Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ihmisten käytäntöihin, vaan Raamattuun. Moni minun tuttuni on hyljännyt uuden kasteensa ja kastattanut jopa pienet lapsensa. Se on väärä henki, joka neuvoo uudestikasteelle. Ahkeroiden tulee säilyttää hengen luoma ykseys: "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".
Ei minua haittaa, jos epäukoiset eroaa kansankirkosta: Kyllä siellä porukkaa ja kannattajia riittää moneen lähtöön.
Itse kuulunkin Ry:hyn, joten kirkon tilanne ei silleen sinne tunnu.
02.01.2006 22:47
Minä uskon että Pyhä Henki jatkaa Kristuksen työtä maailmassa ja kutsuu, kokoaa ja valaisee kaikki uskovat. Minä en usko että Pyhä Henki ja kaikkivaltias Jumala kutsuu ja johdattaa omat lampaansa eri laitumille vaan ne kaikki johdatetaan samaam laumaan jossa Jeesus puhuu Henkensä kautta. Tuo uskovien joukko muodostaa Kristuksen ruumiin täällä maan päällä. Jumalan lapsilla on keskenäinen rakkaus ja yhteys ja Jeesuksen veri kiertää tuossa ruumiissa ja puhdistaa kaikesta synnistä. "Jotka ei meitä kuule ovat eri hengen lapsia". Näin selkeä on rajanteko. Näin tulisi kaikkien uskoa ja opettaa elävästä seurakunnasta. Yksi Paimen (joka ei puhu ja opeta eri tavalla eri paikoissa) ja yksi lauma joka tuntee Hänen äänen mutta eivät seuraa toisia ääniä. Kaikki muut on eriseuroja. Ei missään eriseurassa ole Pyhä Henki ja ei siellä kukaan voi uskoa mitä Henki seurakunnille sanoo, vaan ne kaikki hakeutuvat sellaiseen porukkaan jossa saa uskoa omiin luuloihinsa.
Ei eriseuraiset ja lihalliset ihmiset voi saarnata että "Jumalan valtakunta on lähestynyt, uskokaa evankeliumi", sillä ei he tunne Jumalan Henkeä ja näin ollen aina kokevat että puhe Jumalan valtakunnasta on ihmiseen sitoomista.
Jos synnit ovat anteeksi, pyhä Henki todistaa sen ihmisen sydämessä ja tuo pelastusvarmuuden joka ei perustu mihinkään tietoon tai opittuun, vaan Jumalan, yli ihmisymmärryksen käyvään rauhaan.
Ei olisi yhtäkään ihmistä parannettu Galileassa ellei Jeesus olisi lähestynyt ihmistä ja tarjonnut apuansa. Ei tänäkään päivänä kukaan voi saada elävän uskon lahjaa ellei Kristus seurakunta-ruumiissaan lähesty ihmistä ja tarjoa tälle armoansa. Pelastus ja valitseminen on siis näin kirjaimellisesti täysin Jumalan kädessä. Kaikkivaltias Jumala kyllä taitaa ihmisen johdattaa valtakuntaansa jos ihminen Hänen vanhurskautta etsii. Corneliukselle tuli esim. enkeli taivaasta neuvomaan miten hän saisi yhteyttä noihin uskoviin ihmisiin. Ihminen (me kaikki) varmaan helpommin jaksaa luottaa että se oma ratkaisu oli uudestisyntyminen, mutta meidän autuus on valmistettu ulkona meistä ja mikään "sisäinen" prosessi ei synnytä elävää uskoa vaan se tarjotaan meille lahjana omistettavaksi ja tuolloin PH ulkoa tulvahtaa sisälle ihmisen sydämmeen.
Jumalan valtakunnan evankeliumissa on nimenomaan voima koska se ei ole ihmisviisaudessa vaan koska sen saarnaa Jumalan Pyhä Henki. (Jos me johonkuhun soveliaat olemme niin se ei ole meistä vaan että Jumala on meitä soveliaaksi tehnyt. Hän on, sen jälkeen kuin meille armo tapahtunut on, antanut meille viran sovinnosta saarnata ja meissä sovintosaarnan säätänyt jne.)
