a_m_p99

Parin seefferin omistaja. Luulin ottavani vahtikoiria,muuutta kyllä noi on niin kaikkien kavereita kunhan saa ensin nuuhkaista :D
Naiset ovat parhaita autokuskeja!
Naiset ovat parhaita esimiehiä!
Naiset osaavat ja tietävät parhaiten KAIKEN! Naiset ovat parhaita metsästäjiä,veneilijöitä, kouluttajia, mekaanikkoja... itse asiassa parhaita ihan missä vaan!
Ja te miehet jotka haluatte tätä kommentoida: Kommentit suuruusjärjestyksessä, pienimunaisin saa aloittaa... :D
Kotimaa: SUOMI-ESPANJA-TURKKI-THAIMAA, tarkemmin marraskuu-maaliskuu thaikkulassa ja loput ajat suomi-espanja-turkki akselilla. Tästä voi päätellä, että vihaan talvea ja varsinkin kolaamista!!!
Ammatti: Ei ehkä mikään naisellisin :D
Työskentelen: Yrittäjä, ei edelleenkään mikään naisellisin :D
Siviilisääty: --- ???---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi, 3x äippä ja enempää ei tuu!!!!
Messenger: Oli kunnes loppui
Email: luen 100 kertaa päivässä
IRC: on,mutta en käy
- Myynnissä siis tavallisilla ovilla. Ei lambo saranoilla jotka olivat ennen.
Lisää tietoa löytyy autosta ja valmistuksesta googlettamalla lla tuning - Niin no kyllähän sielä on lasten isän uusi kihlattukin kun asuu nykyään hänen kanssaan.
- Meillä on yhteishuoltajuus ja kyllä lapset sopeutuu kahteen kotiin. Asennekysymys viikko-viikko.
Pojat 5v,6v ja 8v.
Miksi pitäisi erottaa lapset isästään eron tullessa. Lapset näin haluaa joten näin mennään. Kellään ei ole mitään valittamista.
Ainut vaan että näin äitinä kaipuu iskee suurena lasten mennessä isän luokse itselle.
Reilun vuoden menty näin. - Näin yrittäjänä voin sanoa että työnantaja tekee aina päätöksen,mutta kuunneltava myös työntekijää.
4 viikkoa ennen pitää mainita lomasta.
Loman on sijoituttava 2.5.-30.9 väliseen ajankohtaan.
Näin on laissa määrätty,mutta yrityksessä on poikkeuksia. - Autoon onnistuu rahoitus jossa on 30% käsiraha, pitää olla puhtaat luottotiedot, ikää vähintään 25v sekä vakituinen työpaikka.
Lisätietoja autosta ja myöskin rahoituksesta soittamalla. - Lisäsin äsken myyntiin auton,mutta ei ihan tuohon hintaan lähde.
Kesäinen ja sporttinen tosin ainakin. - Ei todellakaan. Mahdoton ajatus!
Olen ollut yrittäjä vuosia. Miehellä ollut oma firma 20 vuotta.
Jos meidän pitäis laittaa firmat yhteen ja puhaltaa yhteen hiileen niin jo tultais alas rominalla.
Molemmilla menee erikseen hyvin ja koskaan ei yhdisty kuin asunto ja perheeseen kuuluvat velat.
Jos pitäis olla yhdessä 24/7 niin kyllä olis liikaa. Vaikka rakastankin 110% miestäni niin liika on liikaa.
Joillakin voi toimia,mutta meillä ei. Molemmat haluaa luoda omaa uraa ja molemmat niin jääräpäisiä ettei sovi ajatukset saman pöydän ääreen.
Kaiken muun olen valmis jakamaan,mutta yrityksen haluan pitää vain ja ainoastaan omissa käsissä. - Ei se paljonko tienaa merkkaa juurikaan vaan se kuinka paljon menee juokseviin kuluihin ja pakollisiin muihin menoihin.
Aina tuntuu että laskuja laskun perään maksettavana ja laskut vaan suurenee joka vuosi.
