhteeseen ruumiillisen kurituksen voimalla. Sellaiseen puuttuminen mielenosoituksella on mitä epäitsekkäintä ja erittäin toivottavaa toimintaa.

Valheeksi on helppo väittää lavalta mitä vain, mutta yleisössä taisi olla yksi jos toinenkin lapsukainen asiasta omaa mieltään..

>>Luin paikallislehdestä, että yli 60%:lla peruskoululaisista on jonkinasteisia mielenterveysongelmia jossakin vaiheessa nuoruuttaan. Sanottiin syynä olevan pääasiassa kotiolot. Eivät varmaankaan ole edes suurimmaksi osaksi JT perheistä, vai mitä?

Ja mitä tämä ajaa takaa? Onko joku väittänyt, että muilla kuin jehovan todistajilla ei ole mielenterveysongelmia?

>>Vedät sitten väittämän esiin, tälle palstalle tyypilliseen tapaan, vain vaikuttimiisi nojaten. Ei siis ole merkitystä tosiasioilla.

Muistaakseni juuri tästä asiasta halusin huomauttaa aluksi: että konventin lavalta kerrotaan vuolaasti valheellisuudesta ja petollisuudesta ja ties mistä halventavasta, mutta konkreettisia näyttöjä ei ole.

>>Niin että tässä ne nyt ovat edelleenkin ne kolme konventissa yksilöityä luopiovaletta Suomesta.

Josko kertaisit vielä ne mielessäsi (tai vaikka uudestaan tänne), koska taisit puhua ohi suusi. Yhtäkään valetta en ole sinun vieläkään huomannut tänne laittaneen, josta olisi yksilöiden puhuttu konventissa. Olen kyllä huomannut, että siellä on parjattu ja yritetty väheksyä luopion ajatusmaailmaa ja vaikuttimia, mutta yhtäkään VALHETTA ei ole yksilöity, niin että se olisi todistettu valheeksi.

• PGentleman
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>No juurihan sen itsekin sanoit. Luoppikset väittivät haaratoimiston TUNNUSTANEEN, että näillä jutuilla on vaikutusta. Itse vahvistit, että ei ole tunnustanut, joten väite toisensuuntaisesta lausumasta on valhe!

Sekö sitten sanottiin lavalta?

Ja kuten sanoin: se taatusti myönnetään haratoimistossa, mutta sitä ei ääneen sanota. Tämän varmuusluokan asian voi sanoa varmana tietona kun se nyt vain on niin, että netti vie julistajia yhä enenevässä määrin.

>>Jos omat vanhempasi olivat pönttöjä, se ei ole kuitenkaan sen yleisempää JT piireissä, päin vastoin. Ja tämän toi Kuokkanen julki, joten taas oli osoitettu valheellinen väittämä.

Asioiden kieltäminen ei tee asioita olemattomiksi, sen olisi hyvä vartiotorniseuran oppia.

Jos sattuu kuulumaan vartiotorniseuraan niin jonkinlaisen pönttöyden kunniamaininnan jo siitäkin voidaan myöntää. Myönnän sellaisen myös itselleni koska olen joskus sellaiseen kapsahtanut.

En voi myöskään sille mitään, että lähipiirissäni lähes kaikki todistajalapset opetettiin nuhteeseen ruumiillisen kurituksen voimalla. Sellaiseen puuttuminen mielenosoituksella on mitä epäitsekkäintä ja erittäin toivottavaa toimintaa.

Valheeksi on helppo väittää lavalta mitä vain, mutta yleisössä taisi olla yksi jos toinenkin lapsukainen asiasta omaa mieltään..

>>Luin paikallislehdestä, että yli 60%:lla peruskoululaisista on jonkinasteisia mielenterveysongelmia jossakin vaiheessa nuoruuttaan. Sanottiin syynä olevan pääasiassa kotiolot. Eivät varmaankaan ole edes suurimmaksi osaksi JT perheistä, vai mitä?

Ja mitä tämä ajaa takaa? Onko joku väittänyt, että muilla kuin jehovan todistajilla ei ole mielenterveysongelmia?

>>Vedät sitten väittämän esiin, tälle palstalle tyypilliseen tapaan, vain vaikuttimiisi nojaten. Ei siis ole merkitystä tosiasioilla.

Muistaakseni juuri tästä asiasta halusin huomauttaa aluksi: että konventin lavalta kerrotaan vuolaasti valheellisuudesta ja petollisuudesta ja ties mistä halventavasta, mutta konkreettisia näyttöjä ei ole.

>>Niin että tässä ne nyt ovat edelleenkin ne kolme konventissa yksilöityä luopiovaletta Suomesta.

Josko kertaisit vielä ne mielessäsi (tai vaikka uudestaan tänne), koska taisit puhua ohi suusi. Yhtäkään valetta en ole sinun vieläkään huomannut tänne laittaneen, josta olisi yksilöiden puhuttu konventissa. Olen kyllä huomannut, että siellä on parjattu ja yritetty väheksyä luopion ajatusmaailmaa ja vaikuttimia, mutta yhtäkään VALHETTA ei ole yksilöity, niin että se olisi todistettu valheeksi.

