Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin kuin aurinko taivaalla paistaa, niin selvä on lapsikastekin Raamatussa. Kaste on sama kuin Jeesus (Gal.3:27) ja Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, joten kaste kuuluu imeväisellekin (Room.6:3,5).
20.04.2014 12:15
Nim, cxvdhfghfd taidat elää omassa maailmassa ja nähdä omia unia. Siitä vaan vapaasti, satusetiä on maamme täynnä.
20.04.2014 10:30
Jeesus lähetti ja valtuutti apostolit, myöskin Pietarin julistamaan evankeliumia ja siis myös toimittamaan kasteita.
20.04.2014 10:07
Anteeksipyynnön tein käytöksestäni ja huonoista sananvalinnoista, mutta en opillisesta näkemyksestäni.
20.04.2014 10:04
Talonpoikien murha- ja ryöstöjoukkoja vastaan toimet, kuuluukin maalliselle hallinnolle. Esivalta ei näet turhaan miekkaa kanna, vaan laittaa väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen toteen. Se joka tekee väärin, on syytä pelätä.
Olin minä konna tai pyhimys, tarkkaa oppia, se on Jumalan.
20.04.2014 09:58
On jo luterilaisen uskonpuhdistuksen oppi, että sota käydään Jumalan sanalla, eikä miekalla hengellisissä asioissa.
Hätä kasteessa ns. siunataan kaste julkisesti kirkossa vahvistaen, ei uudesti kasteta.
Raamatussa kasteen merkitys ei ole uskovien kaste, vaan uskoon tulevien kaste. Siitä voit palstalla otetuin Raamatun kohdin kyllin lukea.
Uudelleen kastajat ovat niitä, jotka toimitavat kasteen uudelleen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kasteita voi olla, jopa moniakin. Raamatussa ja Luterilaisuudessa, kaste on liittona aina Jumalan puolelta voimassa ja kaste on määrältään yksi. Tarvitsemme aina uudelleen uskomista, emme koskaan uudelleen kastamista.
Luterilainen opetus ei miekkatyöllä hyväksy kasteita, eikä ole koskaan hyväksynyt. Sen sijaan vastustajat aina parjaavat Jumalan miehiä ja naisia.
20.04.2014 09:46
Uudesti kastaja, kirjoitin, että Raamatun ja Jeesuksen mukaan pienet lapset ja imeväiset ottavat Jumalan valtakunnan vastaan, kun sitä heille tarjotaan. Vauvojen ja vaarien pelastustie on sama uskon kautta, sillä kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. Heillä on siis oma usko kasteen hetkellä, kuten Raamattu opettaa.
Sinä puhut jostain luopuneista kansankirkoista tms. Parannus ja kääntymys on Pyhän hengen synnyttämä halu.
20.04.2014 09:29
No Anteeksi paljon, vaikkakin totta joka sana, jonka kirjoitin. Aika höpö, höpö kirjoittajia saa lukea, jotka vain tahallansa täällä eksyttävät ja vääristävät. Sellaista helluntaiusko on, sen kokemuksesta tiedän, kun olen joutunut noita kohtaamaan. Ketun häntä kainalossa ja kieroa porukkaa opillisesti.
20.04.2014 09:17
Aika kovaa spekulaatiota ja lässytystä:) Lähetys-säätiö ei hyväksy homosuhteita ja ovat siinäkin varmasti tiukempia kuin vaikkapa mitkään uudesti kastajat...
20.04.2014 07:32
Nimiluterilaiset voivat ekumenisia hellareiden kanssa. Tunnustukselliset luterilaiset, eivät hyväksy sekaoppia ja vääriä opetuksia.
Jumalan sanalla taistelu on hengellistä taistelua, ei fyysistä. Meillähän on uskonnonvapaus...
19.04.2014 23:49
Onko lääkkeet ottamatta, vai parjaatko puhuen satuja huviksesi, Ukastaja?
19.04.2014 23:11
Kuka sen ratkaisun tekee?