Etsivä löytää. Mitä tulisi etsiä ? Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa. Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan pääse sinne sisälle. Ootko sinä lukija, sen ottanut vastaan (kuin lapsi) vaan onko se abstraktio jonka olet oppikirjoista löytänyt ?
Oletteko lukeneet sen saarnan jossa Luther neuvoo näin etsimään Kristusta: Mene "seuroihin" ja kysy onko täällä Kistus. Jos he sanovat "on" niin tulee kysyä onko Kristus myös muualla. Jos he sanovat "ei Hän ole muualla" olet löytänyt Hänet. Lisäisin vielä yhden kriteerin: nuo uskovaiset täytyy ihan ehdoitta ja tenttimättä mitään sinulta olla valmiita saarnamaan sinun uskottavaksi koko Jumalan armon; saat uskoa epäuskosi ja kaikki elämän erheet ja synnit anteeksi Herran Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Parannuksen armon saanut ihminen aina kiittää Jumalaa, ei koskaan ihmistä.
02.01.2006 22:32
oikeus arvostella väärää oppia ja sen opettajia: Joh.7:2424. "Älkäät tuomitko näkemisen jälkeen, vaan sanokaat oikia tuomio".
Kavahtakaa vääriä profeettoja (Matt.7:15): on Jeesuksen sana.
"mutta joka ei usko, se on jo tuomittu"
02.01.2006 22:18
että kirkossa on myös paljon eri herätysliikkeitä ts. uskovien yhteisöjä. luku pysynee siten aika korkeana..
02.01.2006 22:07
mutta emme tarvitse uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista...
02.01.2006 21:52
10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
02.01.2006 21:14
luterilaiset opettavat tuosta, että siinä on viittaus helluntai (Joelin päiviin), jolloin Pyhä Henki vuodatettiin näkyvästi ihmisten päälle.
02.01.2006 21:04
lisää tekstiin sellaista mitä siellä ei ole.
Pietari puhui omille aikalaisilleen, kenelle kaste kuului: "Teille ja teidän lapsillenne".
02.01.2006 20:32
mikään asianyhteys ei voi kumota tätä: 38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne
02.01.2006 20:30
kuin yksi seurakunta maanpäällä ja kaikki muut on eriseuroja. Emme tarvitse maassamme uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista.
Yksi Lauma
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.
02.01.2006 20:20
Lapset ovat syntisiä syntyessään (ps.51:7).
"Synnin palkka on kuolema"
"Yhden ihmisen teon kautta tuli kaikille ihmisille kadotus ja yhden ihmisen kautta elämä ja vanhurskaus" (Room.5:18).
Aiheetta enempään sananvaihtoon, sillä Jumalan valtakunnan raja on selvä.
02.01.2006 20:11
Johanneksen kaste oli lähinnä vain juutalaisille
apt.13:24.
Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen kaste (apt.19:1-6).
02.01.2006 19:59
antaa ihmisten oppien olla ja luetaan Raamattua...
Lähde säkin seuraamaan Herraa ja meitä
Raamatussa on vain yksi ainoa oikea usko ja oppi. Epäuskoiset ovat sellaisia, jotka eivät usko sitä mitä me vl:t uskomme ja tietysti ne, jotka jakavat samanlaisen elävän uskon nimestä riippumatta. Se ei ole loukkaus vaan muistutus siitä, että me olemme eri tavalla uskomassa. Me uskomme omalla tavalla ja "joka ei kuule teitä, pitäkää häntä pakana". Jos sydämessä ei ole rauhaa jumalan kanssa, on huono olla. Huonoa oloa täytyy purkaa johonkin. Me vl:set olemme olleet sylkykuppeja iät ja ajat suomenmaassa. Siinä mielessä se on terveellistä, että tulee enempi mietittyä uskonasioita, kun kommentoi joihinkin kysymyksiin.
