Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tonza1379
tonza1379
tonza1379
Vapaa kuvaus
Aloituksia
254
Kommenttia
5626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>Minusta se vastaa todellisuutta.
Se miten joku on tekemisissä erotetun sukulaisensa kanssa, ei muuta vt-seuran ehdotonta sääntöä siitä. Tässä kohtaa halutaan aina unohtaa nuo kaksi täysin eri asiaa toistensa kanssa.
Vt-seuran mukaan kristityt eivät etsi tekosyitä ollakseen tekemisissä erotettujen sukulaistensa kanssa, niin yksinkertainen on vt-seuran kanta.
Onhan osa meikäläisenkin suvusta meikäläiseen yhteydessä ihan normaalisti, mutta hehän toimivatkin silloin vastoin vt-seuran sääntöjä.
Kyse on vt-seuran säännöstä, ja siitä kuinka tiedottaja valehtelee siitä julkisesti, ei siitä miten jehovantodistajat laiminlyövät tuota sääntöä.
06.10.2008 10:10
Ensiksikin voisit vastata kysymykseeni. Toiseksi, jos haluat keskustella luopiovalheista, avaa ihmeessä uusi keskustelu niistä.
04.10.2008 10:06
>>Täällä on ruodittu asiaa jatkuvasti, eikä ole vielä saatu minua vakuttuneeksi siitä, että Jehovan todistajat olisivat väärä profeetta.
Niin että vt-seura saa höpistä vääriä ennustuksia niin paljon kuin se haluaa, mutta väärää profeettaa se ei siitä tee, niinkö? Mikä sitten tekee jostain väärän profeetan jos eivät väärät ennustukset, joiden väitetään olevan raamatullisia?
03.10.2008 14:03
>>Tulipa juuri jehovalainen vastaus.
Oho, eipä ole tuollaisesta montaa kertaa syytelty.
Kerrottakoon nyt sinullekin että olen entinen jehovantodistaja, joka tarkastelee jehovantodistajuudessa esiintyviä ilmiöitä, ja varsinkin jehovantodistajien uskonnollisen järjestön vartiotorniseuran edesottamuksia kriittisesti. Pidän jehovantodistajuutta epäterveenä uskonnollisena yhteisönä, joka saa aikaan surullisia ihmiskohtaloita ja jossa esiintyy erilaisia epäinhimillisyyksiä.
Tuo ei kuitenkaan estä minua puuttumasta kirjoituksiin, jotka perustuvat täysin huuhaalle, riippumatta siitä ovatko kirjoitukset jehovantodistajuuden kannalta negatiivis- tai positiivisviritteisiä.
02.10.2008 12:52
>>Missähän se kuuluisa päätös viipyy? Ei taida virastoille olla JP:n kiireet niitä päällimmäisiä.
Mikä päätös?
02.10.2008 09:21
>>Miksi minä märehtisin intoilua joka tapahtui 30-40 vuotta sitten?
Vaikka siksi että vt-seurankin mukaan uskontojen historia kertoo uskonnoista hyvin paljon. Mutta niinhän se vt-seuran kohdalla usein menee, muita osoitellaan hyvinkin suurella innolla ja omat toilailut seliselitellään parhain päin. Rehellisyys uupuu täysin. Sama koskee teikäläisenkin tapaa käsitellä omaa uskontoasi.
>>Olen kuitenkin elänyt sillon, eikä meillä mitään erikoisjärjestelyjä sille vuodelle tehty.
Monet muut taisivat silti tehdä. Vt-seurakin tuollaiseen kehoitti, kuten varmasti hyvin muistat.
>>Pitäisikö minun ruoskia itseäni lopun elämää siitä vai mikä tämän keskustelun tarkoitus on?
Keskustelun tarkoitus oli osoittaa tapasi osoitella muita, ja ohittaa omassa uskonnossasi esiintyvät epäkohdat olkapäiden kohautuksella.
