Vapaa kuvaus

HÄH HÄÄ...olinpas poistanut tekstin. Suosikkibändit/artistit: AC/DC Suosikkileffat: Ponterosa ja Barb Wire Lempikirjat: Roope Ankan taskukirjat....Eiks nekin oo kirjoja? Vapaa-aikanani: Istun sohvalla AC/DC-fanipaita päällä ja katson pilates-videoita..... Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Mikä tahansa, missä ei ole kaltaisiani kusipäitä pilaamassa lomaa :D Katson tv:stä mieluiten: Teksti-tv:n Kotieläimet: villakoirat, pölypunkit En pidä: En pidä naisista, jotka antaa ymmärtää, mutta eivät ymmärrä antaa...... Ruoka & juoma: sika Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go, http://www.voittaja.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=04, http://www.leegio.vuodatus.net/blog/archive?&y=2006&m=03, http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdf Koulutus: --- Koulut: Joo Ammatti: Teollisuus/käsityöläinen Työskentelen: Mielummin en,mutta taloudellinen tilanne pakottaa siihenkin:( Ase tai siviilipalvelus: Juu Yhdistykset/kerhot: Peräkammarin poikain käsityökerho,Peräkammarin poikain lukunurkka-yhdistys. Siviilisääty: Sinkku Lapset: ---

Aloituksia

295

Kommenttia

12386

1. http://search.eim.ebay.fi/Kirjat/329-1/?es=1&eic=2&elc=3&kw=biblia&ect=329-1

Nyt löytyi sopivan hintaisia Raamattuja :D
  2. Miksi Jumala muutti yhtä äkkiä sääntöjä? Jumala korostaa useassa kohtaa Raamattua liittoansa israelilaisten ja hänen välillään. Miksi hän olisi yhtä äkkiä muuttanut sopimustaan ja kieltänyt muunlaisen pelastuksen kuin Jeesuksen sovituksen?

Kristityt unohtaa aina, että israelilaiset pitivät ja pitävät edelleen Mooseksen lakia hyvänä. Kristityt unohtaa aina, että se laki annettiin israelilaisille, eikä muille kansoille. Se sovitus olisi teoriassakin koskenut vain israelilaisia, mutta siitä sovituksesta iloitsee vain ne, joita se ei edes olisi koskenut.

Ja jos olisitte lukenut Raamattua, niin tietäisitte...

"Kuulkaa siis, israelilaiset, nyt ne lain käskyt ja säädökset, jotka minä teille opetan. Noudattakaa niitä, niin saatte elää ja voitte ottaa haltuunne sen maan, jonka Herra, teidän isienne Jumala, teille antaa. 2 Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan. 3 Te olette omin silmin nähneet, mitä Herra teki Baal- Peorissa. Herra, teidän Jumalanne, hävitti teidän keskuudestanne kaikki, jotka lankesivat siellä Baalin palvojiksi. 4 Mutta te, jotka pysyitte Herralle uskollisina, olette kaikki elossa vielä tänäkin päivänä.

5 "Minä opetan teille lain käskyt ja säädökset, kuten Herra, minun Jumalani, käski minun tehdä. Teidän tulee noudattaa niitä siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan haltuunne. 6 Noudattakaa niitä ja pitäkää ne, sillä ne ovat muiden kansojen silmissä osoitus teidän viisaudestanne ja ymmärryksestänne. Nämä lait kuullessaan kaikki sanovat: 'Miten viisas ja ymmärtäväinen tuo suuri kansa onkaan.' 7 Minkä muun suurenkaan kansan jumalat ovat yhtä lähellä omaa kansaansa kuin Herra, meidän Jumalamme? Hän on meitä lähellä aina, kun me häntä rukoilemme. 8 Onko millään muulla suurellakaan kansalla yhtä oikeudenmukaiset käskyt ja säädökset kuin tämä laki, jonka minä teille tänään annan? "

http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.4.html#o11

Israelilaiset olivat ylpeitä laistansa, joten miksi he olisivat kaivanneet sen kumoamista...Huomaa Mooseksen ensimmäiset sanat. Lähes samoja, joita Jeesus käytti vuorisaarnassa.
  3. Otetaan uusiksi....

Toinen luomiskertomus:

"ei maan päällä ollut vielä yhtään pensasta eikä edes ruoho ollut noussut esiin, sillä Herra Jumala ei ollut antanut sateen kastella maata eikä ihmistä vielä ollut maata viljelemässä. 6 Mutta maasta kumpusi vettä, ja se kasteli maan pinnan. 7 [i] Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*"

Ihminen tuli tuossa vaiheessa jo maanpäälle. Mitä sitten tuli hänen jälkeensä...

"Herra Jumala istutti puutarhan itään, Eedeniin, ja sinne hän asetti ihmisen, jonka oli tehnyt."

Huomaa tuossa, että paratiisia tehdessään hän oli jo luonut ihmisen. Tuossa vaiheessa oli ihminen ja paratiisi luotu. Jumala huomasi vasta sitten, että ihmisen ei ole hyvä olla. Hän loi eläimiä ihmisen seuraksi..

"Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen." 19 Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi."

Huomaa, että tuossa luotiin eläimet yleensäkkin jälkeen ihmisen, mutta erityisesti linnut.

Ja mikähän oli sitten ensimmäisen luomiskertomuksen tapahtumajärjestys...

"Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja ja lennelkööt linnut ilmassa taivaankannen alla." 21 Niin Jumala loi suuret meripedot ja kaikki muut elävät olennot, joita vedet vilisevät, sekä kaikki siivekkäiden lajit. Jumala näki, että niin oli hyvä. 22 Hän siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä." 23 Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni viides päivä. "

Huomaa eläimet, mutta etenkin linnut. Ne luotiin tuossa ennen ihmistä ja vieläpä eri päivänä. Vasta kuudentena päivänä luotiin ihminen. Tuota kutsutaan ristiriidaksi. Sinä puhuit ylempänä rikostutkinnasta. Siinä on olennainen ero, jos toinen väittää käyneensä ensin kaupassa ja sen jälkeen menneen virastoon kuin väittää menneen ensin virastoon ja vasta sitten kauppaaan. Molemmat kertomukset eivät voi olla totta, kun niiden välillä on ristiriita. Sama on noissa kahdessa luomiskertomuksessa. Molemmat eivät voi olla totta, kun toisessa on tapahtumajärjestys toinen kuin on toisessa. Silloin siinä on ristiriita.
  4. Tuon tekee mielenkiintoiseksi itse Peevelin olemassaolo. Mikäli Jumalalle on tärkeää ihmisen vapaa tahto tehdä päätöksiä uskon asioissa, niin miksi Peevelillä on mahdollisuus niihin vaikuttaa? Jumala nostaa kätensä pystyyn siinä vaiheessa, kun pitäisi tuupata ihmistä uskon suuntaan, mutta Peeveli saa tehdä kaikkensa luodakseen epäuskoa tarinan uskottavuuteen.......