Jos en tienais näin hyvin vaihtaisin alaa tuhatta ja sataa,mutta lainoja kiitettävästi ja pakko pitää tasanen taso vaikka henkisesti välillä ihan lopussa.
Enemmänkin vois tienata,mutta yli 50 tuhannen ei kannata tehdä tai tienaa muuten verojen kans plus miinus nolla. Niin syvältä suomen verotus on.
Toiminimellä toimin kun kannattavampaa ja pystyy laittaan eniten sivuun. Vähän kun oma tili ja rahapussi.
2001 vuodesta samalla markkinointialalla. Laajentanut vaan vähän väliä kun tuntunut hyvältä ja kannattanut. - siis näkyvään...
- Itse otin tatuoinnin kun olin 16. Ainut mikä kaduttaa on että tein liian pienen ja siron. Nyt joutuu korjailemaan.
En antais muuta vinkkiä kuin katsoa paikka tarkkaan mihin sen haluaa.
Tatuoinnin tekijä kysyi onko minulla lupa ottaa. Vastasin että kyllä. Ei sitä sen kummemmin alettu tarkistelemaan. Sanoi vain että jos olisin ottanut näkevään paikkaan olisi halunnut olla 100% varma vanhempien luvasta. - Egyptissä käytiin koko perhe.
Lapsilla kaikki mahdolliset rokotukset A,B ja AB malaria tehorokotuksia myöden.
kaikki jäykkäkouristukset, poliot ja muut tavalliset.
Itsellä ei mitään.
Onneksi lapsilla oli koska sai sellaset taudit että oksat pois. Viikon oksensi putkeen ja lopuksi pelkkää verta oksennus ja uloste.
Kyllä nykyään reissataan euroopan maita ja muksut alkaa ettiin piilopaikkaa jos puhuu edes vähän kauemmaksi lähdöstä :D
Influessa rokotteita ei olla otettu eikä oteta. - Moikka.
Onko tottunut lapsiin? - En voi muuta sanoa kuin että itsellä muksut tehty todella pienellä ikäerolla suunnitellusti ja olen erittäin tyytyväinen. Kolmen vuoden sisään kolme.
Nyt muksut 7v,6v ja 5v ja elämä aivan ihanaa. Muksut leikkii yhdessä ja kiinnostuksen kohteet samoja.
Tosin en edes väitä että oli helppoo kun muksut oli vastasyntynyt 1v 2v. Oli todella raskasta,mutta samalla niin herkkää, koskettavaa ja päivittäin joku oppi uutta ja ihmeellistä. - Tottakai lapsi kuluttaa sähköä,mutta vaikka lasta ei olis niin ei sähkölasku silti euroissa alaspäin menis kun ehkä 5 euroa jos sitäkään. Ei meillä ainakaan noussu sähkölasku kun lapsia tuli.
Sähkölasku jokatapauksessa maksettava oli lapsia tai ei niin miksi ihmeessä se otetaan lapsilisästä?
Lapsilisä on tarkoitettu lapsen harrastuksiin, leluihin ja vaatteisiin.
Olen samaa mieltä että ei alle 3 vuotiaita päiväkotiin vaan jompikumpi hoitaa kotona. Vanhemmille vuorotyö ja erivuorot niin tasapuolisesti jaettu työ ja koti. - Mites sitten jos mennään velkoihin. Rikkailla kun niitä on enemmän kuin köyhemmillä. Vaikka lapsille menee 60% joka kuukausi niin itse maksan kovaa asuntolainaa kahdesta asunnosta, autolaina ja yritykseni lainat.
Eikö se sitten pitäis mennä myöskin niin että valtio auttaa suurissa veloissa olevia nuoria yrittäjiä ettei talous horju ja tuu lisää maksuvaikeuksissa olevia ihmisiä.
Entäs kun ollaan suomalaisia ja töissä ulkomailla. Joudutaan kuitenkin maksamaan omasta pussista 7v ja 5v koulunkäynti 2x 390€/kk ja 4v päivähoito 640€/kk.
Ei mun mielestä ihan tasan mene kaikki.
Vaikka tienaan hyvin niin ulkomailla pikkusen kalliimpaa ja maksullista ihan peruskouluista alkaen jotka suomessa ilmaisia.