>>Kuten näytin, lutteria myöten on yritelty laskea missä mennään.
Joka on hyvin kyseenalaista - oikeuttaa omat mogat kaverin mogailuilla.
02.10.2008 09:19
>>Veikko kamppanioi nyt vertaistukiryhmiä vastaan. Missä sitten erotettu voi purkaa sydäntään?
Hyvä pointti. On hyvin surullinen ajatus että jos vt-seura saisi päättää, mitään vertaistukiryhmiä tai keskustelupalstoja jehovantodistajuudesta ei olisi olemassa. Vt-seura tahtoisi entisten jehovantodistajien jäävän niin sosiaalisesti kuin uskonnollisestikin täysin tyhjän päälle, jotta nämä palaisivat todennäköisemmin sille kuuluisalle oksennukselleen.
02.10.2008 09:09
>>Vähämpä tuittu tietää todistajista
Kummallakohan meistä on ihan perskohtaista kokemusta jehovantodistajuudesta, sulla vai mulla?
>>On paljon jt jotka ovat ns taidemaalareita elikä maalaavat jumalankuvia, jonka jumala just kielsi.
Jehovantodistaja joka maalaa jumalankuvia leipätyökseen, on hyvin pian entinen jehovantodistaja. Yhtälösi ei ole käytännössä mahdollinen.
>>Paljonko muuten liikkuu pimeää rahaa jt ns. talkoissa mutta eihän sitäkään mainita raamatussa.
Eivät jehovantodistajat saa mitään liksaa talkoohommistansa. Hyötyjä on heidän uskonnollinen järjestö vartiotorniseura.
02.10.2008 09:03
>>Tiedottaja puhui muunnettua totuutta
Totta, eli suomeksi valehteli.
>>Jälleen kerran on annettu ymmärtää että perhesuhteet jatkuvat ennallaan vaikka joku eroaisi tai erotettaisiin.
Tiedottaja ja jehovantodistajat häpeävät itsekin karttamisjärjestelyä kun siitä keskustellaan julkisesti. Siksi he intoutuvat hyvin usein vähättelemään ja loiventamaan sitä, jopa valehtelemaan siitä, kuten jälleen tuli ilmi.
Se että jehovantodistajien tiedottaja valehtelee silmää räpäyttämättä näinkin selvästi, kertoo aika paljon kyseisestä järjestöstä.
02.10.2008 08:17
Jehovantodistajat eivät rikastu "tekemällä jumalankuvia". Jehovantodistajat eivät itseasiassa rikastu uskonnollaan sentin vertaa, he ovat suorittajia, likaisen työn tekijöitä.
Ainoita keinoja rikastua jehovantodistajana, jehovantodistajuutta hyväksikäyttäen, on kehitellä yritys, jota vt-seura muodossa tai toisessa tarvitsee. Jäsenten firmoja suositaan siinä missä muissakin yhteisöissä yhteisön jäsenten firmoja.
01.10.2008 15:20
>>Näyttäisi siltä, että jehovantodistajuus -ei pelkästään vääristänyt käsitystäsi Jumalasta- vaan vei usko Jumalaan.
Näin varmasti on, vaikka tuota vääristämiskohtaa en allekirjoita. En ole tuossa suhteessa ollenkaan harvinainen tapaus. Toki jumalkäsitteestäni luopumiseen vaikutti eniten se etten koe tarvetta uskoa sellaiseen, ja ettei jumalista ole mitään todisteita. Unohtamatta sitä kuinka epätieteellinen teos raamattu on, ollakseen jumalan käsikirjoittama.
>>Luulen ettet olisi ateisti, jos uskosi olisi ollut jotain muuta kuin mitä Vartiotorni-seura ym. harhaopit uskosta valehtelevat.
Itse taas väitän tietäväni, että uskon asiat olisivat minulle tasan yhtä yhdentekeviä ilman elämääni jehovantodistajana, kuin nytkin.