Haluatteko että vartiotorniseura sanoisi että kyllä työllänne ja sivuistollenne kertyneellä aineistolla on ollut kielteinen heikentävä vaikutus jäsenmäärään ja sen kehitykseen, samoinkuin Jehovan todistajien yksilöiden kristillisen uskon väheneminen sen aktiivi-jäsenien keskuudessa?
        Tämä olisi kuitenkin valhe!
        Vaikkakin hyödyllinen sellainen, se olisi houkuttelevan vaivaton tapa saada 'luopuneet' tyytyväisiksi tilanteeseen ja äkäisimmätkin 'aakanit' hyväksymään tilanne ja vähentämään tyyntyneenä ponnisteluaan Jehovan kansan vastustamisessa.

En tiedä mikä on maailmalla ollut 'luopuneiden leirin' menestys luoda " keskuuteemme paloa" "ikään kuin keskuudessamme tapahtuisi jotain outoa".
        Mutta mitä ilmeisimmin meillä täällä Suomessa, luopuneiden työllä on merkitystä etupäässä ehkä joillekin erotetuille. Jotka ehkä ovat saattaneet miettiä jopa mahdollisuutta palata.
        Nyt heidän sielunsa 'kilpakosijakseen' onkin tullut uutinen ettei kannata tehdä muutoksia. Kenties suuriakin koska vartiotornin totuus on niin suhteellinen. Ja näin hän saattaisi päättyä ajattelemaan, vaikkei täysin asennoituisikaan luopuneiden käsityksiin, voisi hän silti tyytyä tilanteeseensa ja olla tekemättä asian kanssa mitään ponnisteluja. Samanlainen elämänfilosofia saattaisi tietysti vaikuttaa myös joihinkin ns.'heikkoihin'

Ps.
        'Luopuneiden'
        Inhottavimmat valheet ovat muuten ne, jotka tulevat lähimmäksi
        totuutta. Koska niistä on vaikea tunnistaa harhautus!

• PGentleman kirjoitti:

Haluatteko että vartiotorniseura sanoisi että kyllä työllänne ja sivuistollenne kertyneellä aineistolla on ollut kielteinen heikentävä vaikutus jäsenmäärään ja sen kehitykseen, samoinkuin Jehovan todistajien yksilöiden kristillisen uskon väheneminen sen aktiivi-jäsenien keskuudessa?
        Tämä olisi kuitenkin valhe!
        Vaikkakin hyödyllinen sellainen, se olisi houkuttelevan vaivaton tapa saada 'luopuneet' tyytyväisiksi tilanteeseen ja äkäisimmätkin 'aakanit' hyväksymään tilanne ja vähentämään tyyntyneenä ponnisteluaan Jehovan kansan vastustamisessa.

En tiedä mikä on maailmalla ollut 'luopuneiden leirin' menestys luoda " keskuuteemme paloa" "ikään kuin keskuudessamme tapahtuisi jotain outoa".
        Mutta mitä ilmeisimmin meillä täällä Suomessa, luopuneiden työllä on merkitystä etupäässä ehkä joillekin erotetuille. Jotka ehkä ovat saattaneet miettiä jopa mahdollisuutta palata.
        Nyt heidän sielunsa 'kilpakosijakseen' onkin tullut uutinen ettei kannata tehdä muutoksia. Kenties suuriakin koska vartiotornin totuus on niin suhteellinen. Ja näin hän saattaisi päättyä ajattelemaan, vaikkei täysin asennoituisikaan luopuneiden käsityksiin, voisi hän silti tyytyä tilanteeseensa ja olla tekemättä asian kanssa mitään ponnisteluja. Samanlainen elämänfilosofia saattaisi tietysti vaikuttaa myös joihinkin ns.'heikkoihin'

Ps.
        'Luopuneiden'

>>Tämä olisi kuitenkin valhe!

No jos nyt katsotaan, vaikka kastetilastoa tänä juhannuksena käyneiden osalta ja verrataan niitä viisi vuotta sitten kastettuihin niin numerot puhuvat aika selvää kieltään. Sitä ei tietenkään voida laittaa kokonaisuudessaan netin piikkiin, mutta kuka voi puhtaalla omallatunnolla väittää, että netillä ei olisi mitään vaikutusta asiaan?

>>Vaikkakin hyödyllinen sellainen, se olisi houkuttelevan vaivaton tapa saada 'luopuneet' tyytyväisiksi tilanteeseen ja äkäisimmätkin 'aakanit' hyväksymään tilanne ja vähentämään tyyntyneenä ponnisteluaan Jehovan kansan vastustamisessa.

Ei varmasti ole omiaan häivyttämään mahdollisia salaliittoteorioita kun niitä nyt näköjään ihan itsekin osataan teorioida.

>>Nyt heidän sielunsa 'kilpakosijakseen' onkin tullut uutinen ettei kannata tehdä muutoksia. Kenties suuriakin koska vartiotornin totuus on niin suhteellinen. Ja näin hän saattaisi päättyä ajattelemaan, vaikkei täysin asennoituisikaan

Näin on jokaisella oikeus asioista ajatella. Totuudenmukaisia tilastoja on kai silti vaikea saada aikaiseksi.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että useat jotka ovat uskaltautuneet katsomaan netin kautta vartiotorniseuraa silmiin ovat myös nähneet sen syvimmän olemuksen ja jättäneet sen sen tähden. Tämä tietenkin vain minun mielipide ja minullakin on oikeus siihen.