Jokainen jumalanlapsi...
on oikeutettu saarnaamaan evankeliumia sitä tarvitseville. Uskovaiset ovat siis pyhänhengen saanei-ta ja voivat toimittaa tätä pyhänhengen papin virkaa. Seurakunnassa asetetaan myös saarnavirkoja. Seurakunta valitsee saarnaajat erikseen, jotka puhuvat seurakunnalle siis ry:n järjestämissä seurois-sa.
Pari Raamatun kohtaa...
Tästä: Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Rauha olkoon teille! niin kuin Isä minut lähetti, niin minä myös lähetän teidät. Ja kun hän nämä sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki, : Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt (Joh.20:21-23).
Siis Pyhän Hengen papeilla/uskovaisilla on valta antaa syntejä anteeksi.Room. 1:17 Sillä siinä Ju-malan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskos-ta”. Siis: Vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon.
2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kris-tuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. vaan syntyy uskosta uskoon
1.Piet.1:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette
02.01.2006 19:51
Muistaminen kasteesta
"Kasteentoistajilla on tapana perustaa siihen, etteivät tiedä mitään kasteestaan lapsena ja sanovat meille: »Kuinkas tiedät, että olet kastettu? Sinä uskot ihmisiä, jotka sinulle sanovat, että olet kastettu, mutta sinun täytyy uskoa Jumalaa, eikä ihmisiä, ja niin olla varma kasteestasi», j.n.e. Senpä kutsun minä löyhäksi ja mädäntyneeksi perustukseksi. Sillä jos hylkäisin kaikki, mitä en itse ole nähnyt enkä kuullut, niin en kai perin paljoa saane pitää uskoa enkä rakkautta, en hengellistä enkä maallista. Voisinpa myös sanoa: »Rakkahin, kuinka tiedät, että tuo mies on isäsi, ja tuo vaimo äitisi? Sinä et saa uskoa ihmisiä, vaan itse olla varma synnystäsi». Tälläpä olisivatkin heti kaikki lapset vapaita, eikä heidän tarvitsisi pitää Jumalan käskyä, kun hän käskee: Kunnioita isääsi ja äitiäsi. Sillä minä kohta väittäisin: "Miten tiedän, kutka ovat minun isäni ja äitini? Ihmisiä en usko; sentähden synnyttäkäät taas minut uudestaan, että itse sen näen, muuten en tahdo heitä kunnioittaa". Niin olisi kerrassaan Jumalan käsky kokonaan peruutettu." (Lisää: Luther "Lapsikasteen puolustamiseksi").
02.01.2006 19:49
meitä ei ole kastettu sillä kasteella, jonka Jeesus sai Johannekselta, vaan uudenliiton kasteella Jeesuksen kuolemaan (Matt.28:19; Room.6:3). Jeesus ei ollut vielä Johanneksen aikana siis tehnyt perustusta kasteelle.
Johanneksen kaste oli lähinnä vain juutalaisille (Joh,13:24)
02.01.2006 18:48
maamme on täynnä myös uudestikastettuja rikollisia...eihän teillä ole avaimia lainkaan...ei sanan virka auta, vaan Hengen virka synnyttää lapsia Jumalalle...
6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi...8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
02.01.2006 18:40
Raaamatusta käytetään selventäviä ilmauksia, esim. kolminaisuus ja perisynti. Sieltä löytyvät taatusti nämä asiat. Näin myös vissisti käsitteenä "sakramentti".
02.01.2006 18:32
se on kantasi...minä en ef.lut mielipiteisiin yhdy, ja tästä vakuutena Raamattua:
38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne...
02.01.2006 18:27
varsinainen lapsellinen häirikkö olet...Sitä mainintaa ei ole uudessa Raamatun käännöksessäni.
Eikä se ole uskoni mukainen maininta. Sillä maininta on mm. tässä Raamatun kohdassa:
38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne...
02.01.2006 18:13
meillä on avainten valta käytössä ja pappeja toimii ihan luterilaisessa kirkossakin:
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt.15:18. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
Käsittääkseni teillä ei ole tämä käytössä, koska teillä ei ole avaimiakaan. Eihän avaimia voi olla niillä, jotka eivät niitä edes tunnusta.
02.01.2006 17:56
615 / 622