Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi Weha haukkuu toisia uudestikastajaksi? Ei pakollinen vauvakaste ilmesty'
Raamattuun, vaikka kuinka haukutte raamatullista kastetta.
weha: Älä selitä turha henki, vaan lue uudelleen Joh.3, jonka yllä laitoin Raamatusta...
15.04.2014 22:02
Siis jos on kerran jo kastettu vauvana, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja samaan nimeen uusii kasteen, on kasteita kaksi. Siis 1+1=2. Jeesusta ei voi naulata ristille uudestaan, niin kuin opettavat ja tekevät kaikki uudesti kastajat.
15.04.2014 22:00
Niin, Jeesus tulee enää kerran, noutamaan omansa autuuteen.
Miksi kiliasmi ei voi olla totta?
Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.
15.04.2014 21:55
Mitä nuo VL:ät tähän keskusteluun liittyy?
15.04.2014 21:02
Minusta kiliasmi liittyy iljettävään ratkaisukristillisyyteen myös.
15.04.2014 20:56
Kyllä maailmaan puhetta mahtuu, mutta luetaan yhdessä Raamattua. Lihalliset Israelilaiset ovat armon hyljänneet ja armo tuli muille kansoille myös.
15.04.2014 20:50
Arvon uudesti kastaja, Onko vauva ihminen? Onko vauva lihasta syntynyt?
Jeesus sanoo: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha"(Joh.3:6).
15.04.2014 20:44
weha: Eräs näsevä kohta, mihin ihmisen oma ratkaisu pystyy:
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. (Joh.6:63).
weha: arvon uudesti kastajat, mitä hyötyä on omasta ratkaisusta, jos liha ei hyödytä mitään?
15.04.2014 20:40
Arvon uudesti kastajat, Luetaanpas Raamattua, kykeneekö ihminen tekemään uskonratkaisun. Älkää tehkö järjellänne mieleistänne oppia. Lain ja evankeliumin sekoittaminen on kohtalokasta ja kadottavaa. Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa.
"sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi."(Fil.2:13).
15.04.2014 20:33
Siis vauvoilla on kasteen jälkeen vanhurskauttava usko, eli Kristuksen usko. Ymmärryksen myötä, kun opetus seuraa, tulee myös pyhityselämää. Pyhityselämä ei vaikuta pelastukseen, eikä se pelasta, vaan se on uskon seurausta.
15.04.2014 20:28
weha: Siis nämä tapahtui JO helluntaina,Jooelin päivinä:
apt.2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. 19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
weha: Nämä kaksi jaetta tulee tapahtumaan:
20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
weha: tämäkin on jo tapahtunut:
22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
15.04.2014 20:20
Jeesushan puhuu tässä, kuinka vauvakin saa Pyhän Hengen:
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
15.04.2014 20:09
Joelin päivä oli helluntaina, eikä se ole enää. Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja aikojen loppuun asti.
15.04.2014 10:46
"Laajempi yhteys osoittaa, kuin Joelin ennustus puhuu kuinka viimmeisinä aikoina Pyhä Henki tulee kaiken lihan päälle, joka on selvä ennuste kasteeseen. "
Mitäs weha tässä nyt tarkoittaa??? voitko selventää? Miten ymmärrät Jooelin kirjan ennustuksen? Miten vedät vesikasteen siihen mukaan?
weha: Koska kasteessa on Pyhä Henki (Matt.28:19-20).
Helluntaina kaste ilmeni näin:
apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
15.04.2014 08:07
Tuossa kohdassa Pyhä Henki vuodatettiin helluntaina, Joelin päivänä. Luukas mainitsee samasta asiasta (Luuk.24:49).
Oli saarnattava Jeesuksen nimeen kääntymystä ja parannusta, joka tapahtuu kasteessa, kuten Luukas myöhemmin vahvistaa kasteesta (apt.2:38-39). Joh.3:5, viittaa myös selvästi, että kaste on Johanneksen evankeliumin lähetyskäskyn taustalla.
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
14.04.2014 20:56
Kohta osoittaa, että pienten lasten tuleekin ottaa Jeesus vastaan. He eivät ole siellä automaattisesti.
17. Totisesti: "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" (Room.3:10).
"Olimme luonnostamme vihan lapsia, niinkuin muutkin"(Ef.2:3).
Oikeat hengen veijarit täällä antaa henkiä niinkuin pakanauskoissa, ilman sanaa ja sakramentteja. Ettette te ainakaan minua jallita, vaikka kuinka loitsutte. Raamattu opettaa, että usko tulee nimenomaan "kuulosta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta". Näin oli Paavalinkin kohdalla, kun hänelle sanottiin: "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois." (apt.22:16).
Kun helluntaina Pietari saarnasi kasteen armoa, sanoen näin: "ottakoon kukin teistä kasteen, jotta teidän syntinne annetaan anteeksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu." (Apt.2:38-39).
Laajempi yhteys osoittaa, kuin Joelin ennustus puhuu kuinka viimmeisinä aikoina Pyhä Henki tulee kaiken lihan päälle, joka on selvä ennuste kasteeseen.
Vesi ei saa aikaan kasteen armoa (kuten Raamatussa lukee), vaan Jumalan sana joka on vedessä ja veden kanssa. Tästä on Raamatusta kohtia kyllin. Lutheri kirjoittaa tuossa perisynnistä aivan oikein ja niinkuin Raamattu opettaa.
Täytyy ottaa Raamatun sanasta kiinni, uskoa se, eikä ottaa vastaan hurmahenkien opetuksia.
14.04.2014 12:06
Uudellenkastajat: "edelleen valehtelet, noin ei lue evankelimiessa"
weha: Kyllä lukee, nimittäin Jeesuksen luokse vietiin pieniä vauvojakin:Jeesus ottaa vastaan lapset
Luuk.18:15. Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat TUOJIA,
16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
Tässä luukkaan käyttämä sana on mielenkiintoinen "prefos", äskensyntynyt vauva...Jeesus sanoo esteliöille; "Antakaa lasten tulla, älkäkää estäkö heitä".
Jumalan sana ei näet tyhjänä palaja. Evankeliumi kuuluu imeväisellekin.
tässä puhutaan teidän uudestikastajien vastustamasta perisynnistä:
Room.5:18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi"
-Tässä sanotaan, että Aadamin lankeemus paratiisissa toi kaikille ihmisille kadotustuomion. Siis perisynti on tässä. "synnin palkka on kuolema" (Room.5:12). Tälle te uudestikastajat ette voi mitään. Sitten Jeesuksessa on pelastus: Kasteesa olemme hänen kuolemaansa liitetty ja osallisuuteen tulleet, niinkuin Room.6:3, selvästi kertoo.
Jos on ihmisen syntisyys hukassa, on kaikki hukassa.
Tämän ajan lopulla tapahtuu suuri, pahojen henkien vaikuttama, hengenvuodatus ihmein ja merkein.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." Myös Mark.13:22.
2.Tes.2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä.
Hengelliset liikkeet on koeteltava, ja ne jotka vastaavat hurmahenkisyyden tuntomerkkejä, täytyy torjua. Pelissä on elämä ja autuus.
14.04.2014 12:04
Kuinka hengellisesti kuollut ihminen, voisi tehdä hengellisen ratkaisun?
"ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta"(2.kor.3:5).
14.04.2014 10:42
Ei lakkaa...
14.04.2014 10:40
weha: "Ottakoon kukin teistä kasteen, syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan... teille ja teidän lapsillenne tämä kasteen lupaus on annettu"
14.04.2014 10:37
106 / 622