Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luther toki kastoi myös pieniä lapsia, eikä hän kastanut ketään uudelleen. Hän ei ollut uudelleenkastaja.
Luterilaisen kirkon tunnustuskirjat:
IX Kaste
Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta.
26.12.2014 07:23
En mene ainakaan luopuneeseen kansankirkkoon.
Room.16:17 Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. 18 Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.
25.12.2014 16:48
Kirjoittakaa vaikka säätiöön, sillä Raamattua olen vain kirjoittanut. Sopii vallan mainiosti...
Siis Jeesuksen työ ristillä, koskee myös omia tekosyntejä. Nämä saa anteeksi uskon kautta: "Jeesuksen kuolo ja kasteeni kallis, siinä mä kurja oon taivaaseen valmis"
25.12.2014 15:52
Siis, lapsen ollessa heikko, lapsi kastetaan Kristukseen osalliseksi. Oikeassa uskossa, ei enää tarvitse uudelleenkastaa, vaan siunataan kastettu seurakunnassa julkisesti.
Raamattu sanoo, että "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen sanalla". Kaste on eittämättä tällainen asia.
Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
25.12.2014 15:47
Minun kello Leijona merkkinen kello maksoi Sepon kullassa noin 40 euroa 10 vuotta sitten. Toimii yhä ja ranneke on sama metallinen....
25.12.2014 11:57
UK kirjoittaa: Miksihän Weha ei usko itse kirjottamaansa tekstiä:
" niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; "
Eikö vauva kuulukkaan "kaikkiin"???
weha: "Tottakai vauva kuuluu kaikkiin ihmisiin, ja Jeesus on sovittanut kaikki ihmiset kuolemallaan ja kuuliaisuudellaan, niin kuin teksti sano tuossa Raamatun kohdassa. Tämä tarjotaan lapsille vain uskon ja kasteen kautta, ei automaattisesti. Eiväthän suinkaan kaikki pääse taivaaseen, niin kuin sinä ja Kylliäinen opetatte".
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? ...5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
25.12.2014 08:41
Karmeinta on uudelleenkastaja mathetes, kieltää pienten lasten kaste, juuri kun apostoli Paavali kertoo kasteen olevan osallisuus Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Se on todella röyhkeää ja suurta pilkkaa...Juuri viides luku kertoo perisynnistä (Room.5:12; 5:18), jonka myös sanotan olevan kadottavaa syntiä.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?...5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
25.12.2014 08:34
Aivan oikein uudelleenkastaja, Paavali kertoo jo uudestisyntyneille ihmisille, kuinka kaste toi osallisuuden Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
24.12.2014 20:49
Siis Raamattua kirjoitin. Kansankirkon tilasta kyllä olen samaa mieltä. Kuulunkin Lähetys säätiöön. Tosin kasteen saa aikaan Jumalan sana ja asetus, ei papin pyhyys.
24.12.2014 15:12
Siis Raamatusta otin kirjoituksen. Kasteen vesi onkin Jeesuksen veren punaama (Room.6:3). Aiheetta enempään sananvaihtoon uudelleenkastaja.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
24.12.2014 15:09
Siis, jos opetus ei lapsena kastettua seuraa, tulee epäusko ja luopumus. Tarvitsemme silloinkin ja aina uudelleen uskomista, emme koskaan uudelleen kastamista.
24.12.2014 14:28
Siis on kysymys perisynnistä (Ps.51:7), joka on syntiinlankeemuksen seuraus. "Synnin palkka on kuolema", niin hengellinen, kuin fyysinenkin.
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Room.5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille KADOTUKSEKSI, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
9 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
24.12.2014 14:24
Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3). Kasteen lupaus kuuluu lapsillekin, niin kuin apostolien 2-luku selvästi kertoo- Vauvojen ja vaarien pelastustie on siis sama, uskon kautta.
24.12.2014 14:00
Tämä on siis Jeesuksen tie ja opetus, että apostolien tie ja opetus.
24.12.2014 13:55
Kaste EI ole uskovien kaste, vaan kaste on merkitykseltään uskoon tulevien kaste: Luetaan yhdessä Raamatusta kasteen lupauksesta ja sen merkityksestä:
apt.2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
24.12.2014 13:54
Ratkaisukristillisyys, eli uudelleen kastaminen on perkeleestä, siis sielunvihollisesta .
Nimittäin Raamattu sanoo, että hengenluomaan yhteyteen kuuluu vain yksi kaste (Ef.4), joka on liittona Jumalan puolelta aina voimassa (1.Piet.3:21).
Kaste on ihan sama kuin Jeesus, jonka luokse uskovaiset vanhemmat haluavat lapset viedä (Room.6:3; Gal.3:27). Jeesus on siis ratkaisu.
24.12.2014 13:32
Vauva on syntyessään perisyntinen ja tarvitsee Jeesuksen ristillä ja kasteessa tarjotun pelastuksen:
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Room.3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
"limme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
24.12.2014 13:26
Täällä ne ratkaisu kristityt mesoaa jouluna. Rauhottukaa sentään, on Vapahtajamme syntymäjuhla! Kasteen merkitys raamatussa on, että sana antaa mitä lupaakin kasteessa ja uskolla omistetaan. Kasteessa liitetään siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki. Jeesus on kuollut myös vauvojen puolesta.
24.12.2014 10:18
Tottakai usko välittää sen mitä kasteen lupaus antaa:
kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
weha: "Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa on voima antaa myös usko, jonka siis Jumala kohdan mukaan, antaa kasteessa"
Edelleen:
Joh.3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
10.12.2014 08:11
VL:illä onkin myös yhdessä udestikastajien kanssa uskovien kaste, kun Raamatussa ja luterilaisuudessa uskoontulevien kaste. (esim. apt.2:38-39; kol.2:12; Joh.3:5-6).
09.12.2014 19:54
78 / 622