Edelleen pidän myös hyödyllisenä nettiä, jonka välityksellä vartiotorniseuraa toisella tavalla arvioivia kirjoja on helpompi saada käsiinsä, välillä ehkä vain sähköisessä muodossa, mutta ajaa saman asian. Mutta eihän näillä mitään merkitystä mihinkään ole, ei. Kastetilastot tippuvat kohti lattioita, mutta netti ei ole sihen edes osasyynä. Mikä sitten?

>>Samanlainen elämänfilosofia saattaisi tietysti vaikuttaa myös joihinkin ns.'heikkoihin'

Minä pidän heikkoutena sitä jos asioita ei saa tarkastella kuten niitä tulisi tarkastella. Se tekee myös ihmisistä heikkoja. Syystä, että vaikka tieto lisäisikin tuskaa niin se silti vie luulemisen raskaan ja pakonomaisen taakan toisaalle.

>>'Luopuneiden'

Siksi onkin mielenkiintoista miksi seura ei tee tällaisille asioille mitään, vaikka tietoa on nykypäivänä helppo saada ja sen vuoksi epäilyt nousevat yhdestä jos toisestakin perähikiän seurakunnan piipusta.

Josko syksyn "kova pommi" onkin luopioiden valheiden selitysopas nro 1...?

• PGentleman
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Tämä olisi kuitenkin valhe!

No jos nyt katsotaan, vaikka kastetilastoa tänä juhannuksena käyneiden osalta ja verrataan niitä viisi vuotta sitten kastettuihin niin numerot puhuvat aika selvää kieltään. Sitä ei tietenkään voida laittaa kokonaisuudessaan netin piikkiin, mutta kuka voi puhtaalla omallatunnolla väittää, että netillä ei olisi mitään vaikutusta asiaan?

>>Vaikkakin hyödyllinen sellainen, se olisi houkuttelevan vaivaton tapa saada 'luopuneet' tyytyväisiksi tilanteeseen ja äkäisimmätkin 'aakanit' hyväksymään tilanne ja vähentämään tyyntyneenä ponnisteluaan Jehovan kansan vastustamisessa.

Ei varmasti ole omiaan häivyttämään mahdollisia salaliittoteorioita kun niitä nyt näköjään ihan itsekin osataan teorioida.

>>Nyt heidän sielunsa 'kilpakosijakseen' onkin tullut uutinen ettei kannata tehdä muutoksia. Kenties suuriakin koska vartiotornin totuus on niin suhteellinen. Ja näin hän saattaisi päättyä ajattelemaan, vaikkei täysin asennoituisikaan

Näin on jokaisella oikeus asioista ajatella. Totuudenmukaisia tilastoja on kai silti vaikea saada aikaiseksi.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että useat jotka ovat uskaltautuneet katsomaan netin kautta vartiotorniseuraa silmiin ovat myös nähneet sen syvimmän olemuksen ja jättäneet sen sen tähden. Tämä tietenkin vain minun mielipide ja minullakin on oikeus siihen.

Edelleen pidän myös hyödyllisenä nettiä, jonka välityksellä vartiotorniseuraa toisella tavalla arvioivia kirjoja on helpompi saada käsiinsä, välillä ehkä vain sähköisessä muodossa, mutta ajaa saman asian. Mutta eihän näillä mitään merkitystä mihinkään ole, ei. Kastetilastot tippuvat kohti lattioita, mutta netti ei ole sihen edes osasyynä. Mikä sitten?

>>Samanlainen elämänfilosofia saattaisi tietysti vaikuttaa myös joihinkin ns.'heikkoihin'

Minä pidän heikkoutena sitä jos asioita ei saa tarkastella kuten niitä tulisi tarkastella. Se tekee myös ihmisistä heikkoja. Syystä, että vaikka tieto lisäisikin tuskaa niin se silti vie luulemisen raskaan ja pakonomaisen taakan toisaalle.

>>'Luopuneiden'

Siksi onkin mielenkiintoista miksi seura ei tee tällaisille asioille mitään, vaikka tietoa on nykypäivänä helppo saada ja sen vuoksi epäilyt nousevat yhdestä jos toisestakin perähikiän seurakunnan piipusta.

Josko syksyn "kova pommi" onkin luopioiden valheiden selitysopas nro 1...?

• PGentleman kirjoitti:

>>Minusta taas yksi koettelevimpia asioita liittyy tähän 'sukupolvioppiin' ja siihen miten järjestö muutenkin toimii,ei niinkään ulkopuoliseen informaatioon ensisijaisena.

No eipä niin, mutta ulkopuolisen informaation saaminen on tätänykyä niin helppoa netin välityksellä ja kuten tiedät kymmenen vuotta sitten tällaisen informaation saaminen oli huomattavasti vaikeampaa. Ei se voi olla vaikuttamatta luontaisesti uteliaaseen ihmismieleen.

>>Keskeinen kysymys Jt:n keskuudessa tänäpäivänä ei niinkään ole se mikä on 'Totuus" vaan kysymys on siitä, mistä on kysymys myös muissa uskonnoissa ja aatesuunnissa.

Vartiotorniseuran yleinen tila alkaa siis olla jo huolestuttavalla tasolla.

>>Kunpa ne miehet, jotka yrittävät saattaa teitä pois tolaltanne, jopa kuohituttaisivat itsensä!Gal 5:12

Kuten monia muitakin raamatunpaikkoja, myös tätä voidaan käyttää vartiotorniseuraa vastaan. Jospa nuo miehet ovatkin hallintoelimessä vaikuttavia miehiä...

