Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. Ensiksikin voisit vastata kysymykseeni. Toiseksi, jos haluat keskustella luopiovalheista, avaa ihmeessä uusi keskustelu niistä.
  2. >>mutta onko ateismi ratkaisu uskonnon tuomiin ongelmiin?

Joillekin se on. Ei kai se ole sinulta pois?

>>Helppo ratkaisu se varmasti on, mutta onko ateismissa totuus?

Kutsuisin ateismia kaikeksi muuksi kuin helpoksi ratkaisuksi uskovaiselle tai jossain uskonnossa vaikuttavalle henkilölle. Vapauttavaa se saattaa lopuksi olla.

Ateismi ei ymmärtääkseni yritäkään esittää mitään Ainoaa Oikeaa Totuutta maailmankaikkeudesta tai sen tarkoituksista. Itselleni ilman jumaluuksia eläminen on ainoa vaihtoehto jotta pitäisin rehellisyyteni. Minulla kun ei ole minkäänlaista tarvetta uskoa yliluonnolliseen kaikkivaltiaaseen, miksi ihmeessä pettäisin itseäni ja muita väittämällä uskovani sellaiseen?

>>Totuutta se ateistikin etsii, vaikka viimeisenä sen suostuu myöntämään.

Itse olen ainakin hyväksynyt sen ettei minun tarvitse tietää tai ymmärtää 'the Totuutta' kaikkeudesta tai sen tarkoituksesta. En sen vuoksi koe edes etsiväni sitä. Keskityn olennaiseen: elämiseen tätä elämää, joka on ainoa todistettu elämä.

>>Mitä tarkoitat fantasialla? Onko usko ja fantasia sinulle synonyymeja?

Tietyllä tavalla kyllä. Minulle usko merkitsi toivoa. Kai fantasiointia voidaan pitää myös eräänlaisena toiveajatteluna.

>>Usko Jumalaan ei tarvitse uskontoa.

Josta olemme täysin samaa mieltä.