Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
isopurje
isopurje
isopurje
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
100
Kommenttia
8603
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
viittaan edelliseen luentoon, jossa olin.
Siellä luennoitsija kertoi, että aiemmin tieteessä oli vallalla käsitys Suomi=suomu, kun luultiin, että täällä asuvat ihmiset pukeutuivat kalannahasta tehtyihin asusteisii.
Mutta siitä kannasta on nyt luovuttu.
26.03.2006 14:54
Kambodzhassa toimii useita eri kansalaisjärjestöjen perustamia turvakoteja (TS 26.3.06) Yksi niistä on suomalaisten ylläpitämä.
Em. maassa arvioidaan olevan n. 100 000 prostituutioon pakotettuja ja heistä n. 33% sairastaa AIDS:a Tai HIV.
noin 40% Kambodzhan väestöstä elää alle köyhyysrajan noin eurolla päivässä.
jos ajatellaan tuotos/panos niin em. turvataloihin ja niiden määrän lisäys siellä toisi todellista apua em . ongelmaan.
jos sieltä tuodaan muutama ns. kiintiöpakolainen Suomeen ja arvelen, että Suomessa kustannus per henkilö on noin. 1000 €/kk niin eikö tukitoimet pitäisi suunnata sinne jossa he ovat ja elävät omassa kulttuurissa ja samalla rahamäärällä saataisiin tuen piiriin yli 30 kertainen määrä naisia?
26.03.2006 13:30
Saaristopaikat, joissa on myös maantiet ja kaupan polttoaine jakelupiste joutuisivat pitämään kolmea eri tankkia "löpöille". Tämä aiheuttaa varmasti ongelmia koska jo nyt ympäristödirektiivit vaativat valuma-altaat ja polttoaideiden myynti saaristossa on supistumaan päin.
Todellinen myyntiaika veneisiin on juhannuksesta heinäkuun loppuun ja yritäjän kate p-aineista on melko pieni ja investoinnit korkeat. Silti kannatan sitä, että veneisiin, työkoneisiin myytäisiin ainetta joka on kevyemmin verotettu kun usein puhutaan myös siitä, että saaristo säilyisi elinvoimaisena.
26.03.2006 11:52
Suomessa on enemmän elossa olevia juoppoja kuin esim. lääkäreitä;)
24.03.2006 22:27
Tuulaliinan (Varis) kirjoittama kirja jota ilmeisesti tarkoitat?
Perustuu kaiketi Pentin samannimiseen runoon. Kiintoisaa luettavaa, ehkä hieman tirkistelyä. Pentin velihän oli pappi ja on toiminut Lontoossa merimiespappina ja kuulema hyvin pidetty sellainen.
Itselleni on jäänyt mieleen hänen teos "Aika Prahassa".
24.03.2006 22:25
Usein postilaatikon ulkopuoli on ns. 18/8 terästä, siis ruostumatonta. Johon ei magneetti tartu.
Sisäpuolella on rakenneterästä esin S235 joka on kromattu ja siihen magneetti tarttuu.
Lyhyt oppimäärä;)
24.03.2006 19:41
Kelan virkailijoiden käytöksestä on vanhaa tsaarin vallanaikaista hallintoa. Siellä ei opasteta mitkä etuudet voi saada. Ne pitäisi tietää itse, että osaa hakea.
Ja useasti vastataan "en tiedä" tai mene toiselle luukulle. Ongelma on siinä, ettei työntek. ole kunnolla koulutettu em ammatiin.
Sinäsä järjestelmä on hyvä, ei täällä tarvitse alastomana nälkään kuolla, hyvä apu kun tarvitsee.
Eräs valtion laitos, jossa tapahtui suuri positiivenen muutos laitoksen sisällä on nykyisin verotoimisto.
Olen asioinut useasti ja saanut todella hyvää ja opastavaa palvelua.
Olen sen myös kertonut virkailijalle. Toinen sektori jossa muutos positiiviseen suuntaan tuli kun autokatsastus yksityistettiin.
23.03.2006 22:49
ymmäärtää. Sadoissa kunnissa kunta ja valtio on suurin työllistäjä. hyvä siksi kun lakisääteiset velvoitteet vaativat tietyn palvelutason.
Mutta ongeelma on siinä mistä kunnat saavat veroeuronsa kun TÄYTYY tehdä ulkomaan kauppa.
Kunnillahan se ei ole mahdollista ja valtion osuus on vientiyrityksissä häviävän pieni jota silloin tällöin myydään pois.
Ja Suomi on tällä hetkellä ns. jälkiteollinen maa jossa "haalarikansa" vähenee ja tuotantosuunnat muutuvat. Niin on käynyt euroopassa monessa maassa.
Mistä sitten rahat kunnille ja valtiolle?
Kyllä täällä täytää tuottaa jotain aineellista esim. loistolaivoja ja muuta jota voidaan viedä ulos.
Ei kansalaispalkka ole ratkaisu, sillä kyllä joidenkin pitää sitä ruuvia kiertää tai hitsauspuikkoa sulattaa. Muuten tämä homma menee kuin aikanaan Albaniassa.
