Vapaa kuvaus

Aloituksia

20

Kommenttia

689

  1. Mjoo, tässä menee taas nuo fysiikan käsitteet sekaisin. Lukaiskaapa Metusalemin kirjoittamat tekstit ja hukatkaa toivenrippeenne. Pikaisiin toipumisiin!

    Sähkömagneettikenttä ei liity millään tavalla antigravitaatioon. Lisäksi toisesta linkistä:
    "NOTE: Danger Will Robinson! Some of the following information is serious, and some is nonsense. Some of the things that might at first seem to be
    nonsense, are not. And some things referenced below, which come from serious credentialed sources, are in fact nonsense. Whatever the case, it's been included. Good luck sorting it out. Understanding gravity is a matter of time."

    "Anti-gravity is a hypothetical means of countering or otherwise modifying the effects of gravity, typically in the context of spacecraft propulsion. Such systems are limited to the realm of science fiction given the current understanding of the way gravity works, but this has not stopped legions of hopefuls from making various spinning disks and magnets in hopes of perfecting such a device" :)
  2. Suomalaiset jotka sanovat itseään jumalaan uskovina tuskin muuttaisivat uskoaan tai edes huomaisivat muukalaisten olevan ristiriidassa uskonsa kanssa - ja varmaan tuskin olisikaan. Nämä ihmiset tuskin ovat hartaita uskovia, mutteivät mielellään luettele itseään ateisteiksikaan. Agnostikoiksi luultavasti kallistuvat siis enemmänkin, ja meille opetetun mallin mukaan siis mukailevat vain kristinuskoa.

    Minun mielestäni taas sinä aliarvioit ja minä sinun näkökulmastasi yliarvioin ihmisten mieltä ja käyttäytymistä. Sinä selkeästi kuvittelet sen totaalisen eläimelliseksi ja ryhmäsieluiseksi tässä aiheessa. Toisin sanoen täysin vailla omaa järjellistä ajatusmaailmaa sekä kykyä oivaltaa milloin olla rauhallinen ja kuinka asioihin kuuluisi suhtautua. Ihminen on kautta aikojen kyennyt suorastaan uskomattomissa määrin sopeutumaan ympäristöön ja yllätyksiin, kyse ei siis ole selkeästi siitä miten minä tai sinä tilanteessa käyttäytyisi.

    No entä ihmisen ulkomuotoa imitoivat robotit, humanoidirobotit? Eivätkö nekin ole jumalanpilkkaa ja vastoin kristillistä maailmankuvaa. Kuinka ihminen voisi asettua jumalaksi jumalan paikalle? Eikö tästäkin pitäisi syntyä sekasortoa tai paniikkia? Japanissa ei ainakaan. Eikö kristinuskon vastaisia ajatuksia ole osoitettu ja jopa tehty nykyaikana tuosta paljon välittämättä, ja tuskin kovin monen jumalaan uskovan maailmankuva on siitä totaalisesti sirpaloitunut.

    Jos muukalaisteknologiaa olisi hyödynnetty, se olisi näkynyt selkeänä harppauksena lentokone- ja avaruustekniikassa. Kyse ei ole siitä, että tietäisikö esimerkiksi sen pilotti tämän teknologian olevan peräisin ulkoavaruudesta, vaan siitä, että tuo teknologian kehitys todella näkyisi. Kahdenkymmenen vuoden aikana ei kuitenkaan ole tapahtunut juuri minkäänlaista kehitystä avaruusteknologiassa. Ihmiset ovat olleet kyllä kautta aikojen hyviä matkimaan ja kehittelemään asioita esimerkin perusteelta. Muukalaisteknologiassa luultavasti pienestäkin asiasta vihiä saadessa hypättäisiin iso harppaus eteenpäin.