01.10.2008 15:15
>>Sekö mielestäsi on raamatussa mainittu Jeesuksen seuraajan määritelmä? Mitä siellä oikein seuraajasta mielestäsi sanotaakaan?
Alun alkaenkaan ei ole ollut kyse kirjaimellisesta sata prosenttisesta, uskonnollismielisestä seuraamisesta, vaan joidenkin hyveiden, kuten suvaitsevaisuuden toteuttamisesta.
01.10.2008 14:46
>>Raamattu ei hyväksy tahallisia tekoja. En usko että jotkut olisivat tieten tahtoen, uskomatta itsekään, kirjoitelleet turhan pitkälle vietyjä kirjoituksia.
Ahaa, eli kun puhuu paskaa vilpittömästi, jehovalla ei ole asiaan mitään naputtamista, vaikka paskanpuhuminen koskisi jehovan suunnitelmia, joista paskan puhumisen jehova on kieltänyt. Metkaa tuo jehovantodistaminen.
>>Mitä puhdistettavaa ja jalostettavaa siinä on jos ei ole matkan varrella ole muninutkin?
Hehheh, että nyt on raamatullinenkin oikeus puhua mitä sattuu asioista, joista raamattu kieltää puhumasta mitä sattuu. Noin se homma toimii.
01.10.2008 14:45
>>Onhan noita äänitetty ja nettiin laitettu. Ei kuulostanut ollenkaan epämiellyttävältä.
Ei se epämiellyttävää olekaan jos henkilö on jo päättänyt lähteä lahkosta.
Mitkään äänitteetkään eivät kuitenkaan voi kertoa kuinka ahdistunut kuulusteltava voi olla jos tällä on pelissä kaikki sosiaaliset suhteensa, perheensä, sukunsa, maineensa seurakunnassa ja moni muu asia.
01.10.2008 12:13
>>Jt-n oikeuskomitea on erittäin epämiellyttävä kokemus. Miten mielestänne voisi parhaiten tukea ystäväänsä tällaisen tilanteen edessä?
Mielestäni oikeuskomitea on kokemuksena epämiellyttävä silloin jos usko vt-seuraan on vielä olemassa. Jos komiteassa on kuultavana uvkon menetyksestä vt-seuraan, niin tokkopa tuo kovin vaikea paikka on? Toki voin olla väärässä, enhän tunne tai edes tiedä ystävääsi ja hänen tapaansa reagoida eri asioihin.
Jos tuet ystävääsi olemaan komiteassa mahdollisimman rehellinen itselleen ja komitealle, se kai kantaa jo sellaisenaan pitkälle.
Vaikka itse komitean edessä ollessani vielä uskoin vt-seuran ylivertaisuuteen uskonnollisilla markkinoilla, en silti jostain syystä stressannut komiteaa ollenkaan. Ehkä se johtui siitä että olin tehnyt selväksi oman kantani ja tiesin mitä siitä seuraa: minun oli pakko erota järjestöstä. Komiteaistunto ei siksi ollut minulle ollenkaan epämiellyttävä tilaisuus. Tuo johtui myös siitä ettei komiteassa toimineilla vanhimmilla ollut minuun minkäänlaista valtaa. En kokenut heidän olleen ylivertaisessa asemassa minuun verrattuna.
Usein kun komitean eteen joutuu joku joka haluaa pysyä seurakunnassa ja joka ehkä katuisikin tekosiaan, tilanne on aivan toisenlainen. Mutta ystävälläsi ei kai ole mitään kaduttavaa, tai halua jäädä seurakuntaan?
01.10.2008 11:07
Jotta epäolennaisuuksiin takertumisesi ei saisi liiaksi huvittavia piirteitä, käsitellään vt-seuran profetioita sitten vaikka väärinä ennustuksina. Hyväksyykö raamattu?
01.10.2008 10:00
>>mutta onko ateismi ratkaisu uskonnon tuomiin ongelmiin?