>>No perimmäinen usko tulee useasti viimekädessä sitten kuitenkin, väitän Jumalan kanssa vaeltamisesta.

Siksi joku saattaakin olla ihmeissään kun jehovantodistajaksi kastettaessaan viimeiset kysymykset koskevat lähinnä vartiotorniseuran asemaa jumalisena järjestönä.

• PGentleman
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Minusta taas yksi koettelevimpia asioita liittyy tähän 'sukupolvioppiin' ja siihen miten järjestö muutenkin toimii,ei niinkään ulkopuoliseen informaatioon ensisijaisena.

No eipä niin, mutta ulkopuolisen informaation saaminen on tätänykyä niin helppoa netin välityksellä ja kuten tiedät kymmenen vuotta sitten tällaisen informaation saaminen oli huomattavasti vaikeampaa. Ei se voi olla vaikuttamatta luontaisesti uteliaaseen ihmismieleen.

>>Keskeinen kysymys Jt:n keskuudessa tänäpäivänä ei niinkään ole se mikä on 'Totuus" vaan kysymys on siitä, mistä on kysymys myös muissa uskonnoissa ja aatesuunnissa.

Vartiotorniseuran yleinen tila alkaa siis olla jo huolestuttavalla tasolla.

>>Kunpa ne miehet, jotka yrittävät saattaa teitä pois tolaltanne, jopa kuohituttaisivat itsensä!Gal 5:12

Kuten monia muitakin raamatunpaikkoja, myös tätä voidaan käyttää vartiotorniseuraa vastaan. Jospa nuo miehet ovatkin hallintoelimessä vaikuttavia miehiä...

>>No perimmäinen usko tulee useasti viimekädessä sitten kuitenkin, väitän Jumalan kanssa vaeltamisesta.

Siksi joku saattaakin olla ihmeissään kun jehovantodistajaksi kastettaessaan viimeiset kysymykset koskevat lähinnä vartiotorniseuran asemaa jumalisena järjestönä.

• PGentleman kirjoitti:

>>Vaikutus hengellisyyteen ei omalla kohdalla ole ainakaan ollut heikentävä, tietenkin unohdan aina sen etteivät, kaikki muut ole laillani kaiken inhimillisyyden yläpuolella ,tässä asiassa ja ole samanlaisia luonteeltaan ja ominaisuuksiltaan kuin minä.

Tottahan on toki, että toisia pystyy viemään kuin pässiä narusta yhä uudelleen ja uudelleen, mutta kaikille se ei käy.

Mitä tulee tuohon inhimillisyyden yläpuolella olemiseen niin eikö tuo ollut pikkuisen liioittelua?

>>EHHE Ehee! yritäkkö juuri nyt 'vaikuttaa' minuun? Vakaumukseni näkee tämän, monen vuoden netin käytön jälkeen yhä vitsinä.

Vai näkee vakaumuksesi tämän vaikuttamis yrityksenä. En tiedä voiko puhua nimenomaan vaikuttamisesta, mutta mielestäni vartiotorniseura kirjallisuudessaan käyttää usein raamatunpaikkoja, jotka kertovat juuri siitä itsestään, eikä välttämättä aina niin imartelevalla tavalla. Tämän huomaaminen on ollut iloinen yllätys ainakin minulle. Että järjestö onkin vain järjestö muiden joukossa, joka yrittää oikeuttaa toimintojaan ja tapojaan raamatulla, mutta ajaa itsensä umpikujaan.

>>"Mutta kun ylienkeli Mikael oli eri mieltä kuin Panettelija ja väitteli Mooseksen ruumiista, hän ei uskaltanut lausua tuomiota häntä vastaan herjaavin sanoin,VAAN SANOI: NUHDELKOON SINUA JEHOVA.”

Sitä odotellessa...

• am.ha_arets

olis radiosta nauhotettu konventtiohjelma perjantailta melkein kokonaan (patteri loppui ja osa iltapäivästä meni ohi mutta kuokkasen vuodatus on kokonaisuudessaan) ja lauantailta iltapäiväohjelma kokonaan.

Jos haluat voin toimittaa kopiot sinulle! :)

• ikikiinnostunut

sähköpostitse esim. mp3-formaatissa? mihin osoitteeseen voin ottaa yhteyttä?

• am.ha_arets
        ikikiinnostunut kirjoitti:

sähköpostitse esim. mp3-formaatissa? mihin osoitteeseen voin ottaa yhteyttä?

[email protected]

ainut ongelma taitaa olla se, että tiedostot ovat noin 90-140megaa... ei taida oikein sähköpostilla kulkea... mutta jos kerrot mihin lähetän niin voin polttaa niistä levyn ja pistää postiin. Ja jos haluat niin von laittaa tuon uuden kirjankin samaan pakettiin!

• UskoToivo
        am.ha_arets kirjoitti:

[email protected]

ainut ongelma taitaa olla se, että tiedostot ovat noin 90-140megaa... ei taida oikein sähköpostilla kulkea... mutta jos kerrot mihin lähetän niin voin polttaa niistä levyn ja pistää postiin. Ja jos haluat niin von laittaa tuon uuden kirjankin samaan pakettiin!

Asia koskee konventin mp3-nauhoituksia.