    RISTIretket ovat mahdollisesti hieman triviaali esimerkki jo kaukaisen ajankohtansakin takia, mutta otettakoon ne nyt kuitenkin tarkastelun kohteeksi. On totta, että keskiajalla kirkon ja uskonnon rooli oli esimerkiksi Euroopassa merkittävämpi kuin nykyään. Kuitenkin myöskään ristiretkien taustat eivät ole suinkaan yksiselitteisiä.

    http://atheism.about.com/od/crusades/a/crusades_3.htm
    http://website.lineone.net/~ssleightholm/dict/glossary/crusade.htm
    http://www.edwardtbabinski.us/sheldon/crusades.html
    http://www.johanniterorden.dk/gb/historie/1a.html
    http://www.christianitytoday.com/ct/2005/118/53.0.html

    "Asia Minor, the chief source of Byzantine revenue and troops, was lost. Nicea fell to the invaders in 1092, bringing the Turks perilously close to Constantinople, the Byzantine capital. The new emperor, Alexius I, sent emissaries to Pope Urban II, pleading for mercenaries to aid in the rescue of lost territories."

    - Ristiretkien takana olivat Itä-Rooman hallitsijoiden pyrkimykset turvata joukkojen ja verotulojen saanti.

    "A military expedition against the Turks held out a lot of promise, not least of which was the possible reunification of the Eastern and Western churches, should the West prove capable of defeating the Muslim menace which had for so long plagued the East. Aside from that, however, was the fact that if Constantinople fell then all of Europe would be open to invasion, a prospect that weighed heavily on the minds of European Christians."

    "Another cause for the Crusades was the increase in problems experienced by Christian pilgrims in the region. Pilgrimages were very important to European Christians for religious, social, and political reasons. Anyone who successfully made the long and arduous journey to Jerusalem not only demonstrated their religious devotion, but also became beneficiaries of significant religious benefits."

    Toisin sanoen myöskään ristiretkien takana ei suinkaan ollut yksiselitteisesti uskonnon levittäminen uskonnon takia tai uskonnolliset ristiriidat vaan valtapolitiikka (Itä-Rooman keisarin taholta). Taloudellisten ja valtapoliittisten syiden lisäksi eräs keskeinen syy lieni katoliselle kirkolle suojata omien kannattajiensa turvallisuus, mikä taas on täysin luonnollista mille tahansa organisaatiolle eikä liity millään tavalla uskontoon.

    Myönnettäkööt, että keskiajalla johtuen mm. Vatikaanin maallisesta mahdista uskonto oli keskeisemmässä asemassa ihmisten elämässä kuin nykyään. Näin ei kuitenkaan ole ollut karkeasti viimeiseen neljään sataan vuoteen (erityisesti protestanttiset maat, huom USA!). Lisäksi on huomiotava, että tämäkin pätee tarkalleen vain länsi-rooman/Katollisen kirkon hallitsemaan alueeseen, joka globaalissa mittakavaassa on varsin pieni.

    Tarkemmin ajateltuna siinä ajatuksessa, että ristiretkien sotia käytiin uskontojen takia ei ole mitään järkeä! Korkeintaan voidaan väittää, että ristiretkiä käytiin uskontoja tulkitevien tahojen valtapoliittisista pyrkimyksistä johtuen. Esimerkiksi 1500 ja 1600-lukujen uskonsotia (esim 30 vuotinen sota) ei todellakaan käyty uskontojen takia!

    Voidaan myös kysyä mikä on vaihtoehto uskonnoille? Ateismiko, joka ei ideologiana poikkea suoranaisesti uskonnoista kovinkaan paljoa ja jonka levittämiseksi on ihmiskunnan historiassa ehditty tehdä vielä enemmän tuhoa kuin uskontojen levittämiseksi?

    Uskonnon ja tulkinnan erottaminen ei todellakaan ole pilkunviilausta koska mitä tahansa asiaa voidaan tulkita väärin.

    Odotan siis yhä esimerkkejä _uskontojen_ takia käydyistä sodista. Tekosyynähän sodan aloittamiseen voi käyttää mitä tahansa, vaikka jalkapallopeliä.

    http://www.onwar.com/aced/data/sierra/soccer1969.htm

    Perun kadonneesta Mochet kulttuurista on niin vähän tietoa, että tätä yksittäistapausta ei kannata alkaa edes käsitellä. Teorioita on useita.