Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kuuluu myös Rauhanyhdistyksellä. Jeesuskin saarnasi synagogissa, jossa oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin myös voimme mekin toimia kirkossa.
Se, että jehovat julistaa vain yhdellätavalla? Ei tee tyhjäksi sitä Raamatun opetusta, että uskovaiset olivat siellä samassa mielessä ja samassa käsityksessä (1.kor.1:10).
31.01.2006 00:45
tuota kieltänyt, mutta taas menit toiseen aiheeseen tuosta paavalin kohdasta:)
31.01.2006 00:20
Jumalahan se sanan kautta ihmisen uudestisynnyttää, niinkuin ottamani teksti sanoi, kun Paavali julisti evankeliumia.
Biblia puhuu vielä tässäyhteydessä siittämisestä.
30.01.2006 22:01
Suomeksi: Paavali (itse) siis sanoi synnyttäneensä korintolaiset evankeliumia julistamalla ja kastaneen vain muutaman korintossa.
Tehän ei voi nyt seata muita kohtia.
Paavali synnytti siis korintoalaiset evankeliumia julistamalla.
30.01.2006 18:22
sitä, vaan että Paavali oli synnyttänyt korintolaiset evankeliumin sanalla, sillä hänhän(Paavali) sanoo heidät synnyttäneensä:
1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Ja kuitenkin Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.
30.01.2006 18:15
etkä, vastannut kysymykseen. Mielestäni tuollainen suhtautuminen on vilppiä mennä olettamiisi kastekohtiin.
Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:
1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Siis Paavali oli synnyttänyt heidät korintossa evankeliumia julistamalla
...Ja kuitenkin Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.
30.01.2006 18:04
pidänkin aloitusta huonona käytöksenä ja ilman nimimerkkiä vielä, niin yhtään ei ole kommentoitu alustuksessa olevaa Raamatunkohtaa, joka siis kuuluu:
2.Piet.1:23. Niinkuin ne, jotka jälleen syntyneet ovat, ei katoovaisesta, vaan katoomattomasta siemenestä, elävästä Jumalan sanasta, joka ijankaikkisesti pysyy.
24. Sillä kaikki liha on niinkuin ruoho ja kaikki ihmisen kunnia niinkuin ruohon kukkanen. Ruoho on kuivunut, ja sen kukkanen lakastunut;
25. Mutta Herran sana pysyy ijankaikkisesti, ja se on se sana, joka teidän seassanne saarnattu on.
Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:
1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Ja kuitenkin Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.
30.01.2006 17:50
vaan ei anneta kasteelle niin mahdotonta merkitystä kuin monet ns. luterilaiset.
Usein seurakunnassani lapset säilyvät uskomassa, jopa suvuttain.
Lestaadiolaiset eivät kiellä millään tavoin perisyntiä, vaan opettavat, että lapset syntyvät kaksiosaisina.
Luonnollinen ihminen on mitä ilmeisemmin, se epäuskoinen vanhaihminen, joka asuu uskovaisessakin tämän elämän ajan. Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä.
Lestaadiolaiset kastavat lapsia, koska nämä ovat Jumalan lapsia ja uskovat. Sellaisellehan kaste kuuluu varsinaisesti. Eihän voi kääntää asioita päälaelleen.
Lestadius totesi: "Jolla on usko ennen kastetta, hän on saanut syntien anteeksiantamuksen. Kaste on vain sen vahvistus. Kaste pelastaa synnistä ja iankaikkisesta kuolemasta, mutta sillä ehdolla, että vanhaihminen on jokapäiväisesä parannuksessa ja katumuksessa kuoletetaan (Luther). Epäuskoisilta puuttuu juuri tämä ehto.
On selvää, että ilman edeltävää sanaa yksikään ei tule lähetystyössä uskoon. Tunnustuskirjoissamme on kohta, joka sanoo: "Myös ne jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä" (s.276 kohta 7). Usko siis syntyy edeltävän sanan kautta.