Lapsilisällä saa kuitattua täälä kouluruuat. Rikkaillekkin suuri plussa.
Helppo se on suomesta huudella missä mikään ei maksa mitään ja silti kitistään kovia maksuja. - Päivähoitoon en ota kantaa, koska itse maksan suurimman, koska en ole ilmoittanut tulotietoja päiväkodille ja kaupungille. Mun palkkaus ei kuulu kun mulle ja pidän sitä henk. koht tietona :D
Mutta lapsilisät. Meillä menee automaattisesti lapsilisästä 60% kaikille suoraveloituksena suoraan omille tileille. Ipanat vasta 4v, 5v ja 7v. Tilin saa auki kun täyttää 16v.
Saa itse päättää laittaako opiskeluun, mopokorttiin/mopoon vai säästääkö ajokorttiin.
Mutta tasa-arvo kunniaan joka tapauksessa ja kaikille samansuuruinen lapsilisä. Ei ole lasten vika jos vanhemmat tienaa hyvin ja joutuis siitä kärsimään tulevaisuudessa.
Kaikilla tietty oma mielipide asiaan ja kaikki on niin perheestä ja perhetilanteesta kiinni.
Ei ole mitään yhtä kaavaa joka miellyttäis kaikkia. - 15 todellakin pystyy asumaan omatoimisesti. Tottakai riippuu täysin nuoresta ja mitään ei voi yleistää.
Maallahan se on yleisempää että joutuu nuorena lähtemään kaupunkiin lukion ja ammattikoulun perässä.
Itselle ois tullut 140km päivässä matkaa kouluun, joten oli helpompi muuttaa pois, omilleen.
Koulun jälkeen hetkeksi iltatöihin ja viikonloput meni töissä. Rahaa ei juurikaan vaatteisiin ja menoihin jäänyt,mutta sai sillä ruoat, bussikortin ladattua ja vuokran maksettua.
Henkisesti oli välillä raskasta, varsinkin syksyisin ja talvisin pimeällä.
Vuokrasopimukseen tarttee vanhempien allekirjoitukset.
Alle 16v ei saa tukia.
Jotkut muuttaa koulun perässä pakosta omilleen että sais sen ammatin. Ei kaikki ole aina niin yksinkertaista.
Mutta heti kun muutin omilleni 15 vuotiaana niin alko koulussa numerot paraneen ja näki ettei raha puussa kasva ja sen eteen on tehtävä töitä.
Kauhulla ajattelen kun taas maalla asutaan ja itsellä 4v,5v ja 7v pojat että koska on kaupunkiin muutto. Sydäntä riistävää. - Älä silti yleistä. Osa todellakin ottaa lapset työpaikalle. Jotkut asuu jopa ulkomailla ja ottaa sielä lapset mukaan töihin ja reissaa lasten kanssa maasta toiseen. Myöskin suomessa sama käytäntö. Viihdykettä ja ajankulua vain mukaan ja kaikki sujuu ongelmitta. Lapset 3v, 4v ja 6v. Siitä asti menty näin kun nuorin lapsi oli 4kk. Samalla mukavasti rapsahti tilille vanhempainrahat ja hoitotuet kun teki töitä.
Järjen käyttö sallittua... työnsä voi itse valita ja ottaa sellaisen että koko perhe nauttii. - Kyllä silti pidän huippuna kun lennettiin evakuointikoneella egyptistä suomeen mellakoitten takia kun air teki stopin ja hajos moottorivikaan.
Silloin kun lähdettiin matkalle niin kaikki maassa oli hyvin ja rauhallista.
Tarkotus oli olla pidempään ja oli menopaluut hoidossa ja maksettu. Mellakoitten takia oma lento peruttiin ja jouduttiin tuleen kyseisellä evakuointilennolla ja maksaan 6x320€ ylimääräistä.
Oma paluulippu saatiin vaihdettua,mutta matkatoimisto ei suostu vaihtamaan kun kyseiseen maahan. Varmaan mennään uudestaan ja jäädään sinne kun pelkkä meno kaikilla :D