• Syneus(m)

Tässä jotain poimintoja näytteistä:

1. "Internetin parjauskampanja ei ole vaikuttanut milläänlailla toimintaamme"

2. "Voidaan sanoa, että mitä tahansakin tapahtuu se on kuin karavaani. Karavaani jatkaa..se(internetin parjauskampanja)ei karavaanin suuntaa eikä vauhtia muuta mihinkään vaikka tulisi minkälaista räkyttäjää..."

3. "Kerran Russellilta kysyttiin, että miksi sinä et puolustaudu soimaajiasi vastaan. Hän vastasi, että et voi koskaan päästä kovin pitkälle jos pysähdyt potkimaan jokaista haukkuvaa koiraa.

4. "Jos tulee internetin palstoilla syyttelyä, niin ei se meitä kiinnosta"

5. "Jos tulee tiedotusvälineiltä aitoja hyviä kysymyksiä, silloin meidän tiedotusosastomme vastaa niihin."

---
      -Ei käy katteeks

• Arskavain

kuulumisista....Ostin julkaistunn kirjan isältäni....Valitettavasti hän henkii samaa keskustelumattomuutta kuin lavalta halutaan jäsenten tekevän.....Mutta todellakin varmistautukaamme kaikesta...

• Lähimmäinen.

Ihmettelen: miksi menet konventtiin? Mikä on näitten kirjoituksiesi tarkoitus?

• UskoToivo

>>miksi menet konventtiin?

Eikös konventit ole julkisia tilaisuuksia, joihin kaikki "kiinnostuneet" ovat tervetulleita? Minua kiinnostaa, mitä siellä sanotaan. Siksi menen sinne. Siellä tapaa myös monia tuttuja; yksi tapaus kannattaa oikein erikseen mainita. Kun väliajalla tulin vastaan entisen seurakuntani vanhinta ja tämän vaimoa, tervehdimme aluksi, niinkuin tapoihin kuuluu. Sitten tuo vanhin erehtyi kysymään minulta, miten menee? No pakkohan minun oli selittää, että nyt menee paremmin, kun pääsin yli vuoden kestävää seurakunnan vanhinten vainoa pakoon siirtymällä naapuriseurakuntaan. :) :)

"Eeeen halua kuuuunnnellaa", sanoi tuo vanhin kahteen kertaan melkein huutaen laittaen kädet eteensä. Vaimonsa katsoi "huuli pyöreänä" vieressä, että mikähän episodi tässä on menossa. Joka tapauksessa, vanhimmat eivät ilmeisesti halua kuunnella. Miksi he sitten kysyvät, miten menee, jos eivät halua tietää? :)

Kaikkea hauskaa näköjään tulee ihan odottamatta ja pyytämättä, ihan kuin entiselle Suomen pääministerille faksit. :)

Eikö siellä Ruotsissa kaikki olekaan tervetulleita konventtiin, kun olet niin huolissasi siitä, jos minä osallistun konventtiin.

>>Mikä on näitten kirjoituksiesi tarkoitus?

No ajattelin raportoida kuulumisia ja tunnelmia muiden kiinnostuneiden hyödyksi, ihan samalla tavalla kuin laitoin konventtiohjelman nähtäväksi kotisivuilleni, jos joku täällä Suomessa menee ensi viikonloppuna Helsingin tai Tampereen konventtiin. Niin, taisin unohtaa mainita aikaisemmassa jutussa Tampereen. Sori tamperelaiset, olen minä ollut aikaisempina vuosina muutaman kerran Tampereellakin. Silloin konventit pidettiin vielä vanhassa jäähallissa.

• am.ha_arets
        UskoToivo kirjoitti:

>>miksi menet konventtiin?

Eikös konventit ole julkisia tilaisuuksia, joihin kaikki "kiinnostuneet" ovat tervetulleita? Minua kiinnostaa, mitä siellä sanotaan. Siksi menen sinne. Siellä tapaa myös monia tuttuja; yksi tapaus kannattaa oikein erikseen mainita. Kun väliajalla tulin vastaan entisen seurakuntani vanhinta ja tämän vaimoa, tervehdimme aluksi, niinkuin tapoihin kuuluu. Sitten tuo vanhin erehtyi kysymään minulta, miten menee? No pakkohan minun oli selittää, että nyt menee paremmin, kun pääsin yli vuoden kestävää seurakunnan vanhinten vainoa pakoon siirtymällä naapuriseurakuntaan. :) :)

"Eeeen halua kuuuunnnellaa", sanoi tuo vanhin kahteen kertaan melkein huutaen laittaen kädet eteensä. Vaimonsa katsoi "huuli pyöreänä" vieressä, että mikähän episodi tässä on menossa. Joka tapauksessa, vanhimmat eivät ilmeisesti halua kuunnella. Miksi he sitten kysyvät, miten menee, jos eivät halua tietää? :)

Kaikkea hauskaa näköjään tulee ihan odottamatta ja pyytämättä, ihan kuin entiselle Suomen pääministerille faksit. :)

Eikö siellä Ruotsissa kaikki olekaan tervetulleita konventtiin, kun olet niin huolissasi siitä, jos minä osallistun konventtiin.

>>Mikä on näitten kirjoituksiesi tarkoitus?

No ajattelin raportoida kuulumisia ja tunnelmia muiden kiinnostuneiden hyödyksi, ihan samalla tavalla kuin laitoin konventtiohjelman nähtäväksi kotisivuilleni, jos joku täällä Suomessa menee ensi viikonloppuna Helsingin tai Tampereen konventtiin. Niin, taisin unohtaa mainita aikaisemmassa jutussa Tampereen. Sori tamperelaiset, olen minä ollut aikaisempina vuosina muutaman kerran Tampereellakin. Silloin konventit pidettiin vielä vanhassa jäähallissa.