Pitääkö tuossakin tilanteessa naapurin ottaa sana vastaan ja viedä ystävänsä väkisin kastettavaksi?
Näinhän tapahtuu vauvakasteessa.
weha: Aivan niin kuin Raamatussa ns. lasten evankeliumeissa, Jeesuksen luokse vietiin pieniä lapsia ja imeväisiä. Uskovaiset vanhemmat haluavat viedä aivan samoin lapset kasteessa Vapahtajan luokse (Gal.3:27). Siinä Jeesus ottaa heidät syliinsä ja antaa heille omakseen Taivaan valtakunnan. Tätähän Jeesuksen luokse meneminen välttämättä merkitsee. Tässä ei ole mitään vanhempien ratkaisua, vaan kasteessa oleva Jumalan kutsu. Raamatun mukaan pienokaiset ottavat Jeesuksen vastaan, kun sitä heille tarjotaan.
19.04.2014 23:07
Siis kaste, ei ole mikään kristillinen kaste, ellei siinä ole Jumalan sanaa ja asetusta mukana.
Oikein sanoo Luterilaiset tunnustuskirjamme: "Mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä".
Oikein sanoo myös samaiset tunnustuskirjat: "Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, ilman lain töitä"
19.04.2014 22:58
Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
weha: Tämä kohta kertoo Ukastajista, sillä jatko todistaa sen heidän väärästä opistaan:
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
19.04.2014 22:47
Helluntaioppi on pahempi ainakin jossain, kuin muslimi, koska helluntaioppi on lähempänä oikeaa uskoa, niin että se harhauttaa ja eksyttää ihmisiä helpommin.
19.04.2014 22:42
Uudesti kastaja kirjoittaa:"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
Ap 2:41
Apostolit EIVÄT MISSÄÄN kastaneet ensin ja vasta sen jälkeen alkoivat opettaa!
Miksihän tämä oppi ei kelpaa Wehalle?
weha: Voi näitä veijareita. Tottakai sana otetaan vastaan ja kaste syntien anteeksisaamiseksi ja näin Pyhän Hengen lahjan saamiseksi, kuten antamasi kohta kertoo muutamaa jaetta ennemmin (apt.2:38-39). Älä uudesti kastaja yritä harhauttaa. Monissa kohdissa mainitaan muutenkin vesi, ennen sanaa ja Henkeä.
Esim. Joh.3:5, jossa sanotaan, ensin vesi ja sitten Henki.
Näin myös Ef.5:26, jossa mainitaan ensin vedellä pesten sanan kautta. Jne. Jne.
19.04.2014 22:39
Älkää valehdelko uudelleen kastajat. Olette pahimpia valehtelijoita mitä tiedän. Uudellen kastajat ja siis helluntaioppiset, eivät tunnusta, apostolista uskontunnustusta, että "uskomme yhden apostolisen kirkon, uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi." (vert. apt.22:16). Kuka liero kirjoitti siis, että uudesti kastaja oppi uskoo kasteen armonvälineenä?. Voi, voi, mitä valehtelioita.
19.04.2014 22:33
Olen vastannut Raamatulla. Sinä yrität järkeillä, järkeisuskolla oman opin.
Kaikille ihmisille julistetaan evankeliumia, siksi, että nämä pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Olisi kauheata, että ihminen voisi tuoda pelastukseen jotakin, eikä pelastuisikaan yksin armosta. Ihminen pelastuu, ilman omia ratkaisuja, uskon kautta Raamatun opetuksen mukaisesti, mutta voi hyljätä pelastuksen.
19.04.2014 15:20
Hoh, hoh, sama on oppi Jeesuksella ja apostoleilla...
19.04.2014 14:12
Uudesti kastaja: "En löydä omasta Raamatustani sellaista oppia että ihminen olisi kykenemätön ratkaisuihin Jumalan/Pelastuksen suhteen.
weha: Minun Raamatusta löytyy. Esim.
"jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."(Joh.1:13).
19.04.2014 14:07
104 / 622