30.01.2006 17:03
missäs nyt käytät Raamattua? Valheita on helppo keksiä mutu jutuista.
30.01.2006 16:33
Miksi kyselet tollaisia? Vain veli voi sen tehdä veljelle.
30.01.2006 16:31
mitä hyötyä on pitää uskonnollisia tilaisuuksia,jossa tuo opettaa toisin ja toisessa paikassa välistä aivan toisin?
Helppoheikkejäkö?
Sittn todetaan: "Kaikki pääsee taivaaseen kun vain uskovat".
Yllättävän lähelle menee Kylliäisen oppi.
30.01.2006 16:25
koitas muistella kahdeksatta käskyä.
Mutta sanon edelleen, että sekaoppia ei tulisi viljellä.
2.kor.11:4. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
30.01.2006 16:16
huomannut, että tällä palstalla muutamat toisoppiset puhuvat armosta, mutta tarkoittavat tekoja. Laki ja evankeliumi sekoittuvat kohtalokkaasti pahemman kerrat, vaikka kuinka sanot uskovasi. Tuo tie on toinen tie ja sillä ei voi autuaaksi tulla. Ei varmasti voi, koska Raamattu tämän kertoo:
1. Mitäs siis meidän pitää sanoman? Pitääkö meidän vielä synnissä oleman, että armo suuremmaksi tulis?
Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).
30.01.2006 15:21
mitä olen palstalla kuunnellut noita väittäjiä, oon huomannut, että heidän perusoppinsa on aivan eri (jo keskenäänkin) mikä on seurakunnassani. Se lyö pohjan kaikesta uskottavuudesta, jos on totuus hyljätty ja ruvettu puuhailemaan omiaan.
Tämä on lähtökohta!
Muutenkin 70-luku on kaukana.
Mutta tuollaista en ole havainnut mitä kerrot. Onko tarkoituksesi mustamaalata, myös tämän ajan Jumalan lapsia?
29.01.2006 16:14
esim. nim. "uskovainen nainen" väittää nyt muuta...
Kohta kertoo siis, Pyhän Hengen virasta myös, jota ei yleensä tunnusteta. Kun olen itse ollut väärässä hengellisyydessä, niin minulla on siitä henkilökohtainen todiste sisimmässä.
29.01.2006 14:50
ihminen tulee uskoon, hän täytyy aina Pyhällä Hengellä...9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
Näin oli siis myös Paavalin kohdalla, kun suomukset tippuivat ja hänet täytettiin Pyhällä Hengellä.
Opetuslapset sensijaan odottivat voimaa korkeudesta, että saivat mm. lahjan puhua erikielillä.
Käsittääkseni Jumalan valtakunnan raja on selvä (Tiit.3:10-11).
29.01.2006 14:18
empä ole tiennytkään, mutta jos noin olisikin ollut, ne eivät ole olleet sitten meitä, vaan valheapostoleita, joita ei ole enään tai ovat nöyrtyneet parannukseen.
Nimittäin niin ei meillä tehdä.
Asiat seurakunnasta, jota kerroin löytyy Raamatusta.
29.01.2006 13:56
ihminen tulee uskoon, hän täytyy aina Pyhällä Hengellä...9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
Käsittääkseni Jumalan valtakunnan raja on selvä (Tiit.3:10-11).
29.01.2006 13:50
pyydän sinulta vain seuraavaan asiaa käsitystäsi: Kiitos!
Synnyttääkö Jumala kastamattomia lapsia kadotukseen?
Näin siis on aina johdonmukaisesti tuon ns. luterilaisen opetuksen mukaan, koska kaste vasta antaa lapselle uskon ja uudestisyntymisen.
29.01.2006 13:35
enpä ole ajatelut asíaa noin, vaan olen ajattelemassa, että Jeesus teki puolestani parannuksen ristillä ja tämä omistetaan uskolla. Näinhän se Raamattu opettaa.
Niin, tottakai lapsi siunataan kasteessa kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
29.01.2006 13:29
608 / 622