Oliskohan käynyt niin hassusti, että tuolla sun sivuilla tämän vuoden konventtiohjelman yläpuolella olevaan ottamaasi kuvaan (keskelle) olisi eksynyt tämä kuuluisa "äänilaiteveli"?!? :)

• fiipii

Miksi sinä selvästi yrität hätistellä lammasta postumaan Jeesuksen tarhasta?
        Mistä motiivisi on lähtöisin?

• UskoToivo
        am.ha_arets kirjoitti:

Oliskohan käynyt niin hassusti, että tuolla sun sivuilla tämän vuoden konventtiohjelman yläpuolella olevaan ottamaasi kuvaan (keskelle) olisi eksynyt tämä kuuluisa "äänilaiteveli"?!? :)

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä. Yritin zoomailla alkuperäisestä isosta kuvasta, mutta silmiini ei osunut mahdollista "kohdetta". Ehkä katsoin väärästä paikasta. Voisitko lähettää sähköpostiini sen kohdan, mitä epäilet. :)

• Pölkky
        fiipii kirjoitti:

Miksi sinä selvästi yrität hätistellä lammasta postumaan Jeesuksen tarhasta?
        Mistä motiivisi on lähtöisin?

Kerroppas sinä puolestasi mikä idea on kertoa suureen ääneen "uudesta" päätöksestä, minkä hallintoelin on tehnyt? Siinä oli listattu kaikki itsestään selvät asiat. Lyhyesti "päätämme, että emme ole osa maailmasta". Ei mitään uutta..

• UskoToivo
        am.ha_arets kirjoitti:

Tarkastelin uudelleen sitä merkitsemääsi kohdetta, ja minusta näyttää, että hän ei ole minulle tuttu. Niinpä hän ei myöskään ole se kuuluisa veli. Mutta mistä tietää, vaikka hänestä "isona" voisi tullakin äänilaiteveli. :)

• UskoToivo
        UskoToivo kirjoitti:

Tarkastelin uudelleen sitä merkitsemääsi kohdetta, ja minusta näyttää, että hän ei ole minulle tuttu. Niinpä hän ei myöskään ole se kuuluisa veli. Mutta mistä tietää, vaikka hänestä "isona" voisi tullakin äänilaiteveli. :)

>>Mutta mistä tietää, vaikka hänestä "isona" voisi tullakin äänilaiteveli.

Jos tämä nykyinen menettää paikkansa ja suosionsa, niin siinä tapauksessa Seura tarvitsee uuden ja pätevän tilalle. :)

• fiipii

Tunnemme hyvin toisemme ja muistan hänet jo kaukaa vuosien takaa. Saapasjalkainen pikkupoika Harjutorilta muuttui kokemuksesta puhkuvaksi esikuvaksi Afrikasta palattuaan. Pikkuhiljaa hänessä alkoi myös näkyä suuren Johtajan tunnusmerkkejä. Lammasmainen ääni peittää alleen kovuuden, joka nykyisessä Raipessa on.
      Tuon kovuuden ja nykyisen johtajuuden takana on OSAKKUUS.
      Osuus Vartiotorniseuraan ja sen omaisuuteen.

Miksi veli Raipe ei halua järjestön osallistuvan itseään koskevaan keskusteluun netissä ja oikaisevan ilmeneviä virheitä?
      Koska hän (he) tietää, että ovat itse suossa selityksineen ja osallistumalla julkiseen keskusteluun toisi silloin tuon asian myös julkiseksi.

Jokainen palstaa lukeva J-todistaja tiedostaa sen, ettei osaa vastata tai selittää monia tällä palstalla esille tuotuja asioita.
      Seura on aivan yhtä huono selittämää niitä ja kyllä me kaikki sen todellisuudessa hyvin tiedämme. Vaikka J-todistaja ei sitä haluaisikaan tunnustaa ääneen.

• Lähimmäinen.

Voi hyvät ihmiset mitä valheita!!fiipii kirjoitti:Tuon kovuuden ja nykyisen johtajuuden takana on OSAKKUUS.

Olen tavannut veli Kuokkasen muutaman kerran ja voin sanoa:Nöyrempää veljeä saa hakea!

• Emeritus-Corrector
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset mitä valheita!!fiipii kirjoitti:Tuon kovuuden ja nykyisen johtajuuden takana on OSAKKUUS.

Olen tavannut veli Kuokkasen muutaman kerran ja voin sanoa:Nöyrempää veljeä saa hakea!

Ehkäpä näin jos nöyryyttä yrittää etsiä Herätkää-opiston totuuskoulusta.

Tosiasiahan on kuitenkin se, että vartiotornilainen totuuskoulu kasvattaa jäsenistään järjestön mainontaan keskittyneitä kovaksi keitettyjä kylmiä ihmisiä. Jehovalahkon tunneilmaston karuus paljastuu viimeistään silloin kun joutuu kohtaamaan vääryyttä, jota järjestöjyrät eivät halua oikaista vaan hyssyttelevät uhreja kestohokemaalla "odota jehovaa, älä ala itse käymään oikeutta".