Se, että keskustelussa niin usein mainitaan julkinen sektori ja sen huonot palkat ja ylenenismahdollisuudet, etenkin naisille niin johtunee puutteesta laajemmasta ammatiinsuuntautumisesta.
Ei työ ole Suomesta loppunut vaa loppumassa ovat maksajat.
23.03.2006 22:19
olin eräällä luennolla, jossa universtaan dosentti kuvasi Suomen kultuuria ja hallintoa aika osuvasti joka kaiketi toimii vahvasti esim. KELA:ssa asioidessa.
Ruotsi toi Suomeen kulttuurin ja Venäjä hallinnon, mielestäni aika tyhjentävästi.
23.03.2006 21:50
Todella pistää miettimään tämä kvartaalitalous, sinäsä pörssiyhtiöiden maksama tuotto/osakkeen hinta on prosentuaalisesti melko pieni. Samoin P/E luku.
Mutta mutta -90 luvun alussa meni niin lujaa, ettei nähty metsää puilta.
Kun tapahtuu tätä "kiinailmiötä" niin käy siten, että suomalaisilta loppuu ostovoima kun ei oo työtä eikä fyffee. miten sitten käy niiden yritysten jotka eivat voi lähteä pois Suomesta, huudetaan valtiota apuun.
kuitenkin suurten osakepottien haltijat ovat usein USA:n eläkeyhtiöitä.
Maailma on merkillinen pallo.
23.03.2006 17:13
Minulla ei ole YLE Teema ohjelmaa ja sillä tuli /tulee ohjelmia Hitleriä vastaan tehdyistä murhayrikyksistä.
Katsoiko joku eka ohjelman ja millainen se oli "faktisesti"?
23.03.2006 16:17
mutta susilauman johtaja on naarassusi.
Kyllä siihen saadaan feministinen näkökulma.
Mutta ehdotukseni oli vasta työnimi, en halua kertoa juonta sillä jos kaksi tietää sen, se ei ole enää salaisuus.
Meststäjästä (mies) saadaan kyllä pahuuden kulmakivi johon ankkuroituu kaikki kavaluudet ns. Pandoran lipas.
Kyllä lähtee....
22.03.2006 21:02
sadunkirjoittajaksi?
Esikoisteokseni olisi "Punikki ja 7 hyypiötä".
Tietysti kunnon proletaarihengessä!!;)
22.03.2006 20:23
muinoin, kun laivat olivat vielä puuta ja miehet rautaa....
Purjelaivassa oli pelkistettunä kaikki tarpeellinen, takilat, vinssit ym. vermeet.
Vain yksi esine oli käytön kannalta tarpeeton (ehkä)"kaljuunakuva".
Se oli melkein aina nainen ja kaiketi monissa kielissä laiva on feminiininen sana.
Muuten, mies rakastaa alustaan kuin Harald Hirmunen. mitä kantaa sitten edustaa rva Hirmunen?
Lisäksi maailman yleisin laivan/venhon nimi on Laura ja Suomessa kaiketi Maria. Onnea Heillekin!
22.03.2006 20:17
Käsitykseni mukaan tällä hetkellä on myynnissä kolmea erilaista "diiseliä"
1. lämmitysöljy seteeniluku(puristuskestävyys)n. 10 bar.
2. Moottoripolttoöljy /lisätty väriaine, joka voidaan helposti tunnistaa ja pienempi vero kuin seuraavalla. Seteeniluku korkea
3. Verollien diesel maantieliikennettä varten.
jos nykymoottoreissa käyttää lämmitysöljyä erehdys voi olla tosi kallista, tehdastakuu ei vastaa ja pata saattaa sanoa PUM!
Kehoitenjo edellä ottamaan yhteyttä vaikka kansanedustajiin, niin siinä olisi suora kannanotto veneilijöiltä.
En ryhdy juupas eipäs leikkiin tuulivoima/hevosvoima.
22.03.2006 20:02
kommunistimme, Hertta Kuusinen, Yrjö Leino ja Mauno Pekkala toimivat tavallaan vieraan vallan edustajina Suomessa, sillä lähes kaikki valtiovallan luottamukselliset keskustelut olivat melkein heti kenraalieverstin tiedossa.
minusta se toiminta oli maanpetoksellista.
21.03.2006 22:13
siellä on 200 "kansanedustajaa", varmasti löytyy oman alueesikin edustaja, e-mailia sinne
[email protected]
Joukkovoimaa, ja koskeehan tuo korotus, anteeksi se on hinnan harmonisointi, työkoneita, traktoreita ym. Luulisi myös MTK:n olevan samassa leirissä ja muut koneurakoitsijat.
Itse kirjoitan edustajille monta mailia, olen sitten niin, niin yleisdemokraatti.
21.03.2006 19:48
tuo Wikipedian tieto Waldenista selvitti asiaa tyhjentävästi. Samoin viittauksesti Niukkaseen.
Suosittelen vielä Lehtisen kirjaa "jatkolulemiseksi".
21.03.2006 17:39
ja hyväksyn ko. kannanoton. Epikuros
20.03.2006 22:12
Totta kai oikeaa asialinjaa kannatan, kiitos muistutuksesta.
20.03.2006 21:18
417 / 431