Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

  1. >>Ottamatta kantaa siihen onko todistajien parissa ruumiillinen kuritus hyväksytympää kuin muun väestön joukossa, pidän outona sitä että tästä(kin) halutaan tehdä vain Jehovan todistajien ongelma.

    Ei se toki ole vain jehovantodistajien ongelma.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081612197896_uu.shtml

    Vt-seura käyttää lasten kasvattamiseen liittyvien artikkelien tueksi raamatunpaikkoja, jotka kehottavat kurittamaan fyysisesti. Tämän lisäksi on kyse myös kulttuurista. Uskonnollisesti konservatiivisessa ympäristössä lasten fyysinen kurittaminen ja sen hyväksyminen on itsestäänselvyys. Nämä eivät ole vain jehovantodistajuudessa esiintyviä ongelmia, mutta se ei tarkoita etteikö näitä esiintyisi myös tässä uskonnossa.

    Toivon mukaan tässä asiassa päästään hiljalleen pois ajattelutavasta, joka pitää fyysistä kurittamista lähinnä välttämättömyytenä. Sitä se nimittäin ainakin omassa lapsuudessani oli. Se oli keräilyharvinaisuus jos jossakin perheessä ei käytetty remmilinjaa.
  2. >>Jos olet seurannut vs-foorumin kirjoittelua, tiedät ettei siellä ole hyväksyttyä kuin kirjoittaa tietyn suuntaisesti, muuten viestit poistuvat ja sinut savustetaan ulos tavalla tai toisella.

    En ole huomannut tällaista. Toki esimerkiksi sääntöjä on noudatettava.

    >>Kyse on siis ryhmän harjoittamasta kontrollista.

    Voidaan puhua kontrollista, kyllä. Sääntöjen toteutumista esimerkiksi joudutaan välillä kontrolloimaan.

    >>Vs-foorumilla pelotellaan viestien poistolla, modet tuppaavat sellaisiin väleihin kommentoimaan, joissa ei-toivottu henkilö on paikalla. Toivotut henkilöt sen sijaan saavat käyttäytyä kuten haluavat.

    Sääntöjen noudattamisesta on aina apua, jos pelkää että viestejä voidaan poistaa. Pätee muuten yllättävän monella palstalla.

    >>Vs-foorumi jakaa yksipuolisesti värittynyttä tietoa, jopa täyttä soopaa sekä siellä että täällä. Kaikki kirjoittajat koetetaan saada miellyttämään näitä tiedonjakajia, vääriä tietoja ei oikaista.

    Väärästä informaatiosta ei ole kenellekään mitään hyötyä. Anna ihmeessä palautetta palstalle jos huomaat siellä jotain väärää tietoa.

    >>Tässä vaihessa kirjoittajalle tehdään selväksi ettei todistajuudessa ole mitään hyvää, sitä ei ole ollut eikä tule olemaan.

    Sieltä löytyy ihan ketjukin jehovantodistajuuden hyvistä puolista.