-Corrector-

• syytä karttaa

LUOPIOT JA LUOPUMUKSEN HEDELMÄ:

"Kaikissa heidän kirjoituksissaan vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."

"Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49)"

"Näyttää siltä kuin heihin olisi istutettu hulluus, saatanallinen raivotauti."

"Millaisia ovat luopioiden hedelmät ja heidän julkaisunsa? ... Juuri näistä aineksista koostuu demonien pöydässä oleva ruoka, joka on kaikkineen suunniteltu jäytämään Jehovan kansan uskoa."

"Lisäksi useimmat eivät enää pidä lujasti kiinni verta, puolueettomuutta ja Jumalan valtakunnasta todistamisen tarpeellisuutta koskevasta raamatullisesta kannasta."

" propagandaa, jonka tuottajat ovat hylänneet Jehovan pöydän ja pieksevät nyt puheillaan niitä, jotka auttavat meitä omaksumaan "terveellisiä sanoja"?"

PS. "Mielenosoituslahkon" kirjoituksia on syytä karttaa.

• rakentavaa

"Kaikissa "mielenosoituslahkon" kirjoituksissa vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."

• ylen ystävällisen
        Lähimmäinen. kirjoitti:

lampaan sisällä asuu sijoituksiaan vartioitseva susi.

• UskoToivo
        rakentavaa kirjoitti:

"Kaikissa "mielenosoituslahkon" kirjoituksissa vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."

>>"mielenosoituslahkon"

Ihan itsekö keksit noin omaperäisen ilmauksen?

>>kirjoituksissa vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."

Kaikista asioista on tarpeen saada monipuolinen kuva ja mahdollisimman kattava tieto. Hyvien puolien lisäksi on esitettävä myös mahdolliset huonot puolet ja riskitekijät. Otetaan yksi esimerkki.

Kun joku on myymässä vanhaa omakotitaloaan, hänen on kerrottava ostajaehdokkaille myös mahdollisista vesivahingoista, homeongelmista ja muista seikoista, jotka vaikuttavat talon kuntoon ja hintaan. Monet tilaavat kuntotarkastuksen asiantuntijalta, jotta talon TODELLINEN kunto ja tila on esitetty puolueettomasti ja oikein. Ostaja sitten arvioi hänelle annettujen tietojen avulla, kannattaako talo ostaa, ja jos kannattaa, mitä siitä kannattaa maksaa. Jos on tiedossa esim. homeongelma, hän voi varautua tuleviin menoihin ja maksaa talosta siitä syystä ostohetkellä vähemmän.

Kun ihminen etsii tietoa jostain uskonnosta tai järjestöstä, hänellä on oikeus saada tietoa sekä hyvistä että huonoista puolista. On syytä tehdä perusteellinen "kuntotarkastus", jotta tietää, mitä "pakettia" on ostamassa, jos on yleensäkään aihetta ostaa. Ennen ostopäätöstä täytyy tietää myös negatiiviset asiat. Esim. Vartiotorniseuran ollessa kyseessä jos ihminen liittyy jehovantodistajiin, hänen on tiedettävä se, että jos hänet erotetaan tai hän eroaa, hän menettää kaikki ne "ystävät", jotka noudattavat Vartiotorniseuran virallisia ohjeita erotettujen karttamisesta. Jos henkilö tieten tahtoen ostaa tämän "homeisen" järjestön, hän saa sitten itse kantaa mahdolliset seuraukset. Hän on itse vastuullinen tekemästään päätöksestä, jos hän etukäteen on tiennyt KAIKKI asiat.

Jos talon myyjä ei anna oikeaa tietoa talon mahdollisista kosteusvaurioista ostajalle, hän on myöhemminkin vastuussa tästä virheestä. Samoin pitäisi olla Vartiotorniseuran vastuussa niistä "virheistä", joita yritetään pimittää. Se olisi reilua peliä. Nyt kaikki ongelmat ja epäkohdat lakaistaan maton alle, ja kunnollisesta kuntotarkastuksesta ei ole tietoakaan. Mutta vastuu Jehovan edessä säilyy.

• 3nity
        syytä karttaa kirjoitti:

LUOPIOT JA LUOPUMUKSEN HEDELMÄ:

"Kaikissa heidän kirjoituksissaan vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."

"Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49)"

"Näyttää siltä kuin heihin olisi istutettu hulluus, saatanallinen raivotauti."

"Millaisia ovat luopioiden hedelmät ja heidän julkaisunsa? ... Juuri näistä aineksista koostuu demonien pöydässä oleva ruoka, joka on kaikkineen suunniteltu jäytämään Jehovan kansan uskoa."

"Lisäksi useimmat eivät enää pidä lujasti kiinni verta, puolueettomuutta ja Jumalan valtakunnasta todistamisen tarpeellisuutta koskevasta raamatullisesta kannasta."

" propagandaa, jonka tuottajat ovat hylänneet Jehovan pöydän ja pieksevät nyt puheillaan niitä, jotka auttavat meitä omaksumaan "terveellisiä sanoja"?"

PS. "Mielenosoituslahkon" kirjoituksia on syytä karttaa.

Olivatko nuo lainaukset konventtipuheesta? Lähde kiinnostaa.

Kannattaa muuten huomata, että tuossa oli mahtavia perusteluja väitteille. Yhtään "valhetta" ei edes mainittu. Totta se, että exien väitteet murentavat juuri uskoa Vartiotorniin - koska exät ovat exiä juuri siksi, että ovat huomanneet heidän juttunsa päivänvaloa kestämättömiksi.