Joillekin se on. Ei kai se ole sinulta pois?
>>Helppo ratkaisu se varmasti on, mutta onko ateismissa totuus?
Kutsuisin ateismia kaikeksi muuksi kuin helpoksi ratkaisuksi uskovaiselle tai jossain uskonnossa vaikuttavalle henkilölle. Vapauttavaa se saattaa lopuksi olla.
Ateismi ei ymmärtääkseni yritäkään esittää mitään Ainoaa Oikeaa Totuutta maailmankaikkeudesta tai sen tarkoituksista. Itselleni ilman jumaluuksia eläminen on ainoa vaihtoehto jotta pitäisin rehellisyyteni. Minulla kun ei ole minkäänlaista tarvetta uskoa yliluonnolliseen kaikkivaltiaaseen, miksi ihmeessä pettäisin itseäni ja muita väittämällä uskovani sellaiseen?
>>Totuutta se ateistikin etsii, vaikka viimeisenä sen suostuu myöntämään.
Itse olen ainakin hyväksynyt sen ettei minun tarvitse tietää tai ymmärtää 'the Totuutta' kaikkeudesta tai sen tarkoituksesta. En sen vuoksi koe edes etsiväni sitä. Keskityn olennaiseen: elämiseen tätä elämää, joka on ainoa todistettu elämä.
>>Mitä tarkoitat fantasialla? Onko usko ja fantasia sinulle synonyymeja?
Tietyllä tavalla kyllä. Minulle usko merkitsi toivoa. Kai fantasiointia voidaan pitää myös eräänlaisena toiveajatteluna.
>>Usko Jumalaan ei tarvitse uskontoa.
Josta olemme täysin samaa mieltä.
01.10.2008 09:05
>>Silloinhan sanoin, ettei se kenenkän seuraajaksi tee. Yhtä hyvin voisi olla budhalainen.
Halusit JP:n pään vadille, keinolla millä hyvänsä. Vääristit tämän kirjoituksen todellisen merkityksen jotta pääsisit teloittamaan JP:n julkisesti, koska tämä on mielestäsi liian suvaitsevainen. Farisealainen otteesi uskoon ja sen toteuttamiseen on kovin kaukana minkäänlaisesta rakkaudellisuudesta tai armosta.
01.10.2008 08:54
>>kyse profetiasta,jos henkilö:
"Määritelmän arvostelu
David L. Petersen on arvostellut Weippertin määritelmää siitä, ettäse painottaa liikaa tietynlaista henkilökohtaista kokemusta profetian edellytyksenä."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Profetia
Jätit sitten informoimatta ettei profetian määritelmä suinkaan ole kiveen hakattu. Jätit myös vastaamatta suoraan kysymykseeni "Toisinsanoen raamatusta saa siis laskeskella järjestönä, yksilönä ja minä tahona tahansa, mitä tahansa, mutta se ei ole profetioimista?".
>>Profetiat on jo jonkun toisen saamia ja raamattuun kirjoitettu. Sen lukija tietenkin yrittää parhaansa mukaan tulkita profetiaa. Tulkinta ei ole tietenkään itsestään selvää hommaa.
Ja kun vielä muistaa että vt-seura on verrannut jehovantodistajia suoraan Hesekieliin, profeettaan, profetioimista koskevassa kirjoituksessa, asiaa ei voi juuri selvemmin enää esittää.
01.10.2008 08:46
Jaahas, eli jos meikäläinen kertoo sinulle että kolmen vuoden päästä on harmagedonin tuleva, ja että olen laskeskellut sen raamatusta, niin sinäkö et kolmen vuoden päästä ojenna minua, että 'raamatullinen näkemykseni' oli väärä profetia?
Toisinsanoen raamatusta saa siis laskeskella järjestönä, yksilönä ja minä tahona tahansa, mitä tahansa, mutta se ei ole profetioimista?
30.09.2008 21:02
80 / 282