• Lehtiveli
        rakentavaa kirjoitti:

Tästä on jo keskusteltu aiemmissa keskusteluissa, pidetään tämä keskustelu alkuperäisessä aiheessa ja jatketaan vuodatusta toisaalla, jos sopii.

• pikapuoliin
        UskoToivo kirjoitti:

>>"mielenosoituslahkon"

Ihan itsekö keksit noin omaperäisen ilmauksen?

>>kirjoituksissa vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."

Kaikista asioista on tarpeen saada monipuolinen kuva ja mahdollisimman kattava tieto. Hyvien puolien lisäksi on esitettävä myös mahdolliset huonot puolet ja riskitekijät. Otetaan yksi esimerkki.

Kun joku on myymässä vanhaa omakotitaloaan, hänen on kerrottava ostajaehdokkaille myös mahdollisista vesivahingoista, homeongelmista ja muista seikoista, jotka vaikuttavat talon kuntoon ja hintaan. Monet tilaavat kuntotarkastuksen asiantuntijalta, jotta talon TODELLINEN kunto ja tila on esitetty puolueettomasti ja oikein. Ostaja sitten arvioi hänelle annettujen tietojen avulla, kannattaako talo ostaa, ja jos kannattaa, mitä siitä kannattaa maksaa. Jos on tiedossa esim. homeongelma, hän voi varautua tuleviin menoihin ja maksaa talosta siitä syystä ostohetkellä vähemmän.

Kun ihminen etsii tietoa jostain uskonnosta tai järjestöstä, hänellä on oikeus saada tietoa sekä hyvistä että huonoista puolista. On syytä tehdä perusteellinen "kuntotarkastus", jotta tietää, mitä "pakettia" on ostamassa, jos on yleensäkään aihetta ostaa. Ennen ostopäätöstä täytyy tietää myös negatiiviset asiat. Esim. Vartiotorniseuran ollessa kyseessä jos ihminen liittyy jehovantodistajiin, hänen on tiedettävä se, että jos hänet erotetaan tai hän eroaa, hän menettää kaikki ne "ystävät", jotka noudattavat Vartiotorniseuran virallisia ohjeita erotettujen karttamisesta. Jos henkilö tieten tahtoen ostaa tämän "homeisen" järjestön, hän saa sitten itse kantaa mahdolliset seuraukset. Hän on itse vastuullinen tekemästään päätöksestä, jos hän etukäteen on tiennyt KAIKKI asiat.

Jos talon myyjä ei anna oikeaa tietoa talon mahdollisista kosteusvaurioista ostajalle, hän on myöhemminkin vastuussa tästä virheestä. Samoin pitäisi olla Vartiotorniseuran vastuussa niistä "virheistä", joita yritetään pimittää. Se olisi reilua peliä. Nyt kaikki ongelmat ja epäkohdat lakaistaan maton alle, ja kunnollisesta kuntotarkastuksesta ei ole tietoakaan. Mutta vastuu Jehovan edessä säilyy.

Sitten näkeväni sinulta edes viisi avausta, joissa tuodaan esiin niitä hyviä puolia.

olet nimittäin ollut kyllä valitettavan yksipuolinen tähän asti...

• Siä se porskuttaa!

Nauttii miljuunistansa vaimoineen 40 neliön kaksiossa...

• Emeritus-Corrector
        pikapuoliin kirjoitti:

Sitten näkeväni sinulta edes viisi avausta, joissa tuodaan esiin niitä hyviä puolia.

Kiitos samoin: Toivon pikapuolin sitten näkeväni jehovantodistajilta edes viisi avausta, joissa tuodaan esiin niitä hyviä puolia kristikunnan yhteisöistä ja entisistä jt:ista. Jehovantodistajat ovat nimittäin olleet kyllä valitettavan yksipuolisia tähän asti.

-Corrector-

• Tolppa-JT
        pikapuoliin kirjoitti:

Kovin montaa positiivista asiaa ei konventissa valitettavasti tullut. Näytelmä oli ihan kiva, mutta lavastuksen puute teki kyllä karun tunnelman, vaikka olikin yksi special effect. :) Näytelmää oli kiva seurata muuten 1. Kuninkaiden kirjan 12-13 lukua samalla tarkastaen.

Ei tullut mitään uutta erikoista, vaikka loppupuheessa oikein hehkutettiin "uudesta päätöksestä". Mitä uutta siinä nyt oli. Eihän me tähänkään asti olla oltu osa maailmaa niin miten me nyt sitten uudelleen päätetään, että emme ole osa tätä maailmaa. Ei itsestään selvyyksiä ja Jeesuksen keskeisiä opetuksia tuoda esiin uusina uutisina. Maitoruokaa, maitoruokaa...

Tolppa Tomppa

• Onko arka aihe?
        Lehtiveli kirjoitti:

Tästä on jo keskusteltu aiemmissa keskusteluissa, pidetään tämä keskustelu alkuperäisessä aiheessa ja jatketaan vuodatusta toisaalla, jos sopii.

Et muistaakseni ole keskeyttänyt muiden keskustelujen rönsyilyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      256
      8728
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      296
      5974
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      176
      1935
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1820
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      190
      1392
    6. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      78
      1344
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1237
    8. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      62
      1233
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      1063
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1061
    Aihe